Wat kan ik slecht tegen dat gejammer toch.. Net kleine kleuters soms. Voetballen godverdomme en dan zit het soms tegen so what! Dan sta je op en probeer je het nog een keer.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:15 schreef toma het volgende:
[..]
Met de interne sfeer is denk ik niet veel mis. Alhoewel ik daar als buitenstaander niet over kan oordelen. Maar dat zeg ik puur uit gevoel.
Ze zouden wat meer aan de mentale weerbaarheid moeten doen. Dat komt vooral omdat je zo'n jonge selectie hebt met weinig ervaring. Ajax heeft behoefte aan een echte aanvoerder die respect afdwingt bij de spelers en die met de vuist op tafel slaat als je 2-0 (of 1-0 ik weet het niet meer) achter staat in de rust tegen Sparta.
Het zelfde geldt voor een goede coach, die ervoor zorgt dat de spelers met het mes tussen de tanden op het veld stappen en niet gaan janken als de scheids eens een verkeerde beslissing neemt (Leonardo).
Zoals heel veel clubs, telt Ajax het aantal seizoenskaarten + verkochte kaarten, niet het aantal mensen dat binnen is. Zijn ze niet uniek in, dus daar niet over zeuren aub.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:25 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ik zag staan dat er 50.500 toeschouwers aanwezig waren vanmiddag. Vind ik vreemd want het stadion telde (de tweede helft dan) erg veel lege plakken. Vorig jaar met de play-offs zat het een stuk voller en toen zouden er maar 45.000 zijn geweest? Kan het me haast niet voorstellen...
Ik kan er ook zooooooo slecht tegen. Leonardo zou eens een voorbeeld kunnen nemen aan Dirk Kuyt. Spelers met een mentaliteit als Kuyt en Heitinga missen we bij Ajax heel erg.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat kan ik slecht tegen dat gejammer toch.. Net kleine kleuters soms. Voetballen godverdomme en dan zit het soms tegen so what! Dan sta je op en probeer je het nog een keer.
Alleen als Rijkaard wordt aangesteld acht ik een redelijke kans dat hij komt.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:07 schreef Chadi het volgende:
Seedorf speelt weer redelijk goed bij Milan vanavond
Ik hoop dat ie komt ongeacht wie er trainer wordtquote:Op zondag 10 mei 2009 22:32 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Alleen als Rijkaard wordt aangesteld acht ik een redelijke kans dat hij komt.
Krijg ook eindelijk eens gelijkquote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:22 schreef Jojoortje het volgende:
Ajax wint morgen. Punt.
Ga je mond spoelen. Heitinga ja. Alleen Heitinga.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:30 schreef toma het volgende:
[..]
Ik kan er ook zooooooo slecht tegen. Leonardo zou eens een voorbeeld kunnen nemen aan Dirk Kuyt. Spelers met een mentaliteit als Kuyt en Heitinga missen we bij Ajax heel erg.
Ik zag vandaag wel een iets betere instelling dan normaal, maar nog was het niet op niveau. Sulejmani oogde iets gestroomlijnder (quote:Op zondag 10 mei 2009 22:30 schreef toma het volgende:
[..]
Ik kan er ook zooooooo slecht tegen. Leonardo zou eens een voorbeeld kunnen nemen aan Dirk Kuyt. Spelers met een mentaliteit als Kuyt en Heitinga missen we bij Ajax heel erg.
Kuyt is een kakkerlak maar hij heeft wel een mentaliteit waar alle spelers van Ajax een puntje aan kunnen zuigen.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen. Heitinga ja. Alleen Heitinga.
Objectief gezien is de mentaliteit van Kuyt een keer of tien zo goed als die van Heitinga anders.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen. Heitinga ja. Alleen Heitinga.
Eens.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:42 schreef toma het volgende:
[..]
Kuyt is een kakkerlak maar hij heeft wel een mentaliteit waar alle spelers van Ajax een puntje aan kunnen zuigen.
Dat was lachen he?!?!quote:Op zondag 10 mei 2009 22:44 schreef kurk_droog het volgende:
Lekker sfeertje ook. F die lekker aan het spelen was op de tribune
Dit is de eerste keer dat ik om DK moet lachen.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat was lachen he?!?!
Maar om het te snappen had je erbij moeten zijn toch?
Waarschijnlijk die er tot aan de rust hing?quote:Op zondag 10 mei 2009 22:47 schreef rompompom het volgende:
[..]
Het duurde wel effies voordat het spandoek hing. Zat er nou een ander spandoek in de weg?.
Sfeerquote:Op zondag 10 mei 2009 23:08 schreef De_kromme het volgende:
Prachtige sfeeractie vandaag!
Ajax volgend jaar kampioen
quote:Op zondag 10 mei 2009 23:08 schreef De_kromme het volgende:
Prachtige sfeeractie vandaag!
Ajax volgend jaar kampioen
En waarom denkt Borst dat?quote:Op zondag 10 mei 2009 23:42 schreef Nashje het volgende:
Borst denkt niet dat Adriaanse naar Ajax gaat, en als Ajax niets vindt, gaat Blind het worden.
Omdat ie naar az zal gaan, volgens hem. En Blind zou dan een jaarcontract krijgen, waardoor Ajax rustig kan rondkijken. Na dat jaar kan Blind dan weer teruggaan in zijn functie.quote:
Weer een kut jaar. Ajax moet Adriaanse halen. Sinds wanneer zien trainers in AZ meer dan in Ajax.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Omdat ie naar az zal gaan, volgens hem. En Blind zou dan een jaarcontract krijgen, waardoor Ajax rustig kan rondkijken. Na dat jaar kan Blind dan weer teruggaan in zijn functie.
Bij Oranje vind ik niet. In de verloren halve finale Cocu, Bergkamp en Zenden eruit halen en dan komen met Winter, Van Vossen en Seedorf....quote:Op maandag 11 mei 2009 00:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap maar niet dat mensen twijfelen aan Rijkaard. Die jongen heeft het bij Oranje en Barcelona perfect gedaan. Alleen Sparta degradeerde, so wot?²
http://www.sportweek.nl/v(...)e_als_nieuwe_trainerquote:Ajax denkt aan Co Adriaanse als nieuwe trainer
Tell-a-Friend Tell-a-Friend Print dit artikel print nieuwsartikel
Home > Nieuws > Voetbalnieuws
- Datum: 10-mei-2009 23:02
Door Bart Vlietstra
Ajax wil zo snel mogelijk een nieuwe trainer aanstellen. “Hij moet een leider en een opvoeder zijn,” gaf algemeen directeur Rik van den Boog een profielschets tegenover Sportweek. Co Adriaanse lijkt topkandidaat.
“Het moet een trainer zijn die zo snel mogelijk beschikbaar is,” vervolgt Van den Boog. “Een groot coachend en motiverend vermogen heeft en jongere spelers consistent kan maken. Zowel individueel als in teamverband. Hij hoeft geen Ajax-achtergrond te hebben. Het gaat er ons om of hij de juiste kwaliteiten heeft voor deze groep.”
Ajax zoekt een strenge trainer. Terwijl toch net afscheid is genomen van een afstandelijk type, Marco van Basten. “Er is een verschil tussen streng en afstandelijk. Marco ging uit van de eigen verantwoordelijkheid. Deze groep heeft een trainer nodig die er heel kort op zit, hij moet een leider en een opvoeder zijn. Die bij wijze van spreken eist én controleert dat spelers tien keer de pionnetjes passeren als dat nodig is.”
Hier klinkt heel erg Louis van Gaal door.
“We willen zo’n type ja. Alleen las ik dat hij naar Bayern München gaat.”
Hij moet per direct beschikbaar zijn?
“Zo snel mogelijk. We hebben begrepen dat Guus Hiddink en Frank Rijkaard wat anders gaan doen, dus dat zijn ook geen opties. Er staan gesprekken met spelers op stapel die we graag met de trainer erbij voeren en we kunnen ons voorstellen dat hij nog een paar spelers wil halen.”
Logische tweede gedachte: Co Adriaanse.
“Dat vinden wij een goede trainer.”
Adriaanse probeerde het al eens eerder bij Ajax als hoofdtrainer in 2000 en vloog er later alweer uit. Hij raakte geïsoleerd in de organisatie.
“Ajax is nu anders dan tien jaar geleden en anders dan honderd jaar geleden. Na het rapport-Coronel is heel duidelijk komen te staan wie welke bevoegdheden en verantwoordelijkheden heeft. Intern is er geen enkele onrust, we zijn heel open naar elkaar toe.”
Het lijkt me duidelijk dat Adriaanse op de shortlist staat?
“We vinden hem een goede trainer, ja. Hij is een type-Van Gaal en hij is beschikbaar.”
Heeft u hem al benaderd?
“We hebben nog niemand benaderd.”
Als ik die profielschets zo hoor komt het vertrek van Van Basten niet ongelegen.
“Dat is niet waar. We wilden nog jaren door met Marco. Er zijn meerdere managementstijlen die naar Rome leiden. Ik geloof nog steeds dat hij enorm veel potentie heeft, alleen vond hij zelf dat hij essentiële eigenschappen miste. Dat was een realistisch verhaal. Nu willen we het met een ander type proberen. Maar we hebben nog steeds contact met Marco.”
Mijn glazen bol zegt Chelsea.quote:Op maandag 11 mei 2009 05:32 schreef Aanvoerder het volgende:
Ben benieuwd wat Rijkaard dan gaat doen.
Co dus. Geen slechte optie inderdaad. Rijkaard heeft blijkbaar aangegeven eerst 4 jaar Milaan of Chelsea te doen.quote:Op maandag 11 mei 2009 02:08 schreef versteegrob het volgende:
[..]
http://www.sportweek.nl/v(...)e_als_nieuwe_trainer
Die mag er best wezen. Is die positie ook meteen gevarieerd ingevuld.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:06 schreef Wooldoor het volgende:
Kijken of Adriaanse zijn spits mee kan krijgen
Echte Ajacied m'n reetquote:In het blad Sportweek doet Rik van den Boog enkele opvallende uitspraken. Zo meldt hij onder andere dat Frank Rijkaard geen optie is, omdat die iets anders gaat doen.
Misschien vindt hij de groep niet passen bij zijn kwaliteiten . Of hij heeft ergens anders al een voor contract getekend. Dat kan toch ook?quote:Op maandag 11 mei 2009 08:24 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Echte Ajacied m'n reetDie vult liever ook zijn zakken bij Chelski
quote:'Screening Vermaelen door Aston Villa in eindfase'
Aston Villa-manager Martin O’Neill zat zondag in de ontmoeting tussen Ajax en FC Twente op de tribune voor Thomas Vermaelen. Dat meldt AD/Sportwereld. De subtopper uit het Engelse Premier League stuurde dit seizoen al vaker scouts om Vermaelen te zien. De komst van O'Neill zelf houdt volgens het dagblad in dat de screening van de verdediger van de Amsterdammers in de eindfase is beland.
De Belgisch international, die tot de zomer van 2012 onder contract staat bij Ajax en geen gelimiteerde transfersom in die contractuele verbintenis heeft, maakte er geen geheim van graag eens de stap naar het buitenland te zetten. Het is echter de vraag of hij dat komende zomer al wil en of Ajax de 23-jarige verdediger laat gaan.
De interesse van Villa dateert van oktober 2008. Vermaelen scoorde in het UEFA Cup-treffen tussen Aston Villa en Ajax (2-1) de gelijkmaker en is sindsdien een van de meest constante Ajacieden. Vermaelen debuteerde in het seizoen 2003/04 in het hoogste keurkorps en staat inmiddels op 98 competitieduels voor de hoofdstedelingen. Tussendoor werd hij ook een half jaar uitgeleend aan RKC Waalwijk.
Gezeik met Beenhakker geloof ik.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:39 schreef Damzkieee het volgende:
Co
Opzich wel goed om de boel te motiveren, maar kan iemand me nog effe oprakelen waarom hij toen is ontslagen, weet het echt niet meer
BS zeg zelf. We kunnen wel weer een softy als trainer nemen, maar daar schiet Ajax toch helemaal niets mee op? Vind juist dat we het afgelopen seizoen hebben kunnen zien dat Ajax een harde hand nodig heeft.quote:
Was ook het feit dat hij schoon schip wilde maken en een structuur neer wilde zetten. Hij deed het alleen niet erg tactisch.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:39 schreef Damzkieee het volgende:
Co
Opzich wel goed om de boel te motiveren, maar kan iemand me nog effe oprakelen waarom hij toen is ontslagen, weet het echt niet meer
Het liefst van Gaal of Hiddink. Maar zij zijn onhaalbaar net als Martin Jol.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:22 schreef Afwazig het volgende:
Liever Co dan Koeman.
quote:Feyenoord denkt aan Gentenaar als doelman
11/05/2009 08:59
Dennis Gentenaar is in beeld om de nieuwe doelman van Feyenoord te worden. De goalie is momenteel werkzaam bij Ajax waar hij na Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg de derde keeper is.
Mario Been, die komend seizoen bij Feyenoord aan de slag gaat, doet er niet geheimzinnig over: 'Gentenaar staat hoog op ons lijstje en ik heb inmiddels met hem gesproken', aldus de oefenmeester die zondag zijn laatste duel voor NEC coachte. 'Ook Jerzy Dudek staat op dat lijstje overigens.'
De 33-jarige Gentenaar kwam in de zomer van 2006 naar Ajax. In drie seizoenen stond de Nijmegenaar slechts zeven competitieduels onder de lat. Voor zijn periode in Amsterdam keepte hij bij Borussia Dortmund en NEC.
In zijn twee seizoenen bij Real Madrid keepte Dudek (36 jaar) drie competitiewedstrijden. De Poolse goalie was in het verleden al in dienst bij Feyenoord voordat hij naar Liverpool verkaste.
Die gaan botsen.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:22 schreef kevin6188 het volgende:
Co dus. Prachtig. Ben benieuwd hoe Suarez dat vindt.
Ben benieuwd of Vermeer bij gaat tekenen deze week.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:54 schreef Alulu het volgende:
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat Stekelenburg gewoon in de basis hoort.
Nee, ze moeten hem eerst nog benaderenquote:Op maandag 11 mei 2009 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus, alle geruchten van de afgelopen week samengevat wordt Co morgen gepresenteerd?
Inderdaad. Die 10 miljoen moet je gewoon accepteren. Mooi van dat geld Obradovic halen.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zou hem voor een mooi bedrag verkopen.
Ik vermoed dat dat allang gedaan is. Mag toch aannemen dat er direct actie is ondernomen na het vertrek van Van Basten.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nee, ze moeten hem eerst nog benaderen
Ik denk voorlopig precies hetzelfde...quote:
Goed gesproken!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:09 schreef isogram het volgende:
De berichten die ik nu zie opduiken, zie ik erg graag. Johan Derksen zei het maandag bij Pauw & Witteman ook al heel treffend: wat Ajax nu nodig heeft, is een ervaren opbouwtrainer. Ga je dan kijken wie er beschikbaar zijn, dan vallen mensen als Van Gaal en Hiddink snel af. Rijkaard mist ervaring; die kan altijd nog naar Ajax, want hij is nog jong.
Maar Adriaanse is wat mij betreft beslist geen derde keus. Hij past uitstekend bij Ajax en heeft het vermogen om elftallen beter te laten voetballen. Precies wat Ajax zoekt: een trainer die een team smeedt. Want kwaliteit is er best bij Ajax.
Los van zijn kwalificaties, die voortreffelijk bij Ajax passen en van zijn clubliefde voor Ajax, die er bij Adriaanse zeker is, GUN ik het hem ook van harte. Ik zou Adriaanse heel graag zien schitteren met Ajax en dat lijkt me ook mogelijk.
Die nieuwe Ajax-directeur is een heel zakelijke man die heel goed weet wat -ie wil en die weet welke weg naar succes leidt. Dat Adriaanse nu nadrukkelijk komt bovendrijven, is geen toeval. Ajax en Adriaanse passen bij elkaar en hebben elkaar NU nodig.
Het op onmenselijke wijze verwijderen van Witschge en Winter uit de selectie.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:22 schreef isogram het volgende:
Want?
Wat heeft Adriaanse misdaan waarom hij geen goede trainer zou zijn voor Ajax?
En los daarvan: misschien moet die trainer wel een beetje van die-gevoelens oproepen.
Kijk naar Van Gaal. Beslist geen makkelijke man en door menigeen verafschuwd vanwege zijn gedrag.
Maar ja... hij wordt wel gewoon kampioen met AZ... - En aan het einde van de dag is DAT waar het om gaat.
Maar hij kwam met Danny Blind aan als voorlopige tussenoplossing, terwijl dat door Blind zelf al lang is weggelachen.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:23 schreef Breach het volgende:
Overigens moet ik nog maar zien of hij het wordt hoor. Hugo Borst zei gister dat zijn bronnen hem wisten te melden dat het Co op zeker NIET ging worden. En Van Den Boog zegt in principe niet meer dan dat we tot nu toe al zelf konden bedenken. Dat Adriaanse een logische optie op de shortlist is.
Minder punten dan Van Basten halen en op een schandalige wijze met 2 clubiconen omgaan. Gokje hoor.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:22 schreef isogram het volgende:
Want?
Wat heeft Adriaanse misdaan waarom hij geen goede trainer zou zijn voor Ajax?
En los daarvan: misschien moet die trainer wel een beetje van die-gevoelens oproepen.
Kijk naar Van Gaal. Beslist geen makkelijke man en door menigeen verafschuwd vanwege zijn gedrag.
Maar ja... hij wordt wel gewoon kampioen met AZ... - En aan het einde van de dag is DAT waar het om gaat.
Met de kanttekening dat Van Basten voor 35 miljoen (!) vrij mocht besteden. Dus die vergelijking loopt mank, wellicht had Adriaanse het in puntengemiddelde veel beter gedaan als hij ook dat budget in handen kreeg.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Minder punten dan Van Basten halen en op een schandalige wijze met 2 clubiconen omgaan. Gokje hoor.
V/d Boog beweerde ook met een stalen gezicht dat Van Basten hem had gemeld zeker niet weg te gaan. En 20 uur later was hij opgestapt.. Dus het blijft toch een beetje speculeren.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar hij kwam met Danny Blind aan als voorlopige tussenoplossing, terwijl dat door Blind zelf al lang is weggelachen.
Omdat 1 + 1, 2 is.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:31 schreef BigKahuna het volgende:
Hoezo spreekt iedereen hier alsof Co al een training gegeven heeft?
HW ben je pro Co?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap de anti-co stemming aan de ene kant prima, maar ik denk dat de andere veelgenoemde optie, Rijkaard, gewoon te soft is voor deze groep.
Ik had ook al zo'nquote:
IK heb liever Hiddink of van Gaal natuurlijkquote:
Heb jij onder Rijkaard getraind dan?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap de anti-co stemming aan de ene kant prima, maar ik denk dat de andere veelgenoemde optie, Rijkaard, gewoon te soft is voor deze groep.
Borst zei helemaal niets over zijn bronnen. Niet zo lullen.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:23 schreef Breach het volgende:
Overigens moet ik nog maar zien of hij het wordt hoor. Hugo Borst zei gister dat zijn bronnen hem wisten te melden dat het Co op zeker NIET ging worden. En Van Den Boog zegt in principe niet meer dan dat we tot nu toe al zelf konden bedenken. Dat Adriaanse een logische optie op de shortlist is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |