quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:15 schreef Reinhilde het volgende:
oh Geppie! Getver, wat zal je geschrokken zijn!![]()
Ik ben net weer naar het CB geweest met Thomas. Hij was maar 420 gram aangekomen in 6 weken tijd, hij zit nu op 7770 gram. Dus nu niet meer ruim boven het gemiddelde, maar er nét boven. Hij is was ook maar 2,5 cm gegroeid, en zit nu net onder het gemiddelde. De arts maakte zich geen zorgen, dus dat doe ik dan ook niet.
Hij is verder helemaal gezond en hij doet het gewoon hartstikke goed!![]()
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Geppie wat een schrik zeg! Als jullie met de bus gaan, hou je dan de kinderwagen vast, of ga je zitten?
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:27 schreef simmu het volgende:
[..]
da's in een post: oh bah! en hiep hoi!
lekker cremetjes smeren op die blauwe plekken! zachtjes erin masseren, gaan ze sneller weg. calendulacreme helpt wel. en kusjes krijgen op de auwdat kan dan nu weer wel he
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat fijn dat Thomas het zo goed doet
Dana vind het tegenwoordig leuk als ik met haar oefen om rechtop te staan
Ze kijkt dan ook echt heel trots als ze bijna zelf staat
Zodra ik dr weer terug op dr grond laat zakken begint ze te mopperen en wilt ze nog een keer hihi
mooi dat a t zo goed doetquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:22 schreef DolleMina het volgende:
Hier weer goedgekeurd bij het CB.![]()
Ze is nu 6060 gram en 64,5 cm. Ze is dus qua gewicht nog steeds onder het gemiddelde(volgt wel het lijntje) maar qua lengte zit ze vrij plotseling boven het gemiddelde waar deze eerst gemiddeld was. Een slanke den dus...![]()
Er was wel eerst een beetje paniek over haar hoofdje, want die groei vertoonde opeens een scherpe daling.Maar dat was een meetfoutje, bleek na nog eens gemeten te hebben.
![]()
En ze lag vanmorgen opeens op haar zij naar mij te kijken. We waren na het CB nog even het bed in gedoken voor een hazenslaapje. Geen idee of ze zich aan mij op haar zij getrokken heeft, of dat ze alles zelf heeft gedaan, maar het was wel leuk wakker worden...
ghe die maat harses had elin na 2 weken alquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:58 schreef DolleMina het volgende:
D'r energie is hier dan wellicht ten koste gegaan van haar hoofdje, want die is 39,5 cm. Klein maar fijn.
Hier was Annicka's groei in gewicht ook wat minder toen ze de lucht in schoot, nu is de groei weer netjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoe groot is t hoofdje nu? of was dat fons?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:59 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb er eentje met hoofdomtrek 39 moeten uitwerken.
40, auquote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:07 schreef Bass-Miss het volgende:
Bij beiden. De vroedvrouw wist te vertellen dat het grootste dat ze gehad hadden 40 was.
Ik weet niet hoe groot Elodie haar hoofd nu is, volgende week moeten we naar het cb.
Op 9 april, dus twee dagen voor ze drie maanden werd was het 41,8.
Ach gossie, wat zielig.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:22 schreef Axi het volgende:
vandaag ook naar t cb geweest, alles was goed, alleen vroeg de arts nog, goh heb je een heftige bevalling gehad of is er veel aan haar getrokken.... eeuuh nee eigenlijk niet, ze is er alleen uitgetrokken nadat haar hoofdje al geboren was (vond ik overigens wat vreemd en deed verrekte veel pijn). Blijkt nou haar sleutelbeentje is gebroken geweest.. zit een flinke bobbel op Dit is dus niet opgemerkt door de 2 kinderartsen na de bevalling. Geen wonder dat mn kleine meisje de eerste dagen zoveel huilde! En nu snap ik ook waarom zo haar rechterhandje ook een stuk minder gebruikt...
google maar op borstvoedingscurvequote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:22 schreef Axi het volgende:
vandaag ook naar t cb geweest, alles was goed, alleen vroeg de arts nog, goh heb je een heftige bevalling gehad of is er veel aan haar getrokken.... eeuuh nee eigenlijk niet, ze is er alleen uitgetrokken nadat haar hoofdje al geboren was (vond ik overigens wat vreemd en deed verrekte veel pijn). Blijkt nou haar sleutelbeentje is gebroken geweest.. zit een flinke bobbel op Dit is dus niet opgemerkt door de 2 kinderartsen na de bevalling. Geen wonder dat mn kleine meisje de eerste dagen zoveel huilde! En nu snap ik ook waarom zo haar rechterhandje ook een stuk minder gebruikt...
Gelukkig heeft ze niet al te veel last van de prikjes...
@Dakota, waar heb jij die mooie groeicurve vandaan?? Maak je die zelf??
Ach, wat zielig.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:44 schreef Axi het volgende:
@Nummer_zoveel, nee ze heeft er geen pijn meer aan, maar vaak zijn die kindjes angstig voor pijn aan dat armpje waardoor ze het minder gebruiken.
dat kun je toch alsnog doen?? vragen waarom kan nooit kwaad, en je helpt er misschien ook nog andere baby's mee, omdat die artsen in de toekomst wél voorzichtiger zullen zijn, of iig beter opletten. heel sneu voor je meisje dat hat haar moest overkomen iig.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:06 schreef Axi het volgende:
@Dollemina en Dakota, bedankt!!
tis trouwens dat ik afgelopen vrijdag al naar de kinderarts moest (hoefde niet meer terug te komen) anders had ik ze hier toch wel op aangesproken hoor...
ik moest met halve potjes fruit beginnen, niet te lang na zijn fles als hij nog niet zo'n honger had. op die manier kan hij speels aan het eten van een lepel wennen. ik weet natuurlijk niet wat tyler nu mag hebben ivm zijn ziekte ...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja de fysio was er weer vanmorgen. Hij ziet elke week wel verbetering, maar hij loopt wel motorisch achter. Dat idee hadden we zelf ook. Hij kan inmiddels wel goed zn koppie meebewegen als je hem van lig naar zit omhoog trekt. Maar volgens de kinderarts nog weinig kracht in zijn armen.
Op de zij doet hij zelf nog niet echt. Met wat hulp lukt het nu wel en dan door rollen naar buik. Buiklig zelf gaat heel goed, vind hij ook geweldig, dan straalt dat koppie.
Dat zijn ook oefeningen die we doen met hem.
Vraag me wel af hoe het beste met bijvoeding te beginnen. Misschien wacht ik nog een weekje, kan ik het bij cb navragen. Dan moet Tyler voor de prikken heen.
Hij mag alles hebben wat een "gezonde" baby ook mag hebben. Dus we hoeven er verder geen rekening mee te houden. Uiteraard als hij last krijgt meteen stoppen. En goed ontlasting in de gaten houden, dat het niet moeizaam gaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik moest met halve potjes fruit beginnen, niet te lang na zijn fles als hij nog niet zo'n honger had. op die manier kan hij speels aan het eten van een lepel wennen. ik weet natuurlijk niet wat tyler nu mag hebben ivm zijn ziekte ...
Oa vanwege het vele spugen nog. En omdat hij niet zo veel drinkt in verhouding. En dat hij nu kan leren om van een lepel te eten, zodat hij het goed kan als hij 6 maanden is. Omdat hij motorisch wat achterloopt, kan het zijn dat dit ook moeilijker voor hem is. Zo duidelijk?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:31 schreef texelonia het volgende:
Ingrid waarom moeten jullie al met bijvoeding beginnen eigenlijk? Je zou verwachten dat daardoor de darmen ook weer wat meer te verduren krijgen, of niet? Of heeft de arts er niks over gezegd? Niet als aanval bedoeld hoor, vroeg me alleen af juist in Tylers geval waarom de arts jullie eerder wil laten beginnen.
Seb had met ongeveer vier weken ongeveer 36,5 cm hoofdomtrek heb ik net even gekeken in het groeiboekje.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:31 schreef texelonia het volgende:
En wat heeft Hannah dan een klein koppie vergeleken jullie kindersDie had met 4 weken op het cb een hoofdomtrek van 37nogwat cm
Wat werkt niet? Kan je 't plaatje niet zien?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:47 schreef DJMO het volgende:
dat werkt zo niet freecelldit is niet een van jou kinderen zie ik staan
nope afgeschermdquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat werkt niet? Kan je 't plaatje niet zien?
je moet ze even opslaan, en dan op je photobucket zettenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat werkt niet? Kan je 't plaatje niet zien?
en als je nou een portie's extra maakt, die zijn toch zo ontdooit??quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:16 schreef freecell het volgende:
En hij had echt nèt heel veel gedronken voor het wegenGoede zaak, want hij zat in de CB curve er nu al echt onder (terwijl hij in deze curve juist iets lijkt te stijgen?
) en een voeding scheelt wel 200 gram denk ik
Ow, meneer vertikt het trouwens om potjes te eten. Al een variant of 6 geprobeerd, er gaan maximaal 4 happen in. Wat ik zelf maak gaat helemaal opLekker onhandig als je een keer snel moet...
klopt, bv curve is anders dan de cb curve..aangepast aan t gemiddelde van alleen bv kindjes dusquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:14 schreef freecell het volgende:
Poging 2
Lengte:
[ afbeelding ]
Gewicht:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:26 schreef Dakota het volgende:
[..]
klopt, bv curve is anders dan de cb curve..aangepast aan t gemiddelde van alleen bv kindjes dus
sir yes sirquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:29 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus ze gebruiken bij jullie op het CB ook nog steeds de flesvoedingscurves ipv de curves voor normaal gevoede kindjes?
Bij ons hebben ze wel geinvesteerd in een computerprogramma om hun curves mooi in te voeren, maar ze gebruiken wel nog steeds de oude curves...
Rampzalig hè?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat een schrielkippen, die stoere jongens hier!
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:31 schreef Dakota het volgende:
[..]
och kijk wie daar om de hoek komt kijken
je moet t uploaden.quote:
Flesvoeding is ook normale voeding hoorquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:29 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus ze gebruiken bij jullie op het CB ook nog steeds de flesvoedingscurves ipv de curves voor normaal gevoede kindjes?
Bij ons hebben ze wel geinvesteerd in een computerprogramma om hun curves mooi in te voeren, maar ze gebruiken wel nog steeds de oude curves...
Dat is trouwens een fout van hunquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:37 schreef Dakota het volgende:
[..]
je moet t uploaden.
wij zien
'dit is niet 1 van jou kinderen'
Jaja.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Flesvoeding is ook normale voeding hoor
Onze kindjes staan ook mooi in het groene gebied bij de nieuwe curves, en bij die van het cb in het 'verwijsgebied' met een grote rode bol.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:48 schreef Reinhilde het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit zijn dus curves van borstvoeding.com, waar Thomas gewoon gemiddeld is![]()
Die van het CB zat hij er altijd (tot vandaag dan) echt wel goed boven. strange...
wel mooie lijnenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:48 schreef Reinhilde het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit zijn dus curves van borstvoeding.com, waar Thomas gewoon gemiddeld is![]()
Die van het CB zat hij er altijd (tot vandaag dan) echt wel goed boven. strange...
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:50 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Jaja.
Snel weer in taboe-modus om gekwetste zieltjes te vermijden...
FF serieus, het is eigenlijk ook gewoon zo, staat een mooi tekstje van op de site, hoe en waarom deze curves er nu zijn.quote:
ook mooi lijntjequote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:52 schreef Jore het volgende:
Ik ook! Ik ook!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lieuwe is qua gewicht gemiddeld bij het CB en qua lengte zit 'ie er flink boven.
Hier zit al het bolle op de toet geloof ikquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:56 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft niet al te veel spek op zn lijfje, maar wel lekker mollige beentjes en armpjes![]()
Hier idem, hij heeft maar hele kleine billetjesquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:56 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft niet al te veel spek op zn lijfje, maar wel lekker mollige beentjes en armpjes![]()
en toch wel spekkig nu op armpjes en beentjes.. verder gewoon paps en mams figuur (en toch is ze afgelopen maand blijkbaar goed aangekomenquote:
Nope, ik heb geen blonde met een beugel, ik heb een buitenlandse, vraag me niet waar vandaan... Polen oid gok ik. Nederlands is niet zo best.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:56 schreef Jore het volgende:
Hmmmm misschien was het wel mijn arts? Was het een blondie met een beugel? Lieuwe had ook een ruisje maar ik hoefde me geen zorgen te maken, mocht het dezelfde arts zijn dan ga ik toch even om een doorverwijzing vragen.
Ik zit bij je buren, vensterschool Selwerdquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:06 schreef Jore het volgende:
Vinkhuizen zit ik. MIjn arts is wel heel leuk trouwens.
Nou, dichtsbijzijnde CB vanaf jouw CB bedoelde ikquote:
en ze kan in galop!quote:
maar is het ook normaal dat ze zo doet als we gewoon saampjes thuis zijn?quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:47 schreef Dakota het volgende:
http://www.babyinfo.nl/perioden/baby1jaar/art_eenkennigheid.asp
Ow is dat zo? Je hebt toch ook speciale voor jonge baby's? Ik heb het wel gebruikt met Twan destijds.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:32 schreef texelonia het volgende:
Luuf was toch niet goed voor baby's? Iets met kamfer? wat erin zit wat niet goed is voor de longen ofzow...
Ja in Noah's tijd was dat wel zo, ook die voor baby's. Maar ik weet niet meer precies hoe het zat. Misschien kun je met google er iets over vinden (ik ben onderweg nu dus kan niet zo makkelijk zoeken)?quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow is dat zo? Je hebt toch ook speciale voor jonge baby's? Ik heb het wel gebruikt met Twan destijds.
Ow Estrys, Seb was dus ook al zo lekker vroeg.
er staat niets slechts over luuf speciaal voor baby'squote:Op woensdag 20 mei 2009 10:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja in Noah's tijd was dat wel zo, ook die voor baby's. Maar ik weet niet meer precies hoe het zat. Misschien kun je met google er iets over vinden (ik ben onderweg nu dus kan niet zo makkelijk zoeken)?
Okay, dan scheelt mij weer zoeken... en kan ik weer verder gaan werken. Thnx!quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:03 schreef Dakota het volgende:
[..]
er staat niets slechts over luuf speciaal voor baby's
Ach, welke naam je er ook aan geeft: baby's (peuters/kleuters) kinderen hebben soms periodes dat ze, om wat voor reden dan ook, lekker bij mama (of papa) willen zijn. Gewoon aan toegeven en van genieten, voor je het weet duwen ze je weer wegquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:57 schreef texelonia het volgende:
Misschien heeft het meer met verlatingsangst te maken dan met eenkennigheid?
och, ik geef er gewoon aan toe hoor. ik vroeg me enkel af of het 'normaal' isquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:26 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ach, welke naam je er ook aan geeft: baby's (peuters/kleuters) kinderen hebben soms periodes dat ze, om wat voor reden dan ook, lekker bij mama (of papa) willen zijn. Gewoon aan toegeven en van genieten, voor je het weet duwen ze je weer weg.
Yayquote:
Hij gromt naar de wasmachinequote:Op woensdag 20 mei 2009 10:51 schreef LovelyLady het volgende:
Koen had vanmorgen een "serieus" gesprek met de wasmachine
Let niet op mijn stem, en de troep op de grond
Ik hoop dat het hier nog wel even weg blijft, wil tóch zeker minimaal een jaar wachten tot een volgende poging, dus ik vind het helemaal niet nodig...quote:
Ik denk dat hij groen met purpere bolletjes gaat zien dan...quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:37 schreef DJMO het volgende:
domme vraag misschien, maar is het heel erg als ik het ritme een keer 'omgooi' ? Mijn dochter vraagt al bijna drie maanden wanneer jan mag 'eten' en of zij hem dan een keer een potje mocht geven. nu wil ik het dus zo draaien dat hij zijn fles eerder krijgt, en dan vanmiddag rond een uur of half drie zijn fruit. ipv nu fruit en om half twee fles. (red ik overigens ook niet met reistijd naar mijn dochter, van twee tot half vier bezoek)
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik denk dat hij groen met purpere bolletjes gaat zien dan...
tis hier humor na de poepbroeken hoor: dan zet ik haar ff terug in haar bedje en loop dan luid zingen "HANDJES WASSEN HANDJES WASSEN MAMA GAAT HANDJES WASSEN NAAR DE WASBAK OM MIJN HANDEN FF TE WASSEN"quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Gaat wel overflink knuffelen als ze aangeeft dat nodig te hebben, maar ook proberen haar te leren dat je altijd terugkomt, dus idd als je de kamer uitloopt tegen dr blijven praten enzo.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik denk dat hij groen met purpere bolletjes gaat zien dan...
hihi ik zie t helemaal voor mequote:Op woensdag 20 mei 2009 12:16 schreef simmu het volgende:
[..]
tis hier humor na de poepbroeken hoor: dan zet ik haar ff terug in haar bedje en loop dan luid zingen "HANDJES WASSEN HANDJES WASSEN MAMA GAAT HANDJES WASSEN NAAR DE WASBAK OM MIJN HANDEN FF TE WASSEN"
Ooh. Ik ook.quote:
jij geeft fv?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ooh. Ik ook.
Ben meteen maar met de pil begonnen. Voorlopig even nog geen broertje of zusje voor Julian.
Dat is geen dramaquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:54 schreef simmu het volgende:
haha, daar ga je dan freecell!
je weet toch zeker wel dat leander dat nu 24/7 wil he! wel koel filmpje zo
als we ze nu bij elkaar zetten trekt de een alles uit de kast en rijdt de ander eroverheenquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is geen dramaBeter dan alle boeken uit de kast trekken en opeten
het ziet er ook echt belachelijk uit iddquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:18 schreef Estrys het volgende:Elin,
Sorry Koot het is echt een lieve schat die Elin maar hoe ze doet met haar mondjehet doet me een beetje denken aan mijn oma die eet zonder kunstgebit, niet lullig bedoeld hoor
![]()
selene moet nog steeds niks anders dan pap, melk en heur avondeten uit een potje met yoghurt toe. sinds kort is ze bereid tot knagen op een stukje komkommer en een hapje appelmoes. verder moet ze niks. geen snoepjes, geen koekjes, niks van dat alles. ik zit eraan te denken om het maar gewoon zo te laten, ik zie lange termijn voordelenquote:
Hahahahahahahahaquote:
Mila ligt ook weleens zo in gedachten verzonken dat ze schrikt als je opeens boven haar hangt of haar aanraakt ofzo.. Slecht geweten misschienquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:47 schreef MamsX het volgende:
Elin de vis
Raisssa hier is mevrouw nooit bang geweest eigenlijk, en ze schrikt niet van harde knallen maar wel als er ineens iemand de kamer binnen loopt
oh..dat rammeldingquote:
Dat doet Mila dan weer helemaal niks, lijkt soms wel of ze m gewoon niet hoortquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:51 schreef Dakota het volgende:
elin schrikt zelfs niet eens van de stofzuiger.. ze vindt m alleen niet leuk
quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:52 schreef Dakota het volgende:
[..]
oh..dat rammeldingnee hoor vindt ze prachtig.. soms slaat haar stem zelfs over van enthousiasme bij t zien van een speeltje..een beetje zoals ik in de Jamin
Leander vindt hem tof! De boor ook!quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:17 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat doet Mila dan weer helemaal niks, lijkt soms wel of ze m gewoon niet hoort
nou, ik vind het er juist heul lief uitzien hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:23 schreef Dakota het volgende:
[..]
het ziet er ook echt belachelijk uit idd
en t is ook nog in spiegelbeeld dus ziet ze er nog raarder uit
ja hoor. selene was soms heel schrikkerig. dan deed/doe ik ook ff zachtjes met haar, en eis dat ook van andere mensen. bij haar is het vrij ver over. af en toe nog een buitje dat ze ineens weer erg schrikkerig is. nou, dan doen we toch ook lekker rustig aan. vaak genoeg echter is ze echt zelf heel wild. van vreemden kan ze het nu niet hebben, dus die mogen dat ook niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hahahahahahahaha![]()
Wat je op het laatst deed met die knabbeldingen, dat hoef ik bij Mila niet te doen, die schrikt zich dan een ongeluk... Dat schrikkerige gaat vanzelf over toch?
jawohlquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:38 schreef freecell het volgende:
[..]
mensch
Waarom moest ze wat en wie dan tegenhouden DJMO?
Zo'm lipje trekkenquote:Op woensdag 20 mei 2009 19:38 schreef Jore het volgende:
Lieuwe is eigenlijk helemaal niet schrikkerig, behalve als hij aan het drinken is. Het komt wel eens voor dat hij lekker is weggedoezeld en dat ik dan (hard) moet niezen of hoesten. Dan laat 'ie los, trekt zo'n mondjeen begint dan echt héél zielig te huilen, met van die lange uithalen
.
Oh man, dan breekt mijn weke moederhart echt. Maar verder kun je alles met hem doen hoor, 't kan hem niet snel gek genoeg zijn. Zijn oom met ADHD is zijn favoriete speelkameraadje, dat tempo kan hij prima bijbenen. Lekker samen dansen vindt hij ook te gek, of hard hupsend door de kamer galopperen (en nee, hij krijgt geen haver maar normále voeding). Raar kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ruben is geobsedeerd door zijn duimen, hij stopt ze tegelijk in zijn mond en als hij iets wil pakken gaan zijn handen steeds weer door naar zijn mond
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
Mondjes? Hele plassen ook goed? Ik denk soms dat er dubbel zoveel ingaat dan dat er inblijft...quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:30 schreef Jelief het volgende:Ruben blijft maar steeds 'mondjes' opgeven. Ik word er zo onrustig van omdat ik niet kan achterhalen wanneer en waarom hij dat doet. Kan iemand mij een vertellen dat haar kind van 4 maanden hetzelfde doet?
Ook ja, en ook als ze net versgewassen is, en als ze nog net geen bavet aan heeft, en als papa eens wil knuffelen, en als mama net een propere zwarte trui aan heeft, en als ze net gegeten heeft en ook als het al een paar uur geleden is... eigenlijk altijd wel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:38 schreef Jelief het volgende:
En ook altijd op het moment dat ze net lekker in de doek zit?
quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:30 schreef Jelief het volgende:Ruben blijft maar steeds 'mondjes' opgeven. Ik word er zo onrustig van omdat ik niet kan achterhalen wanneer en waarom hij dat doet. Kan iemand mij een vertellen dat haar kind van 4 maanden hetzelfde doet?
fijn diaan!quote:Op donderdag 21 mei 2009 08:23 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon doet het ook af en toe... en stopt ook heel veel zn vingers in de mond, hoe meer hoe beter.
De Luuf/neusspray heeft gewerkt geloof ikVanmorgen werd ik om 10 over 7 wakker en had hem nog niet gehoord, ik eruit om te plassen en meteen maar even kijken: lag hij lekker rustig in zn bed rond te kijken. Vanavond weer!!!
Mooie/leuke filmpjes![]()
en nu kon ik niet meer slapen na de fles, ben dus maar beneden gaan zitten, ga zo strijken
Die van Amber neem ik aan? Via een dame van het andere doekenforum; zij woont heel toevallig bij mij in de buurt en is bezig een webshop te openen, en verkoopt dus ook deze schoentjes. Dat ze me gisteren liet weten dat ze ze binnen had stond ik meteen voor de deurquote:Op donderdag 21 mei 2009 08:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oe wat een schattige schoentjes, waar heb je die vandaag?
Uh nee helaas...en toen ik eindelijk een fiets had kon Sander achterop... dat heeft een kleine 2 weken geduurd, toen hebben ze mijn fiets uit de tuin gejatquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:26 schreef bixister het volgende:
maar LL, heb je 't bij je oudste niet gebruikt? als je 'm toen niet gemist hebt, is 't misschien niet nodig?
ik heb 't wel lange tijd gebruikt hoor, dat scherm. vond 't wel erg fijn voor de uk in kwestie. beetje beschutting tegen kou & regen, en ook tegen de stofjes en vliegjes die in z'n/haar ogen en/of mond kunnen vliegen.
Merel in de bochtquote:
Kun je dat gewoon voor zeven dagen maken? Want dat wil ik tzt dan ook wel gaan doen inderdaad.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:11 schreef freecell het volgende:
Ik heb vanmorgen voor 3,- bij de markt fruit gehaald en daar voor 7 dagen fruithappen van gemaakt
En zo doe ik het ook met groente. Koken, invriezen, klaar!
Gewoon fruit in de blender, in bakjes doen en invriezenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:23 schreef Jore het volgende:
Even nieuwsgierig Freecell: wat maak je dan voor fruithapjes? En hoe vries je ze in?
E had dat ook en daarna maakte ze stapbewegingen.. is heel normaal en gaat vanzelf over rond 5 maanden.. een laterloopreflex noemen ze het. Ik dacht alleen dat dat aan het begin was.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:28 schreef Raissa het volgende:
Oh en Mila wil de hele tijd staan, als ze zit dan duwt ze haar pootje eronderDat mag ze toch nog helemaal niet oefenen?
Dat doet ze ook ja. Ook in de maxicosi (als de riempjes nog niet helemaal aangetrokken zijn) echt kracht zetten om voorover te kunnen zitten. En op schoot moet ze af en toe echt wel zitten, dat wil ze gewoon perse en als we dat niet doen dan gilt ze moord en brandquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:40 schreef Kleurdoos het volgende:
En cattie..hier ook. Als ik haar in de wipper zet dan helt ze voorover, ook gewoon op schoot..niet erg handig
juhp..of staan..anders idd gillenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:42 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat doet ze ook ja. Ook in de maxicosi (als de riempjes nog niet helemaal aangetrokken zijn) echt kracht zetten om voorover te kunnen zitten. En op schoot moet ze af en toe echt wel zitten, dat wil ze gewoon perse en als we dat niet doen dan gilt ze moord en brand
nja, ze eet ook regelmatig een boterham (zonder beleg, enkel halvarine). ik wissel een beetje met bambix en boterham tussen de middag. soms slikt ze te vlug door, maar ze kokhalst het even zo vrolijk op om dan door te kauwen (ik had de cbarts al gevraagd wat te doen als ze zich versliktquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:26 schreef bixister het volgende:
ik zou 't eerst nog even bij die groenten houden simmu, misschien de stukken lekker groot laten, zodat ze ze goed kan vastpakken in haar vuistje, en er toch nog van kan happen. gehakt kan denk ik ook wel hoor, maar vraagt meer kauw-werk, lijkt me. iets verslik-gevoeliger.
ik weet het, ben gewoon zo onzeker als de pest soms in rare dingen. ik geef der wel een stukje vis. gewoon lekker ff gekookt in een beetje water en citroensapquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:56 schreef bixister het volgende:
nou, dan hou je je daar toch aan. gewoon proberen dus. probleem opgelost!
Ik dacht net DJMO, mensen die JJ niet kennen..... Zijn ze misschien bang voor FAS?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:40 schreef DJMO het volgende:
trouwens een leuke *NOT* .. de beslissing om mj naar het mkd te sturen met jan, komt (voor zover ik het nu kan zien en begrijp) voort uit overleg met de gedragsdeskundige van bjz ... yeah suredie 'beste' man of vrouw heeft zowel mij als mijn zoon nog nooit gezien... hoe de fuck kan het dan zomaar beslissen dat een mkd goed voor ons is
en terwijl meerdere (op baby's gerichte mensen zoals het consultatiebureau, kinderfysio en huisarts) zeggen dat ze het onzin vinden omdat het goed gaat zoals het gaat... ik moet wel luisteren, maar ik blijf het er niet mee eens... wat is de volgende stap? 24-uurs videobwaking in mijn huis???
bah, ik moest het even kwijt
daarvoor moet ik ook al naar een gespecialiseerde kinderarts in het ziekenhuis, en die zag bij de eerste controle niets aan hem, hoef pas 6 juli weer heen en dat weet mijn voogd ookquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik dacht net DJMO, mensen die JJ niet kennen..... Zijn ze misschien bang voor FAS?
Dan is een MKD wel logisch namelijk
En dan hoef je er ook echt niet lang heen
de eerste twee maanden ofzo, wist ik niet eens dat ik zwanger was.. daarna een week of drie geprobeerd zonder hulp te stoppen, daarna mét hulp van de bouman. lees hier het hele verhaal maar: Het OUD Estafette Topic deel 7quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:36 schreef Kleurdoos het volgende:
FAS is toch alleen bij alcohol tijdens de zwangerschap? En jij hebt toch niets gedronken tijdens de zwangerschap?
er is niets mis met die knul, helemaal niets. de kinderarts in het ziekenhuis, gespecialiseerd hierin, ziet niets, vind hem kerngezond. consultatiebureau vind hem kerngezond. huisarts vind hem kerngezond, en de fysio heeft hem sinds afgelopen dinsdag goed geukerd (geen voorkeurshouding mer). het is puur vanwege die eerste maanden, mijn eigen jeugd, én het feit dat yolanda (hoewel van een andere vader) ik nu niet vertrouwd wordt. kan ik me wel indenken hoor, en werk trouw mee aan alles wat ze maar willen, maar een mkd gaat me gewoon een stapje te ver...al werk ik heus wel weer mee als jeugdzorg het doorzet...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:53 schreef Kleurdoos het volgende:
oh.. dus misschien heb je de eerste 4 maanden gedronken bedoel je?
Denk je zelf dat er misschien iets mis is met JJ?
In ieder geval super goed nieuws dat er niks met hem aan de hand is volgens alle artsen! Dan ben je vast ook snel weer bij het MKD vandaan. Even doorbijten nog!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
er is niets mis met die knul, helemaal niets. de kinderarts in het ziekenhuis, gespecialiseerd hierin, ziet niets, vind hem kerngezond. consultatiebureau vind hem kerngezond. huisarts vind hem kerngezond, en de fysio heeft hem sinds afgelopen dinsdag goed geukerd (geen voorkeurshouding mer). het is puur vanwege die eerste maanden, mijn eigen jeugd, én het feit dat yolanda (hoewel van een andere vader) ik nu niet vertrouwd wordt. kan ik me wel indenken hoor, en werk trouw mee aan alles wat ze maar willen, maar een mkd gaat me gewoon een stapje te ver...al werk ik heus wel weer mee als jeugdzorg het doorzet...
Jawel de vorige keren ging het ook wel goed. De andere kindjes neefjes en nichtje om mij heen zijn steeds erg jengelig als ze rijden, gaan niet slapen enz. Lijkt me erg vervelend... maar Lennon doet dat dus gelukkig niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:25 schreef freecell het volgende:
Diaan: ging het eerst met de auto dan niet lekker? Of ben je bang dat hij heel hard gaat huilen onderweg en dat je dan moet stoppen?
De meeste kinderen vinden autorijden heerlijk
hier net zo al begint het minder te worden.. zolang ik weinig aandacht aan haar schenk in de auto, keert ze zich wat meer in haarzelf en dan piept ze niet om tietquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:39 schreef cattie het volgende:
Fee valt niet altijd in slaap tijdens het rijden. En als we langer dan een uur rijden (wat altijd zo is als we naar familie gaan), dan komt het regelmatig voor dat ze gaat huilen en een voeding nodig heeft voordat ze weer stil is. Niet zo fijn. Want lang rijden moet nu eenmaal als we onze familie nog willen zien. En in de zomer gaan we naar belgië op vakantie, ongeveer 4 uur rijden. Dat wordt dan dus regelmatig stoppen. Ive viel altijd in slaap om de hele weg te slapen. Pas sinds een maand ofzo blijft hij wakker in de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |