abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70061753
Vandaag Bois des Îles parfum (opnieuw) geprobeerd. Gevalletje cognitieve dissonantie: ik kan wat ik ruik niet verbinden met de gepubliceerde notes of met reviews online. Voor mij is het aldehydes + zeep + vagelijk sandelhout op de achtergrond. Erg Chanel, erg no.5, en dus ook erg oninteressant wat mij betreft. Online lees ik de meest elaborate fantasieën over sprookjeskastelen, honderdduizend notes in perfecte harmonie, het beste parfum van Chanel enzovoort enzovoort enzovoort. Wat mis ik?
'T zal wel heiligschennis zijn, maar ik heb er Tam Dao overheen gespoten. Nu geeft het Tam Dao een prettig zepig-bloemig tintje en zorgt ervoor dat het sneller in de crèmige hartfase komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door veuve_amiot op 16-06-2009 15:31:49 ]
pi_70065936
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:34 schreef veuve_amiot het volgende:
Nee, srsly, ik zit nog eerder in de radicaal atheïstische hoek dan bij een klontje EO'ers.
Atheísme is natuurlijk ook maar een geloof Echte helden zijn agnost!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:56:16 #253
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70067236
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:16 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

+1 eensch

Oh en v_a, je goodie pakketje is op de post gegaan!
Confidence through competence
pi_70070040
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:16 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Och, die lijden uiteindelijk toch onder terminale keuzestress.
Ik identificeer me met geen van beiden volledig, maar de filosofische discussie over de merites van het al dan niet geloven boeit me niet zo. Mijn voorkeur ligt bij het bespotten van fanatici van alle kleuren.
Wat ik bedoelde was: áls ik zou moeten kiezen zou mijn voorkeur gaan naar de atheïsten, boven de theïsten.

Steer: jouwe komt morgen!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:41:21 #255
55709 Stereotomy
pi_70070433
Polo Modern Reserve

Ik stond al bij de wasbak met een stuk zeep klaar, maar dit spul is best draagbaar. Zéker Polo, maar niet zo in-yer-face. De grote naaldwouden is vervangen door een cute mini bonzai-boompje.

Weet nog niet of het full bottle worthy is. Ik wilde hem pitchen tegen Italian Cypress van Tom Ford, maar de Tom Ford is veel en veel unieker, moeilijker draagbaar, door de lage, aromatische cypress note. De Pine-note van Polo Modern Reserve is zo lastig nog niet.

Oh en ik zie er zo erg niet uit als die gast rechts.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:46:16 #256
55709 Stereotomy
pi_70070603
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:30 schreef veuve_amiot het volgende:

Steer: jouwe komt morgen!
Hm-hm en wel tijd vinden om je te vervelen en je hele collectie op de foto te zetten hm?
pi_70070668
(Ssh, niet verder vertellen...)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:36:03 #258
55709 Stereotomy
pi_70072435
Omfg!!! De late drydown van Polo Modern Reserve is.... Bulgari PH. Een soort 90% zwarte peper / 10 % witte musk combo.
pi_70072807
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:36 schreef Stereotomy het volgende:
Omfg!!! De late drydown van Polo Modern Reserve is.... Bulgari PH. Een soort 90% zwarte peper / 10 % witte musk combo.
Geen succes dus?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:50:04 #260
55709 Stereotomy
pi_70072954
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef JaapTrekhaak het volgende:

[..]

Geen succes dus?
Meer een herkenning. Bulgari PH is de beste designergeur van de afgelopen 15 jaar.

Maargoed, 't is dus altijd wel jammer om twee zeer gelijkende geuren in je wardrobe te hebben, dus ik denk dat ik de Polo Modern Reserve op marktplaats zet ofzo.
pi_70085920
http://www.nstperfume.com(...)can-be-transporting/

Ik had nooit verwacht dat zo'n butch, masculine fellow als Tom Ford zo'n sissy stem zou hebben
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:38:46 #262
55709 Stereotomy
pi_70089894
Nu wil ik de stem van Manfred Mugler helemaal niet meer horen.

Check m'n desktop. v_a zal dit wel weer vrouwonvriendelijk vinden. Maar het gaat me echt om Tom Ford!

[ Bericht 62% gewijzigd door Stereotomy op 17-06-2009 13:51:34 ]
pi_70102411
Wat is hier vrouwonvriendelijk aan? Het is toch prachtig dat in deze tijd een vrouw zelf kan beslissen om zo op een cover te gaan staan? Is dat trouwens Keira Knightley??? Die was toch spokeswoman voor Chanel Coco Mademoiselle? Zullen ze leuk vinden daar...
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:24:50 #264
55709 Stereotomy
pi_70102655
Yep, ken je het verhaal niet van deze cover?

http://www.msnbc.msn.com/id/11216869/

Tom Ford was de guest Art Director voor deze editie van Vanity Fair, en wilde Scarlett Johansson , Keira Knightley en Rachel McAdams naakt op de cover hebben. Doen McAdams dat hoorde, wilde ze niet meer , en toen besloot Tom Ford zelf er maar naast te gaan liggen.

Spijtig, ik vond haar wel wat hebben in The Notebook, maar Tom Ford is ook goed.
pi_70103049
Op zich is het inderdaad wel een mooie vrouw maar ze heeft me iets teveel een girl-next-door uiterlijk/uitstraling...
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:02:38 #266
55709 Stereotomy
pi_70103803
Ik ben dol op girls-next door

OT: Iemand flesje Polo Modern Reserve kopen? Sprayed twice
pi_70104256

To each his own BTW, ik moet een vrouw op een voetstuk kunnen plaatsen voor ik er gevoel voor kan ontwikkelen heb ik door de jaren heen wel gemerkt...
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:21:30 #268
55709 Stereotomy
pi_70104350
Hm, vrouwen in m'n hoofd op voetstukken plaatsen voordat ze *mij* leren kennen is wat ik jaren fout heb gedaan. Tegenwoordig doe ik het liever andersom, bevalt veel beter voor beide partijen.
pi_70106014
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:21 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, vrouwen in m'n hoofd op voetstukken plaatsen voordat ze *mij* leren kennen is wat ik jaren fout heb gedaan. Tegenwoordig doe ik het liever andersom, bevalt veel beter voor beide partijen.
Word.
Ik heb een aantal keer iemand achter me aan gehad die dat deed. Zwaar vermoeiend en in één geval, zwaar creepy.

Heb je envelop! I smell gooooooooood.
Snelle impressies:
Cannabis Santal: Angel flanker! Siropige patchouli.
Thé au Jasmin: Veelbelovend! (Nog niet op huid geprobeerd)
Ormonde Man = Ormonde Woman. Ik zie de overeenkomst met Tam Dao niet, bij de weg. Wordt net als Woman na ca. 30 minuten extreem weeïg, en dan wil ik het alleen nog maar weg-weg-weg hebben.
Délices de Cartier: was er net in geslaagd mijn sample weg te swappen...
Japon Noir: Nog niet geopend, ga ik even voor zitten later.

Jouw envelop is vanmorgen op de bus gegaan, dus tackle de postbode als je 'm ziet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:48:50 #270
55709 Stereotomy
pi_70107359
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:12 schreef veuve_amiot het volgende:

Heb je envelop! I smell gooooooooood.
You smella gooooood.
quote:
Snelle impressies:
Cannabis Santal: Angel flanker! Siropige patchouli.
Eensch
quote:
Thé au Jasmin: Veelbelovend! (Nog niet op huid geprobeerd)
Heerlijk simpel, gewoon thee en jasmijn.
quote:
Ormonde Man = Ormonde Woman. Ik zie de overeenkomst met Tam Dao niet, bij de weg. Wordt net als Woman na ca. 30 minuten extreem weeïg, en dan wil ik het alleen nog maar weg-weg-weg hebben.
Niet Hm, ik dacht dat ik het wel goed van Tam Dao had onthouden. Daar heb ik ooit maar 1 sample van gehad, dus ik kan het mis hebben.
quote:
Délices de Cartier: was er net in geslaagd mijn sample weg te swappen...
Shit, ik heb blind een uit mijn zak vrouwensamples gevist.
quote:
Japon Noir: Nog niet geopend, ga ik even voor zitten later.
Nog immer de beste oriental die ik ken, maar ik word steeds een beetje misselijk van de zoete gember-topnote, waardoor ik de geur niet graag draag. Vind het wel lekker om hem van papier te snuiven. Echt kut.
quote:
Jouw envelop is vanmorgen op de bus gegaan, dus tackle de postbode als je 'm ziet.
Will do. Thanks.
pi_70109550
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:21 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zei ook niet dat ik ze zonder te leren kennen al op een voetstuk plaats, maar de girl-next-door is voor mij gelijk aan gemiddeld en ik kan niet verliefd worden op gemiddeld. Bovendien kan ik nog prima helder nadenken, ook al heb ik iemand op een voetstuk staan
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:45:21 #272
55709 Stereotomy
pi_70109729
Ik zei ook niet dat jij ze zonder te leren kennen op een voetstuk plaatst, maar mijn zinsconstructie was wel zodanig dat je dat erin hebt kunnen lezen ja.

Maar 't is net als met geuren: er zijn er een paar bij die 'middelmatig' schreeuwen, maar die voor mij toch juist helemaal perfect zijn, zoals die The Vert au Jasmin, of Bulgari PH in het bijzonder.
pi_70109859
Maar wat is er dan gemiddeld aan die twee, want die hemel jij altijd zo op dat je absoluut niet zou denken dat ze gemiddeld waren!
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:51:21 #274
55709 Stereotomy
pi_70109985
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:48 schreef W1ZZ het volgende:
Maar wat is er dan gemiddeld aan die twee, want die hemel jij altijd zo op dat je absoluut niet zou denken dat ze gemiddeld waren!
!

Dit zou je ook over mijn exxen hebben gezegd, denk ik.

waarvan de laatste ik overigens vandaag in de supermarkt tegenkwam

Want wanneer is iets of iemand bijzonder voor je? Niet omdat ze zo bijzonder zijn bij consensus, maar omdat ze speciaal zijn voor jou. Dat het gros ze ziet als 13-in-een-dozijn, maar waar je zelf ontzettend door geraakt wordt, dat maakt het allemaal speciaal...
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:59:16 #275
55709 Stereotomy
pi_70110302
Niet dat ik Scarlett Johansson m'n bed uit zou schoppen hoor. Die mag dan niet 'gemiddeld' zijn, maar wel erg cute.
pi_70110304
Sure, maar dan kun je je dus ook afvragen of jij wel valt op girls-next-door? Want als jij erop valt, zijn ze dan wel g-n-d voor jou?
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:14:25 #277
55709 Stereotomy
pi_70110815
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:59 schreef W1ZZ het volgende:
Sure, maar dan kun je je dus ook afvragen of jij wel valt op girls-next-door? Want als jij erop valt, zijn ze dan wel g-n-d voor jou?
Kip-en-ei verhaal?

Onder 'girl next door' versta ik een meisje die op het eerste gezicht misschien niet heel bijzonder voor jou en vele anderen is. Dat er veel vergelijkbare andere mensen zijn die op haar lijken qua uiterlijk en karakter. Iemand die uitwisselbaar is met je andere buurmeisje. Maar dat kan natuurlijk veranderen wanneer je haar beter leert kennen, dan kan ze in je ogen uitgroeien tot het mooiste meisje van de wereld. Maar zij blijft natuurlijk zelf wél dat meisje next door.

Ik geloof ook bijvoorbeeld niet in 'een ware' die momenteel ergens op de aarde (of daarbuiten ) rondloopt. Zoiets is niet voorbestemd, zoiets maak je samen zelf. Ik denk dat je heel compatible bent met heel veel mensen, en dat je juist door omstandigheden of actie op het juiste moment bij elkaar komt. Wanneer je na jaaaaren aan het einde van de rit nog samen bent voordat je dood gaat, dan kun je *achteraf* wel zeggen dat iemand de ware voor je was.

>> schopje R&P
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:17:54 #278
55709 Stereotomy
pi_70110971
Om even een ontopic bruggetje te maken

Wanneer ik een sample draag van een geur die misschien niet zo bijzonder is op het eerste gezicht, maar dat je tijdens het dragen op die dag/nacht iets bijzonders meemaakt, dan kan ik met ultiem plezier dat geurtje op een ander tijdstip dragen. Dat, terwijl ik de geur *zelf* zonder de herinneringen dan niet zo bijzonder vind. Terre d'Hermes bijvoorbeeld, is er zo'n eentje voor mij.

Ik merk altijd veel weerstand als ik naar mijn fles Terre grijp. Maar meteen na de eerste spritz moet ik altijd weer glimlachen, en draag ik het de rest van de dag met veel plezier.
pi_70111020
Okee idd weer ontopic... Overigens hebben we wel dezelfde definitie van gnd behalve dat ik daar dus niet verliefd op kan worden... zal wel zijn omdat ik op extremen val
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:20:11 #280
55709 Stereotomy
pi_70111084
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:18 schreef W1ZZ het volgende:
Okee idd weer ontopic... Overigens hebben we wel dezelfde definitie van gnd behalve dat ik daar dus niet verliefd op kan worden... zal wel zijn omdat ik op extremen val
Die drie zusjes op je Hyves vind ik qua uiterlijk wel gnd okee iets meer dan gnd, maar een van die drie zal wel een spectaculair karakter hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 17-06-2009 21:25:33 ]
pi_70111390
Wat heb jij toch met die drie zusjes?
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:28:54 #282
55709 Stereotomy
pi_70111484
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:27 schreef W1ZZ het volgende:
Wat heb jij toch met die drie zusjes?
pi_70111592
Ah ja, jij niet weten zeker?
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:31:49 #284
55709 Stereotomy
pi_70111621
Heb wel een vermoeden, but ignorance is bliss.
pi_70111805
pi_70114319
Hebben we het niet gewoon over uiterlijk vs. innerlijk? Als in: mijn huidige scharrel is niet Brad Pitt (ook niet mijn type, overigens) maar karakter vergoed veel?

En de beruchte drie zusjes moeten binnenkort acte de présence gaan geven, denk ik
pi_70114722
De zussen hebben niet zoveel op met geurtjes... hoewel de oudste (mijn laatste vriendinnetje) wel Creed Spring Flowers, Frederic Malle Une Rose en Lorenzo Villoresi Teint de Neige heeft... Maar dat heb ik natuurlijk gedaan

En nee ik geloof niet dat het een uiterlijk vs innerlijk kwestie is... Het gaat mij juist vooral om karakter: moet op niveau kunnen discussiëren, moet vrij van geest zijn (niet uptight/saai dus) en een beetje gek. Die dingen straalt een meisje dan vaak ook uit en daarom vind ik ze mooi.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:56:02 #288
55709 Stereotomy
pi_70115180
Ah, de oudste dus.

* Stereotomy streept weer een 'mysterie des levens' van zijn lijstje
pi_70115189
Tom Ford heeft juist een aangename manier van praten imo!

Moet toch een beetje m'n rol van Tom Ford verdediger van de eerste topics volhouden
pi_70115246
wtf is gnd

oh laat maar, girl next door
pi_70115464
Laten we het gaan hebben over bnd.
pi_70115519
Steer, je had 't natuurliijk ook gewoon kunnen vragen
LKS, die stem is ook wel prettig maar ik had toch wel een andere stem bij dat uiterlijk verwacht!
  donderdag 18 juni 2009 @ 00:22:08 #293
55709 Stereotomy
pi_70117816
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:03 schreef veuve_amiot het volgende:
Laten we het gaan hebben over bnd.
Ja, ik vroeg dus rond post #200 hoe het met veuve_cliquot ging.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:05 schreef W1ZZ het volgende:
Steer, je had 't natuurliijk ook gewoon kunnen vragen
Nee joh, soms zijn dingen leuker als ze even een mysterie blijven.

Oh en:

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=227061

US Rose 31 split voor de liefhebbers.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 18-06-2009 02:36:57 ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:58:06 #294
55709 Stereotomy
pi_70129966

Cypress meets vanilla.....

'In de Provence kozen de ridders van Les Baux de cipres als symbool van kracht en moed. Geleid door hun ster, aanvaardden zij stoutmoedig elke uitdaging.'

quote:
Top Note: Pink pepper, Cardamom
Middle Note: Cyprus, Incense
Base Note: Vanilla, Tonka Bean
Zoete woody oriental, misschine net iets te weeïg naar mijn smaak.... ruikt naar 2/3 deel Gucci PH II (waarschijnlijk het kaneel/vanillegedoe) en 1/3 deel Gucci PH (vanwege het houtachtige karakter).

[ Bericht 18% gewijzigd door Stereotomy op 18-06-2009 15:33:35 ]
pi_70134053
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:43 schreef W1ZZ het volgende:
En nee ik geloof niet dat het een uiterlijk vs innerlijk kwestie is... Het gaat mij juist vooral om karakter: moet op niveau kunnen discussiëren, moet vrij van geest zijn (niet uptight/saai dus) en een beetje gek. Die dingen straalt een meisje dan vaak ook uit en daarom vind ik ze mooi.
Ja, selbstverständlich - maar dat haal je niet uit alleen een foto, nietwaar? En het predicaat gnd kun je wel op basis van een foto geven (vandaar mijn opmerking over uiterlijk)
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 00:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, ik vroeg dus rond post #200 hoe het met veuve_cliquot ging.
Ah, gemist. Creatief, wel.

Japon Noir: wat heb ik aan laten branden? Srsly, hoeveel rook zit hierin? Best een aangename geur, maar het eerste uur is het wel erg overweldigend. Heb ook een beetje een déja senti ( ) bij deze; kruising tussen Tauer Incense Extrême/Air du Désert, CdG Incense serie, Cuir Ottoman en nog wat anderen op het puntje van mijn tong. Eén moment zag ik zelfs een overeenkomst met Bvlgari Black. (Las op BN een vergelijking met Idole de Lubin - maar da's dus echt onzin.)
Stoffig hout, kaneel, leer - lekker, maar ik denk dat ik het meer zou waarderen op iemand anders.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:28 #296
55709 Stereotomy
pi_70134255
Ja, op mij.

En inderdaad, door die vergelijking met Idole heb ik dus een sample van Idole de Lubin gescoord: wat een onzin zeg, lijkt er in de verste verte niet op. Het meeste wat er nog op lijkt is een Chanel Egoïste die 2x zo sterk is met een rookpluim erin.
pi_70134409
Inkoppertje.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:47:30 #298
55709 Stereotomy
pi_70134482
Ruik je de bekende vislucht trouwens in de dop van de atomizer L'air? Ik heb hem even laten luchten totdat de geur weg was, maar hij komt er na een paar dagen gewoon weer in
pi_70135236
Ja, het was me opgevallen.
Ook in eentje van mezelf overigens, waar ik het nog niet eerder in had geroken. Lijkt wel alsof ze elkaar aansteken?
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:46:04 #300
55709 Stereotomy
pi_70137133
Echt heel raar, heb twee bestellingen bij Sally gedaan, 6 maanden na elkaar, en in allebei de batches alle doppen zo.

Ik heb jouw enveloppe net binnen trouwens Leuke postzegels

Zal ze morgen eens gaan proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')