Tour moet tot het einde spannend zijn, de één na laatste dag moet het beslist wordenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat dus.
Al die mensen die een Armstrong-stukje zoals in de Tour willen
Wanneer dan? Zijn stijl op de fiets is iets mooier, maar verder niets hoor.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan rijdt hij nog veel aantrekkelijker dan Evans.
Het grote verschil is dat Evans hetzelfde rijdt als hij achter staat. Menchov moet hier gewoon verdedigen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:48 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Mja, hij moest eens voor Silence gereden hebben.
Vorig jaar in de etappe naar Alpe d'Huez op het moment dat Sastre wegrijdt is het aan Evans, en Evans voert geen klap uit. In deze Giro beantwoord Menchov alle aanvallen en versnellingen van Di Luca.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef groenen het volgende:
[..]
Wanneer dan? Zijn stijl op de fiets is iets mooier, maar verder niets hoor.
Evans was gewoon niet sterk genoeg om te volgen, hij deed daarna gewoon nog het kopwerk maar kwam geen meter dichterbij.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vorig jaar in de etappe naar Alpe d'Huez op het moment dat Sastre wegrijdt is het aan Evans, en Evans voert geen klap uit. In deze Giro beantwoord Menchov alle aanvallen en versnellingen van Di Luca.
Ik neem het hem niet kwalijk, maar ik vind het nauwelijks eenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef Ereinion het volgende:
Ach, Menchov heeft hier gewoon naar zijn maximale capaciteiten gereden. Als je ziet hij zwaar hij het hier en op Blockhaus had, dan zie je dat met deze kleine verschillen, hij bij elke extra inspanning de Giro had verloren. De enige manier waarop Menchov deze Giro had kunnen winnen was door zeer conservatief te rijden, als je dat dan iemand kwalijk gaat nemen...
Wat TheArt zegt hierboven. Evans en Menchov rijden in een heel andere situatie. Menchov rijdt in de leiderstrui en moet in de eerste plaats verdedigen, Evans rijdt ook verdedigend, maar ook als hij niet in de leiderstrui rijdt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef groenen het volgende:
[..]
Wanneer dan? Zijn stijl op de fiets is iets mooier, maar verder niets hoor.
En je denkt dat Menchov nu sterk genoeg was om Di Luca er af te rijden?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:55 schreef groenen het volgende:
[..]
Evans was gewoon niet sterk genoeg om te volgen, hij deed daarna gewoon nog het kopwerk maar kwam geen meter dichterbij.
Anders kijk je eerst even naar het punt waar het om gaatquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers![]()
Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
er speelt inderdaad wel wat "chauvinisme" mee. Maar menchov heeft nu maar 1 doel en dat is Di Luca (en niet tijdwinst, ritwinst etc en menchov heeft vorig jaar paar keer aangevallen in de tour en hoe evans de etappe voor gesink (amiright?) wegsnoepte vorig jaar ...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers![]()
Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
10x zo aanvallend is echt zwaar overdreven. Evans valt een paar keer aan in Parijs-Nice (in het wiel van Gesink) en in de Waalse Pijl rijdt 'ie de Muur van Huy van onder tot boven op kop. Da's eigenlijk niet aanvallen, maar de sprint aantrekken voor Rebellin.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers![]()
Niet warm voor lopen is dan nogal een eufemisme. Dat figuur noemde hem een ''kleurloze kneusquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik neem het hem niet kwalijk, maar ik vind het nauwelijks eenwaard en al helemaal niet dat degenen die hier niet warm voor lopen maar moeten opflikkeren.
Ik vind dit een even oninteressante overwinning als die van Savoldelli wat jaren terug.
Hij had zich daar wel helemaal leeg kunnen rijden, maar daarna stond er natuurlijk nog wel een zware tijdrit en de nodige etappes met finish bergop op het programma.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers![]()
Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop.
Nooit de kritiek op Flecha gezien dat ie nooit iets afmaakt?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er zo bijzonder is dan die Menchov.
Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
Mag hij toch vinden. Evans wordt hier jaarlijks tijdens de Tour zo bestempeld door dezelfde mensen die Menchov nu als slim en realistisch bestempelen.quote:
Weinig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er zo bijzonder is dan die Menchov.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |