10x aanvallender dan Menchov? Vraag het me af.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers![]()
Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
Dat zeg ik toch. Kritiek op Flecha mag. Als je hem dom noemt, dan komt er geen dozijn posts met redenen en uitvluchten. Zelfs als je Boogerd geen al te slimme renner noemde. Of dat Dekker te weinig de koers las en te vaak achterin zat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Nooit de kritiek op Flecha gezien dat ie nooit iets afmaakt?
Ik las het verkeerdquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Kritiek op Flecha mag. Als je hem dom noemt, dan komt er geen dozijn posts met redenen en uitvluchten. Zelfs als je Boogerd geen al te slimme renner noemde. Of dat Dekker te weinig de koers las en te vaak achterin zat.
Maar zeg eens dat Menchov passief of onattractief koerst en ze staan er plots allemaal.
Volgens mij ontkent niemand het maar begrijpt iedereen waarom hij het doet. Ik lees anders ook geen kritiek op Ten Dam hier bijv.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Kritiek op Flecha mag. Als je hem dom noemt, dan komt er geen dozijn posts met redenen en uitvluchten. Zelfs als je Boogerd geen al te slimme renner noemde. Of dat Dekker te weinig de koers las en te vaak achterin zat.
Maar zeg eens dat Menchov passief of onattractief koerst en ze staan er plots allemaal.
Hij mag het vinden, maar een "kleurloze kneus" vind ik wat ver gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mag hij toch vinden. Evans wordt hier jaarlijks tijdens de Tour zo bestempeld door dezelfde mensen die Menchov nu als slim en realistisch bestempelen.
Volgens mij is Menchov de laatste jaren hier op FOK ook veel uitgekafferd vanwege zijn passieve fietsen, echter nu is de situatie anders omdat hij aan de leiding gaat. Ik had hem graag aan zien vallen alleen ik kan goed begrijpen dat hij dat niet doet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
10x is overdreven uiteraard. Dat hij aanvallender rijdt durf ik echter wel met 99% zekerheid te zeggen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
10x aanvallender dan Menchov? Vraag het me af.
Inderdaad, hij had eerder deze Giro overschot in de sprint. Maar niet voldoende overschot om Di Luca eraf te rijden. Die ene sprint die hij won, won hij slechts 1 seconde op Di Luca. Die twee zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Dan kan je wel aanvallen, maar als je hem toch niet losrijdt kun je beter wachten op de sprint. Niet spectaculair, maar wel tactisch sterk. Vond de etappe die Sastre won op dat vlak heel mooi om te zien.
Mensen hebben eenmaal hun persoonlijke helden. Waarom ze deze mensen zo bijzonder vinden kan aan zoveel redenen liggen. Afkomst, persoonlijkheid, prestaties, ploeg.. noem maar op.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er zo bijzonder is dan die Menchov.
Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
Dat doet ie toch zelfquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
10x is overdreven uiteraard. Dat hij aanvallender rijdt durf ik echter wel met 99% zekerheid te zeggen.
Het pakt nu allemaal goed uit, maar als die Italianen wat beter overeen waren gekomen had het zomaar anders uit kunnen pakken. Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez.
Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk.
Ben ik met je eens. Een ding is wel zeker de mannen zijn echt meer aan elkaar gewaagd. Hoe won Contador eigenlijk vorig jaar de giro? kan ik mij niet meer herinneren maar volgens mij er altijd afgereden in de klimmen dat is bij Menchov duidelijk niet het geval.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
10x is overdreven uiteraard. Dat hij aanvallender rijdt durf ik echter wel met 99% zekerheid te zeggen.
Het pakt nu allemaal goed uit, maar als die Italianen wat beter overeen waren gekomen had het zomaar anders uit kunnen pakken. Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez.
Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk.
Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen, want ik weet 2x in de Waalse Pijl (maar zoals ik al zei was dat in feite de sprint aantrekken voor een niet-ploegmaar) en een keer Parijs-Nice met Gesink. En dan een paar keer in de Tour vorig jaar (maar minder dan Menchov). Kortom: ook niet echt een indrukwekkend repertoire.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zal het anders formuleren. Het doel (winst) heiligt blijkbaar de middelen (passiviteit als standaard instelling). Als het doel niet wordt bereikt, dan zijn de middelen laakbaar. Wordt het wel bereikt, dan worden de middelen met de sluier der liefde bedekt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij is Menchov de laatste jaren hier op FOK ook veel uitgekafferd vanwege zijn passieve fietsen, echter nu is de situatie anders omdat hij aan de leiding gaat. Ik had hem graag aan zien vallen alleen ik kan goed begrijpen dat hij dat niet doet.
Tactisch dus niet heel sterk gereden dan van Di Luca. Misschien had hij een keer moeten bluffen, de benen stil moeten houden en Menchov aan moeten kijken. Kijken wat Menchov dan doet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez. Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk
Die won in de tijdritten en kon in de bergen net een beetje volgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Een ding is wel zeker de mannen zijn echt meer aan elkaar gewaagd. Hoe won Contador eigenlijk vorig jaar de giro? kan ik mij niet meer herinneren maar volgens mij er altijd afgereden in de klimmen dat is bij Menchov duidelijk niet het geval.
Als Di Luca roze had gehad moest ik nog maar eens zien of hij ook zo veel ging aanvallen. Al met al is het wel een leuk giro duel met het duel tussen Menchov en Di Lucaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen, want ik weet 2x in de Waalse Pijl (maar zoals ik al zei was dat in feite de sprint aantrekken voor een niet-ploegmaar) en een keer Parijs-Nice met Gesink. En dan een paar keer in de Tour vorig jaar (maar minder dan Menchov). Kortom: ook niet echt een indrukwekkend repertoire.
En dat de Italianen niet met elkaar overeen komen, is hun probleem natuurlijk, niet dat van Menchov.
Wat mij betreft had Di Luca met al zijn aanvallen best mogen winnen, maar Menchov heeft wel al die aanvallen in zijn wiel geplakt. En zoiets heb ik Evans ook nog nooit zien doen. Die is überhaupt nog nooit in de positie gekomen dat 'ie echt de trui in een ronde moest verdedigen, en vorig jaar in de tour liep 'ie al over van de stress. Dat pakt Menchov toch een stuk beter aan.
Volgens mij is dat heel normaal en geldt het voor zo'n beetje alles in het leven?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zal het anders formuleren. Het doel (winst) heiligt blijkbaar de middelen (passiviteit als standaard instelling). Als het doel niet wordt bereikt, dan zijn de middelen laakbaar. Wordt het wel bereikt, dan worden de middelen met de sluier der liefde bedekt.
Dat deed Di Luca ook, hij liet zich zelfs afzakken naar de laatste plaats van het groepje... Menchov ging echter gezellig met hem mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tactisch dus niet heel sterk gereden dan van Di Luca. Misschien had hij een keer moeten bluffen, de benen stil moeten houden en Menchov aan moeten kijken. Kijken wat Menchov dan doet.
Het is aantrekkelijk hoor wat Di Luca doet, en als hij wint is dat terecht (net zoals het terecht is wanneer Menchov wint) en is iedereen daar blij mee (ook ik), maar soms zit het leeuwenhart van hem wat in de weg. Hij nam zonder na te denken de leiding in de achtervolging als mannen wegsprongen Tof dat hij dat doet, maar als je merkt dat je Menchov er niet af krijgt, is het misschien ook wel wat waard om een keer wat anders te proberen en te bluffen.
En de meeste mensen hier en in Nederland wel. Waarom ook niet? Is toch mooi voor Rabobank dat ze de laatste jaren steeds succesvoller worden en eindelijk belangrijke prijzen pakken. Je kunt trouwens Menchov wel afbranden, maar waarschijnlijk krijgt hij van de ploegleiders ook wel te horen dat hij zich 100% moet focussen op Di Luca en geen gekke dingen moet doen, geef ze eens ongelijk trouwens.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zal het anders formuleren. Het doel (winst) heiligt blijkbaar de middelen (passiviteit als standaard instelling). Als het doel niet wordt bereikt, dan zijn de middelen laakbaar. Wordt het wel bereikt, dan worden de middelen met de sluier der liefde bedekt.
Ik heb zo geen sluier.
Als Menchov wel had aangevallen en vervolgens door het ijs was gezakt, dat was nou ook niet het intelligentste geweest. Om zacht uit te drukken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb zo geen sluier.
Dat dus, het is totaal neit het probleem van Mentsjov dat die Italianen allemaal achter elkaar aanrijdenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tactisch dus niet heel sterk gereden dan van Di Luca. Misschien had hij een keer moeten bluffen, de benen stil moeten houden en Menchov aan moeten kijken. Kijken wat Menchov dan doet.
Het is aantrekkelijk hoor wat Di Luca doet, en als hij wint is dat terecht (net zoals het terecht is wanneer Menchov wint) en is iedereen daar blij mee (ook ik), maar soms zit het leeuwenhart van hem wat in de weg. Hij nam zonder na te denken de leiding in de achtervolging als mannen wegsprongen Tof dat hij dat doet, maar als je merkt dat je Menchov er niet af krijgt, is het misschien ook wel wat waard om een keer wat anders te proberen en te bluffen.
Maar ook dat aanvallende rijden van Evans in de koersen is pas sinds vorig jaar. Het is echt niet zo dat het nu een uitgesproken aanvaller is. Hij is niet zo passief als 'ie altijd getypeerd wordt, maar in de grote rondes wel. En daar rijdt Menchov toch net iets aanvallender dan Evans, maar da's idd een marginaal verschil.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef Leatherface het volgende:
Evans is volgens mij vooral aanvallend in kleinere etappekoersen en eendagswedstrijden.
In de Tour staan me van hem twee of drie aanvallen of counteraanvallen bij, maar toch zou ik hem daar niet als heel aanvallend typeren. Misschien komt dat ook wel door de kracht van de tegenstand.
Ik ben het niettemin wel met wimderon eens voor wat betreft het onterecht typeren van Evans als laf coureur.
Dat was in het begin van de klim terwijl er nog niks aan de hand was dus dat vind ik geen goede vergelijking.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:24 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat deed Di Luca ook, hij liet zich zelfs afzakken naar de laatste plaats van het groepje... Menchov ging echter gezellig met hem mee.
Vervolgens begonnen wat Astana mannen kopwerk te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |