Ik schaam me er kapot voor. Daarom wil ik ook proberen een hoger niveau te doen. Maar ik had zoiets gehoord dat je ook hierna havo of TL kan gaan doen zodat je daarna HBO kan gaan doen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:09 schreef Daniane het volgende:
Doe jij serieus vmbo-b?
uh weeniee.
wel mbo->hbo
majaa.
Hoe dan? wat zijn de mogelijke opties?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:10 schreef Len93 het volgende:
VMBO TL weet ik wel zeker dat het kan, B weet ik niet.
Het is zoquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:11 schreef Awsom het volgende:
Tis toch zoiets als
VMBO-b
VMBO-TL
Havo
Moet je dan niet eerst TL doen en dan havo?
Mbo 4 duurt vier jaar toch? Duurt een overstap van VMBO-B naar havo ook zó lang?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:13 schreef Locusta het volgende:
Nee, je kunt alleen naar de Havo met VMBO-TL, dus dan zou je naar 4 TL door kunnen stromen en dan naar 4 Havo![]()
Het lijkt mij beter dat je gewoon een niveau 3/4 mbo-opleiding gaat doen, duurt ongeveer net zo lang en kun je daarna ook door naar het HBO
Edit: ah, zie dat je basis doet en geen kader.... dan zou ik helemaal doorstromen naar het mbo, anders moet je zo lang door op de middelbare school dat je misschien nog wel langer bezig bent dan mbo > hbo.
Geen idee eigenlijk. Maar ik heb gelezen dat je in een jaar havo kan doen met heel hard werken en studeren. En mischien is dat een optie voor mij.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:19 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Mbo 4 duurt vier jaar toch? Duurt een overstap van VMBO-B naar havo ook zó lang?
Als het zo is moet je denk ik eerst KB examen halen, dan TL en dan havo, en aangezien havo 5 jaar is, en vmbo 4 (toch?) duurt het 4 jaarquote:VMBO-B
VMBO-KB 1
VMBO-TL 1
Havo2
En VMBO-TL dan? als ik een diploma van VMBO-TL haal dan?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:46 schreef Locusta het volgende:
Afhankelijk van het niveau duurt mbo meestal 4 jaar. Niveau 3/4 iig en dat heb je nodig voor het hbo.
Je kunt op 3 manieren naar het hbo: via de havo (of hoger), mbo 4 en een 21+ toets.
Dan moet je eerst VMBO-KL hebben gedaan, anders is het niet mogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En VMBO-TL dan? als ik een diploma van VMBO-TL haal dan?
Ik heb VMBO- T, MBO (3 jaar, Onderwijsassistent), en dan nu HBO. Van TL kan je niet direct naar HBO.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
Weet mischien iemand als je met een VMBO-theoretische opleiding het diploma haalt, ook HBO daarna kan doen?
Thanks iedereen voor het meedenkenquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef Locusta het volgende:
VMBO-BL (ben jij nu) > VMBO-KB (1 jr.) > VMBO-TL (1 jr.) > Havo (2 jr.) > Hbo
of
VMBO-BL > Mbo niv. 3 (3 jr.) > Mbo niv. 4 (1 jr.) > Hbo
Dus je kunt kiezen: 4 jaar langer op de middelbare school rondlopen of lekker doorstromen naar het beroepsonderwijs, waar je een richting kunt kiezen die je interessant vindt/lijkt.
Wat voor studierichting zit je aan te denken dan?
Dat kan dus niet er bestaat geen tussenweg meer VMBO-KB dus, dus dan zal het TL moeten worden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:41 schreef Locusta het volgende:
Maar je kunt helemaal geen TL of Havo doen omdat je eerst nog VMBO-KB moet doen. Het schoolsysteem is er niet voor niets... Dus je kunt wel bellen, maar je krijgt toch hetzelfde te horen wat ik nu zeg.
17 16quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:42 schreef Locusta het volgende:
Of je moet 21+ zijn, wat ik betwijfel...?
Ik begrijp niet precies wat je hier mee bedoelt? Denk je dat er geen KB bestaat?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
Dat kan dus niet er bestaat geen tussenweg meer VMBO-KB dus, dus dan zal het TL moeten worden.
In het reguliere onderwijs heb je VMBO BASIS, VMBO KADER en VMBO TL en het minimale wat ik kan doen is TL op de school waar ik heen wil, dus dan moet ik het sprongetje wel maken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:53 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp niet precies wat je hier mee bedoelt? Denk je dat er geen KB bestaat?
Nee...dat betekent dat je niet naar die school kan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In het reguliere onderwijs heb je VMBO BASIS, VMBO KADER en VMBO TL en het minimale wat ik kan doen is TL op de school waar ik heen wil, dus dan moet ik het sprongetje wel maken.
De link van de site.
Er moet een mogelijkheid zijn!quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nee...dat betekent dat je niet naar die school kan.
Ik heb wel is gezien dat het kan hoor. Bij mij iemand in de familie had ook dat gelukje, het moet op een of andere manier kunnen d.m.v tests mischien?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:59 schreef Locusta het volgende:
Maar je mag het sprongetje helemaal niet maken... Dat is wettelijk geregeld zoDus da's jammer voor jou. Of je moet wachten tot je 21 bent, dat is de enige uitzondering.
Morgen bel ik, en dan post ik wel hoe het gegaan is. Je zult verbaast zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:00 schreef Locusta het volgende:
Ik hoop dat je goed tegen teleurstellingen kan
*zucht*quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er moet een mogelijkheid zijn!Ik kan mezelf verbaal goed verkopen dus ik zie wel kansjes. Morgen bel ik op, en ga ik proberen het onderste uit de kan te halen.
Truste
Dan zijn je vrienden wel erg traag.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb Vmbo-TL --> Havo --> Hbo (afgerond) --> Universiteit
Ik weet alleen niet hoe het zit met Vmbo-B. Je zult waarschijnlijk eerst TL moeten halen voordat je naar Havo kan. Het is echter wel aan te raden om eerst havo te doen in plaats van Mbo en dan doorstromen naar Hbo. Ik heb vrienden die met mij afstudeerden (Mavo). Die zijn nu pas klaar met hun Mbo, terwijl ik al naar de uni kan.
Verbaas ons eensquote:Op donderdag 28 mei 2009 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Morgen bel ik, en dan post ik wel hoe het gegaan is. Je zult verbaast zijn.
Ik: mavo (4 jaar) --> havo (2 jaar) --> Hbo (3 jaar - Ik doe het in 3 ipv 4 jaar) --> uniquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:49 schreef Zaith het volgende:
[..]
Dan zijn je vrienden wel erg traag.
Aangezien:
Jij: Havo (1 - 2 jaar) > Hbo (4 jaar) > Universiteit (minimaal 1 jaar).
Zij: MBO (3 - 4 jaar)
Hmm, wat klopt hier niet?
Ik kan nog geen concreet antwoord geven helaas, maar ik kan wel het volgende vertellen.quote:
Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb Vmbo-TL --> Havo --> Hbo (afgerond) --> Universiteit
Ik weet alleen niet hoe het zit met Vmbo-B. Je zult waarschijnlijk eerst TL moeten halen voordat je naar Havo kan. Het is echter wel aan te raden om eerst havo te doen in plaats van Mbo en dan doorstromen naar Hbo. Ik heb vrienden die met mij afstudeerden (Mavo). Die zijn nu pas klaar met hun Mbo, terwijl ik al naar de uni kan.
Is het niet zo dat een VMBO-B diploma enkel toegang biedt tot een MBO-1/2 opleiding?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef Locusta het volgende:
VMBO-BL (ben jij nu) > VMBO-KB (1 jr.) > VMBO-TL (1 jr.) > Havo (2 jr.) > Hbo
of
VMBO-BL > Mbo niv. 3 (3 jr.) > Mbo niv. 4 (1 jr.) > Hbo
Dus je kunt kiezen: 4 jaar langer op de middelbare school rondlopen of lekker doorstromen naar het beroepsonderwijs, waar je een richting kunt kiezen die je interessant vindt/lijkt.
Wat voor studierichting zit je aan te denken dan?
Er worden wel eens uitzonderingen gemaakt voor sommige VMBO-B leerlingen, ik heb er wel eens over gehoord. Echter kan je beter op school informeren (zo snel mogelijk) of je een VMBO-K examen kan afleggen in plaats van het VMBO-B, om die daarna (GOED) af te ronden en in je zak te kunnen steken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:22 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een VMBO-B diploma enkel toegang biedt tot een MBO-1/2 opleiding?
Familielid volgt hetzelfde traject als Nijnja en vertelde over een VMBO-B leerlinge die ook graag deze de opleiding Onderwijsassistent had gevolgd (= MBO, niveau 4), maar dat dit voor haar niet doorging omdat je met een B-diploma maximaal tot een MBO-2 opleiding toegelaten wordt.
Of je TL mag gaan doen zal waarschijnlijk ook afhangen van de eindcijfers op je diploma? Kan me niet voorstellen dat je TL mag gaan doen als je bijvoorbeeld maar nét geslaagd bent met twee 5-en voor Wiskunde en Nederlands.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan nog geen concreet antwoord geven helaas, maar ik kan wel het volgende vertellen.
School nummer 1 zei dat ik in principe wel TL kon gaan doen als ik mijn diploma had, maar uiteraard krijg ik dan wel eerst een intake daar over. Maar ik ga toch proberen om er havo uit te halen, ja ik weet dat het heel erg optimistisch is maar mischien helpt de enthousiasme die ik nu heb wel. We zullen zien.
quote:De Onderwijsinspectie, dagblad Trouw en weekblad Elsevier publiceren prestatielijsten van middelbare scholen. Scholen worden onder meer vergeleken op gemiddeld eindexamencijfer, doorstroming (het percentage leerlingen dat in geen enkele klas is blijven zitten) en het rendement.
Scholen met weinig zittenblijvers krijgen een betere beoordeling van de Onderwijsinspectie. Voor scholen is de verleiding groot daar rekening mee te houden. Dat kan betekenen dat ze strenger selecteren. Of zwakkere leerlingen niet laten blijven zitten maar laten overgaan naar een lager schooltype (bijvoorbeeld van 2 havo naar 3 vmbo), omdat dat niet als doubleren telt.
Nee. Tenzij je 21 jaar of ouder bent. Dan kun je een toelatingstest voor een Hbo opleiding doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?
Nee. Alleen als je 21+ bent.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |