quote:
quote:Op maandag 18 mei 2009 19:37 schreef iFries het volgende:
Tof
Ik ben net langs opticien geweest .. en dát gaat nog heul spannend worden![]()
Met lenzen in: 0,8 & 0,9
Zonder lenzen: 0,2 en 0,2
Beide dus net onder de grens![]()
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
Zijn je lenzen wel nog goed?
Tja anders is het erg klote.
quote:Op maandag 18 mei 2009 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
je mag niet onder de grens zitten![]()
dus ik zou 't nog even met nieuwe lenzen proberen
quote:
Aha, ja bij KLPD zijn wel genoeg maar volgens mij bij regio niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
KLPD neemt pas per 2010 weer mensen aan voor Water en Spoor.
Verkeer zijn pas in 2011 weer opleidingsplaatsen
Ook is er al lang geen tekort meer aan agenten i mij verteld
Welk korps?quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:48 schreef nattermann het volgende:
TVP
* nattermann is student kwartiel 3 aan de academie in Eindhoven
Aah zo, welk kwartiel?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:12 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Vroeg het me gewoon af, zit daar ook op school.
Kwartiel 10 atm, zal je dus niet vaak zien. Maar inderdaad leuk om zo eens iemand tegen te komen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:04 schreef nattermann het volgende:
[..]
Aah zo, welk kwartiel?
Leuk om hier met iemand te praten die op dezelfde locatie zit als ik, terwijl ik je helemaal niet ken
dat is voor mij eventueel ook nog een optie!quote:
Klopt, een jongen in mijn klas woont ook in Nijmegen en zit ook in Limburg-Noord. Ik moet zeggen, heb voorheen in zuid-limburg gewoond en toch gesollicitteerd bij limburg-noord omdat zuid een vacaturestop had. Nu is mijn tewerkstelling in Venlo, wat van bij mij thuis dus zo'n 60 km was.. Toch elke dag weer even op en neer, en het is goed te doen.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat is voor mij eventueel ook nog een optie!
Woon in Nijmegen, dus Gelderland-Zuid, Gelderland Midden en eventueel Limburg-Noord zijn de korpsen die ik reisbaar vind
Inderdaad. Heb bij het KLPD ook al aangegeven dat reizen opzich helemaal geen probleem is, mits vergoeding. Met de motor rijd ik door elke file heen en tot 70km enkele reis ofzo, vind ik 't wel een optie. Maar verwacht dat ik wel dichterbij een aanstelling kan krijgen. Dus nog geen reden tot 'paniek'quote:Op zondag 24 mei 2009 16:00 schreef nattermann het volgende:
[..]
Klopt, een jongen in mijn klas woont ook in Nijmegen en zit ook in Limburg-Noord. Ik moet zeggen, heb voorheen in zuid-limburg gewoond en toch gesollicitteerd bij limburg-noord omdat zuid een vacaturestop had. Nu is mijn tewerkstelling in Venlo, wat van bij mij thuis dus zo'n 60 km was.. Toch elke dag weer even op en neer, en het is goed te doen.
Tegenwoordig woon ik in Roermond, wat dus stukke beter te doen is. Door zulke afstanden moet je je vooral niet laten hinderen, als het echt is wat je wilt
De casus die ik had bij onderdeel B is een vrouw, die was geweigerd op een vlucht. Ze was vaste klant van een bepaalde luchtvaartmaatschappij, en was éénmalig geweigerd op een vlucht omdat ze teveel gedronken zou hebben. Ik was in de casus de floormanager (o.i.d.) van deze maatschappij, en moest de vrouw bedaren en haar vertellen hoe het precies zat. Uiteindelijk gaat deze vrouw je vanalles vragen, of ze geen korting kan rijgen, of ze een business-class stoel kan krijgen, en daar moet je iets moois van maken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
ik vraag me af of mensen kunnen vertellen wat voor praktijk/casus ze hebben gehad bij onderdeel B en hoe ze dat aan hebben gepakt?
Boze burger? In paniek? Verdrietig? Verward?
Je kunt je niet goed op zoiets voorbereiden, maar vraag me wel af wat er zo gemiddeld aan de orde komt..
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:20 schreef Wupppie het volgende:
Ja, dat is handig! de cassusen gaan bespreken.
Komt het ook allemaal vrij natuurlijk over....
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt je niet goed op zoiets voorbereiden, maar vraag me wel af wat er zo gemiddeld aan de orde komt..
Als je zorgt dat je conditie op pijl is, komt dat heus wel goed. Ik heb weken voor mijn keuring wakker gelegen voor die kastquote:Op zondag 7 juni 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Mag ik dan meteen vragen hoe onderdeel A bij je ging natterman? Als man mocht je er 3.20 over doen: wat had je?Het enige waar ik echt voor 'vrees' is de hoge kast waar je overheen moet in beide richtingen. Er is hier niet echt de mogelijkheid om dat te oefenen
Idd. Geen casussen gaan bespreken joh! Je valt zo erg door de mand als je een 'geoefende' reactie geeft. Laat het over je heen komen en reageer zoals jij op dat moment denkt/voelt dat goed is!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:20 schreef Wupppie het volgende:
Ja, dat is handig! de cassusen gaan bespreken.
Komt het ook allemaal vrij natuurlijk over....
het is ook helemaal niet mijn intentie om te gaan 'oefenen', want dat kan simpelweg niet. Maar dan kun je je nog wel afvragen wat voor soorten je kunt verwachten?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:25 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Idd. Geen casussen gaan bespreken joh! Je valt zo erg door de mand als je een 'geoefende' reactie geeft. Laat het over je heen komen en reageer zoals jij op dat moment denkt/voelt dat goed is!
is dat kreng niet mega-hoog?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Als je zorgt dat je conditie op pijl is, komt dat heus wel goed. Ik heb weken voor mijn keuring wakker gelegen voor die kastMaar je krijgt voordat je de test moet doen, nog de gelegenheid om even die kast een paar keer te oefenen
Onderdeel A, ja de bekende sporttest haha! Ik was hier ook zoooooo zenuwachtig voor, maar heb het uiteindelijk wel allemaal gehaald. De tijd die ik had was 3.09, dus ruim binnen de limiet van 3.20. Maak je er niet te druk om, als je conditie normaal is en je over een beetje doorzettingsvermogen beschikt, dan haal je die test gewoon!quote:Op zondag 7 juni 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Mag ik dan meteen vragen hoe onderdeel A bij je ging natterman? Als man mocht je er 3.20 over doen: wat had je?Het enige waar ik echt voor 'vrees' is de hoge kast waar je overheen moet in beide richtingen. Er is hier niet echt de mogelijkheid om dat te oefenen
Stel je niet aan, alle mogelijke casussen in de afgelopen 10 jaar zijn iedereen die solliciteert al bekend.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:40 schreef Wupppie het volgende:
Wat ik van horen zeggen heb, is dat je na die test gevraagd wordt niet over de casus te praten.
dat doe je dus nu wel, hopen dat ze meekijken hier en je test de strot omdraaien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ligt overigens aan bij welk korps je soliciteert waar je geplaatst word. Dus bijvoorbeeld gelderland is volgens mij altijd Apeldoorn.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
Dank je voor je antwoord
fijn te horen dat je nog even de casus te lezen krijgt voordat je er aan mag beginnen.
Ga nu weer half uurtje hardlopen, dus denk dat 't wel in orde moet komen qua conditie... haal gewoon in op de rechte stukken![]()
interval training ook en zulks.
Eindhoven is mijn tweede keus. Is net iets verder dan Apeldoorn vanuit Nijmegen volgens mijmaar moet nog even uitzoeken hoe de files het doen
Doen ze die casus nog steeds?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:48 schreef nattermann het volgende:
[..]
De casus die ik had bij onderdeel B is een vrouw, die was geweigerd op een vlucht. Ze was vaste klant van een bepaalde luchtvaartmaatschappij, en was éénmalig geweigerd op een vlucht omdat ze teveel gedronken zou hebben. Ik was in de casus de floormanager (o.i.d.) van deze maatschappij, en moest de vrouw bedaren en haar vertellen hoe het precies zat. Uiteindelijk gaat deze vrouw je vanalles vragen, of ze geen korting kan rijgen, of ze een business-class stoel kan krijgen, en daar moet je iets moois van maken.
Éen bepaald goed antwoord, dat is er simpelweg niet. Je moet dat oplossen op je eigen manier, zolang de mevrouw maar niet het kamertje verlaat waar je het gesprek in hebt! Ze was in het begin van de casus erg kwaad, en wilde zelfs vertrekken.. Maar toen heb ik haar gezegd dat als ze vertrekt, ik helemaal niets meer voor haar kan betekenen en ze het dus zelf mag gaan oplossen.
Er schijnt een soortgelijke casus te zijn waar je manager bent va neen centerparcs-park, en daar is een vergelijkbare casus van.
Succes
Leuk!quote:Op maandag 13 juli 2009 13:41 schreef drbrik het volgende:
De keuring deel A en B helemaal gehaald nu nog maar wachten op reactie van Korps Limburg-Noord. Ben eens benieuwd wanneer ik wat van ze hoor!
Ben wel eens benieuwd hoe lang dat duurt voor die uitnodiging voor dat 'klik'gesprek. Mijn huidige baas wil binnenkort ook wat uitsluitsel ..... zuchtquote:Op maandag 13 juli 2009 14:39 schreef nattermann het volgende:
[..]
Leuk!
Limburg-Noord, daar ben ik ook werkzaam
Ik heb t politieuniform nog niet LOLquote:
Als jij daarin jezelf bent dan moet je dat aan doen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:38 schreef drbrik het volgende:
[..]
Ik heb t politieuniform nog niet LOL
Dan wordt t toch gewoon maar t pak wat ik ook voor t werk nodig heb!
Nou, dit lokt natuurlijk vragen uitquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:51 schreef Ooi86 het volgende:
Leuk om jullie verhalen te lezen!! Ik ben net klaar en mag me dus allround politiemedewerker noemen. Ik werk in Amsterdam-Amstelland. Het werk is leuk, maar over de opleiding heb ik weinig goeds te vertellen... Als jullie vragen hebben hoor ik het wel!
Sloterwegquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:29 schreef Ooi86 het volgende:
Altijd een lastige vraag om te beantwoorden, maar ik zal het proberen.
Ten eerste willen ze in Amsterdam alleen maar HAVO leerlingen of wat gelijk is aan dat. In de rest van het land is het allemaal VMBO. Gevolg is dat de opleiding maar weinig uitdagend is. Daarnaast is het ook nog eens zo dat er heel veel lessen uitvallen, slechts 10 minuten duren of dat de leraar niet op komt dagen. Op het eerste idee denk je 'relaxt, geen les krijgen en wel betaald krijgen', maar uiteindelijk werkt het heel demotiverend. Ik heb ook een paar jaar gehad dat de planning echt bout was. Je begon 's morgens met twee uur les en eindigde om 4 uur 's middags met twee uur les. Daartussen zaten blokken werken aan leeropdrachten of te wel zelfstudie of te wel niksen. En als je lessen dan nog weinig interessants zijn, is dat balen. Ik heb op FAP Amsterdam ook nog in het 'oude' gebouw aan de Sloterweg gezeten. Dat is echt een deprimerende omgeving. De nieuwe opleidingsschool is trouwens wel heel mooi! Die zit bij Sloterdijk btw. Ook de manier waarop je wordt benaderd op school vond ik soms heel kinderachtig. Je mag niet met de lift, alleen docenten mogen dat, altijd gezeik met parkeren bij en rondom de school. Soms echt heel flauw.
Ik heb het er nog niet eens over gehad dat de opleiding ook wel twee jaar korter mag duren. Sommige stof wordt zover mogelijk uitgesmeerd over een aantal kwartielen terwijl de proeve uiteindelijk vrij simpel is (denk: dreigende escalatie)
Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit zijn wel de high/lowlights. Ze gaan de opleiding qua proeves wel veranderen heb ik gehoord. Het worden er minder en ze worden per proeve meer inhoudelijk.
voor welke functie? en ben je wel door de selectircommissie?quote:Op woensdag 22 juli 2009 08:45 schreef drbrik het volgende:
Gisteren mijn gesprek gehad bij de selectiecommissie! Blijkt dat ze nu een nog een 2-daagse bij de selectieprocedure stoppen ben benieuwd wat ik daar weer van mag gaan verwachten.
Dat wacht me dus 31aug en 1 sept. Vol verwachting klopt mijn hart!!!!
Voor de functie hoofdagent! Ja ik ben door de selectiecommissie dus ik ben eens benieuwd wat die 2 daagse moet voorstellen iemand hier ervaring mee??quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
voor welke functie? en ben je wel door de selectircommissie?
Nouja, nog steeds aan het wachten op de voorlichtingquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:07 schreef nattermann het volgende:
Kick!
Inmiddels alweer een kleine 3 weken bezig in regio Limburg-Noord in kwartiel 4. Hoe staat het met de sollicitaties?
Nu maandag de groepsdynamische 2-daagse heb jij trouwens een idee wat ik me in godsnaam daarbij moet voorstellen????quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:07 schreef nattermann het volgende:
Kick!
Inmiddels alweer een kleine 3 weken bezig in regio Limburg-Noord in kwartiel 4. Hoe staat het met de sollicitaties?
Welk korps zit je? Heb ik zelf niet gehad namelijk..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:35 schreef drbrik het volgende:
[..]
Nu maandag de groepsdynamische 2-daagse heb jij trouwens een idee wat ik me in godsnaam daarbij moet voorstellen????
Ik ookquote:Op maandag 21 september 2009 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
gaaf voor je! Ik hoop dat je er doorheen komt![]()
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:35 schreef Leonidas82 het volgende:
ik heb zelf in een grijs verleden ook gesolliciteerd bij de politie. Op de orientatieavond sprak ik met mensen met een HBO/WO-achtergrond die solliciteerden voor agent (MBO-opleiding is dat). Verspilling van capaciteit en talent is dat!
Hoe fucking triest ben je dan?
lol. Het is maar goed dat je er zelf al vanaf hebt gezien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:57 schreef Devriejtas het volgende:
Ik zat ook aan de polie academie te denken, alleen heb ik daar vanaf gezien en ben voetballer/deeltijd-makelaar geworden.
Uiteindelijk een goede keus want in nederland en belgie is er geen respect en gezag voor politie, in landen als spanje en rusland stel je tenminsten wat voor.
Daarnaast heb je amper rechten en word elk gelost schot enz. onderzocht , daarnaast kan je nog juridisch aangeklagen worden als je je werk doet.(zie hoek van holland, Nederland).
Kortom diep respect voor de mensen die dit werk gaan doen,
Ja je hebt gelijk, en nee ik verlang niet naar gezag zoals in Rusland......quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:23 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
lol. Het is maar goed dat je er zelf al vanaf hebt gezien.
Stillen zoals bij HVH zijn de grootste mongolen die los lopen in Nederland. Gedragen zich (en hun leidinggevenden helpen daar vaak aan mee door ze de hand boven het hoofd te houden) alsof ze boven de wet staan.
Dat soort figuren ( + nog wat lagen daarboven) vormen het engste stukje autoriteit in Nederland wat we hebben.
In Spanje stel je als gemeentepolitie niks voor, dat is nog minder dan een agent in Nederland. Jij bedoelt waarschijnlijk de Guardia Civil. Dat is (bijna) militaire politie.
Respect zoals in Rusland? Man dat wil je niet.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:32 schreef Devriejtas het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, en nee ik verlang niet naar gezag zoals in Rusland......
Daarnaast bedoelde ik inderdaadde Guardia Civil.
Beetje slordige post maarja, ben inderdaad blij dat ik daarvan heb afgezien.
Verder was dit een teken voor een nieuwe bak koffie, niveau daalt elke seconde steeds verder omlaag hier.
Ik vind het zeker een minpuntquote:Op woensdag 2 december 2009 16:13 schreef AnusPolijster het volgende:
Raken jullie gedemotiveerd door het lage loon? Het lijkt me veel leuker werk dan een saai kantoorbaantje, maar een mager loontje waar je niet echt luxueus van kan leven houdt me een beetje tegen. Hoe staan jullie hier tegenover?
Is 2.800 bruto (volgens de site kombijdepolitie.nl) het hoogste wat er te halen valt als hoofd-agent? Of loopt dat nog een beetje op in de 3000 als je veel ervaring hebt?quote:Op woensdag 2 december 2009 16:18 schreef iFries het volgende:
[..]
Ik vind het zeker een minpuntMaar geld is ook niet alles ... en liever een toffe baan en een wat minder salaris dan een tof salaris, en een baan waar ik de dagen niet om krijg ...
Weet niet exact hoe het zit met de salarisschalen maar bij dat geld kan je wel enkele honderdend euro's aan onregelmatigheidstoeslag optellen normaal gesproken.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:24 schreef AnusPolijster het volgende:
[..]
Is 2.800 bruto (volgens de site kombijdepolitie.nl) het hoogste wat er te halen valt als hoofd-agent? Of loopt dat nog een beetje op in de 3000 als je veel ervaring hebt?
Gaat alleen wel een hoop tijd in zitten die ik op een andere manier goed kan gebruiken. Ook vind het al erg genoeg dat milieu me niet interesseerd laat staan dat ik GVZ etc moet gaan doen. Daar is ook niks aan. Met ketenpartners ouwehoeren etc. hahaquote:Op donderdag 3 december 2009 10:56 schreef sjimz het volgende:
Alsof jeugdzorg en GVZ wat voorstellen
Hoef je echt niet veel in de boeken te duiken hoor.
Voor welke functie ga je solliciteren / heb je gesolliciteerd?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:01 schreef sproetjes het volgende:
even een kick
heb 11 maart mn verplichte info middag en hoop daarna natuurlijk door te stromen naar het gesprek
ik wil echt ZO graag door naar de selectie ronde, en uiteindelijk natuurlijk starten met de opleiding
heb net maar "alvast" mn visus laten checken en dat is helemaal in orde
dus nu is het met spanning afwachten tot 11 maart (ik kon eigenlijk al aanstaande dinsdag, maar dat krijg ik niet meer geregeld op mn huidige werk)
hoofdagent, had ook genoegen genomen met gewone agent, maar die functie staat niet openquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor welke functie ga je solliciteren / heb je gesolliciteerd?Succes iig!
Weet niet om welk niveau het gaat, maar ga daar maar niet van uitquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:29 schreef sproetjes het volgende:
even weer een kick
vanmiddag mn voorlichting gehad, nu weet ik helemaal zeker dat ik ervoor wil gaan!
fijn om te horen dat de procedures een stuk versneld zijn! als ik alles goed doorsta mag ik in augustus in principe al starten aan de politie academie
krijg nu binnen een week een uitnodiging tot intake
dus nog maar niet te hard van stapel lopen, maar ik weet nu wel 120% zeker dat ik dit graag wil
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:27 schreef nattermann het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn opleiding beëindigt wordt.
Wordt dus een periode van werken via een uitzendbureau, en dan solliciteren bij Limburg-Zuid.
Mijn advies voor aanstaande studenten: solliciteer NIET op Limburg-Noord. Als je eenmaal iets fout doet word je de rest van de opleiding hierop afgerekend.
Erg zuur inderdaad.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:39 schreef sproetjes het volgende:
[..]
![]()
![]()
wat naar voor je man!
ben toevallig zelf aan het solliciteren bij zuid nu
dat hoorde ik ook van mn ex ja, dat ze hem toen te jong vonden, die is nu bijna klaar met niv 3quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:47 schreef nattermann het volgende:
Ik ga in ieder geval solliciteren bij Limburg-Zuid op hoofdagent. Mijn leerprocesbegeleider in Eindhoven gaf me al mee dat ik te slim was voor agent. Ik presteer voor vrijwel alle competenties op niveau 4, en ik werd in Noord aangenomen op niveau 3 omdat ik nog een jonge vent ben met vrij weinig levenservaring.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:59 schreef klotefokker het volgende:
ik kan niks, ik wil niks. Geef me een uniform
Thanks!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:04 schreef sproetjes het volgende:
succes ifries!
ik heb 7&8 september nog de groepsdynamische dagen en hoop ik januari te kunnen starten bij (inmiddels) limburg-noord op niv 3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frysk bloed tsjoch op!
Daar heb je geen intakegesprek voor nodig; die wordt er wel uitgepikt tijdens de taaltoetsquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
gefeliciteerd
maarreuh.. ik denk dat zeggen dat je 'lekkah bonnuh wilt schrijfuh en dan lekkah hard mag rijuh zonder boetes omdat je dan zelf bij die klote nsb-ers zit' je niet veel verder helpt
Op school krijg je ook nog 2 hei-dagen. Die vervallen niet omdat LN ook de GDD hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:49 schreef sproetjes het volgende:
ik kreeg overigens eerst een intake en toen pas de selectie dagen
vandaag dienst goed gekeurde schoenen gekocht (de magnum stealth force) voor de groepsdynamische dagen en natuurlijk voor daarna (bij mij is t nu alleen nog de vraag wánneer ik de opleiding in ga, in januari of april als t goed is, en niet meer óf) bij elk ander korps in NL was ik namelijk al door naar de medische keuring...
groepsdynamische dagen doet korps limburg noord als pilot (test korps dus) vóór aanvang van opleiding, dus als extra selectie onderdeel waar je nog op kan afvallen. Dit zijn dagen die je normaal als klassendagen krijgt in je eerste korpskwartiel als t goed is. 2 dagen mentaal en fysiek afmattenmeer kan (en straks mag) ik er nog niet over zeggen.
ze willen dit landelijk gaan invoeren waarschijnlijk, wat ik een prima idee vind. op deze dagen komen pas echt de karakter eigenschappen van iemand naar boven namelijk (leiderschaps kwaliteiten, doorzettingsvermogen en etc)
mooi tochquote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:57 schreef nattermann het volgende:
[..]
Op school krijg je ook nog 2 hei-dagen. Die vervallen niet omdat LN ook de GDD hebben.
Is leuk, die hei-dagquote:
lijkt mij ook wel mooi jaquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:12 schreef nattermann het volgende:
[..]
Is leuk, die hei-dagFlink afgebeuld worden zegt iedereen, terwijl dat heel erg meevalt. Je leert elkaar wel kennen zo
Stelt geen fuck voor, die medische keuring. Hartfilmpje, plaatjes kijken (of je kleurenblind bent enzo), gehoortestje.. Zoiets was het.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:21 schreef sproetjes het volgende:
[..]
lijkt mij ook wel mooi ja
ben ook echt benieuwd naar de GDD over +/-2.5 week
dat weet ik jaquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:22 schreef nattermann het volgende:
[..]
Stelt geen fuck voor, die medische keuring. Hartfilmpje, plaatjes kijken (of je kleurenblind bent enzo), gehoortestje.. Zoiets was het.
Ooh, dacht dat je de keuring bedoeldequote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:29 schreef sproetjes het volgende:
[..]
dat weet ik jamaar heb het toch ook over die groepsdynamische (hei) dagen
medische is daarna pas
zo is het mij ooit uitgelegd door iemand van t voorlichtings team.. maargoed hoor inderdaad nu ook dat de werkzaamheden amper nog schelen. De opleiding is zelfs per 1 sept (dus de lichting van augustus jl) voor hoofdagent in gekort naar 3 jaar ipv 4quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:58 schreef Pro_Shifty het volgende:
Wat je trouwens net zei over die controle met de functie van hoofdagent is niet helemaal waar.
Ik ben net klaar met de niveau 3 opleiding. Ik werk nu als agent.
De hoofdagent doet gewoon hetzelfde als de agent alleen kan je makkelijker doorstromen naar brigadier. Verder merk ik niks wat een hoofdagent eerder mag dan een agent.
Ik krijg ook gewoon recherche projecten die ik moet regelen en begeleiden als agent.
Ik weet wel dat de opleiding tot hoofdagent gewoon een jaar langer duurt en dat je een aantal van die nutteloze kernopgave krijgt. Ik hoor van 90% van de mensen die de niveau 4 opleiding gedaan hebben dat ze blij zijn dat het voorbij is en als ze het opnieuw mochten doen dat ze dan voor niveau 3 gingen.
Verder top baan en super leuk.
Werk in Eindhoven.
Nou, dat was het dus!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:48 schreef sproetjes het volgende:
alsj e het gevoel hebt gehad bij die cognitieve testen dat je het helemaal verkloot hebt, heb je het juist naar je maximale kunnen gedaan
gefeliciteerd iigen deel B is leuk!
Jaloers!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Hier eentje die aanstaande maandag de opleiding in gaat(vrijwilliger)
bereid je vast voor: je gaat nog veel meer en nog veeeeeeeeeeeeeel langer wachtenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:32 schreef iFries het volgende:
Nou, dat was het dus!Heb ook zeker zin in deel B; duurt me veels te lang!
Als ik door de selecties heen kom, zou ik in november of januari beginnen met de opleiding. Ze hebben haast ... ofzoquote:Op woensdag 1 september 2010 23:37 schreef sproetjes het volgende:
[..]
bereid je vast voor: je gaat nog veel meer en nog veeeeeeeeeeeeeel langer wachten
gemiddeld ben je een jaar bezig van aanmelding tot de opleiding in gaan, als je al door de selecties komt
Ze kunnen ook snel, hoor.quote:Op donderdag 2 september 2010 08:37 schreef iFries het volgende:
[..]
Als ik door de selecties heen kom, zou ik in november of januari beginnen met de opleiding. Ze hebben haast ... ofzo
Ik zou ook met de lichting van augustus jl zijn gestart werd mij gezegd..quote:Op donderdag 2 september 2010 08:37 schreef iFries het volgende:
[..]
Als ik door de selecties heen kom, zou ik in november of januari beginnen met de opleiding. Ze hebben haast ... ofzo
Maar .. maar ... het is al septemberquote:Op donderdag 2 september 2010 10:19 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Ik zou ook met de lichting van augustus jl zijn gestart werd mij gezegd..bereid je gewoon voor op langer wachten dan kan t alleen maar meevallen
dat bedoel ikquote:Op donderdag 2 september 2010 10:36 schreef iFries het volgende:
[..]
Maar .. maar ... het is al september![]()
![]()
Hmm .. jammer .. maar daar valt wel mee te levenZolang ik maar weet of ik aangenomen word of niet
Vrijwilligers volgen dezelfde opleiding als surveillanten en hebben exact dezelfde eisen (in de selectieprocedure) als 'regulier' personeel. Dat maakt niet uit.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:48 schreef sproetjes het volgende:
overigens: five_horizons... zou er bij jou ook geen verschil in zitten omdat je een vrijwilligers opleiding volgt?
Ook de sporttest moet gewoon gehaald, worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:58 schreef sproetjes het volgende:
behalve dat vrijwilligers bijv de sporttest niet perse hoeven te halen binnen de norm toch? dat was bij ons zo op dag 1, er zat een vrijwilliger bij die zelfs opgaf na 2 rondes... maar mocht toch gewoon verder en een afspraak maken voor deel B..
jaa t kleding pakket ken ik inmiddelsmag er straks mn kast met sportkleding (Wat nu mn werk kleding is) wel voor leegmaken
Neequote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef iFries het volgende:
Vrijwilligers mogen de test volgens mij nog een keer over doen?
Ik wou me er ook net registreren !quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:56 schreef sproetjes het volgende:
misschien ligt het inderdaad aan t korps.. wie weet\
zijn er nog mensen hier die misschien weten waarom politievraagbaak eruit ligtik wil op t forum
ik ga met 2 jongens/mannen/kerels (hoe je het ook wil zeggen) van dat forum dinsdag en woensdag die dagen wegquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef iFries het volgende:
Dan weet ik het ook niet!
[..]
Ik wou me er ook net registreren !Géén idee!
Hoezo is "jou" korps specialer?quote:Op donderdag 2 september 2010 10:48 schreef sproetjes het volgende:
[..]
dat bedoel ikbij de politie is het (over t algemeen) gewoon veel wachten
nu is "mijn" korps nog wat specialer.. maar 1 weet bijv al vanaf 1 juli dat ze me willen hebben voor niv 3.. en kan nu pas naar de groepsdynamische dagen... dus ik krijg (als t goed is) volgende week woensdag pas te horen wanneer ik de opleiding in ga... januari of april 2011 (dit ook omdat de opleidingsplekker voor dit jaar al ingevuld zijn)... maargoed eerst maar eens de brief afwachten waarin staat hoe laat ik dinsdag in venlo moet zijn en met welke spullen.. die ook pas vandaag (of morgen) komt...
ze zijn niet altijd de snelste...
vooral na deel B kan het even wachten op je rapport zijn.. t kan verschillen van 1 week tot 4 weken.. en dan nog goedkeuring geven om het op te sturen en weer wachten of je op gesprek mag komen of niet... wachten wachten wachten
de onzekerheid is gewoon killing, dat heb ik nu ook hooren dan moet ik ook nog die extra stappen doen
niet altijd even grappig
overigens: five_horizons... zou er bij jou ook geen verschil in zitten omdat je een vrijwilligers opleiding volgt?
Wat ik daar dus al uit heb gelegd, en wat al te lezen was hierboven, solliciteer ik bij korps Limburg-Noord. Dit korps zit nu al ruim een jaar (Als ik t goed zeg) in een test fase om de sollicitatie procedure strenger te maken dan hij nu is d.m.v. de boven genoemde "groepsdynamische dagen".quote:Op zondag 5 september 2010 23:31 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Hoezo is "jou" korps specialer?
Welk korps zou dat dan moeten zijn.
Je visus word op 2 punten getest: Met en zonder hulpmiddelen.quote:Op zondag 5 september 2010 23:36 schreef kingsley het volgende:
@Sproetjes, oke, dus het wordt alsnog getest. Nouja, dan heb ik in ieder geval al een stukje zekerheid als ik het bij mn opticien laat testen. Weet jij misschien of je je lenzen in mag houden? Of dat je zonder getest wordt?
Ik kan me er niet druk om makenquote:Op maandag 6 september 2010 09:05 schreef Sanady het volgende:
@TS
Lees dit bericht alvast.
http://www.nu.nl/economie/2326607/politie-bezuinigt-agenten.html
Ik wou ook bij de politie gaan maar het blijkt dat er niet meer geinvesteerd wordt in veiligheid.
Heel veel succes en fun Sproetjes!quote:Op maandag 6 september 2010 21:06 schreef sproetjes het volgende:
zo, morgen zijn dan de 2 spannende dagen
ben benieuwd! zal woensdag avond wel gebroken thuis komen
Sproetjes ? Leef je nog? Volgens mij is het al woensdag geweest !quote:Op dinsdag 7 september 2010 04:47 schreef sproetjes het volgende:
Dankje!!! Nog 45 min en k ga de vandoortot woensdag avond!!
Sporttest kun je wat aan doenquote:Op maandag 13 september 2010 20:56 schreef joeftw het volgende:
Ik heb nu ook de selectie voor Limburg-Noord.. gesolliciteerd, voorlichting en intake heb ik gehad. Maar ja, nu pas het echte werk. De selectie. Ben toch wel beetje nerveus. Vooral voor de sporttest en medische keuring.![]()
ja klopt inderdaad met sporttest. mja medisch.. ten eerste haat ik naalden bij bijv diabetes test, en mss iets te slank. 1.80 bij 64kg.. dusja..quote:Op maandag 13 september 2010 22:02 schreef iFries het volgende:
[..]
Sporttest kun je wat aan doenDoe dat dan ook!
![]()
![]()
Medische keuring; zit je met dingen? Zou je vooraf misschien ook al kunnen gaan navragen
Ogen dicht; en ff niet nadenkenquote:Op woensdag 15 september 2010 12:44 schreef joeftw het volgende:
[..]
ja klopt inderdaad met sporttest. mja medisch.. ten eerste haat ik naalden bij bijv diabetes test, en mss iets te slank. 1.80 bij 64kg.. dusja..
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:51 schreef joeftw het volgende:
ik heb vandaag deel A gehaald. volgende week doe ik deel B. maar krijg ik dan ook meteen de medische keuring? en hoe zit het met 't gesprek met die psycholoog.. is dat wel een beetje te doen? en bij rollenspel.. beste is toch gewoon om de ander gerust te stellen door bijv. gelijk te geven? .. graag wat uitleg en tips..
over deel A btw... ik ging kapot bij de fysieke test haha.. toch flink op verkeken. 3.07min
Zou ik jou mogen vragen hoe de rest van jouw rapport eruit ziet? Mijn vriend heeft inmiddels zijn rapport ontvangen; alles goed en wel maar overwicht beneden-gemiddeld. Dit is echter wel het enige minpunt.. Toch maak ik me een beetje zorgen en word ietwat tureluurs van al dat wachten..quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:23 schreef iFries het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
* iFries heeft minder goed nieuws... ben afgewezen op overwicht & stressbestendigheid![]()
12 maandjes wachten; en dan nog maar een keer proberen
Psycholoog is heel simpel; hij of zij stelt je vragen over jezelf die je mag beantwoorden... kun je weinig verkeerd aan doen; je bent wie je bent.
Rollenspel is weinig over te zeggen; en ze hebben liever ook niet dat je anderen daarover gaat inlichten. Je krijgt een situatie op papier. Die situatie kun je 15 minuten voorbereiden en dan ga je het doen. Echt advies kan ik je niet geven; aangezien het elke keer iets anders is. Je speelt geen politieagent, dat is zeker![]()
Succes!
Welke Proeve?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, het psychologisch rapport is niet het enige waarop beoordeeld wordt.Er is niet eenduidig te zeggen of je daarmee wordt afgewezen of alsnog door mag naar het korpsgesprek, bijvoorbeeld.
Vandaag een eerste proeve van bekwaamheid gedaan, morgen nóg twee en dan volgende week weer.
Ik zit in de Impulsopleiding van RR (daar werkt de opleiding voor vrijwilliger anders dan in de rest van NL; sterker: als ik klaar ben met de opleiding en ik in RR gewoon op straat loop, kan ik nergens anders in NL aan de slag, omdat ze de opleiding niet (er-)kennen. (althans: nog niet).quote:
Dat magquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:05 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Zou ik jou mogen vragen hoe de rest van jouw rapport eruit ziet? Mijn vriend heeft inmiddels zijn rapport ontvangen; alles goed en wel maar overwicht beneden-gemiddeld. Dit is echter wel het enige minpunt.. Toch maak ik me een beetje zorgen en word ietwat tureluurs van al dat wachten..
Bedankt voor je reactie! Als ik dit zo lees vrees ik dat het hier ook einde oefening is.. Komt wel goed, ofzo.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:52 schreef iFries het volgende:
[..]
Dat mag
Taaltoets was Voldoende; Leesvaardigheid op C1; Schrijfvaardigheid op: "Lager dan B2".
Sporttest was beetje zwakjes3.04
Cognitieve vaardigheden: Op niv 2,3 en 4 allen een score van 20. Maximaal dus.
En dan de competentiesAllemaal op of boven het gewenste kwalificatieniveau... behalve besluitvaardigheid (4 waar 5 gevraagd wordt, stressbestendigheid (4 waar 5 gevraagd wordt) en overwicht (3 waar 5 gevraagd wordt).
Vooral die laatste 2 vonden ze een reden om me niet uit te nodigen voor een gesprek
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:42 schreef rubje het volgende:
Ik hoop iig dat je een beetje een kandidaat bent met een stevig postuur want wat ik tegenwoordig op straat als agent zie rondlopen is lachwekkend,en al helemaal agent onwaardig ivg met vroeger toen agenten handen als kolenschoppen hadden en echte orde wisten te handhaven.en respect kregen dan wat ze nu doen.
waar twijfel je aan?quote:Op maandag 6 december 2010 21:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
kickje omdat ik aan het twijfelen ben om agent te worden:P
Ik zou ook wel willen weten hoe uitdagend dit is en wat er allemaal mogelijk is voor de mensen van vwo/gymnasium!quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:55 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Ik ben me nu een beetje aan het orienteren om te bepalen welke studie ik wil gaan volgen (ik ben sinds kort gestopt met mijn studie rechten aan de universiteit in utrecht, te taai, te theoretisch) en ben nu op zoek naar een meer praktijkgerichte (dus wel hbo waarschijnlijk) opleiding omdat dat me meer ligt. Hierbij ben ik ook ook langs de opleidingen aan de politieacademie gekomen en heb dit forum en het vorige deel met veel interesse gelezen, maar ik zou graag weten hoe een doorsnee weekje er tijdens de opleiding uitziet, ik ga binnenkort trouwens ook naar een voorlichting over opleidingen bij de politie.
Ik twijfel trouwens omdat ik met twee vingers in mijn neus Gymnasium gedaan heb en ik dan een hbo opleiding zou gaan volgen(onder mijn niveau dus) en ik naast wat ik op internet heb gelezen niet superveel weet over de opleiding zelf, de verhalen die ik hier en op andere sites heb gelezen spreken me wel erg aan. Ook het feit dat er in de buurt van de achterhoek niet of nauwelijks vacatures zijn helpt niet echt mee.
Maar ik wil graag weten hoe jullie de studie hebben ervaren en hoe een doorsnee week tijdens de opleiding eruit ziet enzo.
dus als ik voor de functie hoofdagent(niveau 4 geloof ik) zou solliciteren, dan zou ik bij voorbaat al eigenlijk geen kans hebben?quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, het is wel de vraag wát je exact zou willen gaan doen. Er zijn (en komen, zo weet ik) in diverse regio's wel weer wat vacatures op niveau 5/6 aan. De opleiding volg je voornamelijk in Apeldoorn (dus óf reistijden óf slaapplaats regelen (wat soms door het korps geregeld kan worden, afhankelijk van het korps). Op een lager niveau neemt men je niet aan (voor als de straat op zou willen, vanwege het feit dat mensen dan afhaken).
Nou, veel districten doen het niet, omdat gebleken is dat mensen met een hogere vooropleiding zich vervelen en de opleiding niet afmaken. Haaglanden is in elk geval een goed voorbeeld.quote:Op woensdag 8 december 2010 08:23 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
dus als ik voor de functie hoofdagent(niveau 4 geloof ik) zou solliciteren, dan zou ik bij voorbaat al eigenlijk geen kans hebben?
dus het kan welquote:Op woensdag 8 december 2010 10:07 schreef Ooi86 het volgende:
Ik ben het er helemaal niet mee eens eigenlijk. Ik heb mijn VWO diploma gehaald en ben daarna de niveau 4 opleiding in gegaan (daar is in A'dam-A'land havo voor nodig). De opleiding zelf was inderdaad vreselijk, maar wat het werk betreft wordt ik genoeg uitgedaagd hoor. Wat het 'probleem' een beetje is bij de politie: je moet een beetje alles zijn; een beetje dokter, een beetje verslavingsdeskundige, een beetje echtscheidingsadvocaat, etc. Zeker als je dan ook nog wat jonger bent (<25) zou ik het niet afraden om eerst een 'lager' niveau gaan doen. Er komt toch best wel veel op je af.
Ik ben zelf nu wel voornemens om wanneer er weer niv 5 plaatsen vrij komen, te solliciteren. Ik hou erg van 'regelen' en ik hoop dat daar wat meer tegen te komen.
Ook dat wisselt (weet ik uit ervaring) per district (ik heb ook niet gezegd dat het niet kan, maar dat je er wél rekening mee moet houden).quote:Op woensdag 8 december 2010 12:22 schreef sproetjes het volgende:
Wat ik tijdens mijn sollicitatie gehoord heb is dat ze voor de functies vanaf hoofdagent toch wel vaak mensen met wat levenservaring zoeken.Leeftijden tijdens de sollicitaties zijn heel gevarieerd.
Nou als je jezelf uit de sollicitatie procedure wilt schrijven dan moet je vooral dit soort antwoorden geven..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet dus een motivatie schrijven waarom ik onder m'n huidige opleidingsniveau wil leren....
en hoe ik denk het uitdagend te blijven vinden
nou, gewoon, dit is wat ik wilpunt
Wat ik tijdens mijn eigen studieperiode heb ervaren is dat destijds er vooral veel mensen van 24-30 binnen kwamen. Ik was zelf met mijn 18 jaar (een van) de jongste. Echter, momenteel zie ik veel studenten aan het bureau komen die nog vrij jong zijn. Dan heb ik het over 19 - 23 jaar oud. Ik heb zelf een groep studenten begeleid die 20, 26, 30 en 48 (!) jaar oud zijn. Zo zie je maar, het verschilt nogal. Over het algemeen hebben de meeste mensen wel wat voor de Politie gedaan. De een heeft een opleiding gedaan die niet beviel en de ander heeft er al een hele carriere opzitten.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:20 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
dus het kan wel, juist dat van alles wat moeten kunnen spreekt me wel aan, hoe zit het trouwens met de leeftijd van sollicitanten? zijn het vooral jongeren zoals ik, die net hun school hebben afgemaakt of zijn het ook veel ouderen(met alle respect voor de 30+ers:P) die een carrieremove maken. En waar ligt de voorkeur van de politie, als er al sprake van een duidelijke voorkeur is?
Jammer, want werktijden hoeven geen issue te zijn. Er valt heel veel te regelen. Het hangt er ook vanaf op welke afdeling je zit. De ene afdeling is een 24 uurs bedrijf en de andere is open van 9 tot 5.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
anders kick je even een bijna 2 jaar oude reactie én neem je aan dat ik zoiets in m'n brief zou zetten
De uiteindelijke motivatie is goedgekeurd en ben door de eerste helft van de selectie heen gekomenDaarna na lang dubben er toch uit gestapt, vrijwillig. Werk lijkt me nog steeds helemaal geweldig, alleen de werktijden kon ik me gewoon niet overheen zetten
lastig besluit, maar uiteindelijk wel de goede geweest
Het is volgens mij heel verschillend. Ik heb destijds in januari mijn eerste test gehad en begon in augustus met de opleidingquote:Op zaterdag 11 december 2010 09:39 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
wat is er eigenlijk waar van de slechte communicatie enzo als je je solliciteert? een kennis van mij heeft ook gesolliciteerd, maar bij hem duurde het weken voordat hij bericht kreeg en nog eens dik een maand voor resultaten. Hij is uiteindelijk 9 maanden bezig geweest zonder een definitieve toe- of afwijzing te krijgen, en heeft voor een andere studie gekozen. Is het redelijk 'normaal' dat het zo lang duurt of is dit gewoon een uitzondering?
de mensen met wie ik heb gesproken (en heb ook meegelopen met een agent) vertelden mij allemaal anders, in ieder geval over de werktijden tijdens de opleiding, en dat ging ik gewoon niet trekkenquote:Op woensdag 8 december 2010 17:09 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Jammer, want werktijden hoeven geen issue te zijn. Er valt heel veel te regelen. Het hangt er ook vanaf op welke afdeling je zit. De ene afdeling is een 24 uurs bedrijf en de andere is open van 9 tot 5.
Even bellen met de wervingsafdeling en dan regelen ze dat voor je.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:57 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
is er trouwens een mogelijkheid om een dag mee te lopen bij de opleiding? Ik heb op internet rondgekeken maar daar staan alleen de voorlichtingsavonden en niets over meeloopdagen. Heb ondertussen zelf wel ervaren dat een studie bij een voorlichting super kan lijken maar in het echie toch wel tegenvalt, daarom zou ik eerst liever een dagje meelopen voordat ik de hele procedure in zou gaan....
Dat is, afhankelijk van de regio, voor burgers sowieso mogelijkquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb via een bekende van me geregeld dat ik een middag-avonddienst mee mocht draaien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |