zo dik groen staan we niet....quote:
Weinig. Het is wachten op de Existing Home Sales in de VS.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
GB: BBA Mortgage Approvals Cijfer: 27.7K Verwachting: 29.1K Vorig cijfer: 26.7K
Ook in de UK dus geen goede huizencijfers. Ben benieuwd wat de beurzen gaan doen.
merci leuk interviewquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:33 schreef pberends het volgende:
mms://media2.bloomberg.com/cache/vNbfJ.kepSzo.asf
Nieuwe Faber.
Komende weken verwacht ik toch een soort zijwaartse cq licht negatieve beweging, dan de laatste weken van juni en eerste weken van juli fors omhoog. Veel fondsmanagers moeten zich nog inkopen in deze rally. Voor bij het aflopen van het kwartaal/begin nieuwe kwartaal zullen ze flink gaan kopen. AEX kan in juli-augustus makkelijk naar de 280-333 ruim genomen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:33 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat het enigzins inkakt tot het einde van deze maand. LT is de trend duidelijk opwaarts.
En wat verwacht je van het laatste kwartaal?quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Komende weken verwacht ik toch een soort zijwaartse cq licht negatieve beweging, dan de laatste weken van juni en eerste weken van juli fors omhoog. Veel fondsmanagers moeten zich nog inkopen in deze rally. Voor bij het aflopen van het kwartaal/begin nieuwe kwartaal zullen ze flink gaan kopen. AEX kan in juli-augustus makkelijk naar de 280-333 ruim genomen.
Dat is zo ongeveer ook mijn perceptie.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Komende weken verwacht ik toch een soort zijwaartse cq licht negatieve beweging, dan de laatste weken van juni en eerste weken van juli fors omhoog. Veel fondsmanagers moeten zich nog inkopen in deze rally. Voor bij het aflopen van het kwartaal/begin nieuwe kwartaal zullen ze flink gaan kopen. AEX kan in juli-augustus makkelijk naar de 280-333 ruim genomen.
In het najaar kunnen we wel fors omlaag, maar dat komt meer omdat september en oktober vaak sowieso dramatische maanden zijn. Zeker als we deze zomer fors overbought raken. De volatiliteit zal hoog blijven met swings van 20 tot 50%. Ik betwijfel echter of we direct nieuwe lows zullen maken dit jaar.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:04 schreef Queued het volgende:
[..]
En wat verwacht je van het laatste kwartaal?
Om in september/oktober weer onder de 230 te duiken. Er wordt weer een belletje opgeblazen IMO.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:59 schreef pberends het volgende:
[..]
AEX kan in juli-augustus makkelijk naar de 280-333 ruim genomen.
Zeker, fundamenteel gezien zijn aandelen, zeker gezien de crisis, nog reuzeduur. Ik zou er ook niet vol ingaan, ik denk dat het de komende jaren allemaal flink speculatie wordt. Buy en hold is dood (behalve voor commodities en edelmetalen misschien). Als je maar genoeg geld print zal dat asset-prijzen verhogen en door de lage rente worden investeerders gedwongen om te speculeren. Cash is trash.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:38 schreef glashalfvol het volgende:
[..]
Om in september/oktober weer onder de 230 te duiken. Er wordt weer een belletje opgeblazen IMO.
Ligt eraan hoe hard de boel in elkaar flikkert natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:32 schreef LXIV het volgende:
Die informatie is toch algemeen bekend en al ingeprijsd in de koersen.
Ze hebben dus nog wat miljarden te gaan voordat ze, naar de stresstest niveaus, "veilig" zijn.quote:Bank of America Corp. has raised almost $26 billion in response to U.S. stress tests, about 76 percent of the goal, including a $5.9 billion accord to convert privately held preferred shares into common stock.
The stock swaps would add 436 million common shares, the Charlotte, North Carolina-based bank said today in a statement. The company said it may issue 564 million more common shares through such swaps.
Regulators have ordered Bank of America to raise $33.9 billion, the biggest capital gap among the 19 lenders subjected to stress tests. The bank said May 19 it raised $13.5 billion by issuing 1.25 billion shares at an average of $10.77 each. Plans include establishing joint ventures and selling First Republic Bank and Columbia Management Group.
“We are quite pleased with the capital-raising effort and the progress toward completing the asset sales and establishment of the joint ventures,” Joe Price, the bank’s chief financial officer, said in a statement.
De gasprijs is toch direct gekoppeld aan de olieprijs?quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:47 schreef pberends het volgende:
Faber: "Natural gas is the most undervalued commodity at the present time"
Tis iig consequentquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:02 schreef Oizno het volgende:
Stort alweer in :\
Wat is dit nou weer. Stegen we eerst bij negatief nieuws. Gaan we nu dalen bij positief nieuws. Fijn hoor.
of \quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef Oizno het volgende:
We gingen stijl omhoog en gelijk weer stijl naar beneden. Lekker. Zit long, was even blij maar nu niet meer
Is Noord-Korea begonnen met bombarderen ofzo?
quote:General Motors moves closer to bankruptcy
Automaker General Motors has said it has fallen far short of the bondholder support it needed for its proposed debt-for-stock offer -- virtually guaranteeing the largest U.S. car company will be forced to file for bankruptcy court protection within the next five days. developing story
Je kunt je cash altijd op een spaarrekening parkeren, de rente van de spaarrekening stijgt meestal wel als de inflatie oploopt. Daarnaast snap ik niet helemaal waarom B&H dood zou zijn? Ook al gaat de beurs veel op en neer door speculatie op de lange termijn moet dat voor B&H echt niet veel uitmaken.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker, fundamenteel gezien zijn aandelen, zeker gezien de crisis, nog reuzeduur. Ik zou er ook niet vol ingaan, ik denk dat het de komende jaren allemaal flink speculatie wordt. Buy en hold is dood (behalve voor commodities en edelmetalen misschien). Als je maar genoeg geld print zal dat asset-prijzen verhogen en door de lage rente worden investeerders gedwongen om te speculeren. Cash is trash.
September/oktober weer naar de 220 is goed mogelijk. Voor lange termijn zou ik eerder op de 100 tot 165 punten wachten om vol in te stappen. Maar dat kan nog wel een aantal jaar duren.
Is dat ISIN GB00B15KY104 ?quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:47 schreef pberends het volgende:
Faber: "Natural gas is the most undervalued commodity at the present time"
Tip voor de komende weken: ETFS Natural Gas
In Nederland wel ja.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:50 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
De gasprijs is toch direct gekoppeld aan de olieprijs?
Met de toevoeging van he woordje "Commodity" wel, maar ETFS Natural Gas niet...en die bestaat ook...http://www.etfsecurities.com/csl/etfs_natural_gas.aspquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:57 schreef edikt het volgende:
ETFS Natural Gas Commodity
staat er wel bij de trackers hoor
quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Met de toevoeging van he woordje "Commodity" wel, maar ETFS Natural Gas niet...en die bestaat ook...http://www.etfsecurities.com/csl/etfs_natural_gas.asp![]()
Want?quote:
quote:IMF: voorbarig om econ herstel voor H1 2010 te verwachten
27-05-2009 18:11:00
PARIJS (Dow Jones)--Het hoofd van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is van mening dat het voorbarig is om een wereldwijd economisch herstel te verwachten voor de eerste helft van 2010.
Dominique Strauss-Kahn, directeur van het IMF, zei dat woensdag tegenover de Franse zender France-24. De uitspraken zullen de hoop indrukken van veel politici en economen voor een opleving van de economie later dit jaar
- Achtergebleven bij de rally van de AEXquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Want?
Is het altijd zo dat bedrijven in dezelfde sector ongeveer dezelfde beurskoersen moeten hebben?
Zo nee, waarom zou ik dan nog Shell moeten kopen?
Zo ja, waarom gaat Shell dan omhoog en niet Total en Exxon omlaag?
Kan je niet veel beter dan de k/w verhouding kijken?
Geeft Shell evenveel dividend (verhoudingsgewijs) als Total en Exxon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |