abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:49:50 #126
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85474106
ik kreeg overigens eerst een intake en toen pas de selectie dagen :)
vandaag dienst goed gekeurde schoenen gekocht (de magnum stealth force :) ) voor de groepsdynamische dagen en natuurlijk voor daarna (bij mij is t nu alleen nog de vraag wánneer ik de opleiding in ga, in januari of april als t goed is, en niet meer óf) bij elk ander korps in NL was ik namelijk al door naar de medische keuring...

groepsdynamische dagen doet korps limburg noord als pilot (test korps dus) vóór aanvang van opleiding, dus als extra selectie onderdeel waar je nog op kan afvallen. Dit zijn dagen die je normaal als klassendagen krijgt in je eerste korpskwartiel als t goed is. 2 dagen mentaal en fysiek afmatten :) meer kan (en straks mag) ik er nog niet over zeggen.

ze willen dit landelijk gaan invoeren waarschijnlijk, wat ik een prima idee vind. op deze dagen komen pas echt de karakter eigenschappen van iemand naar boven namelijk (leiderschaps kwaliteiten, doorzettingsvermogen en etc)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:57:46 #127
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85474427
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:49 schreef sproetjes het volgende:
ik kreeg overigens eerst een intake en toen pas de selectie dagen :)
vandaag dienst goed gekeurde schoenen gekocht (de magnum stealth force :) ) voor de groepsdynamische dagen en natuurlijk voor daarna (bij mij is t nu alleen nog de vraag wánneer ik de opleiding in ga, in januari of april als t goed is, en niet meer óf) bij elk ander korps in NL was ik namelijk al door naar de medische keuring...

groepsdynamische dagen doet korps limburg noord als pilot (test korps dus) vóór aanvang van opleiding, dus als extra selectie onderdeel waar je nog op kan afvallen. Dit zijn dagen die je normaal als klassendagen krijgt in je eerste korpskwartiel als t goed is. 2 dagen mentaal en fysiek afmatten :) meer kan (en straks mag) ik er nog niet over zeggen.

ze willen dit landelijk gaan invoeren waarschijnlijk, wat ik een prima idee vind. op deze dagen komen pas echt de karakter eigenschappen van iemand naar boven namelijk (leiderschaps kwaliteiten, doorzettingsvermogen en etc)
Op school krijg je ook nog 2 hei-dagen. Die vervallen niet omdat LN ook de GDD hebben.
Tics van je petten.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:11:48 #128
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85475035
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:57 schreef nattermann het volgende:

[..]

Op school krijg je ook nog 2 hei-dagen. Die vervallen niet omdat LN ook de GDD hebben.
mooi toch :D
zo bedoelde ik het overigens ook niet :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:12:48 #129
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85475069
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:11 schreef sproetjes het volgende:

[..]

mooi toch :D
Is leuk, die hei-dag :Y Flink afgebeuld worden zegt iedereen, terwijl dat heel erg meevalt. Je leert elkaar wel kennen zo :Y
Tics van je petten.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:21:08 #130
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85475489
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:12 schreef nattermann het volgende:

[..]

Is leuk, die hei-dag :Y Flink afgebeuld worden zegt iedereen, terwijl dat heel erg meevalt. Je leert elkaar wel kennen zo :Y
lijkt mij ook wel mooi ja :)
ben ook echt benieuwd naar de GDD over +/-2.5 week
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:22:23 #131
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85475556
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:21 schreef sproetjes het volgende:

[..]

lijkt mij ook wel mooi ja :)
ben ook echt benieuwd naar de GDD over +/-2.5 week
Stelt geen fuck voor, die medische keuring. Hartfilmpje, plaatjes kijken (of je kleurenblind bent enzo), gehoortestje.. Zoiets was het.
Tics van je petten.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:29:32 #132
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85475869
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:22 schreef nattermann het volgende:

[..]

Stelt geen fuck voor, die medische keuring. Hartfilmpje, plaatjes kijken (of je kleurenblind bent enzo), gehoortestje.. Zoiets was het.
dat weet ik ja ;) maar heb het toch ook over die groepsdynamische (hei) dagen ;)
medische is daarna pas
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:31:41 #133
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85475965
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:29 schreef sproetjes het volgende:

[..]

dat weet ik ja ;) maar heb het toch ook over die groepsdynamische (hei) dagen ;)
medische is daarna pas
Ooh, dacht dat je de keuring bedoelde :@ :D
Tics van je petten.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:38:50 #134
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_85913099
Gisteren deel A gehad :) En gehaald ... uiteraard :+ *O* *O*

Taaltoets vond ik goed te doen; niet zo heel veel problemen mee :)

Sporttest had ik het gevoel dat ik dood ging; deed er 3.04 over; maar toen ik ff uitgehijgd was viel het eigenlijk ook wel mee :+

Toen ik de cognitieve vaardigheden test deed had ik het idee dat als ik ergens op zou zakken, dat het dit wel was .. van de meeste reeksen die ik voor me kreeg had ik het idee dat ze me zaten te foppen en alle letters en cijfers gewoon puur willekeurig waren :+

Dussss, over 2 weken deel B *O*
Frysk bloed tsjoch op!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:48:15 #135
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85920513
alsj e het gevoel hebt gehad bij die cognitieve testen dat je het helemaal verkloot hebt, heb je het juist naar je maximale kunnen gedaan ;)

gefeliciteerd iig :) en deel B is leuk!
pi_85920934
Wat je trouwens net zei over die controle met de functie van hoofdagent is niet helemaal waar.

Ik ben net klaar met de niveau 3 opleiding. Ik werk nu als agent.

De hoofdagent doet gewoon hetzelfde als de agent alleen kan je makkelijker doorstromen naar brigadier. Verder merk ik niks wat een hoofdagent eerder mag dan een agent.

Ik krijg ook gewoon recherche projecten die ik moet regelen en begeleiden als agent.

Ik weet wel dat de opleiding tot hoofdagent gewoon een jaar langer duurt en dat je een aantal van die nutteloze kernopgave krijgt. Ik hoor van 90% van de mensen die de niveau 4 opleiding gedaan hebben dat ze blij zijn dat het voorbij is en als ze het opnieuw mochten doen dat ze dan voor niveau 3 gingen.

Verder top baan en super leuk.

Werk in Eindhoven.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_85921190
Hier eentje die aanstaande maandag de opleiding in gaat :) (vrijwilliger)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:14:50 #138
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85921562
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:58 schreef Pro_Shifty het volgende:
Wat je trouwens net zei over die controle met de functie van hoofdagent is niet helemaal waar.

Ik ben net klaar met de niveau 3 opleiding. Ik werk nu als agent.

De hoofdagent doet gewoon hetzelfde als de agent alleen kan je makkelijker doorstromen naar brigadier. Verder merk ik niks wat een hoofdagent eerder mag dan een agent.

Ik krijg ook gewoon recherche projecten die ik moet regelen en begeleiden als agent.

Ik weet wel dat de opleiding tot hoofdagent gewoon een jaar langer duurt en dat je een aantal van die nutteloze kernopgave krijgt. Ik hoor van 90% van de mensen die de niveau 4 opleiding gedaan hebben dat ze blij zijn dat het voorbij is en als ze het opnieuw mochten doen dat ze dan voor niveau 3 gingen.

Verder top baan en super leuk.

Werk in Eindhoven.
zo is het mij ooit uitgelegd door iemand van t voorlichtings team.. maargoed hoor inderdaad nu ook dat de werkzaamheden amper nog schelen. De opleiding is zelfs per 1 sept (dus de lichting van augustus jl) voor hoofdagent in gekort naar 3 jaar ipv 4

ben nog steeds aan t wachten op mn brief voor de GDD... wil toch wel graag precies weten hoelaat ik me volgende week in venlo moet melden... :( morgen anders maar even bellen als ik nog niks met de post heb..
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:17:52 #139
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85932493
Het enige verschil dat ik ken in Limburg-Noord, is dat een agent altijd samen met een hoofdagent (of hoger) op de noodhulpauto zit. Hoe dat in andere regio's zit, weet ik niet.
Tics van je petten.
pi_85933264
Wow, het verbaasd me eigenlijk nog wel hoeveel mensen agent willen worden. Ik dacht dat het tegenwoordig veel minder, tja eh, populair, was.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:32:19 #141
180648 iFries
pi_85967463
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:48 schreef sproetjes het volgende:
alsj e het gevoel hebt gehad bij die cognitieve testen dat je het helemaal verkloot hebt, heb je het juist naar je maximale kunnen gedaan ;)

gefeliciteerd iig :) en deel B is leuk!
Nou, dat was het dus! :D Heb ook zeker zin in deel B; duurt me veels te lang! :(

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Hier eentje die aanstaande maandag de opleiding in gaat :) (vrijwilliger)
Jaloers! :D
Frysk bloed tsjoch op!
  woensdag 1 september 2010 @ 23:37:15 #142
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85970454
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:32 schreef iFries het volgende:
Nou, dat was het dus! :D Heb ook zeker zin in deel B; duurt me veels te lang! :(

bereid je vast voor: je gaat nog veel meer en nog veeeeeeeeeeeeeel langer wachten
gemiddeld ben je een jaar bezig van aanmelding tot de opleiding in gaan, als je al door de selecties komt :)
pi_85972994
Ik heb gesoliciteerd toen ik 17.5 was. Ik was nog leerplichtig en te jong voor de politie. Ik heb toen 1 jaar orientatiejaar landmacht gedaan. Beetje sporten etc. Begin dat jaar opnieuw gesolliciteerd en tegen het einde van het orientatiejaar was ik aangenomen.

Dus het duurt idd ongeveer een jaar.

In BZO (Brabant zuid oost) daar moet 3 jaar ervaring (bij 1 persoon) op de noodhulp wagen zitten.
Kan dus student + agent zijn. Ligt net aan hoe lang je agent bent en blijft.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  donderdag 2 september 2010 @ 08:37:15 #144
180648 iFries
pi_85975801
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:37 schreef sproetjes het volgende:

[..]

bereid je vast voor: je gaat nog veel meer en nog veeeeeeeeeeeeeel langer wachten
gemiddeld ben je een jaar bezig van aanmelding tot de opleiding in gaan, als je al door de selecties komt :)
Als ik door de selecties heen kom, zou ik in november of januari beginnen met de opleiding. Ze hebben haast ... ofzo :P
Frysk bloed tsjoch op!
pi_85975833
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:37 schreef iFries het volgende:

[..]

Als ik door de selecties heen kom, zou ik in november of januari beginnen met de opleiding. Ze hebben haast ... ofzo :P
Ze kunnen ook snel, hoor. :)

Korpsgesprek, medische keuring en antecedenten hebben ze bij mij in drie weken gepropt, omdat we anders de opleiding niet zouden halen en ik een jaar zou hebben moeten wachten. :)

Nu ben ik de komende vier weken bezig met opleiding (in RR volgen ze een andere opleiding dan in de rest van het land) en kun je daarna al de straat op, dus dat is best vlot.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 2 september 2010 @ 10:19:09 #146
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85977730
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:37 schreef iFries het volgende:

[..]

Ik zou ook met de lichting van augustus jl zijn gestart werd mij gezegd.. ;) bereid je gewoon voor op langer wachten dan kan t alleen maar meevallen
  donderdag 2 september 2010 @ 10:36:29 #147
180648 iFries
pi_85978167
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:19 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik zou ook met de lichting van augustus jl zijn gestart werd mij gezegd.. ;) bereid je gewoon voor op langer wachten dan kan t alleen maar meevallen
Maar .. maar ... het is al september :( :o :+

Hmm .. jammer .. maar daar valt wel mee te leven :) Zolang ik maar weet of ik aangenomen word of niet :X
Frysk bloed tsjoch op!
  donderdag 2 september 2010 @ 10:48:35 #148
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85978506
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:36 schreef iFries het volgende:

[..]

Maar .. maar ... het is al september :( :o :+

Hmm .. jammer .. maar daar valt wel mee te leven :) Zolang ik maar weet of ik aangenomen word of niet :X
dat bedoel ik ;) bij de politie is het (over t algemeen) gewoon veel wachten ;) nu is "mijn" korps nog wat specialer.. maar 1 weet bijv al vanaf 1 juli dat ze me willen hebben voor niv 3.. en kan nu pas naar de groepsdynamische dagen... dus ik krijg (als t goed is) volgende week woensdag pas te horen wanneer ik de opleiding in ga... januari of april 2011 (dit ook omdat de opleidingsplekker voor dit jaar al ingevuld zijn)... maargoed eerst maar eens de brief afwachten waarin staat hoe laat ik dinsdag in venlo moet zijn en met welke spullen.. die ook pas vandaag (of morgen) komt... ;) ze zijn niet altijd de snelste...
vooral na deel B kan het even wachten op je rapport zijn.. t kan verschillen van 1 week tot 4 weken.. en dan nog goedkeuring geven om het op te sturen en weer wachten of je op gesprek mag komen of niet... wachten wachten wachten ;)

de onzekerheid is gewoon killing, dat heb ik nu ook hoor :) en dan moet ik ook nog die extra stappen doen :P niet altijd even grappig

overigens: five_horizons... zou er bij jou ook geen verschil in zitten omdat je een vrijwilligers opleiding volgt?
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:12:08 #149
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_86024142
kick, ik heb eindelijk de brief met info voor aanstaande dinsdag binnen... Wat ik uit de namen/adressen lijst ben ik, van de 10, de enige vrouw :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:29:41 #150
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_86025030
:')
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')