abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69420907
wij gaan zo ook nog wel groen...
it's better to burn out than to fade away...
pi_69420926
Gap sluiten richting 903 daarna verder down.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:09:54 #203
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_69420999
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_69421004
de SL251 nog ff opgepikt @1,28...nu al 1,65....helaas maar 200 stukjes. maar toch he
pi_69421050
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:10 schreef lammegiraf het volgende:
de SL251 nog ff opgepikt @1,28...nu al 1,65....helaas maar 200 stukjes. maar toch he
Neem je ze mee naar morgen of gooi je ze er vandaag uit?
pi_69421082
AEX ook al groen... Na ja, laten ze nu nog maar eens beweren dat de markt niet volatiel is....
pi_69421215
Wehe, ik lach me kapot hier
pi_69421222
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Neem je ze mee naar morgen of gooi je ze er vandaag uit?
ik laat ze even staan...ik gok er op dat Dow vandaag stevig gaat plussen. en anders pech...echt een buil kan ik me er niet aan vallen lijkt me.
pi_69421318
Fantastisch die AEX.
Rond 15.30 de p opties al verkocht gelukkig. Met gelijk daar achteraan een c optie op de 260. Gaat lekker vandaag.
pi_69421421
mijn technische analyse heeft deze rally voorspelt!!! hoera voor technische analyse!
pi_69421522
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:23 schreef janvks het volgende:
mijn technische analyse heeft deze rally voorspelt!!! hoera voor technische analyse!
Doe eens plaatje posten.
pi_69421666
Tijd voor de volgende rally...op naar de 280
pi_69421696
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Tijd voor de volgende rally...op naar de 280
Je gaat me niet vertellen dat dit de lang verwachte correctie was................
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:33:47 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69421747
Wow, wat jammer dat ik net verkocht heb !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69422046
Kom op AEX! Vandaag minimaal met 1% winst sluiten
pi_69422092
Dit moet ook gevolgen hebben voor de ALT A leningen
quote:
di 26 mei 2009, 15:38
Huizenprijzen VS dalen in recordtempo
WASHINGTON (AFN) - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zijn in maart opnieuw sterk gedaald. De prijzen van eengezinswoningen kelderden met 18,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde Standard & Poor’s/Case Shiller-index, die de huizenprijzen meet in twintig grootstedelijke gebieden in de VS.

De huizenprijzen daalden iets sterker dan verwacht. Door Reuters ondervraagde analisten hielden rekening met een afname met 18,4 procent. Een maand eerder kelderden de huizenprijzen al met 18,6 procent op jaarbasis.

Flinke daling Kw1

Ten opzichte van februari werden eensgezinswoningen in de VS 2,2 procent goedkoper. Analisten hadden een daling van 2 procent voorspeld.
pi_69422322
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

1 aandeel Berkshire Hathaway - Aankoop aan 3700, huidige koers 2900,
100 aandelen Apple - Aankoop aan 164, huidige koers 129.

Ik ben aan't twijfelen tussen verlies nemen of bijhouden. Indien ik ze cash zou ik goedkopere aandelen met een veel hoger potentieel kopen, indien de beurs stevig terugvalt...
Aan de andere kant, 't is niet ondenkbaar dat ik er vanaf geraak zonder verlies, maar dan mis je ook wel de boot met andere aandelen...
pi_69422330
Aan de andere kant (voor de pessimisten onder ons een goed bericht ), de 10y bond blijft ook stijgen
pi_69422499
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Gaat een hele dikke plus worden in NY vandaag, consumentenvertrouwen flink hoger dan verwacht:

CB Consumer Confidence Cijfer: 54.9 Verwachting: 42.7 Vorig cijfer: 40.8
Richmond Manufacturing Index Cijfer: 4 Verwachting: -6 Vorig cijfer: -9
Ziet er netjes uit idd, maar de vorige keer bleek ook dat consumer confidence sterk omhoog was gegaan, maar dat de consumentenuitgaven weer omlaag gingen.
pi_69422937
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:26 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Doe eens plaatje posten.

Kijk hier maar het signaal was super helder!
pi_69423339
Zo heb de longs weer verkocht. Had wel langer willen blijven zitten maar ik durfde het niet aan omdat ik morgen de hele dag moet werken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:16:22 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69423348
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:07 schreef janvks het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dus je denkt dat het een zuivere technische uitbraak was en dat de stijging verder volkomen los staat van het gepubliceerde cijfer aangaande het consumentenvertrouwen? Als dat cijfer veel slechter was geweest hadden we dezelfde uitbraak gezien?

Of denk je dat dit cijfer op magisch-realistische wijze verbonden is met jouw grafiek, zodat het wel goed moest zijn?
The End Times are wild
pi_69423454
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:07 schreef janvks het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je had gewoon mazzel dat het nieuws dat het consumentenvertrouwen in de VS eindelijk weer beetje positief is.

Wat ik me wel afvraag, hoeveel positieve beursuitslagen moeten er nog komen, terwijl er veel negatief nieuws is, voordat iedereen weer aandelen gaat kopen? Want de algemene tendens hier is volgensmij dat het nog heel erg ingaat kakken, waar basseren jullie dat op?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:22:04 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69423655
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus je denkt dat het een zuivere technische uitbraak was en dat de stijging verder volkomen los staat van het gepubliceerde cijfer aangaande het consumentenvertrouwen? Als dat cijfer veel slechter was geweest hadden we dezelfde uitbraak gezien?

Of denk je dat dit cijfer op magisch-realistische wijze verbonden is met jouw grafiek, zodat het wel goed moest zijn?
Je ziet toch aan die kleurtjes in zijn grafiek dat ie iedereen in de maling neemt ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69423836
Waneer valt er weer op de 256 te handelen? Morgen pas?
pi_69424089
quote:

[..]

De opwaartse beweging kwam 15 min voor het cijfer!!! Blijkbaar wisten sommigen al van het cijfer voordat deze bekend werd. Hier 15 min grafiek.

wow ik sta soms echt versteld van technische analyse
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:35:00 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69424164
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:32 schreef janvks het volgende:

[..]

De opwaartse beweging kwam 15 min voor het cijfer!!! Blijkbaar wisten sommigen al van het cijfer voordat deze bekend werd. Hier 15 min grafiek.

[ afbeelding ]

pi_69424637
quote:

[..]

Hehe, precies .
pi_69424655
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:32 schreef janvks het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat heet voorkennis, geen technische analyse.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:51:21 #230
178314 dramatiek
dramatiek
pi_69424697
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:18 schreef hrrick het volgende:

[..]

Je had gewoon mazzel dat het nieuws dat het consumentenvertrouwen in de VS eindelijk weer beetje positief is.

Wat ik me wel afvraag, hoeveel positieve beursuitslagen moeten er nog komen, terwijl er veel negatief nieuws is, voordat iedereen weer aandelen gaat kopen? Want de algemene tendens hier is volgensmij dat het nog heel erg ingaat kakken, waar basseren jullie dat op?
Waarop baseer je dat het niet in gaat kakken? Dat kan je je natuurlijk ook afvragen. Als de boel gedaald was vandaag dan hadden we vast de huizenprijzen de schuld gegeven. Het is vooral emotie, de handel van de dag, maar ik zie iig geen green shoots, meer yellow weeds zoals Noeriel het noemde.

Ik vind die cijfers zoals de consumenten index sowieso best wel poepcijfers om het dan maar ff plat te zeggen. Onderstaande vat het wel goed samen in mijn optiek. Ik denk ook dat de waarde van dit soort cijfers in extreem negatieve situaties die langer aanhouden, veel minder relevant zijn dan in normale situaties. Bij lange periodes van slecht nieuws gaan mensen op een andere manier surveys invullen of meer sociaal wenselijke antwoorden geven. In de grafiek op RTL Z zag je in de vorige periode ook een gespiegelde beweging tussen vertrouwen en uitgaven.

"That consumer confidence itself is important has been beyond dispute for generations. A consumer confident about his prospects will spend more, especially on big-ticket items. Thus confidence, what John Maynard Keynes called 'animal spirits', drives both spending and investment. "But there is no evidence that surveys of consumer confidence are good predictors of actual consumer behavior - and this is where the link between confidence indexes and the economy breaks down almost completely. The best that consumer confidence surveys can provide is to "predict" the recent past - and they do only a fair job of even that."

[ Bericht 25% gewijzigd door dramatiek op 26-05-2009 17:56:34 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_69425097
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:17 schreef pberends het volgende:
De AEX zit nog in een stijgende trendlijn op ongeveer 255. Maar de kans is vrij groot dat we daar uitgaan vallen. Dan gaan allerlei figuren die met TA werken hun longs verkopen en misschien zelfs shorts inslaan.
quote:
De AEX-index sloot dinsdag 1,1% hoger op 263,43 met een laagste notering van 255,06 punten
Toeval? Leve TA!
pi_69425500
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:51 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat het niet in gaat kakken? Dat kan je je natuurlijk ook afvragen. Als de boel gedaald was vandaag dan hadden we vast de huizenprijzen de schuld gegeven. Het is vooral emotie, de handel van de dag, maar ik zie iig geen green shoots, meer yellow weeds zoals Noeriel het noemde.

Ik vind die cijfers zoals de consumenten index sowieso best wel poepcijfers om het dan maar ff plat te zeggen. Onderstaande vat het wel goed samen in mijn optiek. Ik denk ook dat de waarde van dit soort cijfers in extreem negatieve situaties die langer aanhouden, veel minder relevant zijn dan in normale situaties. Bij lange periodes van slecht nieuws gaan mensen op een andere manier surveys invullen of meer sociaal wenselijke antwoorden geven. In de grafiek op RTL Z zag je in de vorige periode ook een gespiegelde beweging tussen vertrouwen en uitgaven.

"That consumer confidence itself is important has been beyond dispute for generations. A consumer confident about his prospects will spend more, especially on big-ticket items. Thus confidence, what John Maynard Keynes called 'animal spirits', drives both spending and investment. "But there is no evidence that surveys of consumer confidence are good predictors of actual consumer behavior - and this is where the link between confidence indexes and the economy breaks down almost completely. The best that consumer confidence surveys can provide is to "predict" the recent past - and they do only a fair job of even that."

Volgensmij volgt de consument (in de VS) redelijk het patroon van wat de consumer confidence index aangeeft, waardoor het wel een goede indicator is. Maar meningen kunnen verschillen.
pi_69425867
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

1 aandeel Berkshire Hathaway - Aankoop aan 3700, huidige koers 2900,
100 aandelen Apple - Aankoop aan 164, huidige koers 129.

Ik ben aan't twijfelen tussen verlies nemen of bijhouden. Indien ik ze cash zou ik goedkopere aandelen met een veel hoger potentieel kopen, indien de beurs stevig terugvalt...
Aan de andere kant, 't is niet ondenkbaar dat ik er vanaf geraak zonder verlies, maar dan mis je ook wel de boot met andere aandelen...
je moet de redenen die je gebruikte om te kopen gebruiken om te beslissen of je aanhoudt. zijn die redenen er nog steeds? dan volgens jouw koopplan waarom verkopen?
pi_69426293
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:29 schreef janvks het volgende:

[..]

je moet de redenen die je gebruikte om te kopen gebruiken om te beslissen of je aanhoudt. zijn die redenen er nog steeds? dan volgens jouw koopplan waarom verkopen?
Momenteel kan ik het niet echt goed inschatten.

Apple zie ik nog goed komen om er met wat winst uit te springen, BRK ook, maar dat kan in beide gevallen nog lang duren.
Apple zit nog steeds op een gigantische berg cash, hebben hun naam mee om hypes te creeëren, alleen zijn ze er nu een beetje uit (macs zijn zo goed als mainstream, iPods zijn commodities). Opwaarts potentieel is er nog steeds, zeker na de terugval door de crisis. Het kan alleen té lang duren voor ik weer break even ben.

BRK, sja verzekeringen... Voor de crisis zag 't er anders uit. + 25% moet mogelijk zijn om uit te stappen in een bullmarket...

Of nu zwaar afgestrafte aandelen oppikken nu ze nog goedkoop zijn in sectoren die sowiezo gaan groeien (vergrijzing, groene energie, landbouw,...)? Mij lijkt dit de strategie, alleen loop je dan dubbel risico. De aandelen kunnen zakken indien je verkeerd pickt, met als gevolg dat je het geincasseerde verlies ook nog eens kwijt bent.
pi_69426472
Kan iemand mij uitleggen wanneer er weer gehandeld kan worden op de long 256?
pi_69428000
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wanneer er weer gehandeld kan worden op de long 256?
Als we intraday op 255 zijn geweest was dat uiteraard niet vandaag. Op zijn vroegst morgen.
pi_69428078
quote:
ArcelorMittal prijst 2-ledige euro-obligatie twv EUR2,5 mld
26-05-2009 19:19:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--ArcelorMittal heeft een 2-ledige euro-obligatie ter waarde van EUR2,5 miljard geprijsd. Dat meldt een van de begeleidende banken dinsadag. Calyon, Commerzbank, HSBC, JP Morgan Chase en Banco Santander zijn aangesteld om de uitgifte te begeleiden.

Het eerste deel van de lening ter waarde van EUR1,5 miljard die afloopt op 3 juni 2013 heeft een couponrente van 8,25%.

Het tweede deel van de lening bedraagt EUR1,0 miljard en loopt af op 3 juni 2016. De couponrente is 9,375%.

Moody's hanteert een Baa3 rating op de lening, Fitch een BBB rating en Standard en Poor's een BBB+ rating.
BBB-rating... .
pi_69428399
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Als we intraday op 255 zijn geweest was dat uiteraard niet vandaag. Op zijn vroegst morgen.
Voor de opening?
pi_69429371
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Voor de opening?
Waarom verwacht je dat de beurs morgen gaat stijgen dan?
pi_69429447
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef hrrick het volgende:

[..]

Waarom verwacht je dat de beurs morgen gaat stijgen dan?
Ik denk dat we hoger zullen openen en dat we daarna meteen naar beneden gaan.
pi_69433570
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:27 schreef pberends het volgende:

[..]

BBB-rating... .
Bijna junk-bonds.
pi_69434732
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bijna junk-bonds.
in de kredietrapporten staat dan ook het toverwoord: off balance financierng. Of dacht iemand dat alleen banken dat kunnen?
pi_69443034
wij gaan morgen ook wel weer groen openen gezien azie op dit moment!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 27 mei 2009 @ 07:29:40 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69443358
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:27 schreef pberends het volgende:

[..]

BBB-rating... .
De winstgevendheid van AM moet hoog zijn om deze nog terug te betalen. Als het wat minder blijft met grondstoffen en de auto-industrie zal dat lastig zijn. Dan komt er waarschijnlijk een claim-emissie, ze moeten toch wat! Wie durft AM nog in de porto te houden?
The End Times are wild
pi_69443827
quote:
U.S. Inflation to Approach Zimbabwe Level, Faber Says (Update2)

May 27 (Bloomberg) -- The U.S. economy will enter “hyperinflation” approaching the levels in Zimbabwe because the Federal Reserve will be reluctant to raise interest rates, investor Marc Faber said.

Prices may increase at rates “close to” Zimbabwe’s gains, Faber said in an interview with Bloomberg Television in Hong Kong. Zimbabwe’s inflation rate reached 231 million percent in July, the last annual rate published by the statistics office.

“I am 100 percent sure that the U.S. will go into hyperinflation,” Faber said. “The problem with government debt growing so much is that when the time will come and the Fed should increase interest rates, they will be very reluctant to do so and so inflation will start to accelerate.”

Federal Reserve Bank of Philadelphia President Charles Plosser said on May 21 inflation may rise to 2.5 percent in 2011. That exceeds the central bank officials’ long-run preferred range of 1.7 percent to 2 percent and contrasts with the concerns of some officials and economists that the economic slump may provoke a broad decline in prices.

“There are some concerns of a risk from inflation from all the liquidity injected into the banking system but it’s not an immediate threat right now given all the excess capacity in the U.S. economy,” said David Cohen, head of Asian economic forecasting at Action Economics in Singapore. “I have a little more confidence that the Fed has an exit strategy for draining all the liquidity at the appropriate time.”

Action Economics is predicting inflation of minus 0.4 percent in the U.S. this year, with prices increasing by 1.8 percent and 2 percent in 2010 and 2011, respectively, Cohen said.

Near Zero

The U.S.’s main interest rate may need to stay near zero for several years given the recession’s depth and forecasts that unemployment will reach 9 percent or higher, Glenn Rudebusch, associate director of research at the Federal Reserve Bank of San Francisco, said yesterday.

Members of the rate-setting Federal Open Market Committee have held the federal funds rate, the overnight lending rate between banks, in a range of zero to 0.25 percent since December to revive lending and end the worst recession in 50 years.

The global economy won’t return to the “prosperity” of 2006 and 2007 even as it rebounds from a recession, Faber said.

Equities in the U.S. won’t fall to new lows, helped by increased money supply, he said. Still, global stocks are “rather overbought” and are “not cheap,” Faber added.

Faber still favors Asian stocks relative to U.S. government bonds and said Japanese equities may outperform many other markets over a five-year period. “Of all the regions in the world, Asia is still the most attractive by far,” he said.

Gloom, Doom

Faber, the publisher of the Gloom, Boom & Doom report, said on April 7 stocks could fall as much as 10 percent before resuming gains. The Standard & Poor’s 500 Index has since climbed 9 percent.

Faber, who said he’s adding to his gold investments, advised buying the precious metal at the start of its eight-year rally, when it traded for less than $300 an ounce. The metal topped $1,000 last year and traded at $949.85 an ounce at 12:50 p.m. Hong Kong time. He also told investors to bail out of U.S. stocks a week before the so-called Black Monday crash in 1987, according to his Web site.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=avgZDYM6mTFA&refer=us
pi_69443854
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 07:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

De winstgevendheid van AM moet hoog zijn om deze nog terug te betalen. Als het wat minder blijft met grondstoffen en de auto-industrie zal dat lastig zijn. Dan komt er waarschijnlijk een claim-emissie, ze moeten toch wat! Wie durft AM nog in de porto te houden?
AM is pas onder de 12 euro fundamenteel interessant, voor de rest is het pure speculatie. AM vind ik echt de hedgefund van de miningfondsen.

Faber zei onlangs dat investeerders "verrast" zullen worden door de vele claimemissies die gaan komen door beursgenoteerde bedrijven. Zie ook deze week Danone.
pi_69443976
hmm...ik had de futs toch wel wat hoger verwacht moet ik zeggen
pi_69444969
Ik snap geen flikker van die koersen van Binck... hoe kun je hier nu weer op handelen...
pi_69445156
tss...Binck maakt het wel heel groen
pi_69445315
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:39 schreef lammegiraf het volgende:
tss...Binck maakt het wel heel groen
de aex ook...
pi_69445464
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

de aex ook...
zo dik groen staan we niet....

maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:24:28 #253
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_69446441
Blijft laatste dagen beetje gelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_69446748
GB: BBA Mortgage Approvals Cijfer: 27.7K Verwachting: 29.1K Vorig cijfer: 26.7K

Ook in de UK dus geen goede huizencijfers. Ben benieuwd wat de beurzen gaan doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2009 10:33:10 ]
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:46:45 #255
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69447256
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
GB: BBA Mortgage Approvals Cijfer: 27.7K Verwachting: 29.1K Vorig cijfer: 26.7K

Ook in de UK dus geen goede huizencijfers. Ben benieuwd wat de beurzen gaan doen.
Weinig. Het is wachten op de Existing Home Sales in de VS.
pi_69447845
en aex in de -
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_69447938
pfoe...rode cijfers op de borden...had ik niet verwacht... als die huizenverkoop tegen gaat vallen kan het nog wel eens een naar dagje worden
pi_69448918
quote:
merci leuk interview
pi_69448972
Eigenlijk toch te idioot dat ik m'n AEX-opties moet kopen op basis van de S&P futs ipv de FTI?
pi_69449957
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:33 schreef edwinh het volgende:

[..]

merci leuk interview
hehe grinniker
pi_69451351
Toch maar een putje gekocht
  woensdag 27 mei 2009 @ 12:50:29 #262
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69451687
Zit ook maar short nu. Ben benieuwd.
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:33:09 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69452913
Ik verwacht nog steeds dat het enigzins inkakt tot het einde van deze maand. LT is de trend duidelijk opwaarts.
The End Times are wild
pi_69453431
Dit is duidelijk geen markt om te shorten nu!

[ Bericht 2% gewijzigd door Dave7 op 27-05-2009 13:58:03 ]
pi_69453713
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:33 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat het enigzins inkakt tot het einde van deze maand. LT is de trend duidelijk opwaarts.
Komende weken verwacht ik toch een soort zijwaartse cq licht negatieve beweging, dan de laatste weken van juni en eerste weken van juli fors omhoog. Veel fondsmanagers moeten zich nog inkopen in deze rally. Voor bij het aflopen van het kwartaal/begin nieuwe kwartaal zullen ze flink gaan kopen. AEX kan in juli-augustus makkelijk naar de 280-333 ruim genomen.
pi_69453849
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Komende weken verwacht ik toch een soort zijwaartse cq licht negatieve beweging, dan de laatste weken van juni en eerste weken van juli fors omhoog. Veel fondsmanagers moeten zich nog inkopen in deze rally. Voor bij het aflopen van het kwartaal/begin nieuwe kwartaal zullen ze flink gaan kopen. AEX kan in juli-augustus makkelijk naar de 280-333 ruim genomen.
En wat verwacht je van het laatste kwartaal?
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:07:48 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69453969
quote:

[..]

Dat is zo ongeveer ook mijn perceptie.
The End Times are wild
pi_69454667
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:04 schreef Queued het volgende:

[..]

En wat verwacht je van het laatste kwartaal?
In het najaar kunnen we wel fors omlaag, maar dat komt meer omdat september en oktober vaak sowieso dramatische maanden zijn. Zeker als we deze zomer fors overbought raken. De volatiliteit zal hoog blijven met swings van 20 tot 50%. Ik betwijfel echter of we direct nieuwe lows zullen maken dit jaar.

November-december kunnen we wel weer omhoog, maar dat komt meer door seizoenssterkte.
pi_69454871
quote:

[..]

AEX kan in juli-augustus makkelijk naar de 280-333 ruim genomen.
Om in september/oktober weer onder de 230 te duiken. Er wordt weer een belletje opgeblazen IMO.
pi_69455095
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:38 schreef glashalfvol het volgende:

[..]

Om in september/oktober weer onder de 230 te duiken. Er wordt weer een belletje opgeblazen IMO.
Zeker, fundamenteel gezien zijn aandelen, zeker gezien de crisis, nog reuzeduur. Ik zou er ook niet vol ingaan, ik denk dat het de komende jaren allemaal flink speculatie wordt. Buy en hold is dood (behalve voor commodities en edelmetalen misschien). Als je maar genoeg geld print zal dat asset-prijzen verhogen en door de lage rente worden investeerders gedwongen om te speculeren. Cash is trash.

September/oktober weer naar de 220 is goed mogelijk. Voor lange termijn zou ik eerder op de 100 tot 165 punten wachten om vol in te stappen. Maar dat kan nog wel een aantal jaar duren.
pi_69455124
Faber: "Natural gas is the most undervalued commodity at the present time"

Tip voor de komende weken: ETFS Natural Gas
pi_69456414
Hmm, okay. Ik hoor en lees zo hier en daar dat de boel in oktober/november inderdaad flink naar beneden gaat. Mede door de bouwsector waarvan de orderportefeuilles leeg beginnen te raken en de detailhandel waar de financiele reserves op raken. Zo zijn er nog wel meer sectoren die in de problemen komen (lees: kettingreactie).
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:32:14 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69456470
Die informatie is toch algemeen bekend en al ingeprijsd in de koersen.
The End Times are wild
pi_69456723
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:32 schreef LXIV het volgende:
Die informatie is toch algemeen bekend en al ingeprijsd in de koersen.
Ligt eraan hoe hard de boel in elkaar flikkert natuurlijk.
pi_69456881
Bank of America Raises $26 Billion in Capital Plan
quote:
Bank of America Corp. has raised almost $26 billion in response to U.S. stress tests, about 76 percent of the goal, including a $5.9 billion accord to convert privately held preferred shares into common stock.

The stock swaps would add 436 million common shares, the Charlotte, North Carolina-based bank said today in a statement. The company said it may issue 564 million more common shares through such swaps.

Regulators have ordered Bank of America to raise $33.9 billion, the biggest capital gap among the 19 lenders subjected to stress tests. The bank said May 19 it raised $13.5 billion by issuing 1.25 billion shares at an average of $10.77 each. Plans include establishing joint ventures and selling First Republic Bank and Columbia Management Group.

“We are quite pleased with the capital-raising effort and the progress toward completing the asset sales and establishment of the joint ventures,” Joe Price, the bank’s chief financial officer, said in a statement.
Ze hebben dus nog wat miljarden te gaan voordat ze, naar de stresstest niveaus, "veilig" zijn.
pi_69457129
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:47 schreef pberends het volgende:
De gasprijs is toch direct gekoppeld aan de olieprijs?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:00:47 #277
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69457479
Existing Home Sales 4.68M 4.65M 4.57M
pi_69457510
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:00 schreef Oizno het volgende:
Existing Home Sales 4.68M 4.65M 4.57M
En wederom een hele dikke plus op WS
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:02:22 #279
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69457538
Stort alweer in :\

Wat is dit nou weer. Stegen we eerst bij negatief nieuws. Gaan we nu dalen bij positief nieuws. Fijn hoor.
pi_69457588
leek heel fraai nieuws even....
pi_69457599
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:02 schreef Oizno het volgende:
Stort alweer in :\

Wat is dit nou weer. Stegen we eerst bij negatief nieuws. Gaan we nu dalen bij positief nieuws. Fijn hoor.
Tis iig consequent
pi_69457659
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:03 schreef lammegiraf het volgende:
leek heel fraai nieuws even....
Zeker niet naar de huizenprijzen gekeken.....logisch dat de verkopen stijgen
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:06:44 #283
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_69457733
We gingen stijl omhoog en gelijk weer stijl naar beneden. Lekker. Zit long, was even blij maar nu niet meer

Is Noord-Korea begonnen met bombarderen ofzo?
pi_69458055
U.S. Stocks Retreat on Concern Over Increase in ‘Problem’ Banks

May 27 (Bloomberg) -- U.S. stocks retreated after the Federal Deposit Insurance Corp. said the number of “problem” banks in the nation climbed to the highest in 15 years, spurring concern the financial crisis is far from over.

The Standard & Poor’s 500 Index lost 0.4 percent to 906.54 at 10:07 a.m. in New York
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:20:44 #285
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_69458239
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef Oizno het volgende:
We gingen stijl omhoog en gelijk weer stijl naar beneden. Lekker. Zit long, was even blij maar nu niet meer

Is Noord-Korea begonnen met bombarderen ofzo?
of \
quote:
General Motors moves closer to bankruptcy
Automaker General Motors has said it has fallen far short of the bondholder support it needed for its proposed debt-for-stock offer -- virtually guaranteeing the largest U.S. car company will be forced to file for bankruptcy court protection within the next five days. developing story
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_69458799
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Zeker, fundamenteel gezien zijn aandelen, zeker gezien de crisis, nog reuzeduur. Ik zou er ook niet vol ingaan, ik denk dat het de komende jaren allemaal flink speculatie wordt. Buy en hold is dood (behalve voor commodities en edelmetalen misschien). Als je maar genoeg geld print zal dat asset-prijzen verhogen en door de lage rente worden investeerders gedwongen om te speculeren. Cash is trash.

September/oktober weer naar de 220 is goed mogelijk. Voor lange termijn zou ik eerder op de 100 tot 165 punten wachten om vol in te stappen. Maar dat kan nog wel een aantal jaar duren.
Je kunt je cash altijd op een spaarrekening parkeren, de rente van de spaarrekening stijgt meestal wel als de inflatie oploopt. Daarnaast snap ik niet helemaal waarom B&H dood zou zijn? Ook al gaat de beurs veel op en neer door speculatie op de lange termijn moet dat voor B&H echt niet veel uitmaken.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 16:53:24 #287
236264 crew  capricia
pi_69459465
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:47 schreef pberends het volgende:

Tip voor de komende weken: ETFS Natural Gas
Is dat ISIN GB00B15KY104 ?
Want die kent Alex niet...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69459628
ETFS Natural Gas Commodity

staat er wel bij de trackers hoor
pi_69460173
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:50 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De gasprijs is toch direct gekoppeld aan de olieprijs?
In Nederland wel ja.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 17:15:06 #290
236264 crew  capricia
pi_69460213
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:57 schreef edikt het volgende:
ETFS Natural Gas Commodity

staat er wel bij de trackers hoor
Met de toevoeging van he woordje "Commodity" wel, maar ETFS Natural Gas niet...en die bestaat ook...http://www.etfsecurities.com/csl/etfs_natural_gas.asp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69461363
http://www.rtl.nl/(/finan(...)astgoed_in_zicht.xml

ING
ING Real Estate Finance is met een kredietportefeuille van bijna 20 miljard euro de grootste vastgoedfinancier van Nederland. Bij de dit jaar aangekondigde herindeling van ING wordt de tak ondergebracht bij de bank. ING krijgt in de toekomst aparte bank- en verzekeringstakken.
pi_69461923
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Met de toevoeging van he woordje "Commodity" wel, maar ETFS Natural Gas niet...en die bestaat ook...http://www.etfsecurities.com/csl/etfs_natural_gas.asp
pi_69461976
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:51 schreef pberends het volgende:
Kooptip komende weken:

[ afbeelding ]
Want?

Is het altijd zo dat bedrijven in dezelfde sector ongeveer dezelfde beurskoersen moeten hebben?
Zo nee, waarom zou ik dan nog Shell moeten kopen?
Zo ja, waarom gaat Shell dan omhoog en niet Total en Exxon omlaag?

Kan je niet veel beter dan de k/w verhouding kijken?
Geeft Shell evenveel dividend (verhoudingsgewijs) als Total en Exxon?
pi_69461978
quote:
IMF: voorbarig om econ herstel voor H1 2010 te verwachten

27-05-2009 18:11:00

PARIJS (Dow Jones)--Het hoofd van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is van mening dat het voorbarig is om een wereldwijd economisch herstel te verwachten voor de eerste helft van 2010.

Dominique Strauss-Kahn, directeur van het IMF, zei dat woensdag tegenover de Franse zender France-24. De uitspraken zullen de hoop indrukken van veel politici en economen voor een opleving van de economie later dit jaar
pi_69462019
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Want?

Is het altijd zo dat bedrijven in dezelfde sector ongeveer dezelfde beurskoersen moeten hebben?
Zo nee, waarom zou ik dan nog Shell moeten kopen?
Zo ja, waarom gaat Shell dan omhoog en niet Total en Exxon omlaag?

Kan je niet veel beter dan de k/w verhouding kijken?
Geeft Shell evenveel dividend (verhoudingsgewijs) als Total en Exxon?
- Achtergebleven bij de rally van de AEX
- Goedkoper dan sectorgenoten
- Shell is meer een gasproducent dan olieproducent, dus als natural gas aantrekt de komende maanden kan Shell daarvan profiteren
- Olieprijs is bijna verdubbeld
- Goed dividendrendement
pi_69464068
AFM heft verbod short selling op, past meldingsregeling aan
27-05-2009 19:14:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Autoriteit Financiele Markten (AFM) heft het verbod op short selling per 1 juni 2009 op en voert een nieuwe maatregel in. Dat maakt de financiele toezichthouder woensdag bekend.

De AFM is van mening dat het verbod op short selling niet langer mag duren dan noodzakelijk is. Omdat waakzaamheid geboden blijft, voert de AFM wel een nieuwe tijdelijke maatregel in.

Onder de nieuwe maatregel dienen short posities in Nederlandse financiele instellingen aan de AFM te worden gemeld. Door deze meldingsplicht kan de toezichthouder short posities in de gaten houden en verbanden leggen tussen short posities en manipulatieve strategieen.

Om de administratieve lasten te beperken, dienen vanaf 1 juni bij de AFM alleen short posities te worden gemeld bij het bereiken, overschrijden of onderschrijden van bepaalde drempelwaarden. De meldingsplicht is van kracht tot 1 januari 2010.

Eerder schafte de FSA, de toezichthouder op de belangrijkste kapitaalmarkt in Europa, haar verbod op short selling af.
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:49:51 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69465212
10yr Treasury yield blijft maar stijgen
Staat inmiddels weer op een pre-Lehman niveau.
Ik wens Obama veel succes met het lenen van $1,8T budget deficit dit jaar en $1,4T volgend jaar

P.s. en je moet er niet aan denken wat er gebeurt mocht de olieprijs verder gaan stijgen.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:12:36 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69466013
ING weer afgeketst op 8,35 intraday
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: