Yes, yes, jiehoe!quote:Wilders definitief vervolgd
Het Openbaar Ministerie moet Geert Wilders vervolgen wegens haatzaaien en groepsbelediging. De procureur-generaal bij de Hoge Raad wil een verzoek van advocaat Moszkowicz om de vervolging van Wilders te staken niet behandelen.
Justitie wilde Wilders eerst niet vervolgen, maar kreeg daartoe opdracht van het gerechtshof in Amsterdam. Het hof besloot dat na een klacht tegen Wilders van advocaat Spong.
De procureur verwerpt de stelling van Moszkowicz dat Wilders niet anders dan veroordeeld kan worden na de uitspraak van het hof. De rechter is niet gebonden aan het hof, zegt de procureur.
juistquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak, nu hopen dat hij hierdoor meer stemmen van paupers krijgt, de verkiezingen wint en gaat regeren, er vervolgens een puinhoop van maakt en binnen 3 jaar vergeten is.
Eind januari was al besloten dat Wilders vervolgd zou worden, Moskowicz had daar bezwaar op gemaakt en dat is nu dus afgewezen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:13 schreef TheClown1 het volgende:
morgen bericht over dat de populariteit van wilders met 80% gestegen is in Nederland
Nu ga jij er van uit dat Wilders-aanhangers van dergelijke procedures op de hoogte zijn. Dat moet je niet doen natuurlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Eind januari was al besloten dat Wilders vervolgd zou worden, Moskowicz had daar bezwaar op gemaakt en dat is nu dus afgewezen.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak, nu hopen dat hij hierdoor meer stemmen van paupers krijgt, de verkiezingen wint en gaat regeren, er vervolgens een puinhoop van maakt en binnen 3 jaar vergeten is.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wilders gaat niet regeren, niemand wil immers met hem regeren. En hij wordt nooit groot genoeg om alleen of bijv alleen met het CDA of de VVD te regeren, laat staan met hun beide.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat iedereen het hier meteen heeft over electorale gevolgen tekent voor mij het niveau van de politieke discussie in Nederland.
Een symbolische straf van 1 dag mag van mij ook wel. Als het maar duidelijk wordt dat hij te ver is gegaan en bij herhaling langer zal zitten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef Klopkoek het volgende:
Ik hoop trouwens op een voorwaardelijke strafOf een veroordeling zonder straf (dat kan dacht ik ook). Of ben ik nu weer de linkse softie aan het uithangen?
Ik zie liever dat de andere partijen gewoon de problemen erkennen en gaan aanpakken, zodat hij z'n stokpaardje kwijt is en weer een kleine partij wordt. Maar ja, kans dat dat gaat gebeuren is ook 0,001% ofzo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nu ga jij er van uit dat Wilders-aanhangers van dergelijke procedures op de hoogte zijn. Dat moet je niet doen natuurlijk.Maar zoals ik al zei, hoe MEER aanhangers, hoe beter.
Altijd leuk, mensen die claimen dat andere partijen de problemen niet-erkennen. Ik vraag me dan soms af wat voor definitie van erkennen ze gebruiken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:36 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ik zie liever dat de andere partijen gewoon de problemen erkennen en gaan aanpakken, zodat hij z'n stokpaardje kwijt is en weer een kleine partij wordt. Maar ja, kans dat dat gaat gebeuren is ook 0,001% ofzo.
Dan kan hij gelijk heel Europa regeren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:35 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, het zegt meer iets over FOK!... Als je alle claims over zetelwinst bij elkaar op zou tellen staat Wilders inmiddels op 4856 zetels
Europa moslim vrijquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan kan hij gelijk heel Europa regeren.
Juist.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een symbolische straf van 1 dag mag van mij ook wel. Als het maar duidelijk wordt dat hij te ver is gegaan
Dat ligt aan de gevolgen. Als met Fitna2 dan alsnog de vlam in de pan slaat, wat Wilders stiekem hoopt, dan moet je niet schromen om hem voor een jaar de bak in gooien.quote:en bij herhaling langer zal zitten.
Nee hoor, het zal me niets verbazen dat door de opkomst van Wilders een coalitie over rechts onhaalbaar wordt. Niemand wil met hem regeren en niemand wil inbinden (Wilders dus) Dus dan krijgen we een vertrouwde Centrum Linkse coalitie terugquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef marco-ouwe het volgende:
[..]
Dan word het alleen maar opnieuw en opnieuw stemmen toch?
De wet handhaven is dus wat jou betreft treurig of eng?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Iemand voor belediging vervolgen... treurig of eng. Ik ben er nog niet uit. Misschien wel beide.
Dat is een complot van de intellectuelen, JD. De intellectuelen willen juist dat de PVV gaat stijgen, om hem zo te dwingen te regeren en zijn standpunten waar te maken. Echter, zijn standpunten zijn zo onrealistisch dat regeren meteen de doodvonnis betekend. Zo maken de intellectuelen de PVV kapot.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef JohnDope het volgende:
De reden dat je geen campagne posters voor de PVV op straat ziet hangen is omdat de tegenstanders al genoeg campagne voor Wilders voeren, want let maat op de peilingen, de PVV zal weer verder stijgen in de peilingen.
Ik verwacht eigenlijk dat met Fitna2 Wilders zichzelf de das nog verder om doetquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Dat ligt aan de gevolgen. Als met Fitna2 dan alsnog de vlam in de pan slaat, wat Wilders stiekem hoopt, dan moet je niet schromen om hem voor een jaar de bak in gooien.
Vertel mij dan die standpunten uit die niet realistisch zijnquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een complot van de intellectuelen, JD. De intellectuelen willen juist dat de PVV gaat stijgen, om hem zo te dwingen te regeren en zijn standpunten waar te maken. Echter, zijn standpunten zijn zo onrealistisch dat regeren meteen de doodvonnis betekend. Zo maken de intellectuelen de PVV kapot.
Prima toch. Een oud pand dat op instorten staat moet ook eerst gesloopt worden om daarna weer wat fatsoenlijks op te kunnen bouwen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een complot van de intellectuelen, JD.
Precies, kan me niet brommen hoe hij er aan komt, zolang hij maar blijft stijgenquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef JohnDope het volgende:
De reden dat je geen campagne posters voor de PVV op straat ziet hangen is omdat de tegenstanders van Wilders al meer dan genoeg campagne voor de PVV voeren, want let maar op de peilingen; de PVV zal door dit nieuws weer verder stijgen.
Op naar de 76 zetels.
Je kan ook gewoon naar de website van de PVV gaan en daar het programma bekijken, scheelt mij een hoop werk. En jij als nuchtere en onbevooroordeelde Hollander zou het een en ander meteen moeten constateren!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Leg mij dan die standpunten uit die niet realistisch zijn
Het is toch bizar, de hele stad hangt vol met dode bomen die gebruikt worden voor politieke propaganda, de ene orwelliaanse propaganda tekst is nog orwelliaanser dan de andere, iedereen doet er aan mee, behalve de PVV.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, kan me niet brommen hoe hij er aan komt, zolang hij maar blijft stijgen
En als de linkse huilies dit proces alleen maar stimuleren door te baggeren in de media snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers, mijn zege hebben ze om door te gaan.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de rechtszaak.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Iemand voor belediging vervolgen... treurig of eng. Ik ben er nog niet uit. Misschien wel beide.
Ik zie juist overal posters van de PVV, met Madlener en Wilders erop.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch bizar, de hele stad hangt vol met dode bomen die gebruikt worden voor politieke propaganda, de ene orwelliaanse propaganda tekst is nog orwelliaanser dan de andere, iedereen doet er aan mee, behalve de PVV.
En toch gaat de PVV scoren, dan moet het volk wel heel ontevreden zijn.
Eind dit jaar.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat met Fitna2 Wilders zichzelf de das nog verder om doet![]()
Wanneer moet die 'film' eigenlijk klaar zijn?
Ik ben ervan overtuigd dat hij op onrust hoopt.quote:De film heeft vooraf veel ophef veroorzaakt. Vroeg u zichzelf wel eens af: waar ben ik aan begonnen?
"Nee, dat niet. Ik ben niet naïef, ik wist wat een film teweeg zou kunnen brengen. Dat het zo enorm zou worden had ik niet gedacht. Maar ik vind dat ik het goed heb gedaan. Het was niet altijd aangenaam. Dat wil ik niet verhullen."
Na de film bleef het rustig. Moslims haalden hun schouders op. Bent u teleurgesteld?
"Onder de maatschappelijke elite is niet zoveel gebeurd, maar de gewone man heeft de film wel gezien en erover gepraat. Jullie gaan steeds uit van de premisse dat de film tot een Derde Wereldoorlog had moeten leiden."
Vooraf zei u dat alle ophef bewees dat de film nodig was. Is het gebrek aan ophef achteraf dan niet het bewijs dat de film onnodig was? "Nee, de film heeft de waarheid laten zien. De boodschap is overgekomen. De film is tientallen miljoenen keren bekeken."
Volgens staatssecretaris Aboutaleb heeft de film geleid tot een emancipatieproces binnen de moslimgemeenschap. Is dat niet een goed teken?
"Het is aantrekkelijk dat te geloven. Maar het is een façade van de islamitische elite. In de top slaan sommigen goede teksten uit. Aan de basis is er het grote stilzwijgen, en de ellende gaat door: onderdrukking van vrouwen, in elkaar rammen van homofielen, criminaliteit. Soms religieus, soms cultureel, soms ideologisch, soms sociaal-economisch bepaald."
Alles wat ik daar zie staan is prima uit te voeren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de website van de PVV gaan en daar het programma bekijken, scheelt mij een hoop werk. En jij als nuchtere en onbevooroordeelde Hollander zou het een en ander meteen moeten constateren!
Oftewel over 5-6 jaar hebben we zekerheid.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:49 schreef Pool het volgende:
Allemaal voorafgeneuzel dit. Gewoon afwachten op de inhoudelijk uitspraak van de rechtbank straks, vervolgens op die van het hof en dán is de Hoge Raad pas aan de beurt.
Dat is onzin, want ik ben de laatste tijd in verschillende en grote steden geweest en er hing nergens een poster van de PVV.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie juist overal posters van de PVV, met Madlener en Wilders erop.
Het feit dat er dus blijkbaar wettelijke gronden zijn om iemand wegens belediging te vervolgen vind ik vrij eng ja. Jij niet?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
De wet handhaven is dus wat jou betreft treurig of eng?
Dat is zijn grootste drijfveer. En ook meteen hetgeen zijn bestaansrecht in stand houdt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eind dit jaar.
Toen werd opgemerkt dat het rustig bleef zei hij dit:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat hij op onrust hoopt.
Een veroordeling zou beter zijn, want dan wordt de kans op 76 zetels nog groter.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef MrX1982 het volgende:
Dat dient natuurlijk tot vrijspraak te leiden. Zo niet is dit land verloren.
Alles is prima uit te voeren, zelfs een genocide is prima uit te voeren. Dat maakt het een en ander nog niet realistisch.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alles wat ik daar zie staan is prima uit te voeren.
Dat is grote onzin, dan ben je een blinde kip of je liegt. In Utrecht en ook in andere steden hangen overal posters van de PVV - het valt juist op omdat Wilders er ook op staat.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is onzin, want ik ben de laatste tijd in verschillende en grote steden geweest en er hing nergens een poster van de PVV.
Tja, dat is de consequentie van een rechtsstaat met meerdere instanties. Maar ik hoop wel op een versnelde behandeling, zoals bij het rookverbod. Daar hebben we nu ook binnen enkele maanden een uitspraak van de rechtbank én het hof gehad, en cassatieberoep is al aangetekend.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oftewel over 5-6 jaar hebben we zekerheid.
Nee. Het zou namelijk betekenen dat de vrijheid van meningsuiting is verdwenen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een veroordeling zou beter zijn, want dan wordt de kans op 76 zetels nog groter.
Alle standpunten van Wilders zijn realistisch en zullen met de tijd uitgevoerd worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles is prima uit te voeren, zelfs een genocide is prima uit te voeren. Dat maakt het een en ander nog niet realistisch.
Kans dat gay achmed hem neemt in een cel ook!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een veroordeling zou beter zijn, want dan wordt de kans op 76 zetels nog groter.
Die is dan opgesloten.. samen met al die anderen die daar vast zitten omdat ze een mening hadden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee. Het zou namelijk betekenen dat de vrijheid van meningsuiting is verdwenen.
Nee. Dat zou het niet betekenen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is echt onzinnig. Het gaat hier om een aanklacht wegens haatzaaien. De PVV en aanhang wil maar al te graag dat anderen daarvoor vervolgd worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zou alleen betekenen dat er geen absolute vrijheid van meningsuiting bestaat. Ik zou niet weten waarom dat de ondergang van Nederland zou betekenen, aangezien die absolute vrijheid nooit heeft bestaan...quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Nederland is een Bananenrepubliek geworden.
Bevalt een politicus je niet dan is er altijd wel een linkse rechter die hem wil vervolgen.
Religieuze overgevoeligheid bevestigen leidt alleen maar tot ellende. Er is duidelijk sprake van een religieus reveil en dat is abject.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het zou alleen betekenen dat er geen absolute vrijheid van meningsuiting bestaat. Ik zou niet weten waarom dat de ondergang van Nederland zou betekenen, aangezien die absolute vrijheid nooit heeft bestaan...
Het zal hoogstens een herdefiniëring/aanscherping van de (al bestaande) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting zijn.quote:
Wilders wil de vrijheid van meningsuiting (bv imams) toch ook inperken, is dat ook abject?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religieuze overgevoeligheid bevestigen leidt alleen maar tot ellende. Er is duidelijk sprake van een religieus reveil en dat is abject.
Nederland is om verschillende redenen een bananen republiek. Een klein ongeluk op de weg, meteen een ongekende file, Een beetje winterse kou en de weg is meteen verrot, etc etc.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Bevalt een politicus je niet dan is er altijd wel een linkse rechter die hem wil vervolgen.
Hoezo is dat abject, omdat het niet jouw mening is? Het maakt evengoed gebruik van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religieuze overgevoeligheid bevestigen leidt alleen maar tot ellende. Er is duidelijk sprake van een religieus reveil en dat is abject.
Wat zeur je nou, er gebeurt hem toch niets, het levert hem alleen maar Tokkie-zetels op, en het "helpt"' hem dus alleen maar, dat is toch wat jullie willen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Ik vind ook dat vrijspraak zou moeten volgen, maar zinnen als 'het verdwijnen van de vrijheid van meningsuiting' of 'de ondergang van Nederland' geven een grove overschatting van het belang van deze zaak aan. Er zal niet veel veranderen bij een veroordeling...quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is zwichten voor religieuze overgevoeligheid. Vrijheid van meningsuiting moet mijns inziens prevaleren boven de gevoelens van gelovigen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het zou hoogstens een herdefiniëring/aanscherping van de (al bestaande) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting zijn.
Gevoelens van gelovigen (en de uiting daarvan) maken eveneens gebruik van de vrijheid van meningsuiting, het is dus geen kwestie van prevaleren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is zwichten voor religieuze overgevoeligheid. Vrijheid van meningsuiting moet mijns inziens prevaleren boven de gevoelens van gelovigen.
Hoezo is het vrijheid van meningsuiting om iemand strafrechtelijk te vervolgen voor het gebruikmaken van z'n vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo is dat abject, omdat het niet jouw mening is? Het maakt evengoed gebruik van de vrijheid van meningsuiting.
Een te sterke invloed van religie op een samenleving vind ik abject ja. Ik heb geen probleem met religie an sich maar het zou een louter private aangelegenheid moeten zijn waar je anderen niet mee lastig valt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo is dat abject, omdat het niet jouw mening is? Het maakt evengoed gebruik van de vrijheid van meningsuiting.
Omdat de wetgeving zo in elkaar steekt, de vrijheid van meningsuiting is nou eenmaal niet absoluut en dat is het nooit geweest. Je wordt geacht de wet te kennen, ik kan Wilders daar dus niet mee helpen. Betekend niet dat ik het inhoudelijk eens ben met zijn vervolging, maar hem niet vervolgen zou nu wel heel erg scheef zijn gezien het feit dat anderen (reeds voor hem) wel zijn vervolgd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoezo is het vrijheid van meningsuiting om iemand strafrechtelijk te vervolgen voor het gebruikmaken van z'n vrijheid van meningsuiting?
Dat je je uit over wilders op een negatieve manier... prima... dat is je recht. Maar iemand vervolgen & de mond snoeren = meningsuiting?
Dat zou jij wel graag zien he. Een beperking van de vrijheid om kritiek op je sprookjesboek maar te voorkomen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het zal hoogstens een herdefiniëring/aanscherping van de (al bestaande) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting zijn.
Tjah in principe wel, maar met de twee christelijke partijen in het kabinet lukt dat niet altijd heb ik het idee, veel normen en waarden wetjes en betuttelende maatregelen naar mijn mening.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een te sterke invloed van religie op een samenleving vind ik abject ja. Ik heb geen probleem met religie an sich maar het zou een louter private aangelegenheid moeten zijn waar je anderen niet mee lastig valt.
Dat valt natuurlijk af te wachten. Het schept in ieder geval een precedent voor gelovigen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind ook dat vrijspraak zou moeten volgen, maar zinnen als 'het verdwijnen van de vrijheid van meningsuiting' of 'de ondergang van Nederland' geven een grove overschatting van het belang van deze zaak aan. Er zal niet veel veranderen bij een veroordeling...
Dat is geloof ik het grote probleem met Wilders. Veel standpunten hebben maar geen echte oplossingen. En domme keizers die daar geen oog voor hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alle standpunten van Wilders zijn realistisch en zullen met de tijd uitgevoerd worden.
Het enige dat problemen zou kunnen opleveren is het verbieden van dubbele paspoorten, want dat zou het toekomstige uitzetten van extern gajes bemoeilijken.
Ik zou niet weten wat een Fitna 2 nog kan 'toevoegen'quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eind dit jaar.
Toen werd opgemerkt dat het rustig bleef zei hij dit:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat hij op onrust hoopt.
Dit dusquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:14 schreef LENUS het volgende:
Noord-Koreaanse toestanden in Nederland. En voor de losertjes die juichen van dit bericht, dit is alleen maar koren op de PVV-molen. Dit soort dingen werken alleen maar contra-productief. Dit laatste lijkt de linkse propagandamachine nog niet door te hebben
Dat mag je abject vinden, echter vind ik het pleiten voor beperkingen van hun uiting dan wel extreem hypocriet van je.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een te sterke invloed van religie op een samenleving vind ik abject ja. Ik heb geen probleem met religie an sich maar het zou een louter private aangelegenheid moeten zijn waar je anderen niet mee lastig valt.
Dat het wettelijk klopt is juist het probleem. Het is volkomen absurd dat de Nederlandse wet de vrijheid van meningsuiting zo beperkt. Nederland kan een voorbeeld nemen aan Amerika. Daar stelt de wet juist expliciet dat er geen wetten mogen worden gemaakt die de vrijheid beperken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de wetgeving zo in elkaar steekt, de vrijheid van meningsuiting is nou eenmaal niet absoluut en dat is het nooit geweest. Je wordt geacht de wet te kennen, ik kan Wilders daar dus niet mee helpen. Betekend niet dat ik het inhoudelijk eens ben met zijn vervolging, maar hem niet vervolgen zou nu wel heel erg scheef zijn gezien het feit dat anderen (reeds voor hem) wel zijn vervolgd.
Misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting om anderen de mond te snoeren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gevoelens van gelovigen (en de uiting daarvan) maken eveneens gebruik van de vrijheid van meningsuiting, het is dus geen kwestie van prevaleren.
Zijn aanhang kan niet oneindig blijven groeien, misschien moet dat plafond opgezocht worden zodat dat argument in ieder geval van tafel is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:14 schreef LENUS het volgende:
Noord-Koreaanse toestanden in Nederland. En voor de losertjes die juichen van dit bericht, dit is alleen maar koren op de PVV-molen. Dit soort dingen werken alleen maar contra-productief. Dit laatste lijkt de linkse propagandamachine nog niet door te hebben
Maar is het dan niet opmerkelijk, of selectief dat men daar nu pas over klaagt?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat het wettelijk klopt is juist het probleem. Het is volkomen absurd dat de Nederlandse wet de vrijheid van meningsuiting zo beperkt. Nederland kan een voorbeeld nemen aan Amerika. Daar stelt de wet juist expliciet dat er geen wetten mogen worden gemaakt die de vrijheid beperken.
... is wat Wilders wil bereiken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting om anderen de mond te snoeren.
Idd, het zijn vaak linkse politica die 'bevallen'quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Dat is vooralsnog een aanname.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zijn aanhang kan niet oneindig blijven groeien, misschien moet dat plafond opgezocht worden zodat dat argument in ieder geval van tafel is.
Als Wilders ooit in een regering komt, zal dat bij de aanhang leiden tot teleurstelling omdat hij niets kan waarmaken, daarom denk ik ook dat hij het liefst in de oppositie zal blijven.
Dat is niet het punt, he? Mijn punt is dat jij denkt dat iemand vervolgen een vorm van "vrijheid van meningsuiting" is terwijl het eigenlijk het tegenovergestelde is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de wetgeving zo in elkaar steekt, de vrijheid van meningsuiting is nou eenmaal niet absoluut en dat is het nooit geweest. Je wordt geacht de wet te kennen, ik kan Wilders daar dus niet mee helpen. Betekend niet dat ik het inhoudelijk eens ben met zijn vervolging, maar hem niet vervolgen zou nu wel heel erg scheef zijn gezien het feit dat anderen (reeds voor hem) wel zijn vervolgd.
Zoiets bestaat niet. Vrijheid van meningsuiting kan je gebruiken, niet misbruiken. Dat men iets zegt wat je niet welgevallig is, maakt het nog geen misbruik. En je kan in beginsel door een mening te uiten al helemaal niet de ander de mond snoeren, het betreft geen fysieke handeling.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting om anderen de mond te snoeren.
Ben jij nou zo achterlijk dat je denkt dat Wilders vervolgd wordt omdat hij kritiek op de Koran of de islam heeft?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zou jij wel graag zien he. Een beperking van de vrijheid om kritiek op je sprookjesboek maar te voorkomen.
De PVV heeft juist wel oplossingen, dat is ook de reden dat zoveel mensen op de PVV gaan stemmen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is geloof ik het grote probleem met Wilders. Veel standpunten hebben maar geen echte oplossingen. En domme keizers die daar geen oog voor hebben.
Weet je uberhaupt wel wat er in NoordKorea speelt man?quote:
Pardon? Waar staat dat? Ik meen dat de mening dat vrijheid van meningsuiting beperkt is, een vorm van vrijheid van meningsuiting is. Het vervolgen an sich is een handeling en geen mening, dus die valt daar niet onder.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, he? Mijn punt is dat jij denkt dat iemand vervolgen een vorm van "vrijheid van meningsuiting" is terwijl het eigenlijk het tegenovergestelde is.
Je moet de huid niet verkopen voor 'ie geschoten is.quote:
Het is de bescherming van de vrijheid van meningsuiting. De hele geschiedenis is doordrenkt met religieus gerelateerde intolerantie ondanks de mooie theoretische praatjes in de geschriften. Of dat nou het christendom of de islam is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mag je abject vinden, echter vind ik het pleiten voor beperkingen van hun uiting dan wel extreem hypocriet van je.
Dat is een illusie, geheel strijdig met het concept vrijheid van meningsuiting. Bescherming van de vrijheid van meningsuiting door de meningsuiting van religieuzen te beperken. Dat is waanzin.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is de bescherming van de vrijheid van meningsuiting. De hele geschiedenis is doordrenkt met religieus gerelateerde intolerantie ondanks de mooie theoretische praatjes in de geschriften. Of dat nou het christendom of de islam is.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De PVV heeft juist wel oplossingen, dat is ook de reden dat zoveel mensen op de PVV gaan stemmen.
jaja, hij staat voor het zogenaamde 'haatzaaien' terecht. Een verwerpelijke, laffe en subjectieve beperking aan de vrijheid van meningsuiting. Maar een veroordeling zou er op neer komen dat hij niet meer zo makkelijk zich verder kan uitlaten op die manier en daarom zijn al die moslims nu zo content met de vervolging. Ze willen gewoon elk kritisch woord de mond snoeren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ben jij nou zo achterlijk dat je denkt dat Wilders vervolgd wordt omdat hij kritiek op de Koran of de islam heeft?
Toch zal dit DE discussie worden mocht Wilders vervolgd worden. Religieuzen die homo's met varkens vergelijken, is dat vrijheid van godsdienst of oproepen tot haat. Die vragen zullen dan meer op de voorgrond komen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een illusie, geheel strijdig met het concept vrijheid van meningsuiting. Bescherming van de vrijheid van meningsuiting door de meningsuiting van religieuzen te beperken. Dat is waanzin.
Sorry hoor, maar als dit zo'n belangrijk punt voor je is, waarom steun je dan in hemelsnaam Wilders?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat het wettelijk klopt is juist het probleem. Het is volkomen absurd dat de Nederlandse wet de vrijheid van meningsuiting zo beperkt. Nederland kan een voorbeeld nemen aan Amerika. Daar stelt de wet juist expliciet dat er geen wetten mogen worden gemaakt die de vrijheid beperken.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
- Afschaffen dubbele nationaliteit
- Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Eerst schaft hij de dubbele nationaliteit af en dan pakt hij van "straatterroristen" met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit af.
Logisch!
Hij wil ze eerst "denaturaliseren", dus het klopt welquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
- Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Eerst schaft hij de dubbele nationaliteit af en dan pakt hij van "straatterroristen" met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit af.
Logisch!
Dan heb je dat verkeerd opgeschreven. Je stelde dat de vervolging een vorm van vrijheid van meningsuiting was.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Waar staat dat? Ik meen dat de mening dat vrijheid van meningsuiting beperkt is, een vorm van vrijheid van meningsuiting is. Het vervolgen an sich is een handeling en geen mening, dus die valt daar niet onder.
Ik zeg nergens dat je de meningsuiting van religieuzen moet beperken. Je moet het echter niet laten prevaleren boven de meningsuiting van niet-religieuzen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is een illusie, geheel strijdig met het concept vrijheid van meningsuiting. Bescherming van de vrijheid van meningsuiting door de meningsuiting van religieuzen te beperken. Dat is waanzin.
Je hebt zelf dus ook door dat hij niet voor "het kritiek leveren op de islam" wordt vervolgd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
jaja, hij staat voor het zogenaamde 'haatzaaien' terecht. Een verwerpelijke, laffe en subjectieve beperking aan de vrijheid van meningsuiting. Maar een veroordeling zou er op neer komen dat hij niet meer zo makkelijk zich verder kan uitlaten op die manier en daarom zijn al die moslims nu zo content met de vervolging. Ze willen gewoon elk kritisch woord de mond snoeren.
Ik vraag nadrukkelijk waar ik het verkeerd opgeschreven heb. En waarom herhaal je mijn standpunt in je 3e zin.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan heb je dat verkeerd opgeschreven. Je stelde dat de vervolging een vorm van vrijheid van meningsuiting was.
Daarnaast zou vrijheid van meningsuiting onbeperkt moeten zijn
Dat is natuurlijk onzinnig, tenzij jij bij voorbaat de motivering van de rechter weet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je de meningsuiting van religieuzen moet beperken. Je moet het echter niet laten prevaleren boven de meningsuiting van niet-religieuzen.
Bij een veroordeling zou dat wel het geval zijn.
Heb ik nooit gezegd. Ik zei dat jij een veroordeling wel fijn zou vinden, omdat verdere kritiek daardoor zeer bemoeilijkt zal worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hebt zelf dus ook door dat hij niet voor "het kritiek leveren op de islam" wordt vervolgd.
Dat zeg je alleen als je ervan uit gaat dat hij wegens kritiek wordt vervolgd, anders is je reactie onlogisch.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd. Ik zei dat jij een veroordeling wel fijn zou vinden, omdat verdere kritiek daardoor zeer bemoeilijkt zal worden.
Aangezien de rechtszaak daar niets mee te maken heeft, zal het daar ook geen gevolgen voor hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd. Ik zei dat jij een veroordeling wel fijn zou vinden, omdat verdere kritiek daardoor zeer bemoeilijkt zal worden.
Zeker wel. Als politicus moet je volledig je programma en mening kunnen verkondigen, zonder enige beperking. Een veroordeling zou Wilders zeer ernstig beperken in de verdere kritiek die hij nog kan uiten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Aangezien de rechtszaak daar niets mee te maken heeft, zal het daar ook geen gevolgen voor hebben.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weet je uberhaupt wel wat er in NoordKorea speelt man?![]()
Kom SCH, we gaan binnenkort een sateliet lange afstandsraket over Engeland SCHieten
Je hebt op zich gelijk dat Wilders natuurlijk niet zo veel meer kan doen als hij zijn standaard one-liners niet meer mag gebruiken. Stel je voor dat hij zijn kritiek op een normale manier moet uiten, dan verliest hij echt een hoop kiezers.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zeker wel. Als politicus moet je volledig je programma en mening kunnen verkondigen, zonder enige beperking. Een veroordeling zou Wilders zeer ernstig beperken in de verdere kritiek die hij nog kan uiten.
Daar is Wilders zelf helemaal geen voorstander van.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:26 schreef SpecialK het volgende:
Daarnaast zou vrijheid van meningsuiting onbeperkt moeten zijn
Worden volgens jou dan de problemen op dit moment adequaat opgelost? Rapporten over de projecten die lopen zijn alles behalve rozekleurig.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Altijd leuk, mensen die claimen dat andere partijen de problemen niet-erkennen. Ik vraag me dan soms af wat voor definitie van erkennen ze gebruiken.
Daarom hebben we in Nederland dus onafhankelijke rechtspraak gelukkig.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
jaja, hij staat voor het zogenaamde 'haatzaaien' terecht. Een verwerpelijke, laffe en subjectieve beperking aan de vrijheid van meningsuiting. Maar een veroordeling zou er op neer komen dat hij niet meer zo makkelijk zich verder kan uitlaten op die manier en daarom zijn al die moslims nu zo content met de vervolging. Ze willen gewoon elk kritisch woord de mond snoeren.
Ik ben het wel met je eens dat Wilders wel eens wat vaker inhoudelijke discussie zou kunnen aangaan.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:42 schreef Meh7 het volgende:
Je hebt op zich gelijk dat Wilders natuurlijk niet zo veel meer kan doen als hij zijn standaard one-liners niet meer mag gebruiken. Stel je voor dat hij zijn kritiek op een normale manier moet uiten, dan verliest hij echt een hoop kiezers.
Erkennen en oplossen zijn nogal verschillende dingen, al stellen Wilders-aanhangers ze meestal gelijk aan elkaar...quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:44 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Worden volgens jou dan de problemen op dit moment adequaat opgelost? Rapporten over de projecten die lopen zijn alles behalve rozekleurig.
Zie eerdere post. Er zijn zat problemen die gedownplayed worden en daardoor alleen maar erger worden. Of je ze nou met draconische maatregelen wil aanpakken zoals Wilders of met enigzins meer verstand en tact is mij dan om het even, zolang het maar wordt opgelost. En ja, ik zie liever niet dat Wilders over de 30 zetels heeft dus geef mij maar het alternatief dat de andere partijen met goede plannen komen, want de huidige plannen werken niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Erkennen en oplossen zijn nogal verschillende dingen, al stellen Wilders-aanhangers ze meestal gelijk aan elkaar...
Het zou wel tekenend zijn als kiezers iemand die veroordeeld is wegens haatzaaien en racisme daarvoor belonen met extra stemmen. Laten we hopen dat dit niet gebeurt...quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef Noedie het volgende:
Maar moet je eens nagaan hoe zijn aanhang zal groeien op het moment dat hij veroordeeld wordt!!!
Dat werkt juist prima, want buitelanderts die het hier verzieken moeten een dubbele nationaliteit houden, dus kunnen het land niet in.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Logisch!
Zoals wat dan? Thema's als integratie-problematiek, criminaliteit onder allochtonen, zwarte scholen, haatzaaiende Imams, groepen Marokkanen etcetera.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:49 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Zie eerdere post. Er zijn zat problemen die gedownplayed worden en daardoor alleen maar erger worden. Of je ze nou met draconische maatregelen wil aanpakken zoals Wilders of met enigzins meer verstand en tact is mij dan om het even, zolang het maar wordt opgelost. En ja, ik zie liever niet dat Wilders over de 30 zetels heeft dus geef mij maar het alternatief dat de andere partijen met goede plannen komen, want de huidige plannen werken niet.
Ik wist niet dat de rechter al uitspraak had gedaan?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:50 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het zou wel tekenend zijn als kiezers iemand die veroordeeld is wegens haatzaaien en racisme daarvoor belonen met extra stemmen. Laten we hopen dat dit niet gebeurt...
Dit is denkfout nummer 1, wantquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[quote]
Zijn aanhang kan niet oneindig blijven groeien, misschien moet dat plafond opgezocht worden zodat dat argument in ieder geval van tafel is.
Dit is denkfout nummer 2, want:quote:Als Wilders ooit in een regering komt, zal dat bij de aanhang leiden tot teleurstelling omdat hij niets kan waarmaken, daarom denk ik ook dat hij het liefst in de oppositie zal blijven.
Waar naar toe is dan de vraag? Ik denk niet dat andere landen daar aan mee werken. En daarnaast zijn het juridisch Nederlandse staatsburgers. Dat is waarom wat Wilders zegt flauwekul is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En het gajes wat hier al zit en een dubbele nationaliteit heeft wordt straks het land uitgezet.
Wanneer ze tot persona non grata worden benoemd, kunnen ze terug naar het land waarvan ze nog een paspoort over hebben. Marokko heeft al aangegeven dit soort gevallen terug te nemen. Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar naar toe is dan de vraag? Ik denk niet dat andere landen daar aan mee werken. En daarnaast zijn het juridisch Nederlandse staatsburgers. Dat is waarom wat Wilders zegt flauwekul is.
Ik heb daar stevige twijfels over. Welk land zit op het tuig van een ander te wachten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:58 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wanneer ze tot persona non grata worden benoemd, kunnen ze terug naar het land waarvan ze nog een paspoort over hebben. Marokko heeft al aangegeven dit soort gevallen terug te nemen. Ik zie het probleem niet.
Je word op je wenken bediend.quote:
Maar ze hebben er geen problemen mee om dit tuig op het vliegtuig te zetten naar Nederland.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb daar stevige twijfels over. Welk land zit op het tuig van een ander te wachten.
Aan de andere kant is het ook tekenend dat het OM tijd verspilt aan zo'n flut iets en daardoor geen tijd heeft voor echte vormen van crimineel gedrag.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:50 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het zou wel tekenend zijn als kiezers iemand die veroordeeld is wegens haatzaaien en racisme daarvoor belonen met extra stemmen. Laten we hopen dat dit niet gebeurt...
Rapporten gaan meestal over de afgelopen 4 jaar en niet over dit moment, maar jij had het over erkennen en niet over oplossen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:44 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Worden volgens jou dan de problemen op dit moment adequaat opgelost? Rapporten over de projecten die lopen zijn alles behalve rozekleurig.
Tuig van een ander? Ze hebben toch een tweede paspoort? Betekent dat ze gewoon burger zijn van dat land. En de koning van Marokko heeft onlangs aangegeven deze mensen te accepteren. Dat was inzake de twee criminele broers die uitgezet dreigde te worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb daar stevige twijfels over. Welk land zit op het tuig van een ander te wachten.
Mensen met een dubbelpaspoort kunnen makkelijk naar dat land waarvan dat paspoort is worden uitgezet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar naar toe is dan de vraag? Ik denk niet dat andere landen daar aan mee werken. En daarnaast zijn het juridisch Nederlandse staatsburgers. Dat is waarom wat Wilders zegt flauwekul is.
Ongetwijfeld zal Wilders hier politiek voordeel van hebben, en met de verwachting dat Wilders wordt vrijgesproken zal hij een maximaal rendement hebben. Maar toch vind ik dit een goede zaak, niet vanwege Wilders, maar vanwege de vrijheid van meningsuiting: we krijgen eindelijk meer duidelijkheid hoever die vrijheid gaat. Ook is dit een goede ontwikkeling voor de rechtsgang: een policitus staat niet boven de wet, en zelfs het kabinet kan een collega-politicus niet vrijwaren van vervolging uit electorale motieven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:14 schreef LENUS het volgende:
En voor de losertjes die juichen van dit bericht, dit is alleen maar koren op de PVV-molen. Dit soort dingen werken alleen maar contra-productief.
Je punt?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar is Wilders zelf helemaal geen voorstander van.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vraag nadrukkelijk waar ik het verkeerd opgeschreven heb. En waarom herhaal je mijn standpunt in je 3e zin.
quote:Religieuze overgevoeligheid bevestigen leidt alleen maar tot ellende. Er is duidelijk sprake van een religieus reveil en dat is abject.
Religieus reveil door de hoge raad of de procureur generaal is niet "vrijheid van meningsuiting". Die beslissen nl. op basis van die voorkeursstandpunten er voor iemand te vervolgen.quote:Hoezo is dat abject, omdat het niet jouw mening is? Het maakt evengoed gebruik van de vrijheid van meningsuiting.
Gek genoeg stel je geen vraagtekens bij de eenzijdigheid van deze vervolging. Vind je niet dat het mes nu slechts aan 1 kant snijdt? Waarom is er nog geen enkele imam vervolgd, terwijl daar nadrukkelijk aangezet wordt tot het plegen van een misdrijf (homo's headfirst van flat gooien).quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:24 schreef Montov het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal Wilders hier politiek voordeel van hebben, en met de verwachting dat Wilders wordt vrijgesproken zal hij een maximaal rendement hebben. Maar toch vind ik dit een goede zaak, niet vanwege Wilders, maar vanwege de vrijheid van meningsuiting: we krijgen eindelijk meer duidelijkheid hoever die vrijheid gaat. Ook is dit een goede ontwikkeling voor de rechtsgang: een policitus staat niet boven de wet, en zelfs het kabinet kan een collega-politicus niet vrijwaren van vervolging uit electorale motieven.
Dat Wilders hier profijt van heeft neem ik op de koop toe; ik vind de winst voor de rechtsstaat en duidelijkheid over vrijheid van meningsuiting veel belangrijker dan electorale effecten op korte termijn.
Maar dan moet ik emigrerenquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn al diverse imams aangeklaagd en vervolgd. El Moumni bijvoorbeeld, over dat homo's lager waren dan varkens, maar is toen vrijgesproken. Ook zijn er al een paar imams uitgezet vanwege haatpreken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Gek genoeg stel je geen vraagtekens bij de eenzijdigheid van deze vervolging. Vind je niet dat het mes nu slechts aan 1 kant snijdt? Waarom is er nog geen enkele imam vervolgd, terwijl daar nadrukkelijk aangezet wordt tot het plegen van een misdrijf (homo's headfirst van flat gooien).
Ene El Moumni werd vervolgd omdat hij zou aanzetten tot haat tegen homo's, ofwel 'haatspraak' tegen een sexuele voorkeur. De motivatie voor zijn vrijspraak is als volgt: "Gezien de in de grondwet en internationale verdragen verankerde vrijheid van godsdienst stond het verdachte vrij zijn op zijn geloofsovertuiging stoelende opvattingen omtrent homoseksualiteit uit te dragen."quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Gek genoeg stel je geen vraagtekens bij de eenzijdigheid van deze vervolging. Vind je niet dat het mes nu slechts aan 1 kant snijdt? Waarom is er nog geen enkele imam vervolgd, terwijl daar nadrukkelijk aangezet wordt tot het plegen van een misdrijf (homo's headfirst van flat gooien).
Je mag wel bij mij onderduiken als het heel erg wordt.quote:
Ja hallo...quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Er zijn al diverse imams aangeklaagd en vervolgd. El Moumni bijvoorbeeld, over dat homo's lager waren dan varkens, maar is toen vrijgesproken. Ook zijn er al een paar imams uitgezet vanwege haatpreken.
Het homo's van een flat gooien stond trouwens in een boekje, dus dat is weer wat complexer.
Als hij veroordeeld wordt…quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:59 schreef Dutchguy het volgende:
Vrijgesproken omdat het uitlatingen waren onder 'vrijheid van godsdienst', dat maakt de uitlatingen toch niet minder walchelijk? Homosexualiteit werd gelijk gesteld met een ziekte en homo's waren net zo erg als dieven (een uitspraak van Leen van Dijke, christen).
Als Wilders veroordeeld wordt, kan jij dan uitleggen waarom het rechtvaardig is om deze dubbele standaard te hanteren? Ben zeer benieuwd.
Precies, eerst zien.quote:
Walgelijk? Ja, maar het was niet oproepen tot geweld en zou juridisch gezien ook gewoon onder de vrijheid van mneinguiting kunnen vallen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ja hallo...![]()
Vrijgesproken omdat het uitlatingen waren onder 'vrijheid van godsdienst', dat maakt de uitlatingen toch niet minder walchelijk? Homosexualiteit werd gelijk gesteld met een ziekte en homo's waren net zo erg als dieven (een uitspraak van Leen van Dijke, christen).
Ik ga er niet vanuit dat Wilders veroordeeld wordt.quote:Als Wilders veroordeeld wordt, kan jij dan uitleggen waarom het rechtvaardig is om deze dubbele standaard te hanteren? Ben zeer benieuwd.
"Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarbij komt dan nog dat ik van mening dat ik Wilders nergens op een uitspraak kan betrappen die erger is dan waarvoor El Moumni werd aangeklaagd. Dusssss, zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen.
Ik ook. Maar ik vind Scientology ook dubieus, ik vind de SGP dubieus, ik vind Ab Klink vaak heel dubieus, en ik vind veel mensen in TRU en BNW dubieus.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:19 schreef cultheld het volgende:
Bovenstaande quotes vind ik erg dubieus.
Nou dat moet dus blijken. Zoals ik al zei twijfel ik over die uitspraken. Persoonlijk vind ik ze verwerpelijk, maar de twijfel zit 'm meer in de vraag of deze uitspraken juridisch door de beugel kunnen. Ik vermoed van niet, Janmaat is voor minder bestraft.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik vind Scientology ook dubieus, ik vind de SGP dubieus, ik vind Ab Klink vaak heel dubieus, en ik vind veel mensen in TRU en BNW dubieus.
Maar is dat voldoende reden om maar te bedenken dat iemand iets niet mag zeggen? Bedenk wel: een minderheidsopinie wordt vaak door de meerderheid dubieus gevonden, anders had de meerderheid die opinie wel gedeeld.
Mee eens, denk aan ghettovorming, denk aan de V.S. waar je zwarte wijken hebt waar zelfs de politie niet durft op te treden. De politie in de V.S. is stukken harder dan in dit land, kun je nagaan wat de gevolgen zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
"Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."
Mag Wilders toch onwenselijk vinden? Heeft niets met discriminatie te maken.quote:"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
niet-westerse allochtonen houden er bovendien een cultuur op na waarbij dit niets anders dan problemen geeft. Wie kan er voor op draaien? Juist, de hardwerkende burger. Kost ons allemaal geld, dus ga maar lekker naar je kaki kaki land, en doe daar profiteren van de kokosnoten die uit de boom flikkeren.quote:"Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland."
Klopt, kijk naar bijv. Opsporing Verzocht, elke dinsdagavond op Ned 1. Is een indicatie dat die lui alleen maar problemen geven.quote:"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtsstreeks toeschrijven aan migranten."
Hij wordt echt niet opgesloten hoorquote:
Ja dude, zet je aluminium hoedje nog even op. Weet je wat, beweer ook even dat Holleeder nooit is aangepakt ofzo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wat is een politiek proces? Een proces waar de ene politicus de ander aanklaagt?quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:51 schreef qonmann het volgende:
Tja het is een politiek proces, hopen dat er nu geen Volkert G opstaat..
Achnee, dat is een 'verkeerde interpretatie' van de koran!quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:49 schreef Fok_Fok het volgende:
''De politicus wordt verdacht van haatzaaien en groepsbelediging, onder meer omdat Wilders de Koran vergeleek met Hitlers Mein Kampf.''
In de koran staat dat niet-moslims als brandstof voor de hel zullen dienen. En zo zijn er meer voorbeelden van groepsbelediging en haatzaaien.
Grapje zeker?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:05 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Goedzo, oprotten met die radicale mafkees
Yassin woont hier niet. Wilders veroorzaakt onrust en terecht dat ze hem gaan vervolgen die gestoorde hater. Kost de samenleving al meer dan genoeg die gast opzouten dus. Lekker Hirschi Ali achterna.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Hij mag wel oprotten en niet haatzaaien, maar Yassin hemel je op?
Nu heb ik goed excuses om te emigrerenquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:59 schreef waht het volgende:
[..]
Je mag wel bij mij onderduiken als het heel erg wordt.
Dus omdat Yassin hier niet woont mag hij maar ongestoord z'n gangetje gaan en hier z'n haat komen brallen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:14 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Yassin woont hier niet. Wilders veroorzaakt onrust en terecht dat ze hem gaan vervolgen die gestoorde hater. Kost de samenleving al meer dan genoeg die gast opzouten dus. Lekker Hirschi Ali achterna.
Alluah hakbar!!quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:14 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Yassin woont hier niet. Wilders veroorzaakt onrust en terecht dat ze hem gaan vervolgen die gestoorde hater. Kost de samenleving al meer dan genoeg die gast opzouten dus. Lekker Hirschi Ali achterna.
Nee, dat zie je verkeerd..... Kijk Wilders zit gewoon fout, echt, want een vergelijking van de koran met mein kampf kan natuurlijk echt niet!quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:33 schreef Clairvaux het volgende:
En dan zou GW het imago beschadigen van Nederland.![]()
Ben benieuwd wat ze er nu weer over te zeggen hebben.
Gelukkig wordt de WSJ niet over de hele wereld gelezen.
Wat boeit mij Yassin nou dudequote:Op woensdag 20 mei 2009 20:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus omdat Yassin hier niet woont mag hij maar ongestoord z'n gangetje gaan en hier z'n haat komen brallen?
Ik heb eerder sympathie voor een Nederlandse parlementariër (ongeacht z'n ideeën), dan voor een Islamitische xenofoob die hier ons zo nodig moet komen mededelen dat we onrein zijn en allen zullen branden.
Begrijp jij mijn sarcasme niet of begrijp ik jouw sarcasme niet??quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:41 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd..... Kijk Wilders zit gewoon fout, echt, want een vergelijking van de koran met mein kampf kan natuurlijk echt niet!
Oh wacht, dat deed iemand al eerder......
Nederland gaat ook Adolf Hitler vervolgen! Want wat deze man allemaal wel niet voor fouts heeft gezegd, jongens, jongens... foei!
Laten we gelijk ook Darwin vervolgen, want dat was ook een haatzaaier. Niemand wil immers een Darwin award.....
En dat zal ons imago goed doen! Wij vervolgen wel eventjes Adolf Hitler! En Darwin!! Zo !!
Jij impliceert dat huidskleur van invloed is op maatschappelijk gedrag: moet ik daar serieus op ingaanquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:29 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Mee eens, denk aan ghettovorming, denk aan de V.S. waar je zwarte wijken hebt waar zelfs de politie niet durft op te treden. De politie in de V.S. is stukken harder dan in dit land, kun je nagaan wat de gevolgen zijn.
De agentjes hier durven al niet op te treden als een paar van die Marokkaanse snotjochies een grote bek geven.![]()
[..]
Mag Wilders toch onwenselijk vinden? Heeft niets met discriminatie te maken.
[..]
niet-westerse allochtonen houden er bovendien een cultuur op na waarbij dit niets anders dan problemen geeft. Wie kan er voor op draaien? Juist, de hardwerkende burger. Kost ons allemaal geld, dus ga maar lekker naar je kaki kaki land, en doe daar profiteren van de kokosnoten die uit de boom flikkeren.
[..]
Klopt, kijk naar bijv. Opsporing Verzocht, elke dinsdagavond op Ned 1. Is een indicatie dat die lui alleen maar problemen geven.
Nee, exact. Dus wat mij betreft mag nu gelijk de sharia worden ingevoerd in heel Europa, alleen al om het idee jou in een burka te stoppen, jou elke dag te slaan, te misbruiken in elke vorm, en om je uiteindelijk te stenigen als je het waagt om Europa te ontvluchten. Want dat is uiteindelijk de toekomst van Europa -> Eurabia.... is dat wat je werkelijk wil?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:42 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Zijn ideologie is een ding, de manier waarop hij dingen uit is ronduit beschamend te noemen.
Wilders is slecht voor dit land, op elk vlak.
Nee, maar die 'nationaliteiten' zorgen nou eenmaal voor spanningen tussen diezelfde diverse 'nationaliteiten', en niet zozeer omdat het komt door de uitspraken van Wilders. Multiculti samenleving werkt niet, dat is nu wel bewezen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Door aan te geven dat je de aanwezigheid van 177 verschillende nationaliteiten in de grote steden onwenselijk vindt, geef je niet alleen aan dat het aantal nationaliteiten invloed heeft op de kwaliteit van die steden, maar geef je ook blijk van een ontzettende (al dan niet gespeelde, omdat je weet dat het scoort bij de achterban, ook al sta je er zelf niet stiekem achter) domheid: alsof het aantal nationaliteiten ook maar iets zegt over de manier waarop 'wij' met elkaar om zullen gaan.
Nee, inderdaad. Het zijn slechts 'incidenten' volgens jou....quote:Wel ja, haal een televisieprogramma dat zich richt op de opsporing van vermeende criminelen aan om daarmee te bewijzen dat 'de niet-Westerse immigranten' de veroorzakers zijn van de belangrijkste problemen in dit land: je bent echt een schertsfiguur.
Ik denk het laatstequote:Op woensdag 20 mei 2009 20:47 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Begrijp jij mijn sarcasme niet of begrijp ik jouw sarcasme niet??
Ja want als Wilders niet aan de macht komt oelalaaaa . Meteen de Sharia ingevoerd tuuuuurlijkquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:19 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee, exact. Dus wat mij betreft mag nu gelijk de sharia worden ingevoerd in heel Europa, alleen al om het idee jou in een burka te stoppen, jou elke dag te slaan, te misbruiken in elke vorm, en om je uiteindelijk te stenigen als je het waagt om Europa te ontvluchten. Want dat is uiteindelijk de toekomst van Europa -> Eurabia.... is dat wat je werkelijk wil?
Complimenten voor deze post, had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij impliceert dat huidskleur van invloed is op maatschappelijk gedrag: moet ik daar serieus op ingaan?
Door aan te geven dat je de aanwezigheid van 177 verschillende nationaliteiten in de grote steden onwenselijk vindt, geef je niet alleen aan dat het aantal nationaliteiten invloed heeft op de kwaliteit van die steden, maar geef je ook blijk van een ontzettende (al dan niet gespeelde, omdat je weet dat het scoort bij de achterban, ook al sta je er zelf niet stiekem achter) domheid: alsof het aantal nationaliteiten ook maar iets zegt over de manier waarop 'wij' met elkaar om zullen gaan.
Op dit gedeelte van je post ga ik inhoudelijk niet eens in. Als jij jezelf als laaggeletterde proleet wil profileren, dan doe je dat maar: de kokosnoten zal ik dan maar als metafoor voor je verstandelijke vermogens beschouwen.
Wel ja, haal een televisieprogramma dat zich richt op de opsporing van vermeende criminelen aan om daarmee te bewijzen dat 'de niet-Westerse immigranten' de veroorzakers zijn van de belangrijkste problemen in dit land: je bent echt een schertsfiguur.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Ja want als Wilders niet aan de macht komt oelalaaaa . Meteen de Sharia ingevoerd tuuuuurlijken in tjietsjerkstradeel gaan ruimdenkende vrouwen gestenigd worden op het dorpsplein denk je niet??
Stel je niet zo aan man huilebalk
Don't feed the trollquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Ja want als Wilders niet aan de macht komt oelalaaaa . Meteen de Sharia ingevoerd tuuuuurlijken in tjietsjerkstradeel gaan ruimdenkende vrouwen gestenigd worden op het dorpsplein denk je niet??
Stel je niet zo aan man huilebalk
De kwaliteit van je argumentatie is al net zo kut als die van je geblondeerde voorbeeld, beetje jammerquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:51 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ga jij nou maar lekker met je pa het midden-oosten aandoen, en vergeet je oogkleppen niet.
Ik snap je punt, en respecteer je mening. Maar ik snap niet dat de internationale betrekking zo'n zwaar gewichtspunt moet zijn. Sure, het is belangrijk, maar onze voornaamste handelspartners zijn toch echt binnen de EU zelf, en ik neem aan dat landen als Duitsland en Frankrijk ons niet gaan verketteren om een persoon als Wilders (want dan lopen ze zelf ook geld misquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:42 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Dan nog de internationale handelsbetrekkingen met dergelijke landen die op het spel worden gezet door die groteske laffe clown , zijn non-argumenten , zijn totaal onhaalbare plannen, zijn haatzaaierij enz. Prima zo, zorg dat hij veroordeeld gaat worden en dat hij het debat op een andere (lees fatsoenlijkere) toon voortzet.
Extremisme komt voor in alle religies , N-Ierland hebben we gezien , Israel , Sbrenica waar tienduizenden Moslims zijn omgebracht , en zo zijn er tal van voorbeelden.
Zijn ideologie is een ding, de manier waarop hij dingen uit is ronduit beschamend te noemen.
Wilders is slecht voor dit land, op elk vlak.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik snap je punt, en respecteer je mening. Maar ik snap niet dat de internationale betrekking zo'n zwaar gewichtspunt moet zijn. Sure, het is belangrijk, maar onze voornaamste handelspartners zijn toch echt binnen de EU zelf
Dicteren is een groot woord, maar dat wat we hier doen, heeft natuurlijk internationale gevolgen. Dat kun je niet negeren.quote:, en ik neem aan dat landen als Duitsland en Frankrijk ons niet gaan verketteren om een persoon als Wilders (want dan lopen ze zelf ook geld mis). Buiten dat zou ik 't ook totaal vreemd vinden als deze ontwikkelde landen een gunstig liggend land m.b.t. transport zomaar de rug toe keren en onze handelaren boycotten.
Daarnaast vind ik niet dat internationale opinie ons beleid hier in Nederland moet gaan dicteren,
Huh?quote:hetzelfde zie je met de Brusselse denktank die weer 'n leuk immigratie-plan heeft opgesteld. Neen, wat dat betreft is 't niet slecht om zelf ook af en toe ergens een grens te trekken, en al helemaal voor een land als Nederland, dat toch al niet zo'n sterke machtspositie heeft.
Ik probeerde net uit te leggen dat dat allemaal wel mee valt. Zou jij een land gaan boycotten en alle relaties afbreken om een; I quote "Geblondeerde neo-fascist die de wereld bijster is", en hij toevallig hier in Nederland rondloopt?quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]... sure, betaal jij dan het verlies even, als het toch niets voor zou stellen?
[..]
Nederland doet inderdaad aan -diplomatieke- boycots omdat de politieke mening van diverse regeringsleiders ons niet aanstaat. En daarin zijn we niet de enige. Is dat een antwoord op je vraag?quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik probeerde net uit te leggen dat dat allemaal wel mee valt. Zou jij een land gaan boycotten en alle relaties afbreken om een; I quote "Geblondeerde neo-fascist die de wereld bijster is", en hij toevallig hier in Nederland rondloopt?![]()
In dat geval.. laten we maar Burundi boycotten omdat er vast wel iemand met een andere mening rondloopt!11!
Nee, want Wilders is geen regeringsleider. Hij is parlementariër.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nederland doet inderdaad aan -diplomatieke- boycots omdat de politieke mening van diverse regeringsleiders ons niet aanstaat. En daarin zijn we niet de enige. Is dat een antwoord op je vraag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er word nergens in deze post over een positie als MP gepraat, slechts over hem als persoon.Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, want Wilders is geen regeringsleider. Hij is parlementariër.Nou en? Wat maakt het uit dat hij geen regeringsleider is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er word nergens in deze post over een positie als MP gepraat, slechts over hem als persoon.In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
Jij maakt je toch ook niet druk over een kamerlid in 'n ver land ofwel? Zolang zijn meningen niet namens de regering van Nederland verkondigd worden zie ik geen reden om Nederland te boycotten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:20 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nou en? Wat maakt het uit dat hij geen regeringsleider is?
Nee, jij hebt wel iets zinnigs in te brengen, of niet? Alleen maar Wilders afkraken omdat 'ie iets roept wat jij niet wil horen, boehoequote:Op woensdag 20 mei 2009 21:58 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
De kwaliteit van je argumentatie is al net zo kut als die van je geblondeerde voorbeeld, beetje jammer
Hehe, ik constateer dat aan het einde van de dag jouw argumenten op beginnen te raken en dat je overstapt op ordinair moddergooien. Was gisteren ook al het geval. ROYAL SADNESSquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:58 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
De kwaliteit van je argumentatie is al net zo kut als die van je geblondeerde voorbeeld, beetje jammer
Niet voor zover het om beledigingen gaat. Maar wat de positie van Wilders wel precair maakt is dat hij oproept tot openlijke discriminatie door wetgeving te eisen die specifiek de rechten van alleen moslims beperkt. Ik denk dat hij daar wel voor veroordeeld gaat worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:27 schreef Montagui het volgende:
Daarbij komt dan nog dat ik van mening dat ik Wilders nergens op een uitspraak kan betrappen die erger is dan waarvoor El Moumni werd aangeklaagd. Dusssss, zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen.
Hoezo "behouden"?quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:23 schreef Ixnay het volgende:
Je zou bijna alleen al op hem gaan stemmen om de vrijheid van meningsuiting te behouden.
Even mijn post uit het andere topic over Wildersquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:31 schreef LENUS het volgende:
[..]
Hehe, ik constateer dat aan het einde van de dag jouw argumenten op beginnen te raken en dat je overstapt op ordinair moddergooien. Was gisteren ook al het geval. ROYAL SADNESS
Dan maar ff de mijne erbij doenquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:33 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Even mijn post uit het andere topic over Wilders
*knip*
Kom maar op suckers
Anus?quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:34 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Trouwens wat rijmt er ookalweer op Lenus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
Een grote post kan zo al direct geschrapt worden: ontwikkelingshulp. Dat is niks anders dan geld weggooien. Het helpt niks en kan veel beter eerst voor eigen problemen gebruikt worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:33 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Het partijprogramma van Wilders nog eens doorlezend , vraag ik me oprecht af waar hij het geld voor al zijn ambitieuze plannen vandaan denkt te gaan halen ?
De dubbele standaarden worden anders vooral steeds door rechtse politici gehanteerd:quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:05 schreef Dutchguy het volgende:
Neemt niet weg dat ALS hij veroordeeld wordt de hele discussie over vrijheid van meningsuiting als een boemerang weer terug komt. Het zal niets oplossen zolang er een dubbele standaard gehanteerd wordt.
Ontwikkelinghulp is helemaal geen grote post. Het gaat daar om 0.5% van de begroting, waarvan een groot deel ook nog eens via het NL-bedrijfsleven wordt besteed en in feite ordinaire bedrijfssubsidie is. Busfabrikant VDL, baggeraars en sommige voedselproducenten zijn zonder onderwikkelingshulp binnen de korste keren bankroet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Een grote post kan zo al direct geschrapt worden: ontwikkelingshulp. Dat is niks anders dan geld weggooien. Het helpt niks en kan veel beter eerst voor eigen problemen gebruikt worden.
0,8%... In 2008 bedroeg de hulp 4,8 miljard euro, wat overeenkomt met ongeveer euro 642 per hoofd der beroepsbevolking per jaar.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:40 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ontwikkelinghulp is helemaal geen grote post. Het gaat daar om 0.5% van de begroting, waarvan een groot deel ook nog eens via het NL-bedrijfsleven wordt besteed en in feit ordinaire bedrijfssubsidie is.
Gast serieus lolquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een grote post kan zo al direct geschrapt worden: ontwikkelingshulp. Dat is niks anders dan geld weggooien. Het helpt niks en kan veel beter eerst voor eigen problemen gebruikt worden.
Ter vergelijking, de AWBZ en de AOW kosten al 50 miljard dit jaar en dan moet de vergrijzing nog beginnen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
0,8%... In 2008 bedroeg de hulp 4,8 miljard euro, wat overeenkomt met ongeveer euro 642 per hoofd der beroepsbevolking per jaar.
En waar denk je dat je linkse partijen het geld vandaan willen halen? ze willen nu zelfs bezuinigen op het onderwijs.. alsof dat constructief is op de lange termijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:44 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Gast serieus lol
Het geld dat daar naar toe gaat staat in geen enkele verhouding met de problematiek en de hoeveelheden geld die er in de zorg het onderwijs en weet ik veel waar Wilders bakken geld in wil gaan pompen.![]()
Zelfde als dat jij een inkomen van 1300 euro per maand hebt , een hypotheek van 8000 euro in de maand en je gaat dan in plaats van brood bij de bakker je brood in de supermarkt kopen. Druppel op de gloeiende plaat. Maar boys? Ik ga zo een film kijken en dat duik ik mijn nest in. Morgen weer vroeg dag.
Dromen jullie maar lekker verder over superheld Wilders, voorlopig gaan ze hem strafrechtelijk vervolgen en is er geen hond die met hem wil regeren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
Bijna 5 miljard per jaar. Dat is bijna 20 miljard per kabinetsperiode. Héél veel geld waarmee heel veel eigen problemen opgelost kunnen worden. In Afrika wordt het alleen maar verdeeld als druppels op gloeiende platen en de rest wordt in een bodemloze put gestort.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:40 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ontwikkelinghulp is helemaal geen grote post. Het gaat daar om 0.5% van de begroting, waarvan een groot deel ook nog eens via het NL-bedrijfsleven wordt besteed en in feite ordinaire bedrijfssubsidie is. Busfabrikant VDL, baggeraars en sommige voedselproducenten zijn zonder onderwikkelingshulp binnen de korste keren bankroet.
True, maar dat wil niet zeggen dat je de kleintjes moet negeren in de schaduw van de grote kostenposten. In deze tijden helpen alle miljoentjes mee neem ik toch aan. Of hebben wij hier zo een luxe-positie dat we er maar mee moeten smijtenquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:46 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ter vergelijking, de AWBZ en de AOW kosten al 50 miljard dit jaar en dan moet de vergrijzing nog beginnen.
Dit dus.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Bijna 5 miljard per jaar. Dat is bijna 20 miljard per kabinetsperiode. Héél veel geld waarmee heel veel eigen problemen opgelost kunnen worden. In Afrika wordt het alleen maar verdeeld als druppels op gloeiende platen en de rest wordt in een bodemloze put gestort.
Wat heb je er aan om meer geld in onderwijs te steken als je zoals Wilders tegelijkertijd alle hoog opgeleide allochtonen het land uit wil schoppen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En waar denk je dat je linkse partijen het geld vandaan willen halen? ze willen nu zelfs bezuinigen op het onderwijs.. alsof dat constructief is op de lange termijn.
Liever wat minder rijst en geld voor AK-47's voor ontwikkelingshulp dan hier in eigen land bezuinigen op dingen die in een ontwikkelde economie toch echt als basic gezien worden.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Bijna 5 miljard per jaar. Dat is bijna 20 miljard per kabinetsperiode. Héél veel geld waarmee heel veel eigen problemen opgelost kunnen worden. In Afrika wordt het alleen maar verdeeld als druppels op gloeiende platen en de rest wordt in een bodemloze put gestort.
Die reljeugd noem ik niet hoog opgeleidquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:50 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Wat heb je er aan om meer geld in onderwijs te steken als je zoals Wilders tegelijkertijd alle hoog opgeleide allochtonen het land uit wil schoppen.
Zoals gezegd een groot deel verdwijnt nu naar het NL-bedrijfsleven, dus je rekent je zelf ten onrecht rijk.quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:51 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Zoals gezegd een groot deel verdwijnt nu naar het NL-bedrijfsleven, dus je rekent je zelf ten onrecht rijk.
De rechtse partijen als de VVD en PVV richten zich vooral tegen allochtone HBO'ers en WO'ers, maar niet tegen ongeschoolde reljeugd. Een voorbeeldje: wie schopte een Kosovaarse studente het land uit en zette de maand daarna de deuren open voor 150.000 ongeschoolde, permanent bezopen Polen? Juist, het kabinet Balkenende3 met CDA, VVD, Wilders en Verdonk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Die reljeugd noem ik niet hoog opgeleid
Geef maar eens een bron waarin staat dat hij zich op HBO/WO buitenlanders richt? als ik op de partij-site kijk staat er toch ook echt immigratiestop voor Turken voor 5 jaar. Daarnaast zijn landen als Polen gewoon lid van de EU en mogen ze vrij reizen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:57 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De rechtse partijen als de VVD en PVV richten zich vooral tegen allochtone HBO'ers en WO'ers, maar niet tegen ongeschoolde reljeugd. Een voorbeeldje: wie schopte een Kosovaarse studente het land uit en zette de maand daarna de deuren open voor 150.000 ongeschoolde Polen? Juist, het kabinet Balkenende3 met CDA, VVD, Wilders en Verdonk.
Laten we elkaar niks wijsmaken, iedereen met meer dan MBO heeft niks meer te zoeken in Nederland als de rechtse tokkies van VVD en PVV aan de macht komen. En al helemaal niet als hij/zij ook nog allochtoon is.
Om even verder te borduren op jouw post.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik overdrijf even, maar stel dat Pakistan eens achter de uitspraken van Bin Laden zou staan, zou dat geen diplomatieke gevolgen hebben 'omdat hij niet in de regering zit'?quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jij maakt je toch ook niet druk over een kamerlid in 'n ver land ofwel? Zolang zijn meningen niet namens de regering van Nederland verkondigd worden zie ik geen reden om Nederland te boycotten.
Die immigratiestop geldt voor mensen van buiten de EU. En anno 2009 komen de hoger opgeleide migranten meestal van de buiten de EU en de lager opgeleide migranten van binnen de EU. Per saldo zo'n stop dus wel degelijk vooral gericht tegen hoger opgeleiden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Geef maar eens een bron waarin staat dat hij zich op HBO/WO buitenlanders richt? als ik op de partij-site kijk staat er toch ook echt immigratiestop, dus waar je dat vandaan haalt?
20 miljard kunnen besparen per kabinetsperiode is een kleine post?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:04 schreef Bowlingbal het volgende:
En waarom gaat het nu over een kleine post als ontwikkelingshulp?
Jij praat nu over een regering die een persoon steunt, dat is wat anders dan een persoon die namens een regering spreekt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik overdrijf even, maar stel dat Pakistan eens achter de uitspraken van Bin Laden zou staan, zou dat geen diplomatieke gevolgen hebben 'omdat hij niet in de regering zit'?
Nee.
Nogmaalsquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
20 miljard kunnen besparen per kabinetsperiode is een kleine post?
Ja. Dat jij het niet hebt is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[sarcasm]Túúúrlijk joh, dat kunnen we makkelijk missen om wat hulp in een bodemloze put te gooien.[/sarcasm]quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ach kom nou toch! Denk je nu echt dat uitspraken of daden van een individu welke niet in de regering zit, waarover niet scherp afkeurend wordt gesproken, geen gevolgen kan hebben voor de diplomatieke relaties?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jij praat nu over een regering die een persoon steunt, dat is wat anders dan een persoon die namens een regering spreekt.
Ik zie Bin-Laden nog niet zo snel voor Pakistan spreken, en al helemaal niet dat ook maar iemand dat wat kan schelen behalve z'n mede-terroristen
Er komen op een handjevol aziaten nauwelijks WO'ers naar Nederland, de meeste gaan naar de UK omdat wij niet aantrekkelijk genoeg zijn voor de hoog opgeleide wereldburger. Wij staan vooral bekend om het importeren van kansloze vluchtelingen die nooit wat zullen bijdragen aan de samenleving.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:04 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Die immigratiestop geldt voor mensen van buiten de EU. En anno 2009 komen de hoger opgeleide migranten meestal van de buiten de EU en de lager opgeleide migranten van binnen de EU. Per saldo zo'n stop dus wel degelijk vooral gericht tegen hoger opgeleiden.
Open er een topic over.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:08 schreef LENUS het volgende:
[..]
Er komen op een handjevol aziaten nauwelijks WO'ers naar Nederland, de meeste gaan naar de UK omdat wij niet aantrekkelijk genoeg zijn voor de hoog opgeleide wereldburger. Wij staan vooral bekend om het importeren van kansloze vluchtelingen die nooit wat zullen bijdragen aan de samenleving.
Zolang hij geen zeggenschap heeft over landsbeleid niet neequote:Op woensdag 20 mei 2009 23:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ach kom nou toch! Denk je nu echt dat uitspraken of daden van een individu welke niet in de regering zit, waarover niet scherp afkeurend wordt gesproken, geen gevolgen kan hebben voor de diplomatieke relaties?
Je snapt het niet helemaal. Het punt is dat je demagogie bedrijft als je bijv. gaat suggereren dat door het schrappen van ontwikkelingshulp de verhoging van de AOW-leeftijd niet nodig zou zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[sarcasm]Túúúrlijk joh, dat kunnen we makkelijk missen om wat hulp in een bodemloze put te gooien.[/sarcasm]
Dat zogenaamde verlies stel je je echt verkeerd voor. En je moet ook absoluut kijken. 20 miljard is veel. Heel veel. Als je iedere keer weer leest 'tekort van honderden miljoenen hier'. 'tientallen miljoenen tekort voor politie'. Dat kan allemaal opgevuld worden met het geld dat ontwikkelingshulp zou besparen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:06 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Nogmaals
a) het is geen 20 miljard omdat er ook inkomsten verlies tegenover staat
b) procentueel is het inderdaad een kleine post.
Je maakt echt een grapje.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zolang hij geen zeggenschap heeft over landsbeleid niet nee
Van de PVV site:quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:04 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Die immigratiestop geldt voor mensen van buiten de EU. En anno 2009 komen de hoger opgeleide migranten meestal van de buiten de EU en de lager opgeleide migranten van binnen de EU. Per saldo zo'n stop dus wel degelijk vooral gericht tegen hoger opgeleiden.
Nope, waarom drukte maken over iemand die geen enkele invloedssfeer heeft? Misschien dat het voor die religieuze fanatici allemaal een pot nat is, maar normaal gesproken kan 't een beetje ontwikkeld persoon niet aanzetten tot rigoureuze maatregelen als de persoon in kwestie toch niks te zeggen heeft.quote:
Zo erg is ook weer niet, er komen ook nog wel wat Oost-Europeanen. Alleen zie je dat de meesten daarvan binnen drie jaar gillend dit tokkieparadijs weer ontvluchten en een heenkomen zoeken in Engeland, Duitsland, Scandinavie of de VS.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:08 schreef LENUS het volgende:
Er komen op een handjevol aziaten nauwelijks WO'ers naar Nederland, de meeste gaan naar de UK omdat wij niet aantrekkelijk genoeg zijn voor de hoog opgeleide wereldburger. Wij staan vooral bekend om het importeren van kansloze vluchtelingen die nooit wat zullen bijdragen aan de samenleving.
Het was nota bene de TS die er over begonquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:13 schreef Bowlingbal het volgende:
Kan het gepeupel wat graag wil praten over de 'gemakkelijke' onderwerpen als ontwikkelingshulp en immigratie niet in een eigen topic gaan zitten?
Einde dienstmededeling.
Zou ik ook doen als hoog opgeleide, vaak zijn lonen in 't buitenland niet zo gebonden aan sociale consensus en zijn er minder betuttelende regeltjes.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:15 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Zo erg is ook weer niet, er komen ook nog wel wat Oost-Europeanen. Alleen zie je dat de meesten daarvan binnen drie jaar gillend dit tokkieparadijs weer ontvluchten en een heenkomen zoeken in Engeland, Duitsland, Scandinavie of de VS.
Meest tekenend is de situatie rond buitenlanders die hier aan de universiteit hebben gestudeerd en daarom na hun studie in Nederland mogen blijven werken. 90% is binnen een maand het land uitgevlucht en na 5 jaar is 98% vertrokken.
De laatste edit was van half 12 vanochtend, en ik zie het niet staan.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het was nota bene de TS die er over begon
Moet iemand in de regering zitten om invloed te hebben dan?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nope, waarom drukte maken over iemand die geen enkele invloedssfeer heeft? Misschien dat het voor die religieuze fanatici allemaal een pot nat is, maar normaal gesproken kan 't een beetje ontwikkeld persoon niet aanzetten tot rigoureuze maatregelen als de persoon in kwestie toch niks te zeggen heeft.
De meeste hoger opgeleide migranten komen uit Oost-Europa en worden door Wilders wel degelijk uitgesloten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Van de PVV site:
" * Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
* Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio"
Er staat dus werkelijk niks over de hele categorie "buiten de EU"
Of wil je Amerika/Canada/Australië en ga zo maar door als "niet westers" beschouwen?
Dat is nou exact de reden om die lui dus buiten de deur te houden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:15 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Meest tekenend is de situatie rond buitenlanders die hier aan de universiteit hebben gestudeerd en daarom na hun studie in Nederland mogen blijven werken. 90% is binnen een maand het land uitgevlucht en na 5 jaar is 98% vertrokken.
Mijn excuus, ik was in de war met newyorkuni22, dank voor de correctiequote:Op woensdag 20 mei 2009 23:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Moet iemand in de regering zitten om invloed te hebben dan?
Ehhh...
Dat van de andere Westerse landen heb ik al eerder gemeld en ik geef je gelijk daarinquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:18 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De meeste hoger opgeleide migranten komen uit Oost-Europa en worden door Wilders wel degelijk uitgesloten.
Voor Amerikanen, Canadezen en Australiers is Nederland gezien de lonen voor hoger opgeleiden hier totaal oninteressant, dus die kan hij wel toelaten want die komen toch niet.
Ruim gerekend in salaris en opleidingskostenquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:04 schreef Bowlingbal het volgende:
En waarom gaat het nu over een kleine post als ontwikkelingshulp?
Je zou je misschien ook eens kunnen afvragen waarom die hoger opgeleide migranten hier gillend wegrennen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:19 schreef Pacifico het volgende:
Ze komen hierheen om van ons geld te profiteren, cursusje, studie, en wat doen ze ? Juist, en daarom zijn ze dus niets waard voor deze samenleving, want ze blijven hier niet wonen, en bouwen niet mee aan een land dat Nederland heet.
Niet door mij iig, als de multiculti regering zo graag het naar de pleuris wil helpen, kunnen hun zoons en dochters de shit opruimen wat mij betreft.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:24 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Je zou je misschien ook eens kunnen afvragen waarom die hoger opgeleide migranten hier gillend wegrennen.
Het vervelende is daarnaast alleen dat er wel zo'n 80.000 hoog opgeleiden per jaar Nederland verlaten. Als je tegelijkertijd alleen maar laag geschoolde immigranten van binnen de EU binnenhaaltt, wordt je in hoog tempo een vergaarbak van bejaarden en laag geschoolden. En dat zijn catgorien die jaarlijks zwaar gesubsidieerd moeten worden, maar door wie straks?
Waarom heb je het de hele tijd over immigranten binnen de EU? Vrij verkeer van goederen en mensen weet je nog?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:24 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Je zou je misschien ook eens kunnen afvragen waarom die hoger opgeleide migranten hier gillend wegrennen.
Het vervelende is daarnaast alleen dat er wel zo'n 80.000 hoog opgeleiden per jaar Nederland verlaten. Als je tegelijkertijd alleen maar laag geschoolde immigranten van binnen de EU binnenhaaltt, wordt je in hoog tempo een vergaarbak van bejaarden en laag geschoolden. En dat zijn catgorien die jaarlijks zwaar gesubsidieerd moeten worden, maar door wie straks?
Ja zeg ik ook al hele tijd, maar komt er niet echt door geloof ikquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:28 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom heb je het de hele tijd over immigranten binnen de EU? Vrij verkeer van goederen en mensen weet je nog?
50K is alleen salaris, daar komt nog een hoop bij want die leraar moet bijv. ook een klaslokaal hebben en die agent ook een auto en een computer, etc. Daarnaast waarom steeds meer docenten voor steeds minder leerlingen, met de extreme vergrijzing zijn die helemaal niet meer nodig.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:24 schreef LENUS het volgende:
Voor die 5 miljard kunnen we zomaar 50.000 extra docenten en 50.000 extra agenten inzetten. Nee, je hebt gelijk die kunnen we niet gebruiken.
Niet hier helaas, in Italië donderen ze zo een haatbaardje het land uit. Wat doen we hier? Uitnodigen voor een kopje theequote:Op woensdag 20 mei 2009 23:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mijn excuus, ik was in de war met newyorkuni22, dank voor de correctie![]()
En op je andere vraag, ik denk van wel, aangezien een boycot op een land op basis van landsbeleid word gedaan denk ik zo. Wilders kan schreeuwen wat hij wil op dit moment, maar zijn ideeën toepassen doet toch niemand, dus ik zie ook geen reden om van die mug een olifant te maken.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:30 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Niet hier helaas, in Italië donderen ze zo een haatbaardje het land uit. Wat doen we hier? Uitnodigen voor een kopje thee
Boten vol met vluchtelingen die het 'geluk' komen zoeken. Wat doen we hier? Ach kom maar, hier heb je een uitkering, huis erbij? Geen probleem, hier heb je onze blonde dochter er ook nog bij! Geen Probleem!
In Italië komen ze in kampen te zitten, die zitten overvol. Nu gaat Berlusconi dat gespuis in het water al tegenhouden. Schiet van mij part die rubberbootjes maar lek. Het zijn net kakkerlakken, die lui blijven maar komen
- W. Churchill
Dude.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:30 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Niet hier helaas, in Italië donderen ze zo een haatbaardje het land uit. Wat doen we hier? Uitnodigen voor een kopje thee
Boten vol met vluchtelingen die het 'geluk' komen zoeken. Wat doen we hier? Ach kom maar, hier heb je een uitkering, huis erbij? Geen probleem, hier heb je onze blonde dochter er ook nog bij! Geen Probleem!
In Italië komen ze in kampen te zitten, die zitten overvol. Nu gaat Berlusconi dat gespuis in het water al tegenhouden. Schiet van mij part die rubberbootjes maar lek. Het zijn net kakkerlakken, die lui blijven maar komen
Het probleem is dat Wilders emigranten van binnen de EU (die anno 2009 vooral laag geschoold zijn) niet kan en wil tegenhouden, maar emigranten van buiten de EU (anno 2009 vooral hoog geschoolden) wel. Een rampzalig voorstel omdat je daarmee uitsluitend laag geschoolden binnenkrijgt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:28 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom heb je het de hele tijd over immigranten binnen de EU? Vrij verkeer van goederen en mensen weet je nog?
quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas, maar ach, dat past wel mooi bij zijn andere 'geniale' uitspraken![]()
Kerel, desnoods lossen we er de staatsschuld mee af, desnoods een lastenverlichting voor de belastingbetalen, desnoods verbranden we het geld op een groot vreugdevuur. Alles is beter dan ontwikkelingshulp, waarvan aangetoond is dat het niks meer is dan afkopen van schuldgevoel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:29 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
50K is alleen salaris, daar komt nog een hoop bij want die leraar moet bijv. ook een klaslokaal hebben en die agent ook een auto en een computer, etc. Daarnaast waarom steeds meer docenten voor steeds minder leerlingen, met de extreme vergrijzing zijn die helemaal niet meer nodig.
Nee jij met je doodsbedreigingen bent goed bezig.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:33 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Helaas, maar ach, dat past wel mooi bij zijn andere 'geniale' uitspraken
Ik denk niet dat je het zo strikt moet zien. Als een fatsoenlijke Aziaat bijv. een verblijfsvergunning aanvraagt zal dat heus niet geweigerd worden denk ik zo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:32 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het probleem is dat Wilders emigranten van binnen de EU (die anno 2009 vooral laag geschoold zijn) niet kan en wil tegenhouden, maar emigranten van buiten de EU (anno 2009 vooral hoog geschoolden) wel. Een rampzalig voorstel omdat je daarmee uitsluitend laag geschoolden binnenkrijgt.
Je mag best principieel tegen ontwikkelinghulp zijn, maar ga niet beweren dat je daarmee de staatshuishouding een geweldige boost gaat geven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:33 schreef LENUS het volgende:
Alles is beter dan ontwikkelingshulp, waarvan aangetoond is dat het niks meer is dan afkopen van schuldgevoel.
We stimuleren iig de Russische kalashnikov e.d. producentenquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:33 schreef LENUS het volgende:
[..]
Kerel, desnoods lossen we er de staatsschuld mee af, desnoods een lastenverlichting voor de belastingbetalen, desnoods verbranden we het geld op een groot vreugdevuur. Alles is beter dan ontwikkelingshulp, waarvan aangetoond is dat het niks meer is dan afkopen van schuldgevoel.
Nee, alleen doe je daar dankzij Verdonk, met zelfs een universiteitsgraad, 3 jaar en 2 heen- en weer vluchten over. En dan moet je nog een rijke partner hebben ook.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het zo strikt moet zien. Als een fatsoenlijke Aziaat bijv. een verblijfsvergunning aanvraagt zal dat heus niet geweigerd worden denk ik zo.
Ik vind jou maar een bange man. Wie ga je trouwens omkegelen met je nickname? Ik mag hopen dat dit een groep Marokkaanse hangjongeren betreft in Gouda. Die mogen wat mij betreft omgekegeld worden!quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee jij met je doodsbedreigingen bent goed bezig.
Zo strikt is het ook helemaal niet, maar dat past niet zo in het lekker in het "argumentenkaartenbakje" van de linkserts hier.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het zo strikt moet zien. Als een fatsoenlijke Aziaat bijv. een verblijfsvergunning aanvraagt zal dat heus niet geweigerd worden denk ik zo.
Bang? Man, waar heb je het over? Jij loopt gewoon tof te doen met je mensen te laten verzuipen, ik zeg daar wat van en dan ben ik de bange persoon?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:36 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ik vind jou maar een bange man. Wie ga je trouwens omkegelen met je nickname? Ik mag hopen dat dit een groep Marokkaanse hangjomgeren betreft in Gouda. Die mogen wat mij betreft omgekegeld worden!
Genoeg is genoeg.
Nou rechtse coryfeeen als Rita Verdonk en haar VVD-vrienden waren daar anders in het verleden al zeer extremisitisch in. En ik heb niet bepaald de indruk dat Wilders gematigder is dan de VVD of ToN.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En als we 't allemaal maar toestaan is 't ook weer niet goed zeker?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:36 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, alleen doe je daar dankzij Verdonk, met zelfs een universiteitsgraad, 3 jaar en 2 heen- en weer vluchten over. En dan moet je nog een rijke partner hebben ook.
Mensen verzuipen? Nee, hierheen laten komen en ons laten verzuipen in geweld, criminaliteit, en overvolle gevangenissen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:37 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bang? Man, waar heb je het over? Jij loopt gewoon tof te doen met je mensen te laten verzuipen, ik zeg daar wat van en dan ben ik de bange persoon?
Dat vind jij wel meevallen? Drie jaar over een fucking papiertje 'vind je wel meevallen' ?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En als we 't allemaal maar toestaan is 't ook weer niet goed zeker?
Goeie zaak dat Verdonk het wat strikter heeft gemaakt. En 2 vluchten in de loop van 3 jaar, en dan eeuwig hier mogen blijven zie ik ook niet echt als 'n grootse drempel om Nederland maar te weigeren
quote:Hij komt er in iedergeval in, en dat is wat Feestnummer onterecht ontkende
Je bent een bange en laffe man/ventje/losertje.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat vind jij wel meevallen? Drie jaar over een fucking papiertje 'vind je wel meevallen' ?
[..]
Ja als ik kijk hoe lang ik hier bij 't gemeentehuis al moet wachten tot ik een keer heb wat ik vroeg dan is het voor iets belangrijks als permanente bewoning in Nederland wel normaal vind ik.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat vind jij wel meevallen? Drie jaar over een fucking papiertje 'vind je wel meevallen' ?
[..]
Dude, waar heb je het over?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja als ik kijk hoe lang ik hier bij 't gemeentehuis al moet wachten tot ik een keer heb wat ik vroeg dan is het voor iets belangrijks als permanente bewoning in Nederland wel normaal vind ik.
Doe je held nog even na, noem me nog even 'knettergek', 'abject' en 'infaam' ofzo. Dan kom je er wel! Bang? Waarvoor? Omdat ik drie jaar voor een verblijfsvergunning voor iemand met een universitaire graad lang vind?quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:44 schreef LENUS het volgende:
[..]
Je bent een bange en laffe man/ventje/losertje.
De bureaucratie in dit land.quote:
Nou val er nou niet inquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Doe je held nog even na, noem me nog even 'knettergek', 'abject' en 'infaam' ofzo. Dan kom je er wel! Bang? Waarvoor? Omdat ik drie jaar voor een verblijfsvergunning voor iemand met een universitaire graad lang vind?
Als je een punt probeert te maken, doe dan op z'n minst een beetje je best.
hehe, je laat je goed kennen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Doe je held nog even na, noem me nog even 'knettergek', 'abject' en 'infaam' ofzo. Dan kom je er wel! Bang? Waarvoor? Omdat ik drie jaar voor een verblijfsvergunning voor iemand met een universitaire graad lang vind?
Als je een punt probeert te maken, doe dan op z'n minst een beetje je best.
Ik heb anders nog nooit 3 jaar hoeven wachten op een uittreksel van het bevolkingsregister.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De bureaucratie in dit land.
Of moeten de gewillige nieuwe Nederlanders maar snellere procedures ondergaan?
En daarnaast kunnen ze toch alsnog een tijdelijk woon/werk visa aanvragen in de tussentijd...
Nee jij woont hier dan ook al en je hebt daardoor toch een wat hogere prioriteit als een non-EU'er denk ik.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nooit 3 jaar hoeven wachten op een uittreksel van het bevolkingsregister.
Er zijn er al meerdere vervolgd voor uitspraken die ze gedaan hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:58 schreef Pacifico het volgende:
Ik hoop dat de overheid zo stoer is om een aantal haatbaardjes die op onze kosten in vieze moskees haat zitten te prediken ook gaat vervolgen. Maar dat zal wel niet. Stel je voor dat er een opstand uitbreekt, oeeeeeh. Relluh
Oh, nee, wacht, we interpreteren de uitspraken verkeerd![]()
quote:Daar zou Wilders ook op moeten gooien voor de grap: "meneer de rechter, uw lezing is niet de mijne. Mijn uitspraken worden verkeerd opgevat, want je kunt er verschillende lezingen aan geven...." Koran pwned
Precies, je moet het allemaal in de context zien, eigenlijk vind Geert de allochtonen hele aardige mensen, net als de Koran ons hele aardige mensen vind.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:58 schreef Pacifico het volgende:
Ik hoop dat de overheid zo stoer is om een aantal haatbaardjes die op onze kosten in vieze moskees haat zitten te prediken ook gaat vervolgen. Maar dat zal wel niet. Stel je voor dat er een opstand uitbreekt, oeeeeeh. Relluh
Oh, nee, wacht, we interpreteren de uitspraken verkeerd![]()
Daar zou Wilders ook op moeten gooien voor de grap: "meneer de rechter, uw lezing is niet de mijne. Mijn uitspraken worden verkeerd opgevat, want je kunt er verschillende lezingen aan geven...." Koran pwned
Dat dan weer welquote:Er zijn er al meerdere vervolgd voor uitspraken die ze gedaan hebben.
Wat doet dat er toe, 'dat je er niet veel van hoort' ? Zou het elke dag op de voorpagina moeten staan ofzo? Kranten mogen het nieuws drukken in de verhouding die ze willen hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat dan weer welHelaas hoor je daar niet veel over, maar wel een goeie zaak.
Ja zou wel moeten, anders krijg je situaties zoals nu op dit forum waarin mensen denken dat de rechtspraak alleen vóór de Imams zijn, terwijl er wel degelijk wat aan gedaan word. Deze misinformatie van de media, of eerder het weglaten van de informatie is wel kwalijk, aangezien het een groot argument van veel mensen is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe, 'dat je er niet veel van hoort' ? Zou het elke dag op de voorpagina moeten staan ofzo? Kranten mogen het nieuws drukken in de verhouding die ze willen hoor.
Waarom zou dat moeten? Kranten verkopen gewoon nieuws wat goed verkoopt, en veroordeelde Imams vallen daar niet echt tussen. En Wilders kan er niet echt kamervragen mee stellen, dus in de Telegraaf zal je het al helemaal niet lezen. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja zou wel moeten, anders krijg je situaties zoals nu op dit forum waarin mensen denken dat de rechtspraak alleen vóór de Imams zijn, terwijl er wel degelijk wat aan gedaan word. Deze misinformatie van de media, of eerder het weglaten van de informatie is wel kwalijk, aangezien het een groot argument van veel mensen is.
Nee, juist op pagina 1 plaatsen levert sensatie op.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
En veroordeelde Imams zijn nu eenmaal niet sensationeel. Dus dat landt meestal op pagina 15.
Ach laten we dan zeggen dat het misschien 'verstandiger' is om het af en toe wel te doen. Neemt toch wat vooroordelen weg bij de mensen denk ik.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:07 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Kranten verkopen gewoon nieuws wat goed verkoopt, en veroordeelde Imams vallen daar niet echt tussen. En Wilders kan er niet echt kamervragen mee stellen, dus in de Telegraaf zal je het al helemaal niet lezen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik ben blij dat kranten niet volgens één of andere wet verplicht objectief moeten zijn of iets.
"Politiek proces", wat een fucking clown is die geblondeerde mafketel toch ook.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:08 schreef qonmann het volgende:
Net die voorzitter van het Samenverwerkingsverband Marokkanen op TV.
Ach wat was ie blij met dit politieke proces.
Hij zal wel weer wat meer subsidie hebben aangevraagd om het een en ander te kunnen vieren.
Waarom zou een gemiddelde sensatiekrant dat willen doen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach laten we dan zeggen dat het misschien 'verstandiger' is om het af en toe wel te doen. Neemt toch wat vooroordelen weg bij de mensen denk ik.
't is gewoon een politiek proces, zoals je dat vaak in bananenrepublieken tegenkomt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"Politiek proces", wat een fucking clown is die geblondeerde mafketel toch ook.
Beste meneer met je aluminium hoedje, heb je enig bewijs waaruit blijkt dat de regering achter dit proces zit en de trias politica geschonden is?quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:13 schreef qonmann het volgende:
[..]
't is gewoon een politiek proces, zoals je dat vaak in bananenrepublieken tegenkomt.
Hij hoort zich net als elke andere burger van dit land te verantwoorden voor de rechter als daar om gevraagd wordt. Wie de fuck denkt die mongool dat hij is door de rechtsgang in dit land af te doen als een "politiek proces"? Hij staat niet boven de wet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:13 schreef qonmann het volgende:
[..]
't is gewoon een politiek proces, zoals je dat vaak in bananenrepublieken tegenkomt.
De regering zit er niet achter, maar neem maar aan dat ze er ook geen ophef over gaan maken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:13 schreef qonmann het volgende:
[..]
Behalve een oogje toeknijpen en weinig steun verlenen/toezeggen weinig denk ik zo.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Beste meneer met je aluminium hoedje, heb je enig bewijs waaruit blijkt dat de regering achter dit proces zit en de trias politica geschonden is?
je bent zelf een MONGOOL.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij hoort zich net als elke andere burger van dit land te verantwoorden voor de rechter als daar om gevraagd wordt. Wie de fuck denkt die mongool dat hij is door de rechtsgang in dit land af te doen als een "politiek proces"? Hij staat niet boven de wet.
Een oogje toeknijpen? Je bedoelt dat de regering geen directe invloed uitoefent op individuele zaken die onder de rechter zijn?quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De regering zit er niet achter, maar neem maar aan dat ze er ook geen ophef over gaan maken.
[..]
Behalve een oogje toeknijpen en weinig steun verlenen/toezeggen weinig denk ik zo.
Precies, goeie zaak dusquote:Op donderdag 21 mei 2009 00:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een oogje toeknijpen? Je bedoelt dat de regering geen directe invloed uitoefent op individuele zaken die onder de rechter zijn?
Dat is nu precies trias politica!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |