quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:47 schreef Salt_Seafood het volgende:
Komt mijn pa naar beneden, ik ving gelijk zijn geurtje op, maar kon het niet plaatsen.. zei ie dat het Aqua Di Parma: CI was.. ik zo: "Neej dat is het helemaal niet!". Kom ik boven op mijn kamer, is mijn sample van Roadster half leeg!
Als je ze sprayt schijnen die C&S dingen veel langer mee te gaan volgens wat BN'ers? Heb 't zelf niet geprobeerd iig. Ik vond Cuba wel verbeteren na verloop van tijd, maar weet eigenlijk niet hoe lang ie bleef hangen bij mij.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:04 schreef W1ZZ het volgende:
Nou belachelijk, belachelijk... Da's gewoon een feature van alle C&S geuren
Ik vind die opmerking dat Jean-Baptiste weinig onderscheid maakt in geuren, maar gewoon zoveel mogelijk wil ontdekken wel mooi en herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vond die uitbeelding van dat Dustin Hoffman voor het eerst dat nieuwe goedje ruikt van Jean-Baptiste erg leuk.
Dat ie in een tuin staat, en dat er dan zo'n mooie vrouw naast hem komt en 'I love you' in z'n oor fluistert!
Kan zulke abstracte uitbeeldingen wel waarderen altijd.
Leuk om te horen!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Paar geprobeerd, nu geen ruimte meer verder op m'n armen![]()
Black March:![]()
![]()
Burning Leaves:![]()
Musk Absolute: mini spraytje en krijg nu al bijna koppijn van de sterkte, even wennen dus! Niet echt mijn ding.
At The Beach 1966:![]()
![]()
![]()
Had ze allemaal al eens eerder geprobeerd overigens, behalve Black March en Musk Absolute dan.
Maargoed, afwijkende parfums zoals die van CB zijn ook wel echt mijn ding.
Ik vond STH iig erg bijzonder, maar goed ik ben geen vrouw en zit ook (nog) niet in heaven!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:09 schreef W1ZZ het volgende:
Zo, voor 't partijtje vanavond Straight to Heaven van By Kilian. ben benieuwd wat de vrouwen in heaven ervan vinden
[ afbeelding ]
Hoe kan jij nou nog single zijn met al je lekkere geurtjes en je prominente aanwezigheid in het Huidverzorging voor de heren (deeltje 19)! topic!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Stereotomy het volgende:
- So why are we single?
-- Because it's friday night, and we're watching NET 5
Het leuke aan die CB geuren vind ik dat ze zo direct herinneringen kunnen oproepen. Ik liet At the Beach 1966 aan m'n ietwat oudere huisgenoot ruiken en die schoot bijna in de lach omdat ie meteen een flashback kreeg naar een vakantie laaaang geleden in Joegoslavië. Dat soort dingenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:10 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Leuk om te horen!
At The Beach vond ik opzich wel oke, maar beetje soapy overkomen op de een of andere manier
Dat had ik dus niet, mjah zal wel aan mij liggen!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Het leuke aan die CB geuren vind ik dat ze zo direct herinneringen kunnen oproepen. Ik liet At the Beach 1966 aan m'n ietwat oudere huisgenoot ruiken en die schoot bijna in de lach omdat ie meteen een flashback kreeg naar een vakantie laaaang geleden in Joegoslavië. Dat soort dingen
Ik krijg altijd complimentjes van mijn vriendin over het geurtje wat ik op heb!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:17 schreef Stereotomy het volgende:
Ik kom uitsluitend mensen met slechte smaak tegen, hier om me heen. Jeweets.
Jemig, wie weet wat ze nog allemaal meer faked dan!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik fake ook wel eens complimentjes om wat voor mekaar te krijgenmet pijn in m'n hart!
![]()
Tsja, die CB geuren moeten wel aansluiten bij een herinnering misschien. Die geur van Memory of Kindness is gewoon precies de geur die vroeger in onze tuin hing, maar als je bijvoorbeeld in de stad bent opgegroeid zal 't je misschien weinig doen. Voor mij is zoiets iig krachtiger dan een foto bijvoorbeeld. Als ik een bepaalde geur uit het verleden ruik ben ik in mijn hoofd direct helemaal weer op die plek. Als ik een foto zie uit die tijd denk ik alleen maar 'ohja, zo zag het er toen uit'.
Roadster weet ik nog niet, er is nog voor 1 goede beurt over en Envy vond ik lekker, alleen was ik de geur heel snel kwijt!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:31 schreef le_knightclub_soda het volgende:![]()
Wat vond je trouwens van Roadster en Envy? Of heeft je pa alle Roadster al opgemaakt inmiddels?
I don't know; it ain't my collection sir!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Welke uit de lijn is dat meest rechtse Serge Lutens flesje eigenlijk in die foto? Ziet er nogal groen uit, of komt dat gewoon door belichting o.i.d.?
Die heb ik nog nooit geroken, dus geen idee!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 03:00 schreef Stereotomy het volgende:
Ik deponeer nog 1 vraag voordat ik naar bed ga:
LKS, vond jij Tom Ford's Italian Cypress niet een beetje op Chanel PM Concentree lijken?
Mexx, Adidas, Axe Eau de Toilette zijn ongeveer 10 EUR per 100ml.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:45 schreef dyna18 het volgende:
Behalve de dure merk geuren, is er ook zoiets als huismerk van een winkelketen? zoals kruidvat ofzo?
Als je ze in Amerika besteld ben je vaak al snel 2 of 3 keer zo goedkoop uit.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:45 schreef dyna18 het volgende:
Behalve de dure merk geuren, is er ook zoiets als huismerk van een winkelketen? zoals kruidvat ofzo?
huismerk trollquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:10 schreef dyna18 het volgende:
Gucci, Mexx, Axe... .dat zijn toch allemaal vrij dure merken lijkt me, waar je ook vooral voor de naam betaald.
Zijn er geen merkloze (of huismerk) die ook prima zijn?
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb bij de Lidl enkele goedkope Eaux de Toilette gezien met een algemeen frisse geur die niemand zal beledigen.
quote:
Groen = Chergui, toch? Las ergens dat die makkelijk naar groen verkleurt na een paar maanden. Chergui is ook smakelijk, trouwens.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Welke uit de lijn is dat meest rechtse Serge Lutens flesje eigenlijk in die foto? Ziet er nogal groen uit, of komt dat gewoon door belichting o.i.d.?
quote:Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Groen = Chergui, toch? Las ergens dat die makkelijk naar groen verkleurt na een paar maanden. Chergui is ook smakelijk, trouwens.
Hij begint paars, idd.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ah dat zou wel goed kunnen dan, heb 'm wel eens in de winkel gezien/geprobeerd, maar toen was ie geloof ik (nog) niet groen.
Ownee dat doe ik binnenkort, beloofd!quote:Op zondag 24 mei 2009 17:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, ik heb hem. Vind hem niet geweldig, heel klinisch als iris-geuren, maar dan in vetiver-vorm.
Goed voor werk/school, I suppose.
En heb je die tas met MPG al eindelijk opgeduikeld?
Ook effies net iets duurder dan 33 Euro voor 100ml he!quote:Op zondag 24 mei 2009 22:39 schreef W1ZZ het volgende:
Maar wel weer beduidend minder dan Guerlain Vetiver, dat blijft toch dé vetiver!
'Vetiver is not vetiver is not vetiver is not vetiver'quote:Op zondag 24 mei 2009 22:39 schreef W1ZZ het volgende:
Maar wel weer beduidend minder dan Guerlain Vetiver, dat blijft toch dé vetiver!
Helemaal niet hoor, op eBay kun je al een 120ml fles voor zo'n $50 (~ ¤36) incl shipping hebben, bijvoorbeeld HIER. Heb zelf net een fles vintage EDC voor 30E incl shipping gekocht.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:47 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ook effies net iets duurder dan 33 Euro voor 100ml he!
Nog niks gehoord.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:
Nog een reis gewonnen, Steer? Ben wel toe aan vakantie.
En mag m'n love interest dan ook mee? In de koffer?
quote:Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Nog een reis gewonnen, Steer? Ben wel toe aan vakantie.
En mag m'n love interest dan ook mee? In de koffer?
Jaaaaa lekker! Maar ik ben dan ook wel van de "klinische irisgeurtjes" enzo.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:40 schreef Salt_Seafood het volgende:
Zojuist deze besteld:
[ afbeelding ]
33 Euro voor 100ml! Heeft hier iemand ervaringen mee?
quote:Op maandag 25 mei 2009 11:54 schreef W1ZZ het volgende:
Ja oehoe, als er mensen uit dit topic gaan daten willen LKS en ik ook mee!
Wat vind je van Lys Mediterranee?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:46 schreef veuve_amiot het volgende:
Tot dusver nog geen enkele Malle echt lekker gevonden ofzo.
Longetivity op mijn huid is bij VdR best prima te noemen. Ik heb alleen de rest druppels van het buisje gisterochtend op mijn pols gedaan en die ruik ik nu nog steeds.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:00 schreef W1ZZ het volgende:
Volgens mij ook ja. En ze zijn altijd een beetje braaf in de zin dat ze wel origineel maar weinig gedurfd zijn. Ook weinig sillage/longevity. Niet echt mijn favo huis...
kruidvat heeft een assortiment dat redelijk gelkijk is aan ici paris, maar dan wel de wat oudere geuren. die 2 horen bij dezelfde keten zeg maar.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:58 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag ben ik eens bij de Kruidvat en Etos wezen kijken wat die nou precies voor geurtjes hebben. En of er nu wel of niet een huismerk is die wat betaalbaarder is.
Dat laatste blijkt er helaas niet te zijn. Wel vreemd eigenlijk, lijkt me niet dat het goedkoop is om een duur merk of beroemdheid aan je geur te verbinden.
Anyway, ik heb geen geurtjes kunnen proberen omdat ik nu toch verkouden ben, dus ik probeer later wel eens of ik wat kan vinden wat mij bevalt.
Misschien gewoon een veilige keuze om iets uit de top-5 te nemen (bij de Kruidvat hadden ze top-5 staan)?
Diptyque-meisjes opgelet!quote:Scent Notes | L’Eau de Tarocco by Diptyque
By Chandler Burr
Perhaps the most impoverished way of conceiving of a perfume (or of describing one) is listing its raw materials. It’s like experiencing Ravel’s “Pavane” by reading the sheet music, or smelling James Heeley’s Menthe Fraîche by looking at its lab formula.
There is one exception. When a perfumer creates a crystalline fragrance using a transparent technique to execute a simple concept, the raw materials illuminate the result. This is the case with the sublime l’Eau de Tarocco, which Diptyque launched this month, crafted by the Ravel of perfumers, Olivier Pescheux.
Pescheux, working with Diptyque’s creative director, Myriam Badault, began with the most elemental of concepts. In Morocco, Pescheux had eaten a simple traditional dish, carpaccio d’orange, a thinly sliced orange sprinkled with rose water, cinnamon and a touch of saffron. Pescheux and Badault decided he would build an olfactory carpaccio d’orange.
He began by choosing the Calabrian orange variety Tarocco. The expression of most oranges (citrus perfume raw materials are always oils expressed — pressed — from their peels) differs markedly from the taste of their flesh, which is generally fruitier and more floral. Tarocco’s particularity is that its expressed oil and its fruit match almost perfectly.
Pescheux works in Paris for the scent-maker Givaudan, which produces an extremely high quality of unadulterated raw materials that it designates Orpur. Pescheux selected Givaudan’s Orpur Tarocco first. To it, he added Orpur essences of Sri Lankan cinnamon bark and Laotian turmeric, and a distillation of ginger for bite. Orpur Bulgarian rose for the carpaccio’s rose water. Hedione high-cis (found in jasmine) for its airy floral quality. The molecule Magnolan, which gives both white flowers and a rose touch, and which Pescheux built in to form a bridge linking Hedione to the Bulgarian rose. To polish, he put in Texas cedar essence for the foundation, Somalian olibanum (the incense you smell in a Russian Orthodox church) for mystery, and two Givaudan captive molecules, Cosmone, for powder, richness and softness, and Serenolide, for a dry texture to “carry” the incense.
L’Eau de Tarocco’s is a short formula, only 23 raw materials.
What is interesting about the resulting perfume is that it is supposed to be the fourth in Pescheux’s new and increasingly extraordinary Diptyque eaux de colognes collection. (They are becoming as good as Jean-Claude Ellena’s new eaux de cologne collection for Hermès.) The cologne genre — pale, fleeting, one-dimensional, antiquated watercolors of lemon and grapefruit — is uninteresting. With Pescheux and Ellena, we are seeing a fundamental reworking of the category. Tarocco is an astonishingly perfect piece of scent work, an equilibrium of palely spiced fresh air moving through a dusky orange grove. It effortlessly transcends its genre. It is less watercolor, more oil painting, peaceful as a Buddha, elegant as linen, fresh as grass cooling in the evening.
l’Eau de Tarocco by Diptyque
(5 stars; transcendent) | $98 for 100 ml at new-york@diptyque.us
Hoewel ik zelf ook zelden 2 dagen achter elkaar hetzelfde draag vind ik het juist wel wat hebben als een vrouw signature parfum heeft dat ze vaak draagt en waaraan ze direct te herkennen is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:18 schreef Mirjam het volgende:
ik draag echt al járen hetzelfde geurtje![]()
zal eens wta vaker wisselen
Dat heb ik toen ook gedaan door die fles Tom Ford for Men van Stereo te kopen, en koort daarna raakte ik juist een beetje op die geur uitgekeken. Ik ben nu nog steeds niet door m'n eerste flesje heenquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:35 schreef W1ZZ het volgende:
Okee, heb vandaag voor 't eerst een back-upfles ergens van aangeschaft: Mitsouko vintage parfum. Omdat ik nu al merk dat ik 'm soms niet opdoe omdat ik bang ben dattie te snel opgaat...
Wel weer een nieuwe stap
quote:
Da's wel een groot voordeel van onze hobby: het is toch al nutteloos als geheel dus alle aankopen kun je perfect aan jezelf verantwoordenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:02 schreef Stereotomy het volgende:
Het gaat om het idee dat je iets voor heel weinig geld gekocht hebt. Niet dat je er niets mee doet.![]()
![]()
Als je ff opschiet met je MPG samples, doe ik er als ik aardig ben ook een Gucci PH II sample er voor je bijquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:13 schreef Salt_Seafood het volgende:
shit man ik heb nog steeds niets binnen! Gucci ph2 op 12 mei verzonden, gekocht bij fX.com
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je ff opschiet met je MPG samples, doe ik er als ik aardig ben ook een Gucci PH II sample er voor je bij
Serieus? ¤79,- bij Skinsquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:14 schreef Stereotomy het volgende:
Ze hebben nu zelfs Serge Lutens (100 EUR / 50 ml)
Nouja goed, 99 EUR was het.quote:
Ik kijk morgen even voor jequote:Op maandag 1 juni 2009 00:10 schreef Stereotomy het volgende:
Guess the scent?
1) hoe groot zijn de sampels
2) van welke zit het kaartje er nog wél aan?
Blind sniffen heb ik denk ik niet veel aan... wil liever alleen de samples met naam overwegen.
Welcome to my worldquote:
Hopen dat ze het willen shippenquote:Products
1 x Dzing! Sample () = $0.00
1 x Fou d'Absinthe Sample () = $0.00
1 x L'Eau du Navigateur Sample () = $0.00
1 x Navegar Sample () = $0.00
1 x Passage d'Enfer Sample () = $0.00
1 x Patchouli Patch Sample () = $0.00
1 x Piment Brulant Sample () = $0.00
1 x Poivre Piquant Sample () = $0.00
1 x Safran Troublant Sample () = $0.00
1 x Tea For Two Sample () = $0.00
Sub-Total: $0.00
Delivery Cost: $7.00
Total: $7.00
Thanks!quote:Op maandag 1 juni 2009 23:12 schreef W1ZZ het volgende:
Soms moet je ze idd kopen als de geuren zelf in NL niet verkrijgbaar zijn. Dan eigenlijk altijd op [urlhttp://www.theperfumedcourt.com[/url] of op http://www.luckyscent.com. Wat ook nog weleens wil lukken is ze van bevriende andere users hier of op http://www.basenotes.net te scoren.
Je gooit ze allemaal in een zak waar ooit bij aankoop nog netjes je schoenen in zaten -> die gooi je vol met 40 sampletjes -> vervolgens besluit je op het laatste moment dat ze eigenlijk wel in de propvolle tas moeten die je meeneemt voor een weekendje bij je ouders -> 2 uur met je tas door het OV slepen en voila -> bij aankomst zit alles door elkaarquote:Op maandag 1 juni 2009 22:58 schreef W1ZZ het volgende:
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar, bij mij zitten die dingen allemaal nog netjes in hun kaartje!
Ik wil ook! Damn. Naja, toch te mooi weer. Terrasje!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:48 schreef Stereotomy het volgende:
Straks eindelijk naar de nieuwe Star Trek
quote:
Hij was zoooohooooooo gaaf.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Ik wil ook! Damn. Naja, toch te mooi weer. Terrasje!
Op mij gaat ie ook prima de hele dag door.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:22 schreef W1ZZ het volgende:
terwijl Iris Silver Mist het toch echt een hele dag op mij volhoudt dus waarom BdI en Hiris het er zo moeilijk mee hebben...?
En in zo'n beetje de hele wereld. Volgens mij is meer nog dan geld verdienen aan Guerlain Homme de bedoeling dat mannen door GH het merk Guerlain leren kennen en wellicht wel op een gegeven moment overstappen op geuren als Habit Rouge, Vetiver en Heritage. En het is wel begrijpelijk dat je mannen probeert te lokken met een makkelijk te begrijpen en dragen geur.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:37 schreef Stereotomy het volgende:
Probleem van Guerlain is dat gewone moderne Nederlandse mannen het merk totaal niet kennen, dus ben benieuwd hoeveel het ze oplevert in ons land.
Toen ik net de OBA binnen liep rook ik Habit Rouge op iemand, dus het wordt absoluut verkocht. Hij kwam er ook heeeel goed mee weg, rrok prima! Terwijl t normaal niet een van mn favorieten is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:37 schreef Stereotomy het volgende:
Probleem van Guerlain is dat gewone moderne Nederlandse mannen het merk totaal niet kennen, dus ben benieuwd hoeveel het ze oplevert in ons land.
Habit Rouge: erg '60s vibe. Het intrigeert me wel, vanille / roos / leer. Ik moet deze nog eens een keer samen met Shalimar (of Eau de Shalimar / Shalimar Light) op doen. D'r is misschien wel plek in mijn wardrobe voor zo'n geur.
Hier nog een keer dan maar omdat ik geen reacties heb gehadquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:21 schreef Kara010 het volgende:
Hallo beste mensen ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik heb nl. een heren Edt van YSL Kouros die 3/4 vol is en
Caron Yatagan die 90% vol is indien er iemand interesse heeft wil ik 1 van de 2 ruilen voor een EDParfum geen Edt van YSL opium waar o.a. vanille in zit
De parfums zijn origineel geen imitatie etc. doos heb ik ook bewaard van beiden ik hoop met iemand te kunnen ruilen, die ook woonachtig in rotterdam is of omstreken.
Als het niet lukt om een parfum hiervan te vinden wil ik het ook voor een Edt van Ysl opium ruilen
in ieder geval wil ik niet te haastig doen met de Edt ruil actie
mvg
quote:Op maandag 8 juni 2009 08:30 schreef W1ZZ het volgende:
U bent weer voor de bijl gegaan hoor ik? Ja, dat klopt!
[ afbeelding ]
Ja, is vrij oude threadquote:Op maandag 8 juni 2009 20:20 schreef W1ZZ het volgende:
10 waarschijnlijk ofzo
heb je alle foto's in die thread bekeken?![]()
![]()
Deze nog ff. Parfumeur is zelfde als die van Le Labo Bergamote 22 (2006), Le Labo Neroli 36 (2006) en voor de liefhebbersquote:Issey Miyake a scent by issey miyake ~ new fragrance
Posted by Robin on 5 June 2009
Issey Miyake will launch a scent by issey miyake (yes, that’s the name: a scent by issey miyake) in August. The new fragrance pays tribute to the “poetry of minimalism”, and was inspired by the smell of the mountains in Japan.
A scent by issey miyake is a woodsy-floral-green-citrus fragrance, and was developed by perfumer Daphné Bugey. The notes include French verbena, jasmine and galbanum.
Issey Miyake a scent by issey miyake will be available in 30, 50 and 100 ml Eau de Toilette. It can be pre-ordered now at Parfümerie Trenkel in Germany. (via myparfuemerie.de, additional information via osmoz)
Is Modern Reserve....quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:01 schreef W1ZZ het volgende:
![]()
Hoe vaak heb je niet gezegd dat mij Polo stonk???
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Deze nog ff. Parfumeur is zelfde als die van Le Labo Bergamote 22 (2006), Le Labo Neroli 36 (2006) en voor de liefhebbersLe Labo Rose 31 (2006).
Idem dito.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Oeh ja, alweer een tijdje geleden dat ik om sampletjes gezeurd heb daar.
Joop! Homme: Gucci Envy, Chanel Egoïste en vooruit Cartier Déclaration. Allemaal erg luide geurenquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:25 schreef SiTu het volgende:
Kan iemand me hier een luchtje aanraden dat 'lijkt' op Joop Homme en/of Angel Men van Thierry Mugler? Voor vaderdag enzo. Zelf ben ik niet zo'n held in het vergelijken van luchtjes.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:19 schreef le_knightclub_soda het volgende:
en natuurlijk wat goede ads en toegestuurde samples van nieuwe geuren![]()
Markt klein ben ik het wel mee eens, maar 't steekt gewoon dat er zooooveel Nederlanders rondhangen op BN & blogs en er geen enkele fatsoenlijke NL blog bestaat. Ja, zo'n Elle forum ofzo. Er zijn toch ook Frans/Engels en Noors/Engelse blogs? Tweetalig is altijd een optie.quote:Ik ben alleen ook bang dat de markt wat te klein is hier en de Engelstalige blogs en sites doen al uitstekend werk, daar valt niet zoveel aan toe te voegen heb ik het idee.
Bedankt!quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Joop! Homme: Gucci Envy, Chanel Egoïste en vooruit Cartier Déclaration. Allemaal erg luide geuren
Angel Men: Rochas Men, Dior Homme, L'Instant de Guerlain. Allemaal 'eetbare' gourmand geuren.
Ik zou er wel voor in zijn hoor! Lijkt me leuk om te doen en ik heb andere regulars hier ook al interessante stukjes/recensies zien schrijven. Met 2 of 3 mensen die er ook wat tijd in willen steken kunnen we er vast wel een goede site van maken. Het zou zelfs wat breder getrokken kunnen worden met bijvoorveeld recensies van huidverzorgingsproducten e.d.?quote:
bedankt voor de tipsquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:25 schreef W1ZZ het volgende:
Creeds zijn over het algemeen erg lekkerIk heb er zelf vijf en hoewel ik ze niet allemaal opnieuw zal kopen wanneer ze op zijn blijf ik ze wel allemaal regelmatig gebruiken, iets dat met andere geuren die ik heb echt lang niet het geval meer is...
Probeer ook eens een aantal van de Creeds die voor mannen zijn bedoeld. Silver Mountain Water, Millesime Imperial, Himalaya, Royal Delight... Kunnen ook allemaal prima voor vrouwen!
@V_A: nog niet maar vanaf nu welBedankt!
En als ik de Bijenkorf nou eens mail?quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:51 schreef W1ZZ het volgende:
Alleen de Bijenkorf in R'dam en A'dam verkopen Jicky. Dus daarvan zul je toch op bijv. http://www.theperfumedcourt.com een sample moeten kopen als je niet naar die steden wilt. Als je er gaat bestellen kun je de EDT gevoeglijk overslaan, die is veel minder dan de EDP en het extrait.
Mocht je verder nog niet veel Guerlains geprobeerd hebben, de ICI Paris hier in Zwolle heeft er wel een aantal, dus beetje bedelen daar kan wel wat uithalenquote:Op woensdag 10 juni 2009 22:32 schreef Hilje23 het volgende:
[..]
bedankt voor de tips![]()
Is er, behalve bij Skins, nog een plek waar je samples kunt opvragen?
Ik ben nog op jacht naar Jicky van Guerlin maar daarvoor hoef ik niet naar de ICI hier...
Ook de Douglas hoef ik niet te proberen denk ik?
Onthoudt dat ik in Hardenberg City woon he?![]()
Ik knal niet even drie kwartier in de auto voor een proefje..
Dus ik ga OF mailen OF ik moet toch maar eens een dagje gaan schooien en bedelen in Zwolle of zo
Instantquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:15 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Mocht je verder nog niet veel Guerlains geprobeerd hebben, de ICI Paris hier in Zwolle heeft er wel een aantal, dus beetje bedelen daar kan wel wat uithalen
De Douglas heeft ook nog wel een paar geloof ik.
hier spreekt ervaring?quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:15 schreef W1ZZ het volgende:
Je bent welkom om het te proberen maar je kunt het rustig vergeten
Nou, ik had een 7 voor Salsa en een 7.5 voor merengue (terwijl wij volhielden dat we uitstekende Salsadansers zijn en met de pet naar merengue gooienquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:15 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Was 't verder wel een succes?
Sade in je sig![]()
Guerlain levert geen officiële samples - iig niet van de klassiekers - en de Bijenkorf maakt geen samples (daar hebben ze de spullen niet eens voor). De Bijenkorf is sowieso een beetje polderposh dus de bedoeling is dat je aan de hand van één spray op je pols bepaalt of je ¤250,- voor een fles parfum neer gaat tellen.quote:
A truer word was never spoken, though. Die parfumcountermutsen van de Bijenkorf kunnen zich enorm superieur opstellen. Go Edina:quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:46 schreef Bullschnitzel. het volgende:
wat vinden jullie van cool water game van davidoff? En weten jullie nog geurtjes voor een 14-jarige, niet te zoet, gewoon lekker verfrissend, die het wat langer uithoudt, beetje kruising tussen burberry the britt en cool water game (twee geuren die ik lekker vind) ?
Zat hits op ebay!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:33 schreef styliste het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb deze, wordt helaas niet meer gemaakt.. mochten jullie nog adresjes weten waar ze nog te krijgen is... ik houd me aanbevolen!
http://shop.ebay.nl/items(...)Q_armrsZ1QQ_fromZR40quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:33 schreef styliste het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb deze, wordt helaas niet meer gemaakt.. mochten jullie nog adresjes weten waar ze nog te krijgen is... ik houd me aanbevolen!
Een dure.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:34 schreef defibrillator het volgende:
Ik moet een luchtje voor een vriendin kopen, maar heb er geen verstand van. Wat raden jullie mij aan?
quote:
Denk dat we ons eerst op de content moeten focussen.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:49 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Mwoah valt wel genoeg in aan te passen naar eigen wens toch?
quote:Op maandag 15 juni 2009 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
Maar ik weet niet of een van jullie misschien een goede grafische designer is die het een en ander aan achtergronden wil pimpen ofzo.
Wat studeer jij eigenlijkquote:
quote:
Atheísme is natuurlijk ook maar een geloofquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:34 schreef veuve_amiot het volgende:
Nee, srsly, ik zit nog eerder in de radicaal atheïstische hoek dan bij een klontje EO'ers.
+1 eenschquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:16 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Atheísme is natuurlijk ook maar een geloofEchte helden zijn agnost!
Och, die lijden uiteindelijk toch onder terminale keuzestress.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:16 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Atheísme is natuurlijk ook maar een geloofEchte helden zijn agnost!
Hm-hm en wel tijd vinden om je te vervelen en je hele collectie op de foto te zetten hm?quote:
Geen succes dus?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:36 schreef Stereotomy het volgende:
Omfg!!! De late drydown van Polo Modern Reserve is.... Bulgari PH. Een soort 90% zwarte peper / 10 % witte musk combo.![]()
![]()
Meer een herkenning. Bulgari PH is de beste designergeur van de afgelopen 15 jaar.quote:
Word.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:21 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, vrouwen in m'n hoofd op voetstukken plaatsen voordat ze *mij* leren kennen is wat ik jaren fout heb gedaan.![]()
Tegenwoordig doe ik het liever andersom, bevalt veel beter voor beide partijen.
You smella gooooood.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:12 schreef veuve_amiot het volgende:
Heb je envelop! I smell gooooooooood.![]()
Eenschquote:Snelle impressies:
Cannabis Santal: Angel flanker! Siropige patchouli.
Heerlijk simpel, gewoon thee en jasmijn.quote:Thé au Jasmin: Veelbelovend! (Nog niet op huid geprobeerd)
Nietquote:Ormonde Man = Ormonde Woman. Ik zie de overeenkomst met Tam Dao niet, bij de weg.Wordt net als Woman na ca. 30 minuten extreem weeïg, en dan wil ik het alleen nog maar weg-weg-weg hebben.
Shit, ik heb blind een uit mijn zak vrouwensamples gevist.quote:Délices de Cartier: was er net in geslaagd mijn sample weg te swappen...![]()
Nog immer de beste oriental die ik ken, maar ik word steeds een beetje misselijk van de zoete gember-topnote, waardoor ik de geur niet graag draag. Vind het wel lekker om hem van papier te snuiven. Echt kut.quote:Japon Noir: Nog niet geopend, ga ik even voor zitten later.
Will do. Thanks.quote:Jouw envelop is vanmorgen op de bus gegaan, dus tackle de postbode als je 'm ziet.
Ik zei ook niet dat ik ze zonder te leren kennen al op een voetstuk plaats, maar de girl-next-door is voor mij gelijk aan gemiddeld en ik kan niet verliefd worden op gemiddeld. Bovendien kan ik nog prima helder nadenken, ook al heb ik iemand op een voetstuk staanquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:21 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, vrouwen in m'n hoofd op voetstukken plaatsen voordat ze *mij* leren kennen is wat ik jaren fout heb gedaan.![]()
Tegenwoordig doe ik het liever andersom, bevalt veel beter voor beide partijen.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:48 schreef W1ZZ het volgende:
Maar wat is er dan gemiddeld aan die twee, want die hemel jij altijd zo op dat je absoluut niet zou denken dat ze gemiddeld waren!
Kip-en-ei verhaal?quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:59 schreef W1ZZ het volgende:
Sure, maar dan kun je je dus ook afvragen of jij wel valt op girls-next-door? Want als jij erop valt, zijn ze dan wel g-n-d voor jou?
Die drie zusjes op je Hyves vind ik qua uiterlijk wel gnd okee iets meer dan gnd, maar een van die drie zal wel een spectaculair karakter hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:18 schreef W1ZZ het volgende:
Okee idd weer ontopic... Overigens hebben we wel dezelfde definitie van gnd behalve dat ik daar dus niet verliefd op kan worden... zal wel zijn omdat ik op extremen val
Ja, ik vroeg dus rond post #200 hoe het met veuve_cliquot ging.quote:
Nee joh, soms zijn dingen leuker als ze even een mysterie blijven.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:05 schreef W1ZZ het volgende:
Steer, je had 't natuurliijk ook gewoon kunnen vragen
Zoete woody oriental, misschine net iets te weeïg naar mijn smaak.... ruikt naar 2/3 deel Gucci PH II (waarschijnlijk het kaneel/vanillegedoe) en 1/3 deel Gucci PH (vanwege het houtachtige karakter).quote:Top Note: Pink pepper, Cardamom
Middle Note: Cyprus, Incense
Base Note: Vanilla, Tonka Bean
Ja, selbstverständlich - maar dat haal je niet uit alleen een foto, nietwaar? En het predicaat gnd kun je wel op basis van een foto geven (vandaar mijn opmerking over uiterlijk)quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:43 schreef W1ZZ het volgende:
En nee ik geloof niet dat het een uiterlijk vs innerlijk kwestie is... Het gaat mij juist vooral om karakter: moet op niveau kunnen discussiëren, moet vrij van geest zijn (niet uptight/saai dus) en een beetje gek. Die dingen straalt een meisje dan vaak ook uit en daarom vind ik ze mooi.
Ah, gemist. Creatief, wel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, ik vroeg dus rond post #200 hoe het met veuve_cliquot ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |