Gert heeft daar de laatste dagen in de regieruimte gezeten, kun je dan nog onafhankelijk zijn?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:48 schreef swarmahoer het volgende:
de moderatoren zijn ook langs geweest, lijkt me logischik ben ook langs geweest, maar niet op de aftiteling
Ik zeg volmondig "Nee", maar dat zei ik in het begin al, dat ik vind dat Fokkers daar eigenlijk niet zouden moeten willen komen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:50 schreef APK het volgende:
[..]
Gert heeft daar de laatste dagen in de regieruimte gezeten, kun je dan nog onafhankelijk zijn?
Euh, ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:49 schreef swarmahoer het volgende:
en wat heeft close zijn met de redactie te maken met op de aftiteling staandat is onlosmakelijk met elkaar verbonden in jouw visie?
dat kan zeker, ik heb telkens de cossen bijgelezen en doorgegeven als er bijvoorbeeld een poll kwam dat er geen eindtijd bijstond, bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:50 schreef APK het volgende:
[..]
Gert heeft daar de laatste dagen in de regieruimte gezeten, kun je dan nog onafhankelijk zijn?
Daar waren al meerdere users over aan het klagen volgens mij. Maar blauw doet het beterquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:55 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
dat kan zeker, ik heb telkens de cossen bijgelezen en doorgegeven als er bijvoorbeeld een poll kwam dat er geen eindtijd bijstond, bijvoorbeeld
Je mist mijn punt een beetje.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:55 schreef swarmahoer het volgende:
dat kan zeker, ik heb telkens de cossen bijgelezen en doorgegeven als er bijvoorbeeld een poll kwam dat er geen eindtijd bijstond, bijvoorbeeld
Ook al kan het, je zou het niet moeten willen, schijn tegen hebben en zulks.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:55 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
Maar wel ontzettend mild richting de Bunker hè, hoe zou dat nu toch komen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:57 schreef Arn0 het volgende:
Ik was de laatste dagen niet echt actief, maar vond de mods wel goed modereren. Niet te streng, niet te mild
Ik mis sommige gasten die overduidelijk aanwezig waren op het forum helemaalquote:
L_S heeft een ban.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik mis sommige gasten die overduidelijk aanwezig waren op het forum helemaal
Tja das een van de tig !!! En die tel ik niet meequote:
Zijn er meerdere bansquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Tja das een van de tig !!! En die tel ik niet mee
Al die gasten in de bunker waren toch min of meer broertjes/nichtjes weet ik veel. Ik ben iig blij met Marielin als winaaar denk dat ik uit me plaat zou gegaan als het Eline was geweest. We zijn allemaal paraquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Als je zo die prijswinnaars bekijkt, dan zijn het bijna allemaal bekenden. Er waren dan met redelijk grote zekerheid niet veel betaalde streamers.
De tig users die plosts niet meer in de sc zitten te kloten en normaal gesproken er redelijk dominant zijnquote:
Maar die staan toch niet in het banmeldtopic?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:18 schreef Soury het volgende:
[..]
De tig users die plosts niet meer in de sc zitten te kloten en normaal gesproken er redelijk dominant zijn
Dat zeg ik toch niet. Valt me op dat ze er niet meer zijnquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:20 schreef APK het volgende:
[..]
Maar die staan toch niet in het banmeldtopic?
Een paar NL-ers, niet zo heel veel, stuk of drie vier dacht ik. Gert en Pietje hebben hier redelijk rustig en op afstand zitten modereren, niets over te klagen eigenlijk. Danny liep hier dan ook dagelijks rond, dat zal ook wel geholpen hebben om wat terughoudend te zijn.quote:
Misschien onder Tomquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:21 schreef Marrije het volgende:
Staat Dementor nou helemaal niet op die aftiteling?
Dat we het maar ff wetenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:26 schreef swarmahoer het volgende:
espabilado is gebanned
en niet iedereen staat op de aftiteling (Waaronder ikzelf) of wil bekend worden (dus post niet ''ow ik sta ertussen)
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:26 schreef swarmahoer het volgende:
espabilado is gebanned
en niet iedereen staat op de aftiteling (Waaronder ikzelf) of wil bekend worden (dus post niet ''ow ik sta ertussen)
Ga je hier nog antwoord op geven?quote:
jij miste mijn punt blijkbaar, dus neequote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:28 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
jij miste mijn punt blijkbaar, dus nee
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is een serieus topic, verslowchat 't dan niet aub.
Flikker toch es op man ... De wereld vergaat niet hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:37 schreef Peter6000 het volgende:
Onafhankelijk zijn ze wel, ik heb niet de indruk dat er negatieve geluiden over de Bunker zijn weggemodereerd.
Alleen ik vond Gert en Pietje behoorlijk afwezig.
Alsof ze af en toe langskwamen, maar eigenlijk geen tijd hadden te modereren.
Maar ik zie het al: Soury en FANN zijn er, dus dit topic zal snel verwateren tot Slowchat.
Wat mijn punt over het gebrek aan moderatie goed aangeeft.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef Susi het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken qua negatief commentaar is dat er sneller door de mods moest worden ingegrepen bij de verschillende COSsen. Op een gegeven moment waren er in de COS hele discussies over dat minstemmen op Jeroen door Danny en nog wat meer van dat soort incidenten. Het ging dan al lang niet meer over de stream.
Dat hadden ze mijn inziens beter kunnen reguleren door er eerder bij in te grijpen of aparte topics maken en de discussiemensen daar heen te sturen. En de toon in de COS vond ik af en toe zeer negatief en op de persoon, maar misschien ligt dat aan mij omdat ik niets gewend ben, zo in het heetst van de strijd
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:47 schreef APK het volgende:
Okay, ik zag dus de namen van de moderators van dit subforum op de aftiteling staan.
Is dat een goede ontwikkeling?
Zijn moderators nog onafhankelijk als ze zo close zijn met de redactie?
Reacties graag.
Maar Jappert, je noemt allemaal zaken die er eigenlijk helemaal niet toe doenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:27 schreef Jappie het volgende:
Magoe..vind de vraagstelling in de OP dus een beetje raarrrr eik
Een Mod hoort m.i afgerekend te worden op zijn van te voren vastegstelde norm targets.
Dus
hoeveel ingrepen heeft ie gedaan
hoe vaak heeft ie geroepen dat ie er mee stopt
hoeveel notes heeft ie geschreven
hoe veel cijfertjes heeft ie rechtgebreid van de topics...
Zaken die er echt toe doen dus.
Ben pittuh..laters
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Snap je de laatste zin niet ??? Of is de dementie al ingetreden
Ik vond het wel redelijk gaan, het is me wel opgevallen dat bijna iedereen die daar vandaan kwam opeens een stuk positiever was, maar ik heb niet echt gezien dat ze daardoor niet objectief meer zouden modden, ik heb ze eigenlijk maar weinig zien modden (maar dat kwam misschien omdat ze altijd in de bunkert zatenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:47 schreef APK het volgende:
Okay, ik zag dus de namen van de moderators van dit subforum op de aftiteling staan.
Is dat een goede ontwikkeling?
Zijn moderators nog onafhankelijk als ze zo close zijn met de redactie?
Reacties graag.
Aan de idiote PM die ik eergisteren kreeg te zien welquote:
Vertelquote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Aan de idiote PM die ik eergisteren kreeg te zien wel
Dat je meer begrip hebt voor de foutjes betekent niet dat je ze niet meer kunt aankaarten. Ik ben in dat opzicht een perfectionist, en verwacht van anderen eigenlijk ook perfectie of iig de drang om dat te bereikenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:21 schreef Leandra het volgende:
En ja, als je daar geweest was dan kwam je vrijwel zonder uitzondering positiever terug, hier idem en wij zijn er maar een uurtje geweest.... misschien veroorzaakt het feit dat je dan met eigen ogen ziet dat er daar gewoon permanent keihard gewerkt wordt, dat je wat meer begrip hebt voor de eventuele foutjes die er gemaakt worden.
Nee, dat is helemaal niet lastig.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:21 schreef Leandra het volgende:
Hoogstens in de zin dat er vrij weinig gemod is, maar dat was wellicht ook een beetje lastig (niet op de man spelen enz.) als het al na een week toegestaan was om bijvoorbeeld Renate volledig onderuit te halen.
Ik heb het punt wel eerder aangestipt, daar kreeg ik toen deze reactie op:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:24 schreef Peter6000 het volgende:
Kan de user Danny worden gecorrigeerd om zijn persoonlijke aanval richting de user Bunker-Renate?
[quote]Op dinsdag 5 mei 2009 23:22 schreef Danny het volgende:
wat heb je over jezelf geleerd?
- Dat je vies bent?
- Dat je stinkt?
- Dat je op alle mogelijke manieren irritant bent?
- Dat niemand je aardig vindt?
- Dat niemand je wil zien strippen?
- Dat je niet zomaar overal 'technisch' achter kunt plakken om intelligent over te komen?
- All of the above?
Nu heeft het zichzelf wel opgelost, doordat de lol van het Renate-bashen er blijkbaar na een dag of 2 af ging (en de meerderheid ging haar normaal behandelen, waardoor de pestende minderheid er ook maar mee stopte), maar dat heeft niet met ingrijpen van moderatie te maken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat beleid is exact hetzelfde beleid als normaal gevoerd wordt voor iedere andere user. Die OP is misschien niet tactisch en zelfs keihard, maar valt wel binnen de policy op FOK!. Het topic met deze OP is dan ook gewoon toegestaan. Als iemand komt schelden om 't schelden (dus zonder verdere uitleg of argumentatie) kan 't wel weggemodereerd worden.
Juist niet, niet om Dementor, maar nu was het an sich niet de taak van de mods om vragen over het gebeuren binnen de bunker te beantwoorden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:38 schreef Maanvis het volgende:
O en voor TBO2 stel ik voor om Dementor sowieso aan te stellen als mod.
topidee !quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:38 schreef Maanvis het volgende:
O en voor TBO2 stel ik voor om Dementor sowieso aan te stellen als mod.
Juist niet, maar wél om Dementor. Ik vind hem een achterbakse sneaky motherfucker die niet schroomt om zo links en rechts wat vuil te dumpen, ongeacht het waarheidsgehalte en ook niet schroomt om bij voortduring te zuigen bij users die hij minder mag.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist niet, niet om Dementor, maar nu was het an sich niet de taak van de mods om vragen over het gebeuren binnen de bunker te beantwoorden.
En dat zou wat mij betreft ook niet zo moeten zijn, dat wat een mod post "achterlijk, stompzinnig, belachelijk of volstrekt achterhaald" vinden is wat lastiger dan wanneer een "gewone user" dat post, zelfs als die user bunkercrew is.
maar als ze naar Now Live gaan is het wél een topideequote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Juist niet, maar wél om Dementor. Ik vind hem een achterbakse sneaky motherfucker die niet schroomt om zo links en rechts wat vuil te dumpen, ongeacht het waarheidsgehalte en ook niet schroomt om bij voortduring te zuigen bij users die hij minder mag.
Dat hij daar goed werk heeft verricht, en dat geloof ik zondermeer, doet er niets aan af. Laat hem lekker bij TBO II gaan zitten en dat waar hij mee bezig is vervolmaken
Juist, de enige taak van de mods is te zorgen dat het forum lekker loopt, ze zitten hier voor FOK! en niet voor The Bunker.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist niet, niet om Dementor, maar nu was het an sich niet de taak van de mods om vragen over het gebeuren binnen de bunker te beantwoorden.
En dat zou wat mij betreft ook niet zo moeten zijn, dat wat een mod post "achterlijk, stompzinnig, belachelijk of volstrekt achterhaald" vinden is wat lastiger dan wanneer een "gewone user" dat post, zelfs als die user bunkercrew is.
Het niet eens zijn met een kleurtje is voor sommige mensen nou eenmaal wat lastiger dan het niet eens zijn met een gewone user die wat extra info kan posten.
Juist wanneer modden en inside bunkeren op die manier gecombineerd wordt moet je wel gaan twijfelen aan hun mogelijkheid tot objectief modden. Niet omdat ze het niet in zich hebben, maar omdat het dan vrijwel onmogelijk wordt.
Dit is een apart geval, dat zul je niet kunnen ontkennenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist, de enige taak van de mods is te zorgen dat het forum lekker loopt, ze zitten hier voor FOK! en niet voor The Bunker.
Ik heb ook geen echte problemen gezien, maar het viel mij wel op dat zowel Gert als Pietje zeer genuanceerd waren richting de Bunker, maar goed, dat kunnen natuurlijk ook gewoon hun karaktereigenschappen zijnquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mbt moderatierechten, tuurlijk kunnen er problemen ontstaan, maar tot dusver heb ik die niet gezien in dit forum terwijl Gert en naar ik weet Pietjepuk ook veelvuldig in de bunker aanwezig waren.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik heb ook geen echte problemen gezien, maar het viel mij wel op dat zowel Gert als Pietje zeer genuanceerd waren richting de Bunker, maar goed, dat kunnen natuurlijk ook gewoon hun karaktereigenschappen zijn
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:21 schreef Leandra het volgende:
En ja, als je daar geweest was dan kwam je vrijwel zonder uitzondering positiever terug, hier idem en wij zijn er maar een uurtje geweest.... misschien veroorzaakt het feit dat je dan met eigen ogen ziet dat er daar gewoon permanent keihard gewerkt wordt, dat je wat meer begrip hebt voor de eventuele foutjes die er gemaakt worden.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:52 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet lastig.
Toen Huub op FOK! verscheen is er ook op gemodereerd: het beleid is dan dat hij user is, en geen RLS-karakter meer.
Het punt was dat met name Danny op haar in begon te hakken, en meerdere users (oa Loedertje) actief mee begonnen te doen. Ik heb is de FB gevraagd of hij gecorrigeerd kon worden, daar is NIET op gereageerd.
[..]
Ik heb het punt wel eerder aangestipt, daar kreeg ik toen deze reactie op:
[..]
Nu heeft het zichzelf wel opgelost, doordat de lol van het Renate-bashen er blijkbaar na een dag of 2 af ging (en de meerderheid ging haar normaal behandelen, waardoor de pestende minderheid er ook maar mee stopte), maar dat heeft niet met ingrijpen van moderatie te maken.
Dat heeft Renate inderdaad prima gedaan, daar heb ik echt respect voorquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:51 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik denk dat Renate er geen ruimte voor gelaten heeft (voorzover ik gelezen heb). Klasse Renate.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Juist niet, maar wél om Dementor. Ik vind hem een achterbakse sneaky motherfucker die niet schroomt om zo links en rechts wat vuil te dumpen, ongeacht het waarheidsgehalte en ook niet schroomt om bij voortduring te zuigen bij users die hij minder mag.
Dat hij daar goed werk heeft verricht, en dat geloof ik zondermeer, doet er niets aan af. Laat hem lekker bij TBO II gaan zitten en dat waar hij mee bezig is vervolmaken
op zo'n moment kunnen users zelf dit ook in de feedback aangeven natuurlijkquote:Op zondag 24 mei 2009 03:54 schreef Rica het volgende:
Ik heb de mods ietwat gemist in COS. Vooral vanwege de hoe moet je ze noemen.. relkloontjes? Mensen die een account aanmaken om hier te komen afzeiken of trollen. Danny heeft er een paar uitgebonjoured maar de mods hadden het eerder op kunnen merken en er iets aan kunnen doen imo.
Natuurlijk blijft het FOK!, dus vaak ruw en ongenuanceerd, maar met zulke trollers of cossen die half volstaan met kotssmilies is het soms denk ik afstotend, vooral voor nieuwe gebruikers. Daar mag een volgende keer wel meer op gelet worden.
Verder was het prima volgens mij.
Dementor is inderdaad een lui varken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
in dat geval vind ik inderdaad dat er weinig behind-the-scenes info is geplaatstquote:Op zondag 24 mei 2009 10:30 schreef Gert het volgende:
Ik heb niets ondertekend, noch is er een voorstel daartoe gedaan.
Wat is daar behind the scenes info aan? Dat er hard is gewerkt zal niemand tegenspreken. Maar wat telt is het resultaat, niet alleen de financiele kant maar ook de afwikelling met de diverse partners. Zonder partners ben je niks in dit verhaal. Dat de Volkskrant op de dag zelf met een artikel kwam is natuurlijk 30 dagen te laat. Ze maakten ook nog een fout door 18.000 betalende streamers neer te zetten. Tevens is voor een RLS de volkskrant minder geschikt dan een telegraaf natuurlijk die een klein artikeltje ergens in de laatste colom.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:41 schreef fadingleo het volgende:
Hierbij wat BTS (behind the scenes) info.![]()
Bij TBO hebben ze met weinig budget, man/vrouwkracht, weinig slaap en keihard werken een topprestatie geleverd.
De media liep niet erg warm voor TBO, maar uiteindelijk heeft de Volkskrant toch ruimte vrijgemaakt en een artikel eraan gespendeerd.
Ok, maar voor mij - iemand die daar NIET is geweest anders dan tijdens de kick-off - geldt dat blijkbaar niet.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:36 schreef fadingleo het volgende:
Ze mochten zelf bepalen wat ze schreven en niemand van TBO heeft censuur uitgeoefend.
Natuurlijk kunnen zij onafhankelijk hun opinie blijven weergeven, waar dan ook.
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 24 mei 2009 10:15 schreef fadingleo het volgende:
[..]
Dementor is inderdaad een lui varken.
Waar bestrijd ik dat?quote:Hij is de laatste tijd 20 uur per dag wakker en neemt de moeite niet om te slapen, zit alleen maar achter zijn laptopje, geen kontakt met anderen en sluit zich (bewust) af, denkt na en mee met de redactie en geeft input, om een zo goed mogelijk product te maken met anderen, ter vermaak van de streamers.
Ik vind dat ik hem, getuige mijn ervaringen op Fok!, redelijk goed beschreven heb.quote:Ik vind dat jij hem niet juist hebt omschreven want hij is veel erger dan dat maar hij blijft een topgozer imo !
Dat hoop ik ook voor jou en voor hem. Al vanaf het begin geef ik aan dat het daar een prima plek voor hem is. Vind het hooguit dom dat je dat als vrijwilliger doet zonder er maar een cent beter van te worden terwijl je elders op het Forum loopt te ventileren dat je maar liever thuis blijft omdat je je niet voor een appel en een ei wil verkopen aan een arbeidsmarkt in recessie.quote:Ik hoop bij TBO2 er weer bij te zijn en met hem te mogen samenwerken.
Ik schaamde me ook kapot.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat heeft Renate inderdaad prima gedaan, daar heb ik echt respect voor![]()
Ik vind wel dat de manier waarop sommige users op haar en vooral tegen haar reageerden schandalig, achter mijn laptop had ik last van een plaatsvervangen schaamtegevoel. Daar hebben de mods dus wel een steekje laten vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |