abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69316219
Ik zeg: "Postbus delen"
pi_69320971
Alle loze slowchat is weg uit 't topic.

OT: Waaruit is gebleken dat we niet meer onafhankelijk zijn? Ik kan me niet heugen dat ik ook maar 1 reactie weggemodereerd heb omdat ie negatief is voor TBO. Iedereen heeft z'n zegje dus kunnen doen, zonder last te hebben van ons. Wat is dan precies 't probleem? Dat we in jullie ogen inhoudelijk erg positief zijn is toch gewoon een 'mening' versus de mening van iemand anders.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:21:37 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69321550
Ik geloof niet dat de aanwezigheid van de mods in de bunker hun modden op FOK! beïnvloed heeft.

Hoogstens in de zin dat er vrij weinig gemod is, maar dat was wellicht ook een beetje lastig (niet op de man spelen enz.) als het al na een week toegestaan was om bijvoorbeeld Renate volledig onderuit te halen.

Verder is er geslowchat in de COS, waren we allemaal schuldig aan, is ook weinig aan gedaan, maar bij echte ongeregeldheden was er vrijwel permanent een rooie aanwezig op het subforum, dus ik geloof niet dat de aanwezigheid van de mods in de bunker hun modden op FOK! in de weg heeft gestaan.

En ja, als je daar geweest was dan kwam je vrijwel zonder uitzondering positiever terug, hier idem en wij zijn er maar een uurtje geweest.... misschien veroorzaakt het feit dat je dan met eigen ogen ziet dat er daar gewoon permanent keihard gewerkt wordt, dat je wat meer begrip hebt voor de eventuele foutjes die er gemaakt worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:34:53 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69321800
Geen problemen met de mods hoor, die doen het goed .
Alleen erg jammer dat ze niet wat aanweziger waren in de COS. Vragen en inside info werden doorgaans alleen beantwoord als Dementor er was, en dat vind ik te weinig.
Om het succes van de Bunker nog groter te laten zijn moet er intensiever samengewerkt worden met het forum en de kijkers moeten er meer bij betrokken worden, aangezien wij de bunker controleren .
De mods zijn in dat opzicht natuurlijk de ideale personen om dat in de juiste banen te leiden en ons op de hoogte te houden van vanalles, ons te raadplegen voor tips, vragen door te spelen aan de redactie en wat inside info te geven die het leuker maakt om mee te lezen op het forum (en in dat opzicht kun je beter perongeluk te veel vertellen dan expres te weinig).
Dat is helaas niet voldoende gebeurd, maar voor de volgende bunker zou ik dat wel graag zien.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:37:38 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69321867
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:21 schreef Leandra het volgende:
En ja, als je daar geweest was dan kwam je vrijwel zonder uitzondering positiever terug, hier idem en wij zijn er maar een uurtje geweest.... misschien veroorzaakt het feit dat je dan met eigen ogen ziet dat er daar gewoon permanent keihard gewerkt wordt, dat je wat meer begrip hebt voor de eventuele foutjes die er gemaakt worden.
Dat je meer begrip hebt voor de foutjes betekent niet dat je ze niet meer kunt aankaarten. Ik ben in dat opzicht een perfectionist, en verwacht van anderen eigenlijk ook perfectie of iig de drang om dat te bereiken . Het heeft ook met mijn vorige werk te maken, waarin kwaliteitszorg een groot onderdeel was en ik dagelijks mensen en bedrijven wees op hun fouten .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:38:21 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69321885
O en voor TBO2 stel ik voor om Dementor sowieso aan te stellen als mod .
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2009 @ 12:52:32 #57
128220 Peter6000
pi_69322185
quote:
Hoogstens in de zin dat er vrij weinig gemod is, maar dat was wellicht ook een beetje lastig (niet op de man spelen enz.) als het al na een week toegestaan was om bijvoorbeeld Renate volledig onderuit te halen.
Nee, dat is helemaal niet lastig.

Toen Huub op FOK! verscheen is er ook op gemodereerd: het beleid is dan dat hij user is, en geen RLS-karakter meer.

Het punt was dat met name Danny op haar in begon te hakken, en meerdere users (oa Loedertje) actief mee begonnen te doen. Ik heb is de FB gevraagd of hij gecorrigeerd kon worden, daar is NIET op gereageerd.
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:24 schreef Peter6000 het volgende:
Kan de user Danny worden gecorrigeerd om zijn persoonlijke aanval richting de user Bunker-Renate?

[quote]Op dinsdag 5 mei 2009 23:22 schreef Danny het volgende:
wat heb je over jezelf geleerd?
- Dat je vies bent?
- Dat je stinkt?
- Dat je op alle mogelijke manieren irritant bent?
- Dat niemand je aardig vindt?
- Dat niemand je wil zien strippen?
- Dat je niet zomaar overal 'technisch' achter kunt plakken om intelligent over te komen?
- All of the above?
Ik heb het punt wel eerder aangestipt, daar kreeg ik toen deze reactie op:
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat beleid is exact hetzelfde beleid als normaal gevoerd wordt voor iedere andere user. Die OP is misschien niet tactisch en zelfs keihard, maar valt wel binnen de policy op FOK!. Het topic met deze OP is dan ook gewoon toegestaan. Als iemand komt schelden om 't schelden (dus zonder verdere uitleg of argumentatie) kan 't wel weggemodereerd worden.
Nu heeft het zichzelf wel opgelost, doordat de lol van het Renate-bashen er blijkbaar na een dag of 2 af ging (en de meerderheid ging haar normaal behandelen, waardoor de pestende minderheid er ook maar mee stopte), maar dat heeft niet met ingrijpen van moderatie te maken.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:01:40 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69322401
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:38 schreef Maanvis het volgende:
Juist niet, niet om Dementor, maar nu was het an sich niet de taak van de mods om vragen over het gebeuren binnen de bunker te beantwoorden.
En dat zou wat mij betreft ook niet zo moeten zijn, dat wat een mod post "achterlijk, stompzinnig, belachelijk of volstrekt achterhaald" vinden is wat lastiger dan wanneer een "gewone user" dat post, zelfs als die user bunkercrew is.

Het niet eens zijn met een kleurtje is voor sommige mensen nou eenmaal wat lastiger dan het niet eens zijn met een gewone user die wat extra info kan posten.

Juist wanneer modden en inside bunkeren op die manier gecombineerd wordt moet je wel gaan twijfelen aan hun mogelijkheid tot objectief modden. Niet omdat ze het niet in zich hebben, maar omdat het dan vrijwel onmogelijk wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_69322623
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:38 schreef Maanvis het volgende:
topidee !
pi_69322661
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Juist niet, niet om Dementor, maar nu was het an sich niet de taak van de mods om vragen over het gebeuren binnen de bunker te beantwoorden.
En dat zou wat mij betreft ook niet zo moeten zijn, dat wat een mod post "achterlijk, stompzinnig, belachelijk of volstrekt achterhaald" vinden is wat lastiger dan wanneer een "gewone user" dat post, zelfs als die user bunkercrew is.
Juist niet, maar wél om Dementor. Ik vind hem een achterbakse sneaky motherfucker die niet schroomt om zo links en rechts wat vuil te dumpen, ongeacht het waarheidsgehalte en ook niet schroomt om bij voortduring te zuigen bij users die hij minder mag.

Dat hij daar goed werk heeft verricht, en dat geloof ik zondermeer, doet er niets aan af. Laat hem lekker bij TBO II gaan zitten en dat waar hij mee bezig is vervolmaken
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:16:16 #61
202348 Susi
Temple of Love
pi_69322755
Ik denk niet dat het een goed idee is. Hij haalt ideeen uit het COStopic en dat is prima, maar dan hoeft hij niet meteen van het hele subforum de knopjes in handen te hebben.

Ik denk niet dat het een toegevoegde waarde zal zijn eigenlijk. Het is denk ik beter om dan onafhankelijke mensen neer te zetten, die ook niet bij de Bunker langsgaan of iets.
pi_69322875
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Juist niet, maar wél om Dementor. Ik vind hem een achterbakse sneaky motherfucker die niet schroomt om zo links en rechts wat vuil te dumpen, ongeacht het waarheidsgehalte en ook niet schroomt om bij voortduring te zuigen bij users die hij minder mag.

Dat hij daar goed werk heeft verricht, en dat geloof ik zondermeer, doet er niets aan af. Laat hem lekker bij TBO II gaan zitten en dat waar hij mee bezig is vervolmaken
maar als ze naar Now Live gaan is het wél een topidee
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:21:29 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_69322877
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het niet eens zijn met een kleurtje is voor sommige mensen nou eenmaal wat lastiger dan het niet eens zijn met een gewone user die wat extra info kan posten.

Juist wanneer modden en inside bunkeren op die manier gecombineerd wordt moet je wel gaan twijfelen aan hun mogelijkheid tot objectief modden. Niet omdat ze het niet in zich hebben, maar omdat het dan vrijwel onmogelijk wordt.
Juist, de enige taak van de mods is te zorgen dat het forum lekker loopt, ze zitten hier voor FOK! en niet voor The Bunker.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:31:51 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69323116
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist, de enige taak van de mods is te zorgen dat het forum lekker loopt, ze zitten hier voor FOK! en niet voor The Bunker.
Dit is een apart geval, dat zul je niet kunnen ontkennen .
Als er mensen vanuit de FOK! crew in de Bunker zitten zitten ze daar voor FOK! en op de 2e plaats voor de Bunker. Maar aangezien FOK! de officiële community van de Bunker is zijn zij vanuit de Bunker de 'community managers' en de liasion tussen FOK! en de Bunker... Mbt moderatierechten, tuurlijk kunnen er problemen ontstaan, maar tot dusver heb ik die niet gezien in dit forum terwijl Gert en naar ik weet Pietjepuk ook veelvuldig in de bunker aanwezig waren.
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2009 @ 13:33:39 #65
128220 Peter6000
pi_69323151
Ik zie de noodzaak van scheiding tussen moderatorschap en bunker-aanwezigheidsschap niet.

Het gaat mij erom dat moderators van een subforum wel tijd moeten hebben om te modereren.

Ik ben het er wel mee eens dat als er zo`n 6 subforum-users in de Bunker aanwezig waren, de informatie die doorsijpelde wat karig was.

Je kan dan het beste gewoon 1 persoon vrijmaken die als hoofdtaak heeft het subforum in de gaten te houden, hoofdlijnen die spelen aan de redactie door te geven, en reacties van die redactie aan het subforum door te geven.
En als extraaatje: aankondigen van gebeurtenissen, en het geven van leuke details (wat Gert gisteren deed, door onschuldige maar wel leuke weetjes over de op de redactie aanwezige overlevers te posten).

Dat is dan dus een soort doorgeefluik voor het subforum.

Dan kunnen de andere 5 aanwezige subforum-users zich met andere taken bezighouden (wat dat dan ook mag zijn)
pi_69323280
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Mbt moderatierechten, tuurlijk kunnen er problemen ontstaan, maar tot dusver heb ik die niet gezien in dit forum terwijl Gert en naar ik weet Pietjepuk ook veelvuldig in de bunker aanwezig waren.
Ik heb ook geen echte problemen gezien, maar het viel mij wel op dat zowel Gert als Pietje zeer genuanceerd waren richting de Bunker, maar goed, dat kunnen natuurlijk ook gewoon hun karaktereigenschappen zijn
pi_69325365
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik heb ook geen echte problemen gezien, maar het viel mij wel op dat zowel Gert als Pietje zeer genuanceerd waren richting de Bunker, maar goed, dat kunnen natuurlijk ook gewoon hun karaktereigenschappen zijn
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 15:36:50 #68
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69325779
Moderaten en deel uit maken van de bunkercrew kan best samengaan. Alleen is het niet de bedoeling dat users en/of mods verklaringen over beslissingen etc gaan posten (denk aan de mascara) Vanuit de bunker zou er op vragen en onduidelijkheden/klachten t.o.v. die beslissingen 1 spreker moeten zijn. Ik mistte hierin Mariëlle. Toch de aangewezen persoon lijkt mij.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  zaterdag 23 mei 2009 @ 17:51:35 #69
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69328736
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:52 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet lastig.

Toen Huub op FOK! verscheen is er ook op gemodereerd: het beleid is dan dat hij user is, en geen RLS-karakter meer.

Het punt was dat met name Danny op haar in begon te hakken, en meerdere users (oa Loedertje) actief mee begonnen te doen. Ik heb is de FB gevraagd of hij gecorrigeerd kon worden, daar is NIET op gereageerd.
[..]

Ik heb het punt wel eerder aangestipt, daar kreeg ik toen deze reactie op:
[..]

Nu heeft het zichzelf wel opgelost, doordat de lol van het Renate-bashen er blijkbaar na een dag of 2 af ging (en de meerderheid ging haar normaal behandelen, waardoor de pestende minderheid er ook maar mee stopte), maar dat heeft niet met ingrijpen van moderatie te maken.

Ik denk dat Renate er geen ruimte voor gelaten heeft (voorzover ik gelezen heb). Klasse Renate.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_69331225
In mijn beleving heb ik de moderatie gemist...

Dat is positief !

De COS bleek nu een topic waar men langere tijd kon blijven praten over zaken als de streams wat saaier waren.. Zo hoort een goede COS te zijn !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  Moderator zaterdag 23 mei 2009 @ 19:25:01 #71
184769 crew  Deisyy
pi_69331330
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 17:51 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik denk dat Renate er geen ruimte voor gelaten heeft (voorzover ik gelezen heb). Klasse Renate.
Dat heeft Renate inderdaad prima gedaan, daar heb ik echt respect voor

Ik vind wel dat de manier waarop sommige users op haar en vooral tegen haar reageerden schandalig, achter mijn laptop had ik last van een plaatsvervangen schaamtegevoel. Daar hebben de mods dus wel een steekje laten vallen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_69342739
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 24-05-2009 08:49:07 ]
  zondag 24 mei 2009 @ 03:54:43 #73
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69343171
Ik heb de mods ietwat gemist in COS. Vooral vanwege de hoe moet je ze noemen.. relkloontjes? Mensen die een account aanmaken om hier te komen afzeiken of trollen. Danny heeft er een paar uitgebonjoured maar de mods hadden het eerder op kunnen merken en er iets aan kunnen doen imo.

Natuurlijk blijft het FOK!, dus vaak ruw en ongenuanceerd, maar met zulke trollers of cossen die half volstaan met kotssmilies is het soms denk ik afstotend, vooral voor nieuwe gebruikers. Daar mag een volgende keer wel meer op gelet worden.

Verder was het prima volgens mij.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_69343408
quote:
Op zondag 24 mei 2009 03:54 schreef Rica het volgende:
Ik heb de mods ietwat gemist in COS. Vooral vanwege de hoe moet je ze noemen.. relkloontjes? Mensen die een account aanmaken om hier te komen afzeiken of trollen. Danny heeft er een paar uitgebonjoured maar de mods hadden het eerder op kunnen merken en er iets aan kunnen doen imo.

Natuurlijk blijft het FOK!, dus vaak ruw en ongenuanceerd, maar met zulke trollers of cossen die half volstaan met kotssmilies is het soms denk ik afstotend, vooral voor nieuwe gebruikers. Daar mag een volgende keer wel meer op gelet worden.

Verder was het prima volgens mij.
op zo'n moment kunnen users zelf dit ook in de feedback aangeven natuurlijk
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 06:42:23 #75
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_69343528
tvp
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')