abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69532221
Ach, Menchov heeft hier gewoon naar zijn maximale capaciteiten gereden. Als je ziet hij zwaar hij het hier en op Blockhaus had, dan zie je dat met deze kleine verschillen, hij bij elke extra inspanning de Giro had verloren. De enige manier waarop Menchov deze Giro had kunnen winnen was door zeer conservatief te rijden, als je dat dan iemand kwalijk gaat nemen...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:50:51 #52
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69532224
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat dus.
Al die mensen die een Armstrong-stukje zoals in de Tour willen
Tour moet tot het einde spannend zijn, de één na laatste dag moet het beslist worden
pi_69532227
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:49 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dan rijdt hij nog veel aantrekkelijker dan Evans.
Wanneer dan? Zijn stijl op de fiets is iets mooier, maar verder niets hoor.
- verwijderd door admin -
pi_69532256
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:48 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Mja, hij moest eens voor Silence gereden hebben.
Het grote verschil is dat Evans hetzelfde rijdt als hij achter staat. Menchov moet hier gewoon verdedigen.

Niet dat ik me aan het rijden van Evans stoor. Maar dat wordt dan altijd gepareerd met 'hij kan niet beter'. Nou Menchov kon hier ook niet beter. Hij zat echt op zijn limiet te koersen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:52:17 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532271
Wat is die Seeldraeyers een droogkloot zeg
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_69532295
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef groenen het volgende:

[..]

Vorig jaar in de etappe naar Alpe d'Huez op het moment dat Sastre wegrijdt is het aan Evans, en Evans voert geen klap uit. In deze Giro beantwoord Menchov alle aanvallen en versnellingen van Di Luca.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:53:36 #57
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69532309
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:52 schreef Szura het volgende:
Wat is die Seeldraeyers een droogkloot zeg
Dat viel me ook op ja
pi_69532332
De Evans in de Tour is natuurlijk wel anders dan Menchov in de Giro.

Zoals Di Luca hier keer op keer ging en het probeerde heb ik eigenlijk al jaren niet meer gezien in de Tour. Misschien 2 dagen waarop Contador probeerde Rasmussen uit het wiel te rijden, maar dan houdt het ook wel zo'n beetje op.

Als je al leider keer op keer moet parreren tegen een renner die ongeveer net zo sterk is dan vind ik het niet zo vreemd dat hij zelf niet al teveel risico's neemt. Zeker een renner als Menchov, die al veel tempowisselingen in de benen heeft terwijl hij liever een constant tempo rijdt.
pi_69532360
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vorig jaar in de etappe naar Alpe d'Huez op het moment dat Sastre wegrijdt is het aan Evans, en Evans voert geen klap uit. In deze Giro beantwoord Menchov alle aanvallen en versnellingen van Di Luca.
Evans was gewoon niet sterk genoeg om te volgen, hij deed daarna gewoon nog het kopwerk maar kwam geen meter dichterbij.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:56:24 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69532382
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef Ereinion het volgende:
Ach, Menchov heeft hier gewoon naar zijn maximale capaciteiten gereden. Als je ziet hij zwaar hij het hier en op Blockhaus had, dan zie je dat met deze kleine verschillen, hij bij elke extra inspanning de Giro had verloren. De enige manier waarop Menchov deze Giro had kunnen winnen was door zeer conservatief te rijden, als je dat dan iemand kwalijk gaat nemen...
Ik neem het hem niet kwalijk, maar ik vind het nauwelijks een waard en al helemaal niet dat degenen die hier niet warm voor lopen maar moeten opflikkeren.

Ik vind dit een even oninteressante overwinning als die van Savoldelli wat jaren terug.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69532386
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef groenen het volgende:

[..]

Wat TheArt zegt hierboven. Evans en Menchov rijden in een heel andere situatie. Menchov rijdt in de leiderstrui en moet in de eerste plaats verdedigen, Evans rijdt ook verdedigend, maar ook als hij niet in de leiderstrui rijdt.

is verder prima hoor. Aanvallen moet je ook maar kunnen. Ik probeer altijd zuinig te zijn met kritiek op wielrenners. Het is altijd makkelijk om liggend op de bank "Val aan dan!" te roepen.

En sowieso kan Menchov beter met de druk omgaan. Hij komt een stuk zekerder over en dat alleen al is prettiger om te zien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:57:35 #62
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69532407
Het is iig niet meer de Menchov van een paar jaar geleden. Gelukkig
pi_69532408
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:55 schreef groenen het volgende:

[..]

Evans was gewoon niet sterk genoeg om te volgen, hij deed daarna gewoon nog het kopwerk maar kwam geen meter dichterbij.
En je denkt dat Menchov nu sterk genoeg was om Di Luca er af te rijden?
Dan had 'ie dat echt wel gedaan in de laatste kilometer. Menchov kwam echt met hangen en wurgen nog in het wiel van Di Luca over de finish.

En dan nog is het verschil dat Evans toen reed om de Tour niet te verliezen, terwijl hij geen leider was. Menchov rijdt nu misschien ook om niet te verliezen, maar hij staat al wel op kop.
pi_69532430
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:59:42 #65
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532460
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
Anders kijk je eerst even naar het punt waar het om gaat

Verder houd ik me afzijdig in deze discussie omdat ie toch weer tot niks rijdt
pi_69532485
quote:
Evans-bashers

er speelt inderdaad wel wat "chauvinisme" mee. Maar menchov heeft nu maar 1 doel en dat is Di Luca (en niet tijdwinst, ritwinst etc en menchov heeft vorig jaar paar keer aangevallen in de tour en hoe evans de etappe voor gesink (amiright?) wegsnoepte vorig jaar ...
pi_69532498
quote:
Evans-bashers

10x zo aanvallend is echt zwaar overdreven. Evans valt een paar keer aan in Parijs-Nice (in het wiel van Gesink) en in de Waalse Pijl rijdt 'ie de Muur van Huy van onder tot boven op kop. Da's eigenlijk niet aanvallen, maar de sprint aantrekken voor Rebellin.
Vorig jaar in de Tour heeft Menchov toch echt vaker aangevallen dan Evans.

Maar je hebt gelijk dat Menchov niet veel aanvallender is.

Plus inderdaad dat het nogal verschilt of je verdedigt om het verdedigen, of dat je verdedigt omdat je leider bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2009 18:02:27 ]
pi_69532501
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik neem het hem niet kwalijk, maar ik vind het nauwelijks een waard en al helemaal niet dat degenen die hier niet warm voor lopen maar moeten opflikkeren.

Ik vind dit een even oninteressante overwinning als die van Savoldelli wat jaren terug.
Niet warm voor lopen is dan nogal een eufemisme. Dat figuur noemde hem een ''kleurloze kneus '', je mag van mij alles zeggen van een renner die gebruik maakt van de enige kans die hij heeft om een ronde te winnen, maar om hem te beledigen slaat natuurlijk nergens op.
pi_69532513
quote:
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop.
Hij had zich daar wel helemaal leeg kunnen rijden, maar daarna stond er natuurlijk nog wel een zware tijdrit en de nodige etappes met finish bergop op het programma.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:02:27 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69532523
Ik vraag me trouwens af wat er zo bijzonder is dan die Menchov.

Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69532539
wel opvallend dat menchov/rabobankploeg met intelligentie koerst, dat is bijna voor het eerst
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:03:30 #72
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_69532552
Menchov kon niet beter dan dit. Als Di Luca morgen wint, kan hij het roze pakken!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:04:05 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532567
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
Nooit de kritiek op Flecha gezien dat ie nooit iets afmaakt?
pi_69532620
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Flikker toch op man.
Mag hij toch vinden. Evans wordt hier jaarlijks tijdens de Tour zo bestempeld door dezelfde mensen die Menchov nu als slim en realistisch bestempelen.
pi_69532624
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

Weinig.

Niettemin zijn er wel wat essentiële verschillen tussen Menchov en Evans imo, maar daar ben ik al eerder op ingegaan. Anyway vind ik Menchov daardoor veel sympathieker dan Evans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')