Yes, yes, jiehoe!quote:Wilders definitief vervolgd
Het Openbaar Ministerie moet Geert Wilders vervolgen wegens haatzaaien en groepsbelediging. De procureur-generaal bij de Hoge Raad wil een verzoek van advocaat Moszkowicz om de vervolging van Wilders te staken niet behandelen.
Justitie wilde Wilders eerst niet vervolgen, maar kreeg daartoe opdracht van het gerechtshof in Amsterdam. Het hof besloot dat na een klacht tegen Wilders van advocaat Spong.
De procureur verwerpt de stelling van Moszkowicz dat Wilders niet anders dan veroordeeld kan worden na de uitspraak van het hof. De rechter is niet gebonden aan het hof, zegt de procureur.
juistquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak, nu hopen dat hij hierdoor meer stemmen van paupers krijgt, de verkiezingen wint en gaat regeren, er vervolgens een puinhoop van maakt en binnen 3 jaar vergeten is.
Eind januari was al besloten dat Wilders vervolgd zou worden, Moskowicz had daar bezwaar op gemaakt en dat is nu dus afgewezen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:13 schreef TheClown1 het volgende:
morgen bericht over dat de populariteit van wilders met 80% gestegen is in Nederland
Nu ga jij er van uit dat Wilders-aanhangers van dergelijke procedures op de hoogte zijn. Dat moet je niet doen natuurlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Eind januari was al besloten dat Wilders vervolgd zou worden, Moskowicz had daar bezwaar op gemaakt en dat is nu dus afgewezen.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak, nu hopen dat hij hierdoor meer stemmen van paupers krijgt, de verkiezingen wint en gaat regeren, er vervolgens een puinhoop van maakt en binnen 3 jaar vergeten is.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wilders gaat niet regeren, niemand wil immers met hem regeren. En hij wordt nooit groot genoeg om alleen of bijv alleen met het CDA of de VVD te regeren, laat staan met hun beide.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat iedereen het hier meteen heeft over electorale gevolgen tekent voor mij het niveau van de politieke discussie in Nederland.
Een symbolische straf van 1 dag mag van mij ook wel. Als het maar duidelijk wordt dat hij te ver is gegaan en bij herhaling langer zal zitten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef Klopkoek het volgende:
Ik hoop trouwens op een voorwaardelijke strafOf een veroordeling zonder straf (dat kan dacht ik ook). Of ben ik nu weer de linkse softie aan het uithangen?
Ik zie liever dat de andere partijen gewoon de problemen erkennen en gaan aanpakken, zodat hij z'n stokpaardje kwijt is en weer een kleine partij wordt. Maar ja, kans dat dat gaat gebeuren is ook 0,001% ofzo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nu ga jij er van uit dat Wilders-aanhangers van dergelijke procedures op de hoogte zijn. Dat moet je niet doen natuurlijk.Maar zoals ik al zei, hoe MEER aanhangers, hoe beter.
Altijd leuk, mensen die claimen dat andere partijen de problemen niet-erkennen. Ik vraag me dan soms af wat voor definitie van erkennen ze gebruiken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:36 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ik zie liever dat de andere partijen gewoon de problemen erkennen en gaan aanpakken, zodat hij z'n stokpaardje kwijt is en weer een kleine partij wordt. Maar ja, kans dat dat gaat gebeuren is ook 0,001% ofzo.
Dan kan hij gelijk heel Europa regeren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:35 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, het zegt meer iets over FOK!... Als je alle claims over zetelwinst bij elkaar op zou tellen staat Wilders inmiddels op 4856 zetels
Europa moslim vrijquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan kan hij gelijk heel Europa regeren.
Juist.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een symbolische straf van 1 dag mag van mij ook wel. Als het maar duidelijk wordt dat hij te ver is gegaan
Dat ligt aan de gevolgen. Als met Fitna2 dan alsnog de vlam in de pan slaat, wat Wilders stiekem hoopt, dan moet je niet schromen om hem voor een jaar de bak in gooien.quote:en bij herhaling langer zal zitten.
Nee hoor, het zal me niets verbazen dat door de opkomst van Wilders een coalitie over rechts onhaalbaar wordt. Niemand wil met hem regeren en niemand wil inbinden (Wilders dus) Dus dan krijgen we een vertrouwde Centrum Linkse coalitie terugquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef marco-ouwe het volgende:
[..]
Dan word het alleen maar opnieuw en opnieuw stemmen toch?
De wet handhaven is dus wat jou betreft treurig of eng?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Iemand voor belediging vervolgen... treurig of eng. Ik ben er nog niet uit. Misschien wel beide.
Dat is een complot van de intellectuelen, JD. De intellectuelen willen juist dat de PVV gaat stijgen, om hem zo te dwingen te regeren en zijn standpunten waar te maken. Echter, zijn standpunten zijn zo onrealistisch dat regeren meteen de doodvonnis betekend. Zo maken de intellectuelen de PVV kapot.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef JohnDope het volgende:
De reden dat je geen campagne posters voor de PVV op straat ziet hangen is omdat de tegenstanders al genoeg campagne voor Wilders voeren, want let maat op de peilingen, de PVV zal weer verder stijgen in de peilingen.
Ik verwacht eigenlijk dat met Fitna2 Wilders zichzelf de das nog verder om doetquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Dat ligt aan de gevolgen. Als met Fitna2 dan alsnog de vlam in de pan slaat, wat Wilders stiekem hoopt, dan moet je niet schromen om hem voor een jaar de bak in gooien.
Vertel mij dan die standpunten uit die niet realistisch zijnquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een complot van de intellectuelen, JD. De intellectuelen willen juist dat de PVV gaat stijgen, om hem zo te dwingen te regeren en zijn standpunten waar te maken. Echter, zijn standpunten zijn zo onrealistisch dat regeren meteen de doodvonnis betekend. Zo maken de intellectuelen de PVV kapot.
Prima toch. Een oud pand dat op instorten staat moet ook eerst gesloopt worden om daarna weer wat fatsoenlijks op te kunnen bouwen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een complot van de intellectuelen, JD.
Precies, kan me niet brommen hoe hij er aan komt, zolang hij maar blijft stijgenquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef JohnDope het volgende:
De reden dat je geen campagne posters voor de PVV op straat ziet hangen is omdat de tegenstanders van Wilders al meer dan genoeg campagne voor de PVV voeren, want let maar op de peilingen; de PVV zal door dit nieuws weer verder stijgen.
Op naar de 76 zetels.
Je kan ook gewoon naar de website van de PVV gaan en daar het programma bekijken, scheelt mij een hoop werk. En jij als nuchtere en onbevooroordeelde Hollander zou het een en ander meteen moeten constateren!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Leg mij dan die standpunten uit die niet realistisch zijn
Het is toch bizar, de hele stad hangt vol met dode bomen die gebruikt worden voor politieke propaganda, de ene orwelliaanse propaganda tekst is nog orwelliaanser dan de andere, iedereen doet er aan mee, behalve de PVV.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, kan me niet brommen hoe hij er aan komt, zolang hij maar blijft stijgen
En als de linkse huilies dit proces alleen maar stimuleren door te baggeren in de media snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers, mijn zege hebben ze om door te gaan.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de rechtszaak.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Iemand voor belediging vervolgen... treurig of eng. Ik ben er nog niet uit. Misschien wel beide.
Ik zie juist overal posters van de PVV, met Madlener en Wilders erop.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch bizar, de hele stad hangt vol met dode bomen die gebruikt worden voor politieke propaganda, de ene orwelliaanse propaganda tekst is nog orwelliaanser dan de andere, iedereen doet er aan mee, behalve de PVV.
En toch gaat de PVV scoren, dan moet het volk wel heel ontevreden zijn.
Eind dit jaar.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat met Fitna2 Wilders zichzelf de das nog verder om doet![]()
Wanneer moet die 'film' eigenlijk klaar zijn?
Ik ben ervan overtuigd dat hij op onrust hoopt.quote:De film heeft vooraf veel ophef veroorzaakt. Vroeg u zichzelf wel eens af: waar ben ik aan begonnen?
"Nee, dat niet. Ik ben niet naïef, ik wist wat een film teweeg zou kunnen brengen. Dat het zo enorm zou worden had ik niet gedacht. Maar ik vind dat ik het goed heb gedaan. Het was niet altijd aangenaam. Dat wil ik niet verhullen."
Na de film bleef het rustig. Moslims haalden hun schouders op. Bent u teleurgesteld?
"Onder de maatschappelijke elite is niet zoveel gebeurd, maar de gewone man heeft de film wel gezien en erover gepraat. Jullie gaan steeds uit van de premisse dat de film tot een Derde Wereldoorlog had moeten leiden."
Vooraf zei u dat alle ophef bewees dat de film nodig was. Is het gebrek aan ophef achteraf dan niet het bewijs dat de film onnodig was? "Nee, de film heeft de waarheid laten zien. De boodschap is overgekomen. De film is tientallen miljoenen keren bekeken."
Volgens staatssecretaris Aboutaleb heeft de film geleid tot een emancipatieproces binnen de moslimgemeenschap. Is dat niet een goed teken?
"Het is aantrekkelijk dat te geloven. Maar het is een façade van de islamitische elite. In de top slaan sommigen goede teksten uit. Aan de basis is er het grote stilzwijgen, en de ellende gaat door: onderdrukking van vrouwen, in elkaar rammen van homofielen, criminaliteit. Soms religieus, soms cultureel, soms ideologisch, soms sociaal-economisch bepaald."
Alles wat ik daar zie staan is prima uit te voeren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de website van de PVV gaan en daar het programma bekijken, scheelt mij een hoop werk. En jij als nuchtere en onbevooroordeelde Hollander zou het een en ander meteen moeten constateren!
Oftewel over 5-6 jaar hebben we zekerheid.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:49 schreef Pool het volgende:
Allemaal voorafgeneuzel dit. Gewoon afwachten op de inhoudelijk uitspraak van de rechtbank straks, vervolgens op die van het hof en dán is de Hoge Raad pas aan de beurt.
Dat is onzin, want ik ben de laatste tijd in verschillende en grote steden geweest en er hing nergens een poster van de PVV.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie juist overal posters van de PVV, met Madlener en Wilders erop.
Het feit dat er dus blijkbaar wettelijke gronden zijn om iemand wegens belediging te vervolgen vind ik vrij eng ja. Jij niet?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
De wet handhaven is dus wat jou betreft treurig of eng?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |