Ik schaam me er kapot voor. Daarom wil ik ook proberen een hoger niveau te doen. Maar ik had zoiets gehoord dat je ook hierna havo of TL kan gaan doen zodat je daarna HBO kan gaan doen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:09 schreef Daniane het volgende:
Doe jij serieus vmbo-b?
uh weeniee.
wel mbo->hbo
majaa.
Hoe dan? wat zijn de mogelijke opties?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:10 schreef Len93 het volgende:
VMBO TL weet ik wel zeker dat het kan, B weet ik niet.
Het is zoquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:11 schreef Awsom het volgende:
Tis toch zoiets als
VMBO-b
VMBO-TL
Havo
Moet je dan niet eerst TL doen en dan havo?
Mbo 4 duurt vier jaar toch? Duurt een overstap van VMBO-B naar havo ook zó lang?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:13 schreef Locusta het volgende:
Nee, je kunt alleen naar de Havo met VMBO-TL, dus dan zou je naar 4 TL door kunnen stromen en dan naar 4 Havo![]()
Het lijkt mij beter dat je gewoon een niveau 3/4 mbo-opleiding gaat doen, duurt ongeveer net zo lang en kun je daarna ook door naar het HBO
Edit: ah, zie dat je basis doet en geen kader.... dan zou ik helemaal doorstromen naar het mbo, anders moet je zo lang door op de middelbare school dat je misschien nog wel langer bezig bent dan mbo > hbo.
Geen idee eigenlijk. Maar ik heb gelezen dat je in een jaar havo kan doen met heel hard werken en studeren. En mischien is dat een optie voor mij.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:19 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Mbo 4 duurt vier jaar toch? Duurt een overstap van VMBO-B naar havo ook zó lang?
Als het zo is moet je denk ik eerst KB examen halen, dan TL en dan havo, en aangezien havo 5 jaar is, en vmbo 4 (toch?) duurt het 4 jaarquote:VMBO-B
VMBO-KB 1
VMBO-TL 1
Havo2
En VMBO-TL dan? als ik een diploma van VMBO-TL haal dan?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:46 schreef Locusta het volgende:
Afhankelijk van het niveau duurt mbo meestal 4 jaar. Niveau 3/4 iig en dat heb je nodig voor het hbo.
Je kunt op 3 manieren naar het hbo: via de havo (of hoger), mbo 4 en een 21+ toets.
Dan moet je eerst VMBO-KL hebben gedaan, anders is het niet mogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En VMBO-TL dan? als ik een diploma van VMBO-TL haal dan?
Ik heb VMBO- T, MBO (3 jaar, Onderwijsassistent), en dan nu HBO. Van TL kan je niet direct naar HBO.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
Weet mischien iemand als je met een VMBO-theoretische opleiding het diploma haalt, ook HBO daarna kan doen?
Thanks iedereen voor het meedenkenquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef Locusta het volgende:
VMBO-BL (ben jij nu) > VMBO-KB (1 jr.) > VMBO-TL (1 jr.) > Havo (2 jr.) > Hbo
of
VMBO-BL > Mbo niv. 3 (3 jr.) > Mbo niv. 4 (1 jr.) > Hbo
Dus je kunt kiezen: 4 jaar langer op de middelbare school rondlopen of lekker doorstromen naar het beroepsonderwijs, waar je een richting kunt kiezen die je interessant vindt/lijkt.
Wat voor studierichting zit je aan te denken dan?
Dat kan dus niet er bestaat geen tussenweg meer VMBO-KB dus, dus dan zal het TL moeten worden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:41 schreef Locusta het volgende:
Maar je kunt helemaal geen TL of Havo doen omdat je eerst nog VMBO-KB moet doen. Het schoolsysteem is er niet voor niets... Dus je kunt wel bellen, maar je krijgt toch hetzelfde te horen wat ik nu zeg.
17 16quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:42 schreef Locusta het volgende:
Of je moet 21+ zijn, wat ik betwijfel...?
Ik begrijp niet precies wat je hier mee bedoelt? Denk je dat er geen KB bestaat?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
Dat kan dus niet er bestaat geen tussenweg meer VMBO-KB dus, dus dan zal het TL moeten worden.
In het reguliere onderwijs heb je VMBO BASIS, VMBO KADER en VMBO TL en het minimale wat ik kan doen is TL op de school waar ik heen wil, dus dan moet ik het sprongetje wel maken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:53 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp niet precies wat je hier mee bedoelt? Denk je dat er geen KB bestaat?
Nee...dat betekent dat je niet naar die school kan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In het reguliere onderwijs heb je VMBO BASIS, VMBO KADER en VMBO TL en het minimale wat ik kan doen is TL op de school waar ik heen wil, dus dan moet ik het sprongetje wel maken.
De link van de site.
Er moet een mogelijkheid zijn!quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nee...dat betekent dat je niet naar die school kan.
Ik heb wel is gezien dat het kan hoor. Bij mij iemand in de familie had ook dat gelukje, het moet op een of andere manier kunnen d.m.v tests mischien?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:59 schreef Locusta het volgende:
Maar je mag het sprongetje helemaal niet maken... Dat is wettelijk geregeld zoDus da's jammer voor jou. Of je moet wachten tot je 21 bent, dat is de enige uitzondering.
Morgen bel ik, en dan post ik wel hoe het gegaan is. Je zult verbaast zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:00 schreef Locusta het volgende:
Ik hoop dat je goed tegen teleurstellingen kan
*zucht*quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er moet een mogelijkheid zijn!Ik kan mezelf verbaal goed verkopen dus ik zie wel kansjes. Morgen bel ik op, en ga ik proberen het onderste uit de kan te halen.
Truste
Dan zijn je vrienden wel erg traag.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb Vmbo-TL --> Havo --> Hbo (afgerond) --> Universiteit
Ik weet alleen niet hoe het zit met Vmbo-B. Je zult waarschijnlijk eerst TL moeten halen voordat je naar Havo kan. Het is echter wel aan te raden om eerst havo te doen in plaats van Mbo en dan doorstromen naar Hbo. Ik heb vrienden die met mij afstudeerden (Mavo). Die zijn nu pas klaar met hun Mbo, terwijl ik al naar de uni kan.
Verbaas ons eensquote:Op donderdag 28 mei 2009 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Morgen bel ik, en dan post ik wel hoe het gegaan is. Je zult verbaast zijn.
Ik: mavo (4 jaar) --> havo (2 jaar) --> Hbo (3 jaar - Ik doe het in 3 ipv 4 jaar) --> uniquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:49 schreef Zaith het volgende:
[..]
Dan zijn je vrienden wel erg traag.
Aangezien:
Jij: Havo (1 - 2 jaar) > Hbo (4 jaar) > Universiteit (minimaal 1 jaar).
Zij: MBO (3 - 4 jaar)
Hmm, wat klopt hier niet?
Ik kan nog geen concreet antwoord geven helaas, maar ik kan wel het volgende vertellen.quote:
Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb Vmbo-TL --> Havo --> Hbo (afgerond) --> Universiteit
Ik weet alleen niet hoe het zit met Vmbo-B. Je zult waarschijnlijk eerst TL moeten halen voordat je naar Havo kan. Het is echter wel aan te raden om eerst havo te doen in plaats van Mbo en dan doorstromen naar Hbo. Ik heb vrienden die met mij afstudeerden (Mavo). Die zijn nu pas klaar met hun Mbo, terwijl ik al naar de uni kan.
Is het niet zo dat een VMBO-B diploma enkel toegang biedt tot een MBO-1/2 opleiding?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef Locusta het volgende:
VMBO-BL (ben jij nu) > VMBO-KB (1 jr.) > VMBO-TL (1 jr.) > Havo (2 jr.) > Hbo
of
VMBO-BL > Mbo niv. 3 (3 jr.) > Mbo niv. 4 (1 jr.) > Hbo
Dus je kunt kiezen: 4 jaar langer op de middelbare school rondlopen of lekker doorstromen naar het beroepsonderwijs, waar je een richting kunt kiezen die je interessant vindt/lijkt.
Wat voor studierichting zit je aan te denken dan?
Er worden wel eens uitzonderingen gemaakt voor sommige VMBO-B leerlingen, ik heb er wel eens over gehoord. Echter kan je beter op school informeren (zo snel mogelijk) of je een VMBO-K examen kan afleggen in plaats van het VMBO-B, om die daarna (GOED) af te ronden en in je zak te kunnen steken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:22 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een VMBO-B diploma enkel toegang biedt tot een MBO-1/2 opleiding?
Familielid volgt hetzelfde traject als Nijnja en vertelde over een VMBO-B leerlinge die ook graag deze de opleiding Onderwijsassistent had gevolgd (= MBO, niveau 4), maar dat dit voor haar niet doorging omdat je met een B-diploma maximaal tot een MBO-2 opleiding toegelaten wordt.
Of je TL mag gaan doen zal waarschijnlijk ook afhangen van de eindcijfers op je diploma? Kan me niet voorstellen dat je TL mag gaan doen als je bijvoorbeeld maar nét geslaagd bent met twee 5-en voor Wiskunde en Nederlands.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan nog geen concreet antwoord geven helaas, maar ik kan wel het volgende vertellen.
School nummer 1 zei dat ik in principe wel TL kon gaan doen als ik mijn diploma had, maar uiteraard krijg ik dan wel eerst een intake daar over. Maar ik ga toch proberen om er havo uit te halen, ja ik weet dat het heel erg optimistisch is maar mischien helpt de enthousiasme die ik nu heb wel. We zullen zien.
quote:De Onderwijsinspectie, dagblad Trouw en weekblad Elsevier publiceren prestatielijsten van middelbare scholen. Scholen worden onder meer vergeleken op gemiddeld eindexamencijfer, doorstroming (het percentage leerlingen dat in geen enkele klas is blijven zitten) en het rendement.
Scholen met weinig zittenblijvers krijgen een betere beoordeling van de Onderwijsinspectie. Voor scholen is de verleiding groot daar rekening mee te houden. Dat kan betekenen dat ze strenger selecteren. Of zwakkere leerlingen niet laten blijven zitten maar laten overgaan naar een lager schooltype (bijvoorbeeld van 2 havo naar 3 vmbo), omdat dat niet als doubleren telt.
Nee. Tenzij je 21 jaar of ouder bent. Dan kun je een toelatingstest voor een Hbo opleiding doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?
Nee. Alleen als je 21+ bent.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?
Zelfs dan lijkt het me verstandig als hij z'n basiskennis nog wat bijspijkert, desnoods via een avondopleiding.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:51 schreef infinity_737 het volgende:
21+ kan een toelatingstest proberen op het HBO. (toch?) Dus misschien kan de TS wel net zo goed even een paar jaar gaan werken en dan een toelatingstest doen
Nouja ik spreek uit ervaring en Hbo stelt bar weinig voor. Tevens valt over het niveauverschil tussen vmbo-tl en havo ook te twisten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:03 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Ook al roept de gemiddelde Fok!ker hier nog zo hard dat iedere dumb-ass in principe HBO zou moeten kunnen voltooien, als ze maar een beetje moeite zouden doen.
Ligt er ook nog aan welke richting je doet, en of je wel echt gemotiveerd bent.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:06 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Nouja ik spreek uit ervaring en Hbo stelt bar weinig voor. Tevens valt over het niveauverschil tussen vmbo-tl en havo ook te twisten.
Juist. Ik ken ze echt, mensen waarbij het imho nog maar de vraag is of 't HBO ze zal gaan lukken. En niet omdat ze niet willen, als het ze gaat lukken dan zal het vnl. op motivatie en discipline zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef nijnja het volgende:
[..]
Ligt er ook nog aan welke richting je doet, en of je wel echt gemotiveerd bent.
School ik had gebeld. Maar dindsdag zijn de mensen die er echt overgaan, en dan heb ik pas zekerheid.quote:
Maar B, KB of TL word toch vastgesteld in de tweede klas dacht ik?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:03 schreef Hyman het volgende:
Ik ben van 1 Vmbo KB naar 2 vmbo TL gegaan, en van 4 Vmbo TL naar MBO, hierna ga ik wss HBO doen.
Volgens mij begin je al in het eerste jaar met een richting. Alleen HAVO of VWO wordt vastgesteld na het 2e jaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef Zaith het volgende:
[..]
Maar B, KB of TL word toch vastgesteld in de tweede klas dacht ik?
Ook VMBO-brugklassen zijn al op niveau ingedeeld. Tenminste, de scholen die ik ken hebben aparte B-, K- en gecombineerde T/Havo-brugklassen. En verder kun je net als op de HAVO of het VWO aan het eind van ieder jaar natuurlijk gewoon een niveau terug- om omhooggezet worden. Overigens is daar wel 1 maar aan..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef Zaith het volgende:
[..]
Maar B, KB of TL word toch vastgesteld in de tweede klas dacht ik?
VMBO BB, KB en TL kennen het brugklasjaar exact hetzelfde vakkenpakket. Jij bent van KB naar TL doorgestroomd in de periode dat je nog precies hetzelfde theoretische basis-vakkenpakket volgde dat iedereen op het VMBO volgt. Tot zover geen probleem dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:03 schreef Hyman het volgende:
Ik ben van 1 Vmbo KB naar 2 vmbo TL gegaan, [...]
en terecht.. het is zo ongeveer onmogelijk voor iemand met het nivau van vmbo-b havo te kunnen halen...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:
Jezus. Als ik dit topic zo lees denk ik echt wat een klotesysteem.![]()
Dat iemand zoveel moeite moet doen met allemaal tussenstappen om havo te mogen doen. Wat een klotezooi.
Succes TS.
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:
Dat iemand zoveel moeite moet doen met allemaal tussenstappen om havo te mogen doen. Wat een klotezooi.
Succes TS.
Mischien weet je niet als er dingen zijn voorgevallen??? Daarbij heb ik nog geen 3e of 4e kans gehad, ik hoop dat ik een 2e kans krijg.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.
In het geval van TS ben ik het hier wel mee eens ja. Je zult idd niet voor niks al 4 jaar op 't VMBO-b zitten en die verschillende niveau's zijn er ook met een reden. VMBO-B en HAVO zit echt een flink niveauverschil tussen, voor zover ik dat tenminste in heb kunnen schatten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.
Mijn schrijfsel is beter dat dat van jou? Waarom? Omdat ik wel iets wil en ik het probeer? Waarom is jou opmerking dom? Jij wil mij de les lezen op een domme manier, derhalve ben je ook dom.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef julian6 het volgende:
Ik heb dit topic niet gelezen, maar afgaande op TS' topics en schrijfstijl op dit forum kan ik je ook wel vertellen dat jij HAVO niet aankan TSen vanaf Vmbo B naar Havo is sowieso niet mogelijk
Ik heb het er voor over om 3 uur huiswerk te moeten maken. Daarbij als je echt iets wil dan kan het ...........quote:Op maandag 1 juni 2009 13:20 schreef julian6 het volgende:
Geloof me TS ik heb op VMBO - TL gezeten en ik kan je vertellen dat het verschil tussen VMBO en Havo echt enorm is. Vooral als je ook nog de laagste vorm van VMBO doet moet je wel van heel goede huize komen wil je überhaupt tot december op HAVO blijven zitten.
Dat moet je dan wel van Augustus tot aan Juni vol kunnen houden, en dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als je snel afgeleid bent en je niet goed kunt concentrerenquote:Op maandag 1 juni 2009 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het er voor over om 3 uur huiswerk te moeten maken. Daarbij als je echt iets wil dan kan het ...........
Wat ik precies op het HBO wil gaan doen weet ik niet. Maar een leidinggevende taak lijkt mij wel wat, maar ik zal me toch echt goed moeten orienteren wil ik daar echt zeker van zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:36 schreef Krentenbol. het volgende:
Mooi uit de lucht gegrepen. Die gene die hier kan zeggen wat TS wel of niet aankan zal de beste decaan ooit worden, elke onderwijsinstelling zal jullie in dienst willen hebben met zo'n groots inzicht.
In mijn groep op de universiteit zit iemand die geen ander diploma heeft dan zijn VBO diploma (nog van voor het VMBO) en hij gaat gewoon over naar het 2e jaar. Terwijl hij vroeger op de havo, mavo, mbo en hbo gefaald heeft.
Dus ga niet makkelijk zeggen wat iemand wel of niet kan, je maakt jezelf belachelijk.
TS, heb je al een idee welke opleiding op het hbo je graag zou willen gaan doen?
Misschien dat via het mbo toch een betere weg is, deze zal misschien ook beter aansluiten op het hbo en je krijgt sommige vakken niet zoals talen en geschiedenis als ik het zo lees hierboven.
Om van 4VMBO-T naar 4HAVO over te kunnen stappen gelden strenge en strikte eisen, van VMBO-B naar HAVO is simpelweg onmogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Dit topic is serieus ja. Ts zit met een dilemma.
Ts wil weten als je na het halen van vmbo-b ook havo kan doen, zodat je naar het HBO kan.
Als je deze goed meent te maken wat doe je dan nog in 4VMBO-B dan was je halverwege het 1e of het 2e leerjaar al lang overgestapt naar kader toch? Toen kon het nog! Ik denk dat je methodes weinig zin hebben. Lees mijn bericht hierboven.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb wel is gezien dat het kan hoor. Bij mij iemand in de familie had ook dat gelukje, het moet op een of andere manier kunnen d.m.v tests misschien?
Maar die motivatie moet eigenlijk niet zo'n groot probleem zijn aangezien je het nu ook gaat reddenquote:Op maandag 1 juni 2009 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik precies op het HBO wil gaan doen weet ik niet. Maar een leidinggevende taak lijkt mij wel wat, maar ik zal me toch echt goed moeten orienteren wil ik daar echt zeker van zijn.
Via mbo gaan lijkt me niet zo'n best idee. Omdat je op het MBO een hele andere sfeer hebt, en een zesjes cultuur en je raakt lang niet zo gemotiveerd dan als je op het havo of op het TL zit. Daarom lijkt TL of Havo mij de best weg
Dat is dus wat ik ook al zei hierboven.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:11 schreef Ivannnnnnnnnn het volgende:
Om van 4VMBO-T naar 4HAVO over te kunnen stappen gelden strenge en strikte eisen, van VMBO-B naar HAVO is simpelweg onmogelijk.
..
Het vakkenpakket van VMBO-B is hiervoor niet geschikt, dit met name t.o.v. de inhoud van de vakken. Je grijpt het wel heel er hoog als ik het mag zeggen!
Trouwens, ben je al aangenomen voor een Niveau 4 opleiding op het MBO? VMBO-B geeft meestal toegang tot Niveau 1/2 opleiding. En een niveau 4 opleiding is gewenst vereist voor overstap naar het HBO
..
VMBO-B en K leerlingen doen examen in 6/7 vakken, echter 1/2 daarvan zijn praktijkgerichte examens zoals bijv. verzorging/autotechniek/koken en serveren oid. VMBO-T en HAVO leerlingen doen examen in 6/7 puur theoretische vakken.quote:..
Ow ja... Volgens mij heb jij maar 4 examenvakken? of heb je er gewoon 6 of 7? mocht je er maar 4 hebben dan is dat nog een eis waaraan je helaas niet voldoet, mocht het mogelijk zijn.
Ik heb helemaal geen medelijden met dit soort volk. Alsof het onderwijs een product is dat je consumeert op de manier waarop jij wilt, wanneer jij dat wilt. Als je je billen brandt dan moet je op de blaren zitten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:
Succes TS.
Succes op "hogere" opleidingen, want als jij van kloten houdt komt er niet veel terrecht van leren, en wordt je waarschijnlijk snel weggetraptquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks iedereen voor het meedenken.
Momenteel doe ik VMBO-Basis het laagste dusEn het is zo goed als zeker dat ik dit jaar mijn diploma zal halen. Mijn vakrichting was elektrotechniek, maar helaas lijkt mij dat niet zo interessant om daar mee door te gaan.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo gecharmeerd van het mbo, omdat het waarschijnlijk geen motiverende uitwerking op mij zal hebben. Ik ben iemand die van veel pret maken houd en geinjes en trollen en lollen, en als ik weer in die cultuur kom heb ik er een hard hoofd in dat ik later een leuke/goede baan krijg.
Ik zit nu te kijken op Deltion dat is namelijk 1 school dicht bij mij in de buurt, waar ik 1 versnelde TL of wellicht havo kan doen. Ik ga daar morgen heen bellen om nadere informatie te krijgen. Ik hoop dat ik TL kan doen, maar heel heel heel stiekem hoop ik op Havo. Dat is een goede opleiding waar je echt wat mee kan, en ik ga er ook alles aan doen om zo goed mogelijk te presteren.
Ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden![]()
Die keuze word al voor jou bepaald op twaalfjarige leeftijd. Als jij dus al kind van 10 of 11 je niet volwassen genoeg gedraagd heb je al blaren voor je cito toets.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:58 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen medelijden met dit soort volk. Alsof het onderwijs een product is dat je consumeert op de manier waarop jij wilt, wanneer jij dat wilt. Als je je billen brandt dan moet je op de blaren zitten.
Ja lekker de slimme mensen remmen door ze bij domme mensen in de klas te stoppen. Dat heb ik nooit begrepen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:45 schreef Zaith het volgende:
[..]
Die keuze word al voor jou bepaald op twaalfjarige leeftijd. Als jij dus al kind van 10 of 11 je niet volwassen genoeg gedraagd heb je al blaren voor je cito toets.
Ik snap dat als je, je zelf in de nesten werkt je er ook weer zelf uit moet komen. Maar ik ben er geen voorstander van om twaalfjarige al gelijk naar de middelbare school in te delen. Aangezien veelal ook bepaald word door je mentaliteit op die leeftijd en weinige voorbereiding tot het middelbare scholieren leventje.
Voorstander van het systeem in Japan. Zelfs het systeem in NA vind ik beter.
En al heel jong kiezen op het vmbo wat je wil gaan doen de rest van je leven. Ik twijfelde nog op mijn 18e welke studie ik wilde doen na mijn middelbare, zelfs nu nog twijfel ik soms!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:45 schreef Zaith het volgende:
[..]
Die keuze word al voor jou bepaald op twaalfjarige leeftijd. Als jij dus al kind van 10 of 11 je niet volwassen genoeg gedraagd heb je al blaren voor je cito toets.
Ik snap dat als je, je zelf in de nesten werkt je er ook weer zelf uit moet komen. Maar ik ben er geen voorstander van om twaalfjarige al gelijk naar de middelbare school in te delen. Aangezien veelal ook bepaald word door je mentaliteit op die leeftijd en weinige voorbereiding tot het middelbare scholieren leventje.
Voorstander van het systeem in Japan. Zelfs het systeem in NA vind ik beter.
Ik twijfel nu alleen maar... Maar verder denk ik dat het niet eens zo'n heel stom schoolsysteem is wat we hier hebben. Genoeg tussenstappen lijkt me.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:51 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
En al heel jong kiezen op het vmbo wat je wil gaan doen de rest van je leven. Ik twijfelde nog op mijn 18e welke studie ik wilde doen na mijn middelbare, zelfs nu nog twijfel ik soms!
Er is gewoon een te groot verschil tussen twaalfjarige, viertienjarige en zestienjarige qua intelligentie, mentaliteit, wilskracht en ervaring. De één van twaalf kan al hartstikke veel motivatie hebben terwijl de andere, die misschien net zo slim is dat niet heeft, en daardoor dus lager uitkomt. Maar dat is normaal op die leeftijd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:48 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Ja lekker de slimme mensen remmen door ze bij domme mensen in de klas te stoppen. Dat heb ik nooit begrepen.
Dat is er dus niet. Dat blijkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gelukkig kies je op je 12e geen beroep, maar een vervolgopleiding die OP DAT MOMENT het beste bij jou past. Op basis van toetsen, ervaingen, meningen van leerkrachten en jijzelf ga je naar een school die aansluit op jouw capaciteiten.
Onderweg heb je voldoende tussenstappen en mogelijkheden om op een niveau te belanden dat uiteindelijk bij jou past.
Zo ook in het geval van TS, maar het zal het een lange reis voor hem worden. Maar niet onmogelijk.
Op die jonge leeftijd lijkt het me ook echt onmogelijk zulke belangrijke beslissingen te maken. Heb mijn hele middelbare schooltijd nooit geweten wat ik wilde doen en uiteindelijk op het laatste moment een keuze gemaakt. Die keuze bleek al heel snel niet de juiste en ondertussen heb ik nog steeds geen idee wat te doen. Dat terwijl ik in Augustus/September al weer moet beginnenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:51 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
En al heel jong kiezen op het vmbo wat je wil gaan doen de rest van je leven. Ik twijfelde nog op mijn 18e welke studie ik wilde doen na mijn middelbare, zelfs nu nog twijfel ik soms!
Helaas wel.....quote:
Jammer voor je, maar wel te verwachten. Je zal nu gewoon keihard moeten weken om op het HBO terecht te komen. Via het MBO lijkt me dan de makkelijkste weg voor je.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helaas wel.....
Ik heb gebeld naar alle scholen en nergens kan ik terecht. Omdat de meeste scholen (totaal 4) alleen maar havo geven. En de andere school die dan wel TL gaf vond dat ik een kader basis opleiding had moeten hebben, en aangezien ik vmbo basis heb kan ik dat ook wel shaken. Komt erop neer dat ik een beroep mag gaan kiezen op het mbo die mij niet leuk lijkt, maar het is niet anders dankzij dit puike onderwijs systeem. Mischien dat ik iets met beveiliging ga kiezen of iets in die richting, zal toch wat moeten gaan doen...Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.
Het Nederlandse onderwijs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat heeft een wajong uitkering ermee te maken? Weet je wel wat het is?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.
Het Nederlandse onderwijs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I'm at a loss here too.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:53 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Wat heeft een wajong uitkering ermee te maken? Weet je wel wat het is?
weet je wat pas dom is.. dat jij gewoon niet kan inschatten dat het voor jou gewoon onmogelijk is... en maar blijft hameren op het feit dat je het wel kanquote:Op maandag 1 juni 2009 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn schrijfsel is beter dat dat van jou? Waarom? Omdat ik wel iets wil en ik het probeer? Waarom is jou opmerking dom? Jij wil mij de les lezen op een domme manier, derhalve ben je ook dom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |