abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69352100
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 02:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Welke uit de lijn is dat meest rechtse Serge Lutens flesje eigenlijk in die foto? Ziet er nogal groen uit, of komt dat gewoon door belichting o.i.d.?
Groen = Chergui, toch? Las ergens dat die makkelijk naar groen verkleurt na een paar maanden. Chergui is ook smakelijk, trouwens.
Nog een reis gewonnen, Steer? Ben wel toe aan vakantie.
En mag m'n love interest dan ook mee? In de koffer?
pi_69352576
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Groen = Chergui, toch? Las ergens dat die makkelijk naar groen verkleurt na een paar maanden. Chergui is ook smakelijk, trouwens.

Ah dat zou wel goed kunnen dan, heb 'm wel eens in de winkel gezien/geprobeerd, maar toen was ie geloof ik (nog) niet groen.
pi_69352691
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ah dat zou wel goed kunnen dan, heb 'm wel eens in de winkel gezien/geprobeerd, maar toen was ie geloof ik (nog) niet groen.
Hij begint paars, idd.
pi_69355141
met een gouden randje?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 24 mei 2009 @ 17:40:59 #55
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_69356093
Zojuist deze besteld:

33 Euro voor 100ml! Heeft hier iemand ervaringen mee?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 24 mei 2009 @ 17:48:58 #56
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_69356376
Ja, ik heb hem. Vind hem niet geweldig, heel klinisch als iris-geuren, maar dan in vetiver-vorm.

Goed voor werk/school, I suppose.

En heb je die tas met MPG al eindelijk opgeduikeld?
Confidence through competence
  zondag 24 mei 2009 @ 17:53:20 #57
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_69356521
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, ik heb hem. Vind hem niet geweldig, heel klinisch als iris-geuren, maar dan in vetiver-vorm.

Goed voor werk/school, I suppose.

En heb je die tas met MPG al eindelijk opgeduikeld?
Ownee dat doe ik binnenkort, beloofd!

En ik lees bijna alleen maar goede dingen over Encre Noir, goed om ook eens een tegen geluid te horen!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 24 mei 2009 @ 17:57:19 #58
55709 Stereotomy
pi_69356678
Op zich is ie wel beter dan Vetiver Dance van Tauer.
pi_69366562
Maar wel weer beduidend minder dan Guerlain Vetiver, dat blijft toch dé vetiver!
  zondag 24 mei 2009 @ 22:47:36 #60
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_69366878
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:39 schreef W1ZZ het volgende:
Maar wel weer beduidend minder dan Guerlain Vetiver, dat blijft toch dé vetiver!
Ook effies net iets duurder dan 33 Euro voor 100ml he!
  zondag 24 mei 2009 @ 23:20:59 #61
55709 Stereotomy
pi_69368270
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:39 schreef W1ZZ het volgende:
'Vetiver is not vetiver is not vetiver is not vetiver'

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=224706&highlight=ur-vetiver
pi_69372493
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:47 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ook effies net iets duurder dan 33 Euro voor 100ml he!
Helemaal niet hoor, op eBay kun je al een 120ml fles voor zo'n $50 (~ ¤36) incl shipping hebben, bijvoorbeeld HIER. Heb zelf net een fles vintage EDC voor 30E incl shipping gekocht.
pi_69372552
@Steer: nee, natuurlijk is het niet zo dat alle vetivers gelijk zijn. Sterker nog, onder de vetivers is Guerlain Vetiver waarschijnlijk één van de minst pure door z'n toevoegingen van citrus, tabak en musk (de echte musk in die EDC fles van me is zó lekker, sorry diertjes ). Maar wel de lekkerste vetiverheavy geur vind ik.

Wel bedankt voor de link trouwens, ik had 'm al ooit weleens gelezen maar nu ik wat meer met vetivers bezig ben is het interessant nog een keertje te lezen!
pi_69376241
Een hele dag geen Basenotes, OMG what are we going to do!?

maandag 25 mei 2009 @ 11:22:48 #65
55709 Stereotomy
pi_69376712
Hier lurken.

Vanavond ga ik een penvriend uit Mexico van me ontmoeten in Amsterdam (na zo'n 11 jaar geen of nauwelijks contact met hem gehad te hebben ). Hij is zo'n beetje de reden waarom mijn geurenhobby niet eerder was toegeslagen denk ik.

Hij schreef me dat hij Cool Water van Davidoff droeg destijds, en tegelijkertijd viel mijn oog op een advertentie voor Boss No 1 die goedkoop bij de Kruidvat werd aangeboden. Nou, dat heb ik geweten. Urinal cakes! Daarna heb ik 10 jaar lang geen EdT-fles meer aangeraakt geloof ik.

Anyway. Lijkt me wel lekker weer voor Silver Mountain Water vandaag. Ik ga ietsjes eerder die richting op, zodat ik Black Orchid in de Bijenkorf nog kan sampelen, en ff nog naar de L'Occitane winkel.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:27:18 #66
55709 Stereotomy
pi_69376835
quote:

Nog niks gehoord.

En ik denk niet dat je hem zult missen als je een avondje met mij uitgaat.
pi_69377686
Ja oehoe, als er mensen uit dit topic gaan daten willen LKS en ik ook mee!
pi_69378635
quote:

[..]

pi_69379885
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:40 schreef Salt_Seafood het volgende:
Zojuist deze besteld:

[ afbeelding ]

33 Euro voor 100ml! Heeft hier iemand ervaringen mee?
Jaaaaa lekker! Maar ik ben dan ook wel van de "klinische irisgeurtjes" enzo.
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:54 schreef W1ZZ het volgende:
Ja oehoe, als er mensen uit dit topic gaan daten willen LKS en ik ook mee!

A.K.A.: filmposters, dat ken ik ook.
  maandag 25 mei 2009 @ 22:40:59 #70
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_69400788
Ik hoop wel dat Gucci ph2 morgen binnen komt, het is 11 mei al verstuurd! FX mag dan goedkoop zijn, verzending duurt wel lang!
  maandag 25 mei 2009 @ 23:25:12 #71
55709 Stereotomy
pi_69402708
Zo, in de trein terug van Amsterdam. Was gezellig hier!

Black Orchid geprobeerd bij de Bijenkorf. Beetje Tom Ford for Men Extreme meets berryexplosion. Zware, zoete floriental met bessen erdoorheen. Ik had het de hele avond op mijn hand, en verder geen klachten.

Wel leuk die iets oudere, vriendelijke maar totally oblivious SA's.

S: Mag ik de Black Orchid proberen, alstublieft?
SA: Ja hoor, het is wel voor dames he?
S: Ik waag het erop!
<spritz>
S: Hm, dat zoete en die bessen maken het idd wat vrouwelijk. Heeft u misschien een lijst van noten die erin zitten?
SA: Uh, wat bedoelt u?
S: Heeft u bijvoorbeeld een geurpiramide?
SA: Oh... eh... Ik heb die ene training destijds gemist. Ik kan m'n collega even vragen! Annie! Kom eens even? weet jij wat er in de Black Orchid zit?
A: Eh... *pakt doos* kijk ja, dit zijn de ingredienten die op de doos staan...
S:
A: Ja sorry, ik was ook niet op die training...
S: Geeft niets. Mag ik nog een klein spraytje op mijn pols mee?
SA+A:
S: .... eh, het is voor m'n vriendin, die wacht op me.
SA: Oh okee, misschien vindt ze het wel lekker ja
<spritz>

Tot zover mijn ervaring met de Tom Ford counter @ Bijenkorf.

Had dus meeting met penvriend die ik nog nooit gezien had, en waar de laatste zinvolle communicatie zo'n 10 jaar geleden mee plaatsvond. Was erg leuk. Vroeger had hij altijd Cool Water op, en ik liep downwind van hem richting het Leidseplein: en ja hoor, nog immer Cool Water! Hij was erg verbaasd dat ik het herkende en dat ik het me nog herinnerde.

Anyway, leuke dag. Amsterdam is erg leuk, jammer dat het zo stinkt.
pi_69403485
Erg herkenbare situatie met die SA's Stereo Echt schrikbarend soms die gebrekkige productkennis. En idd ook dat geschokte als je damesgeuren probeert.
pi_69403873
Overigens had de dame bij de Tom Ford counter bij la Rinascente in Milaan wel genoeg productkennis. Toen ik laatst in Stockholm was kreeg ik bij NK te maken met een uitstekende SA en bij Cow Parfymeri kreeg ik de beste service die ik ooit in een parfumzaak gehad heb (maar dat was dan ook van de eigenaar zelf).

De Bijenkorf faalt gewoon een beetje, al hoor ik ook wel eens wisselende dingen over grote buitenlandse warenhuizen als Barneys etc.
pi_69406502
Hmm, dan heb ik zeker pech gehad LKS. Ik was een paar weken geleden ook bij de TF counter in de La Rinascente en de vent achter de toonbank had er niet superveel verstand van...

Trouwens, de SA's van Chanel en Guerlain bij de Bijenkorf in R'dam zijn wel behoorlijk kundig heb ik gemerkt!
pi_69412270
Toen ik er was, was die Private Blend lijn geloof ik ook pas net uit, dus misschien hadden ze de training toen nog wat verser in het geheugen.
pi_69413442
Z'n kennis ging trouwens wel verder dan de gemiddelde Douglasverkoopster, dat dan weer wel Maar dat merkte ik sowieso in Italië wel, dat de verkoopsters meer verstand van zaken hadden dan hier. En een gesprek over notes voeren is trouwens nog best lastig in 't Italiaans
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:08:39 #77
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_69417130
Paar decants besteld:

Geir Ness
Grey Flannel
Derring Do
Caron 3me Homme

Ben benieuwd..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:31:36 #78
55709 Stereotomy
pi_69421684

Fresh Cannabis Santal

Een iets lichtere, iets minder zoete, iets romeriger versie van A*Men. Ik ruik er weinig Cannabis in, btw. Ik ruik het bijvoorbeeld beter in Terre d'Hermès.

Top: Bergamot, Brazillian Orange, Black Plum
Heart: Patchouli, Cannabis Accord, Rose
Base: Chocolate, Vetiver, Vanilla Musks
pi_69422368
Ik heb nog een bon van de Ici Paris maar heb echt geen idee welke geur ik moet kiezen.
Hopelijk kan iemand me een richting geven van een bepaalde geur.
B.v. Flowerbomb van Victor & rolf vind ik hemels bij vrouwen.
Persoonlijk zijn mijn favo geuren:

Jill Sander: Sun
Victor & Rolf: Antidote
D&G: Pour Homme
Body shop : White Musk

Maar voor mannen heb ik nog niks vergelijkbaars gevonden met de geur van Flowerbomb.
Iemand nog tips voor me?
pi_69424518
Amsterdam... stinken? Pssh. Die toeristen, misschien.

Gister efkes bij Skins naar binnen gewipt, en Blu Mediterraneo Mirto di blablabla geprobeerd (de hele lijn op papier geprobeerd, maar alleen die was het waard om op de huid te mogen) en door de verkoopster naar Malle Geranium pour Monsieur geleid - ook wat van opgespoten. GpM is medicinale muntthee. In principe niet onprettig, maar begon me al zó snel te irriteren... n iet voor mij. Tot dusver nog geen enkele Malle echt lekker gevonden ofzo.
Mirto di whatever is lekker, EdC-sterkte, verfrissend maar goddank geen citrus. Als ik die heel cheap langs zie komen wil ik nog wel overwegen om 'm aan te schaffen, maar zeker niet tegen Skins-prijzen.
pi_69426480
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:46 schreef veuve_amiot het volgende:
Tot dusver nog geen enkele Malle echt lekker gevonden ofzo.
Wat vind je van Lys Mediterranee?
pi_69426568
Overigens staat er wel een aardig interview met Frederic Malle (over z'n favoriete broodjeszaak in Parijs ) in de nieuwe Monocle.
pi_69442408
Vandaag Voleur de Roses van L'artisan geprobeerd.

Een mannelijke rozengeur en een erg fijne ook nog
Er zit ook een prominente musk noot in die erg goed combineert met de roos.

Droog, mannelijk, sexy: top

Wel weer erg lineair maar is dat ook niet een beetje L'artisan eigen?
pi_69444334
Volgens mij ook ja. En ze zijn altijd een beetje braaf in de zin dat ze wel origineel maar weinig gedurfd zijn. Ook weinig sillage/longevity. Niet echt mijn favo huis...
pi_69447485
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:00 schreef W1ZZ het volgende:
Volgens mij ook ja. En ze zijn altijd een beetje braaf in de zin dat ze wel origineel maar weinig gedurfd zijn. Ook weinig sillage/longevity. Niet echt mijn favo huis...
Longetivity op mijn huid is bij VdR best prima te noemen. Ik heb alleen de rest druppels van het buisje gisterochtend op mijn pols gedaan en die ruik ik nu nog steeds.
pi_69489212
Okee, heb vandaag voor 't eerst een back-upfles ergens van aangeschaft: Mitsouko vintage parfum. Omdat ik nu al merk dat ik 'm soms niet opdoe omdat ik bang ben dattie te snel opgaat...

Wel weer een nieuwe stap
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:37:09 #87
55709 Stereotomy
pi_69489271
Mja

Heb ook een Antaeus 19ml binnengekregen gister, terwijl ik nog 3 ml mini heb, al een half jaar. Tevens die Japon Noir van Tom Ford, die atomizer zit eigenlijk nog gewoon vol, maar heb wel 50 ml fles voor duur gekocht.

Fail
pi_69489360
zeg, geurmetamorfs, moeten jullie ook altijd weer zo wennen aan jezelf als je een nieuw geurtje opdoet?
ik draag al járen dezelfde, vandaag een nieuwe opgedaan (cityglam, emporio armani), en moet echt weer wennen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:54:20 #89
55709 Stereotomy
pi_69489936
Op zich niet, kan me niet herinneren de laatste keer dat ik een geur 2x in een week op had
pi_69489998
Kan me goed voorstellen dat je dat hebt als je gewend bent jarenlang hetzelfde geurtje op te doen. Ik persoonlijk kan me echter al niet eens meer herinneren wanneer de laatste keer was dat ik twee dagen achter elkaar hetzelfde geurtje op heb gedaan.

@Steer: Het mooiste is nog, voor hetzelfde geld had ik ook een fles vintage Vol de Nuit extrait kunnen kopen. Die ik dus ook te gek vind en nog niet heb...
pi_69490766
Zelfde als de twee heren...
Ben nog niet op het punt waar ik me niet kan herinneren dat ik twee dagen hetzelfde draag, maar meer dan twee dagen hetzelfde is het never ever.
Wennen? Wat is dat?
pi_69490790
ik draag echt al járen hetzelfde geurtje
zal eens wta vaker wisselen
pi_69491263
Naja, doen de meeste mensen. Als jij er gelukkig mee bent... why change?
pi_69491382
Inderdaad, je hoeft toch helemaal niet af te wisselen als je zo al happy bent? Voor ons is het een hobby he... En die zou wat saai worden als we elke dag hetzelfde droegen, net als een hobbykok die elke dag spaghetti alla carbonara maakte
pi_69492254
Vandaag ben ik eens bij de Kruidvat en Etos wezen kijken wat die nou precies voor geurtjes hebben. En of er nu wel of niet een huismerk is die wat betaalbaarder is.
Dat laatste blijkt er helaas niet te zijn. Wel vreemd eigenlijk, lijkt me niet dat het goedkoop is om een duur merk of beroemdheid aan je geur te verbinden.

Anyway, ik heb geen geurtjes kunnen proberen omdat ik nu toch verkouden ben, dus ik probeer later wel eens of ik wat kan vinden wat mij bevalt.

Misschien gewoon een veilige keuze om iets uit de top-5 te nemen (bij de Kruidvat hadden ze top-5 staan)?
pi_69492305
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:58 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag ben ik eens bij de Kruidvat en Etos wezen kijken wat die nou precies voor geurtjes hebben. En of er nu wel of niet een huismerk is die wat betaalbaarder is.
Dat laatste blijkt er helaas niet te zijn. Wel vreemd eigenlijk, lijkt me niet dat het goedkoop is om een duur merk of beroemdheid aan je geur te verbinden.

Anyway, ik heb geen geurtjes kunnen proberen omdat ik nu toch verkouden ben, dus ik probeer later wel eens of ik wat kan vinden wat mij bevalt.

Misschien gewoon een veilige keuze om iets uit de top-5 te nemen (bij de Kruidvat hadden ze top-5 staan)?
kruidvat heeft een assortiment dat redelijk gelkijk is aan ici paris, maar dan wel de wat oudere geuren. die 2 horen bij dezelfde keten zeg maar.
bij ici paris ruiken en testen en bij kruidvat kopen is een optie, het scheelt nl. wel in prijs.
zo had ik die cityglam, die is al wat ouder, bij douglas etc. niet meer te krijgen, maar dus wel bij kruidvat
pi_69492323
en zo maar ene geurtje meenemen zonder ruiken lijkt me niet verstandig, dat hangt toch altijd heel erg van je smaak af.
  donderdag 28 mei 2009 @ 17:57:18 #98
55709 Stereotomy
pi_69498335
quote:
Scent Notes | L’Eau de Tarocco by Diptyque
By Chandler Burr

Perhaps the most impoverished way of conceiving of a perfume (or of describing one) is listing its raw materials. It’s like experiencing Ravel’s “Pavane” by reading the sheet music, or smelling James Heeley’s Menthe Fraîche by looking at its lab formula.

There is one exception. When a perfumer creates a crystalline fragrance using a transparent technique to execute a simple concept, the raw materials illuminate the result. This is the case with the sublime l’Eau de Tarocco, which Diptyque launched this month, crafted by the Ravel of perfumers, Olivier Pescheux.

Pescheux, working with Diptyque’s creative director, Myriam Badault, began with the most elemental of concepts. In Morocco, Pescheux had eaten a simple traditional dish, carpaccio d’orange, a thinly sliced orange sprinkled with rose water, cinnamon and a touch of saffron. Pescheux and Badault decided he would build an olfactory carpaccio d’orange.

He began by choosing the Calabrian orange variety Tarocco. The expression of most oranges (citrus perfume raw materials are always oils expressed — pressed — from their peels) differs markedly from the taste of their flesh, which is generally fruitier and more floral. Tarocco’s particularity is that its expressed oil and its fruit match almost perfectly.

Pescheux works in Paris for the scent-maker Givaudan, which produces an extremely high quality of unadulterated raw materials that it designates Orpur. Pescheux selected Givaudan’s Orpur Tarocco first. To it, he added Orpur essences of Sri Lankan cinnamon bark and Laotian turmeric, and a distillation of ginger for bite. Orpur Bulgarian rose for the carpaccio’s rose water. Hedione high-cis (found in jasmine) for its airy floral quality. The molecule Magnolan, which gives both white flowers and a rose touch, and which Pescheux built in to form a bridge linking Hedione to the Bulgarian rose. To polish, he put in Texas cedar essence for the foundation, Somalian olibanum (the incense you smell in a Russian Orthodox church) for mystery, and two Givaudan captive molecules, Cosmone, for powder, richness and softness, and Serenolide, for a dry texture to “carry” the incense.

L’Eau de Tarocco’s is a short formula, only 23 raw materials.

What is interesting about the resulting perfume is that it is supposed to be the fourth in Pescheux’s new and increasingly extraordinary Diptyque eaux de colognes collection. (They are becoming as good as Jean-Claude Ellena’s new eaux de cologne collection for Hermès.) The cologne genre — pale, fleeting, one-dimensional, antiquated watercolors of lemon and grapefruit — is uninteresting. With Pescheux and Ellena, we are seeing a fundamental reworking of the category. Tarocco is an astonishingly perfect piece of scent work, an equilibrium of palely spiced fresh air moving through a dusky orange grove. It effortlessly transcends its genre. It is less watercolor, more oil painting, peaceful as a Buddha, elegant as linen, fresh as grass cooling in the evening.

l’Eau de Tarocco by Diptyque
(5 stars; transcendent) | $98 for 100 ml at new-york@diptyque.us
Diptyque-meisjes opgelet!
pi_69510469
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:18 schreef Mirjam het volgende:
ik draag echt al járen hetzelfde geurtje
zal eens wta vaker wisselen
Hoewel ik zelf ook zelden 2 dagen achter elkaar hetzelfde draag vind ik het juist wel wat hebben als een vrouw signature parfum heeft dat ze vaak draagt en waaraan ze direct te herkennen is.
pi_69510501
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Diptyque-meisjes opgelet!
Ik moet me nodig eens in Diptyque gaan verdiepen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')