Alleen als je verlies wilt pakken en het geld ergens anders in gaat investeren dat wel rendement gaat opleveren. Want het voorkomen van meer verlies is niet aan de orde: KPN zal niet veel verder kunnen dalen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:05 schreef Falco het volgende:
KPN partypooper! Misschien dat ik die bende maar van de hand doe, alhoewel...
We zakken juist een beetje wegquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:34 schreef lammegiraf het volgende:
ik vind het wederom geen geweldige cijfers maar wel gewoon UP
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
das waar.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:05 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Dit geldt niet voor puts die je schrijft...
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:48 schreef Terrorizer het volgende:
Hey going down.
En even hard weer up... ik vraag me vaak af wat mensen bezielt. Toen Aegon op 3,00 stond wilde niemand hem hebben en nu op 4,50+ wel ineens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit met kopersogen naar KPN te kijkenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Alleen als je verlies wilt pakken en het geld ergens anders in gaat investeren dat wel rendement gaat opleveren. Want het voorkomen van meer verlies is niet aan de orde: KPN zal niet veel verder kunnen dalen.
Aegon vind ik niet extreem gestegen. ING wel, das toch wel grappig voor een dood bedrijf.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:52 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
En even hard weer up... ik vraag me vaak af wat mensen bezielt. Toen Aegon op 3,00 stond wilde niemand hem hebben en nu op 4,50+ wel ineens?
quote:MARKET COMMENT: AEX zakt iets terug na banencijfer VS
08-05-2009 14:46:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX geeft vrijdag een deel van de winst prijs na het werkgelegenheidscijfer in de Verenigde Staten. Uit dat cijfer blijkt dat de werkloosheid in april, zoals verwacht, is opgelopen tot 8,9%. Het aantal banen in de publieke sector nam af met 539.000, waar economen uitgingen van 610.000. "Het cijfer van vorige maand is echter neerwaarts bijgesteld en daar schrikken beleggers wat van", zegt handelaar Cees Smit van Today's Beheer. In maart bleken 699.000 banen te zijn verloren, in tegenstelling tot een eerder gerapporteerde 663.000. Smit wijst daarnaast op winstnemingen die vrijdagmiddag plaatsvinden. "De markt zal nog een beetje afzwakken richting het weekend", stelt Smit, die spreekt van redelijke volumes voor een vrijdag. Omstreeks 14.45 uur noteert de AEX 1,6% hoger op 260,81 punten. (EHI)
Goh, toch nog realisten daar...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:06 schreef pberends het volgende:
Gouverneur maakt gehakt van crisisbeleid VS
Je bent niet de enige. Ik ben waardeloos met short gaan in een optimistische beurs zoals deze.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:07 schreef Twpk het volgende:
ffs..eindelijk dalen we weer. Zit hier badend in het zweet met m'n AEX 264 Sprinter shorts :p
Op naar de +0.50%!
hey hey, triggerhappyquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zit met kopersogen naar KPN te kijken.
2e keer al, SandP ook afgeketst voor de 2e keerquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:11 schreef Mortaxx het volgende:
AEX gelukkig afgeketst op de 264.. op naar de 254
Bullish sentiment op 74%; a major selling opportunity.quote:NYSE Bullish Percentage Index ($BPNYA)
By Alligator Investor
One of my favorite market timing tools is the NYSE bullish percentage index, Stockcharts.com symbol $BPNYA. This indicator shows the percentage of stocks in the NYSE Composite Index (NYA) which are currently exhibiting buy signals on point and figure charts on any given day. It is an objective market barometer. Interpretation is simple: If the index is above 50%, we are in an uptrend; if it is below 50% we are in a downtrend. If it is above 70% the market is overbought and unlikely to go much higher. If it is below 30% the market is oversold and it is feeding time for alligator investors. Like any other technical indicator, $BPNYA can give false signals, but it is usually right. Historical charts and information regarding interpretation and use of the NYSE Bullish Percentage Index are available on the internet.
This chart shows $BPNYA plotted against its underlying index for the last three years. Note that peaks of $BPNYA over 70% have coincided with peaks in the market, and have often preceded them. However, valleys in the index have coincided with dips in the market. The $BPNYA often trends. It is often possible to identify trend turning points as they occur with the use of technical analysis tools.
The important thing is to recognize major selling opportunities when $BPNYA is above 70% and major buying opportunities when $BPNYA below 30%.
Ik ben het volledig met je eens, overbought staan we al volgens een aantal indicatoren en nu eindelijk ook volgens degene die jij gebruikt. Maar ja, als ik dit weer leesquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:26 schreef pberends het volgende:
http://www.investorsintelligence.com/x/free_chart.html?r=101
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$BPNYA&p=D&yr=3&mn=0&dy=0&id=p93826319059
http://alligatorinvestor.(...)centage-index-bpnya/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Bullish sentiment op 74%; a major selling opportunity.
Screwed. De stresstest die naar buiten is gebracht is dus geen reet waard.quote:Some major banks managed to wrest concessions from the government in closed-door negotiations over their "stress tests" that helped them put the best face on their results, financial analysts, industry officials and sources said.
The banks were intent on sending a message that they were strong enough to weather the economic storm and didn't need additional capital infusions from the government that could all but nationalize their franchises.
Citigroup successfully pushed to lower the amount of common equity it needs to raise to $5.5 billion by applying $52.5 billion from capital it has not yet reworked. It also was able to get a credit for the sale of a unit that has not been completed.
Gratis geld bestaat niet, dus ook deze indicator kan de toekomst niet direct voorspellen. Feit is dat er extreem veel beleggers positief zijn, terwijl professionals deze indicator misschien eens aangrijpen om flink te verkopen. Beleggers zijn zo positief dat er nauwelijks nog positieve beleggers kunnen bijkomen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens, overbought staan we al volgens een aantal indicatoren en nu eindelijk ook volgens degene die jij gebruikt. Maar ja, als ik dit weer lees
Like any other technical indicator, $BPNYA can give false signals, but it is usually right
Lekker is dat![]()
Ik blijf gewoon ff met mn poten van de beurs af tot we weer naar beneden gaan, we zullen niet erg lang naar beneden gaan en dan stap ik in voor een klein percentage op aandelen en begin ik weer met turbootjes en cfdeetjes. Heb het geld atm. ook niet hard nodig.
Het ging ook niet om wat de stress test waard was. Het ging meer om het nieuws en de speculatie vooraf. ( was erg leuk op tv te volgenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:33 schreef jogy het volgende:
http://www.washingtonpost(...)57.html?hpid=topnews
[..]
Screwed. De stresstest die naar buiten is gebracht is dus geen reet waard.
Ha, als we morgen en overmorgen naar beneden gaan gooien we de MFI en RSI de prullenbak in en gaan we de komende weken die indicator voor overbought/oversold gebruikenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Gratis geld bestaat niet, dus ook deze indicator kan de toekomst niet direct voorspellen. Feit is dat er extreem veel beleggers positief zijn, terwijl professionals deze indicator misschien eens aangrijpen om flink te verkopen. Beleggers zijn zo positief dat er nauwelijks nog positieve beleggers kunnen bijkomen.
9,000. En weer omhoog, eigenlijk geheel volgens verwachting. Alleen nu graag structureel herstel.quote:
True, kapot is kapot, ookal staat er op het rapport dat het allemaal koek en ei is.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het ging ook niet om wat de stress test waard was. Het ging meer om het nieuws en de speculatie vooraf. ( was erg leuk op tv te volgen) en hoe de grote instituten op dit nieuws zouden reageren. Wat wij als kleine achterlijke particuliere beleggertjes over dit nieuws vinden of 1 of andere professor die het nodig vond om z'n mond open te rekken heeft verder toch niet heel veel invloed op de gevolgen van het resultaat van de stress test.
verwachting? hoebedoelu? Is er nog enig peil op deze markt te trekken dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
9,000. En weer omhoog, eigenlijk geheel volgens verwachting. Alleen nu graag structureel herstel.
wel op KPN. Dat die echt niet in één klap naar 8,50 gaat, á la Mittal.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
verwachting? hoebedoelu? Is er nog enig peil op deze markt te trekken dan?
nope, op een gegeven moment zijn voorraden uitverkocht, en moeten ze aanvullen. Hele lage voorraden = schaarste = pricing power = goed.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:53 schreef pberends het volgende:
Wholesale Inventories m/m
wat is hier positief aan? Is het niet beter als het stijgt?
just blowin' in the wind (B. Dylan)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:57 schreef Falco het volgende:
Op RTL Z waren Matthijs Bouman en een andere gast van IRIS zonet opvallend positief en zagen in deze rally toch wel tekenen van economisch herstel.
Hmm nou ik heb bouman nog niet zo negatief gezien, meestal is hij juist de gene die positiever is maar jah dan zit ie ook tegenover middelkoop ofzo, die gast van IRIS vind ik maar een knuppel....quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:57 schreef Falco het volgende:
Op RTL Z waren Matthijs Bouman en een andere gast van IRIS zonet opvallend positief en zagen in deze rally toch wel tekenen van economisch herstel.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:40 schreef edwinh het volgende:
VIX Futures Show Traders Betting Stock Rally to End
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aL67pJSx90Is
Wat een realisten!quote:The index won’t fall below 28.1 and the S&P 500 will end the year at 834, according to the average estimates in Curnutt’s survey of 75 money managers and traders at hedge funds, insurance companies and pensions.
http://www.z24.nl/analyse(...)n_dubbele_dip__.htmlquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:20 schreef edwinh het volgende:
[..]
Hmm nou ik heb bouman nog niet zo negatief gezien, meestal is hij juist de gene die positiever is maar jah dan zit ie ook tegenover middelkoop ofzo, die gast van IRIS vind ik maar een knuppel....
quote:En als laatste: we krijgen misschien een leuk tussentijds zetje in de rug als bedrijven hun voorraden gaan aanvullen. Vooral in de VS daalden de bedrijfsvoorraden de afgelopen maanden nog sneller dan de vraag. Op een gegeven moment zijn de pakhuizen leeg, en moeten de bedrijven weer wat gaan inkopen. Dat moment lijkt aanstaande.
Voorraadcyclus
Vervelend is dat de opbouw van voorraden geen structureel herstel in zal luiden. Het zorgt voor een enkel kwartaal met meevallende productiecijfers. Als de voorraden zijn aangevuld begint het spel weer van voor af aan.
Deze voorraadcyclus zorgt mogelijk voor een ‘W-vormige’ recessie, waarin een tijdelijke opleving wordt gevolgd door nieuwe stagnatie. Een dubbele dip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |