Das niet waar op het moment dat het geld van bonds naar aandelen gaat right?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik met m'n geld aan de zijlijn sta en ik koop aandelen van jou, dan staat daarna jouw geld aan de zijlijn. Dus er staat gewoon altijd evenveel geld aan de zijlijn.
Er is dan altijd iemand 900.000 verloren of niet dan??quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
nee, je kan toch altijd kiezen uit cash of aandelen?
Als ik voor een miljoen verkoop en de waarde van de aandelen daalt vervolgens naar 100.000, staat er toch 900.000 meer aan de zijlijn dan wanneer ik later verkocht zou hebben?
Het is ook meer in de zin van mensen die NOG niet ingestapt zijn. Anders blijft de geldhoeveelheid immers vrij constant en daarmee krijg je een beurs niet tot grote hoogte. Al dus de economie lessenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:01 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nu ben ik echt in de war.![]()
Als er gewoon handel plaatsvindt en de koersen stijgen dan heb je toch uiteindelijk altijd een afname van het geld aan de zijlijn?
Als jij aandelen koopt voor 1.000.000, dan zit jouw 1.000.000 in aandelen en de verkopers hebben 1.000.000 aan de zijlijn. Als die aandelen dan dalen en jij verkoopt ze in paniek voor 100.000, dan wordt jouw 100.000 toegevoegd aan het 'zijlijn' geld maar het 'zijlijn' geld dat jouw aandelen koopt verdwijnt, dus de hoeveelheid geld aan de zijlijn is nog steeds gelijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
nee, je kan toch altijd kiezen uit cash of aandelen?
Als ik voor een miljoen verkoop en de waarde van de aandelen daalt vervolgens naar 100.000, staat er toch 900.000 meer aan de zijlijn dan wanneer ik later verkocht zou hebben?
Er is al een afstort gaan, alleen houden enkele aandelen de boel overeind.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:10 schreef TeringHenkie het volgende:
Denken jullie dat we vandaag nog een soort van afstort kunnen verwachten? Of zijn we hiervoor te weinig gestegen sinds de opening?
klopt ja. Alleen bij nieuwe emissies gaat dat dus niet op. Als die niet gekocht worden, blijft er meer geld op de spaarrekeningen staan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als jij aandelen koopt voor 1.000.000, dan zit jouw 1.000.000 in aandelen en de verkopers hebben 1.000.000 aan de zijlijn. Als die aandelen dan dalen en jij verkoopt ze in paniek voor 100.000, dan wordt jouw 100.000 toegevoegd aan het 'zijlijn' geld maar het 'zijlijn' geld dat jouw aandelen koopt verdwijnt, dus de hoeveelheid geld aan de zijlijn is nog steeds gelijk.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben al van -5% naar -1% gegaan vandaag. Nu nog in de plus![]()
Jawel.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Das niet waar op het moment dat het geld van bonds naar aandelen gaat right?
Klopt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
klopt ja. Alleen bij nieuwe emissies gaat dat dus niet op. Als die niet gekocht worden, blijft er meer geld op de spaarrekeningen staan.
Maar voor iedereen die instapt is er ook iemand die uitstapt (afgezien van emissies dus).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is ook meer in de zin van mensen die NOG niet ingestapt zijn.
Als ik simpel redeneer dat de beurswaarde*volume stijgt bij een stijgende beurs lijkt het mij logisch dat er netto geld wordt onttrokken uit het geld aan de zijlijn. Anders begrijp ik dat er momenteel evenveel geld circuleert in fondsen als een jaar geleden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is ook meer in de zin van mensen die NOG niet ingestapt zijn. Anders blijft de geldhoeveelheid immers vrij constant en daarmee krijg je een beurs niet tot grote hoogte. Al dus de economie lessen
Eén positief ding over RBS: ze hebben een leuk (en gratis) museum in Edinburgh over de geschiedenis van de bank met o.a. vals geld dat honderden jaren oud is en oude kasboeken enzo. En zoals bij alle musea in de UK: veel toelichting en uitleg. Het klinkt saai (een bank museum) maar is het niet. Aanrader als je in Edinburgh bent en ff niets te doen hebt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens erg ik me groen en geel als ik de turbo's bekijk en dat afschuwelijke blauwe logo van RBS, een bank waar men hier niet goed ( rond uit bar slecht ) over spreekt. Met die dude die daar weg is gegaan en lekker met een aantal ton per jaar weg gaat, pensioen eikel. Turbo's associeren met de nationale bank RBS .. brr.
Ik ben dom...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:18 schreef SeLang het volgende:
Jawel.
Alleen kan de totale marktwaarde van bonds tov aandelen natuurlijk wel veranderen. Een gestegen koers is geen echt geld. Een 'koers' is niks anders dan de laatst gedane transactie. Stel dat één idioot één aandeel Fortis koopt voor ¤ 1.000.000, dan is de marktwaarde van Fortis plotseling een paar biljoen (trillion) geworden. Maar er is geen geld bijgekomen ofzo.
Voor het geval ik nog een keer in schotland komt zal ik het onthouden. Zal uiteraard wel weer verschrikkelijk veel controle zijn? Toen ik laatst de bank of england museum was binnen gegaan leek de controle haast wel op die van bij een vliegveldquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eén positief ding over RBS: ze hebben een leuk (en gratis) museum in Edinburgh over de geschiedenis van de bank met o.a. vals geld dat honderden jaren oud is en oude kasboeken enzo. En zoals bij alle musea in de UK: veel toelichting en uitleg. Het klinkt saai (een bank museum) maar is het niet. Aanrader als je in Edinburgh bent en ff niets te doen hebt.
Dat voelde wel lekker trouwensquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:01 schreef sitting_elfling het volgende:
En bij die dikke staaf goud wat je daar mag vast pakken staan 4 camera's + bewakers.Net of je zo'n staaf zou willen meenemen
een dubbele bodem dus. Ofwel: een tweede instapmogelijkheid. Behalve dan, als de tweede bodem niet houdt...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:54 schreef pberends het volgende:
Interessant: normaal komt er nog 1 dip, en dat zou dan in dit geval in het najaar zijn.
Denk je dat die tweede bodem het houdt, of gaan we er doorheen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:54 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.rtl.nl/compone(...)_jacob.avi_plain.xml
12:00: Huidige bankencrisis lijkt op vorige crises: er komt nog 1 dip
Interessant: normaal komt er nog 1 dip, en dat zou dan in dit geval in het najaar zijn.
Zou je al die interessante video's van jou ook in het youtube topic willen plaatsen? Vind het altijd wel leuk om te bekijken maar heb niet altijd de tijd om alle beursvloertopics door te lezen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:27 schreef pberends het volgende:
Leuk interview met Faber afgelopen vrijdag. Hij verkocht sommige van zijn long posities afgelopen donderdag en gaat uit van een correctie. Daarna weer up tot in juli.
Natural gas en suiker vind Faber interessant, en in juni tot augustus verwacht hij zwakte in goud, wat een mooi koopmoment is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |