abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 23:26:26 #1
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_69173022
Deeltje #2 in het topic over politieopleidingen ... Laatste paar posts:
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Visus is ook in orde
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:37 schreef iFries het volgende:
Tof

Ik ben net langs opticien geweest .. en dát gaat nog heul spannend worden

Met lenzen in: 0,8 & 0,9
Zonder lenzen: 0,2 en 0,2

Beide dus net onder de grens
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:09 schreef sander89 het volgende:
Zijn je lenzen wel nog goed?
Tja anders is het erg klote.
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
je mag niet onder de grens zitten dus ik zou 't nog even met nieuwe lenzen proberen
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:22 schreef iFries het volgende:

[..]

Ik zit hier echt ENORM te balen ...
Frysk bloed tsjoch op!
pi_69173864
tvp
............................
  maandag 18 mei 2009 @ 23:57:46 #3
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_69174340
que?
pi_69188702
WTF alle vacatures voor het KLPD zijn verdwenen (spoor,water,verkeer).

Dit zal wel zijn omdat 2009 al genoeg hadden, maar volgens mij bij water niet?
Zal ook te maken hebben met plan van de regering, ze vinden namelijk een goed plan om aantal aspiranten wat ze mogen aan nemen bij de politie te halveren.
Terwijl al eigelijk een te kort is bij de politie, dus dat loopt straks alleen maar verder op.

Intake gesprekken zijn van sommige ook geannuleerd ivm de stop, gelukkig heb jij hem al gehad motorbloempje.
pi_69192668
KLPD neemt pas per 2010 weer mensen aan voor Water en Spoor.
Verkeer zijn pas in 2011 weer opleidingsplaatsen

Ook is er al lang geen tekort meer aan agenten i mij verteld
Ja doei.
pi_69195632
ik moet dus een motivatie schrijven waarom ik onder m'n huidige opleidingsniveau wil leren....

en hoe ik denk het uitdagend te blijven vinden

nou, gewoon, dit is wat ik wil punt
Ja doei.
pi_69196140
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
KLPD neemt pas per 2010 weer mensen aan voor Water en Spoor.
Verkeer zijn pas in 2011 weer opleidingsplaatsen

Ook is er al lang geen tekort meer aan agenten i mij verteld
Aha, ja bij KLPD zijn wel genoeg maar volgens mij bij regio niet.
pi_69196517
daar gaan ze volgens mij ook inkrimpen hoor

maar dat zou wel goed uitkomen als ik besluit bij regiocorps te gaan solliciteren
Ja doei.
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:48:11 #9
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_69236907
TVP

* nattermann is student kwartiel 3 aan de academie in Eindhoven

Tics van je petten.
pi_69240917
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:48 schreef nattermann het volgende:
TVP

* nattermann is student kwartiel 3 aan de academie in Eindhoven

Welk korps?
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:41:18 #11
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_69257077
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:27 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Welk korps?
Limburg-Noord, hoezo?
Tics van je petten.
pi_69259742
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:41 schreef nattermann het volgende:

[..]

Limburg-Noord, hoezo?
Vroeg het me gewoon af, zit daar ook op school.
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:04:04 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_69264951
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:12 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Vroeg het me gewoon af, zit daar ook op school.
Aah zo, welk kwartiel?

Leuk om hier met iemand te praten die op dezelfde locatie zit als ik, terwijl ik je helemaal niet ken
Tics van je petten.
pi_69281928
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:04 schreef nattermann het volgende:

[..]

Aah zo, welk kwartiel?

Leuk om hier met iemand te praten die op dezelfde locatie zit als ik, terwijl ik je helemaal niet ken
Kwartiel 10 atm, zal je dus niet vaak zien. Maar inderdaad leuk om zo eens iemand tegen te komen.

Net terug uit de nacht, nu lekker slapen.
pi_69350146
Heb m'n motivatie geschreven. Laat 'm nog wel even door m'n vriend nalezen en dan gaat hij op de bus morgen.

Het is zo moeilijk om niet álles op te willen schrijven

Ondertussen ook gewoon hard bezig met mn huidige studie, wat soms wat moeilijk is, aangezien ik zo hoop bij de politie aangenomen te worden, maar zolang ik de testen niet door ben, gewoon keihard doorwerken..

Zou zo fijn zijn, om niet meer verlagjes in LaTeX te moeten schrijven
Ja doei.
pi_69350207
politie opleiding
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_69350240
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:41 schreef nattermann het volgende:

[..]

Limburg-Noord, hoezo?
dat is voor mij eventueel ook nog een optie!

Woon in Nijmegen, dus Gelderland-Zuid, Gelderland Midden en eventueel Limburg-Noord zijn de korpsen die ik reisbaar vind
Ja doei.
  zondag 24 mei 2009 @ 16:00:27 #18
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_69353035
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat is voor mij eventueel ook nog een optie!

Woon in Nijmegen, dus Gelderland-Zuid, Gelderland Midden en eventueel Limburg-Noord zijn de korpsen die ik reisbaar vind
Klopt, een jongen in mijn klas woont ook in Nijmegen en zit ook in Limburg-Noord. Ik moet zeggen, heb voorheen in zuid-limburg gewoond en toch gesollicitteerd bij limburg-noord omdat zuid een vacaturestop had. Nu is mijn tewerkstelling in Venlo, wat van bij mij thuis dus zo'n 60 km was.. Toch elke dag weer even op en neer, en het is goed te doen.

Tegenwoordig woon ik in Roermond, wat dus stukke beter te doen is. Door zulke afstanden moet je je vooral niet laten hinderen, als het echt is wat je wilt
Tics van je petten.
pi_69353194
iFries: laat je nog wel even weten hoe of wat met je ogen?

Ik hoop voor je dat er iets aan te doen is (andere lenzen?) Of misschien is laseren een optie als je echt heel graag wilt? Wellicht kun je dan vragen of je eerst de CCM-onderdelen mag doen enzo, voordat je dát laat doen om zo een betere indicatie te krijgen of het écht zin heeft om zulke rigoreuze 'ingrepen' te laten uitvoeren. Tenminste, het is niet echt gevaarlijk of groots, maar vooral vrij duur en als je zelf verder prima kunt functioneren met lenzen/bril is het onzin om ze te laseren tenzij het voor de baan van je dromen is?

quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:00 schreef nattermann het volgende:

[..]

Klopt, een jongen in mijn klas woont ook in Nijmegen en zit ook in Limburg-Noord. Ik moet zeggen, heb voorheen in zuid-limburg gewoond en toch gesollicitteerd bij limburg-noord omdat zuid een vacaturestop had. Nu is mijn tewerkstelling in Venlo, wat van bij mij thuis dus zo'n 60 km was.. Toch elke dag weer even op en neer, en het is goed te doen.

Tegenwoordig woon ik in Roermond, wat dus stukke beter te doen is. Door zulke afstanden moet je je vooral niet laten hinderen, als het echt is wat je wilt
Inderdaad. Heb bij het KLPD ook al aangegeven dat reizen opzich helemaal geen probleem is, mits vergoeding. Met de motor rijd ik door elke file heen en tot 70km enkele reis ofzo, vind ik 't wel een optie. Maar verwacht dat ik wel dichterbij een aanstelling kan krijgen. Dus nog geen reden tot 'paniek'
Ja doei.
pi_69372998
ongelooflijk dat er nog steeds mensen bij de politie willen.

pi_69373172
ja joh, lekker achter een boom staan laseren, koffie drinken en af en toe zo'n petje van de weg afrijden heerlijk toch?

Ja doei.
pi_69741934
24 juni mag ik voor onderdeel A

*ril*
Ja doei.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:54:46 #23
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_69744489
tvp
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_69746164
vanwaar?
Ja doei.
pi_69766159
ik vraag me af of mensen kunnen vertellen wat voor praktijk/casus ze hebben gehad bij onderdeel B en hoe ze dat aan hebben gepakt?

Boze burger? In paniek? Verdrietig? Verward?

Je kunt je niet goed op zoiets voorbereiden, maar vraag me wel af wat er zo gemiddeld aan de orde komt..

Ja doei.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:20:25 #26
151157 Wupppie
pi_69768883
Ja, dat is handig! de cassusen gaan bespreken.

Komt het ook allemaal vrij natuurlijk over....
  zondag 7 juni 2009 @ 12:48:40 #27
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_69790890
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
ik vraag me af of mensen kunnen vertellen wat voor praktijk/casus ze hebben gehad bij onderdeel B en hoe ze dat aan hebben gepakt?

Boze burger? In paniek? Verdrietig? Verward?

Je kunt je niet goed op zoiets voorbereiden, maar vraag me wel af wat er zo gemiddeld aan de orde komt..

De casus die ik had bij onderdeel B is een vrouw, die was geweigerd op een vlucht. Ze was vaste klant van een bepaalde luchtvaartmaatschappij, en was éénmalig geweigerd op een vlucht omdat ze teveel gedronken zou hebben. Ik was in de casus de floormanager (o.i.d.) van deze maatschappij, en moest de vrouw bedaren en haar vertellen hoe het precies zat. Uiteindelijk gaat deze vrouw je vanalles vragen, of ze geen korting kan rijgen, of ze een business-class stoel kan krijgen, en daar moet je iets moois van maken.

Éen bepaald goed antwoord, dat is er simpelweg niet. Je moet dat oplossen op je eigen manier, zolang de mevrouw maar niet het kamertje verlaat waar je het gesprek in hebt! Ze was in het begin van de casus erg kwaad, en wilde zelfs vertrekken.. Maar toen heb ik haar gezegd dat als ze vertrekt, ik helemaal niets meer voor haar kan betekenen en ze het dus zelf mag gaan oplossen.

Er schijnt een soortgelijke casus te zijn waar je manager bent va neen centerparcs-park, en daar is een vergelijkbare casus van.

Succes
Tics van je petten.
pi_69791092
Ah, het zijn dus niet per definitie 'politie-casussen'? Ben je toegelaten? Of ben je nog aan het wachten op de uitslag?
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:20 schreef Wupppie het volgende:

lezen is ook een kunst:
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:32 schreef motorbloempje het volgende:

Ja doei.
pi_69791553
Mag ik dan meteen vragen hoe onderdeel A bij je ging natterman? Als man mocht je er 3.20 over doen: wat had je? Het enige waar ik echt voor 'vrees' is de hoge kast waar je overheen moet in beide richtingen. Er is hier niet echt de mogelijkheid om dat te oefenen
Ja doei.
pi_69791900
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Mag ik dan meteen vragen hoe onderdeel A bij je ging natterman? Als man mocht je er 3.20 over doen: wat had je? Het enige waar ik echt voor 'vrees' is de hoge kast waar je overheen moet in beide richtingen. Er is hier niet echt de mogelijkheid om dat te oefenen
Als je zorgt dat je conditie op pijl is, komt dat heus wel goed. Ik heb weken voor mijn keuring wakker gelegen voor die kast Maar je krijgt voordat je de test moet doen, nog de gelegenheid om even die kast een paar keer te oefenen
pi_69791965
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:20 schreef Wupppie het volgende:

Idd. Geen casussen gaan bespreken joh! Je valt zo erg door de mand als je een 'geoefende' reactie geeft. Laat het over je heen komen en reageer zoals jij op dat moment denkt/voelt dat goed is!
pi_69792060
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:25 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Idd. Geen casussen gaan bespreken joh! Je valt zo erg door de mand als je een 'geoefende' reactie geeft. Laat het over je heen komen en reageer zoals jij op dat moment denkt/voelt dat goed is!
het is ook helemaal niet mijn intentie om te gaan 'oefenen', want dat kan simpelweg niet. Maar dan kun je je nog wel afvragen wat voor soorten je kunt verwachten? Niets mis mee, m.i. en zal er niet op gaan 'oefenen' dus, want dat KAN niet

Vind het wel fijn dat ze vooral, blijkbaar, niet politie-casussen geven, maar gewoon dingen die bij bijvoorbeeld 'airline' ziet, zeg maar..

Was eerst beetje huiverig voor een politie-casus en dat je dan helemaal gaat stressen met in je achterhoofd 'oh.. ja.. dit is waarschijnlijk fout, en dit, en dit vanuit het politie-regelmenten-wetsartikelen-blabla-oogpunt'
Ja doei.
pi_69792081
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Als je zorgt dat je conditie op pijl is, komt dat heus wel goed. Ik heb weken voor mijn keuring wakker gelegen voor die kast Maar je krijgt voordat je de test moet doen, nog de gelegenheid om even die kast een paar keer te oefenen
is dat kreng niet mega-hoog?
Ja doei.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:40:18 #34
151157 Wupppie
pi_69796081
Wat ik van horen zeggen heb, is dat je na die test gevraagd wordt niet over de casus te praten.

dat doe je dus nu wel, hopen dat ze meekijken hier en je test de strot omdraaien!
pi_69796262
Normaal doen is ook een optie overigens
Ja doei.
  zondag 7 juni 2009 @ 16:11:29 #36
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_69797173
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Onderdeel A, ja de bekende sporttest haha! Ik was hier ook zoooooo zenuwachtig voor, maar heb het uiteindelijk wel allemaal gehaald. De tijd die ik had was 3.09, dus ruim binnen de limiet van 3.20. Maak je er niet te druk om, als je conditie normaal is en je over een beetje doorzettingsvermogen beschikt, dan haal je die test gewoon!

De casus in deel B moet je gewoon op je af laten komen, je krijgt 10 minuten van te voren hoe de casus precies in elkaar zit, en dan mag je aan de bak. Mijn advies zou zijn, handel gewoon zoals iedere normale mens zou handelen. Blijf normaal, en blijf vooral menselijk, dan is er niets aan de hand.

Ik zit overigens in kwartiel 3 van de opleiding, op de academie in Eindhoven
Tics van je petten.
pi_69797476
Dank je voor je antwoord

fijn te horen dat je nog even de casus te lezen krijgt voordat je er aan mag beginnen.

Ga nu weer half uurtje hardlopen, dus denk dat 't wel in orde moet komen qua conditie... haal gewoon in op de rechte stukken

interval training ook en zulks.

Eindhoven is mijn tweede keus. Is net iets verder dan Apeldoorn vanuit Nijmegen volgens mij maar moet nog even uitzoeken hoe de files het doen
Ja doei.
pi_69822273
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:40 schreef Wupppie het volgende:
Wat ik van horen zeggen heb, is dat je na die test gevraagd wordt niet over de casus te praten.

dat doe je dus nu wel, hopen dat ze meekijken hier en je test de strot omdraaien!
Stel je niet aan, alle mogelijke casussen in de afgelopen 10 jaar zijn iedereen die solliciteert al bekend.

TVP. Ik heb gesolliciteerd voor Rotterdam-Rijnmond, maar door de sollicitatiestop enzo, ziet het er naar uit dat Rotterdam tamelijk lastig wordt. Sollicitatie overgezet naar Amsterdam-Amstelland, morgen m'n sollicitatieformulieren op de post en de uitnodiging voor m'n intake afwachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69822324
je wordt gewoon opgebeld om je in te plannen ze gaven mij een aantal opties en kon zo dus de meest geschikte dag kiezen
Ja doei.
pi_69826901
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
Dank je voor je antwoord

fijn te horen dat je nog even de casus te lezen krijgt voordat je er aan mag beginnen.

Ga nu weer half uurtje hardlopen, dus denk dat 't wel in orde moet komen qua conditie... haal gewoon in op de rechte stukken

interval training ook en zulks.

Eindhoven is mijn tweede keus. Is net iets verder dan Apeldoorn vanuit Nijmegen volgens mij maar moet nog even uitzoeken hoe de files het doen
Het ligt overigens aan bij welk korps je soliciteert waar je geplaatst word. Dus bijvoorbeeld gelderland is volgens mij altijd Apeldoorn.
pi_69826992
Klopt mocht het limburg noord worden (uiterste geval) dan eindhoven
Ja doei.
pi_69827008
GEEN EER EN AMBITIE KOM WERKEN BIJ DE POLITIE .
pi_69827323
Dus...
Ja doei.
pi_69827404
Ben benieuwd hoe het met iFries is? heb je al wat gechecked met betrekking tot je visus?
Ja doei.
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:59:42 #45
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_70376132
Hoe staat het inmiddels met de sollicitanten?
Tics van je petten.
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:18:21 #46
180648 iFries
pi_70376923
Was ik weer

Ik heb een bril aangeschaft, en beide ogen komen met hulpmiddel over de 1 (1,1 en 1,2) Terwijl ik met lenzen beide onder de 1 (0,8 en 0,9) zat... Helemaal top dus
Zonder hulpmiddel word spannend, maar ik gok het erop Werd 0.2 gemeten bij pearle, zonder te knijpen... dus echt NET niet .. maar wil het risico wel lopen

Solicitatie loopt ook Gesoliciteerd bij Gelderland-Midden op functie Hoofdagent .. nog niks van gehoord Maar moet tussen nu en 2 / 3 weken wel komen
Frysk bloed tsjoch op!
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:19:24 #47
180648 iFries
pi_70376979
---Knip / dat was het quote knopje ipv het edit knopje---

[ Bericht 94% gewijzigd door iFries op 25-06-2009 23:21:12 (En nu had ik dus geen bril op en geen lenzen in) ]
Frysk bloed tsjoch op!
  zondag 28 juni 2009 @ 16:32:29 #48
180648 iFries
pi_70449699
Oh! En ik had ook nog gesolliciteerd bij Gelderland-Zuid, maar die belden gelijk de volgende dag al dat ik maar 1 sollicitatie tegelijk mocht hebben lopen :p
Frysk bloed tsjoch op!
  zondag 12 juli 2009 @ 10:37:41 #49
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_70895096
Eindelijk vakantie. 4 weekjes!

Na de vakantie weer het korps in! Lekker werken Kwartiel 3 goed afgerond, alle toetsen gehaald. Nu dus ook vuurwapendragend
Tics van je petten.
pi_70895135
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:48 schreef nattermann het volgende:

[..]

De casus die ik had bij onderdeel B is een vrouw, die was geweigerd op een vlucht. Ze was vaste klant van een bepaalde luchtvaartmaatschappij, en was éénmalig geweigerd op een vlucht omdat ze teveel gedronken zou hebben. Ik was in de casus de floormanager (o.i.d.) van deze maatschappij, en moest de vrouw bedaren en haar vertellen hoe het precies zat. Uiteindelijk gaat deze vrouw je vanalles vragen, of ze geen korting kan rijgen, of ze een business-class stoel kan krijgen, en daar moet je iets moois van maken.

Éen bepaald goed antwoord, dat is er simpelweg niet. Je moet dat oplossen op je eigen manier, zolang de mevrouw maar niet het kamertje verlaat waar je het gesprek in hebt! Ze was in het begin van de casus erg kwaad, en wilde zelfs vertrekken.. Maar toen heb ik haar gezegd dat als ze vertrekt, ik helemaal niets meer voor haar kan betekenen en ze het dus zelf mag gaan oplossen.

Er schijnt een soortgelijke casus te zijn waar je manager bent va neen centerparcs-park, en daar is een vergelijkbare casus van.

Succes
Doen ze die casus nog steeds?
Die heb ik jaren geleden al moeten doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')