abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69395488
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:41 schreef Digital-Love het volgende:
"Hij stond toch ver achter in het klassement."

Nou nou, het verschil is nu teruggelopen tot 2.19. Met nog aankomst op Blockhaus en Vesuvius kan er nog van alles gebeuren.
Blockhaus is een korte etappe, daar verwacht ik geen grote verschillen.
De klim naar Vesusvius is ook niet bijzonder zwaar (niet dat het een makkie is). Wel een lange etappe met wat meer klimwerk, maar ook geen andere lange zware beklimmingen erin. Daar zie ik Sastre ook niet direct minuten terugpakken. Zeker omdat Sastre het vandaag écht probeerde in een etappe die erg voor hem geschikt was (lang en zwaar) en toch niet echt wegliep, en het erop leek alsof Menchov nog reserve had.

Maar Menchov heeft nog zeker geen gewonnen spel, maar in feite heeft 'ie vandaag goede zaken gedaan: niet echt in de problemen gekomen, relatief op reserve gereden (dit itt Sastre en Basso) en behalve op Sastre op iedereen tijd gewonnen. Leipheimer is iig weggevallen als concurrent, en met het oog op de tijdrit was die misschien nog het gevaarlijkste. Sastre zal toch nog echt minimaal 2½ minuut moeten terugpakken wil 'ie de Giro winnen. Dan zal 'ie woensdag én vrijdag tijd moeten pakken, want het gaat hem niet in één etappe lukken.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:50:15 #52
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69395517
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:46 schreef maril het volgende:

[..]

Wie weet wat Menchov allemaal niet kan.
Verbazingwekkend dat je daar niemand over hoort
  maandag 25 mei 2009 @ 20:52:58 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69395651
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Blockhaus is een korte etappe, daar verwacht ik geen grote verschillen.
De klim naar Vesusvius is ook niet bijzonder zwaar (niet dat het een makkie is). Wel een lange etappe met wat meer klimwerk, maar ook geen andere lange zware beklimmingen erin. Daar zie ik Sastre ook niet direct minuten terugpakken. Zeker omdat Sastre het vandaag écht probeerde in een etappe die erg voor hem geschikt was (lang en zwaar) en toch niet echt wegliep, en het erop leek alsof Menchov nog reserve had.

Maar Menchov heeft nog zeker geen gewonnen spel, maar in feite heeft 'ie vandaag goede zaken gedaan: niet echt in de problemen gekomen, relatief op reserve gereden (dit itt Sastre en Basso) en behalve op Sastre op iedereen tijd gewonnen. Leipheimer is iig weggevallen als concurrent, en met het oog op de tijdrit was die misschien nog het gevaarlijkste. Sastre zal toch nog echt minimaal 2½ minuut moeten terugpakken wil 'ie de Giro winnen. Dan zal 'ie woensdag én vrijdag tijd moeten pakken, want het gaat hem niet in één etappe lukken.
Dat en daarnaast heeft de Rabobank ook niet alles hoeven geven. Ten Dam bijvoorbeeld heeft vandaag niks hoeven doen en ook Ardila is redelijk buiten schot gebleven dankzij dat geweldige werk van Tjallingii maar vooral Kozonchuk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_69395765
Rabo heeft nu wel de zwaarste etappe overleeft om te controleren.

En als iemand nog iets met mijn comments heeft moet je dit maar eens lezen

http://www.spitsnieuws.nl(...)_voor_menchov_k.html

[ Bericht 73% gewijzigd door Palmboom313 op 25-05-2009 21:13:11 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 22:04:15 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69398941
Nu op Eurosport een terugblik op vandaag
  maandag 25 mei 2009 @ 22:04:33 #56
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_69398957
Is er ook nog ergens een complete uitslag van de rit?
  maandag 25 mei 2009 @ 22:05:33 #57
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69399011
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:04 schreef JelleS het volgende:
Is er ook nog ergens een complete uitslag van de rit?
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2009/classifiche/it/classifica.shtml?t=16&c=
pi_69399313
En cyclingnews.

Jammer trouwens dat Garzelli al eerder 5 en een halve minuut verspeelde.
There's nothing wrong with just a little little fun...
  maandag 25 mei 2009 @ 22:13:44 #59
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_69399398
quote:
Merci. Was benieuwd hoeveel Lovkvist had verloren. 24 minuten.....
pi_69399722
Ik vind die twitter van Armstrong toch wel leuk om te volgen. Hij reageerde op een vraag van een fan om Menchov de giro kon winnen met; waarschijnlijk wel, rabo reed goed vandaag ( en slim )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69399936
Armstrong

Spits verdraait Armstrong's wporden wel een beetje:
Slachtoffer van de dadendrang van Sastre was Levi Leipheimer. De Amerikaan, kopman bij Astana, kraakte op de slotklim. Ook Armstrong fietste vandaag niet lekker: ''Misschien wel een van de zwaarste ritten uit mijn loopbaan'', twitterde hij.

Tough stage. MayB 1 of the hardest I have ever seen. Relentless climbing and oppressive heat. Levi had a day tough 1 but we tried to ... limit his losses. Hot days like this are always full of surprises. Looking fwd to the rest day then more tough days. Onward.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_69400060
Het is nog alles behalve gewonnen spel voor Menchov, maar ik vond hem toch wel erg sterk vandaag.

Verteert hij korte ritten (Blockhaus) goed, of is hij meer een diesel?
pi_69400082
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:24 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong

Spits verdraait Armstrong's wporden wel een beetje:
Slachtoffer van de dadendrang van Sastre was Levi Leipheimer. De Amerikaan, kopman bij Astana, kraakte op de slotklim. Ook Armstrong fietste vandaag niet lekker: ''Misschien wel een van de zwaarste ritten uit mijn loopbaan'', twitterde hij.

Tough stage. MayB 1 of the hardest I have ever seen. Relentless climbing and oppressive heat. Levi had a day tough 1 but we tried to ... limit his losses. Hot days like this are always full of surprises. Looking fwd to the rest day then more tough days. Onward.
Al heb ik er wel een hard hoofd in dat Armstrong de tour kan winnen. Of iig. top 3 kan eindigen. Ik zie hem eerder gaan als superknecht voor contador, waarvan ik denk dat hij de tour gaat winnen. En eventueel mag Armsterk voor een eigen etappe gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69400161
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Al heb ik er wel een hard hoofd in dat Armstrong de tour kan winnen. Of iig. top 3 kan eindigen. Ik zie hem eerder gaan als superknecht voor contador, waarvan ik denk dat hij de tour gaat winnen. En eventueel mag Armsterk voor een eigen etappe gaan.
Vandaag was hij anders behoorlijk goed voor iemand die nog niet in vorm is en die er een maand uit is geweest met een sleutelbeenbreuk. En hij lijkt ook telkens beter te worden.

Het is ook de vraag of hij straks nieuw bloed krijgt of niet
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_69400199
quote:
Levi Leipheimer explained his situation with, "Immediately in the beginning of the last climb I felt that my legs did not follow any more. Fortunately Lance helped me. I think in the beginning he didn't’t know I was dropped. Without him I would have lost much more time--he saved me minutes. Let's hope I can recover from this. Wednesday there is the Blockhouse."

Johan Bruyneel also weighed in with: “The plan was tactically perfect but... It's logical after such a long breakaway and after Popo’s incredible effort in the downhill that his forces would diminish. Of course we hoped at the bottom of the climb, but the difference in speed was so high, that it was basically impossible for Popo. It was a great tactical race for the team and such a strong performance from Popovych. I think the strongest guy won today. No doubt about that so no regrets. On the other hand Levi did not have the legs on the last climb. So we tried to limit the damages. It was good to see how Lance helped Levi all the way to the finish. It was great teamwork." A reflective Bruyneel concluded with, "We lost the podium today. It is not possible anymore to win the Giro but we still give it a try to get Levi on the podium in Rome. Maybe he just had a bad day. There is nothing to regret. We gave everything we could."
Heb niet het gevoel dat Leipo boos is op Armstrong .
Heb het gevoel dat meeste ploegleiders ook vermoeden dat menchov de giro wint zonder ongelukken .
pi_69400265
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Vandaag was hij anders behoorlijk goed voor iemand die nog niet in vorm is en die er een maand uit is geweest met een sleutelbeenbreuk. En hij lijkt ook telkens beter te worden.

Het is ook de vraag of hij straks nieuw bloed krijgt of niet
Of hij wel of niet doping wil/zal gaan gebruiken zal ik nog niet eens op ingaan. Want dan nog moet er veel aan Armstrong gebeuren wil hij de tour kunnen winnen en konteboor kunnen verslaan.

In die zin probeer ik me dan ook af te vragen hoe de Giro zou zijn geweest als Contador hier tussen had gezeten. Tussen menchov / sastre / leipo / di luca en basso omdat ik hem eigenlijk een ander soort klimmer vindt.
pi_69401353
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:48 schreef Szura het volgende:

[..]

Precies. Volgens mij heeft ie nog lang niet alles uit de kast gehaald
Hij leek vandaag zeker sterker dan hij liet zien.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_69401356
blokhaus wordt genieten
pi_69401655
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:53 schreef trxq het volgende:
blokhaus wordt genieten
Ik vind het iets heel aparts, een Giro-etappe van 83 km.
Dit moet gewoon een slagveld worden.
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_69401875
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:01 schreef leroytje het volgende:

[..]

Je denkt dat ze direct van kilometer 1 het gaspedaal open trekken en vliegend de berg overgaan ?

Ik denk persoonlijk dat de verschillen relatief klein blijven die dag. Explosiviteit zal worden beloond, waardoor vooral de mentale kwestie de grootste rol zal spelen die dag. Iemand uit het zicht zien wegfietsen is immers nooit leuk.
pi_69401912
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:01 schreef leroytje het volgende:

[..]

verwacht ik ook. Onkontroleerbaar en mega snel. tegen 60 naar de voet van die klim... verwacht dat er heel veel met kapotte benen zitten voor de klim begint.
  maandag 25 mei 2009 @ 23:07:01 #72
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69401920
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je denkt dat ze direct van kilometer 1 het gaspedaal open trekken en vliegend de berg overgaan ?

Ik denk persoonlijk dat de verschillen relatief klein blijven die dag. Explosiviteit zal worden beloond, waardoor vooral de mentale kwestie de grootste rol zal spelen die dag. Iemand uit het zicht zien wegfietsen is immers nooit leuk.
Ik verwacht ook niet echt grote verschillen. Blijft jammer dat die laatste kilometers niet doorgaan
  maandag 25 mei 2009 @ 23:08:12 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69401980
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:06 schreef Devpartner het volgende:

[..]

verwacht ik ook. Onkontroleerbaar en mega snel. tegen 60 naar de voet van die klim... verwacht dat er heel veel met kapotte benen zitten voor de klim begint.
Als Rabobank het tempo gaat bepalen lijkt me dat niet gebeuren
pi_69402500
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:08 schreef Szura het volgende:

[..]

Als Rabobank het tempo gaat bepalen lijkt me dat niet gebeuren
Bedoeling van de grote ploegen gaat zijn de benen af te snijden van degeen die een mindere rustdag gehad hebben (of teveel rustdag). Wachten op de klim gaat te weinig geven en minder kans dat er volk door het ijs gaat zakken. Voor mannen zoals basso, sastre (leipo als die nog kan) is het nodig om de explosieve energie uit meeste renners te krijgen. Dus gewoon superhard knallen richting berg
pi_69402616
Ik heb ook zo'n gevoel dat de aanloop erg hectisch is. Verder nodigt 1 klim van 17.5km na een rustdag niet echt uit tot hele grote verschillen tussen de klassementsmannen, want die moeten dat toch wel kunnen verteren. Neemt niet weg dat er wel spektakel verwacht kan worden
pi_69403336
Als Menchov maar geen tijd verliest mag er van mij spektakel komen.
  maandag 25 mei 2009 @ 23:54:18 #77
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_69403760
Ik hoop op Sastre maar ben bang dat het lastig gaat worden. Hij zal toch ook wel eens moe worden he.
Where's me jumper?
pi_69403970
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:41 schreef Palmboom313 het volgende:
Als Menchov maar geen tijd verliest mag er van mij spektakel komen.
En al verliest ie wel tijd... Als er maar spektakel is.

Ik zou het onwijs tof vinden als Menchov wint (leuk voor Rabobank!) en ik vind Menchov zelf ook steeds toffer worden. Gun het hem op dit moment ook het meest. Ziet er deze ronde erg zeker uit. Maar als de tenoren aanval op aanval plaatsen en hij uiteindelijk de vernieling in gereden wordt, dan zij het zo en is dat ook gewoon tof natuurlijk.

Meestal levert dit soort korte etappetjes meer spektakel op dan die lange, zware etappes omdat meer mensen iets kunnen doen en geloven dat ze verschil kunnen maken. Het zal geen enorme verschillen opleveren, maar is wel leuk om naar te kijken. Snap ook niet dat ze dit soort korte tussendooretappes niet wat vaker inpassen in een grote ronde. Voor mij geldt niet altijd hoe zwaarder, hoe beter.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69404225
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

En al verliest ie wel tijd... Als er maar spektakel is.

Ik zou het onwijs tof vinden als Menchov wint (leuk voor Rabobank!) en ik vind Menchov zelf ook steeds toffer worden. Gun het hem op dit moment ook het meest. Ziet er deze ronde erg zeker uit. Maar als de tenoren aanval op aanval plaatsen en hij uiteindelijk de vernieling in gereden wordt, dan zij het zo en is dat ook gewoon tof natuurlijk.

Meestal levert dit soort korte etappetjes meer spektakel op dan die lange, zware etappes omdat meer mensen iets kunnen doen en geloven dat ze verschil kunnen maken. Het zal geen enorme verschillen opleveren, maar is wel leuk om naar te kijken. Snap ook niet dat ze dit soort korte tussendooretappes niet wat vaker inpassen in een grote ronde. Voor mij geldt niet altijd hoe zwaarder, hoe beter.
in the end hangt dat natuurlijk ook erg af van het type renner. Zo was de tour van 2007 met rasmussen en contador een van de tofste gevechten tussen 2 renners die ik ooit gezien had, die de rest van de klimmers in de vernieling reden. Maar dat kwam meer omdat ik die stijl van klimmen, puur als tv fan veel meer spanning vindt opleveren en leuker vindt om te zien.

En het zou me écht verbazen als Menchov de vernieling wordt ingereden.
pi_69404256
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

in the end hangt dat natuurlijk ook erg af van het type renner. Zo was de tour van 2007 met rasmussen en contador een van de tofste gevechten tussen 2 renners die ik ooit gezien had, die de rest van de klimmers in de vernieling reden. Maar dat kwam meer omdat ik die stijl van klimmen, puur als tv fan veel meer spanning vindt opleveren en leuker vindt om te zien.
Eens. Uiteindelijk zijn de renners die het spektakel moeten maken.
quote:
En het zou me écht verbazen als Menchov de vernieling wordt ingereden.
Eens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69404709
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of hij wel of niet doping wil/zal gaan gebruiken zal ik nog niet eens op ingaan. Want dan nog moet er veel aan Armstrong gebeuren wil hij de tour kunnen winnen en konteboor kunnen verslaan.

In die zin probeer ik me dan ook af te vragen hoe de Giro zou zijn geweest als Contador hier tussen had gezeten. Tussen menchov / sastre / leipo / di luca en basso omdat ik hem eigenlijk een ander soort klimmer vindt.
Armstrong is een veel slimmere renner dan Contador. Armstrong gaat nog veel progressie maken en dan moet ik nog zien of Contador wel gaat winnen van hem.
pi_69407886
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:28 schreef Armstrong1984 het volgende:

[..]

Armstrong is een veel slimmere renner dan Contador. Armstrong gaat nog veel progressie maken en dan moet ik nog zien of Contador wel gaat winnen van hem.
Armstrong gaat nooit op zijn oude niveau komen hoor... het beste dat ik hem zie doen is het niveau van zijn dauhinées. Goed genoeg om niet af te gaan, maar niet de mogelijkheid om te domineren op alle onderdelen. Denk dan ook dat contador de afmaker wordt voor Astana.

Ben wel benieuwd hoever de huidige menchov zou geraken tegen een top contador/armstrong/schleck. Want die steken toch een stuk boven de rest uit kwa klasse.
pi_69407940
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:26 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoever de huidige menchov zou geraken tegen een top contador/armstrong/schleck. Want die steken toch een stuk boven de rest uit kwa klasse.
In een Tour de France net iets daaronder, denk ik. Maar hij kan wel lang de strijd met ze aanbinden, is mijn gok.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:59:55 #84
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69408362
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heeft 'ie ook gedaan
Maar idd: hij had misschien eerder aan kunnen gaan.
Verschil met Evans is natuurlijk wel dat Evans (in een grote ronde) nog niet aanvalt als 'ie op achterstand staat, maar hoopt dat hij het in de tijdrit goedmaakt (en dat niet doet), terwijl Menchov nu in de leiderstrui rijdt en al twee etappes gewonnen heeft.
Verschil met Evans is dat Evans tussen zijn kader hangt en nauwelijks overschot heeft. Menchov heeft hopen overschot, is duidelijk de beste en beperkt zich tot Valverdiaanse sprintjes van een paar honderd meter op het einde van de rit. Dat is een logische keuze in zijn positie, maar weinig wielerfans krijgen het er warm van (tenzij ze alleen al van het woordje Rabobank op de trui een harde plasser krijgen).

Er is weinig verschil met de manier waarop Contador het (door omstandigheden, hij kon niet echt veel beter) vorig jaar moest oplossen en die werd daar toen voor bekritiseerd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69409734
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Verschil met Evans is dat Evans tussen zijn kader hangt en nauwelijks overschot heeft. Menchov heeft hopen overschot, is duidelijk de beste en beperkt zich tot Valverdiaanse sprintjes van een paar honderd meter op het einde van de rit. Dat is een logische keuze in zijn positie, maar weinig wielerfans krijgen het er warm van (tenzij ze alleen al van het woordje Rabobank op de trui een harde plasser krijgen).

Er is weinig verschil met de manier waarop Contador het (door omstandigheden, hij kon niet echt veel beter) vorig jaar moest oplossen en die werd daar toen voor bekritiseerd.
Dat is hier wel een nobrainer .

Ik weet niet of het zo een logische keuze is, als hij zoals heras toen gedaan heeft een coup tegen zich krijgt, dan had hij wel gewenst dat hij tijd had gepakt toen het kon. en met slechts 39seconden? kun je nu ook niet echt zeggen dat je veilig staat..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:01:34 #86
194695 franklop
Fran knock
pi_69409817
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:57 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Dat is hier wel een nobrainer .

Ik weet niet of het zo een logische keuze is, als hij zoals heras toen gedaan heeft een coup tegen zich krijgt, dan had hij wel gewenst dat hij tijd had gepakt toen het kon. en met slechts 39seconden? kun je nu ook niet echt zeggen dat je veilig staat..
Hij heeft geluk dat ze naar Blockhaus niet zo'n coup kunnen doen, aangezien de aanloop vlak is en het de enige berg is. Op vrijdag zou dan de laatste kans voor de overige kunnen zijn om een dergelijke coup te kunnen plegen, maar denk/hoop dat ze zich daar wel tegen kunnen wapenen!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_69409934
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Ik vroeg me ook af waarom Menchov niet gewoon Di Luca een grotere klap verkocht. Hij had de mogelijkheid om meer afstand te nemen. Ik wil best begrijpen dat hij bang is om te veel zijn reserves uit te putten met het oog op de komende ritten.

En Contador probeert het inderdaad wanneer hij de mogelijkheden heeft. Dat moge na meer dan twee jaar waarin hij om de zeges in grote rondes meestrijdt wel duidelijk zijn.
pi_69410868
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Ik vroeg me ook af waarom Menchov niet gewoon Di Luca een grotere klap verkocht. Hij had de mogelijkheid om meer afstand te nemen. Ik wil best begrijpen dat hij bang is om te veel zijn reserves uit te putten met het oog op de komende ritten.

En Contador probeert het inderdaad wanneer hij de mogelijkheden heeft. Dat moge na meer dan twee jaar waarin hij om de zeges in grote rondes meestrijdt wel duidelijk zijn.
Volgens mij is menchov zichzelf de afgelopen jaren te vaak tegengekomen dat hij na een aanval een geparkeerd stond en zich opgeblaast heeft. Ik vind hem nu anders dan afgelopen jaren. Hij straalt iets meer relaxheid uit en speelt het veel tactischer.

Ik kan me vorig jaar nog wel herinneren, wij met z'n allen schreeuwen dat Menchov in de tour moest aanvallen. Doet! hij dat eindelijk flikkerde hij op z'n smoel in die bocht

Al met al krijg ik wel meer respect voor menchov t.o.v renners zoals leipo/evans en dat is niet alleen van wege het plasserwerk door Rabo
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:43:31 #89
67205 Colplay
How you doin??
pi_69410894
Hoe zit het vandaag bij zo'n korte etappe met de tijdsluiting voor de bus? Kan me voorstellen dat als iedereen er vanaf het begin invliegt in een etappe van ongeveer 2,5 uur het lastig wordt voor de bus om op tijd binnen te komen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_69411027
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:43 schreef Colplay het volgende:
Hoe zit het vandaag bij zo'n korte etappe met de tijdsluiting voor de bus? Kan me voorstellen dat als iedereen er vanaf het begin invliegt in een etappe van ongeveer 2,5 uur het lastig wordt voor de bus om op tijd binnen te komen.
Vandaag is het vooral de etappe van hoe lang kan ik in bed blijven en wie voelt zich het eerst ontspannen na al de massages
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:52:33 #91
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69411130
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:06 schreef Leatherface het volgende:
Persoonlijk dacht ik dat Leipheimer de grootste bedreiging was voor Menchov en die is gisteren gekraakt door Sastre/Basso en Di Luca, die 85% van het werk deed in de achtervolging. Als het aan Menchov had gelegen, dan had Leipheimer waarschijnlijk gewoon terug mogen komen. Goed, op zich was dat ook geen drama geweest voor Menchov, maar toch.

Jij bent erg goed, de tegenstand is zwakker, dat is het moment om ze een mep te geven, ze helemaal weg te blazen. Menchov lijkt dan echter te denken dat hij die dag dan zeker geen tijd gaat verliezen en dan eigenlijk niets moet doen. Hij rijdt dan niet om te winnen, maar vooral om niet te verliezen. Het wielerequivalent van catenaccio. Hij wil niet meteen goals maken, hij wil vooral niets binnen krijgen. Het is zeker efficient, maar erg boeiend is het niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69411276
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heeft 'ie ook gedaan
Maar idd: hij had misschien eerder aan kunnen gaan.
Verschil met Evans is natuurlijk wel dat Evans (in een grote ronde) nog niet aanvalt als 'ie op achterstand staat, maar hoopt dat hij het in de tijdrit goedmaakt (en dat niet doet), terwijl Menchov nu in de leiderstrui rijdt en al twee etappes gewonnen heeft.

Maar qua rijden is Menchov idd bijna net zo kleurloos als Evans. Voordeel van Menchov vind ik iig wel dat 'ie in de interviews een stuk leuker overkomt dan Evans. Die interviews vorig jaar in de Tour vond ik echt briljant af en toe. Na die val op Prato Nevoso: "What happened?". "When I fall, I fall, no." "How do you feel?" "I feel strong, no." Gewoon lekker relaxed, terwijl Evans een brok nervositeit was.
En nu met Menchov in het rose straalt 'ie tijdens de koers wel een stuk meer zekerheid uit dan Evans, waar je vorig jaar toen 'ie in het geel reed toch minder zekerheid vanuit straalt. Ook hier zie je dat Menchov toch een stukje meer zekerheid/zelfvertrouwen heeft.

Anyway: als Menchov niet voor Rabobank had gereden, was 'ie hier natuurlijk nooit zo populair geweest als 'ie nu is.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Puur en alleen dat hij voor Rabo maakt hem natuurlijk wel populairder.
Al vind ik hem inderdaad ook wel een relaxte koele gast. Evans daarentegen met z'n bodyguards maakt zich natuurlijk niet populair. En dan komen daar ook nog die rare acties tijdens interviews bij. Staan wel op www.dumpert.nl
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:09:43 #93
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69411640
Opvallend van Menchov vind ik dat hij nu ook een klim onregelmatig kan rijden (qua snelheid). Dat leek hij voorgaande jaren minder te beheersen.
Verder vond ik het geweldig om te zien hoe hij Di Luca terug haalde toen hij voor de eerste keer ging. Hij liet even het gat vallen, schakelde op en reed er met gemak naar toe. Prachtig om te zien.
pi_69411783
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij is menchov zichzelf de afgelopen jaren te vaak tegengekomen dat hij na een aanval een geparkeerd stond en zich opgeblaast heeft.
Mwah, vorig jaar toen hij Sastre probeerde te pareren op de Alpe. Andere voorbeelden schieten mij zo even niet te binnen.

Toen hij uit het amarillo werd gereden door de coupe van Liberty, dacht ik dat hij wel helemaal stuk zou gaan. Maar dat viel toen reuze mee.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:18:48 #95
194695 franklop
Fran knock
pi_69411892
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mwah, vorig jaar toen hij Sastre probeerde te pareren op de Alpe. Andere voorbeelden schieten mij zo even niet te binnen.

Toen hij uit het amarillo werd gereden door de coupe van Liberty, dacht ik dat hij wel helemaal stuk zou gaan. Mar dat viel toen reuze mee.
Op Prato Neveso verloor hij op het eind toch ook nog tijd (niet dat ie geparkeerd stond) maar hij was toen voor een 2e keer weg geloof ik met een groepje
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_69411979
Denk ook dat Menchov het slim heeft gespeeld gisteren, ook al zat ik mijzelf af te vragen waarom hij zelf niet ging. Misschien niet leuker om te kijken, maar het tactisch spel heeft ook zijn charmes.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:35:47 #97
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69412354
waren alle ronderenners maar als basso...
pi_69412407
Dan hadden we 2 jaar lang geen wielrennen gehad
pi_69412417
Menchov had op z'n minst met Di Luca mee moeten rijden om Sastre terug te pakken, dan had hij gewoon de koninginnerit kunnen winnen.

En aanvallen... Daar wordt te makkelijk over gedacht. Toen Menchov alles uit de kast haalde in de eindsprint, kreeg hij Di Luca er niet af. Dus wilde hij Di Luca lossen, had hij dat wsl een paar keer moeten proberen. Ik snap wel dat hij dat risico -helaas- niet wil nemen, gezien zijn voorsprong in het algemeen klassement.

Denk/hoop dat Menchov op de Vesuvius helemaal los gaat, laatste 4 km
pi_69412710
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

Het is zeker efficient, maar erg boeiend is het niet.
Ik vond het gisteren juist buitengewoon boeiend, het was gewoon schaken op de fiets! Denk ook dat Menchov zich wil sparen voor Blockhaus en Vesuvio. En terecht hij kan focking de Giro winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')