Het enige wat ik hier nog aan toe wil voegen is dat je 't theoretisch misschien op de redelijkheid en billijkheid zou kunnen gooien om af te zien van de overeenkomst (althans, in je voorbeeld hierboven).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Meeldraad het volgende:
(Denk aan je hebt 2 koelkasten, je doet het aanbod tot schenking, vervolgens gaat je eigen koelkast kapot en kun je de aangeboden koelkast zelf erg goed gebruiken, sterker zelfs: als je 'm weggeeft moet je zelf een andere aanschaffen).
Thisbe en Maharbal hebben gelijk (altijdquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Meeldraad het volgende:
Amici, mag ik jullie even lastig vallen met een vraagje waar ik mee zit? Sommigen hebben 'm misschien al zien staan in WGR (Intrekken aanbod tot schenking), anderen vraag ik vriendelijk er even naar te kijken. Ik heb een vriendin die via marktplaats een roerende zaak gratis af te halen heeft aangeboden. Er is email-verkeer geweest, waarin akkoord is gegaan dat de zaak na 8 weken zou worden afgehaald. Intussen is de situatie veranderd waardoor ze de zaak liever zelf behoud. (Denk aan je hebt 2 koelkasten, je doet het aanbod tot schenking, vervolgens gaat je eigen koelkast kapot en kun je de aangeboden koelkast zelf erg goed gebruiken, sterker zelfs: als je 'm weggeeft moet je zelf een andere aanschaffen).
Inmiddels met hulp van Thisbe en Maharbal onder anderen ben ik wel tot de conclusie gekomen dat er wel sprake is van een afdwingbare ovk. Nu zoek ik alleen nog mogelijkheden om er onder uit te komen. Wat denken jullie: is de conclusie juist en zien jullie mogelijkheden om dit geaccepteerde aanbod tot schenking zonder levering in te trekken? Zie de link voor de overwegingen tot nu toe. Alvast bedankt!
*pling ploing* Einde mededeling *pling ploing*![]()
Grappig trouwens een rechten SC-chat, was me nog nooit opgevallen... misschien kom ik hier wel eens vaker kijken...
Ik zat stiekem te denken aan de derogerende werking van de r&b. Als zij bijvoorbeeld in zijn voorbeeld arm is of absoluut geen geld heeft voor een nieuwe koelkast, dan zou het, gezien de omstandigheden (koelkast nr2. is stuk ) misschien in strijd zijn met de r&b om nakoming af te dwingen ( ik weet dat rechters niet zeggen "in strijd zijn met de r&b, maar ik ben vergeten wat ze ook alweer wel zeggen omdat het zo vroeg isquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Thisbe en Maharbal hebben gelijk (altijdThisbe, waar ben je?!). Maar ehm, wellicht kan er zelfs gesteld worden dat er al geleverd is, c.p., en dat de eigendom is overgegaan. Ik denk dat je er niet onderuit kunt (waarom r&B Maharbal?) tenzij sprake is van een totstandkomingsgebrek van de ovk en je bijv. gedwaald hebt. Maar als ik het verhaal hierboven zo lees is er daar ook geen sprake van. Dus tenzij de verkrijger nu wanpresteert en over 8 weken niet op komt draven om dat ding op te halen, denk ik dat je je koelkast kwijt bent, sorry
(jezus ik ben mijn samenhang echt kwijt savonds als ik op de bank voor de tv hang, excuus).
Naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaarquote:Op woensdag 17 juni 2009 07:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zat stiekem te denken aan de derogerende werking van de r&b. Als zij bijvoorbeeld in zijn voorbeeld arm is of absoluut geen geld heeft voor een nieuwe koelkast, dan zou het, gezien de omstandigheden (koelkast nr2. is stuk ) misschien in strijd zijn met de r&b om nakoming af te dwingen ( ik weet dat rechters niet zeggen "in strijd zijn met de r&b, maar ik ben vergeten wat ze ook alweer wel zeggen omdat het zo vroeg is).
Ja, dat was 'm!quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar. Mijn juridisch intuitie (uhuh
) zegt hier overigens dat een beroep daarop hier niet op zal gaan, maar ik heb geen jurisprudentie om dat mee te onderbouwen.
En op je rechtsgevoel moet je altijd vertrouwen, dat lijkt me duidelijk!quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, dat was 'm!
Overigens heb ik ook geen jurisprudentie voorhanden om mijn stelling te onderbouwen. Het was dan ook meer iets dat ik zei vanuit mijn immer rechtvaardige rechtsgevoel.
Bespeur ik daar enig sarcasme??quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:34 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En op je rechtsgevoel moet je altijd vertrouwen, dat lijkt me duidelijk!
welkomquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ingeloot in Rotterdam.
Volgend jaar aan de bak.
Uitslover... haalt niet eens een tien...quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:51 schreef Maharbal het volgende:
Een 9 op rechtspersonen en personenvennootschappen.
Maandag krijg ik m'n laatste resultaat binnen, en met een beetje geluk is de bachelor dan binnen.
Mijn gemoedsrust is nu een beetje beter, ik weet nu dat het niet aan m'n samenvatting lag!quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Uitslover... haalt niet eens een tien...![]()
![]()
Jeej.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:36 schreef aardappel het volgende:
6.5 voor rechtsfilosofie![]()
wel raar, heb echt amper iets opgeschreven en was al vrij snel klaar
Zo lastig is dat niet: gewoon richting Leeuwarden komen, dan ben je al bij me in de buurtquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Goed bezig allemaal.
Mijn laptop heeft het totaal begeven. Misschien ook wel zo goed met het oog op de laatste loodjes...maar in de buurt van Maharbal zal ik niet komen.
Je cijfers liggen in ieder geval rond je inschattingsmarges. Ik kan vrijwel nooit inschatten wat voor cijfer ik heb, voor welk vak dan ookquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Haha.
Vier is wel wat veel. Ik heb geen rekening met onvoldoendes gehouden in mijn schema dit jaar en tot nu toe is dat goed gegaan, ik hoop niet dat rechtspersonen nu roet in het eten gast gooien, want ik vind twee genoeg. Zorgwekkend is wel dat mijn resultaten dit semester, hoewel binnen mijn inschattingsmarges, meestal aan de ondergrens van die marges liggen (nu ook weer met rechtsgeschiedenis dat ik tussen de 7,5 en 8,5 had gedacht). Bij rechtspersonen had ik het namelijk tussen de 4,5 en 7,5 ingeschat...
Pauper!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:40 schreef taxhaven het volgende:
Bestuursrecht
Arresten die van toepassing zijn op minstens 8 leerstukken![]()
Vond ik zelf ook, aangezien het me niet enorm interesseertquote:
ja, bleghhhhhhhhhhquote:Op maandag 22 juni 2009 18:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Morgen ook eerst Europees Gemeenschapsrecht toch?
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:35 schreef Maharbal het volgende:
Gefeliciteerd iedereen.
Hmmz nog veel succes
in de OP staan de mensen genoemd bij de universiteiten, dus ik zou die gewoon ff pm'enquote:Op maandag 22 juni 2009 20:36 schreef TiMPiN het volgende:
Volgend jaar beginnen aan de VU of de UvA. Neig meer naar de VU. Ik zal het hier nog wel laten weten
**edit**
Overigens ben ik benieuwd naar jullie mening over bovenstaande Uni's. Ik neig meer naar de VU, omdat ik hoor dat de UvA drama is qua organisatie. Verder spreekt de VU mij eigenlijk op geen enkel gebied aan, de UvA lijkt me wat socialer etc. Ik hoop dan ook dat er iemand hier is die zelf ervaring heeft met de UvA(en Rechten uiteraard) die mij kan vertellen of de UvA daadwerkelijk zo'n puinhoop is of dat dat vorstelijk overdreven wordt. Bij de UvA moet ik me ook al binnen een week inschrijven dus de tijd dringt een beetje
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, al is het natuurlijk ook een persoonlijke keuze.
Welke richting studeer je af? Ik hoef niks te presenteren (strafrecht)quote:
ik vond het her beter gaan dan het eerste tentamenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:32 schreef aardappel het volgende:
nou, de herkansing van europees recht was klote
wordt mn eerste vak dat ik over moet doen
ISEP, richting Europees. Daar hoeven alleen de beste twee te presenteren (heb ik weerquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:35 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Welke richting studeer je af? Ik hoef niks te presenteren (strafrecht)
Whehe, dan had je je maar niet zo moeten uitslovenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:48 schreef Addict89 het volgende:
[..]
ISEP, richting Europees. Daar hoeven alleen de beste twee te presenteren (heb ik weer).
en levert dat ook nog wat voor jou op, of ben je alleen de pineut?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:48 schreef Addict89 het volgende:
[..]
ISEP, richting Europees. Daar hoeven alleen de beste twee te presenteren (heb ik weer).
Het leek me wel goed te doen. Ik verwacht een dikke voldoende in ieder geval. Nog één vak en dan zit het er eindelijk op voor dit jaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik vond het her beter gaan dan het eerste tentamen
ik hoop op een voldoende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |