abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68897222
Co & Rijkaard in een duo-baan
pi_68897252
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:35 schreef Rumille het volgende:
Co & Rijkaard in een duo-baan
Rijkaard & Co klinkt beter
Noot noot.
pi_68897268
Tja, ik moet Co niet vanwege de genoemde redenen. Aan de andere kant, we zijn zeven jaar verder. En we hebben inderdaad iemand met een harde hand nodig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_68897302
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap de anti-co stemming aan de ene kant prima, maar ik denk dat de andere veelgenoemde optie, Rijkaard, gewoon te soft is voor deze groep.
HW ben je pro Co?
pi_68897316
Ach, ik heb het al eerder geegd: Ik wil iemand die ons kampioen kan maken. Is daar iemand voor nodig die niet goed ligt, so be it.
pi_68897323
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:38 schreef toma het volgende:

[..]

HW ben je pro Co?
Ik had ook al zo'n gevoel.
In Southern Sun
pi_68897343
ik hoop dat er snel uitsluitsel komt over de nieuwe trainer
  maandag 11 mei 2009 @ 10:41:30 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68897383
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:38 schreef toma het volgende:

[..]

HW ben je pro Co?
IK heb liever Hiddink of van Gaal natuurlijk .

Maar als ik nu moet kiezen (en daar lijkt het wel op) tussen Co en frenkie denk ik dat Co beter is om op korte termijn met deze spelers de zaak weer op de rails te krijgen. Misschien kan Rijkaard iets voor de langere termijn betekenen voor Ajax. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 11 mei 2009 @ 10:41:36 #209
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68897389
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap de anti-co stemming aan de ene kant prima, maar ik denk dat de andere veelgenoemde optie, Rijkaard, gewoon te soft is voor deze groep.
Heb jij onder Rijkaard getraind dan?
En hij had niet voor niets Neeskens en Ten Cate als assistenten he.
-
pi_68897405
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:23 schreef Breach het volgende:
Overigens moet ik nog maar zien of hij het wordt hoor. Hugo Borst zei gister dat zijn bronnen hem wisten te melden dat het Co op zeker NIET ging worden. En Van Den Boog zegt in principe niet meer dan dat we tot nu toe al zelf konden bedenken. Dat Adriaanse een logische optie op de shortlist is.
Borst zei helemaal niets over zijn bronnen. Niet zo lullen.
pi_68897417
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Tja, ik moet Co niet vanwege de genoemde redenen. Aan de andere kant, we zijn zeven jaar verder. En we hebben inderdaad iemand met een harde hand nodig.
Jij snapt het.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:44:49 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68897472
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Heb jij onder Rijkaard getraind dan?
En hij had niet voor niets Neeskens en Ten Cate als assistenten he.
Dat is ook weer zo, maar gewoon afgaande op de persoonlijkheden zoals ze overkomen lijkt Co me veel zakelijker. .

Maar goed, wat wij hier willen is nog nooit boeiend geweest, ze zullen wel weer met Bogarde op de proppen komen ofzo .
Get woke, go broke!
pi_68897492
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:32 schreef Dvm86 het volgende:
Laat het verleden nou maar gewoon rusten en geef de man nog een kans. Ik denk eerlijk gezegd dat hij qua sommige aspecten beter bij dit team past dan Rijkaard. Wie zegt trouwens dat de goede man niet veranderd is in de loop der jaren?
Co verandert niet, dat geloof ik niet. Maar momenteel spelen er weinig echte clubiconen in het eerste, alleen Stekelenburg zie ik als zodanig. Die zou hij kunnen schofferen dor een basisplek te beloven en vervolgens Vermeer opstellen, maar Co is wel een man van z'n woord volgens mij.

Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk doorgaat, maar ik ben niet negatief. Zeker nu Rijkaard blijkbaar al bezet is.
pi_68897524
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:42 schreef Nashje het volgende:

[..]

Zei Borst vorig jaar trouwens ook niet dat Verbeek absoluut NIET naar Feyenoord ging? Week later was het rond.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 11 mei 2009 @ 10:49:16 #215
188012 Breach
Is Goed
pi_68897603
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:42 schreef Nashje het volgende:

[..]

Hij zei het letterlijk man.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 11 mei 2009 @ 10:49:20 #216
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_68897605
Wie ze ook nemen; als het maar snel is. Een trainer die halverwege de voorbereiding aan komt kakken = weer een verloren jaar
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 11 mei 2009 @ 10:49:30 #217
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_68897614
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo, maar gewoon afgaande op de persoonlijkheden zoals ze overkomen lijkt Co me veel zakelijker. .

Maar goed, wat wij hier willen is nog nooit boeiend geweest, ze zullen wel weer met Bogarde op de proppen komen ofzo .
Goede optie .
><(({°>
pi_68897733
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hij had trouwens een nog matiger gemiddelde dan Van Basten.
En ga nou niet zeggen dat de spelersgroep kut was, want hij gooide zelf Witschge en Winter uit het team.. Terwijl Witschge toen echt goed speelde. De manier waarop hij dat flikte was voor mij genoeg om hem nooit meer bij Ajax te willen zien.
Ik moet de eerste trainer nog meemaken die geen spelers aan de kant schuift.
Verder is het vertrekpunt van Adriaanse destijds (Ajax was het seizoen daarvoor 5e geworden) anders dan dat van Van Basten (Ajax was vorig jaar 2e en had dit jaar een riante begroting).

Adriaanse zal fouten hebben gemaakt, maar is ook weer 7-8 jaar ervaring rijker.
pi_68897806
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:49 schreef Breach het volgende:

[..]

Hij zei het letterlijk man.
Nee. Borst heeft zijn eigen mening gegeven. Hij denkt dat Adriaanse naar az zal gaan, en niet naar Ajax. Daarna vertelde ie dat Blind het wel eens voor een jaartje zou kunnen worden, om daarna weer terug te keren in zijn functie.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:56:13 #220
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68897819
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:53 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik moet de eerste trainer nog meemaken die geen spelers aan de kant schuift.
Verder is het vertrekpunt van Adriaanse destijds (Ajax was het seizoen daarvoor 5e geworden) anders dan dat van Van Basten (Ajax was vorig jaar 2e en had dit jaar een riante begroting).

Adriaanse zal fouten hebben gemaakt, maar is ook weer 7-8 jaar ervaring rijker.
Ja dat zal allemaal wel. Maar de manier waarop hij dat deed ging het mij meer om.
Behalve dat, Co is een ordinaire zakkenvuller. Als ie na 1 seizoen z'n zakken elders beter kan vullen is ie weer weg.
Nee daar heb je wat aan .
-
  maandag 11 mei 2009 @ 10:56:41 #221
51286 w00h00
Digital man!
pi_68897835
Rijkaard wordt hem niet heeft Van den Boog aangegeven, dus om daar over de discussiëren heeft geen nut.
pi_68897875
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja dat zal allemaal wel. Maar de manier waarop hij dat deed ging het mij meer om.
Behalve dat, Co is een ordinaire zakkenvuller. Als ie na 1 seizoen z'n zakken elders beter kan vullen is ie weer weg.
Dat is inderdaad de keerzijde. Ik heb niet het idee dat Co in zijn hoofd heeft eens lekker vier jaar bij Ajax te gaan zitten.
In Southern Sun
  maandag 11 mei 2009 @ 10:58:34 #223
51286 w00h00
Digital man!
pi_68897891
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mee valt. Stel dat Rijkaard het zou worden, en hij doet het ontzettend goed dan acht ik de kans groter dat hij vertrekt naar Milaan of Londen dan dat bij Adriaanse het geval zou zijn. Weg continuïteit dus.
pi_68897898
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef Nashje het volgende:

[..]

Nee. Borst heeft zijn eigen mening gegeven. Hij denkt dat Adriaanse naar az zal gaan, en niet naar Ajax. Daarna vertelde ie dat Blind het wel eens voor een jaartje zou kunnen worden, om daarna weer terug te keren in zijn functie.
Mag aannemen dat ze bij het bestuur ook wel weten dat een tussenpaus even niet aan de orde kan zijn.
In Southern Sun
pi_68897935
En eigenlijk heeft Mulder nog gelijk ook. He Arsene, wordt het niet eens tijd dat je daar weggaat? Bij ons valt er nog het één en ander op te bouwen...
In Southern Sun
pi_68897936
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de keerzijde. Ik heb niet het idee dat Co in zijn hoofd heeft eens lekker vier jaar bij Ajax te gaan zitten.
Dat is dan weer wel het idee dat ik heb. Hij komt terug naar Nederland en blijft dan ook gewoon.

Alleen herinner ik me dan ineens weer terwijl ik dit wilde posten, dat hij ooit zelf heeft gezegd dat na 3 jaar de houdbaarheid van hem voorbij is, of was dat iemand anders?
pi_68897966
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:59 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat is dan weer wel het idee dat ik heb. Hij komt terug naar Nederland en blijft dan ook gewoon.

Alleen herinner ik me dan ineens weer terwijl ik dit wilde posten, dat hij ooit zelf heeft gezegd dat na 3 jaar de houdbaarheid van hem voorbij is, of was dat iemand anders?
Dat is indd een Co uitspraak. Drie jaar vind ik overigens ook prima hoor, we hoeven ons niet Blind te staren op die vier jaar.
In Southern Sun
  maandag 11 mei 2009 @ 11:00:55 #228
188012 Breach
Is Goed
pi_68897967
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef Nashje het volgende:

[..]

"Als mijn bronnen goed ingevoerd zijn, dan wordt het zeker geen Co bij Ajax"
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_68897985
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is indd een Co uitspraak. Drie jaar vind ik overigens ook prima hoor, we hoeven ons niet Blind te staren op die vier jaar.
Drie jaar bij Ajax is een eeuwigheid.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 11 mei 2009 @ 11:01:41 #230
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68897994
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:59 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat was hij idd.
-
  maandag 11 mei 2009 @ 11:01:46 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68897998
3 jaar, het zou al een record zijn .
Get woke, go broke!
  maandag 11 mei 2009 @ 11:03:17 #232
51286 w00h00
Digital man!
pi_68898044
  maandag 11 mei 2009 @ 11:03:23 #233
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_68898053
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mag aannemen dat ze bij het bestuur ook wel weten dat een tussenpaus even niet aan de orde kan zijn.
Het is maar de vraag of er iets anders is, anders heb je misschien wel geen andere keus.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_68898181
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
En eigenlijk heeft Mulder nog gelijk ook. He Arsene, wordt het niet eens tijd dat je daar weggaat? Bij ons valt er nog het één en ander op te bouwen...
ik vond de opmerking ook wel hout snijden. Wenger en Arsenal zijn op een dood spoor geraakt. Ajax wil een kweekvijver zijn, laat wenger lekker comprimieloos zijn eigen visie ontplooien
  maandag 11 mei 2009 @ 11:07:39 #235
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68898197
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:03 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat mensen bepaalde dingen zo snel vergeten.
-
pi_68898246
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik Wenger wil. En dan voor tien jaar ofzo. Maar goed, dat zal wel bij dromen blijven.
In Southern Sun
pi_68898262
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:24 schreef Breach het volgende:

[..]

Het op onmenselijke wijze verwijderen van Witschge en Winter uit de selectie.
Het was inderdaad niet handig maar kom op zeg die gasten waren op dat moment ook veel en veel te slecht.

Ze waren net zo goed als Lucius en Hofland nu.
pi_68898273
Krantenberichtje van Trouw uit 2001:
quote:
Witschge kwam voor het eerst in conflict met Adriaanse in september (2000), toen de coach hem vóór de wedstrijd tegen RBC uit de selectie zette wegens 'onvoldoende trainingsarbeid'.

Dankzij bemiddeling van Witschge's manager Rob Jansen werd de ruzie intern opgelost, maar toen was al duidelijk dat het niet meer goed zou komen tussen de twee. Witschge raakte daarop zijn plaats kwijt en belandde op de bank. Adriaanse gaf de voorkeur aan Rafael van der Vaart.
Dat was natuurlijk ook verschrikkelijk slecht gezien van Adriaanse...

En wat ik ook wel frappant vind, is dat Adriaanse voor de voeten geworpen krijgt dat -ie slecht met spelers zou omgaan, terwijl diezelfde spelers door 'supporters' verrot worden gescholden tijdens trainingen (zie beelden van dit seizoen). Een tikkeltje hypocriet is dat wel.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:12:27 #239
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68898363
quote:
Van den Boog: "Rijkaard geen optie, Adriaanse in beeld"

In een vraaggesprek met Sportweek doet Rik van den Boog enkele opvallende uitspraken. Zo meldt de algemeen directeur onder andere dat Frank Rijkaard geen optie is, omdat die iets anders gaat doen. Co Adriaanse lijkt topkandidaat om de vertrokken Van Basten op te volgen.

Ajax wil zo snel mogelijk een nieuwe trainer aanstellen. “Hij moet een leider en een opvoeder zijn,” aldus Van den Boog in de sportkrant.

“Het moet een trainer zijn die zo snel mogelijk beschikbaar is,” vervolgt de algemeen directeur. “Een groot coachend en motiverend vermogen heeft en jongere spelers consistent kan maken. Zowel individueel als in teamverband. Hij hoeft geen Ajax-achtergrond te hebben. Het gaat er ons om of hij de juiste kwaliteiten heeft voor deze groep.”

Ajax zoekt een strenge trainer. Terwijl toch net afscheid is genomen van een afstandelijk type, Marco van Basten.“Er is een verschil tussen streng en afstandelijk. Marco ging uit van de eigen verantwoordelijkheid. Deze groep heeft een trainer nodig die er heel kort op zit, hij moet een leider en een opvoeder zijn. Die bij wijze van spreken eist én controleert dat spelers tien keer de pionnetjes passeren als dat nodig is.”

Hier klinkt heel erg Louis van Gaal door.
“We willen zo’n type ja. Alleen las ik dat hij naar Bayern München gaat.”

Hij moet per direct beschikbaar zijn?
“Zo snel mogelijk. We hebben begrepen dat Guus Hiddink en Frank Rijkaard wat anders gaan doen, dus dat zijn ook geen opties. Er staan gesprekken met spelers op stapel die we graag met de trainer erbij voeren en we kunnen ons voorstellen dat hij nog een paar spelers wil halen.”

Logische tweede gedachte: Co Adriaanse.
“Dat vinden wij een goede trainer.”

Adriaanse probeerde het al eens eerder bij Ajax als hoofdtrainer in 2000 en vloog er later alweer uit. Hij raakte geïsoleerd in de organisatie.
“Ajax is nu anders dan tien jaar geleden en anders dan honderd jaar geleden. Na het rapport-Coronel is heel duidelijk komen te staan wie welke bevoegdheden en verantwoordelijkheden heeft. Intern is er geen enkele onrust, we zijn heel open naar elkaar toe.”

Het lijkt me duidelijk dat Adriaanse op de shortlist staat?
“We vinden hem een goede trainer, ja. Hij is een type-Van Gaal en hij is beschikbaar.”

Heeft u hem al benaderd?
“We hebben nog niemand benaderd.”

Als ik die profielschets zo hoor komt het vertrek van Van Basten niet ongelegen.
“Dat is niet waar. We wilden nog jaren door met Marco. Er zijn meerdere managementstijlen die naar Rome leiden. Ik geloof nog steeds dat hij enorm veel potentie heeft, alleen vond hij zelf dat hij essentiële eigenschappen miste. Dat was een realistisch verhaal. Nu willen we het met een ander type proberen. Maar we hebben nog steeds contact met Marco.”
pi_68898398
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik Wenger wil. En dan voor tien jaar ofzo. Maar goed, dat zal wel bij dromen blijven.
Wenger zou inderdaad een droom zijn. Alleen wel een hoop Fransen opeens over de vloer. .
  maandag 11 mei 2009 @ 11:13:48 #241
188012 Breach
Is Goed
pi_68898404
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:

[..]

Versteegrobje
  maandag 11 mei 2009 @ 11:14:10 #242
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68898415
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:07 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

ik vond de opmerking ook wel hout snijden. Wenger en Arsenal zijn op een dood spoor geraakt. Ajax wil een kweekvijver zijn, laat wenger lekker comprimieloos zijn eigen visie ontplooien
De kans dat liefhebber Wenger zich aan Ajax bindt is even groot als dat ik morgen van de Brienenoord afspring, sterker nog, de kans dat ik dat doe is nog groter.

Ik droom ook graag, maar hij is echt onhaalbaar jammer genoeg (joule).

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 11 mei 2009 @ 11:16:55 #243
51286 w00h00
Digital man!
pi_68898485
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De kans dat liefhebber Wenger zich aan Ajax bindt is even groot als dat ik morgen van de Brienenoord afspring, sterker nog, de kans dat ik dat doe is nog groter.

²
Voor het eerst dat ik met deze wannebee tong eens ben.

Wenger gaat echt niet komen hoor. Van topclub in Engeland naar een tobclub in Nederland, die is gek.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:16:57 #244
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68898487
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:09 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Het was inderdaad niet handig maar kom op zeg die gasten waren op dat moment ook veel en veel te slecht.

Ze waren net zo goed als Lucius en Hofland nu.
Vandaar dat het publiek zo vaak de naam van Witschge scandeerde als ie op de bank zat. .
-
pi_68898495
Bayern vroeg nog om Wenger en hij weigerde Wenger weigert bod van Bayern

Ajax kan alleen dromen van Wenger maar goed ik blijf Co een goede optie vinden en hopelijk langer dan 1 jaar. die 3 jaar lijkt me vrij goed.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  maandag 11 mei 2009 @ 11:18:06 #246
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_68898526
mensen die hier denken dat wenger na ajax wil
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:18:38 #247
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68898540
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:13 schreef Breach het volgende:

[..]

Versteegrobje
  maandag 11 mei 2009 @ 11:19:00 #248
188012 Breach
Is Goed
pi_68898550
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Met een beetje aanpassen van de zinsnedes kunnen we hier een mooie deal voor in het schoen-opeten topic van maken BB
pi_68898571
ik zou zeer content zijn met Co. Hij is al jaren een van mijn favouriete trainers en had hem het liefst dit seizoen al aan het roer gezien.
Hij heeft ook aan de wieg gestaan van het kmapioenschap van dit AZ en speelde het aantrekkelijkste voetbal wat sinds 96 op de nederlandse velden te zien is geweest.
Enige reserve die ik heb, is de vrees om de omgang met de bijna anarchistische Suarez en de weerbarstige Aissati. De tijd zal het leren.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:19:48 #250
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68898576
Ik denk echt dat mesjogge Wenger bij elke club ter wereld onder elke gewenste voorwaarden kan werken. Waarom zou hij, afgezien van de rijke historie, kiezen voor Ajax???

Ik denk dat de kans dat Wenger gaat werken bij AZ nog groter is, romige Scheringa is in staat elk salaris te betalen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')