FOK!forum / Sport Algemeen / [IndyCar] #5 Month of May
Miguevrijdag 8 mei 2009 @ 00:14
Het laatste nieuws:
quote:
KV adds Bell to Indy 500 line-up

By Matt Beer Thursday, May 7th 2009, 18:35 GMT

Townsend BellTownsend Bell has completed a deal to contest the Indianapolis 500 with KV Racing, in a third car alongside Mario Moraes and Paul Tracy.

The 34-year-old American finished 10th at Indy last year during a partial campaign with Dreyer & Reinbold Racing, but does not have a full-time IndyCar drive this season.

He said he was delighted to join the squad co-owned by his sometime Patrick Racing Champ Car team-mate Jimmy Vasser.

"Turning back the clock to 2001, Jimmy was my teammate in my first Champ Car event," said Bell. "Now I have the honour of racing for him and that is very special."

Vasser's co-owner Kevin Kalkhoven added: "Townsend is a proven talent who will provide valuable experience and knowledge to the team during the month of May."

Bell's deal only covers the second week of Indianapolis practice and qualifying, so he will not take part in this weekend's Pole Day and second qualifying sessions, which set the first 22 places on the 33-car grid.
YES!
Fir3flyvrijdag 8 mei 2009 @ 00:21
Wie is die kerel ook alweer...
DaMookvrijdag 8 mei 2009 @ 05:28
tvp .
m1155vrijdag 8 mei 2009 @ 09:20
Hey je was me voor met het topic aanmaken
The_Hivesvrijdag 8 mei 2009 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 05:28 schreef DaMook het volgende:
tvp .
Miguevrijdag 8 mei 2009 @ 10:17
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:20 schreef m1155 het volgende:
Hey je was me voor met het topic aanmaken
Excuus

Townsend Bell reed vorig jaar bij Dreyer & Reinbold waar hij de auto deelde met Milka Duno. Daarvoor sinds 2001 CART, het jaar waarin hij IndyLights won, Formula 3000 en IndyCars. Heeft in IndyCars altijd prima (vorig jaar zelfs erg goed) gepresteerd in matige auto's.
Amerikaan en goed, hij heeft dus een streepje voor bij mij
vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 13:11
TVP
sasquatschvrijdag 8 mei 2009 @ 17:52
Dan hebben we nu 33 deelnemers, maar nog steeds niet genoeg om Bump Day interessant te maken.
Kleffe_Dopvrijdag 8 mei 2009 @ 17:53
http://indycar.neulion.com/indy/console.jsp

We zijn live voor Fast Friday.
Dit moet trouwens topic nummero 6 zijn, 5 hebben we al gehad.
vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 17:55
Ik ben er weer bij
vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 18:03
Op die site, werkt bij jullie de full screen mode ook niet?
Het geluid loopt dan gewoon door, maar het beeld staat gewoon stil?
Kleffe_Dopvrijdag 8 mei 2009 @ 18:05
Hier werkt de full screen mode zonder problemen.
Heeft iemand een url van de live timing?
Kleffe_Dopvrijdag 8 mei 2009 @ 18:06
Doornbos snelste tijd voorlopig.
vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 18:08
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier werkt de full screen mode zonder problemen.
Heeft iemand een url van de live timing?
Welke resolutie heb je je scherm staan?
De mijne staat op 1920x1200. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft?
Kleffe_Dopvrijdag 8 mei 2009 @ 18:09
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Welke resolutie heb je je scherm staan?
De mijne staat op 1920x1200. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft?
1680x1050 hier.
vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 18:11
Hmm, ook daar doet ie het niet op.

Jammer
FriescheHengstvrijdag 8 mei 2009 @ 18:29
Robert schrijft zijn wagen af
vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 18:32
Dit is dus kut

Die krijgen ze vandaag niet meer klaar dunkt me
Kleffe_Dopvrijdag 8 mei 2009 @ 18:50
Ik heb 't gemist.
Rijdersfout?
Earl_J_Hickeyvrijdag 8 mei 2009 @ 18:50
TVP, was het maar 24 mei!!!

Ladies & Gentlemen start your engines
vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 18:54
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb 't gemist.
Rijdersfout?
Er was iig niemand anders bij betrokken, dus ik ga er van uit van wel.

Nouja, er zijn ook maar 2 soorten mensen op de Indy500 natuurlijk.
  • Zij die de muur hebben geraakt
  • Zij die de muur nog gaan raken

    Robert hoort nu bij de groep die de muur geraakt heeft. Niks om je voor te schamen.
    Hopen dat ze de auto zo snel mogelijk weer in orde krijgen, maar het zag er toch uit als flinke schade, complete ophanging links voor en achter finaal naar de tering
  • FriescheHengstvrijdag 8 mei 2009 @ 19:10
    Evenzogoed een wereldactie van Indycar om de trainingen in goede kwaliteit te streamen. Het geeft toch wat meer beleving.
    vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 19:15
    Nouja, ik zit er mooi mee dat fullscreen niet werkt

    Zou het wat te maken hebben met Windows 7 in combi met IE ofzo?
    Zodra ik fullscreen klik opent ie fullscreen en staan het beeld gewoon stil.
    FriescheHengstvrijdag 8 mei 2009 @ 19:23
    Bij mij doet hij het FS wel, maar heel schokkerig. Dus die doe ik niet, krijg er koppijn van.
    Domme vraag, maar om mijn goede wil te tonen: heb je de laatste flash?
    vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 19:26
    Jup
    FriescheHengstvrijdag 8 mei 2009 @ 19:30
    Dan weet ik het niet.
    Atreidezvrijdag 8 mei 2009 @ 20:06
    Ik heb beeld, op me werk! Vanavond bhv dienst op een feestje, dus ben blij dat ik wat te kijken heb!
    Atreidezvrijdag 8 mei 2009 @ 20:31
    Scott Sharp heeft ook een fiets nu Hij is verder ok!
    vosssvrijdag 8 mei 2009 @ 20:39
    Reclame over get your tickets now.

    Zou het zo slecht lopen met de laartverkoop voor de wedstrijd dat ze nu nog reclame moeten maken?
    TagForcezaterdag 9 mei 2009 @ 15:26
    Zo, ook de T-car van Bobby ligt in puin.. Deze was iets harder dan die van gisteren.
    Atreidezzaterdag 9 mei 2009 @ 16:30
    Das niet zo goed..
    flipsenzaterdag 9 mei 2009 @ 17:22
    Pfff, wat een commerciele bende zeg, laten we allemaal naar chevy.com gaan om de Camaro straatuitvoering aan te schaffen, lang leve GM
    Atreidezzaterdag 9 mei 2009 @ 18:14
    Doornbos niet mee in de qual? Ik hoorde dat ie als derde zou moeten, maar de nummer 3 is al bezig en das Raphael Matos
    Miguezaterdag 9 mei 2009 @ 18:50
    Hij heeft nog een ruime 5 uur om iig een poging te doen om in de top 11 te komen En anders is er nog altijd bump day, kan ie alsnog pole pakken.

    Maar Graham Rahal zegt zojuist dat hij geen t-car heeft, dus die zal Roberto Doornbos nu dan wel hebben.
    vossszaterdag 9 mei 2009 @ 19:46
    De T car had ie toch ook plat gereden?

    Nu gebeurd er iig vrij weinig daar.
    Fir3flyzaterdag 9 mei 2009 @ 20:22
    Hoe lang mogen ze nog?
    Miguezaterdag 9 mei 2009 @ 20:27
    Tot 0.00 uur Nederlandse tijd.

    Mooie auto heeft TK.
    Kleffe_Dopzaterdag 9 mei 2009 @ 22:25
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 15:26 schreef TagForce het volgende:
    Zo, ook de T-car van Bobby ligt in puin.. Deze was iets harder dan die van gisteren.
    Toch weer een beslissend momentje...
    zonde hoor.
    Fir3flyzaterdag 9 mei 2009 @ 22:26
    Ik neem aan dat Doornbos vandaag dus niet gaat kwalificeren?
    Kleffe_Dopzaterdag 9 mei 2009 @ 22:32
    quote:
    Weer pech voor Robert

    9 mei 2009 - Robert heeft de muur opnieuw geraakt tijdens de warm up voor de kwalificatie. Hij is ongedeerd. Hij zal de kwalificatie vandaag niet rijden.

    Robert Doornbos, No. 06 Newman/Haas/Lanigan Racing Dallara/Honda/Firestone: `Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Ik ben enorm teleurgesteld. De mannen heben fantastisch werk verricht om de wagen klaar te krijgen. We hadden een goede first outing. Alles voelde perfect. Ik was net op snelheid toen de achterkant me als het ware inhaalde. Ik weet niet wat er gebeurde. We zullen naar de gegevens moeten kijken. Het is echt super jammer, want ik wilde me vandaag kwalificeren.

    Het is nog onbekend wanneer Robert zich gaat kwalificeren.

    We houden u op de hoogte via deze website.
    'Pech' aldus zijn fansite.
    Internet zegt: "Bet some on the team were wishing they had Seabass, Junky or Wilson in the car at this point!"
    Kleffe_Dopzaterdag 9 mei 2009 @ 22:40
    http://nl.justin.tv/pacecar/popout
    code = mundanetv

    god, wat zijn Amerikaanse commercials lame!
    quote:
    Weekend voorbij voor Robert Doornbos
    Robert Doornbos zal zich dit weekend nog niet voor de Indianapolis 500 kunnen kwalificeren vanwege de schade aan zowel zijn primaire als zijn reservewagen. Een woordvoerster van het team bevestigde tegenover Trackside Online dat beide wagens terug zijn gestuurd naar de Newman/Haas/Lanigan Racing workshop in Chicago voor uitvoerige reparaties.

    Na Doornbos’ crash op vrijdag was zijn primaire wagen al op vrijdagavond terug naar Chicago gestuurd. De beschadigde reservewagen zou inmiddels ook al op weg zijn naar de workshop van het team. In de workshop heeft het team meer mogelijkheden voor het repareren van wagens dan op het circuit zelf.

    De crashes van Doornbos hebben ook een groot effect op teamgenoot Graham Rahal. Het team had in Indianapolis slechts één reservewagen bij zich, die Doornbos en Rahal moesten delen. Een vierde wagen van het team staat in de workshop en is al volledig opgebouwd voor de race op de korte oval van Milwaukee. In het geval dat Rahal vandaag of morgen crasht, zal hij geen mogelijkheid hebben om over te stappen naar een reservewagen, omdat zijn racewagen de enige overgebleven NHLR wagen in Indianapolis is.

    Voor Doornbos betekent dit nieuws dat hij zich pas in het tweede kwalificatieweekend zal kunnen kwalificeren. Hierdoor staat vast dat hij zich tussen positie 23 en 33 zal kwalificeren, mits hij er dan wel in slaagt om een snelle, probleemloze kwalificatierun te rijden.
    Weer valt het allemaal niet op z'n plaats...

    [ Bericht 56% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-05-2009 22:51:31 ]
    Miguezondag 10 mei 2009 @ 00:15
    Graham Rahal op de tweede rij op Indy, maar natuurlijk rijdt hij nog steeds niet voor een topteam...

    Mooie kwali weer, ik heb zin in morgen, al zal ik er maar bar weinig meekrijgen. Ik ben benieuwd hoe veel coureurs uit deze top 11 er op bump day uit gaan, de tijden zijn erg langzaam door het weer.
    vossszondag 10 mei 2009 @ 09:47
    NHL is in mijn ogen wel degelijk een topteam hoor.
    Miguezondag 10 mei 2009 @ 11:33
    In de ogen van zo ongeveer iedereen die autosport volgt behalve een paar mensen hier...
    Trystarzondag 10 mei 2009 @ 12:22
    tvp
    M.Melandrizondag 10 mei 2009 @ 13:34
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    http://nl.justin.tv/pacecar/popout
    code = mundanetv

    god, wat zijn Amerikaanse commercials lame!
    [..]

    Weer valt het allemaal niet op z'n plaats...


    Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?
    Atreidezzondag 10 mei 2009 @ 13:43
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:34 schreef M.Melandri het volgende:
    Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?
    In qual ja.. In principe erg jammer, want winnaars komen bijna altijd van de eerste 10, dan wel zeker de eerste 20. In 1974 was de laatste winnaar die toen vanaf p25 kwam.. Niet dat ik had verwacht dat ie hem zou winnen, maar kans erop maken nog zou wel leuk zijn geweest voor het kijkplezier Nouja, theoretisch heeft hij nog steeds kans natuurlijk..
    Miguezondag 10 mei 2009 @ 13:48
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:34 schreef M.Melandri het volgende:

    [..]

    Kan hij niet meer verder komen dan P23 ?
    Hij kan op bump day zelfs nog de pole pakken. Zal niet gebeuren, maar het kan wel.
    Atreidezzondag 10 mei 2009 @ 13:53
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:48 schreef Migue het volgende:
    Hij kan op bump day zelfs nog de pole pakken. Zal niet gebeuren, maar het kan wel.
    Is dat bumpday van de laatste jaren ofzo? Ik heb de wiki net proberen te begrijpen, maar ik snap er eigenlijk nog steeds weinig van kennelijk
    quote:
    Qualifying procedure
    For more information, see Indianapolis 500 pole-sitters

    Throughout the years the race has used a number of qualifying procedures. The current four-lap (ten-mile) qualifying distance was first introduced in 1920, and has been used each year since 1939.[3] For most of the post war era, each car, regardless of driver, was allotted three qualifying attempts to make the traditional field of 33.

    Drivers line up by speed rank in the order of the day they qualified. Currently, four days of time trials are used: the Saturday & Sunday two weeks before the race, and the Saturday & Sunday one week before the race. The fastest qualifier on the first day of time trials (nicknamed "Pole day") wins the pole position. The polesitter at Indianapolis is held in high prestige and is normally determined 15 days before the race. Drivers who qualify on the second day of time trials line up behind the first-day qualifiers. Third day qualifiers line up behind the second day qualifiers, followed by the fourth day (nicknamed "Bump day") qualifiers. Once the field is filled to 33, the slowest car, regardless of the day it qualified, is "on the bubble." If another car qualifies faster, he/she will bump the slowest driver out of the field.

    Since 2005, the four days of qualifying have been split up to generate bumping on all four days:

    On pole day, positions 1-11 are open for qualifying
    On the second day, positions 12-22 are open for qualifying
    On the third day, positions 23-33 are open for qualifying
    On bump day, bumping begins immediately once the field is filled to 33 cars.
    Miguezondag 10 mei 2009 @ 14:03
    Het is ook heel ingewikkeld, dat nieuwe systeem. Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar heb gisteren weer een en ander geleerd. Zo kan op bump day de pole gepakt worden wanneer er 33 rijders sneller zijn dan de polesitter. Dan moet de polesitter dus uit de race gebumpt worden. Erg ingewikkeld en zal ws nooit gebeuren.
    Kleffe_Dopzondag 10 mei 2009 @ 14:13
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:43 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Nouja, theoretisch heeft hij nog steeds kans natuurlijk..
    Eerste stap voor Robert lijkt me de 500mijl afleggen zonder problemen en fuck-ups.
    Geldt ook voor de andere rookies natuurlijk, maar die hebben niet 2 auto's in de muur geboord binnen 12 uur.
    Miguezondag 10 mei 2009 @ 14:21
    Speaking of rookies, dikke recpest voor Pink Lloyd, schandalig dat die jongen nog steeds geen full program doet. Ook erg knap van Mario Moraes om zich op de derde rij te zetten in een sessie waarin alleen de topteams auto's gekwalificeerd hebben.
    sasquatschzondag 10 mei 2009 @ 19:40
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 22:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Toch weer een beslissend momentje...
    zonde hoor.
    Ook Wheldon en Philippe raakten de muur. Schijnt te komen door de harde wind in bocht 2. Er waren ook een aantal narrow escapes las ik op OpenWheelWorld.net
    quote:
    * De harde windvlagen eisten hun tol vandaag in Bocht 2. Doordat de wind de wagens schuin van achteren raakten, kenden meerdere coureurs hachelijke momenten om hun wagens hier uit de muur te houden. Drie coureurs slaagden hier niet in; Robert Doornbos, Dan Wheldon en Nelson Philippe maakten hardhandig kennis met de muur van de beruchte Bocht 2.
    sasquatschzondag 10 mei 2009 @ 19:54
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 14:03 schreef Migue het volgende:
    Het is ook heel ingewikkeld, dat nieuwe systeem. Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar heb gisteren weer een en ander geleerd. Zo kan op bump day de pole gepakt worden wanneer er 33 rijders sneller zijn dan de polesitter. Dan moet de polesitter dus uit de race gebumpt worden. Erg ingewikkeld en zal ws nooit gebeuren.
    Moeten er eerst meer dan 33 deelnemers zijn.

    Maar het gerucht gaat dat volgende week meerdere nieuwe rijders bijkomen. Sato, Junqueira, Jaques Lazier, Oriol Servia, Jeff Simmons, Tomas Scheckter, Buddy Rice, Darren Manning en Jaime Camara zoeken nog een zitje voor de Indy500.
    quote:
    Volgens de laatste geruchten zouden twee van deze coureurs vrijwel rond zijn voor een stoeltje voor de tweede week in Indy. Servia zou deze hebben gevonden bij Rahal-Letterman Racing, terwijl Jaime Camara mogelijk terugkeert bij Conquest Racing als teamgenoot van Alex Tagliani. Jeff Simmons zou tevens werken aan een deal met AJ Foyt Racing, waar hij vorig jaar ook voor reed tijdens de Indy 500.
    Zie Openwheelworld.net
    FriescheHengstmaandag 11 mei 2009 @ 11:37
    Er is vanavond weer vrije training. Doet Robert daar wel aan mee? Ik bedoel, mag dat, mits hij een auto heeft?
    Atreidezmaandag 11 mei 2009 @ 11:39
    Als Sato een auto vind, is er dan wel een rookietest om aan mee te doen
    franklopmaandag 11 mei 2009 @ 11:41
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 11:37 schreef FriescheHengst het volgende:
    Er is vanavond weer vrije training. Doet Robert daar wel aan mee? Ik bedoel, mag dat, mits hij een auto heeft?
    Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeft
    Kleffe_Dopmaandag 11 mei 2009 @ 11:47
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 11:41 schreef franklop het volgende:

    [..]

    Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeft
    Dat is ook wat ik gisteren op internet las.
    sasquatschmaandag 11 mei 2009 @ 14:37
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 11:41 schreef franklop het volgende:

    [..]

    Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeft
    Donderdag en vrijdag testen en dan zaterdag kwalificeren.
    TagForcedinsdag 12 mei 2009 @ 14:27
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 11:41 schreef franklop het volgende:

    [..]

    Kan me vergissen maar stond in het AD vanmorgen dat hij pas de 14e weer een auto beschikbaar heeft
    Dat kan omdat de 14e de eerstvolgende training is.
    The_Hivesdinsdag 12 mei 2009 @ 15:11
    quote:
    Doornbos met 360 km tegen een muur: 'Ik was te gretig'

    Robert Doornbos (foto) draaide er na de eerste kwalificatieruns voor de Indy 500 niet omheen. “Ik was te gretig.” Doornbos reed in de trainingen twee keer een bolide plat tegen de betonnen muur van de oval van Indianapolis, waar op 24 mei de beroemde race van start gaat. Doornbos miste daardoor de eerste kwalificaties en mag nu pas deelnemen aan de laatste, die komend weekeinde zal plaats vinden. Het hoogst haalbare is nu een 23ste startpositie. Doornbos: “Het wordt heel moeilijk in de race, want het is nog al een verschil in rijgedrag, twee auto’s voor je of 22.”

    Doornbos was goed onderweg in de trainingen en daardoor nam hij met het team te veel risico in de afstelling van de auto: minder neerwaartse kracht, hogere topsnelheid, maar ook nerveuzer in gedrag. Twee keer belandde hij met 360 kilometer per uur in de muur. “Ik baal ontzettend, want in de training liet ik zien snelheid genoeg te hebben. Ik had als rijder moeten ingrijpen, moeten wachten tot de kwalificatie, maar we wilden te veel. Ik heb een wijze les geleerd. Ik besefte niet dat er zoveel op het spel stond. Ik had genoeg snelheid om me bij de eerste elf te kwalificeren.
    FriescheHengstdinsdag 12 mei 2009 @ 15:50
    Goedzo Robert, zoek die grenzen op!

    Toen Wayne Gardner, een australisch motorcoureur, tekende voor het fabrieksteam van Honda schreef hij in de testsessies 6 fabrieks HRC Honda's compleet af. "Ja", zei hij, "Als ik niet over de grens ga, weet ik ook niet waar hij ligt".

    Ik hoop wel dat Robert snel doorheeft waar die grens ligt.
    Atreidezdinsdag 12 mei 2009 @ 15:55
    En die Wayne, boekte die erna dan ook wel echt succes met die Honda ?
    Fir3flydinsdag 12 mei 2009 @ 16:16
    Jazeker. Kampioen in.. 87 of 88, weet ik niet helemaal. Maar hij heeft z'n hele carrière op Honda gereden .
    m1155donderdag 14 mei 2009 @ 06:23
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
    Jazeker. Kampioen in.. 87 of 88, weet ik niet helemaal. Maar hij heeft z'n hele carrière op Honda gereden .
    En later in de superbikes volgens mij (ducati of toch ook weer honda ?)
    FriescheHengstdonderdag 14 mei 2009 @ 09:37
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 15:55 schreef Atreidez het volgende:
    En die Wayne, boekte die erna dan ook wel echt succes met die Honda ?
    Inderdaad wereldkampioen in 1987. Na hem kwam Mick Doohan, die nog veel meer succes haalde. Dus Wayne is een beetje vergeten.
    sasquatschdonderdag 14 mei 2009 @ 14:18
    Servia bevestigd voor Indy 500

    Oriol Servia zal met Rahal Letterman Racing deelnemen aan de Indy 500.
    sasquatschvrijdag 15 mei 2009 @ 09:16
    Doornbos learns lessons the hard way at Indy

    Doorbos 26ste tijdens donderdag training Indy500

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    Pos  Driver             Team                     Time      Speed
     1.  Mario Moraes       KV                       40.4061s  222.739mph
     2.  Ryan Briscoe       Penske                   40.4666s  222.406mph
     3.  Helio Castroneves  Penske                   40.4685s  222.395mph
     4.  Scott Dixon        Ganassi                  40.4724s  222.374mph
     5.  Tony Kanaan        Andretti Green           40.5607s  221.890mph
     6.  Dario Franchitti   Ganassi                  40.6292s  221.516mph
     7.  Oriol Servia       Rahal Letterman          40.6591s  221.353mph
     8.  Graham Rahal       Newman/Haas/Lanigan      40.6667s  221.311mph
     9.  Marco Andretti     Andretti Green           40.6868s  221.202mph
    10.  Townsend Bell      KV                       40.7355s  220.938mph
    11.  Vitor Meira        Foyt                     40.8256s  220.450mph
    12.  Justin Wilson      Coyne                    40.8368s  220.389mph
    13.  Raphael Matos      Luczo Dragon             40.8369s  220.389mph
    14.  Hideki Mutoh       Andretti Green           40.8636s  220.245mph
    15.  Dan Wheldon        Panther                  40.8642s  220.242mph
    16.  EJ Viso            HVM                      40.8933s  220.085mph
    17.  Will Power         Penske                   40.9571s  219.742mph
    18.  Alex Lloyd         Schmidt/Ganassi          40.9741s  219.651mph
    19.  Danica Patrick     Andretti Green           41.0178s  219.417mph
    20.  Ed Carpenter       Vision                   41.0421s  219.287mph
    21.  Alex Tagliani      Conquest                 41.0985s  218.986mph
    22.  Davey Hamilton     Dreyer & Reinbold        41.1002s  218.977mph
    23.  Sarah Fisher       Fisher                   41.1020s  218.967mph
    24.  Ryan Hunter-Reay   Vision                   41.1157s  218.894mph
    25.  John Andretti      Petty/Dreyer & Reinbold  41.1483s  218.721mph
    26.  Robert Doornbos    Newman/Haas/Lanigan      41.2035s  218.428mph
    27.  Stanton Barrett    3G                       41.2659s  218.098mph
    28.  Milka Duno         Dreyer & Reinbold        41.2965s  217.936mph
    29.  Buddy Lazier       Hemelgarn                41.4734s  217.007mph
    30.  Nelson Philippe    HVM                      43.7493s  205.718mph
    Fir3flyvrijdag 15 mei 2009 @ 14:10
    Geen beste rondetijden, slechte condities? En Doornbos nu maar eens rustig aan .
    sasquatschvrijdag 15 mei 2009 @ 15:15
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
    Geen beste rondetijden, slechte condities? En Doornbos nu maar eens rustig aan .
    Verkeerde setup, volgens Doornbos!
    FriescheHengstvrijdag 15 mei 2009 @ 19:02
    Robert voorlopig boven de 220 en nog steeds uit de muur. Nice!
    Miguevrijdag 15 mei 2009 @ 21:26
    Orioooooooooooooooool Servià! Ik heb ook weer iemand om écht voor te juichen
    Miguevrijdag 15 mei 2009 @ 21:50
    Nice, De Ferran Motorsports heeft naar het schijnt het spul van Marty Roth gekocht en wil Takuma Sato vanaf Milwaukee laten rijden
    Miguezaterdag 16 mei 2009 @ 12:59
    quote:
    Expect an official announcement from Conquest Racing tomorrow morning that they WILL field the #36 car.

    And it’s a former Indy 500 pole winner you can expect to see in the ride. Bruno Junqueira, who earlier today, seemed pretty down about his prospects for a ride, has been tabbed for the seat, according to sources close to the team.

    The #36 car will make 36 car and driver combinations.
    Bump Day kan nog wel eens heel bizar worden, en als Stanton Barrett en Milka Duno zich niet kwalificeren hebben we toch een sterk veld.
    Nu Buddy Rice nog, hij heeft nog zo'n 35 uur.
    vossszaterdag 16 mei 2009 @ 13:20
    Ik wil Stanton eik wel zien stunten op de Indy500
    sasquatschzaterdag 16 mei 2009 @ 15:13
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 12:59 schreef Migue het volgende:

    [..]

    Bump Day kan nog wel eens heel bizar worden, en als Stanton Barrett en Milka Duno zich niet kwalificeren hebben we toch een sterk veld.
    Nu Buddy Rice nog, hij heeft nog zo'n 35 uur.
    Scheckter heeft de tweede auto van Dale Coyne (#19) voor de Indy500. Dus met de tweede Conquest erbij zitten we al op 36 deelnemers.

    Verder was Doornbos gisteren 13de met een snelheid van 223.955. dat ziet er goed uit voor vanavond.
    Atreidezzaterdag 16 mei 2009 @ 16:01
    Ik zie een hele batterij baanwerkersautootjes rondrijden, en een natte pitstraat. Heeft er flink gehoost vannacht zo te zien, maar de baan is al aardig droog gereden.. De free practice moet over een minuut of 15 beginnen, maar ik vraag me af of dat gaat lukken
    Coelhozaterdag 16 mei 2009 @ 16:16
    Waarom staat Robert 2x in de startvolgorde? Gaan ze proberen met een gewone wagen en een reservewagen te qualificeren zodat hij meer kans heeft?
    vossszaterdag 16 mei 2009 @ 17:06
    Geen idee, zijn we al live?
    vossszaterdag 16 mei 2009 @ 17:15
    Ja dus
    Miguezaterdag 16 mei 2009 @ 17:18
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 16:16 schreef Coelho het volgende:
    Waarom staat Robert 2x in de startvolgorde? Gaan ze proberen met een gewone wagen en een reservewagen te qualificeren zodat hij meer kans heeft?
    Ja, Roberto Doornbos kan het zich op dit moment absoluut niet permitteren om zijn enige inschrijving wederom in puin te rijden, dus schrijven ze twee auto's in. Natuurlijk hoeft hij er maar één te kwalificeren.
    Coelhozaterdag 16 mei 2009 @ 18:20
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 17:18 schreef Migue het volgende:

    [..]

    Ja, Roberto Doornbos kan het zich op dit moment absoluut niet permitteren om zijn enige inschrijving wederom in puin te rijden, dus schrijven ze twee auto's in. Natuurlijk hoeft hij er maar één te kwalificeren.
    Wist niet dat dat mocht. En dan per auto 1x 3 snelle rondes toch?
    Miguezaterdag 16 mei 2009 @ 18:25
    Voor de 500 wordt de auto gekwalificeerd, niet de rijder. Per auto maximaal 3 pogingen van 10 mile, 4 ronden
    FriescheHengstzaterdag 16 mei 2009 @ 18:57
    Is het ergens live te volgen? Indycar.com niet en op Versus kan ik ook niets vinden.
    vossszaterdag 16 mei 2009 @ 19:09
    http://indycar.neulion.com/indy/console.jsp

    Gewoon op indycar.com hoor
    FriescheHengstzaterdag 16 mei 2009 @ 19:47
    Daar is alleen de persconferentie. Ik zoek beelden van de kwalificatie.
    NY_Giantzaterdag 16 mei 2009 @ 21:49
    http://www.ustream.tv/channel/mundanetv
    NY_Giantzaterdag 16 mei 2009 @ 21:54
    Nu Doornbos.
    Miguezaterdag 16 mei 2009 @ 21:55
    quote:
    Daar is ook een flinke mongolen chat aan de gang.
    NY_Giantzaterdag 16 mei 2009 @ 21:58
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 21:55 schreef Migue het volgende:

    [..]

    Daar is ook een flinke mongolen chat aan de gang.
    Haha, idd... Robert de snelste van de dag tot nu toe.
    Fir3flyzaterdag 16 mei 2009 @ 22:01
    221.6... dat is gewoon sloom. Robert moet beter kunnen.

    En die stream is bij mij veel te hakkelig.. zal wel aan m'n connectie liggen .
    Miguezaterdag 16 mei 2009 @ 22:29
    Stream werkt hier de hele dag al erg goed, en mijn connectie is in dit gedeelte van het huis niet al te best, dus aan de stream ligt het niet

    221 is erg goed hoor, zeker voor een third day qualifyer. Vergeet niet dat de wagens dit jaar langzamer zijn geworden.
    NY_Giantzaterdag 16 mei 2009 @ 22:30
    Is er ook nog een stream van Indycar zelf die werkt?
    Fir3flyzaterdag 16 mei 2009 @ 22:31
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 22:29 schreef Migue het volgende:
    Stream werkt hier de hele dag al erg goed, en mijn connectie is in dit gedeelte van het huis niet al te best, dus aan de stream ligt het niet

    221 is erg goed hoor, zeker voor een third day qualifyer. Vergeet niet dat de wagens dit jaar langzamer zijn geworden.
    Hmm ja inderdaad als ik kijk naar de tijden van de anderen valt het wel mee. Maar Robert heeft eerder al makkelijk 223 gereden, de omstandigheden hebben echt zo veel invloed dus?
    Coelhozaterdag 16 mei 2009 @ 22:56
    Volgens mij reed hij zijn beste tijd met de 06T auto, de eerste run was met 06.
    Miguezaterdag 16 mei 2009 @ 23:46
    Met deze generatie IndyCars is het (helaas) al een paar seizoenen gekloot in de marge, dus idd, de omstandigheden maken een groot verschil. Ook de auto waarin de rijder rijdt maakt een groot verschil, Ryan Hunter-Reay en Tony Kanaan krijgen hun wagen totaal niet aan de gang, terwijl TK met de auto van Marco Andretti in ene sneller dan zijn drie teamgenoten was. Zo gaat dat dus. En kijk Roberto nog steeds de snelste zijn.
    sasquatschzondag 17 mei 2009 @ 11:49
    Voorlopige grid van de Indy 500:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    Pos  Driver             Team                     Speed
     1.  Helio Castroneves  Penske                   224.864mph
     2.  Ryan Briscoe       Penske                   224.083mph
     3.  Dario Franchitti   Ganassi                  224.010mph
     4.  Graham Rahal       Newman/Haas/Lanigan      223.954mph
     5.  Scott Dixon        Ganassi                  223.867mph
     6.  Tony Kanaan        Andretti Green           223.612mph
     7.  Mario Moraes       KV                       223.331mph
     8.  Marco Andretti     Andretti Green           223.114mph
     9.  Will Power         Penske                   223.028mph
    10.  Danica Patrick     Andretti Green           222.882mph
    11.  Alex Lloyd         Schmidt/Ganassi          222.622mph
    -----------------------------------------------------------
    12.  Raphael Matos      Luczo Dragon             223.429mph
    13.  Paul Tracy         KV                       223.111mph
    14.  Vitor Meira        Foyt                     223.054mph
    15.  Justin Wilson      Coyne                    222.903mph
    16.  Hideki Mutoh       Andretti Green           222.805mph
    17.  Ed Carpenter       Vision                   222.780mph
    18.  Dan Wheldon        Panther                  222.777mph
    19.  AJ Foyt IV         Foyt                     222.586mph
    20.  Scott Sharp        Panther                  222.162mph
    21.  Sarah Fisher       Fisher                   222.082mph
    22.  Davey Hamilton     Dreyer & Reinbold        221.956mph
    -----------------------------------------------------------
    23.  Robert Doornbos    Newman/Haas/Lanigan      221.692mph
    24.  Townsend Bell      KV                       221.195mph
    25.  Oriol Servia       Rahal Letterman          220.984mph
    26.  Alex Tagliani      Conquest                 220.543mph
    27.  Tomas Scheckter    Coyne                    220.212mph
    28.  Mike Conway        Dreyer & Reinbold        220.124mph
    29.  EJ Viso            HVM                      219.971mph
    30.  Ryan Hunter-Reay   Vision                   219.502mph
    31.  John Andretti      Dreyer & Reinbold/Petty  219.442mph
    32.  Milka Duno         Dreyer & Reinbold        218.040mph
    33.  Nelson Philippe    HVM                      218.032mph


    Nu de laatste dag echt de langzaamste dag was wordt Bump Day een gevecht om de achterste plaatsen en lijkt Doornbos veilig op die 23ste plaats te staan. Alleen Bruno Junqueira, Stanton Barrett en Buddy Lazier zijn nog niet gekwalificeerd.
    Atreidezzondag 17 mei 2009 @ 21:06
    Ik zit op Scoring te kijken : http://scoring.indycar.com/flash/

    Zie ik het nou verkeerd, of wordt Doornbos naar p30 gebumped?
    Fir3flyzondag 17 mei 2009 @ 21:10
    Kan niet, zijn beste tijd staat als 217, terwijl hij gisteren 221 reed. Dit zijn dus gewoon alleen de tijden van deze dag, denk ik.
    franklopzondag 17 mei 2009 @ 21:35
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
    Kan niet, zijn beste tijd staat als 217, terwijl hij gisteren 221 reed. Dit zijn dus gewoon alleen de tijden van deze dag, denk ik.
    Ja maar als je op bumpday rijdt dan wordt je eerdere tijd toch geschrapt?
    Fir3flyzondag 17 mei 2009 @ 21:38
    Hmm, ja dat was inderdaad ook zo. Dan weet ik het ook niet.
    franklopzondag 17 mei 2009 @ 21:39
    maar hier staat ie overigens gewoon 23e hoor

    en nu op andere scherm 30e :s vaag spul
    Miguezondag 17 mei 2009 @ 23:27
    Dan kijk je naar de tijden van qualifying en practice, twee verschillende dingen he
    Miguemaandag 18 mei 2009 @ 00:08
    Arme arme Alex TaglianiBruno Junqueira en Stanton Barrett Zo hard hun best doen, en het dan toch niet redden... Kan voor beiden wel eens lelukke gevolgen hebben voor de rest van het seizoen, vooral voor Stanton Barrett.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Migue op 18-05-2009 08:02:15 ]
    sasquatschmaandag 18 mei 2009 @ 09:31
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 00:08 schreef Migue het volgende:
    Arme arme Alex TaglianiBruno Junqueira en Stanton Barrett Zo hard hun best doen, en het dan toch niet redden... Kan voor beiden wel eens lelukke gevolgen hebben voor de rest van het seizoen, vooral voor Stanton Barrett.
    Verwacht jij dat Tagliani in de auto van Junqueira gaat rijden dan?

    ja dus. Is al bevestigd door Conquest. Zonde van Junqueira dat een fuck up van het team zijn plaats kost. Ze hadden net als Scheckter gewoon een nieuwe run moeten doen omdat de weersomstandigheden zondag duidelijke beter waren dan op zaterdag. Grote kans dat hij sneller was en zijn plek op de grid behouden zou hebben.

    [ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 18-05-2009 12:55:57 ]
    sasquatschmaandag 18 mei 2009 @ 09:36
    De laatste startplaatsen dan maar:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    26.  Tomas Scheckter    Coyne                    221.496mph
    27.  Mike Conway        Dreyer & Reinbold        221.417mph
    28.  John Andretti      Dreyer & Reinbold/Petty  221.316mph
    29.  EJ Viso            HVM                      221.164mph
    30.  Alex Tagliani*     Conquest                 221.115mph 
    31.  Milka Duno         Dreyer & Reinbold        221.106mph
    32.  Nelson Philippe    HVM                      220.754mph
    33.  Ryan Hunter-Reay   Vision                   220.597mph


    *Junqueira kwalificeerde zich, maar Tagliani rijdt de race

    [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 18-05-2009 12:58:21 ]
    Miguemaandag 18 mei 2009 @ 15:12
    Uiteindelijk was dit natuurlijk de enige keuze die Conquest had kunnen maken, zonder Alex Tagliani waren de sponsoren waarschijnlijk afgehaakt, en zonder Tags geen full program voor het team. Zonder Bruno, tja, jammer, maar Tags moet hoe dan ook rijden.
    Ook erg sportief van Bruno, om te zeggen dat hij graag nog eens voor het team zou willen rijden. Hij heeft zich iig op de kaart gezet, en daar zal het hem wel om te doen zijn geweest, hij wist ook wel dat de race niet veel zou worden. Als er nu nog iemand een poot breekt zal Bruno de eerste zijn die een telefoontje krijgt.
    m1155vrijdag 22 mei 2009 @ 12:26
    Nog twee nachtjes slapen. (ik neem de race overigens op en kijk een uur later zodat je de reclames door kan spoelen )
    Kleffe_Dopvrijdag 22 mei 2009 @ 12:27




    Wat klopt hier niet?
    WESTvrijdag 22 mei 2009 @ 13:13
    tvpdingens
    Atreidezvrijdag 22 mei 2009 @ 14:14
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 12:26 schreef m1155 het volgende:
    Nog twee nachtjes slapen. (ik neem de race overigens op en kijk een uur later zodat je de reclames door kan spoelen )
    Dat is toch juist mooi met Fok! erbij tegenwoordig. De reclames zijn voor mij meestal de postmomentjes

    Ik ga volgend jaar ook maar bij dat team van Danica solliciteren. Volgens mij is een buikje een vereiste Check!
    Miguevrijdag 22 mei 2009 @ 18:05
    Volgens mij is dat niet haar pitcrew hoor, ik heb ze iig nooit eerder gezien.
    Kleffe_Dopvrijdag 22 mei 2009 @ 19:00
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 18:05 schreef Migue het volgende:
    Volgens mij is dat niet haar pitcrew hoor, ik heb ze iig nooit eerder gezien.
    Als ik naar de kleding kijk lijkt het te horen bij een promotionele stunt van Boost Mobile / Motorola.
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 16:44
    ik ben er klaar voor. Nog 2 uurtjes
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 16:48
    Ik heb er heel veel zin in, tijdens de GP van Monaco zat ik constant al aan de Indy 500 te denken .
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 16:49
    Met hopelijk meer actie dan afgelopen middag in Monaco.
    m1155zondag 24 mei 2009 @ 16:51
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 16:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Met hopelijk meer actie dan afgelopen middag in Monaco.
    Die race is er alleen voor het geld. Je kan er makkelijk inhalen, lukt mij ook met GP4 je moet alleen wel het risico willen nemen. Ik zeg toerenbegrenzers erop en de snelheid omlaag.
    DaMookzondag 24 mei 2009 @ 16:51
    Ik neem het op. Ga bbqen. Zodra ik thuiskom ga ik het meteen kijken.
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 16:52
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 16:51 schreef m1155 het volgende:

    [..]

    Ik zeg toerenbegrenzers erop
    .
    Earl_J_Hickeyzondag 24 mei 2009 @ 16:52
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik heb er heel veel zin in, tijdens de GP van Monaco zat ik constant al aan de Indy 500 te denken .
    +1

    Heb er veel zin in!!
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 16:57
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 16:51 schreef m1155 het volgende:

    [..]

    Die race is er alleen voor het geld.
    Ach dat Monaco vaak een optocht is kan ik wel accepteren.
    Het gaat om de traditie, glitter en glamour, bootjes, vrouwen en prachtige beelden van Monte Carlo.

    Maar Monaco heeft in het verleden heus wel een aantal verassende wedstrijden opgeleverd.

    Nu nog graag F1-teams die zich inschrijven voor de Indy 500. niet dat het nog ooit zal gebeuren...
    Ambrosiuszondag 24 mei 2009 @ 17:00
    Heb zin in de Indy 500 .
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 17:44
    stomme vraag, maar hoe laat begint het eigenlijk?

    ik zie dat de uitzending om 18:30 begint, is de start dan om 19:00 ?
    m1155zondag 24 mei 2009 @ 17:53
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 17:44 schreef Schunckelstar het volgende:
    stomme vraag, maar hoe laat begint het eigenlijk?

    ik zie dat de uitzending om 18:30 begint, is de start dan om 19:00 ?
    Ja ik las van wel.
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 17:58
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 17:53 schreef m1155 het volgende:

    [..]

    Ja ik las van wel.
    ok, dank je
    Klonkzondag 24 mei 2009 @ 18:04
    ben er helemaal klaar voor
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 18:13
    Vroeemmmmmmmmmm
    WESTzondag 24 mei 2009 @ 18:14
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 17:44 schreef Schunckelstar het volgende:
    stomme vraag, maar hoe laat begint het eigenlijk?

    ik zie dat de uitzending om 18:30 begint, is de start dan om 19:00 ?
    ja eerst krijg je het volkslied van usa en 'volkslied' van Indiana en dat takkewijf watdie woorden gaat roepen en natuurlijk de bijbel
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 18:19
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:14 schreef WEST het volgende:

    [..]

    ja eerst krijg je het volkslied van usa en 'volkslied' van Indiana en dat takkewijf watdie woorden gaat roepen en natuurlijk de bijbel
    ?????
    NY_Giantzondag 24 mei 2009 @ 18:21
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:19 schreef Slein83 het volgende:

    [..]

    ?????
    Lady and gentlemen, start your engines!
    Razor21zondag 24 mei 2009 @ 18:30
    Hier kun je trouwens live kijken met Amerikaans commentaar : http://www.indy500.com/
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 18:47
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 17:44 schreef Schunckelstar het volgende:
    stomme vraag, maar hoe laat begint het eigenlijk?

    ik zie dat de uitzending om 18:30 begint, is de start dan om 19:00 ?
    De groene vlag is volgens mij om 19.12u.
    Hebben meer mensen problemen met de live timing trouwens? Bij mij blijft de flash maar laden.
    TommyGunzondag 24 mei 2009 @ 18:47
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 18:48
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:21 schreef NY_Giant het volgende:

    [..]

    Lady and gentlemen, start your engines!
    Ging mij omdat takkewijf Wie is dat takkewijf?
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 18:48
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef Slein83 het volgende:

    [..]

    Ging mij omdat takkewijf Wie is dat takkewijf?
    De vrouw van de circuiteigenaar meen ik. In elk geval een Hulman.
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 18:50
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    De vrouw van de circuiteigenaar meen ik. In elk geval een Hulman.
    Een oud lijk iig...

    RTL7 is nu live op het circuit
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 18:50
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    De vrouw van de circuiteigenaar meen ik. In elk geval een Hulman.
    Ah ok. Let nooit daar op
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 19:01
    Saaie uitvoering van de Stars and Stripes...
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 19:03
    Schiet toch eens op. Dit kennen we ondertussen wel.
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:04
    Dat trompetspel is niet live volgens mij. Staat op tape, ik zag die kerel in ieder geval niet met zijn vingers te toetsen van de trompet bewegen.
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:06
    Kom maar op met die race, ik ben er klaar voor!
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:08
    Maakt Doornbos kans om te winnen?
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 19:10
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:08 schreef FinancialBubble het volgende:
    Maakt Doornbos kans om te winnen?
    Why not, ook al start hij 23ste
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 19:10
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:08 schreef FinancialBubble het volgende:
    Maakt Doornbos kans om te winnen?
    beetje cliché maar iedereen maakt kans. De muur is erg dichtbij
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:12
    Wat is dit voor amateuristisch zooitje?! Het starten is mislukt
    Ambrosiuszondag 24 mei 2009 @ 19:13
    Nu wel goed weg, eindelijk.
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 19:13
    Hehe, ze hadden er even voor nodig, maar daar is het groen dan
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 19:13
    En meteen Geel.
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:14
    Als er elk rondje een tegen de muur knalt, gaan ze de 500 mijl niet halen. Zulke vlammen zie je in de f1 niet
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 19:14
    dat begint al goed
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 19:15
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:08 schreef FinancialBubble het volgende:
    Maakt Doornbos kans om te winnen?
    Nee, niet echt. Ik ben allang blij als hij hem uitrijdt. Dat is het belangrijkste.
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:16
    Hoe is Doornbos te herkennen?
    Lightzondag 24 mei 2009 @ 19:16
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:14 schreef exile79 het volgende:
    Als er elk rondje een tegen de muur knalt, gaan ze de 500 mijl niet halen. Zulke vlammen zie je in de f1 niet
    Zulke prutsers zijn het niet hoor. Als er eenmaal geel hangt, moeten ze wel uit de muur kunnen blijven. Snelheid is dan toch laag, en 't telt wel mee voor de 200 ronden.
    MakaveliTheDonzondag 24 mei 2009 @ 19:16
    Bij elke neutralisatie reclame?
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:17
    Owja, wat zijn belangrijke of leuke dingen om op te letten tijdens deze race? M.a.w. waar zit voor een leek de lol in?
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 19:17
    ik zal alvast een pot koffie zetten, want zo kan het een lange nacht worden
    WESTzondag 24 mei 2009 @ 19:17
    danica in de muur?
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 19:17
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:16 schreef FinancialBubble het volgende:
    Hoe is Doornbos te herkennen?
    Compleet rode auto, niet erg opvallend dus.
    Maar hij rijdt de enige bolide in het veld zonder sponsor op de bolide.
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:18
    Kom op, aanmaken met die hap
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 19:19
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:16 schreef MakaveliTheDon het volgende:
    Bij elke neutralisatie reclame?
    sms VRAAG AAN: en vraag dan of ze die reclames niet effe kunnen skippen
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 19:19
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Compleet rode auto, niet erg opvallend dus.
    Maar hij rijdt de enige bolide in het veld zonder sponsor op de bolide.
    hoe wordt die auto dan eigenlijk gefinancierd?
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:20
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:17 schreef WEST het volgende:
    danica in de muur?
    Nee, Mario Moraes, van plek 7 gestart. Kwam in aanraking met Andretti.
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 19:22
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:19 schreef The_Hives het volgende:

    [..]

    hoe wordt die auto dan eigenlijk gefinancierd?
    Papa Doornbos wordt gezegd.
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:23
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Papa Doornbos wordt gezegd.
    Daddy D?
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 19:23
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:16 schreef MakaveliTheDon het volgende:
    Bij elke neutralisatie reclame?
    Beter dan, dan onder groen.
    Lightzondag 24 mei 2009 @ 19:24
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Papa Doornbos wordt gezegd.
    Die moet dan een aardig gevulde bankrekening hebben (gehad).
    Lightzondag 24 mei 2009 @ 19:25
    Ah, we gaan weer verder
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 19:25
    We zijn weer weg.
    boriszzondag 24 mei 2009 @ 19:26
    Leuk
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:34
    Nou, voor het inhalen hoef je niet te kijken...
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 19:34
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:34 schreef exile79 het volgende:
    Nou, voor het inhalen hoef je niet te kijken...
    We zijn net 10 rondjes bezig .

    En weer een caution!
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:36
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:34 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    We zijn net 10 rondjes bezig .

    En weer een caution!
    20, maar ik kijk voor het eerst.
    Lucifer_Doosjezondag 24 mei 2009 @ 19:36
    Flauwekul al die cautions
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 19:38
    RTL weet het weer goed te doen door de commercials tijdens de pit stops te doen.
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:39
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
    Flauwekul al die cautions
    Hoezo? Er ligt een auto aan het begin van de pitstraat en mensen zijn ermee aan het werk. Genoeg reden om even rustig aan te doen.
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 19:39
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
    Flauwekul al die cautions
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 19:40
    Druppels...
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 19:41
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:36 schreef exile79 het volgende:

    [..]

    20, maar ik kijk voor het eerst.
    Nog niet oordelen dan voordat je het allemaal hebt gezien. 10% van de rondjes is nauwelijks een goede steekproef te noemen of wel?
    Lucifer_Doosjezondag 24 mei 2009 @ 19:41
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:39 schreef FinancialBubble het volgende:

    [..]

    Hoezo? Er ligt een auto aan het begin van de pitstraat en mensen zijn ermee aan het werk. Genoeg reden om even rustig aan te doen.
    Gele vlag op dat stuk circuit ok, maar om dan gelijk de hele race te neutraliseren.
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:41
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Druppels...
    Ze doen ff rustig aan, dus aan van de coureurs zat ff aan zijn pik te sjorren. De zaadlozing veroorzaakt dan wat klodders op de helm en camera van de rijder erachter.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 19:42
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Gele vlag op dat stuk circuit ok, maar om dan gelijk de hele race te neutraliseren.
    Ja, en dat werkt dus niet op een oval. Ovals kennen geen lokale gele vlaggen, als er iets gebeurt gaat heel de baan in neutralisatie
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 19:45
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Nog niet oordelen dan voordat je het allemaal hebt gezien. 10% van de rondjes is nauwelijks een goede steekproef te noemen of wel?
    Weet ik, vind het ook zeker gaaf om naar te kijken.
    Lucifer_Doosjezondag 24 mei 2009 @ 19:47
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:42 schreef Littlecreep het volgende:

    [..]

    Ja, en dat werkt dus niet op een oval. Ovals kennen geen lokale gele vlaggen, als er iets gebeurt gaat heel de baan in neutralisatie
    Niet alles wordt op ovals gereden. Ook op stratencircuits of "normale" circuits gebeurd het.
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 19:48
    wat een verademing als die kalff effe zijn mond dicht houd zeg
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 19:50
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Niet alles wordt op ovals gereden. Ook op stratencircuits of "normale" circuits gebeurd het.
    Op normale circuits komen wel degelijk lokale yellows voor. Niet zo vaak, maar het gebeurt wel.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 19:50
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Niet alles wordt op ovals gereden. Ook op stratencircuits of "normale" circuits gebeurd het.
    Daar kent de Indycar ook gewoon lokale gele vlaggen hoor. Al moet ik wel zeggen dat ze in Amerika wel heel snel overgaan op een full course yellow. Een crash van bijvoorbeeld Vettel vanmiddag op Monaco zorgt in Amerika meteen voor een full course yellow.

    Het gaat me er eigenlijk alleen om dat een lokale gele vlag op een oval gewoon niet mogelijk is, daarvoor zijn de snelheden te hoog en daarbij staan de marshals op het circuit en niet op een uitloopstrook zoals in bv Formule 1
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 19:51
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Papa Doornbos wordt gezegd.
    hmz, kan niet vinden hoe papa dan zoveel geld heeft. Wel dat hij 'meerdere bedrijven' heeft maar verder.....

    Ik weet nu wel dat zijn zus fulltime bij hem in dienst is
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:51
    Ik hoor de commentator zeggen dat de auto zo afgesteld kan worden dat hij wat "moeilijker de bocht ingestuurd kan worden". Wat is het nut daarvan?
    Lucifer_Doosjezondag 24 mei 2009 @ 19:53
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    Op normale circuits komen wel degelijk lokale yellows voor. Niet zo vaak, maar het gebeurt wel.
    Dat wist ik niet, ben ik nog niet tegengekomen. Maar kan dan ook lang niet alles kijken, vandaar
    DJ_Ryowzondag 24 mei 2009 @ 19:53
    want ethanol is geen brandstof, Rick?
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 19:54
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:51 schreef FinancialBubble het volgende:
    Ik hoor de commentator zeggen dat de auto zo afgesteld kan worden dat hij wat "moeilijker de bocht ingestuurd kan worden". Wat is het nut daarvan?
    Dat lijkt me ook vreemd. Wat ze juist doen, is die auto a-symmetrisch afstellen. Wielen scheef zetten, rechtenwielen met een andere omtrek, dat soort dingen. Daardoor wil hij juist makkelijker linksaf, en trekt hij ook op het rechte stuk naar links.
    FinancialBubblezondag 24 mei 2009 @ 19:54
    Hoe belangrijk is de pitstop strategie? Bij F1 kan dat het verschil zijn tussen winnen of tweede worden. Ik hoor er bij deze race weinig over.
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 19:57
    Doornbos 16e zag ik net, hij heeft dus wel al lui ingehaald.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 19:58
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:54 schreef FinancialBubble het volgende:
    Hoe belangrijk is de pitstop strategie? Bij F1 kan dat het verschil zijn tussen winnen of tweede worden. Ik hoor er bij deze race weinig over.
    Pit stop strategie is niet zo belangrijk. Het is zaak om vooral in het spoor van de leiders te blijven. De leiders zullen elkaar vooral volgen in de strategie. Let maar op, als de leider binnengaat dan zal de rest ook binnenkomen
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 19:58
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:54 schreef FinancialBubble het volgende:
    Hoe belangrijk is de pitstop strategie? Bij F1 kan dat het verschil zijn tussen winnen of tweede worden. Ik hoor er bij deze race weinig over.
    Belangrijk is vooral het verschil tussen pitten onder geel en pitten onder groen. Lloyd, Duno en Viso hebben tijdens de eerste neutralisatie gepit en lopen dus out of sync met de rest. Dat kan in je voordeel werken, maar soms ook in je nadeel. Het is maar net hoe de gele vlaggen vallen.

    Op zich rijdt iedereen op dezelfde banden en gooi je de tank altijd helemaal vol bij een stop, dus op dat vlak is de strategie minder belangrijk.
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 20:02
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:41 schreef FinancialBubble het volgende:

    [..]

    Ze doen ff rustig aan, dus aan van de coureurs zat ff aan zijn pik te sjorren. De zaadlozing veroorzaakt dan wat klodders op de helm en camera van de rijder erachter.
    ik weet niet waar jij aan denkt als je naar autosport kijkt
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 20:02
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
    Doornbos 16e zag ik net, hij heeft dus wel al lui ingehaald.
    Denk eerder dat door crashes en pitstops komt.
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 20:02
    Oh jee doornbos.
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 20:03
    doornbos
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 20:03
    Doornbos
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:03
    Doornbos is out
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:03
    Waar ik al bang voor was. Race afgelopen.
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 20:03
    Aiii
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 20:03
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 20:04
    "Doet knap zijn best!"

    Kalff kan/durft of mag niets negatiefs zeggen over Doornbos.
    Presteert tot nu toe nog helemaal niets....
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 20:05
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    "Doet knap zijn best!"

    Kalff kan/durft of mag niets negatiefs zeggen over Doornbos.
    Presteert tot nu toe nog helemaal niets....
    ik vind eigenlijk dat kalff helemáál niks mag zeggen
    Lucifer_Doosjezondag 24 mei 2009 @ 20:06
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:05 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    ik vind eigenlijk dat kalff helemáál niks mag zeggen


    Als pit reporter bij de F1 was hij best te doen.
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 20:06
    Doornbos' rondetijden waren anders helemaal niet zo slecht hoor.
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:06
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:05 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    ik vind eigenlijk dat kalff helemáál niks mag zeggen
    Slein83zondag 24 mei 2009 @ 20:06
    Rahal out
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:07
    Lekkere race voor NHL .
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 20:07
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]



    Als pit reporter bij de F1 was hij best te doen.
    eens, maar als commentator vind ik hem niet echt bekwaam
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 20:07
    Rahal out, nieuwe neutralisatie
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:07
    NHL kan inpakken
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:07
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Doornbos' rondetijden waren anders helemaal niet zo slecht hoor.
    Zoals ik al zei, dat boeit niets. Hij moet gewoon eens een keer een race uitrijden.
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 20:09
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:07 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Zoals ik al zei, dat boeit niets. Hij moet gewoon eens een keer een race uitrijden.
    Ik reageerde op dat hij deze race nog niets zou presteren. Maar goed, hij staat nog steeds in de pits, dat gaat hem niet meer worden deze keer.
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 20:09
    En RTL vestigt een nieuw reclame record
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 20:10
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Doornbos' rondetijden waren anders helemaal niet zo slecht hoor.
    Tja... in de trainingen voorafgaand aan de kwalificatie toen het om spek en bonen ging stond Doornbos ook in de top 5.
    Toen het er eenmaal bijna om ging stond hij tot tweemaal toe in de muur. En in Kansas ging het mis in de pits.

    Ik snap dat het voor rookies wennen is, maar ik had ergens gehoopt dat Doornbos er minimaal een paar keer bij zou kunnen zitten.
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:11
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    Ik reageerde op dat hij deze race nog niets zou presteren. Maar goed, hij staat nog steeds in de pits, dat gaat hem niet meer worden deze keer.
    Aha. Nou ja 50 rondjes Indy zegt ook niets vind ik. Ik denk dat hij nu echt z'n zelfvertrouwen kwijt is qua ovals.
    The_Hiveszondag 24 mei 2009 @ 20:11
    Wilson
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 20:11
    En dan sta je opeens achterstevoren in het midden van de pitsstraat.
    Lucifer_Doosjezondag 24 mei 2009 @ 20:11
    gespind in de pits
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:12
    Gaat ook maar net goed met Wilson .
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 20:12
    wat een chaos in de pitstraat zeg
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:19
    Hoe kon dat ooit goed gaan? .
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 20:20
    Bluh... baal d'r van dat er met Doornbos precies gebeurt waar ik al bang voor was.
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:21
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Bluh... baal d'r van dat er met Doornbos precies gebeurt waar ik al bang voor was.
    Inderdaad. Hij maakt op dit moment veel te veel fouten op de ovals. Is op zich niet erg, maar dit was toch wel zeer beschamend.
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 20:23
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:21 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Hij maakt op dit moment veel te veel fouten op de ovals. Is op zich niet erg, maar dit was toch wel zeer beschamend.
    Tja, het was inderdaad een klassieke beginnersfout. Jammer, volgende keer beter.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 20:23
    Jaaa, weer reclame
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 20:24
    niet normaal die reclames
    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 20:27
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Tja... in de trainingen voorafgaand aan de kwalificatie toen het om spek en bonen ging stond Doornbos ook in de top 5.
    Toen het er eenmaal bijna om ging stond hij tot tweemaal toe in de muur. En in Kansas ging het mis in de pits.

    Ik snap dat het voor rookies wennen is, maar ik had ergens gehoopt dat Doornbos er minimaal een paar keer bij zou kunnen zitten.
    Zou me niks verbazen als hij het eind van dit seizoen niet eens haalt. Zonder sponsoring en deze prestaties kun je het wel shaken...
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:29
    Bovendien is Luyendijk Jr gewoon niet goed genoeg Allard
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 20:30
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
    Bovendien is Luyendijk Jr gewoon niet goed genoeg Allard
    Junior Strous FTW

    Edit: Dag dag Hamilton
    WESTzondag 24 mei 2009 @ 20:30
    wat is er met Doornbos gebeurt?
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 20:31
    er zijn wel veel crashes zeg, is dat altijd zo?
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:31
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:27 schreef M.Melandri het volgende:

    [..]

    Zou me niks verbazen als hij het eind van dit seizoen niet eens haalt. Zonder sponsoring en deze prestaties kun je het wel shaken...
    Inderdaad

    Ik heb nog steeds de indruk dat hij met eigen geld (of beter: geld van Daddy D) ingestapt is in hoop na een aantal races een sponsor aan de haak te slaan, echter de resultaten zijn niet echt indrukwekkend dus die sponsor zie ik niet komen.
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 20:32
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:30 schreef WEST het volgende:
    wat is er met Doornbos gebeurt?
    Muur geraakt
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 20:32
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
    Bovendien is Luyendijk Jr gewoon niet goed genoeg Allard
    Inderdaad, typisch gevalletje veel te danken aan de achternaam.
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 20:32
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:31 schreef Schunckelstar het volgende:
    er zijn wel veel crashes zeg, is dat altijd zo?
    Ja.
    Atreidezzondag 24 mei 2009 @ 20:32
    Ah, weer reclame
    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 20:33
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:31 schreef TargaFlorio het volgende:

    [..]

    Inderdaad

    Ik heb nog steeds de indruk dat hij met eigen geld (of beter: geld van Daddy D) ingestapt is in hoop na een aantal races een sponsor aan de haak te slaan, echter de resultaten zijn niet echt indrukwekkend dus die sponsor zie ik niet komen.
    Idd, ik denk ook dat ze gehoopt hadden een sponsor te regelen voor de rest van het seizoen. Maar dat gaa ze met deze tegenvallende prestaties niet lukken.

    Rahal kreeg ook al betere spullen voor deze race...
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:45
    Doornbos weer de baan op.
    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 20:46
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
    Doornbos weer de baan op.
    Totaal kansloos natuurlijk... Gewoon weer een slechte race van em Volgend jaar zit bourdais weer in die auto.
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:46
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
    Doornbos weer de baan op.
    Mooi. Hoe meer ervaring hoe beter, en misschien komt ie nog wel een keer in beeld.
    Lightzondag 24 mei 2009 @ 20:48
    Alcohol Unser
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:48
    Kanaan !
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 20:48
    En Kanaan is er ook aan.
    Briggyzondag 24 mei 2009 @ 20:49
    Mooie vlammen bij Kanaan
    Lucifer_Doosjezondag 24 mei 2009 @ 20:49
    Zo, die 2e klap kwam hard aan
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:49
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef M.Melandri het volgende:

    [..]

    Totaal kansloos natuurlijk... Gewoon weer een slechte race van em Volgend jaar zit bourdais weer in die auto.
    Natuurlijk kansloos, maar dat was hij voor de start ook al. HIj moet nu gewoon rondje draaien en ervaring op doen.
    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 20:51
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:49 schreef TargaFlorio het volgende:

    [..]

    Natuurlijk kansloos, maar dat was hij voor de start ook al. HIj moet nu gewoon rondje draaien en ervaring op doen.
    Als hij top 10 had gereden was het prima prestatie geweest. Nu gaat ie alweer de fout in...
    franklopzondag 24 mei 2009 @ 20:51
    saaie race

    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 20:53
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:51 schreef franklop het volgende:
    saaie race

    Dan ga je wat anders doen en ons er niet mee vermoeien.
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 20:55
    Wacht maar tot de laatste 25 ronden, dan ga ze echt nog wel tekeer hoor. Ze proberen nu gewoon te overleven, het is zo'n lange race dat risico's nemen op dit punt niet slim is.
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:56
    Op ovals is het laatste deel van de race meestal spannend.
    Feitosazondag 24 mei 2009 @ 20:57
    Goddomme zeg, wel erg veel reclame
    franklopzondag 24 mei 2009 @ 20:57
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    Dan ga je wat anders doen en ons er niet mee vermoeien.
    Die onderste twee smiliey's staan er niet voor niks!
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 20:58
    Reclame
    Indycar is populair bij de adverteerders

    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 20:58
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    Dan ga je wat anders doen en ons er niet mee vermoeien.
    Schaatsfans neem je toch niet serieus
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 20:59
    Tijdens de pit water op de brandstof klep spuiten om de alcohol af te breken? Zei allard dat nou echt?
    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 20:59
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:58 schreef TargaFlorio het volgende:
    Reclame
    Indycar is populair bij de adverteerders


    Achja ben blij dat RTL het weer uitzend...
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 21:02
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 20:59 schreef exile79 het volgende:
    Tijdens de pit water op de brandstof klep spuiten om de alcohol af te breken? Zei allard dat nou echt?
    Ja. Het is meer om een eventueel brandje in de kiem te smoren. Voor de zekerheid, omdat je die brandstof niet ziet branden.
    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 21:04
    Van mij mag Tracy hem wel winnen Wie zijn jullie favorieten?
    exile79zondag 24 mei 2009 @ 21:04
    Ja dat wist ik, daarom begon ik ook aan mezelf te twijfelen of ik Kalff wel goed verstaan had. Dat sms'je van die jongen is goed besteed dan..
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 21:06
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef M.Melandri het volgende:
    Van mij mag Tracy hem wel winnen Wie zijn jullie favorieten?
    Ik heb geen favoriet. Als Patrick maar niet wint.
    Briggyzondag 24 mei 2009 @ 21:06
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef M.Melandri het volgende:
    Van mij mag Tracy hem wel winnen Wie zijn jullie favorieten?
    Helio of Dario
    MirageF1zondag 24 mei 2009 @ 21:09
    Doornbos doet weer mee! Lekker kansloos met 41 ronden achterstand.
    M.Melandrizondag 24 mei 2009 @ 21:09
    Gaat tracy nog meer races rijden dit jaar ?
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 21:10
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:09 schreef MirageF1 het volgende:
    Doornbos doet weer mee! Lekker kansloos met 41 ronden achterstand.
    Ervaring op doen.
    MirageF1zondag 24 mei 2009 @ 21:12
    Dan maar hopen dat hij hem uitrijdt.
    Briggyzondag 24 mei 2009 @ 21:12
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:09 schreef M.Melandri het volgende:
    Gaat tracy nog meer races rijden dit jaar ?
    Ik dacht de 2 in Canada, Toronto & Edmonton.
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 21:13
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:10 schreef TargaFlorio het volgende:

    [..]

    Ervaring op doen.
    En vergeet niet dat iedereen punten krijgt. Een paar plaatsen winnen door weer te gaan rijden, kan goed zijn voor je kampioenschap.

    Ik denk trouwens dat Franchitti of Dixon gaat winnen.
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 21:14
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef M.Melandri het volgende:
    Van mij mag Tracy hem wel winnen Wie zijn jullie favorieten?
    Helio of Matos.

    Danica Patrick zou ik ook wel geinig vinden op zich.

    En inderdaad, het zal wel weer Dixon worden. Die kerel vind ik ook niks eigenlijk, een soort Button .
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 21:15
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    En vergeet niet dat iedereen punten krijgt. Een paar plaatsen winnen door weer te gaan rijden, kan goed zijn voor je kampioenschap.

    Ik denk trouwens dat Franchitti of Dixon gaat winnen.
    En prijzengeld? In ieder geval dat is in NASCAR, naast de punten, ook een reden om weer de baan op te gaan.
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 21:16
    Matos doet het trouwens wel heel aardig. Vijfde en dat voor een rookie.
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 21:17
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:

    [..]

    En prijzengeld? In ieder geval dat is in NASCAR, naast de punten, ook een reden om weer de baan op te gaan.
    Dat weet ik zo niet, maar volgens mij krijg je dat ook tot en met plaats 33.
    Leatherfacezondag 24 mei 2009 @ 21:17
    Danica Patrick is een geil wijf.
    franklopzondag 24 mei 2009 @ 21:18
    Laat Castroneves maar winnen
    Fir3flyzondag 24 mei 2009 @ 21:19
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Matos doet het trouwens wel heel aardig. Vijfde en dat voor een rookie.
    Hij heeft ook wel flink wat oval ervaring, en dat lijkt zich uit te betalen. Ik vind het knap.
    nyny83zondag 24 mei 2009 @ 21:23
    Jammer van Doornbos, maakt het voor mij al gauw een stuk minder leuk om te kijken. Ben sowieso niet zo van de ovalracing, maar omdat er een NEderlander meedeed ben ik maar eens gaan kijken. Hij begon goed, maar helaasch.

    Denk dat een van die Chip Ganassi auto's vooraan wel gaat winnen overigens.
    Damzkieeezondag 24 mei 2009 @ 21:28
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

    [..]

    Dat weet ik zo niet, maar volgens mij krijg je dat ook tot en met plaats 33.
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 21:28
    Hmmm, ziet er niet best uit bij Meira
    Damzkieeezondag 24 mei 2009 @ 21:29
    Beste fik
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 21:29
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:17 schreef Leatherface het volgende:
    Danica Patrick is een geil wijf.
    Juist, goed statment
    franklopzondag 24 mei 2009 @ 21:32
    Dacht dat Doornbos nog aan het racen was, maar blijkbaar toch maar weer gestopt.
    Wel leuk dat ie gelijk beschikbaar is voor RTL
    Schunckelstarzondag 24 mei 2009 @ 21:33
    nee, ovalracing is toch echt niet aan mij besteed...er word meer onder geel gereden dan geracet dus ik haak ook af
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 21:35
    Dario doet bijna een Albersje
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 21:38
    En tot zover de goede prestatie van Matos.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 21:40
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:33 schreef Schunckelstar het volgende:
    nee, ovalracing is toch echt niet aan mij besteed...er word meer onder geel gereden dan geracet dus ik haak ook af
    De Indy 500 is ook gewoon niet meer wat het vroeger was. Het chassis van de Indycar is gewoon niet goed gemaakt om mooie races te creëren. Als je de oude series bekijkt (CART in 1995 ) dan zie je pas mooie races.

    De echte mooie ovalraces van tegenwoordig zijn gewoon de Daytona 500 en de Talladega 499. Dat is spektakel met vrijwel constant auto's drie wijd en vrijwel altijd een prachtige finish.
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 21:42
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:40 schreef Littlecreep het volgende:

    De echte mooie ovalraces van tegenwoordig zijn gewoon de Daytona 500 en de Talladega 499. Dat is spektakel met vrijwel constant auto's drie wijd en vrijwel altijd een prachtige finish.

    Vooraf keek ik meer uit naar de Coca-Cola 600 dan naar deze race.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 21:43
    Kalf en Winkelman die volledig voorbij gaan aan het feit dat Briscoe gestraft wordt voor het jumpen van de restart. Niks kapotte auto, gewoon een straf
    franklopzondag 24 mei 2009 @ 21:45
    die reclames zijn ook om gek van te worden...
    ziggyziggyziggyzondag 24 mei 2009 @ 21:47
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:43 schreef Littlecreep het volgende:
    Kalf en Winkelman die volledig voorbij gaan aan het feit dat Briscoe gestraft wordt voor het jumpen van de restart. Niks kapotte auto, gewoon een straf
    Inderdaad. Ze hadden ook niet door dat Doornbos alweer was uitgestapt... tot ze hem aan de telefoon kregen.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 21:51
    Hup Power
    Kleffe_Dopzondag 24 mei 2009 @ 21:54
    Hoe vaak moeten we dezelfde verhalen aanhoren van Kalff en Winkelman?
    Iemand geteld hoe vaak Castroneves met z'n belasting perikelen genoemd is?
    Bluurghzondag 24 mei 2009 @ 21:54
    moet wilson expres zijn auto midden op de baan zetten? hij had voldoende snelheid over om hem naast de baan te zetten..

    en: gaat rtl nou elke keer als er een yellow is, en automatisch iedereen gaat pitten, naar de reclame?

    ( )
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 21:59
    Rtl doet zowaar iets goed met de reclame. Nu reclame zodat we de laatste paar rondes helemaal zien
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 22:02
    Nu gaat het als het goed is leuk worden
    Bruce117zondag 24 mei 2009 @ 22:06
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    En tot zover de goede prestatie van Matos.
    En nu helemaal.
    Littlecreepzondag 24 mei 2009 @ 22:06
    Meira en Matos weg. We gaan weer even in neutralisatie
    TargaFloriozondag 24 mei 2009 @ 22:08
    Chris Mower was toch van Nordic ipv Arden?