Dat zou wel heel mooi zijn als iemand de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen, dan kun je zonder veel moeite heel snel de rijkste man ter wereld worden. Oftewel ongeloofwaardigquote:Op donderdag 5 november 2009 13:24 schreef Rejected het volgende:
Hij had al enkele voorspellingen gedaan die precies op de dag uitkomen. Hij beweert ook dat hij de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen. Hij heeft een algoritme bedacht dat alleen bekend is bij Goldman Sachs.
Iemand die dat daadwerkelijk kan gaat zeker z'n tijd verspillen met vage internetsites en advies gevenquote:Op donderdag 5 november 2009 13:24 schreef Rejected het volgende:
Hij beweert ook dat hij de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen. Hij heeft een algoritme bedacht dat alleen bekend is bij Goldman Sachs.
Dan gooien we deze er maar weer eens in:quote:Op donderdag 5 november 2009 13:57 schreef SeLang het volgende:
Reken eens uit wat je kan verdienen met een startkapitaaltje van 100.000 en per dag consistent slechts 1 (!) punt winst maakt op een AEX FTI contract....
Juistquote:Op donderdag 5 november 2009 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan gooien we deze er maar weer eens in:
Ik gok 9 februariquote:Op donderdag 5 november 2009 11:00 schreef Rejected het volgende:
Kennen jullie Charles Nenner? Hij deed vandaag een voorspelling dat de goudprijs op 8 feb 2010 honderden dollars zal gaan dalen.
Maar hij is ook heel rijk!quote:Op donderdag 5 november 2009 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zou wel heel mooi zijn als iemand de slotstand van de AEX elke dag kan berekenen, dan kun je zonder veel moeite heel snel de rijkste man ter wereld worden. Oftewel ongeloofwaardig
Ehm...nee!quote:Op zaterdag 7 november 2009 04:56 schreef dimage het volgende:
Goud is altijd al een goede investering geweest. Je moet niet op korte termijn denken maar op de langere termijn en dan zul je zien dat goud gewoon de beste inverstering is.
De grootste niet-investment vraag komt uit de juwelen industrie, met name India. Niet zo'n verrassing als je ziet wat die mensen voor wanstaltige gouden sieraden moeten kopen als bruidsschatquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb net even wat onderzoek gedaan omtrent goud op de BB terminal omdat wat ik nieuwe tools vond. Erg jammer dat ik het niet kan kopiëren al zal het vast ook wel allemaal op verschillende sites taan op het internet.
Hier wordt goud afgescheiden in
Consumer/Industrial/Investment/Dental(!?)/Jewelry/Total demand en dat weer onderverdeeld per land, per periode. Alles gaat naar beneden wat betreft demand behalve investments. En het lijkt me niet verwonderlijk aan welke landen dat ligt
Supply ligt overigens al jaren ong. op het zelfde niveau.
Stocks for the Long Run van Jeremy Siegel.quote:Uit welk boek komt dat plaatje ook alweer SeLang?
Is het een aanrader? Misschien dat ik hem koop, al is het maar omdat bovenstaand plaatje een van de meeste fascinerende plaatjes ooit isquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:12 schreef SeLang het volgende:
Stocks for the Long Run van Jeremy Siegel.
Ja, een absolute aanrader. Een van de beste beleggingsboeken die ik ken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Is het een aanrader? Misschien dat ik hem koop, al is het maar omdat bovenstaand plaatje een van de meeste fascinerende plaatjes ooit is
Bij zulke kleine bedragen zitten altijd hoge provisies soms wel tot bijna 100%. Beter kun je voor zulk bedrag een leuke kretting of ring halen, hier zit inplaats van provisie maakloon op en je (of je vriendin) heeft er wat aan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:34 schreef Demophon het volgende:
Waar kan op betrouwbare wijze fysiek goud kopen in buurt van Rotterdam? In kleine eenheden van 100-200 euro, bijv coins of kleine baren? En zonder dat ze teveel extra geld in rekening brengen bij aanschaf?
http://www.coins-stamps-rotterdam.nlquote:Op zaterdag 7 november 2009 15:34 schreef Demophon het volgende:
Waar kan op betrouwbare wijze fysiek goud kopen in buurt van Rotterdam? In kleine eenheden van 100-200 euro, bijv coins of kleine baren? En zonder dat ze teveel extra geld in rekening brengen bij aanschaf?
Thx thx thx! Dat wordt even bestellen op Amazon!quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, een absolute aanrader. Een van de beste beleggingsboeken die ik ken.
Siegel is alleen wel een enorme optimist en je moet oppassen dat je uit dat boek niet de conclusie trekt dat je ongeacht waardering ten alle tijden aandelen moet blijven kopen.
In het vervolg van dit boek ("The Future For Investors") pleit hij trouwens voor de hoge dividend strategie, wat Charles Munger (van Berkshire Harthaway) verleidde tot de uitspraak: ""I think he’s demented. He tries to compare apples and elephants in making accurate projections," - Charlie Munger, Berkshire Hathaway Annual General Meeting May 6, 2006. Mede vanwege het belastingargument dus (niet voor niets betaalt Berkshire hathaway geen dividend). Anyway, oordeel zelf, beiden hebben een punt
2006 Berkshire Hathaway Annual Meetingquote:Op zaterdag 7 november 2009 15:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Thx thx thx! Dat wordt even bestellen op Amazon!
Ik ga het boek ook maar even aanschaffenquote:Op zaterdag 7 november 2009 15:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, een absolute aanrader. Een van de beste beleggingsboeken die ik ken.
Siegel is alleen wel een enorme optimist en je moet oppassen dat je uit dat boek niet de conclusie trekt dat je ongeacht waardering ten alle tijden aandelen moet blijven kopen.
Die 'planned' mijnen verdwijnen weer als sneeuw voor de zon als de commodities bubble knaptquote:Op zaterdag 7 november 2009 16:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga het boek ook maar even aanschaffen
En gezien we het toch over goud hebben, even een kaartje met alle operationele en planned(!) goudmijnen in de wereld. Jammer dat ik het niet wat duidelijk kan brengen, wat je bijv. ziet in finland, de helft daarvan is namelijk 'planned/announced'.
[ afbeelding ]
Hét adres is natuurlijk de HBU op Coolsingel 104, de enige grote bank die nog baar goud verkoopt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:34 schreef Demophon het volgende:
Het duurt gemiddeld 10 jaar voordat een goudmijn operationeel is. De productie neemt al jaren af en zal ook niet op korte termijn toenemen. Bedenk ook dat veel mijnproductie al jaren tevoren gehedged is (=tegen toenmalige prijs vooruit verkocht, zodat de huidige productie minder lucratief is dan je zou denken) en dat het productieproces heel duur is, en door strengere milieueisen steeds duurder wordt, zodat het prijspunt waarop een mijn rendabel wordt vaak hoger ligt dan gedacht.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:14 schreef sitting_elfling het volgende:
En gezien we het toch over goud hebben, even een kaartje met alle operationele en planned(!) goudmijnen in de wereld. Jammer dat ik het niet wat duidelijk kan brengen, wat je bijv. ziet in finland, de helft daarvan is namelijk 'planned/announced'.
Bedoel je van die gesealde plaatjes van b.v. Umicore?quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:23 schreef dvr het volgende:
[..]
...Sommige goudliefhebbers kopen daarom liever chipgold (zit in een soort plastic kaartje gebakken waar moeilijk mee te klooien is)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |