abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69532221
Ach, Menchov heeft hier gewoon naar zijn maximale capaciteiten gereden. Als je ziet hij zwaar hij het hier en op Blockhaus had, dan zie je dat met deze kleine verschillen, hij bij elke extra inspanning de Giro had verloren. De enige manier waarop Menchov deze Giro had kunnen winnen was door zeer conservatief te rijden, als je dat dan iemand kwalijk gaat nemen...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:50:51 #52
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69532224
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat dus.
Al die mensen die een Armstrong-stukje zoals in de Tour willen
Tour moet tot het einde spannend zijn, de één na laatste dag moet het beslist worden
pi_69532227
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:49 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dan rijdt hij nog veel aantrekkelijker dan Evans.
Wanneer dan? Zijn stijl op de fiets is iets mooier, maar verder niets hoor.
- verwijderd door admin -
pi_69532256
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:48 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Mja, hij moest eens voor Silence gereden hebben.
Het grote verschil is dat Evans hetzelfde rijdt als hij achter staat. Menchov moet hier gewoon verdedigen.

Niet dat ik me aan het rijden van Evans stoor. Maar dat wordt dan altijd gepareerd met 'hij kan niet beter'. Nou Menchov kon hier ook niet beter. Hij zat echt op zijn limiet te koersen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:52:17 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532271
Wat is die Seeldraeyers een droogkloot zeg
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_69532295
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef groenen het volgende:

[..]

Vorig jaar in de etappe naar Alpe d'Huez op het moment dat Sastre wegrijdt is het aan Evans, en Evans voert geen klap uit. In deze Giro beantwoord Menchov alle aanvallen en versnellingen van Di Luca.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:53:36 #57
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69532309
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:52 schreef Szura het volgende:
Wat is die Seeldraeyers een droogkloot zeg
Dat viel me ook op ja
pi_69532332
De Evans in de Tour is natuurlijk wel anders dan Menchov in de Giro.

Zoals Di Luca hier keer op keer ging en het probeerde heb ik eigenlijk al jaren niet meer gezien in de Tour. Misschien 2 dagen waarop Contador probeerde Rasmussen uit het wiel te rijden, maar dan houdt het ook wel zo'n beetje op.

Als je al leider keer op keer moet parreren tegen een renner die ongeveer net zo sterk is dan vind ik het niet zo vreemd dat hij zelf niet al teveel risico's neemt. Zeker een renner als Menchov, die al veel tempowisselingen in de benen heeft terwijl hij liever een constant tempo rijdt.
pi_69532360
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vorig jaar in de etappe naar Alpe d'Huez op het moment dat Sastre wegrijdt is het aan Evans, en Evans voert geen klap uit. In deze Giro beantwoord Menchov alle aanvallen en versnellingen van Di Luca.
Evans was gewoon niet sterk genoeg om te volgen, hij deed daarna gewoon nog het kopwerk maar kwam geen meter dichterbij.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:56:24 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69532382
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef Ereinion het volgende:
Ach, Menchov heeft hier gewoon naar zijn maximale capaciteiten gereden. Als je ziet hij zwaar hij het hier en op Blockhaus had, dan zie je dat met deze kleine verschillen, hij bij elke extra inspanning de Giro had verloren. De enige manier waarop Menchov deze Giro had kunnen winnen was door zeer conservatief te rijden, als je dat dan iemand kwalijk gaat nemen...
Ik neem het hem niet kwalijk, maar ik vind het nauwelijks een waard en al helemaal niet dat degenen die hier niet warm voor lopen maar moeten opflikkeren.

Ik vind dit een even oninteressante overwinning als die van Savoldelli wat jaren terug.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69532386
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:50 schreef groenen het volgende:

[..]

Wat TheArt zegt hierboven. Evans en Menchov rijden in een heel andere situatie. Menchov rijdt in de leiderstrui en moet in de eerste plaats verdedigen, Evans rijdt ook verdedigend, maar ook als hij niet in de leiderstrui rijdt.

is verder prima hoor. Aanvallen moet je ook maar kunnen. Ik probeer altijd zuinig te zijn met kritiek op wielrenners. Het is altijd makkelijk om liggend op de bank "Val aan dan!" te roepen.

En sowieso kan Menchov beter met de druk omgaan. Hij komt een stuk zekerder over en dat alleen al is prettiger om te zien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:57:35 #62
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69532407
Het is iig niet meer de Menchov van een paar jaar geleden. Gelukkig
pi_69532408
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:55 schreef groenen het volgende:

[..]

Evans was gewoon niet sterk genoeg om te volgen, hij deed daarna gewoon nog het kopwerk maar kwam geen meter dichterbij.
En je denkt dat Menchov nu sterk genoeg was om Di Luca er af te rijden?
Dan had 'ie dat echt wel gedaan in de laatste kilometer. Menchov kwam echt met hangen en wurgen nog in het wiel van Di Luca over de finish.

En dan nog is het verschil dat Evans toen reed om de Tour niet te verliezen, terwijl hij geen leider was. Menchov rijdt nu misschien ook om niet te verliezen, maar hij staat al wel op kop.
pi_69532430
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:59:42 #65
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532460
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
Anders kijk je eerst even naar het punt waar het om gaat

Verder houd ik me afzijdig in deze discussie omdat ie toch weer tot niks rijdt
pi_69532485
quote:
Evans-bashers

er speelt inderdaad wel wat "chauvinisme" mee. Maar menchov heeft nu maar 1 doel en dat is Di Luca (en niet tijdwinst, ritwinst etc en menchov heeft vorig jaar paar keer aangevallen in de tour en hoe evans de etappe voor gesink (amiright?) wegsnoepte vorig jaar ...
pi_69532498
quote:
Evans-bashers

10x zo aanvallend is echt zwaar overdreven. Evans valt een paar keer aan in Parijs-Nice (in het wiel van Gesink) en in de Waalse Pijl rijdt 'ie de Muur van Huy van onder tot boven op kop. Da's eigenlijk niet aanvallen, maar de sprint aantrekken voor Rebellin.
Vorig jaar in de Tour heeft Menchov toch echt vaker aangevallen dan Evans.

Maar je hebt gelijk dat Menchov niet veel aanvallender is.

Plus inderdaad dat het nogal verschilt of je verdedigt om het verdedigen, of dat je verdedigt omdat je leider bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2009 18:02:27 ]
pi_69532501
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik neem het hem niet kwalijk, maar ik vind het nauwelijks een waard en al helemaal niet dat degenen die hier niet warm voor lopen maar moeten opflikkeren.

Ik vind dit een even oninteressante overwinning als die van Savoldelli wat jaren terug.
Niet warm voor lopen is dan nogal een eufemisme. Dat figuur noemde hem een ''kleurloze kneus '', je mag van mij alles zeggen van een renner die gebruik maakt van de enige kans die hij heeft om een ronde te winnen, maar om hem te beledigen slaat natuurlijk nergens op.
pi_69532513
quote:
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop.
Hij had zich daar wel helemaal leeg kunnen rijden, maar daarna stond er natuurlijk nog wel een zware tijdrit en de nodige etappes met finish bergop op het programma.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:02:27 #70
67640 SaintOfKillers
pi_69532523
Ik vraag me trouwens af wat er zo bijzonder is dan die Menchov.

Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69532539
wel opvallend dat menchov/rabobankploeg met intelligentie koerst, dat is bijna voor het eerst
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:03:30 #72
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_69532552
Menchov kon niet beter dan dit. Als Di Luca morgen wint, kan hij het roze pakken!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:04:05 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532567
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
Nooit de kritiek op Flecha gezien dat ie nooit iets afmaakt?
pi_69532620
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Flikker toch op man.
Mag hij toch vinden. Evans wordt hier jaarlijks tijdens de Tour zo bestempeld door dezelfde mensen die Menchov nu als slim en realistisch bestempelen.
pi_69532624
quote:

Weinig.

Niettemin zijn er wel wat essentiële verschillen tussen Menchov en Evans imo, maar daar ben ik al eerder op ingegaan. Anyway vind ik Menchov daardoor veel sympathieker dan Evans.
pi_69532626
quote:
Evans-bashers

10x aanvallender dan Menchov? Vraag het me af.

Inderdaad, hij had eerder deze Giro overschot in de sprint. Maar niet voldoende overschot om Di Luca eraf te rijden. Die ene sprint die hij won, won hij slechts 1 seconde op Di Luca. Die twee zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Dan kan je wel aanvallen, maar als je hem toch niet losrijdt kun je beter wachten op de sprint. Niet spectaculair, maar wel tactisch sterk. Vond de etappe die Sastre won op dat vlak heel mooi om te zien.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:09:27 #77
67640 SaintOfKillers
pi_69532708
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:04 schreef Szura het volgende:

[..]

Nooit de kritiek op Flecha gezien dat ie nooit iets afmaakt?
Dat zeg ik toch. Kritiek op Flecha mag. Als je hem dom noemt, dan komt er geen dozijn posts met redenen en uitvluchten. Zelfs als je Boogerd geen al te slimme renner noemde. Of dat Dekker te weinig de koers las en te vaak achterin zat.

Maar zeg eens dat Menchov passief of onattractief koerst en ze staan er plots allemaal.
pi_69532730
Was weer een leuke laatste 10 km
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:10:44 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532744
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch. Kritiek op Flecha mag. Als je hem dom noemt, dan komt er geen dozijn posts met redenen en uitvluchten. Zelfs als je Boogerd geen al te slimme renner noemde. Of dat Dekker te weinig de koers las en te vaak achterin zat.

Maar zeg eens dat Menchov passief of onattractief koerst en ze staan er plots allemaal.
Ik las het verkeerd
pi_69532766
quote:

[..]

Volgens mij ontkent niemand het maar begrijpt iedereen waarom hij het doet. Ik lees anders ook geen kritiek op Ten Dam hier bijv.
pi_69532793
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Mag hij toch vinden. Evans wordt hier jaarlijks tijdens de Tour zo bestempeld door dezelfde mensen die Menchov nu als slim en realistisch bestempelen.
Hij mag het vinden, maar een "kleurloze kneus" vind ik wat ver gaan.

Ja, nu Menchov in het roze rijdt is wat hij nu doet realistisch en slim. Evans reed vorig jaar behoudens een dag of twee niet in het geel... Dat is het verschil. Dan mag je toch vaker verwachten dat iemand wat probeert (voor zover dat kan). En ik denk ook dat het gedrag van Evans na de koers ook niet echt meehelpt.

Toen heeft Menchov trouwens ook wat vaker aangevallen dan Evans dacht ik.
pi_69532850
quote:

[..]

Volgens mij is Menchov de laatste jaren hier op FOK ook veel uitgekafferd vanwege zijn passieve fietsen, echter nu is de situatie anders omdat hij aan de leiding gaat. Ik had hem graag aan zien vallen alleen ik kan goed begrijpen dat hij dat niet doet.
pi_69532858
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

10x aanvallender dan Menchov? Vraag het me af.

Inderdaad, hij had eerder deze Giro overschot in de sprint. Maar niet voldoende overschot om Di Luca eraf te rijden. Die ene sprint die hij won, won hij slechts 1 seconde op Di Luca. Die twee zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Dan kan je wel aanvallen, maar als je hem toch niet losrijdt kun je beter wachten op de sprint. Niet spectaculair, maar wel tactisch sterk. Vond de etappe die Sastre won op dat vlak heel mooi om te zien.
10x is overdreven uiteraard. Dat hij aanvallender rijdt durf ik echter wel met 99% zekerheid te zeggen.

Het pakt nu allemaal goed uit, maar als die Italianen wat beter overeen waren gekomen had het zomaar anders uit kunnen pakken. Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez.

Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk.
pi_69532877
quote:

Mensen hebben eenmaal hun persoonlijke helden. Waarom ze deze mensen zo bijzonder vinden kan aan zoveel redenen liggen. Afkomst, persoonlijkheid, prestaties, ploeg.. noem maar op.

Armstrong is (was?) natuurlijk een uitstekende renner. Echter. ik zal nooit fan van hem worden.

Dat zoveel mensen Menchov zo goed vinden is natuurlijk omdat het een Rabobank renner is, maar misschien ook omdat hij zich zo bescheiden opstelt en een rustig karakter heeft waarin veel mensen zichzelf in herkennen.

Leuke etappe trouwens! Di Luca zal er wel flink de pest in hebben.
Go ahead, make my day.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:17:59 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532923
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

10x is overdreven uiteraard. Dat hij aanvallender rijdt durf ik echter wel met 99% zekerheid te zeggen.

Het pakt nu allemaal goed uit, maar als die Italianen wat beter overeen waren gekomen had het zomaar anders uit kunnen pakken. Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez.

Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk.
Dat doet ie toch zelf
Als ik Di Luca was, was ik mooi een keer blijven zitten en had gezegd: nu mag jij het doen als roze trui.
Maar nu Di Luca zelf rijdt gaat Menchov inderdaad mooi in het wiel zitten. Wie kan hem dat kwalijk nemen?
pi_69532971
menchov en vooral de rabobankploeg heeft de mazzel dat alle renners rijden voor een zo hoog mogelijke positie en niet om de roze trui
pi_69532977
quote:

[..]

Ben ik met je eens. Een ding is wel zeker de mannen zijn echt meer aan elkaar gewaagd. Hoe won Contador eigenlijk vorig jaar de giro? kan ik mij niet meer herinneren maar volgens mij er altijd afgereden in de klimmen dat is bij Menchov duidelijk niet het geval.
pi_69532987
quote:

[..]

Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen, want ik weet 2x in de Waalse Pijl (maar zoals ik al zei was dat in feite de sprint aantrekken voor een niet-ploegmaar) en een keer Parijs-Nice met Gesink. En dan een paar keer in de Tour vorig jaar (maar minder dan Menchov). Kortom: ook niet echt een indrukwekkend repertoire.

En dat de Italianen niet met elkaar overeen komen, is hun probleem natuurlijk, niet dat van Menchov.

Wat mij betreft had Di Luca met al zijn aanvallen best mogen winnen, maar Menchov heeft wel al die aanvallen in zijn wiel geplakt. En zoiets heb ik Evans ook nog nooit zien doen. Die is überhaupt nog nooit in de positie gekomen dat 'ie echt de trui in een ronde moest verdedigen, en vorig jaar in de tour liep 'ie al over van de stress. Dat pakt Menchov toch een stuk beter aan.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:21:08 #89
67640 SaintOfKillers
pi_69533005
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens mij is Menchov de laatste jaren hier op FOK ook veel uitgekafferd vanwege zijn passieve fietsen, echter nu is de situatie anders omdat hij aan de leiding gaat. Ik had hem graag aan zien vallen alleen ik kan goed begrijpen dat hij dat niet doet.
Ik zal het anders formuleren. Het doel (winst) heiligt blijkbaar de middelen (passiviteit als standaard instelling). Als het doel niet wordt bereikt, dan zijn de middelen laakbaar. Wordt het wel bereikt, dan worden de middelen met de sluier der liefde bedekt.

Ik heb zo geen sluier.
pi_69533018
quote:

[..]
Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez. Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk
Tactisch dus niet heel sterk gereden dan van Di Luca. Misschien had hij een keer moeten bluffen, de benen stil moeten houden en Menchov aan moeten kijken. Kijken wat Menchov dan doet.

Het is aantrekkelijk hoor wat Di Luca doet, en als hij wint is dat terecht (net zoals het terecht is wanneer Menchov wint) en is iedereen daar blij mee (ook ik), maar soms zit het leeuwenhart van hem wat in de weg. Hij nam zonder na te denken de leiding in de achtervolging als mannen wegsprongen Tof dat hij dat doet, maar als je merkt dat je Menchov er niet af krijgt, is het misschien ook wel wat waard om een keer wat anders te proberen en te bluffen.
pi_69533023
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Een ding is wel zeker de mannen zijn echt meer aan elkaar gewaagd. Hoe won Contador eigenlijk vorig jaar de giro? kan ik mij niet meer herinneren maar volgens mij er altijd afgereden in de klimmen dat is bij Menchov duidelijk niet het geval.
Die won in de tijdritten en kon in de bergen net een beetje volgen.
Maar toen ik daarvan zei dat ik 'm niet zo indrukwekkend vond, werd ik bijna afgeschoten hier.
pi_69533027
Evans is volgens mij vooral aanvallend in kleinere etappekoersen en eendagswedstrijden.

In de Tour staan me van hem twee of drie aanvallen of counteraanvallen bij, maar toch zou ik hem daar niet als heel aanvallend typeren. Misschien komt dat ook wel door de kracht van de tegenstand.

Ik ben het niettemin wel met wimderon eens voor wat betreft het onterecht typeren van Evans als laf coureur.
pi_69533072
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen, want ik weet 2x in de Waalse Pijl (maar zoals ik al zei was dat in feite de sprint aantrekken voor een niet-ploegmaar) en een keer Parijs-Nice met Gesink. En dan een paar keer in de Tour vorig jaar (maar minder dan Menchov). Kortom: ook niet echt een indrukwekkend repertoire.

En dat de Italianen niet met elkaar overeen komen, is hun probleem natuurlijk, niet dat van Menchov.

Wat mij betreft had Di Luca met al zijn aanvallen best mogen winnen, maar Menchov heeft wel al die aanvallen in zijn wiel geplakt. En zoiets heb ik Evans ook nog nooit zien doen. Die is überhaupt nog nooit in de positie gekomen dat 'ie echt de trui in een ronde moest verdedigen, en vorig jaar in de tour liep 'ie al over van de stress. Dat pakt Menchov toch een stuk beter aan.
Als Di Luca roze had gehad moest ik nog maar eens zien of hij ook zo veel ging aanvallen. Al met al is het wel een leuk giro duel met het duel tussen Menchov en Di Luca
pi_69533100
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zal het anders formuleren. Het doel (winst) heiligt blijkbaar de middelen (passiviteit als standaard instelling). Als het doel niet wordt bereikt, dan zijn de middelen laakbaar. Wordt het wel bereikt, dan worden de middelen met de sluier der liefde bedekt.
Volgens mij is dat heel normaal en geldt het voor zo'n beetje alles in het leven?
pi_69533111
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tactisch dus niet heel sterk gereden dan van Di Luca. Misschien had hij een keer moeten bluffen, de benen stil moeten houden en Menchov aan moeten kijken. Kijken wat Menchov dan doet.

Het is aantrekkelijk hoor wat Di Luca doet, en als hij wint is dat terecht (net zoals het terecht is wanneer Menchov wint) en is iedereen daar blij mee (ook ik), maar soms zit het leeuwenhart van hem wat in de weg. Hij nam zonder na te denken de leiding in de achtervolging als mannen wegsprongen Tof dat hij dat doet, maar als je merkt dat je Menchov er niet af krijgt, is het misschien ook wel wat waard om een keer wat anders te proberen en te bluffen.

Dat deed Di Luca ook, hij liet zich zelfs afzakken naar de laatste plaats van het groepje... Menchov ging echter gezellig met hem mee.

Vervolgens begonnen wat Astana mannen kopwerk te doen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 18:24:32 #96
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_69533127
quote:

[..]

Ik heb zo geen sluier.
En de meeste mensen hier en in Nederland wel. Waarom ook niet? Is toch mooi voor Rabobank dat ze de laatste jaren steeds succesvoller worden en eindelijk belangrijke prijzen pakken. Je kunt trouwens Menchov wel afbranden, maar waarschijnlijk krijgt hij van de ploegleiders ook wel te horen dat hij zich 100% moet focussen op Di Luca en geen gekke dingen moet doen, geef ze eens ongelijk trouwens.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_69533148
quote:

[..]

Ik heb zo geen sluier.
Als Menchov wel had aangevallen en vervolgens door het ijs was gezakt, dat was nou ook niet het intelligentste geweest. Om zacht uit te drukken.

Di Luca liet zich een paar keer ook wel erg makkelijk voor het karretje van Menchov spannen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:27:00 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69533201
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat dus, het is totaal neit het probleem van Mentsjov dat die Italianen allemaal achter elkaar aanrijden
pi_69533223
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef Leatherface het volgende:
Evans is volgens mij vooral aanvallend in kleinere etappekoersen en eendagswedstrijden.

In de Tour staan me van hem twee of drie aanvallen of counteraanvallen bij, maar toch zou ik hem daar niet als heel aanvallend typeren. Misschien komt dat ook wel door de kracht van de tegenstand.

Ik ben het niettemin wel met wimderon eens voor wat betreft het onterecht typeren van Evans als laf coureur.
Maar ook dat aanvallende rijden van Evans in de koersen is pas sinds vorig jaar. Het is echt niet zo dat het nu een uitgesproken aanvaller is. Hij is niet zo passief als 'ie altijd getypeerd wordt, maar in de grote rondes wel. En daar rijdt Menchov toch net iets aanvallender dan Evans, maar da's idd een marginaal verschil.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:28:00 #100
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69533231
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:24 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat deed Di Luca ook, hij liet zich zelfs afzakken naar de laatste plaats van het groepje... Menchov ging echter gezellig met hem mee.

Vervolgens begonnen wat Astana mannen kopwerk te doen.
Dat was in het begin van de klim terwijl er nog niks aan de hand was dus dat vind ik geen goede vergelijking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')