Groen = Chergui, toch? Las ergens dat die makkelijk naar groen verkleurt na een paar maanden. Chergui is ook smakelijk, trouwens.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Welke uit de lijn is dat meest rechtse Serge Lutens flesje eigenlijk in die foto? Ziet er nogal groen uit, of komt dat gewoon door belichting o.i.d.?
quote:Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Groen = Chergui, toch? Las ergens dat die makkelijk naar groen verkleurt na een paar maanden. Chergui is ook smakelijk, trouwens.
Hij begint paars, idd.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ah dat zou wel goed kunnen dan, heb 'm wel eens in de winkel gezien/geprobeerd, maar toen was ie geloof ik (nog) niet groen.
Ownee dat doe ik binnenkort, beloofd!quote:Op zondag 24 mei 2009 17:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, ik heb hem. Vind hem niet geweldig, heel klinisch als iris-geuren, maar dan in vetiver-vorm.
Goed voor werk/school, I suppose.
En heb je die tas met MPG al eindelijk opgeduikeld?
Ook effies net iets duurder dan 33 Euro voor 100ml he!quote:Op zondag 24 mei 2009 22:39 schreef W1ZZ het volgende:
Maar wel weer beduidend minder dan Guerlain Vetiver, dat blijft toch dé vetiver!
'Vetiver is not vetiver is not vetiver is not vetiver'quote:Op zondag 24 mei 2009 22:39 schreef W1ZZ het volgende:
Maar wel weer beduidend minder dan Guerlain Vetiver, dat blijft toch dé vetiver!
Helemaal niet hoor, op eBay kun je al een 120ml fles voor zo'n $50 (~ ¤36) incl shipping hebben, bijvoorbeeld HIER. Heb zelf net een fles vintage EDC voor 30E incl shipping gekocht.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:47 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ook effies net iets duurder dan 33 Euro voor 100ml he!
Nog niks gehoord.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:
Nog een reis gewonnen, Steer? Ben wel toe aan vakantie.
En mag m'n love interest dan ook mee? In de koffer?
quote:Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Nog een reis gewonnen, Steer? Ben wel toe aan vakantie.
En mag m'n love interest dan ook mee? In de koffer?
Jaaaaa lekker! Maar ik ben dan ook wel van de "klinische irisgeurtjes" enzo.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:40 schreef Salt_Seafood het volgende:
Zojuist deze besteld:
[ afbeelding ]
33 Euro voor 100ml! Heeft hier iemand ervaringen mee?
quote:Op maandag 25 mei 2009 11:54 schreef W1ZZ het volgende:
Ja oehoe, als er mensen uit dit topic gaan daten willen LKS en ik ook mee!
Wat vind je van Lys Mediterranee?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:46 schreef veuve_amiot het volgende:
Tot dusver nog geen enkele Malle echt lekker gevonden ofzo.
Longetivity op mijn huid is bij VdR best prima te noemen. Ik heb alleen de rest druppels van het buisje gisterochtend op mijn pols gedaan en die ruik ik nu nog steeds.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:00 schreef W1ZZ het volgende:
Volgens mij ook ja. En ze zijn altijd een beetje braaf in de zin dat ze wel origineel maar weinig gedurfd zijn. Ook weinig sillage/longevity. Niet echt mijn favo huis...
kruidvat heeft een assortiment dat redelijk gelkijk is aan ici paris, maar dan wel de wat oudere geuren. die 2 horen bij dezelfde keten zeg maar.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:58 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag ben ik eens bij de Kruidvat en Etos wezen kijken wat die nou precies voor geurtjes hebben. En of er nu wel of niet een huismerk is die wat betaalbaarder is.
Dat laatste blijkt er helaas niet te zijn. Wel vreemd eigenlijk, lijkt me niet dat het goedkoop is om een duur merk of beroemdheid aan je geur te verbinden.
Anyway, ik heb geen geurtjes kunnen proberen omdat ik nu toch verkouden ben, dus ik probeer later wel eens of ik wat kan vinden wat mij bevalt.
Misschien gewoon een veilige keuze om iets uit de top-5 te nemen (bij de Kruidvat hadden ze top-5 staan)?
Diptyque-meisjes opgelet!quote:Scent Notes | L’Eau de Tarocco by Diptyque
By Chandler Burr
Perhaps the most impoverished way of conceiving of a perfume (or of describing one) is listing its raw materials. It’s like experiencing Ravel’s “Pavane” by reading the sheet music, or smelling James Heeley’s Menthe Fraîche by looking at its lab formula.
There is one exception. When a perfumer creates a crystalline fragrance using a transparent technique to execute a simple concept, the raw materials illuminate the result. This is the case with the sublime l’Eau de Tarocco, which Diptyque launched this month, crafted by the Ravel of perfumers, Olivier Pescheux.
Pescheux, working with Diptyque’s creative director, Myriam Badault, began with the most elemental of concepts. In Morocco, Pescheux had eaten a simple traditional dish, carpaccio d’orange, a thinly sliced orange sprinkled with rose water, cinnamon and a touch of saffron. Pescheux and Badault decided he would build an olfactory carpaccio d’orange.
He began by choosing the Calabrian orange variety Tarocco. The expression of most oranges (citrus perfume raw materials are always oils expressed — pressed — from their peels) differs markedly from the taste of their flesh, which is generally fruitier and more floral. Tarocco’s particularity is that its expressed oil and its fruit match almost perfectly.
Pescheux works in Paris for the scent-maker Givaudan, which produces an extremely high quality of unadulterated raw materials that it designates Orpur. Pescheux selected Givaudan’s Orpur Tarocco first. To it, he added Orpur essences of Sri Lankan cinnamon bark and Laotian turmeric, and a distillation of ginger for bite. Orpur Bulgarian rose for the carpaccio’s rose water. Hedione high-cis (found in jasmine) for its airy floral quality. The molecule Magnolan, which gives both white flowers and a rose touch, and which Pescheux built in to form a bridge linking Hedione to the Bulgarian rose. To polish, he put in Texas cedar essence for the foundation, Somalian olibanum (the incense you smell in a Russian Orthodox church) for mystery, and two Givaudan captive molecules, Cosmone, for powder, richness and softness, and Serenolide, for a dry texture to “carry” the incense.
L’Eau de Tarocco’s is a short formula, only 23 raw materials.
What is interesting about the resulting perfume is that it is supposed to be the fourth in Pescheux’s new and increasingly extraordinary Diptyque eaux de colognes collection. (They are becoming as good as Jean-Claude Ellena’s new eaux de cologne collection for Hermès.) The cologne genre — pale, fleeting, one-dimensional, antiquated watercolors of lemon and grapefruit — is uninteresting. With Pescheux and Ellena, we are seeing a fundamental reworking of the category. Tarocco is an astonishingly perfect piece of scent work, an equilibrium of palely spiced fresh air moving through a dusky orange grove. It effortlessly transcends its genre. It is less watercolor, more oil painting, peaceful as a Buddha, elegant as linen, fresh as grass cooling in the evening.
l’Eau de Tarocco by Diptyque
(5 stars; transcendent) | $98 for 100 ml at new-york@diptyque.us
Hoewel ik zelf ook zelden 2 dagen achter elkaar hetzelfde draag vind ik het juist wel wat hebben als een vrouw signature parfum heeft dat ze vaak draagt en waaraan ze direct te herkennen is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:18 schreef Mirjam het volgende:
ik draag echt al járen hetzelfde geurtje![]()
zal eens wta vaker wisselen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |