http://xandernieuws.punt.nl/?id=515864&r=1&tbl_archief="e:'Nieuwe beurscrash nabij om dollar te steunen'
De Illuminati-bankiers hoeven alleen nog maar op de knop de drukken, en de nieuwe geplande beurscrash is een feit.
De dollarindex zakte afgelopen vrijdag onder de psychologisch belangrijke 82.50 puntengrens, die al enige tijd door analisten gemarkeerd wordt als het begin van hyperinflatie. Volgens Bob Chapman (Global Research) stuurt de elite nu aan op een aanstaande nieuwe beurscrash, waardoor beleggers wederom hun toevlucht zullen zoeken tot de dollar, zodat deze weer zal gaan stijgen. Na 75 jaar is de op krediet gebaseerde economie echter uitgeput, en is het uiteenvallen van de het wereldwijde financiële systeem onhoudbaar in gang gezet.
Chapman vroeg zich op 9 mei af tot welk niveau de elite de dollarindex zal laten zakken, voordat ingegrepen wordt met een nieuwe beurscrash. Vandaag, 11 mei, zijn de eerste tekenen van dit ingrijpen al zichtbaar: de beurzen staan in de min, de enorme sprong van de goudkoers afgelopen week kalft af, en de dollar wordt inderdaad weer omhoog geforceerd.
Een nieuwe crash is 'nodig', om zo beleggers weer terug te krijgen naar de dollar en Amerikaanse staatsobligaties, die eveneens in elkaar gestort zijn. De rente op schatkistpapieren stijgt weer, ondanks talloze miljardenaankopen van de FED. De gefingeerde stresstest van de Amerikaanse banken kan de prullenbak in, nu de situatie veel ernstiger blijkt te zijn, dan 'verwacht'.
Het nepherstel van de beurzen in dit voorjaar en de nu door het PPT (Plunge Protecton Team) geplande aanstaande nieuwe crash is niets anders dan het spannen en loslaten van een katapult, bedoeld om de dollar weer omhoog te krijgen. Het moment van deze nieuwe instorting is zorgvuldig gepland door de Illuminati-insiders, die onverminderd doorgaan met het plunderen van de welvaart, ter verheerlijking van hun almaar groeiende berg valselijk verkregen winsten.
Ook het recente herstel, dat gebaseerd was op gemanipuleerde financiële statistieken, sprookjesachtige verzinsels van topmannen en politici, en fascistische injecties van monopoliegeld in de economie, was slechts bedoeld om de gedupeerde beleggers mee te zuigen, zodat deze dienst kunnen blijven doen als geldbron voor de insiders en een middel om de stervende dollar zo lang mogelijk overeind te houden.
Zodra het PPT de wereldwijde ondersteuning van de aandelenmarkten intrekt, zullen deze instorten, waardoor massaal aandelen verkocht zullen worden. Als laatste 'veilige' vluchthaven worden zoals gebruikelijk de Amerikaanse staatsobligaties gezien. Omdat deze in dollars moeten worden aangekocht, zal de vraag naar dollars enorm gaan stijgen, wat de koers van de munt weer omhoog zal duwen.
Het advies van Chapman aan alle beleggers is dan ook: verkoop nú, voordat je geroosterd wordt door de laserstraal van de Illuminati, die gericht is op de arme, nietsvermoedende schaapjes, die blijven denken en hopen dat het ergste van de recessie voorbij is, en hun geld weer in aandelen steken. Daarnaast is een nieuwe crash mede bedoeld om de FED te helpen met misschien wel haar belangrijkste taak: de goudprijs zo laag mogelijk houden.
Bodem nog lang niet bereikt
Net als in 1933 zijn de beurzen na de instorting vorig jaar zo'n 30% gestegen. En net als in 1933 wordt ons door de authoriteiten en de financiële topmannen verteld, dat de bodem bereikt is, en we het ergste van de recessie gehad hebben. In 1933 moest echter het ergste nog komen, en dat is ook nu het geval.
In de VS ligt het aantal in aanbouw genomen nieuwe huizen 80,4% lager dan 3 jaar terug. De huizenprijzen zijn 20% of meer gedaald, en de gemiddelde daling kan uiteindelijk wel eens 40% worden. Aan het eind van dit jaar zullen er in het gunstigste geval 3 miljoen banen verdwenen zijn (11% officiële werkeloosheid). Experts houden het echter op 7,8 miljoen verloren banen. De werkelijke werkeloosheid bedraagt nu al 15,8%, en de Amerikaanse industriële produktie zal nog eens 17% verder zakken. De economie moet er echter iedere maand 125.000 banen bij scheppen, om alleen al de nieuwe toestroom op de arbeidsmarkt te kunnen opvangen. Dat betekent dat het op zijn minst zes jaar gaat duren, voordat de werkgelegenheid in de VS weer gaat stijgen - en dat alleen, als alles meezit, onder de best denkbare omstandigheden.
De wereldhandel is inmiddels met 35% gekrompen. Zo'n 1000 schepen, waaronder enorme olietankers en containerschepen, velen groter dan de Titanic, wacht de sloop.
De depressie is daarom nu al een feit, en de elite weet dat. Zij blijven enorme hoeveelheden geld tegen het probleem aangooien, maar na 75 jaar kredietverstrekking en bijbehorende inflatie, is de rek er definitief uit.
Negatieve rente = idioterie
Sommige economen komen nu met het krankzinnige advies om negatieve rentetarieven in te stellen. De voormalige topeconoom van het Witte Huis, Gregory Mankiw, stelt een rente van -3% voor. Dat betekent dat als je $ 100 leent, er maar $ 97 terug hoeft te betalen. Dit zou inflatie aanwakkeren, waardoor het geld steeds minder waard wordt en de mensen wel geld móeten gaan uitgeven, voordat je er niets meer mee kunt kopen. En dat zou dan de economie weer op gang moeten helpen!
Maar zelfs deze idioterie zal, indien in werking gesteld, niet gaan werken, omdat de mensen hun snel in waarde dalende dollars (en euro's) veel beter kunnen (en zullen) steken in waardevaste metalen, zoals goud en zilver. Want zelfs al zouden de koersen van goud en zilver niet gaan stijgen, dan nog behouden de metalen toch hun waarde. En dat kan van de dollar beslist niet gezegd worden.
Alle huidige problemen kunnen herleid worden tot te lage rentetarieven en ongebreideld geld lenen en uitgeven. Op de lange termijn verergert dit de problemen en veroorzaakt dit patroon het monetariseren van de schuldenlast, zoals nu in gang is gezet. Daarom zakte de dollarindex tot onder de 82.50, en daarom moest het PPT ingrijpen, om het onmiddellijke instorten van de dollar te voorkomen.
Krediettijdperk is definitief voorbij
Kortom: het tijdperk van makkelijk lenen en makkelijk geld uitgeven is definitief voorbij. Ook de vastgoedmarkt zal nooit meer tot op het oude niveau herstellen. De enige manier om de onvermijdelijke dood van het huidige systeem uit te stellen, is wat nu al maanden aan de gang is: het pompen van gigantische hoeveelheden geld in het systeem. En dat betekent over hooguit twee of drie jaar, maar mogelijk (veel) eerder: hyperinflatie. De ingezakte dollarindex afgelopen vrijdag, tot onder de 82.50, was daar het eerste signaal van.
De triljoenen die de banken reeds ontvingen hebben de kredietmarkt niet opnieuw op gang weten te helpen. Waarom niet? Waarom zijn de banken nog steeds huiverig met het verstrekken van leningen en krediet? Omdat zij voor ongelooflijke bedragen waardeloos geworden financiële produkten in hun boeken hebben staan. Negatieve rentetarieven, nul procent rente en gigantische geld- en kredietexpansie zorgen voor verarming, omdat degenen die onze welvaart in stand zouden kunnen houden, geen risico's meer willen nemen, en in goud en zilver gaan beleggen.
Alle extra overheidsfondsen in de VS worden de komende jaren gebruikt om de Illuminati-bankiers uit te kopen en overeind te houden. Ondertussen is het Amerikaanse volk meegedeeld, dat er de komende twee jaar geen geld bij kan voor de gezondheidszorg en de sociale zekerheid - iets dat echter wel broodnodig is.
'Black Swan' auteur Nassim Nicholas Taleb verklaarde afgelopen zaterdag op een conferentie in Singapore: 'Dit is de moeilijkste periode waar de mensheid ooit doorheen is gegaan, omdat de overheden er geen controle over hebben.' Er komt dan ook geen spoedig economisch herstel, wat de massamedia u ook willen doen geloven. Dit zal door sommigen doemdenkerij worden genoemd, maar door anderen worden opgevat als een reëele waarschuwing om zich schrap te zetten voor de storm, die over de wereld komen zal, en voorlopig alleen maar in kracht zal toenemen.
Xander
Bron: The Market Oracle
Inderdaad! Het opent je ogen welquote:Op maandag 11 mei 2009 17:30 schreef Neutrino het volgende:
Vanavond leuk met ninjatrader spelen.. Danzkij sitting_elf toch maar begonnen met het backtesten van een tradingsysteem. Anders blijft het dus gokken..
Wat een raar plaatje met die exponentiele stijging....quote:Op maandag 11 mei 2009 18:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Zie hier een het resultaat van een RSI backtest op de Dow Jones van 1897 tot nu. Het enige wat deze backtest op af ging was kopen op een RSI van 30 en verkopen op een RSI van 70.
[ afbeelding ]
editquote:
Idd, met 1 blik in het orderboek zag je dat de laatste trade was gedaan in 5/1/1933, ik vond het al een naar luchtje hebbenquote:Op maandag 11 mei 2009 18:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een raar plaatje met die exponentiele stijging....
Het lijkt wel alsof je de meeste jaren helemaal niet in de markt bent en het rendement komt van de bankrente als je cash zit. Ik zou dit nog eens even nakijken...
Oftwel, je maakt zelfs verlies met je systeemquote:Op maandag 11 mei 2009 18:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idd, met 1 blik in het orderboek zag je dat de laatste trade was gedaan in 5/1/1933, ik vond het al een naar luchtje hebben. Overigens was het aantal gecancelde trades ( alle trades na 1933 ) 10 keer zo hoog dan het aantal werkelijk gedane trades. Overigens ging hij hier uit van een RSI 14.
Ach, het is Fok.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
edit
Onprofessioneel, het youtube-filmpje eronder.Wanneer begint het voorzichtige herstel volgens jou?
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Al is het geklooi in de formules ook tijdrovend, vooral als je op done wil drukken en hij weer! een fout aangeeft in de broncode ._.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Oftwel, je maakt zelfs verlies met je systeem
Want na de laatste trade staat de equitycurve aanzienlijk lager dan toen je startte.
Alleen dankzij geld op de bank zetten verdien je nog wat.
Meestal is het interpreteren van de resultaten van de backtest (het "waarom") het meeste werk. De backtest zelf is zo gepiept.
Om het eenvoudig te houden draai ik altijd eerst een test zonder commissie en slippage. Dan kun je zien of het systeem in zijn meest pure vorm uberhaupt een 'edge' heeft. De meerderheid van de systemen kan dan al gelijk de vuilnisbak in dus dat spaart tijdquote:Op maandag 11 mei 2009 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Al is het geklooi in de formules ook tijdrovend, vooral als je op done wil drukken en hij weer! een fout aangeeft in de broncode ._.
Wat kan ik overigens het beste aanhouden voor slippage en in hoeverre affect dat mijn daadwerkelijke resultaten?
En hoe zit dat met de commission costs? Op dit moment hanteer ik voor het gemak 10tje per commissie maar die commisie kosten lagen vroeger hoger lijkt me.
Dank! Dit noteer ik even en die instellingen ga ik zelf vanaf nu maar toepassen. Het wel en niet gebruiken van de commissie was voor mij even een lastig punt want bij sommige strategieën zit je in een lange periode zo over de 5k trades. En dat tikt er hard op in qua kostenquote:Op maandag 11 mei 2009 18:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Om het eenvoudig te houden draai ik altijd eerst een test zonder commissie en slippage. Dan kun je zien of het systeem in zijn meest pure vorm uberhaupt een 'edge' heeft. De meerderheid van de systemen kan dan al gelijk de vuilnisbak in dus dat spaart tijd
Als je toch een zekere 'edge' vindt dan is die meestal klein. Commissie en slippage hebben dan een grote invloed. Als je 100 jaar terugkijkt dan is dat natuurlijk niet meer te vergelijken met nu. Voor een actieve tradingstrategie (in tegenstelling tot Buy&Hold) zou ik niet zo extreem ver terugkijken. Ik zou ~20 jaar data pakken als je end of day data gebruikt en gewoon de commissie nemen zoals die nu geldt. Dat is niet realistisch voor het verleden (ik betaalde nog 1,5% per kant in 1992) maar zolang je dat weet kun je dat in je achterhouft houden als de equitycurve is de vroege jaren een stuk beter is dan in latere jaren. Slippage hangt sterk van de markt af.
In het geval van intraday werk ik sowieso meestal met futures en dan kijk ik hoeveel 'ticks' (minimale trading unit) mijn 'average trade' is. Op de S&P500 kom ik wel weg met 1-2 tick spread/slippage tijdens markturen (niet aftermarket!) en een fractie van een tick aan commissie.
Uiteindelijk voeg ik die kosten dan toe en teken opnieuw de equitycurve.
Dit is inderdaad een handige methodequote:Zelf benader ik de tradingkosten meestal iets anders. Ik kijk in de eerste instantie naar de 'average trade' , dus de opbrengst per trade, met nul commissie en nul slippage. Stel dat dat x% is, dan wil je dat dat significant boven je commissie en slippage ligt, en je weet wel ongeveer hoeveel dat is.
Werd tijdquote:
Nu ben ik behoorlijk een alu-hoedje en "weet" ik behoorlijk wat over Bilderberg & de illuminatie, maar dit gaat mij wat verquote:Op maandag 11 mei 2009 17:41 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://xandernieuws.punt.nl/?id=515864&r=1&tbl_archief=&
Goed gedaan!quote:Op maandag 11 mei 2009 22:43 schreef Alistair het volgende:
Op mijn 'cash' deel heb ik een rendement behaald van 40,98% in de afgelopen 2 maanden
Grote kans op nieuwe aankopen door de FED. Iedereen koopt nu natuurlijk snel treasuries om ze straks voor veel te duur aan de FED te verkopen.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef pberends het volgende:
rente t-bond weer beter op 3,16 ipv 3,33. Dat geeft weer wat lucht.
hier past alleen een hardgrondigequote:Op maandag 11 mei 2009 23:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens zag ik in de OP verder geen link een economische agenda, misschien is onderstaande link usefull?
http://www.fxstreet.com/fundamental/economic-calendar/
En die gruwelijke tievus buy&hold systeem die automatisch in Metastock zit komt vrolijk met een Annualized Performance van minstens 100% per jaar gerekend vanaf 1897 en ik kan die broncode niet wijzigen ._. * insert aantal vloekwoorden * Overigens kom ik er ook niet achter waarom hij geen RSI trades doet na de 30 jarigen terwijl als je de RSI er op na trekt dat wel moet doen, alleen cancelt hij alle indicatieve orders ._.
klooien !![]()
Nou je kan wel wat lijden, me dunkt!quote:Op maandag 11 mei 2009 23:50 schreef Alistair het volgende:
Gaat lekker, CTIC staat ruim in de min in the after hours![]()
Wow, wisten we dat afgelopen vrijdag maarquote:Op maandag 11 mei 2009 23:54 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Nou je kan wel wat lijden, me dunkt!CNB TSFG en CORS misschien ook wat om in de gaten te houden, zijn flink gestegen vandaag.
Ja idd, zijn natuurlijk vrij speculatief, kan ook weer hard naar beneden. PMI group ook nog zo eentje.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:59 schreef Alistair het volgende:
[..]
Wow, wisten we dat afgelopen vrijdag maar
Ja, ik heb slechts een kleine positie in CTIC, mede omdat het puur speculatief is dus ik mag niet klagen. Ik zit nog vrij fors in GE maar daar verrwacht ik niet zulke enorme dalingen en/of stijgingen van
Zal me eens proberen in te lezen in de fondsen welke jij net noemt
Eigenlijk ben ik vrij laat in GE ingestapt aangezien ik $11,20 per aandeel heb moeten betalen. Overigens heb ik met GE geen haast om ze te verkopen. De enige 2 die ik mogelijk uit mijn lijst zou dumpen is TomTom en Citigroup hoewel ik met beiden geen haast heb eigenlijk. Ik heb Citigroup gekocht op $2,40 en TomTom op 2,98 euro.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:05 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja idd, zijn natuurlijk vrij speculatief, kan ook weer hard naar beneden. PMI group ook nog zo eentje.
Ik weet niet op hoeveel je GE hebt gekocht, maar die zou ik echt jaren houden.
Tja, of het wordt nooit meer iets met tomtom, en dan zou het misschien goed zijn winst te pakken. Maar waarschijnlijker is dat het wel wat wordt en dan gaan ze zeker veel hoger staan dan die 5,- waar ze nu staan en zou het dus stom zijn te verkopen. Ik zou aanhouden, en alleen verkopen als het verliesgevend dreigt te worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:12 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik vrij laat in GE ingestapt aangezien ik $11,20 per aandeel heb moeten betalen. Overigens heb ik met GE geen haast om ze te verkopen. De enige 2 die ik mogelijk uit mijn lijst zou dumpen is TomTom en Citigroup hoewel ik met beiden geen haast heb eigenlijk. Ik heb Citigroup gekocht op $2,40 en TomTom op 2,98 euro.
Daar stond ikzelf ook nogal over in dubio vandaag. TomTom zal met meer nieuwe dingen moeten komen. Tegenwoordig heeft elke smartphone een ingebouwd navigatie systeem en denk ik dat RIM een beter alternatief is of Apple. Anderzijds, ik heb TomTom naar mijn mening 'goedkoop' kunnen aanschaffen en kan dus nog wel even de kat uit de boom kijken. Ook van Garmin heb ik geen hoge pet op eigenlijk. Bedrijven als TomTom en Garmin zullen nooit meer zijn wat het was denk ik. Vooralsnog doe ik ze niet weg maar ze staan wel samen met Citigroup op mijn nominatie lijstje om te verkopenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:25 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Tja, of het wordt nooit meer iets met tomtom, en dan zou het misschien goed zijn winst te pakken. Maar waarschijnlijker is dat het wel wat wordt en dan gaan ze zeker veel hoger staan dan die 5,- waar ze nu staan en zou het dus stom zijn te verkopen. Ik zou aanhouden, en alleen verkopen als het verliesgevend dreigt te worden.
TomTom zelf is nog niet eens zo'n erg slecht bedrijf en heeft vooral klappen gekregen door TeleAtlas voor de hoofdprijs aan te schaffen. Intern gezien draait het nog niet eens zo heel slecht en de markt zal er dan ook wel weer voor aantrekken. TomTom en Garmin zitten immers in een vroegcyclische sector en garmin is afgelopen maand dan ook gegroeid van 15$ tot 26$ tot ze die waardeloze prul cijfers lieten zienquote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:32 schreef Alistair het volgende:
[..]
Daar stond ikzelf ook nogal over in dubio vandaag. TomTom zal met meer nieuwe dingen moeten komen. Tegenwoordig heeft elke smartphone een ingebouwd navigatie systeem en denk ik dat RIM een beter alternatief is of Apple. Anderzijds, ik heb TomTom naar mijn mening 'goedkoop' kunnen aanschaffen en kan dus nog wel even de kat uit de boom kijken. Ook van Garmin heb ik geen hoge pet op eigenlijk. Bedrijven als TomTom en Garmin zullen nooit meer zijn wat het was denk ik. Vooralsnog doe ik ze niet weg maar ze staan wel samen met Citigroup op mijn nominatie lijstje om te verkopen
quote:Op maandag 11 mei 2009 23:11 schreef Dave7 het volgende:
Whitney's Wisdom:
http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1120084432&play=1
Zit een hoop speculatie in die bonds nu iddquote:Op maandag 11 mei 2009 23:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Grote kans op nieuwe aankopen door de FED. Iedereen koopt nu natuurlijk snel treasuries om ze straks voor veel te duur aan de FED te verkopen.
Ik ben toch wel benieuwd hoe dat gaat aflopen. Vorige keer veroorzaakten die aankopen slechts een kleine spike en daarna donderden die treasuries meteen weer in elkaar. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde.
Btw:
Beurs vandaag gezakt maar omzetten van niks. Wat dat betreft is de uptrend nog steeds intact.
Vandaag gaan we daar wat aan doen!quote:Op maandag 11 mei 2009 23:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Btw:
Beurs vandaag gezakt maar omzetten van niks. Wat dat betreft is de uptrend nog steeds intact.
Voor de uptrend intact houden kan de AEX zelfs even naar de 245. Ik denk dat er dan weer koopsignalen afgaan bij Jan en Alleman.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Btw:
Mooi die adviezen voor MTquote:Landsbanki Kepler Sell↓ - - - 08-05-2009
ING Nick Hatch Sell 18,00 1,46 - 08-05-2009
Citigroup Smith Barney Johan U. Rode Sell↓ 18,00 - - 06-05-2009
Norddeutsche Landesbank Holger Fechner Sell↓ 16,00 0,40 - 05-05-2009
dat ging rap, ik kijk rood, kijk nog eens groen.quote:
Pffff, kon met mazzel mijn MT Mei 19 putjes nog dumpen tegen 0,30 vandaag. Zat er gemiddeld voor 0,325 in dus beter een beetje verlies dan straks tegen 0,05 opties aankijken in je porto.quote:
Wie?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:21 schreef lammegiraf het volgende:
hehe...Ad Nooten ziet het volgens mij ook niet meer zitten
Wat houden de begrippen Smart Money- en Dumb Money-confidence precies in? Wel grappig dat de ratio van die twee tijdens deze rally onder een schijnbare grenswaarde (-0,25) nu zit, maar in begin 2008 juist boven de 0,25. Ik weet niet wat nou daar dan zo 'smart' aan was.quote:
KPN een steunpilaar... Dank u, Cees Smit!quote:MARKET COMMENT: AEX +0,8%, Shell en KPN bieden steun
12-05-2009 10:30:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert in de loop van dinsdagochtend 0,8% hoger in een markt die nog steeds onder invloed staat van een goed sentiment, zegt handelaar Cees Smit van Today's Beheer. "De lagere opening van de AEX kun je toeschrijven aan het lagere slot van de Nikkei-225, het herstel is vooral het gevolg van de opgelopen koers van Shell en KPN, toch twee zwaargewichten in de index", aldus Smit. Hij wijst verder op de verdedigende woorden van de voorzitter van de Amerikaanse Federal Reserve Ben Bernanke ten aanzien van de stresstest en de dollarkoers. De omzetten zijn vooralsnog gering. De AEX noteert dinsdag rond 10.25 uur 0,8% hoger op 258,77 punten. (ANS)
Ik weet het ook niet precies. Dit plaatje was (van mijn kant) ook meer als grapje bedoeld. Maar de maker van het plaatje is misschien wel bloedserieus.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat houden de begrippen Smart Money- en Dumb Money-confidence precies in? Wel grappig dat de ratio van die twee tijdens deze rally onder een schijnbare grenswaarde (-0,25) nu zit, maar in begin 2008 juist boven de 0,25. Ik weet niet wat nou daar dan zo 'smart' aan was.
Kwartet!quote:
Als instituten en anderen gewoon nog steeds koop orders hebben staan op elke dip, veert de beurs vanzelf wel weer omhoog. Vergeet niet dat er nog steeds veel geld aan de zijlijn staat wat staat te springen van ongeduld om in te stappen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Is dit nou gewoon een reactie op de daling van gisteren, of is er "goed" nieuws geweest?
Als ik met m'n geld aan de zijlijn sta en ik koop aandelen van jou, dan staat daarna jouw geld aan de zijlijn. Dus er staat gewoon altijd evenveel geld aan de zijlijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Vergeet niet dat er nog steeds veel geld aan de zijlijn staat wat staat te springen van ongeduld om in te stappen.
nee, je kan toch altijd kiezen uit cash of aandelen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik met m'n geld aan de zijlijn sta en ik koop aandelen van jou, dan staat daarna jouw geld aan de zijlijn. Dus er staat gewoon altijd evenveel geld aan de zijlijn.
Nu ben ik echt in de war.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik met m'n geld aan de zijlijn sta en ik koop aandelen van jou, dan staat daarna jouw geld aan de zijlijn. Dus er staat gewoon altijd evenveel geld aan de zijlijn.
Das niet waar op het moment dat het geld van bonds naar aandelen gaat right?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er is dan altijd iemand 900.000 verloren of niet dan??quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
nee, je kan toch altijd kiezen uit cash of aandelen?
Als ik voor een miljoen verkoop en de waarde van de aandelen daalt vervolgens naar 100.000, staat er toch 900.000 meer aan de zijlijn dan wanneer ik later verkocht zou hebben?
Het is ook meer in de zin van mensen die NOG niet ingestapt zijn. Anders blijft de geldhoeveelheid immers vrij constant en daarmee krijg je een beurs niet tot grote hoogte. Al dus de economie lessenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:01 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nu ben ik echt in de war.![]()
Als er gewoon handel plaatsvindt en de koersen stijgen dan heb je toch uiteindelijk altijd een afname van het geld aan de zijlijn?
Als jij aandelen koopt voor 1.000.000, dan zit jouw 1.000.000 in aandelen en de verkopers hebben 1.000.000 aan de zijlijn. Als die aandelen dan dalen en jij verkoopt ze in paniek voor 100.000, dan wordt jouw 100.000 toegevoegd aan het 'zijlijn' geld maar het 'zijlijn' geld dat jouw aandelen koopt verdwijnt, dus de hoeveelheid geld aan de zijlijn is nog steeds gelijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
nee, je kan toch altijd kiezen uit cash of aandelen?
Als ik voor een miljoen verkoop en de waarde van de aandelen daalt vervolgens naar 100.000, staat er toch 900.000 meer aan de zijlijn dan wanneer ik later verkocht zou hebben?
Er is al een afstort gaan, alleen houden enkele aandelen de boel overeind.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:10 schreef TeringHenkie het volgende:
Denken jullie dat we vandaag nog een soort van afstort kunnen verwachten? Of zijn we hiervoor te weinig gestegen sinds de opening?
klopt ja. Alleen bij nieuwe emissies gaat dat dus niet op. Als die niet gekocht worden, blijft er meer geld op de spaarrekeningen staan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als jij aandelen koopt voor 1.000.000, dan zit jouw 1.000.000 in aandelen en de verkopers hebben 1.000.000 aan de zijlijn. Als die aandelen dan dalen en jij verkoopt ze in paniek voor 100.000, dan wordt jouw 100.000 toegevoegd aan het 'zijlijn' geld maar het 'zijlijn' geld dat jouw aandelen koopt verdwijnt, dus de hoeveelheid geld aan de zijlijn is nog steeds gelijk.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben al van -5% naar -1% gegaan vandaag. Nu nog in de plus![]()
Jawel.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Das niet waar op het moment dat het geld van bonds naar aandelen gaat right?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |