Als de dollar sterker wordt (wat ik niet uitsluit) zal dat door afwikkeling van carry trades gebeuren en zeker niet door hersteld fundamenteel vertrouwen in de munt of in de economie. In dat geval zal de stijging van beperkte duur zijn, en als de centrale banken (FED/ECB/BoE/CH/Jap) weer swap lines opzetten om elkaar aan deviezen te helpen, zal dat de schok indammen.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:14 schreef Vandergeld het volgende:
Komt er ook echt niet op korte termijn, goud gaat komende maanden down terwijl dollar sterker zal worden, en ook zilver/olie/beurzen down gaan.
Omdat de dollarindex een lange termijn bodem heeft gezet een paar dagen geleden. Dollarindex kan daardoor richting de 100 gaan, wat een eur/usd stand van ongeveer 1.00-1.10 oplevert. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervanquote:Op donderdag 5 november 2009 00:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En hoe gaat de dollar sterker worden dan? De dollar is op geen enkel mogelijke manier te redden van de ondergang. En $2000 klinkt veel maar is in euro's uitgedrukt niet zo heel ver van de huidige prijs af.
Een precieze datum kun je er nooit op prikken lijkt mij, maar het lijkt me niet meer dan logisch. vooral als beurzen weer instorten en de carry trade zorgt voor een aantrekkende dollar (tijdelijk), iets dat goed zou kunnen als de overheidstimuleringen beginnen uit te werken (vele zeggen dat dit begin-medio 2010 zal zijn). Na deze 'correctie' in de goudprijs zie ik goud naar grote hoogtes sijgen de tijd erop en niet alleen in dollars. Maar wat was de reden waarom Charles Nenner dit zei?quote:Op donderdag 5 november 2009 11:00 schreef Rejected het volgende:
Kennen jullie Charles Nenner? Hij deed vandaag een voorspelling dat de goudprijs op 8 feb 2010 honderden dollars zal gaan dalen.
Ik snap sowieso niet dat 'bekende' analisten zich aan dit soort voorspellingen wagen. Ze weten zelf ook dondersgoed dat de kans dat ze gelijk hebben, niet erg groot is als ze slechts 1 dag noemen wat betrefts tijdperiode ipv, begin - medio 2010. Hoe kun je nou iemand serieus nemen als hij zegt volgend jaar, 14 maart gaat de markt naar beneden. Die kans is net zo groot als dat je straks van je sokken wordt gereden door een taxi.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Een precieze datum kun je er nooit op prikken lijkt mij, maar het lijkt me niet meer dan logisch.
Precies op die dag, of tegen die tijd?quote:Op donderdag 5 november 2009 11:00 schreef Rejected het volgende:
Kennen jullie Charles Nenner? Hij deed vandaag een voorspelling dat de goudprijs op 8 feb 2010 honderden dollars zal gaan dalen.
[ ] geloofwaardigquote:Op donderdag 5 november 2009 13:24 schreef Rejected het volgende:
Hij beweert ook dat hij de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen. Hij heeft een algoritme bedacht dat alleen bekend is bij Goldman Sachs.
Ik heb wat filmpjes van hem bekeken, maar erg overtuigend is het niet. Niet dat hij compleet schreef zit, maar goed is een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:24 schreef Rejected het volgende:
Hij had al enkele voorspellingen gedaan die precies op de dag uitkomen. Hij beweert ook dat hij de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen. Hij heeft een algoritme bedacht dat alleen bekend is bij Goldman Sachs.
Dat zou wel heel mooi zijn als iemand de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen, dan kun je zonder veel moeite heel snel de rijkste man ter wereld worden. Oftewel ongeloofwaardigquote:Op donderdag 5 november 2009 13:24 schreef Rejected het volgende:
Hij had al enkele voorspellingen gedaan die precies op de dag uitkomen. Hij beweert ook dat hij de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen. Hij heeft een algoritme bedacht dat alleen bekend is bij Goldman Sachs.
Iemand die dat daadwerkelijk kan gaat zeker z'n tijd verspillen met vage internetsites en advies gevenquote:Op donderdag 5 november 2009 13:24 schreef Rejected het volgende:
Hij beweert ook dat hij de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen. Hij heeft een algoritme bedacht dat alleen bekend is bij Goldman Sachs.
Dan gooien we deze er maar weer eens in:quote:Op donderdag 5 november 2009 13:57 schreef SeLang het volgende:
Reken eens uit wat je kan verdienen met een startkapitaaltje van 100.000 en per dag consistent slechts 1 (!) punt winst maakt op een AEX FTI contract....
Juistquote:Op donderdag 5 november 2009 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan gooien we deze er maar weer eens in:
Ik gok 9 februariquote:Op donderdag 5 november 2009 11:00 schreef Rejected het volgende:
Maar hij is ook heel rijk!quote:Op donderdag 5 november 2009 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zou wel heel mooi zijn als iemand de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen, dan kun je zonder veel moeite heel snel de rijkste man ter wereld worden. Oftewel ongeloofwaardig
Ehm...nee!quote:Op zaterdag 7 november 2009 04:56 schreef dimage het volgende:
Goud is altijd al een goede investering geweest. Je moet niet op korte termijn denken maar op de langere termijn en dan zul je zien dat goud gewoon de beste inverstering is.
De grootste niet-investment vraag komt uit de juwelen industrie, met name India. Niet zo'n verrassing als je ziet wat die mensen voor wanstaltige gouden sieraden moeten kopen als bruidsschatquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb net even wat onderzoek gedaan omtrent goud op de BB terminal omdat wat ik nieuwe tools vond. Erg jammer dat ik het niet kan kopiėren al zal het vast ook wel allemaal op verschillende sites taan op het internet.
Hier wordt goud afgescheiden in
Consumer/Industrial/Investment/Dental(!?)/Jewelry/Total demand en dat weer onderverdeeld per land, per periode. Alles gaat naar beneden wat betreft demand behalve investments. En het lijkt me niet verwonderlijk aan welke landen dat ligt
Supply ligt overigens al jaren ong. op het zelfde niveau.
Stocks for the Long Run van Jeremy Siegel.quote:Uit welk boek komt dat plaatje ook alweer SeLang?
Is het een aanrader? Misschien dat ik hem koop, al is het maar omdat bovenstaand plaatje een van de meeste fascinerende plaatjes ooit isquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:12 schreef SeLang het volgende:
Stocks for the Long Run van Jeremy Siegel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |