Neem je ze mee naar morgen of gooi je ze er vandaag uit?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:10 schreef lammegiraf het volgende:
de SL251 nog ff opgepikt @1,28...nu al 1,65....helaas maar 200 stukjes. maar toch he
ik laat ze even staan...ik gok er op dat Dow vandaag stevig gaat plussen. en anders pech...echt een buil kan ik me er niet aan vallen lijkt me.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Neem je ze mee naar morgen of gooi je ze er vandaag uit?
Doe eens plaatje posten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:23 schreef janvks het volgende:
mijn technische analyse heeft deze rally voorspelt!!!hoera voor technische analyse!
Je gaat me niet vertellen dat dit de lang verwachte correctie was................quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Tijd voor de volgende rally...op naar de 280
quote:di 26 mei 2009, 15:38
Huizenprijzen VS dalen in recordtempo
WASHINGTON (AFN) - De huizenprijzen in de Verenigde Staten zijn in maart opnieuw sterk gedaald. De prijzen van eengezinswoningen kelderden met 18,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde Standard & Poor’s/Case Shiller-index, die de huizenprijzen meet in twintig grootstedelijke gebieden in de VS.
De huizenprijzen daalden iets sterker dan verwacht. Door Reuters ondervraagde analisten hielden rekening met een afname met 18,4 procent. Een maand eerder kelderden de huizenprijzen al met 18,6 procent op jaarbasis.
Flinke daling Kw1
Ten opzichte van februari werden eensgezinswoningen in de VS 2,2 procent goedkoper. Analisten hadden een daling van 2 procent voorspeld.
Ziet er netjes uit idd, maar de vorige keer bleek ook dat consumer confidence sterk omhoog was gegaan, maar dat de consumentenuitgaven weer omlaag gingen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gaat een hele dikke plus worden in NY vandaag, consumentenvertrouwen flink hoger dan verwacht:
CB Consumer Confidence Cijfer: 54.9 Verwachting: 42.7 Vorig cijfer: 40.8
Richmond Manufacturing Index Cijfer: 4 Verwachting: -6 Vorig cijfer: -9
Dus je denkt dat het een zuivere technische uitbraak was en dat de stijging verder volkomen los staat van het gepubliceerde cijfer aangaande het consumentenvertrouwen? Als dat cijfer veel slechter was geweest hadden we dezelfde uitbraak gezien?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:07 schreef janvks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk hier maar het signaal was super helder!
Je had gewoon mazzel dat het nieuws dat het consumentenvertrouwen in de VS eindelijk weer beetje positief is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:07 schreef janvks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk hier maar het signaal was super helder!
Je ziet toch aan die kleurtjes in zijn grafiek dat ie iedereen in de maling neemtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus je denkt dat het een zuivere technische uitbraak was en dat de stijging verder volkomen los staat van het gepubliceerde cijfer aangaande het consumentenvertrouwen? Als dat cijfer veel slechter was geweest hadden we dezelfde uitbraak gezien?
Of denk je dat dit cijfer op magisch-realistische wijze verbonden is met jouw grafiek, zodat het wel goed moest zijn?
De opwaartse beweging kwam 15 min voor het cijfer!!! Blijkbaar wisten sommigen al van het cijfer voordat deze bekend werd. Hier 15 min grafiek.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus je denkt dat het een zuivere technische uitbraak was en dat de stijging verder volkomen los staat van het gepubliceerde cijfer aangaande het consumentenvertrouwen? Als dat cijfer veel slechter was geweest hadden we dezelfde uitbraak gezien?
Of denk je dat dit cijfer op magisch-realistische wijze verbonden is met jouw grafiek, zodat het wel goed moest zijn?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:32 schreef janvks het volgende:
[..]
De opwaartse beweging kwam 15 min voor het cijfer!!! Blijkbaar wisten sommigen al van het cijfer voordat deze bekend werd. Hier 15 min grafiek.
[ afbeelding ]
wow ik sta soms echt versteld van technische analyse
Hehe, preciesquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heet voorkennis, geen technische analyse.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:32 schreef janvks het volgende:
[..]
De opwaartse beweging kwam 15 min voor het cijfer!!! Blijkbaar wisten sommigen al van het cijfer voordat deze bekend werd. Hier 15 min grafiek.
[ afbeelding ]
wow ik sta soms echt versteld van technische analyse
Waarop baseer je dat het niet in gaat kakken? Dat kan je je natuurlijk ook afvragen. Als de boel gedaald was vandaag dan hadden we vast de huizenprijzen de schuld gegeven. Het is vooral emotie, de handel van de dag, maar ik zie iig geen green shoots, meer yellow weeds zoals Noeriel het noemde.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:18 schreef hrrick het volgende:
[..]
Je had gewoon mazzel dat het nieuws dat het consumentenvertrouwen in de VS eindelijk weer beetje positief is.
Wat ik me wel afvraag, hoeveel positieve beursuitslagen moeten er nog komen, terwijl er veel negatief nieuws is, voordat iedereen weer aandelen gaat kopen? Want de algemene tendens hier is volgensmij dat het nog heel erg ingaat kakken, waar basseren jullie dat op?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:17 schreef pberends het volgende:
De AEX zit nog in een stijgende trendlijn op ongeveer 255. Maar de kans is vrij groot dat we daar uitgaan vallen. Dan gaan allerlei figuren die met TA werken hun longs verkopen en misschien zelfs shorts inslaan.
Toeval? Leve TA!quote:De AEX-index sloot dinsdag 1,1% hoger op 263,43 met een laagste notering van 255,06 punten
Volgensmij volgt de consument (in de VS) redelijk het patroon van wat de consumer confidence index aangeeft, waardoor het wel een goede indicator is. Maar meningen kunnen verschillen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:51 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat het niet in gaat kakken? Dat kan je je natuurlijk ook afvragen. Als de boel gedaald was vandaag dan hadden we vast de huizenprijzen de schuld gegeven. Het is vooral emotie, de handel van de dag, maar ik zie iig geen green shoots, meer yellow weeds zoals Noeriel het noemde.
Ik vind die cijfers zoals de consumenten index sowieso best wel poepcijfers om het dan maar ff plat te zeggen. Onderstaande vat het wel goed samen in mijn optiek. Ik denk ook dat de waarde van dit soort cijfers in extreem negatieve situaties die langer aanhouden, veel minder relevant zijn dan in normale situaties. Bij lange periodes van slecht nieuws gaan mensen op een andere manier surveys invullen of meer sociaal wenselijke antwoorden geven. In de grafiek op RTL Z zag je in de vorige periode ook een gespiegelde beweging tussen vertrouwen en uitgaven.
"That consumer confidence itself is important has been beyond dispute for generations. A consumer confident about his prospects will spend more, especially on big-ticket items. Thus confidence, what John Maynard Keynes called 'animal spirits', drives both spending and investment. "But there is no evidence that surveys of consumer confidence are good predictors of actual consumer behavior - and this is where the link between confidence indexes and the economy breaks down almost completely. The best that consumer confidence surveys can provide is to "predict" the recent past - and they do only a fair job of even that."
je moet de redenen die je gebruikte om te kopen gebruiken om te beslissen of je aanhoudt. zijn die redenen er nog steeds? dan volgens jouw koopplan waarom verkopen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
1 aandeel Berkshire Hathaway - Aankoop aan 3700, huidige koers 2900,
100 aandelen Apple - Aankoop aan 164, huidige koers 129.
Ik ben aan't twijfelen tussen verlies nemen of bijhouden. Indien ik ze cash zou ik goedkopere aandelen met een veel hoger potentieel kopen, indien de beurs stevig terugvalt...
Aan de andere kant, 't is niet ondenkbaar dat ik er vanaf geraak zonder verlies, maar dan mis je ook wel de boot met andere aandelen...
Momenteel kan ik het niet echt goed inschatten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:29 schreef janvks het volgende:
[..]
je moet de redenen die je gebruikte om te kopen gebruiken om te beslissen of je aanhoudt. zijn die redenen er nog steeds? dan volgens jouw koopplan waarom verkopen?
Als we intraday op 255 zijn geweest was dat uiteraard niet vandaag. Op zijn vroegst morgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wanneer er weer gehandeld kan worden op de long 256?
BBB-rating...quote:ArcelorMittal prijst 2-ledige euro-obligatie twv EUR2,5 mld
26-05-2009 19:19:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--ArcelorMittal heeft een 2-ledige euro-obligatie ter waarde van EUR2,5 miljard geprijsd. Dat meldt een van de begeleidende banken dinsadag. Calyon, Commerzbank, HSBC, JP Morgan Chase en Banco Santander zijn aangesteld om de uitgifte te begeleiden.
Het eerste deel van de lening ter waarde van EUR1,5 miljard die afloopt op 3 juni 2013 heeft een couponrente van 8,25%.
Het tweede deel van de lening bedraagt EUR1,0 miljard en loopt af op 3 juni 2016. De couponrente is 9,375%.
Moody's hanteert een Baa3 rating op de lening, Fitch een BBB rating en Standard en Poor's een BBB+ rating.
Voor de opening?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Als we intraday op 255 zijn geweest was dat uiteraard niet vandaag. Op zijn vroegst morgen.
Ik denk dat we hoger zullen openen en dat we daarna meteen naar beneden gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef hrrick het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat de beurs morgen gaat stijgen dan?
in de kredietrapporten staat dan ook het toverwoord: off balance financierng. Of dacht iemand dat alleen banken dat kunnen?quote:
De winstgevendheid van AM moet hoog zijn om deze nog terug te betalen. Als het wat minder blijft met grondstoffen en de auto-industrie zal dat lastig zijn. Dan komt er waarschijnlijk een claim-emissie, ze moeten toch wat! Wie durft AM nog in de porto te houden?quote:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=avgZDYM6mTFA&refer=usquote:U.S. Inflation to Approach Zimbabwe Level, Faber Says (Update2)
May 27 (Bloomberg) -- The U.S. economy will enter “hyperinflation” approaching the levels in Zimbabwe because the Federal Reserve will be reluctant to raise interest rates, investor Marc Faber said.
Prices may increase at rates “close to” Zimbabwe’s gains, Faber said in an interview with Bloomberg Television in Hong Kong. Zimbabwe’s inflation rate reached 231 million percent in July, the last annual rate published by the statistics office.
“I am 100 percent sure that the U.S. will go into hyperinflation,” Faber said. “The problem with government debt growing so much is that when the time will come and the Fed should increase interest rates, they will be very reluctant to do so and so inflation will start to accelerate.”
Federal Reserve Bank of Philadelphia President Charles Plosser said on May 21 inflation may rise to 2.5 percent in 2011. That exceeds the central bank officials’ long-run preferred range of 1.7 percent to 2 percent and contrasts with the concerns of some officials and economists that the economic slump may provoke a broad decline in prices.
“There are some concerns of a risk from inflation from all the liquidity injected into the banking system but it’s not an immediate threat right now given all the excess capacity in the U.S. economy,” said David Cohen, head of Asian economic forecasting at Action Economics in Singapore. “I have a little more confidence that the Fed has an exit strategy for draining all the liquidity at the appropriate time.”
Action Economics is predicting inflation of minus 0.4 percent in the U.S. this year, with prices increasing by 1.8 percent and 2 percent in 2010 and 2011, respectively, Cohen said.
Near Zero
The U.S.’s main interest rate may need to stay near zero for several years given the recession’s depth and forecasts that unemployment will reach 9 percent or higher, Glenn Rudebusch, associate director of research at the Federal Reserve Bank of San Francisco, said yesterday.
Members of the rate-setting Federal Open Market Committee have held the federal funds rate, the overnight lending rate between banks, in a range of zero to 0.25 percent since December to revive lending and end the worst recession in 50 years.
The global economy won’t return to the “prosperity” of 2006 and 2007 even as it rebounds from a recession, Faber said.
Equities in the U.S. won’t fall to new lows, helped by increased money supply, he said. Still, global stocks are “rather overbought” and are “not cheap,” Faber added.
Faber still favors Asian stocks relative to U.S. government bonds and said Japanese equities may outperform many other markets over a five-year period. “Of all the regions in the world, Asia is still the most attractive by far,” he said.
Gloom, Doom
Faber, the publisher of the Gloom, Boom & Doom report, said on April 7 stocks could fall as much as 10 percent before resuming gains. The Standard & Poor’s 500 Index has since climbed 9 percent.
Faber, who said he’s adding to his gold investments, advised buying the precious metal at the start of its eight-year rally, when it traded for less than $300 an ounce. The metal topped $1,000 last year and traded at $949.85 an ounce at 12:50 p.m. Hong Kong time. He also told investors to bail out of U.S. stocks a week before the so-called Black Monday crash in 1987, according to his Web site.
AM is pas onder de 12 euro fundamenteel interessant, voor de rest is het pure speculatie. AM vind ik echt de hedgefund van de miningfondsen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
De winstgevendheid van AM moet hoog zijn om deze nog terug te betalen. Als het wat minder blijft met grondstoffen en de auto-industrie zal dat lastig zijn. Dan komt er waarschijnlijk een claim-emissie, ze moeten toch wat! Wie durft AM nog in de porto te houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |