abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:05:46 #51
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68838174
quote:
09 mei 2009
Ajax werkte vrijdag de eerste training af na het vertrek van Marco van Basten onder leiding van interim-trainer John van ’t Schip. ,,Het is nog wel een beetje vreemd’’, zei Miralem Sulejmani na de training. ,,Dit is de eerste training zonder Marco.’’
Sulejmani zag het vertrek van Van Basten niet aankomen. ,,Ik had geen idee dat hij weg wilde gaan. Het was voor mij een totale verrassing.’’

Na de hectische week moet Ajax zondag aan de bak in de laatste competitiewedstrijd, tegen FC Twente. In november won Ajax in Enschede met 2-0 door doelpunten van Siem de Jong en Rasmus Lindgren. Sindsdien is er veel veranderd bij beide teams. Ook Sulejmani is zich daarvan bewust. ,,De wedstrijd zal lastig worden zondag’’, beaamt hij. ,,De situatie waarin we zitten, maakt ons als team en als groep sterker. We zullen voor elkaar moeten vechten.’’

De knop omzetten vindt Sulejmani belangrijk, maar lastig. ,,Het blijft toch in je hoofd spoken’’, zegt hij. De winst op Twente kan een belangrijk steuntje in de rug betekenen. ,,Ik hoop dat het ons lukt om drie punten binnen te halen. Twente staat tweede op de ranglijst en is verzekerend van de voorronde Champions league. Ik denk dat ze zich meer gaan richten op de bekerfinale op 17 mei.’’

Sulejmani hoopt ook op een beetje geluk. ,,Tegen AZ en Sparta Rotterdam ging het gewoon niet goed. Het laatste duel verloren wij zelfs met 4-0. Ik hoop dat het geluk ook een beetje aan onze kant staat.’’

Het seizoen is anders verlopen dan gehoopt. ,,Eerst gingen wij voor de tweede plaats die toegang geeft tot de voorronde van de Champions League. Nu moeten wij vechten voor de derde plaats.’’ Gezien het doelsaldo is er een kans aanwezig dat PSV Ajax kan inhalen. Maar Sulejmani vindt dat er niet te veel naar andere clubs gekeken moet worden. ,,Wij hebben die punten hard nodig. We moeten ons richten op onze wedstrijd en niet naar PSV kijken.’’

Zijn eerste jaar in Amsterdam wordt nog wel eens gehekeld door critici. Sulejmani vindt het jammer. ,,Er wordt niet begrepen dat ik pas twintig jaar ben en nog in een leerproces zit. Dit is pas mijn tweede seizoen in een eerste elftal.’’ Sulejmani beschrijft dit seizoen als een ‘moeilijk seizoen’. Als hij terugblikt op zijn persoonlijke ontwikkeling zegt hij: ,,Dit alles is helemaal nieuw voor mij. Alles is veranderd in mijn leven. Het enige wat ik wil is natuurlijk meer leren en werken aan mijn voetbalervaring. Ik moet mijn niveau en goede vorm van vorig seizoen weer halen.’’
#FreeHat
pi_68838242
Die stift van Lindgren tegen Boschker toen
pi_68838244
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:05 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Het feit dat ie hoopt dat het geluk nu wel een beetje aan Ajax' kant is, getuigt toch ook weer van het feit dat die gasten totaal niet realistisch meer zijn. Hallo! Met 4-0 verliezen is geen kwestie van geluk of domme pech.

En misschien maakt hij een beter leerproces door als ie wat kilo's kwijtraakt, zodat hij weer op zijn Heerenveen-fitheidsnvieau is.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_68838359
Toch moet Sulejmani niet weg, anders zie je hem over 3 jaar de sterren van de hemel spelen bij een internationale (sub)topper
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_68838657
Sulejmani weg.. wie haalt dat in zijn hoofd?

Urby is ook gewoon goed genoeg hoor. DIe kan je op het middenveld een rol geven. Niet die jongen het hele veld over schuiven kwa positie. Verder moet je er wel wat vuur bij hebben op het middenveld en voorin. Achterin kan je het in feite zo laten staan . het elftal moet alleen anders leren samen spelen. Dus als geheel op en neer en niet als eilandjes voetballen.

Je kan nu wel allerlei verdedigers halen maar wat schiet je ermee op? Je bent miljoenen kwijt voor een klein beetje extra misschien. Dat kleine beetje zou je er ook uit kunnen halen door betere begeleiding en zelfbewustzijn bij die jongens.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:34:47 #56
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68838781
@chadi,

Je moet een nieuw topic openen...
LvG heb je dicht gegooid
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_68838792
We hebben betere alternatieven voor het middenveld als je het mij vraagt, aankomend seizoen komt vd Heijden er ook nog bij en Sulejmani in goede doen is beter dan Urby op linksbuiten, jammer maar helaas voor Urby als je het mij vraagt..

Als je geen goede voorzet, geen actie hebt en weinig scoort op linksbuiten kun je daar beter een ander neer zetten imo
pi_68838796
quote:
In een zoektocht naar een nieuwe trainer heeft Urby Emanuelson een advies voor zijn huidige werkgever. De flankspeler van Ajax hoopt op iemand die streng op de groep overkomt. Emanuelson is samen met Maarten Stekelenburg de spelers die het langste bij Ajax zitten van de huidige A-selectie.

Sinds 2005 maakte de Ajacied vier trainers mee. ''Danny
Blind, Adrie Koster en Marco van Basten waren heel rustige trainers. Henk
ten Cate bleek het tegenovergestelde en dat werkte beter. Ik vind dat het
weer tijd is voor een harde hand, een strenge trainer. Ik denk dat onze
spelersgroep daar behoefte aan heeft.''
Furby, ga met barbies spelen.
pi_68838840
Frenkie
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_68838870
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:34 schreef fuckbuddy het volgende:
@chadi,

Je moet een nieuw topic openen...
LvG heb je dicht gegooid
Oh sjips .. helemaal vergeten
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:45:35 #61
166976 DuvelDuvel
pi_68839029
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:35 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Furby, ga met barbies spelen.
Ten Cate was de beste trainer die we hebben gehad laatste 10 jaar. Alleen heeft hij altijd zo snel ruzie met spelers of met de TD.
#FreeHat
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:47:46 #62
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68839079
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:45 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ten Cate was de beste trainer die we hebben gehad laatste 10 jaar. Alleen heeft hij altijd zo snel ruzie met spelers of met de TD.
!!
pi_68839106
quote:

[..]

Ten Cate was niets bijzonders. Daarnaast boeit het me niet of hij goed was al dan niet, maar dat Furby om een kleuterjuf vraagt die hem op z'n billen spankt.
pi_68839268
quote:

[..]

En hij pakt zodra het kan de trein ..
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:57:47 #65
166976 DuvelDuvel
pi_68839327
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

En hij pakt zodra het kan de trein ..
Kwam de Ajaxdirectie niet verkeerd uit.
#FreeHat
pi_68839329
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:48 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ten Cate was niets bijzonders. Daarnaast boeit het me niet of hij goed was al dan niet, maar dat Furby om een kleuterjuf vraagt die hem op z'n billen spankt.
Ik begrijp wel wat Urby bedoelt hoor. Je kan heel veel dingen aan een spelersgroep zelf overlaten maar dat kan pas als men duidelijk weet welke standaarden en wat er van je verwacht wordt als speler en als groep.

Iemand met strenge hand zet meestal die lijnen uit en zorgt ervoor dat iedereen in het ritme komt om in het gareel te lopen. Zodra iemand afwijkt krijgt ie snel op zijn lazer en zo krijg je duidelijkheid van wat wil je waar wil je heen en HOE wil je dat bereiken. Als het eenmaal staat die organisatie dan kan je spelers wat meer vrijheid geven . Spelers weten dan meestal zelf wat beter voor ze is omdat ze de methodiek kennen.
pi_68839362
1. Rijkaard (+ Neeskens)
2. Adriaanse
3. Neeskens
4. Is er nog een goede buitenlandse trainer beschikbaar?
Koning.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:59:13 #68
166976 DuvelDuvel
pi_68839374
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:47 schreef ASroma het volgende:

[..]

!!

Ik weet dat veel hier er anders over denken. Maar het elftal dat er stond het laatste half jaar van het 1e seizoen van Ten Cate was echt een heel goed elftal.
#FreeHat
pi_68839514
Inderdaad, toen waren we echt goed!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_68839714
Dat Urby vindt dat de spelersgroep een strenge trainer nodig heeft, zegt al genoeg over de instelling van ze. Dus als het niet hoeft, dan lopen ze de kantjes er van af?
pi_68839855
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dat Urby vindt dat de spelersgroep een strenge trainer nodig heeft, zegt al genoeg over de instelling van ze. Dus als het niet hoeft, dan lopen ze de kantjes er van af?
sucks.
Striving to be more than average.
pi_68839859
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:59 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik weet dat veel hier er anders over denken. Maar het elftal dat er stond het laatste half jaar van het 1e seizoen van Ten Cate was echt een heel goed elftal.
Toen hadden we ook wel aardige spelers, vond het niet echt de verdienste van Ten Cate.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:22:11 #73
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68839964
Al die Koeman fans hier..
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_68839998
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Jongens op die leeftijd moeten eerst op een bepaald niveau gebracht worden op een wijze zodat ze die wijze leren kennen en herkennen en ook zelf toepassen. Is menselijk en heel normaal.

Het brengt ook structuur in de organisatie. En het schept duidelijkheid. Iedereen weet wat er van hem wordt verwacht. En iedereen weet dat dat geleverd moet worden.

Als er nu eentje de kantjes eraf loopt zegt men zo van ja hij mag het.. wat de hell. Lopen godverdomme en als je de kantjes eraf loopt mag je het nog eens doen voor dat salaris tot je het goed doet.
pi_68840015
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:22 schreef Houniet het volgende:
Al die Koeman fans hier..
Alsjeblieft zeg.. GEEN KOEMAN!
pi_68840195
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:23 schreef Chadi het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg.. GEEN KOEMAN!
Waarom niet? Heeft het toch prima gedaan in z'n vorige periode bij Ajax. Bij PSV en Benfica heeft hij het ook meer dan behoorlijk gedaan.
pi_68840231
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:29 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Waarom niet? Heeft het toch prima gedaan in z'n vorige periode bij Ajax. Bij PSV en Benfica heeft hij het ook meer dan behoorlijk gedaan.
En daarna kan je beginnen met puinruimen.. of zijn we dat vergeten?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:33:42 #78
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68840313
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:29 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Het gaat al vijf seizoenen behoorlijk, het moet nu een keer goed gebeuren.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_68840357
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik ben dat niet vergeten. Ik moet er niet aan denken dat Ronald Koenan de nieuwe coach van Ajax wordt je het sowiezo al één toekomstige rel al klaar met Aissati want die twee kunnen niet zo goed samen door een deur.
pi_68840433
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:59 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Die 4-4-2 die toen in de moeilijke wedstrijden gespeeld werd, met Heitinga, Davids, Gabri en Sneijder op het middenveld
pi_68840434
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:33 schreef Houniet het volgende:

[..]

Het gaat al vijf seizoenen behoorlijk, het moet nu een keer goed gebeuren.
En dat kan niet met Koeman Hij is wel de laatste die kampioen is geworden.
pi_68840459
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Onzin joh. Koeman is 2x kampioen geworden met Ajax..of ben jij dat vergeten?
pi_68840562
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:39 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Onzin joh. Koeman is 2x kampioen geworden met Ajax..of ben jij dat vergeten?
Dat ben ik niet vergeten het is algemeen bekend dat Koeman ALTIJD profiteerd op het werk van zijn voorganner. En als hij ziet dat er niets meer uit te halen valt stapt die op. Kijk maar bij Ajax (Adriaanse) en PSV (Hiddink).
pi_68840627
Alsof Koeman het bij PSV zo slecht deed. Edit - hij heeft bij Ajax en PSV het voor elkaar gekregen om CL te spelen, hetgeen je niet van veel trainers kan zeggen in het afgelopen decennium.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:46:15 #85
166976 DuvelDuvel
pi_68840643
Waarom Koeman nemen als je Rijkaard/Neeskens als coach kan krijgen.
#FreeHat
pi_68840674
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:46 schreef DuvelDuvel het volgende:
Uiteraard, maar ik geef alleen aan niks tegen Koeman te hebben, of beter gezegd, de trainer Koeman.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:50:14 #87
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68840755
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:38 schreef De_kromme het volgende:

[..]

En dat kan niet met Koeman Hij is wel de laatste die kampioen is geworden.
Ja, dat staat niet garant voor nog een kampioenschap maat.
pi_68840848
Ten Cate was zeker niet slecht.
pi_68840861
Zal Stekelenburg nog willen vertrekken nu Van Basten van het toneel is verdwenen?
pi_68840909
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:54 schreef Sloggi het volgende:
Zal Stekelenburg nog willen vertrekken nu Van Basten van het toneel is verdwenen?
Hij zal denk ik wachten tot een nieuwe trainer
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_68840920
quote:
Hij gaf aan dat hij niet de intentie had om te vertrekken en dat hij zijn kans weer ziet als eerste man nu MvB weg is.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68840967
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:46 schreef DuvelDuvel het volgende:
Het is nog maar zeer de vraag of Rijkaard/Neeskens wel willen.

En waarom vindt iedereen Rijkaard zo'n goede coach voor Ajax. Heeft alleen goed gepresteerd met Barca en NL elftal, waar hij ontzettend goede spelers tot z'n beschikking had.
pi_68841001
quote:
Ik hoorde van een collega die hun huisvriedin is dat Maarten heel erg blij was dat Bassie was opgestapt.
pi_68841022
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:50 schreef Houniet het volgende:

[..]

Ja, dat staat niet garant voor nog een kampioenschap maat.
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Jij zegt dat we nu eens een meer dan behoorlijk seizoen moeten doormaken. Dat kan volgens jou niet met Koeman. Daarop zeg ik dat hij toch de laatste is geweest die kampioen is geworden met Ajax.

Snap je dat?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:10:00 #95
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68841221
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:01 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch ook niet. Jij zegt dat we nu eens een meer dan behoorlijk seizoen moeten doormaken. Dat kan volgens jou niet met Koeman. Daarop zeg ik dat hij toch de laatste is geweest die kampioen is geworden met Ajax.

Snap je dat?
Ja, die discussie slaat nergens op .
Koeman is geen optie, klaar.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:16:44 #96
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68841354
quote:
Van 't Schip: "Marco gaf zelf aan dat we door moesten gaan"

Marco van Basten drukte John van 't Schip en Rob Witschge op het hart vooral bij Ajax te blijven. De beide assistent-trainers nemen zijn taken over tot het eind van het seizoen. Nog niet bekend is of en in welke functie de twee oud-voetballers werkzaam blijven bij de Amsterdammers.

Van 't Schip geeft tegenover De Telegraaf aan dat Van Basten het zo wilde. "Marco heeft duidelijk aangegeven dat wij door moesten gaan. Hij kon het zelf niet meer opbrengen." De assistenten hebben ook een ander gevoel dan de oefenmeester zelf. "Nee, wij voelden niet dezelfde pijn die Marco had. Hij was het boegbeeld, de man die de kar moest trekken, die zelf aan het front stond. Rob en ik hebben hem altijd zo goed mogelijk proberen te ondersteunen", aldus de voormalige assistent-bondscoach.

Verder zegt Schippie dat zijn kersverse taak maar om één wedstrijd gaat, die tegen FC Twente van komende zondag. Met een knipoog onderstreept hij het belang van dat duel. "Het is moederdag. Misschien moet iedereen zijn moeder maar meenemen om het stadion vol te krijgen, want voor Ajax is dit nog steeds een heel belangrijke wedstrijd. We willen derde worden, omdat we dan een voorronde minder hoeven te spelen in de Europa League."

Wie volgend seizoen op de bank zal zitten is nog niet bekend. Ook voor de huidige stafleden is daar nog onduidelijkheid over. "Het is een tijdelijke oplossing, een noodsituatie dat Rob en ik op de bank zitten. Je ziet wel vaker dat assistenten het overnemen als een trainer opstapt. Het gaat in dit geval maar om één wedstrijd. Ik hoop dat het publiek goed reageert."
quote:
Na Rijkaard nu Schaaf hoofdkandidaat bij Wolfsburg

Thomas Schaaf lijkt de nieuwe trainer te worden van VfL Wolfsburg. De lijstaanvoerder van de Bundesliga moet op zoek naar een nieuwe oefenmeester aangezien Felix Magath na dit seizoen Fred Rutten opvolgt bij Schalke 04. Eerder werd Frank Rijkaard al met de club in verband gebracht, nadat hij sinds de zomer van 2008 zonder club zat.

Schaaf staat op dit moment nog voor de groep bij Werder Bremen, maar zou volgens verschillende Duitse media al een eerste gesprek hebben gehad met Die Wölfe. Werder is nog in de race voor twee prijzen. Zowel de Duitse DFB Pokal als de UEFA Cup kunnen nog worden binnengehaald door de succestrainer, die al sinds 1999 werkzaam is in het noorden van Duitsland.

In de Bundesliga is het nog steeds ongekend spannend. Magaths Wolfsburg staat met nog vier competitiewedstrijden te gaan bovenaan met drie punten voorsprong op Bayern München. Maar ook Hertha BSC, VFB Stuttgart en Hamburger SV maken nog een goede kans op de titel.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:17:19 #97
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68841366
quote:
Sulejmani vindt het allemaal nog wel een beetje vreemd

Woensdag werd bekend dat Marco van Basten zijn ontslag had ingediend bij algemeen directeur Rik van den Boog. De oefenmeester had er geen vertrouwen meer in dat er volgend seizoen progressie werd geboekt. Miralem Sulejmani, de jonge aanvaller van de Amsterdammers, vindt het nog wel een beetje vreemd.

"Het is nog wel een beetje vreemd", begint de overgekomen speler van sc Heerenveen tegenover het digitale thuis van Ajax. "Ik had geen idee dat hij weg wilde gaan. Het was voor mij een totale verrassing. Het blijft toch in je hoofd spoken."

Toch hoopt hij wel de drie punten in eigen huis zondag tegen FC Twente te pakken. "Ik hoop dat het ons lukt om drie punten binnen te halen. Twente staat tweede op de ranglijst en is verzekerend van de voorronde Champions league. Ik denk dat ze zich meer gaan richten op de bekerfinale op 17 mei."
quote:
Van 't Schip twijfelt over toekomst bij Ajax

De toekomst van John van 't Schip is nog ongewis. Momenteel neemt de interim-trainer van Ajax de honneurs waar, nadat Marco van Basten afgelopen week zijn functie neerlegde. Van 't Schip staat in ieder geval aankomende zondag tegen FC Twente nog voor de groep.

Na het competitieduel zal Van 't Schip nadenken over zijn toekomst. "We moeten maar eens rustig kijken wat er gaat gebeuren", vertelde de geboren Canadees na afloop van de vrijdagtraining. "Eigenlijk zouden we pas na volgend seizoen ons doorlopende contract evalueren, maar dat is na afgelopen week veranderd."

"Ik weet ook niet wat er bij Ajax gaat gebeuren en wie de nieuwe trainer gaat worden. Dat zal de komende weken duidelijk worden. Daarna moet ook ik een beslissing nemen", aldus de voormalig assistent-bondscoach van Oranje.
pi_68841497
Ajax wint morgen. Punt.
Noot noot.
pi_68841629
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:22 schreef Jojoortje het volgende:
Ajax wint morgen. Punt.
Ik moet het nog maar zien..
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:28:03 #100
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68841633
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:22 schreef Jojoortje het volgende:
Ajax wint morgen. Punt.
iedere keer als jij dat zegt gaan ze onderuit.
Jij voorspelde tegen Utrecht EN tegen AZ een ommekeer en dat het 3 a 4-0 zou worden.

Waar basseer je dat toch op?!

Ik kan je uitspraken erbij zoeken als het moet..
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')