SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
quote:Op maandag 25 mei 2009 18:59 schreef franklop het volgende:
die TTMisschien ook een knipoog naar het feit dat de Belgen gisteren witheet warenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
quote:Op maandag 25 mei 2009 18:59 schreef franklop het volgende:
die TTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed gezien
Bijgezet, nog steeds jammer dat het niet doorgaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:36 schreef franklop het volgende:
aantekening: bij blockhaus wordt de laatste 5 km van de klim niet gereden
Ach, NOS zendt sowieso nauwelijks wielrennen uit. Geen probleem ook, ik kijk wel Sporza. Die beginnen al met uitzenden als Devolder op de fiets naar de bakker gaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:59 schreef Palmboom313 het volgende:
NOS zal nu wel balen dat ze het niet uitzenden nu een rabo in roze rijd
Belangrijk om ook niet teveel krachten te verspelen. Over 2 dagen Blockhaus en ook nog de Vesuvio 2 dagen later.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:49 schreef JelleS het volgende:
Menchov was weer slim, maar wel een beetje laf ten opzichte van Di Luca. Die hij had hij er wel af kunnen rijden en dan heb je toch meer ruimte voor als je een slechte dag krijgt (niet uitgesloten bij Menchov, al verkeert hij in de vorm van zijn leven). Door deze rit zou ik het niet zo erg vinden als Menchov de Giro toch nog zou verliezen, al zie ik dat totaal niet gebeuren.
Ik vind het niet laf van Mentsjov. Hij is gewoon slim en verstandig bezig. Heel tactisch. Juist daarom verdient hij de winst. Niet alleen door sterk maar ook door slim te rijden.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:49 schreef JelleS het volgende:
Menchov was weer slim, maar wel een beetje laf ten opzichte van Di Luca. Die hij had hij er wel af kunnen rijden en dan heb je toch meer ruimte voor als je een slechte dag krijgt (niet uitgesloten bij Menchov, al verkeert hij in de vorm van zijn leven). Door deze rit zou ik het niet zo erg vinden als Menchov de Giro toch nog zou verliezen, al zie ik dat totaal niet gebeuren.
Morgen is het rustdagquote:Op maandag 25 mei 2009 19:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Belangrijk om ook niet teveel krachten te verspelen. Over 2 dagen Blockhaus en ook nog de Vesuvio 2 dagen later.
Di Luca staat wel mooi binnen een minuut mara daar wint ie de Giro niet mee. Hij moet voorsprong hebben voor de tijdrit om Mentsjov te kloppenquote:Op maandag 25 mei 2009 20:03 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Morgen is het rustdag
Maar weet niet of hij diluca eraf kon rijden... is in elk geval in de vorm van zijn leven, maar de dag na een rustdag kan altijd tegenvallen... en elke seconde extra is toch meegenomen.
Strafste is hij oogt onklopbaar... maar diluca staat wel nog lekker binnen een minuut. Beetje raar fenomeen voor een zware giro. Contador heeft met een groter verschil gewonnen en die oogde helemaal niet goed
Ik zou zeggen Eurosport. daar laten ze vaak wel een herhaling van de slotklim zien maar zeker weten doe ik het ook nietquote:Op maandag 25 mei 2009 20:07 schreef Digital-Love het volgende:
Is er nog een korte herhaling ergens vanavond? Heb helaas de laatste anderhalf uur helemaal gemist.
is korte explosieve tijdrit, verschillen kunnen groot maar ook pietenullig zijn. (armstrong pakt die trouwensquote:Op maandag 25 mei 2009 20:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Di Luca staat wel mooi binnen een minuut mara daar wint ie de Giro niet mee. Hij moet voorsprong hebben voor de tijdrit om Mentsjov te kloppen
Thx. Heb ook al de laatste 30 minuten gevonden via de rai. In het Italiaans maar ach het gaat me om de beelden. Wat een slagveld toch vandaag zeg. Enkel de eerste 4 ietwat dicht bij elkaar maar daarachterquote:Op maandag 25 mei 2009 20:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Eurosport. daar laten ze vaak wel een herhaling van de slotklim zien maar zeker weten doe ik het ook niet
Ik ga dat missen ivm examens. Ik heb van 2 tot 4 examens. ( 3 tot 5 nederlandse tijdquote:Op maandag 25 mei 2009 20:09 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Woensdag zal ook wel apart worden.
Als Evans het zou doen zou iedereen moord en brand schreeuwen dat ie moet aanvallenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:57 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik vind het niet laf van Mentsjov. Hij is gewoon slim en verstandig bezig. Heel tactisch. Juist daarom verdient hij de winst. Niet alleen door sterk maar ook door slim te rijden.
Gisteren had Armstrong nog van die guitige opmerkingen dat hij liever niet aan de eettafel bij Cervélo zou zitten, vandaag zou ik een stuk liever bij Cervélo dan bij Astana zitten.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:18 schreef sitting_elfling het volgende:
hhahahah, shaquille O neal of hoe je het ook schrijft daagt Lance uit voor een wedstrijd fietsen. Net 6 minuten geleden zei armstrong via z'n twitter, It's ON! hehe
Menchov is dan ook een even duffe renner hoorquote:Op maandag 25 mei 2009 20:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Als Evans het zou doen zou iedereen moord en brand schreeuwen dat ie moet aanvallen
Vind ik nu ook. In plaats van in Di Luca's wiel blijven hangen, zou hij het ook gewoon eens kunnen proberen om wat tijd op Di Luca te pakken.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Als Evans het zou doen zou iedereen moord en brand schreeuwen dat ie moet aanvallen
die 2 gewoon lekker twitteren tesamen hoor ;-). Als het klassement wegvalt was een eventuele etappe zege belangrijker. toen dat wegviel was het 'klassement' terug belangrijker. Geloof trouwens niet dat het 10seconden verschil gemaakt hadquote:Op maandag 25 mei 2009 20:22 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Gisteren had Armstrong nog van die guitige opmerkingen dat hij liever niet aan de eettafel bij Cervélo zou zitten, vandaag zou ik een stuk liever bij Cervélo dan bij Astana zitten.
Als ze maar voor half 6 binnen zijn want dan moet ik werken. Egoïstisch weer hequote:Op maandag 25 mei 2009 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga dat missen ivm examens. Ik heb van 2 tot 4 examens. ( 3 tot 5 nederlandse tijd)
Inderdaadquote:Op maandag 25 mei 2009 20:27 schreef Sautor het volgende:
[..]
Vind ik nu ook. In plaats van in Di Luca's wiel blijven hangen, zou hij het ook gewoon eens kunnen proberen om wat tijd op Di Luca te pakken.
Het is nu niet aan Menchov. Als hij op achterstand stond dan zou hij aan moeten vallen (wat hij dan waarschijnlijk niet zou doenquote:Op maandag 25 mei 2009 20:20 schreef franklop het volgende:
[..]
quote:Menchov: Plan werkte heel goed
Rabo-kopman Denis Menchov moest het in de Koninginnenrit van de Ronde van Italië maandag vooral hebben van de steun van Maarten Tjallingi en Mauricio Ardila. Het duo liet zich terugzakken uit een kopgroep en kon er daardoor voor zorgen dat de drager van de roze trui aan de voet van de slotklim werd afgezet.
"Het was geen gemakkelijke etappe, maar de ploeg was heel erg sterk", aldus Menchov. "Mijn ploegmaats hebben me prima beschermd en aan de voet van de laatste beklimming goed afgezet. Toen werd het toch een gevecht van man tegen man."
De Rus, die met Laurens ten Dam als knecht in de bergen op weg lijkt naar zijn eeste Giro-zege, zag op die slotklim en spervuur aan demarrages. "Ik ben nooit in paniek geraakt. Ook niet toen Sastre weg reed. Hij stond toch ver achter in het klassement. Voor mij kwam het er op aan de aanvallen van Di Luca te controleren, zeker toen de voorsprong van Sastre niet snel meer opliep. Het plan voor vandaag werkte heel erg goed."
Heeft 'ie ook gedaanquote:Op maandag 25 mei 2009 20:27 schreef Sautor het volgende:
[..]
Vind ik nu ook. In plaats van in Di Luca's wiel blijven hangen, zou hij het ook gewoon eens kunnen proberen om wat tijd op Di Luca te pakken.
Moah, de laatste sprint die Menchov er uit trok voor z'n etappe overwinning was behoorlijk straf, en vandaag ook weer hoe hij alles parreerde en op het laatst toch nog even de gashendel opentrok. Je had écht het idee dat hij het controleerde, terwijl je bij evans, nooit een idee hebtquote:Op maandag 25 mei 2009 20:24 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Menchov is dan ook een even duffe renner hoor.
Da's ook een belangrijk verschil. Menchov reageerde met gemak op de eerste aanvallen van Basso en Sastre, en had daarna volgens mij het idee dat die toch geen grote verschillen gingen pakken en daarom maar besloot zich op Di Luca te focussen, omdat hij niet alles en iedereen kon gaan pareren. Controleer dan de belangrijkste directe belager, en snoep daarvan nog maar een paar secondjes af.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah, de laatste sprint die Menchov er uit trok voor z'n etappe overwinning was behoorlijk straf, en vandaag ook weer hoe hij alles parreerde en op het laatst toch nog even de gashendel opentrok. Je had écht het idee dat hij het controleerde, terwijl je bij evans, nooit een idee hebt
Wie weet wat Menchov allemaal niet kan.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:38 schreef hardromacore het volgende:
Dat zijn behoorlijke bergaankomsten, Sastre blijft dus extreem gevaarlijk, als zijn tijdrit in orde is. En wie weet wat Di luca + in mindere maten Basso nog kunnen.
Precies. Volgens mij heeft ie nog lang niet alles uit de kast gehaaldquote:
Blockhaus is een korte etappe, daar verwacht ik geen grote verschillen.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:41 schreef Digital-Love het volgende:
"Hij stond toch ver achter in het klassement."
Nou nou, het verschil is nu teruggelopen tot 2.19. Met nog aankomst op Blockhaus en Vesuvius kan er nog van alles gebeuren.
Dat en daarnaast heeft de Rabobank ook niet alles hoeven geven. Ten Dam bijvoorbeeld heeft vandaag niks hoeven doen en ook Ardila is redelijk buiten schot gebleven dankzij dat geweldige werk van Tjallingii maar vooral Kozonchukquote:Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Blockhaus is een korte etappe, daar verwacht ik geen grote verschillen.
De klim naar Vesusvius is ook niet bijzonder zwaar (niet dat het een makkie is). Wel een lange etappe met wat meer klimwerk, maar ook geen andere lange zware beklimmingen erin. Daar zie ik Sastre ook niet direct minuten terugpakken. Zeker omdat Sastre het vandaag écht probeerde in een etappe die erg voor hem geschikt was (lang en zwaar) en toch niet echt wegliep, en het erop leek alsof Menchov nog reserve had.
Maar Menchov heeft nog zeker geen gewonnen spel, maar in feite heeft 'ie vandaag goede zaken gedaan: niet echt in de problemen gekomen, relatief op reserve gereden (dit itt Sastre en Basso) en behalve op Sastre op iedereen tijd gewonnen. Leipheimer is iig weggevallen als concurrent, en met het oog op de tijdrit was die misschien nog het gevaarlijkste. Sastre zal toch nog echt minimaal 2½ minuut moeten terugpakken wil 'ie de Giro winnen. Dan zal 'ie woensdag én vrijdag tijd moeten pakken, want het gaat hem niet in één etappe lukken.
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2009/classifiche/it/classifica.shtml?t=16&c=quote:Op maandag 25 mei 2009 22:04 schreef JelleS het volgende:
Is er ook nog ergens een complete uitslag van de rit?
Merci. Was benieuwd hoeveel Lovkvist had verloren. 24 minuten.....quote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef Szura het volgende:
[..]
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2009/classifiche/it/classifica.shtml?t=16&c=
Al heb ik er wel een hard hoofd in dat Armstrong de tour kan winnen. Of iig. top 3 kan eindigen. Ik zie hem eerder gaan als superknecht voor contador, waarvan ik denk dat hij de tour gaat winnen. En eventueel mag Armsterk voor een eigen etappe gaan.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:24 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong
Spits verdraait Armstrong's wporden wel een beetje:
Slachtoffer van de dadendrang van Sastre was Levi Leipheimer. De Amerikaan, kopman bij Astana, kraakte op de slotklim. Ook Armstrong fietste vandaag niet lekker: ''Misschien wel een van de zwaarste ritten uit mijn loopbaan'', twitterde hij.
Tough stage. MayB 1 of the hardest I have ever seen. Relentless climbing and oppressive heat. Levi had a day tough 1 but we tried to ... limit his losses. Hot days like this are always full of surprises. Looking fwd to the rest day then more tough days. Onward.
Vandaag was hij anders behoorlijk goed voor iemand die nog niet in vorm is en die er een maand uit is geweest met een sleutelbeenbreuk. En hij lijkt ook telkens beter te worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Al heb ik er wel een hard hoofd in dat Armstrong de tour kan winnen. Of iig. top 3 kan eindigen. Ik zie hem eerder gaan als superknecht voor contador, waarvan ik denk dat hij de tour gaat winnen. En eventueel mag Armsterk voor een eigen etappe gaan.
Heb niet het gevoel dat Leipo boos is op Armstrongquote:Levi Leipheimer explained his situation with, "Immediately in the beginning of the last climb I felt that my legs did not follow any more. Fortunately Lance helped me. I think in the beginning he didn't’t know I was dropped. Without him I would have lost much more time--he saved me minutes. Let's hope I can recover from this. Wednesday there is the Blockhouse."
Johan Bruyneel also weighed in with: “The plan was tactically perfect but... It's logical after such a long breakaway and after Popo’s incredible effort in the downhill that his forces would diminish. Of course we hoped at the bottom of the climb, but the difference in speed was so high, that it was basically impossible for Popo. It was a great tactical race for the team and such a strong performance from Popovych. I think the strongest guy won today. No doubt about that so no regrets. On the other hand Levi did not have the legs on the last climb. So we tried to limit the damages. It was good to see how Lance helped Levi all the way to the finish. It was great teamwork." A reflective Bruyneel concluded with, "We lost the podium today. It is not possible anymore to win the Giro but we still give it a try to get Levi on the podium in Rome. Maybe he just had a bad day. There is nothing to regret. We gave everything we could."
Of hij wel of niet doping wil/zal gaan gebruiken zal ik nog niet eens op ingaan. Want dan nog moet er veel aan Armstrong gebeuren wil hij de tour kunnen winnen en konteboor kunnen verslaan.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Vandaag was hij anders behoorlijk goed voor iemand die nog niet in vorm is en die er een maand uit is geweest met een sleutelbeenbreuk. En hij lijkt ook telkens beter te worden.
Het is ook de vraag of hij straks nieuw bloed krijgt of niet
Hij leek vandaag zeker sterker dan hij liet zien.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij heeft ie nog lang niet alles uit de kast gehaald
Ik vind het iets heel aparts, een Giro-etappe van 83 km.quote:
Je denkt dat ze direct van kilometer 1 het gaspedaal open trekken en vliegend de berg overgaanquote:Op maandag 25 mei 2009 23:01 schreef leroytje het volgende:
[..]
Ik vind het iets heel aparts, een Giro-etappe van 83 km.
Dit moet gewoon een slagveld worden.
verwacht ik ook. Onkontroleerbaar en mega snel. tegen 60 naar de voet van die klim... verwacht dat er heel veel met kapotte benen zitten voor de klim begint.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:01 schreef leroytje het volgende:
[..]
Ik vind het iets heel aparts, een Giro-etappe van 83 km.
Dit moet gewoon een slagveld worden.
Ik verwacht ook niet echt grote verschillen. Blijft jammer dat die laatste kilometers niet doorgaanquote:Op maandag 25 mei 2009 23:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je denkt dat ze direct van kilometer 1 het gaspedaal open trekken en vliegend de berg overgaan?
Ik denk persoonlijk dat de verschillen relatief klein blijven die dag. Explosiviteit zal worden beloond, waardoor vooral de mentale kwestie de grootste rol zal spelen die dag. Iemand uit het zicht zien wegfietsen is immers nooit leuk.
Als Rabobank het tempo gaat bepalen lijkt me dat niet gebeurenquote:Op maandag 25 mei 2009 23:06 schreef Devpartner het volgende:
[..]
verwacht ik ook. Onkontroleerbaar en mega snel. tegen 60 naar de voet van die klim... verwacht dat er heel veel met kapotte benen zitten voor de klim begint.
Bedoeling van de grote ploegen gaat zijn de benen af te snijden van degeen die een mindere rustdag gehad hebben (of teveel rustdag). Wachten op de klim gaat te weinig geven en minder kans dat er volk door het ijs gaat zakken. Voor mannen zoals basso, sastre (leipo als die nog kan) is het nodig om de explosieve energie uit meeste renners te krijgen. Dus gewoon superhard knallen richting bergquote:Op maandag 25 mei 2009 23:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Als Rabobank het tempo gaat bepalen lijkt me dat niet gebeuren
quote:Op maandag 25 mei 2009 23:41 schreef Palmboom313 het volgende:
Als Menchov maar geen tijd verliest mag er van mij spektakel komen.
in the end hangt dat natuurlijk ook erg af van het type renner. Zo was de tour van 2007 met rasmussen en contador een van de tofste gevechten tussen 2 renners die ik ooit gezien had, die de rest van de klimmers in de vernieling reden. Maar dat kwam meer omdat ik die stijl van klimmen, puur als tv fan veel meer spanning vindt opleveren en leuker vindt om te zien.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:00 schreef marcodej het volgende:
[..]En al verliest ie wel tijd... Als er maar spektakel is.
Ik zou het onwijs tof vinden als Menchov wint (leuk voor Rabobank!) en ik vind Menchov zelf ook steeds toffer worden. Gun het hem op dit moment ook het meest. Ziet er deze ronde erg zeker uit. Maar als de tenoren aanval op aanval plaatsen en hij uiteindelijk de vernieling in gereden wordt, dan zij het zo en is dat ook gewoon tof natuurlijk.
Meestal levert dit soort korte etappetjes meer spektakel op dan die lange, zware etappes omdat meer mensen iets kunnen doen en geloven dat ze verschil kunnen maken. Het zal geen enorme verschillen opleveren, maar is wel leuk om naar te kijken. Snap ook niet dat ze dit soort korte tussendooretappes niet wat vaker inpassen in een grote ronde. Voor mij geldt niet altijd hoe zwaarder, hoe beter.
Eens. Uiteindelijk zijn de renners die het spektakel moeten maken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
in the end hangt dat natuurlijk ook erg af van het type renner. Zo was de tour van 2007 met rasmussen en contador een van de tofste gevechten tussen 2 renners die ik ooit gezien had, die de rest van de klimmers in de vernieling reden. Maar dat kwam meer omdat ik die stijl van klimmen, puur als tv fan veel meer spanning vindt opleveren en leuker vindt om te zien.
Eens.quote:En het zou me écht verbazen als Menchov de vernieling wordt ingereden.
Armstrong is een veel slimmere renner dan Contador. Armstrong gaat nog veel progressie maken en dan moet ik nog zien of Contador wel gaat winnen van hem.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Of hij wel of niet doping wil/zal gaan gebruiken zal ik nog niet eens op ingaan. Want dan nog moet er veel aan Armstrong gebeuren wil hij de tour kunnen winnen en konteboor kunnen verslaan.
In die zin probeer ik me dan ook af te vragen hoe de Giro zou zijn geweest als Contador hier tussen had gezeten. Tussen menchov / sastre / leipo / di luca en basso omdat ik hem eigenlijk een ander soort klimmer vindt.
Armstrong gaat nooit op zijn oude niveau komen hoor... het beste dat ik hem zie doen is het niveau van zijn dauhinées. Goed genoeg om niet af te gaan, maar niet de mogelijkheid om te domineren op alle onderdelen. Denk dan ook dat contador de afmaker wordt voor Astana.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:28 schreef Armstrong1984 het volgende:
[..]
Armstrong is een veel slimmere renner dan Contador. Armstrong gaat nog veel progressie maken en dan moet ik nog zien of Contador wel gaat winnen van hem.
In een Tour de France net iets daaronder, denk ik. Maar hij kan wel lang de strijd met ze aanbinden, is mijn gok.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:26 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoever de huidige menchov zou geraken tegen een top contador/armstrong/schleck. Want die steken toch een stuk boven de rest uit kwa klasse.
Verschil met Evans is dat Evans tussen zijn kader hangt en nauwelijks overschot heeft. Menchov heeft hopen overschot, is duidelijk de beste en beperkt zich tot Valverdiaanse sprintjes van een paar honderd meter op het einde van de rit. Dat is een logische keuze in zijn positie, maar weinig wielerfans krijgen het er warm van (tenzij ze alleen al van het woordje Rabobank op de trui een harde plasser krijgen).quote:Op maandag 25 mei 2009 20:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft 'ie ook gedaan
Maar idd: hij had misschien eerder aan kunnen gaan.
Verschil met Evans is natuurlijk wel dat Evans (in een grote ronde) nog niet aanvalt als 'ie op achterstand staat, maar hoopt dat hij het in de tijdrit goedmaakt (en dat niet doet), terwijl Menchov nu in de leiderstrui rijdt en al twee etappes gewonnen heeft.
Dat is hier wel een nobrainerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Verschil met Evans is dat Evans tussen zijn kader hangt en nauwelijks overschot heeft. Menchov heeft hopen overschot, is duidelijk de beste en beperkt zich tot Valverdiaanse sprintjes van een paar honderd meter op het einde van de rit. Dat is een logische keuze in zijn positie, maar weinig wielerfans krijgen het er warm van (tenzij ze alleen al van het woordje Rabobank op de trui een harde plasser krijgen).
Er is weinig verschil met de manier waarop Contador het (door omstandigheden, hij kon niet echt veel beter) vorig jaar moest oplossen en die werd daar toen voor bekritiseerd.
Hij heeft geluk dat ze naar Blockhaus niet zo'n coup kunnen doen, aangezien de aanloop vlak is en het de enige berg is. Op vrijdag zou dan de laatste kans voor de overige kunnen zijn om een dergelijke coup te kunnen plegen, maar denk/hoop dat ze zich daar wel tegen kunnen wapenen!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:57 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Dat is hier wel een nobrainer.
Ik weet niet of het zo een logische keuze is, als hij zoals heras toen gedaan heeft een coup tegen zich krijgt, dan had hij wel gewenst dat hij tijd had gepakt toen het kon. en met slechts 39seconden? kun je nu ook niet echt zeggen dat je veilig staat..
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Verschil met Evans is dat Evans tussen zijn kader hangt en nauwelijks overschot heeft. Menchov heeft hopen overschot, is duidelijk de beste en beperkt zich tot Valverdiaanse sprintjes van een paar honderd meter op het einde van de rit. Dat is een logische keuze in zijn positie, maar weinig wielerfans krijgen het er warm van (tenzij ze alleen al van het woordje Rabobank op de trui een harde plasser krijgen).
Er is weinig verschil met de manier waarop Contador het (door omstandigheden, hij kon niet echt veel beter) vorig jaar moest oplossen en die werd daar toen voor bekritiseerd.
Volgens mij is menchov zichzelf de afgelopen jaren te vaak tegengekomen dat hij na een aanval een geparkeerd stond en zich opgeblaast heeft. Ik vind hem nu anders dan afgelopen jaren. Hij straalt iets meer relaxheid uit en speelt het veel tactischer.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.
Ik vroeg me ook af waarom Menchov niet gewoon Di Luca een grotere klap verkocht. Hij had de mogelijkheid om meer afstand te nemen. Ik wil best begrijpen dat hij bang is om te veel zijn reserves uit te putten met het oog op de komende ritten.
En Contador probeert het inderdaad wanneer hij de mogelijkheden heeft. Dat moge na meer dan twee jaar waarin hij om de zeges in grote rondes meestrijdt wel duidelijk zijn.
Vandaag is het vooral de etappe van hoe lang kan ik in bed blijven en wie voelt zich het eerst ontspannen na al de massagesquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:43 schreef Colplay het volgende:
Hoe zit het vandaag bij zo'n korte etappe met de tijdsluiting voor de bus? Kan me voorstellen dat als iedereen er vanaf het begin invliegt in een etappe van ongeveer 2,5 uur het lastig wordt voor de bus om op tijd binnen te komen.
Persoonlijk dacht ik dat Leipheimer de grootste bedreiging was voor Menchov en die is gisteren gekraakt door Sastre/Basso en Di Luca, die 85% van het werk deed in de achtervolging. Als het aan Menchov had gelegen, dan had Leipheimer waarschijnlijk gewoon terug mogen komen. Goed, op zich was dat ook geen drama geweest voor Menchov, maar toch.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:06 schreef Leatherface het volgende:
Ik vroeg me ook af waarom Menchov niet gewoon Di Luca een grotere klap verkocht. Hij had de mogelijkheid om meer afstand te nemen. Ik wil best begrijpen dat hij bang is om te veel zijn reserves uit te putten met het oog op de komende ritten.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Puur en alleen dat hij voor Rabo maakt hem natuurlijk wel populairder.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft 'ie ook gedaan
Maar idd: hij had misschien eerder aan kunnen gaan.
Verschil met Evans is natuurlijk wel dat Evans (in een grote ronde) nog niet aanvalt als 'ie op achterstand staat, maar hoopt dat hij het in de tijdrit goedmaakt (en dat niet doet), terwijl Menchov nu in de leiderstrui rijdt en al twee etappes gewonnen heeft.
Maar qua rijden is Menchov idd bijna net zo kleurloos als Evans. Voordeel van Menchov vind ik iig wel dat 'ie in de interviews een stuk leuker overkomt dan Evans. Die interviews vorig jaar in de Tour vond ik echt briljant af en toe. Na die val op Prato Nevoso: "What happened?". "When I fall, I fall, no." "How do you feel?" "I feel strong, no." Gewoon lekker relaxed, terwijl Evans een brok nervositeit was.
En nu met Menchov in het rose straalt 'ie tijdens de koers wel een stuk meer zekerheid uit dan Evans, waar je vorig jaar toen 'ie in het geel reed toch minder zekerheid vanuit straalt. Ook hier zie je dat Menchov toch een stukje meer zekerheid/zelfvertrouwen heeft.
Anyway: als Menchov niet voor Rabobank had gereden, was 'ie hier natuurlijk nooit zo populair geweest als 'ie nu is.
Mwah, vorig jaar toen hij Sastre probeerde te pareren op de Alpe. Andere voorbeelden schieten mij zo even niet te binnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij is menchov zichzelf de afgelopen jaren te vaak tegengekomen dat hij na een aanval een geparkeerd stond en zich opgeblaast heeft.
Op Prato Neveso verloor hij op het eind toch ook nog tijd (niet dat ie geparkeerd stond) maar hij was toen voor een 2e keer weg geloof ik met een groepjequote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwah, vorig jaar toen hij Sastre probeerde te pareren op de Alpe. Andere voorbeelden schieten mij zo even niet te binnen.
Toen hij uit het amarillo werd gereden door de coupe van Liberty, dacht ik dat hij wel helemaal stuk zou gaan. Mar dat viel toen reuze mee.
Ik vond het gisteren juist buitengewoon boeiend, het was gewoon schaken op de fiets! Denk ook dat Menchov zich wil sparen voor Blockhaus en Vesuvio. En terecht hij kan focking de Giro winnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is zeker efficient, maar erg boeiend is het niet.
Kapotte benen lijkt me overdreven, maar ik verwacht ook dat LPR volle bak naar de voet gaat rijden.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:06 schreef Devpartner het volgende:
[..]
verwacht ik ook. Onkontroleerbaar en mega snel. tegen 60 naar de voet van die klim... verwacht dat er heel veel met kapotte benen zitten voor de klim begint.
Mwah, het kan geen kwaad om Di Luca de kastanjes uit het vuur te laten halen. De voorsprong van Basso en Sastre liep alleen maar terug, ze bleven binnen schootsafstand, dus hij vond het wel best zo denk ik. En hij heeft wel een aantal keer (heel kort) overgenomen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Menchov had op z'n minst met Di Luca mee moeten rijden om Sastre terug te pakken, dan had hij gewoon de koninginnerit kunnen winnen.
Eens. Iedereen doet alsof ie met één aanval Di Luca compleet aan gort had gereden, maar ik denk zelf ook dat ie hem niet eens los had gereden. Met de sprint won hij ook maar 1 seconde.quote:En aanvallen... Daar wordt te makkelijk over gedacht. Toen Menchov alles uit de kast haalde in de eindsprint, kreeg hij Di Luca er niet af. Dus wilde hij Di Luca lossen, had hij dat wsl een paar keer moeten proberen. Ik snap wel dat hij dat risico -helaas- niet wil nemen, gezien zijn voorsprong in het algemeen klassement.
Denk het eigenlijk ook wel. Dan hoeft hij geen rekening meer te houden met eventuele latere bergritten. En als hij zich dan weer zo goed voelt gaat ie het echt wel proberen denk ik.quote:Denk/hoop dat Menchov op de Vesuvius helemaal los gaat, laatste 4 km
Hij rijdt nu al op een niveau dat hij normaal gesproken nooit haalde in mei, valt weinig over te zeggen of hij over iets meer dan een maand in de buurt kan komen van zijn oude topvorm. Zeker niet als je zijn sleutelbeenbreuk in aanmerking neemt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:26 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Armstrong gaat nooit op zijn oude niveau komen hoor... het beste dat ik hem zie doen is het niveau van zijn dauhinées. Goed genoeg om niet af te gaan, maar niet de mogelijkheid om te domineren op alle onderdelen. Denk dan ook dat contador de afmaker wordt voor Astana.
Ben wel benieuwd hoever de huidige menchov zou geraken tegen een top contador/armstrong/schleck. Want die steken toch een stuk boven de rest uit kwa klasse.
De Basso voor of nadat hij leerde zwemmen?quote:
Ja, 15.00 precies volgens mij. Dat wordt een hectisch begin met renners die proberen weg te komen. Rabobank/LPR die alles bij elkaar proberen te houden. Misschien dat een Basso/Simono/Garzelli het vanaf de start wel gaan proberenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:41 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De Basso voor of nadat hij leerde zwemmen?![]()
Gisteren was gewoon prima van Menchov, no. Niet spectaculair, dat is ook waar, maar als je iets kan sparen als je concurrenten je massaal aanvallen, dan doe je het prima in zo'n rit, no.
Morgen moet spektakel opleveren, starten ze om een uurtje of drie pas zeker?
Probleem is dat de start heel vlak is, zal moeilijk zijn voor die gasten om daar weg te komen. Daarbij zou dat te veel energie kosten, die ze dan weer te kort zouden komen op de slotklim.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:53 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ja, 15.00 precies volgens mij. Dat wordt een hectisch begin met renners die proberen weg te komen. Rabobank/LPR die alles bij elkaar proberen te houden. Misschien dat een Basso/Simono/Garzelli het vanaf de start wel gaan proberen
Ik verwacht tempo van Liquigas aan het begin van de klim om de minder goden er allemaal af te rijden en met de toppers en wat knechten over te blijven.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Probleem is dat de start heel vlak is, zal moeilijk zijn voor die gasten om daar weg te komen. Daarbij zou dat te veel energie kosten, die ze dan weer te kort zouden komen op de slotklim.
Aanvallen van het begin van de klim, dat gaan ze waarschijnlijk wel doen.
In het verleden was het ook vaak zo dat Armstrong in de Dauphiné bijv. niet bij Vino in het wiel kon blijven en dan reed hij in de Tour 2 minuten bij Vino weg.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij rijdt nu al op een niveau dat hij normaal gesproken nooit haalde in mei, valt weinig over te zeggen of hij over iets meer dan een maand in de buurt kan komen van zijn oude topvorm. Zeker niet als je zijn sleutelbeenbreuk in aanmerking neemt.
Bloeddoping is al amper op te sporen. Het aftappen van bloed na een wedstrijd is nutteloos tgv de bestaande controle. De verhouding oude-nieuwe cellen maakt daarin geen zier uit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
In het verleden was het ook vaak zo dat Armstrong in de Dauphiné bijv. niet bij Vino in het wiel kon blijven en dan reed hij in de Tour 2 minuten bij Vino weg.
Ik heb wel altijd vermoed (zie ook bijv. de tegenvallende prestatie van Lance + team) in een Vogezenetappe in 2005 dat ze bij Discovery i.t.t. andere teams het verse bloed er bij de minder belangrijke etappes/rondes weer uit haalden om zo weinig mogelijk risico te lopen bij de dopingcontrole. Dat is toentertijd door een oud-verzorger van US Postal bevestigd, die zei dat het verse bloed er pas een kwartier voor een belangrijke etappe inging, en direct na de etappe er weer uit werd gehaald. Zeker in de laatste jaren toen de controles werden aangescherpt.
Dat zou betekenen dat Lance in de Dauphinés van de laatste jaren over het algemeen schoon in de rondte reed, en dat bij de belangrijke touretappes het verse bloed erin ging. In die zin heeft het niveauverschil van Armstrong in mei en Armstrong in juli wellicht niet zoveel met vorm te maken, als wel met medische planning.
ze leggen lekker op bed, bij te komen van gister.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:33 schreef Flappekz het volgende:
Kan iemand wat updates geven uit de koers? Zit op mn werk...
Das mooi, dan mis ik weinigquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:34 schreef franklop het volgende:
[..]
ze leggen lekker op bed, bij te komen van gister.
Oftewel; Rustdag
Die verzorger bedoelde geloof ik ook vooral dat men de hematocrietwaarde voor en na de race netjes rond normale waarden hield (46, 47). Vlak voor de start kwamen daar dan de verse bloedcellen bij, waarmee ze alsnog naar 55, 56 konden gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:54 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Bloeddoping is al amper op te sporen. Het aftappen van bloed na een wedstrijd is nutteloos tgv de bestaande controle. De verhouding oude-nieuwe cellen maakt daarin geen zier uit.
en dat van die verzorger is broodje aap verhaal...
En de tegenstand zou dan dezelfde strategie toepassen (indien het geen fictie gebeuren is...vermits ontrekken bloed geen zier uitmaakt voor dopingcontrole) want die kwamen voor groot stuk ook uit die ploeg... of waren vrienden met iemand die ploeg.
doubt itquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:48 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Die verzorger bedoelde geloof ik ook vooral dat men de hematocrietwaarde voor en na de race netjes rond normale waarden hield (46, 47). Vlak voor de start kwamen daar dan de verse bloedcellen bij, waarmee ze alsnog naar 55, 56 konden gaan.
Goeie make-up op je armen verbergt veelquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:52 schreef Devpartner het volgende:
[..]
doubt it
edit: Zou ook willen zeggen dat ze elke dag 2 naalden in hun kregen, valt ook op hoor
Ik had eigenlijk ook verwacht dat Menchov eerder aan zou gaan, op circa 1 km voor de finish. En het viel me idd ook wat tegen dat 'ie Di Luca er niet echt afreed. Dus misschien had Menchov toch minder overschot dan het leek. Je ziet aan Menchov ook nooit veel, behalve als 'ie echt steenkapot zit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:16 schreef marcodej het volgende:
Eens. Iedereen doet alsof ie met één aanval Di Luca compleet aan gort had gereden, maar ik denk zelf ook dat ie hem niet eens los had gereden. Met de sprint won hij ook maar 1 seconde.
Tijdens die rit had ik ook het idee dat hij het wat vroeger moest proberen. Maar achteraf denk ik dat hij het nu het verstandigst opgelost heeft. Minder spectaculair misschien, maar het tactische schaakspel vind ik meestal ook wel tof om te zien. Het tactische plan van Rabo werkte gister perfect en de manier waarop Menchov zelf ook het hoofd koel hield, wel vijf keer reageerde, maar op een gegeven moment alleen maar in de nek van Di Luca ging hijgen pakte ook briljant uit.
Ik waag te betwijfelen of Armstrong nooit meer op zijn oude niveau komt, of iig er verdomd dichterbij komt. Misschien is het alleen hoop, maar ik geloof er eigenlijk echt in.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:26 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Armstrong gaat nooit op zijn oude niveau komen hoor... het beste dat ik hem zie doen is het niveau van zijn dauhinées. Goed genoeg om niet af te gaan, maar niet de mogelijkheid om te domineren op alle onderdelen. Denk dan ook dat contador de afmaker wordt voor Astana.
Astana heeft sowieso een ronduit briljant team voor etappekoers. Wat een renners om uit te kiezen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:49 schreef Armstrong1984 het volgende:
[..]
Ik waag te betwijfelen of Armstrong nooit meer op zijn oude niveau komt, of iig er verdomd dichterbij komt. Misschien is het alleen hoop, maar ik geloof er eigenlijk echt in.
Het is te hopen dat hij goed getraind ( zonder nog valpartijen te krijgen ) aan de Tour kan beginnen. Samen met Contador fietsen ze het peloton aan gort.
Is er een grote kans dat Kloden meegaat? Dat zal een goede knecht zijn voor Armstrong en Contador.
Wat ben ik ook benieuwd naar de Schlecks in de Tour. Hoelang kunnen zij mee? Ik kijk al ontzettend uit naar de Tour.
Maar goed, nu is het nog de Giro.
Daarom starten ze ook pas om 14.50. Uitzending volgens mij vanaf 15.00. Krijgen we dus ongeveer de hele etappe te zienquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:57 schreef Palmboom313 het volgende:
Hoe laat begint morgen die uitzending eigenlijk want over die 85 km doen ze niet al te lang volgens mij
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daarom starten ze ook pas om 14.50. Uitzending volgens mij vanaf 15.00. Krijgen we dus ongeveer de hele etappe te zien
Inderdaad. Het eerste wedstrijduur is meestal uitermate boeiend.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Das ook wel eens mooi om te zien hoe die kop groepen tot stand komen
Ik geloof ergens rond 17:15quote:
welkom op het internet, mag ik u de vele live-tickers aan bevelen , als je dan toch op een forum mag surfen dan moet een livetickertje geen probleem zijn..quote:
Perfectquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik geloof ergens rond 17:15
edit: tussen 17:12 en 17:30 dus
http://www.gazzetta.it/Sp(...)17_Blockhaus_FIN.pdf
En dat is nu net de enige dag deze week dat ik niet van 17:00 tot 17:45 in de auto zitquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik geloof ergens rond 17:15
edit: tussen 17:12 en 17:30 dus
http://www.gazzetta.it/Sp(...)17_Blockhaus_FIN.pdf
Ik zou dan maar gelijk Ten Dam meesturen. Als het onderaan de Blockhaus al ontploft, heb je anders ook niets aan hem.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:33 schreef marcodej het volgende:
Zaak voor Rabo is om zo snel mogelijk een groepje te laten rijden met ongevaarlijke mannen. Iedereen vanaf zeg maar Garzelli (hoewel die nog wel gevaarlijk kan worden) zou je de ruimte kunnen geven, met het liefst een Rabo-mannetje erbij om te controleren. Ze moeten dus goed opletten wie meegaat in die kopgroep en als die ongevaarlijk is, zo snel mogelijk rust creeëren.
Mja.quote:Na 16 etappes staat Lance Armstrong op de 12e plaats in het klassement van de Giro. "Precies wat ik had gehoopt", zegt Astana-manager Johan Bruyneel. "Ik had geen ongelofelijk eindresultaat in gedachten voor Lance en had niet gedacht dat hij dag na dag mee zou zijn met de favorieten. Ik hoopte alleen dat hij in de slotweek naar de grote mannen zou toegroeien en dat is nu aan het gebeuren. Als hij een ritzege kan meepikken, zal hij het niet laten, maar daar is Lance momenteel niet op gebrand. Als Lance voor zichzelf zou rijden en geen teammakkers zou helpen, zou hij nu 5e, 6e of 7e zijn", vermoedt Bruyneel.
5,6,7de is inderdaad beetje optimistisch denk ik ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die inschatting dat 'ie dan wel 5e, 6e of 7e zou zijn vind ik wel erg optimistisch.
Ten Dam en Ardila zie ik toch liever nog de eerste 7 a 8 kilometers aan kop van de groep Menchov.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:27 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Ik zou dan maar gelijk Ten Dam meesturen. Als het onderaan de Blockhaus al ontploft, heb je anders ook niets aan hem.
Precies, daarom. En we hebben niet kunnen zien wat hij allemaal doet voordat de TV-camera's erbij zijn, maar het lijkt me onwaarschjnlijk dat 'ie dan al bidonnen aan het halen was, of Leipheimer uit de wind zet. Vooral omdat in de eerste etappes we Armstrong altijd wel goed geplaatst zagen achter een ploegmaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
je weet natuurlijk niet wat hij tijdens de koers allemaal doet voor zijn makkers hè
maar in werkelijkheid moest hij alleen gisteren inhouden. de rest van de dagen was hij er meestal al vanaf voordat hij aan helpen toekwam.
Armstrong is vóór Leipheimer de laatste die het werk op moet knappen inderdaad, dus volgens mij heeft hij nauwelijks een trap teveel gedaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, daarom. En we hebben niet kunnen zien wat hij allemaal doet voordat de TV-camera's erbij zijn, maar het lijkt me onwaarschjnlijk dat 'ie dan al bidonnen aan het halen was, of Leipheimer uit de wind zet. Vooral omdat in de eerste etappes we Armstrong altijd wel goed geplaatst zagen achter een ploegmaat.
Je meent het?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:36 schreef JohnDDD het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat Lance vroeger niet alleen in het wiel bleef van mensen zoals Menchov en Di Luca maar dat hij ook minuten bij ze wegreed. Ook Sastre deed altijd voor hem onder.
Die lagen er al af toen Azevedo, rubeira of popovych doortrokquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:36 schreef JohnDDD het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat Lance vroeger niet alleen in het wiel bleef van mensen zoals Menchov en Di Luca maar dat hij ook minuten bij ze wegreed. Ook Sastre deed altijd voor hem onder.
Ja maar dat is al een paar weken bekend. Ivm hevige sneeuwval.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:10 schreef Sheepcidus het volgende:
Las net op een ander forum dat ze minder als 5 km er van af gaan halen morgen. Iemand die weet of dat klopt?
Dat weet ie waarschijnlijk maar hij heeft blijkbaar ergens gelezen dat het minder dan 5km wordtquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:13 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ja maar dat is al een paar weken bekend. Ivm hevige sneeuwval.
Dat wordt dus niet op fok kijkenquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
echt gruwelijke bende dat op het moment van de finish ik een enorme zaal zit met zwetende studenten om zo nodig een examen te maken. Dan als de bende naar huis, en kijken of ik een herhaling kan vinden ZONDER dat ik al weet wie de winnaar is van de etappe.
Jah echt jammer dat het is ingekort. Denk dat er niet al te grote tijdsverschillen gemaakt worden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:49 schreef Blik het volgende:
Jammer van die laatste 5 kilometer, maakt het echter wel makkelijker voor Menchov om het roze te behouden
neem een HDD recorder.. daarmee lukt het mij altijd wel om zonder voorkennis de etappe te zien. Alleen die dag dat Menchov won zat ik in de auto en had het nieuws per ongeluk aan staan..quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
echt gruwelijke bende dat op het moment van de finish ik een enorme zaal zit met zwetende studenten om zo nodig een examen te maken. Dan als de bende naar huis, en kijken of ik een herhaling kan vinden ZONDER dat ik al weet wie de winnaar is van de etappe.
Gelukkig bestaat Eurosport nogquote:Op woensdag 27 mei 2009 08:44 schreef Felagund het volgende:
De Belgen zenden eerst de ronde van België uit en pas rond vier uur de Giro. Dat wordt dus niet naar de hele etappe kijken.
Het ligt in de regio van waar de aardbeving was paar maanden terug, de Giro wilden ze niet met extra werk opschepen en dus lieten ze de sneeuw maar liggen. (althans zo werd het toen naar buiten gebracht)quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:30 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom wisten ze weken geleden al dat er nu nog sneeuwoverlast zou zijn?
gewoon meer straalkacheltjes kopen.. en anders maken ze er maar een werkverschaffings project van, sneeuwruimen voor werklozen....
ze hadden mij best mogen invliegen.. geef me een schuiver en wat zout en ik vermaak me welquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Het ligt in de regio van waar de aardbeving was paar maanden terug, de Giro wilden ze niet met extra werk opschepen en dus lieten ze de sneeuw maar liggen. (althans zo werd het toen naar buiten gebracht)
Had jij dat ticket zelf betaald dan? Want, nogmaals, ze kunnen hun geld natuurlijk goed gebruiken voor de wederopbouw.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
ze hadden mij best mogen invliegen.. geef me een schuiver en wat zout en ik vermaak me wel
wat kost een ticket met Ryanair.. denk dat er vast wel een sponsor te vinden is. Volgens mij gaat het om de inzet van mankracht en niet om de kosten.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Had jij dat ticket zelf betaald dan? Want, nogmaals, ze kunnen hun geld natuurlijk goed gebruiken voor de wederopbouw.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:44 schreef Felagund het volgende:
De Belgen zenden eerst de ronde van België uit en pas rond vier uur de Giro. Dat wordt dus niet naar de hele etappe kijken.
Waar was die stream ook alweer?quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:37 schreef Sautor het volgende:
Ohja, de altijd spannende Ronde v Belgie. Dat wordt gewoon streamen met Italiaans commentaar![]()
Al versta ik daar geen zak van, maar het is wel leuk om te luisteren
Staat die hier tussen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Er was gisteren toch een interview met Menchov te zien op Nederland 3? Staat dat op internet, en zo ja, heeft iemand daar een linkje van?
Hij doet niet hier.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:47 schreef Sautor het volgende:
[..]
Staat die hier tussen?
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-521872/category/sport/
(Gewoon de hele link pakken, laatste stuk pakt die niet)
ik zie Rusquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:47 schreef Sautor het volgende:
[..]
Staat die hier tussen?
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-521872/category/sport/
(Gewoon de hele link pakken, laatste stuk pakt die niet)
Ja, dat is het nieuwste filmpje dat er tussen staat. Maar heel veel wielrennen is er niet op die mediaplayerquote:
Ook pas vanaf 16:00, daarvoor is op de stream de ronde van België te zien.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:28 schreef Sheepcidus het volgende:
Zend Sporza het ook niet uit op de stream?
Denk het ook wel, na de finish nog heel even het podium meepakken en dan naar de Giro. Die 16:00 is meer een indicatie.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:40 schreef rubbereend het volgende:
Ze zullen bij Sporza toch wel eerder overschakelen? Ze hoeven nog maar 35 kilometer te fietsen bij de Ronde van België
Daar mag je toch wel van uitgaan.. Of zullen ze nog interviews en huldigingen willen laten zien?quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:40 schreef rubbereend het volgende:
Ze zullen bij Sporza toch wel eerder overschakelen? Ze hoeven nog maar 35 kilometer te fietsen bij de Ronde van België
Het begint bijna.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:47 schreef Sautor het volgende:
De RAI is iig sowieso bij de start
http://www.raisport.rai.it/dl/raisport/direttaGiro.html
Ik verstond net alleen maar Menchov, attacco, non intereste (oid)quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:06 schreef Szura het volgende:
Jammer dat het Italiaans is, versta ik geen fuck van![]()
Wat is er met Bettini de hele tijd, iemand die het wel verstaat
Ohja, die zit op de motor denk ikquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:06 schreef Szura het volgende:
Jammer dat het Italiaans is, versta ik geen fuck van![]()
Wat is er met Bettini de hele tijd, iemand die het wel verstaat
quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:21 schreef No-P het volgende:
Ik dacht dat de etappe van 3 tot 5 werd uitgezonden. Zet ik de tv aan 12 km nog. GVD! denk ik. Gelukkig is het de ronde van België of zo.
Radiocorsa is er ook in het Engels:quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:22 schreef Blik het volgende:
ook nog in het Engels? (mijn Italiaans is vrij beperkt)
Hehe, ja was er snel achter. Het leek niet echt op Italië en ik zag Boom en Brown al snel rijden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:23 schreef Horloge het volgende:
[..]![]()
Jij dacht ook, wat is de weg naar Blockhaus ineens vlak?
Ik moest er net aan denkenquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:31 schreef leroytje het volgende:
Het kan ook echt alleen maar Vuklair zijn die wegspringt he
Inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:31 schreef leroytje het volgende:
Hóe noem je hem?quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:31 schreef leroytje het volgende:
quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:40 schreef Pritt het volgende:
Sodemieter eens op met de ronde van Belgie.
dat dusquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:40 schreef Pritt het volgende:
Inderdaad zeg. Dat slappe geouwehoer met die huldiging.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:40 schreef Pritt het volgende:
kan je geen Eurosport ontvangen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:45 schreef Lann555 het volgende:
Dacht dat ze om half 4 naar de Giro zouden gaaan
Echt een kneus jaquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:47 schreef ErikT het volgende:
EurosportDie fokking gast klinkt als Ronald Koeman.
Kom op nou Sporza!
edit: Thanks!
Eurosport begon net ook alweer over Pauwels te zeverenquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:50 schreef Pritt het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Jose over Cervelo's tacktiek begint.
Misschien was die op kop aan het rijden en zat ie opeens in de ontsnapping?quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
En ik snap dus echt niet waarom. Waarom Chiarini dan vooruit sturen?
Ach laten rijden, Rabo zou toch niet hard rijden. Die renners uit de kopgroep zijn totaal ongevaarlijk en er kan alleen maar gewerkt worden tot aan de voet, daarna is het toch iedereen voor zich.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:53 schreef Szura het volgende:
Ja dit was juist de mogelijkheid om Rabo te laten rijden want die hebben niemand mee
Waarom zou Rabo gaan rijden nuquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:53 schreef Szura het volgende:
Ja dit was juist de mogelijkheid om Rabo te laten rijden want die hebben niemand mee
ja verkeerd verwoord, gewoon op kop bedoel ikquote:
17:15 of iets daarna werd hier gisteren gezegdquote:
+20 minuten, aangezien ze later zijn gestart.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:07 schreef Szura het volgende:
[..]
17:15 of iets daarna werd hier gisteren gezegd
Alpe d'Huezquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:08 schreef vaarsuvius het volgende:
Die blokhut, is dat zo'n beetje het giro equivalent van alpe d'huez?
Dat icm de enorme hoeveelheid toeschouwers op die berg maakt het een prachtige berg om te beklimmenquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Overschat of niet, een berg waar regelmatig de Tour wordt beslist heeft toch iets mythisch.
Dat komt omdat hij vaak zo ver in de Tour ligt. Heeft niets ermee te maken dat die berg nou zo spectaculair is. Er zijn er tientallen veel spectaculairder in Frankrijk.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Overschat of niet, een berg waar regelmatig de Tour wordt beslist heeft toch iets mythisch.
ze rijden de berg nog geeneens op.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:21 schreef Elwood1802 het volgende:
hoe zit het met het klassement? Mannen al door ghet ijs gezakt?
<---quote:
|Puur als klim is de Alpe zeker niet de mooiste/beste/zwaarste nee. Maar toch heeft het een enorme aantrekkingskracht, trekt het enorm veel publiek en heeft het een bijzondere plaats in de Tour-geschiedenis.quote:
Ben eerder bang dat ze wel moeten fietsen maar dat wij er niks van kunnen zien omdat de heli's de lucht niet in kunnen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:31 schreef Sautor het volgende:
Wat een mist boven. Als het maar niet te dicht wordt, dat ze straks nog minder hoeven te rijden
Uiteindelijk gewoon met de rest omhoog gekomen toch? Alleen Sastre nam een ruime voorsprongquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:39 schreef franklop het volgende:
Hmm hoop dat Menchov zich niet opblaast aan begin van klim, wordt toch vrijwel direct zwaar en vorig jaar op de Alp ging dat ook niet zo best met hem ..
en dat mag nu juist niet weer gebeurenquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteindelijk gewoon met de rest omhoog gekomen toch? Alleen Sastre nam een ruime voorsprong
Inderdaad, paar kilometer op 15 seconden achterstand gereden van groepje voor hem, maar uiteindelijk toch weer aansluiting gevonden. Verschil met vandaag is dat hij toen eerst een aanval plaatste en zichzelf daarmee parkeerde, terwijl het vandaag wel hoofdzakelijk parreren zal worden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteindelijk gewoon met de rest omhoog gekomen toch? Alleen Sastre nam een ruime voorsprong
Verschil is dat Menchov nu al ruim 2 minuten voorsprong heeftquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:46 schreef franklop het volgende:
[..]
en dat mag nu juist niet weer gebeuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |