Slecht, heel slecht.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:41 schreef Daantke het volgende:
Ik speel de laatste maanden bijna nooit meer met distortion, merk ik opeensis dat goed of slecht?
Ik drink de laatste tijd meer gele taksi dan blauwe is dat goed of slechtquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:41 schreef Daantke het volgende:
Ik speel de laatste maanden bijna nooit meer met distortion, merk ik opeensis dat goed of slecht?
We gaan nu weer aftellen naar de 0quote:
Doe maar jaquote:
Slecht! Blauw is geniaal man!quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik drink de laatste tijd meer gele taksi dan blauwe is dat goed of slecht
Ik zweer bij gele taxi's...quote:
Blauwquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik drink de laatste tijd meer gele taksi dan blauwe is dat goed of slecht
Goed bezigquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:11 schreef The_Dean het volgende:
Boh, volgende week donderdag al een intakegesprek bij een detacheringsbedrijf
Ah, ik ben dus niet de enige.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:17 schreef -Menn0- het volgende:
Ik klem em altijd op de headstock van mn akoestische gitaar
Ja ik ook, totdat ik hem pas electrisch heb gebruikt ookquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik klem em altijd op de headstock van mn akoestische gitaar
Ik was net children of bodom aan hets pelenquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:43 schreef metallicattim het volgende:
Er zijn geloof ik niet heel veel metal gitaristen hier ofwel?
Haha, 3 cd's en 2 nieuwe contactenquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:37 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man! Keep on punkrockin'
Ik heb net nog Iced Earth staan te raggenquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:43 schreef metallicattim het volgende:
Dan kom je wel erg in de buurt te wonenquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:06 schreef metallicattim het volgende:
jij zelf niet dus begrijp ik?Ik woon er al bijna 24 jaar, maar misschien dat ik over een jaar of 2 a 3 verhuis naar Roermond i.v.m. werk. Al wil ik dat eigenlijk niet want Kerkrade is toch wel een fijn stadje hoor!
jacksonquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:18 schreef metallicattim het volgende:
Waar speelt de metalgitarist op dan?
Ik zie hier alleen maar Fenders en look-a-likes voorbijkomenShow me some metal guitars!!
Omdat je het zo lief vraagt.quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:18 schreef metallicattim het volgende:
Ik zie hier alleen maar Fenders en look-a-likes voorbijkomenShow me some metal guitars!!
Ik heb een Jackson DXMG met actieve elementenquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:18 schreef metallicattim het volgende:
Ik heb ook nog een mockingbird liggen maar die moet gerefret worden helaas...quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:53 schreef metallicattim het volgende:
Niemand met een Explorer, flying V, Kelly, RR, BC Rich ( oke geen type gitaar, maar you get the point) ?
Ik houd duidelijk meer van de extremere vormen.
@Dribbel, die gitaar is best vet! Vind alleen die head niet zo mooi
DEAN!quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:53 schreef metallicattim het volgende:
Niemand met een Explorer, flying V, Kelly, RR, BC Rich ( oke geen type gitaar, maar you get the point) ?
Dat vond ik juist mooi bij dezequote:Op woensdag 6 mei 2009 20:53 schreef metallicattim het volgende:
Speel eigelijk alleen maar metal of hard rock.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:43 schreef metallicattim het volgende:
Onderstaande wil ik graag nog hebben de kleur heet dus ANTIGUA.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:29 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zoek alleen nog een Blue Flower Tele inmiddels!
Nee, verder nog niet aan toegekomen. Denk wel dat dat het eerste word wat ik straks ga aanpakken, naast het schuren van de ML, dan is er weer een project afgerond -> Marktplaatsquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:48 schreef brother52 het volgende:
Je hebt de brug van die Vester nog niet open geschroefd?
Ik ben wel erg benieuwd hoe dat er van binnen uit ziet.
Nee!! laat 'm in die kleurquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:45 schreef The_Dean het volgende:
Dean ML, in afwachting van nieuwe kleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En waarom dan wel?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nee!! laat 'm in die kleur![]()
Zonde om die gitaar over te spuiten.
Ik neem die foto nog eens als bureaubladachtergrondquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:55 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En waarom dan wel?
Vorige eigenaar heeft hem ook flink toegetakeld. Nek opgeschuurd, hier en daar wat extra schroefgaten erin, verkeerde knoppen [beige Fender achtige dingen] erop, andere [baggerder] jengelstengel erop, krakende en piepende electronica, string retainer...
Zo hoorde hij... Harrr!!!
[ afbeelding ]
Omdat die juist erg mooi is in sunburstquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:55 schreef The_Dean het volgende:
En waarom dan wel?
quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Farenji het volgende:
Oh, ik zit blijkbaar echt in het verkeerde topic want er komen voor de rest alleen van die tiefuslelijke metalgitaren langs.![]()
En daarvoor maakt het toch geen fuck uit hoe ze klinken, als ze maar HARD zijn, je pleurt er een fucking berg distortion overheen, kijkt zo boos mogelijk, en dan lijkt het al gauw wat.
Kopen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:05 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Omdat die juist erg mooi is in sunburst
Komt wel goed schatjequote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Farenji het volgende:
Oh, ik zit blijkbaar echt in het verkeerde topic want er komen voor de rest alleen van die tiefuslelijke metalgitaren langs.![]()
En daarvoor maakt het toch geen fuck uit hoe ze klinken, als ze maar HARD zijn, je pleurt er een fucking berg distortion overheen, kijkt zo boos mogelijk, en dan lijkt het al gauw wat.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Farenji het volgende:
Reissue kost je rond de 600 euro, een oude originele wat meer... Mijn broer heeft er een gehad, mooi, maar een loodzwaar onhandelbaar ding!quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:47 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Onderstaande wil ik graag nog hebben de kleur heet dus ANTIGUA.
[ afbeelding ]
![]()
Zal ik eens mailen voor een prijsindicatieof kan ik dat beter niet doen
Wij houden ook van jou, Geer!quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Farenji het volgende:
Die is vet mooi, die had ik laatst bijna gekocht bij de music store in Keulen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:11 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spuuglelijk inderdaad![]()
Hoezo zwaar?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Reissue kost je rond de 600 euro, een oude originele wat meer... Mijn broer heeft er een gehad, mooi, maar een loodzwaar onhandelbaar ding!
[ afbeelding ]
De Tele?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die is vet mooi, die had ik laatst bijna gekocht bij de music store in Keulen.
Excuses voor het niet maken van een nieuw topic, ik had heul niet door dat ik de laatste poster was.
Heb er, voor ik mijn BlackGold haalde, ook wel naar gekeken... maar lag helaas net iets buiten budget.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Excuses voor het niet maken van een nieuw topic, ik had heul niet door dat ik de laatste poster was.
Tsja, body woog gewoon een ton. Houtsoort, geen idee. Klonk ook gewoon echt niet lekker, goedkoop is het goede woord...quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoezo zwaar?
Is er een zware houtsoort voor de body gebruikt?
Maar als ik er ooit een koop neem ik wel een uit de Pre CBS periode (En dat kost geld veel geld)
Ik vind het echt een net-niet LP Custom, erg jammer... schijnen wel goede gitaren te zijn trouwens!quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jaquote:
Nee, die LTD Les Paul met EMG's. Scheurt behoorlijk, zeker op de ENL-bak waar ik hem op testte.quote:
Heerlijke gitaar, klinkt super, speelt heerlijk en is niet zo zwaar als een Gibson Les Paulquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, die LTD Les Paul met EMG's. Scheurt behoorlijk, zeker op de ENL-bak waar ik hem op testte.![]()
quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind het echt een net-niet LP Custom, erg jammer... schijnen wel goede gitaren te zijn trouwens!
quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, body woog gewoon een ton. Houtsoort, geen idee. Klonk ook gewoon echt niet lekker, goedkoop is het goede woord...
Pre CBS antigua's ga je niet vinden, zijn echte jaren '70 bakken...!
[ afbeelding ]
Jokkebrokquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:24 schreef TeleluvR het volgende:
Zolang je maar lol hebt, dat is het belangrijkst... ik kan niet eens spelen...
In dat geval wil ik ook nog wel een plaatje uit eigen collectie doneren.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Farenji het volgende:
Steek je me nu dubbel de gek aan, Sander?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:00 schreef Cynic het volgende:
Hm, ik bedacht me net dat ik misschien wel eens bezig kan gaan met het instuderen van "into the everflow" van Psychotic Waltz.
Maar daar zijn dus nog steeds geen tabs van te vinden, überhaupt kan ik van hen maar voor 2 of 3 nummers tabs vinden. Dat wordt dus echt zelf uitzoeken... Gelukkig heb ik het intro al, daarna wordt het alleen maar moeilijker. Als er dus verder iemand tijd heeft (nog mensen werkloos? Dean?) dan kan ik wel wat hulp gebruiken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Kan ik me voorstellen... kan je nagaan wat voor kwelling het is om de hele dagen hier tegen die dingen aan te moeten kijkenquote:
hier iig 1quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:43 schreef metallicattim het volgende:
Yamaha 121U, Yamaha RGX Drop 6, B.C. Rich Warlock en me laatste aanwinst: Bo`el MC-7 Dutch DOT transparent blackquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:18 schreef metallicattim het volgende:
appart kleurtjequote:Op woensdag 6 mei 2009 21:47 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Onderstaande wil ik graag nog hebben de kleur heet dus ANTIGUA.
[ afbeelding ]
![]()
Zal ik eens mailen voor een prijsindicatieof kan ik dat beter niet doen
welke gitaar heb jij dan? en wat voor muziek maak je?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Farenji het volgende:
zo een V zou ik nog wel ooit eens als custom willen... (heel andere gitaar wordt het danquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:59 schreef Witchfynder het volgende:
Kijk, dat zijn pas gitaren voor echte mannen.
Ja maar ik welquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[spoiler]Tevens ben ik nog niet werkloos hoor
Als het meezit schuif ik zo van de ene in de andere.
Die rul[d]en de pan uit (Ze zijn toch gestopt ? )quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:00 schreef Cynic het volgende:
Hm, ik bedacht me net dat ik misschien wel eens bezig kan gaan met het instuderen van "into the everflow" van Psychotic Waltz.
Maar daar zijn dus nog steeds geen tabs van te vinden, überhaupt kan ik van hen maar voor 2 of 3 nummers tabs vinden. Dat wordt dus echt zelf uitzoeken... Gelukkig heb ik het intro al, daarna wordt het alleen maar moeilijker. Als er dus verder iemand tijd heeft (nog mensen werkloos? Dean?) dan kan ik wel wat hulp gebruiken
Ja ik lees echt elk bericht minstens 2 keer hier, al die 297 delen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Komt wel goed schatje
Je volgt het hier ook op de voet merk ik wel
Ja, allang. Maar de zanger zit tegenwoordig in Deadsoul Tribe, ook erg gaaf. Als je PW leuk vond, dan is DST ook wel wat voor je.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:06 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die rul[d]en de pan uit (Ze zijn toch gestopt ? )
En toen stopte ik met lezen. Wat doe jij in vredesnaam met een Metallica plaatje?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja ik lees echt elk bericht minstens 2 keer hier, al die 297 delen.
Maar geef nou toe man, metal is toch gewoon stom
Ja, blijkbaar heb je er ook aandachtig naar geluisterdquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:07 schreef Farenji het volgende:
Maar geef nou toe man, metal is toch gewoon stom. In de jaren 80 was het misschien cool, toen het werd uitgevonden, en het nog iets van relevantie had, maar er is toch al minstens 20 jaar niks vernieuwends gedaan op dat gebied. Nu is 't alleen nog wat voor puberale pikkies die heel boos op de wereld zijn of rednecks of andere holbewoners of doorgedraaide scandinaviers, of mensen die gewoon in het verleden zijn blijven hangen. Als die distortion wegvalt sta je in je onderbroek en dan blijkt dat pikkie toch heel wat kleiner dan je dacht. Tegenwoordig kun je je toch niet meer vertonen met die spuuglelijke puntige gedrochten met van die gaye .008 snaartjes en van die lage actie zodat je vingertjes geen au au au doen.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja ik lees echt elk bericht minstens 2 keer hier, al die 297 delen.
Maar geef nou toe man, metal is toch gewoon stom. In de jaren 80 was het misschien cool, toen het werd uitgevonden, en het nog iets van relevantie had, maar er is toch al minstens 20 jaar niks vernieuwends gedaan op dat gebied. Nu is 't alleen nog wat voor puberale pikkies die heel boos op de wereld zijn of rednecks of andere holbewoners of doorgedraaide scandinaviers, of mensen die gewoon in het verleden zijn blijven hangen. Als die distortion wegvalt sta je in je onderbroek en dan blijkt dat pikkie toch heel wat kleiner dan je dacht. Tegenwoordig kun je je toch niet meer vertonen met die spuuglelijke puntige gedrochten met van die gaye .008 snaartjes en van die lage actie zodat je vingertjes geen au au au doen.
De eerste van Deep Purple in 1968 alquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
Het eerste album van Black Sabbath kwam toch echt al in 1970 uit.
En verdiep je eerst eens ergens in voordat je met een mening komt die kant nog wal raakt.
Met genoeg drank op wel.quote:
Ik heb nu zoveel tijd dat ik daar zowaar aan zou kunnen beginnen jaquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:20 schreef The_Dean het volgende:
Maar Cynic, hoe komt het met je lesgeven??
Net als tonen. Vroeger toen de oude Grieken ze gingen benoemen was het misschien nog wel relevant, maar inmiddels als snel 2300 jaar achterhaald. Ik bedoel maar!quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:18 schreef Cynic het volgende:
Ohja, en klassiek ook, want dat was vroeger toen ze het in de middeleeuwen uitvonden misschien nog relevant, maar tegenwoordig is dat toch alleen maar voor bejaarden.
Maar dat is dan weer geen metalquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:18 schreef Witchfynder het volgende:
De eerste van Deep Purple in 1968 al.
Volgens mij is de gitaar sowieso op zijn retour, ik zag gisteren op het bevrijdingsfestivals dat DJ's steeds populairder worden. Ik snap daar nog steeds helemaal niks van...quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:22 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Net als tonen. Vroeger toen de oude Grieken ze gingen benoemen was het misschien nog wel relevant, maar inmiddels als snel 2300 jaar achterhaald. Ik bedoel maar!
Jeugdsentiment.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
En toen stopte ik met lezen. Wat doe jij in vredesnaam met een Metallica plaatje?
quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:26 schreef Farenji het volgende:
Metallica (als een van de weinige metalbands die de tand des tijds enigszins heeft doorstaan)
Ik zou bijna wat zeggen, maar je hebt inderdaad nog wat in te halenquote:
Ik zit net naar hun versie van Hey Joe te luisteren en het valt me nu pas op hoe vals dat orgel eigenlijk wel niet is.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:24 schreef Witchfynder het volgende:
Deep Purple is de voorvader van alle melodieuze metal.
Geloof het of niet, maar Jon Lord was erg van het experimenteren met dissonante akkoorden, vaak tot wanhoop van bijvoorbeeld Ritchie Blackmore. Luister hiervoor ook eens naar de hammondsolo in 'Hard Lovin' Man'.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zit net naar hun versie van Hey Joe te luisteren en het valt me nu pas op hoe vals dat orgel eigenlijk wel niet is.
Ja, wel een beetje maar niet zo erg als dat.quote:
Ik vind een introductie eigenlijk wel op zijn plaats, dan kunnen we dit soort uitspraken een beetje in perspectief zetten.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jeugdsentiment.
Metallica (als een van de weinige metalbands die de tand des tijds enigszins heeft doorstaan) heeft me ooit (15 jaar geleden) aangezet om mijn trompet aan de wilgen te hangen en over te stappen op gitaar. Metal kan best lollig zijn net als dat een goedkope vette frituurhap ook best kan smaken als je honger hebt.
Dat zijn gewoon dissonante akkoorden en daar is op zich niets mis mee maar bij Hey Joe is het gewoon vals.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
Geloof het of niet, maar Jon Lord was erg van het experimenteren met dissonante akkoorden, vaak tot wanhoop van bijvoorbeeld Ritchie Blackmore. Luister hiervoor ook eens naar de hammondsolo in 'Hard Lovin' Man'.
Dan ga ik toch voor de versie van Tool.quote:Overigens is de DP versie van "Hush" nog steeds de beste ooit.
Maar vals is wel wat anders dan dissonant natuurlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar Jon Lord was erg van het experimenteren met dissonante akkoorden, vaak tot wanhoop van bijvoorbeeld Ritchie Blackmore. Luister hiervoor ook eens naar de hammondsolo in 'Hard Lovin' Man'.
Overigens is de DP versie van "Hush" nog steeds de beste ooit.
Meer in de zin van: wat is de motivatie erachter? Anders krijg je van de kansloze giswerk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:38 schreef The_Dean het volgende:
Het beloofd heel wat, maar veranderd binnen een paar seconden in een volslagen mislukking?
De eerste 4 albums dan he, daarna ging het met alle metal gewoon downhill. Want toen was het genre al compleet uitgemolken. En dan zijn er 20 jaar later nog steeds mensen die cool denken te zijn met hun afgekauwde powerchords en verminderde kwintjes en gaye 130-noten-per-seconde flutsolo's over hun boss metalzone pedaaltjes en hun vliegende veetjes. "Metal up your ass, man!!!" (pink en wijsvinger uitstekend)quote:
Maar jij speelt toch punk? Hoe weet je dat of iets vals is of niet?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, wel een beetje maar niet zo erg als dat.
Hehe, touché.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar jij speelt toch punk? Hoe weet je dat of iets vals is of niet?.
Maar dat is toch simpel?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:41 schreef Witchfynder het volgende:
Maar jij speelt toch punk? Hoe weet je dat of iets vals is of niet?.
Ja vreselijk al die gitaristen zonder verder enige muzikale kennis, zoals Marty Friedman, Alex Skolnick, Chris Broderick enzo... bah!quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
De eerste 4 albums dan he, daarna ging het met alle metal gewoon downhill. Want toen was het genre al compleet uitgemolken. En dan zijn er 20 jaar later nog steeds mensen die cool denken te zijn met hun afgekauwde powerchords en verminderde kwintjes en gaye 130-noten-per-seconde flutsolo's over hun boss metalzone pedaaltjes en hun vliegende veetjes. "Metal up your ass, man!!!" (pink en wijsvinger uitstekend)
Beetje dit gevoel inderdaadquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:41 schreef Cynic het volgende:
[..]
Meer in de zin van: wat is de motivatie erachter? Anders krijg je van de kansloze giswerk.
Volgens mij is er gewoon ooit een grote boze metalhead met zijn vriendinnetje vandoor gegaan.
Maarja, dat zeg ik alleen maar omdat ik geen context heb.
Hé jongens, kijk! Een heuse internetheld!!quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
De eerste 4 albums dan he, daarna ging het met alle metal gewoon downhill. Want toen was het genre al compleet uitgemolken. En dan zijn er 20 jaar later nog steeds mensen die cool denken te zijn met hun afgekauwde powerchords en verminderde kwintjes en gaye 130-noten-per-seconde flutsolo's over hun boss metalzone pedaaltjes en hun vliegende veetjes. "Metal up your ass, man!!!" (pink en wijsvinger uitstekend)
GFS heeft volgens mij ook hele leuke nekelementenquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:47 schreef Cynic het volgende:
Wat is trouwens een beetje een fatsoenlijk type element voor in de halspositie van een tele? Ik heb zo'n GFS hotrails achtig brugelement erin en het nackelement blijft zo ver achter qua output dat die eigenlijk niet te gebruiken is. Ik heb bij gebrek aan andere gitaren even mijn goedkope imitatie-tele weer in handen en hij speelt wel erg lekker.
Moet hem dan ook qua geluid even wat beter maken eigenlijk.
GFS Hotrailsachtig nekelement?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:47 schreef Cynic het volgende:
Wat is trouwens een beetje een fatsoenlijk type element voor in de halspositie van een tele? Ik heb zo'n GFS hotrails achtig brugelement erin en het nackelement blijft zo ver achter qua output dat die eigenlijk niet te gebruiken is. Ik heb bij gebrek aan andere gitaren even mijn goedkope imitatie-tele weer in handen en hij speelt wel erg lekker.
Moet hem dan ook qua geluid even wat beter maken eigenlijk.
En dat zonder strijd. Hoe is het mogelijk.quote:
Precies je verwacht het gewoon nietquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En dat zonder strijd. Hoe is het mogelijk.
quote:
Zonde dat hij nooit met Nevermore heeft opgenomen, dan had Jeff Loomis ook een redelijke match gehadquote:
Ben benieuwd hoe hij het op de nieuwe Megadeth CD gaat doen. Dave is nog steeds in de gloria en live vond ik Chris het erg leuk doen. Hij heeft het wel naar zijn zin zo te zien/lezenquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zonde dat hij nooit met Nevermore heeft opgenomen, dan had Jeff Loomis ook een redelijke match gehad
Fair enough.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik vind een introductie eigenlijk wel op zijn plaats, dan kunnen we dit soort uitspraken een beetje in perspectief zetten.
Nu blijf je toch een beetje met dat koninginnedag-gevoel zitten.
Qua dat punt sta ik helemaal achter jequote:En die vind je in extreme mate bij metalgitaristen, met hun ontegenzeggelijke muzikale intolerantie (ik weet dat ik generaliseer maar dat is okay!)
Komop man, ik verveelde me, had zin om beetje te trollen, daar is fok toch voor. Ben je nieuw hier ofzo?quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Qua dat punt sta ik helemaal achter je
Maar hoe je opeens het topic binnenvalt en allemaal dingen naar beneden probeert te halen hoeft natuurlijk ook weer niet, leuk dat jij je punt wil maken maar niemand zit daar hier verder op te wachten op zo'n manier.
Ja ik zit hier net nieuw, en zit jij in een ballon dat je zo leuk uit de hoogte kan doen ?quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Komop man, ik verveelde me, had zin om beetje te trollen, daar is fok toch voor. Ben je nieuw hier ofzo?
quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Komop man, ik verveelde me, had zin om beetje te trollen, daar is fok toch voor. Ben je nieuw hier ofzo?
Recentelijk met jazzmuzikanten gesproken? Daar vind je een stel muzikale fascisten tussen waarbij de ergste metalgitarist die jij kan bedenken een lieflijke bloemetjesplukekr bij is. Damn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:00 schreef Farenji het volgende:
En die vind je in extreme mate bij metalgitaristen, met hun ontegenzeggelijke muzikale intolerantie (
Ook alleen omdat je die het meeste spreektquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Qua muziek heb je in elke stijl die mensen met oogkleppen op zittennet als dat je dat óveral hebt ook met niet muziek gerelateerde dingen
Maar bij metal mensen valt het gewoon heel erg op
Dribbel nieuw? Man, hij is zowat jubilerend eigenaar van ONZ inmiddelsquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat ik in mijn vrienden kring geen metalmensen hebquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ook alleen omdat je die het meeste spreekt.
GAST!!! Ik zit je te fokken hoor. Komop. Loosen up! Je lijkt wel een metalgitarist!!quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik zit hier net nieuw, en zit jij in een ballon dat je zo leuk uit de hoogte kan doen ?
Je hebt gelijk hoor. Jazzpuristen zijn nog erger. Op het conservatorium heb ik ooit tijdens de jazzles de grote fout gemaakt om een snaar op te drukken tijdens een improvisatie. De geitewollen sok die mijn leraar was ontplofte zowat. "Dit is geen deel van de jazztraditie!!! Dit hoort niet!!! BIJ MIJ DRUK JE GEEN SNAREN OP JA!!!" En toen ik voorzichtig inbracht dat ik op bijv Bitches brew van Miles Davis toch ook wel gitaristen snaren hoorde opdrukken, en dat was toch wel jazz? Toen was het hek helemaal van de dam. Zijn bloedserieuze antwoord: "Bitches brew is geen jazz. Het hoort niet bij de jazztraditie. Miles Davis is daar de verkeerde weg ingeslagen. Daarom heb ik dat album ook nooit beluisterd!!"quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Recentelijk met jazzmuzikanten gesproken? Daar vind je een stel muzikale fascisten tussen waarbij de ergste metalgitarist die jij kan bedenken een lieflijke bloemetjesplukekr bij is. Damn.
Whehe, dat heb ik ook jaquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat ik in mijn vrienden kring geen metalmensen hebDat is meer het type David Guetta en Sidney Samson
en die andere die wel rock doen zijn ook totaal neit metal dus qua dat
![]()
Ik zal binnenkort eens iets proberen!quote:
Jij bent zeker een handlanger van de groove factory <_____<quote:
De man die de graphic moest maken kostte 100,- per uurquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:13 schreef metallicattim het volgende:
Zeggeh, zullen we het weer over gitaren hebben??
Kan iemand mij uitleggen waar het immense grote prijsverschil in gitaren precies inzit??
http://www.musicstore.de/(...)e/art-GIT0015311-000
5699 euro
http://www.musicstore.de/(...)k/art-GIT0004970-000
1095 euro
Waar zit die 4500 euro verschil nou in? Vorm, hout, elementen, finnish?
M.a.w. waarom kost de ene gitaar 5000 euro en de andere maar 1000?
Krijg daardoor een beetje het gevoel dat ik met mn ESP LTD EX250 ( 1800 gulden toendertijd ) en achteraf ingebouwde EMG81 een "minderwaardige" gitaar heb
Ik vind het niet zo raar. De NS heeft ook altijd moeite om in Woerden te gerakenquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:17 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Jij bent zeker een handlanger van de groove factory <_____<
Wacht nu al 15 werkdagen en ik heb die gitaar nog niet! Afgelopen vrijdag mailde ze na het weekend, het is inimddels alweer donderdag![]()
Drachten --> Woerden is ook best ver
De ene is LTD en de andere ESP.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:13 schreef metallicattim het volgende:
Zeggeh, zullen we het weer over gitaren hebben??
Kan iemand mij uitleggen waar het immense grote prijsverschil in gitaren precies inzit??
http://www.musicstore.de/(...)e/art-GIT0015311-000
5699 euro
http://www.musicstore.de/(...)k/art-GIT0004970-000
1095 euro
Waar zit die 4500 euro verschil nou in? Vorm, hout, elementen, finnish?
M.a.w. waarom kost de ene gitaar 5000 euro en de andere maar 1000?
Krijg daardoor een beetje het gevoel dat ik met mn ESP LTD EX250 ( 1800 gulden toendertijd ) en achteraf ingebouwde EMG81 een "minderwaardige" gitaar heb
lol @ al die conservatorium verhalen die altijd hoor. Die docenten schijnen soms helemaal de weg kwijt te zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Jazzpuristen zijn nog erger. Op het conservatorium heb ik ooit tijdens de jazzles de grote fout gemaakt om een snaar op te drukken tijdens een improvisatie. De geitewollen sok die mijn leraar was ontplofte zowat. "Dit is geen deel van de jazztraditie!!! Dit hoort niet!!! BIJ MIJ DRUK JE GEEN SNAREN OP JA!!!" En toen ik voorzichtig inbracht dat ik op bijv Bitches brew van Miles Davis toch ook wel gitaristen snaren hoorde opdrukken, en dat was toch wel jazz? Toen was het hek helemaal van de dam. Zijn bloedserieuze antwoord: "Bitches brew is geen jazz. Het hoort niet bij de jazztraditie. Miles Davis is daar de verkeerde weg ingeslagen. Daarom heb ik dat album ook nooit beluisterd!!"
Ik ben daarna nooit meer bij die les verschenen.
ESP per stuk hand gemaakt door een meester bouwer en LTD aan de lopende band in elkaar geknutseld denk ik.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:55 schreef metallicattim het volgende:
Oke dat is duidelijk, maar wát maakt de ESP duurder dan de LTD?
Ik heb me nooit verdiept in verschillende soorten hout e.d. maar zit daar het grote verschil in?
Haha nee, wel een aanhangerquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:17 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Jij bent zeker een handlanger van de groove factory <_____<
Wacht nu al 15 werkdagen en ik heb die gitaar nog niet! Afgelopen vrijdag mailde ze na het weekend, het is inimddels alweer donderdag![]()
Drachten --> Woerden is ook best ver
Nope, beide lopende bandwerk, alleen is ene made in USA, de ander Azië. Prijsverschil is vooral loonkosten, en om het een beetje geloofwaardig te houden gebruiken ze in Amerika premium materialen, mooiere nerf etc. Maar met een LTD doe je zeker geen slechte koop.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:35 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
ESP per stuk hand gemaakt door een meester bouwer en LTD aan de lopende band in elkaar geknutseld denk ik.
En Amerikanen betalen voor een '[Handmade in] USA' natuurlijk gerust 2000 euro teveel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nope, beide lopende bandwerk, alleen is ene made in USA, de ander Azië. Prijsverschil is vooral loonkosten, en om het een beetje geloofwaardig te houden gebruiken ze in Amerika premium materialen, mooiere nerf etc. Maar met een LTD doe je zeker geen slechte koop.
Niet, ESP is handgemaakt in Japan, LTD in fabrieken gebouwd in bijv China en Indonesie etc.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nope, beide lopende bandwerk, alleen is ene made in USA, de ander Azië. Prijsverschil is vooral loonkosten, en om het een beetje geloofwaardig te houden gebruiken ze in Amerika premium materialen, mooiere nerf etc. Maar met een LTD doe je zeker geen slechte koop.
Waar is achter? Wat voor brug? Foto?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:55 schreef Andyy het volgende:
Ik heb altijd een beetje vet achter de 2e en 3e snaar![]()
is dat normaal?
zelfs net nieuwe snaren hebben er last van
Beter je handen wassenquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:55 schreef Andyy het volgende:
Ik heb altijd een beetje vet achter de 2e en 3e snaar![]()
is dat normaal?
zelfs net nieuwe snaren hebben er last van
"richting de frets"quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Waar is achter? Wat voor brug? Foto?
Als je het genoeg tegenkomt wendt het vanzelf hoorquote:
Dat lijkt me niet handig, een wendbare halsquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als je het genoeg tegenkomt wendt het vanzelf hoor
Ach ja, tussen handgemaakt en 'fabriekswerk' zit ook niet zoveel verschil meer. Het heeft vooral met de schaal van productie te maken, en hoeveel aandacht (en werktijd) elk exemplaar krijgt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet, ESP is handgemaakt in Japan, LTD in fabrieken gebouwd in bijv China en Indonesie etc.
en het verschil zit inderdaad ook in het houtkwaliteit
althans, dat was eerst zo, of het nu ook nog steeds zo is weet ik niet
Tsja wat denk je dat het in feite kost om een design stoel van duizenden euro's te makenquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:51 schreef metallicattim het volgende:
m.a.w. er wordt belachelijk veel marge gerekend/verdiend op een gitaar
Heb je weer bij IO zitten buurten?quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tsja wat denk je dat het in feite kost om een design stoel van duizenden euro's te maken
Hoge prijs maakt het exclusiever en dat telt voor veel mensenVraag en aanbod
Ja, moet hem nog even vindenquote:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:14 schreef The_Dean het volgende:
Then it is settled. We shall...... metal!
nee helaas, denk dat ik hem maar nieuw koop, en dan gelijk orange versterker erbijquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:46 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
![]()
Heb je je minu fulltone weet ik veel ding al gevonden?
Zoals ze hem wilt, rozequote:Op donderdag 7 mei 2009 21:20 schreef The_Dean het volgende:
Nee, Conorach natuurlijk
Hoe ga je hem finishen?
Printerknopje start drukken?quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Wie weet een goede manier om gitaarhalsen uit te printen (illustraties) waarbij je dan de noten kunt invullen enzeau.
Goed plan! Welke?quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:49 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nee helaas, denk dat ik hem maar nieuw koop, en dan gelijk orange versterker erbij
holy crap, wanneer? vannacht?quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:13 schreef Witchfynder het volgende:
WTF? Ik stap vanmiddag in de trein en denk daar de gitarist van Elister te zien zitten, maar kon het niet zeker zien, dus ik vertellen aan mijn beste vriendin. Vertelt ze dat die kerel het geweest kan zijn, want hij moest met zijn andere band in Utrecht optreden. Hoor ik net van mijn beste vriendin dat eenmaal daar aangekomen ze erachter kwamen dat hun zanger inmiddels overleden is :s.
Vanmiddag is hij gevonden. Oorzaak nog onbekend. Echt vaag verhaal man. Ik ken die kerel zelf verder niet ofzo hoor, maar toch naar zoiets te horen.quote:
JA ik heb geen flauw idee wie het is, maar lijkt me zo shokkerend om aan te komen bij je gig, om te horen dat een bandlid overleden/ziek is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vanmiddag is hij gevonden. Oorzaak nog onbekend. Echt vaag verhaal man. Ik ken die kerel zelf verder niet ofzo hoor, maar toch naar zoiets te horen..
quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:46 schreef allsystemshalt het volgende:
Toch niet voor de trein gesprongen?
*Ik had vertraging vanwege een springer vanmorgen....
quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vanmiddag is hij gevonden. Oorzaak nog onbekend. Echt vaag verhaal man. Ik ken die kerel zelf verder niet ofzo hoor, maar toch naar zoiets te horen..
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 07:44 schreef GoodGawd het volgende:
lol en goeie morgen, who is this dude.
Jimi Hendrix is ook dood
Slim!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 07:58 schreef allsystemshalt het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)groepen__.html?p=4,2
Pas op met vage boekingen !!!
Jaa!!! kijk daar heb ik ook wel zin in, lekker weer even een weekendje in het zonnig zuiden des lands doorbrengen!!quote:
Zo zonnig is het hier nu niet eigenlijk...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Jaa!!! kijk daar heb ik ook wel zin in, lekker weer even een weekendje in het zonnig zuiden des lands doorbrengen!!
Om precies 14:00 welteverstaanquote:
Voor mij een uurtje later pasquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:23 schreef The_Dean het volgende:
Om precies 14:00 welteverstaan
Hele weekend lekker aan gitaren sleutelen en opruimen
Voor mij nog 3,5 uur later dan Dean, vrees ikquote:
mmmm, ik moet naar Maastricht....quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zo zonnig is het hier nu niet eigenlijk...En "hier" is Sittard...
een koelkast en een wasmachine (nog iets anders, maar dat is wel goed geleverd)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:39 schreef Witchfynder het volgende:
Wat heb je besteld? En ging je voor de low pricing?.
*Zucht*, echt kansloos zoiets...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
een koelkast en een wasmachine (nog iets anders, maar dat is wel goed geleverd)
en de koelkast werdt met deuken geleverd (gewijgerd) en de wasmachine was het verkeerde type...
en nu, na een week, komt langzaam maar zeker alles op gang om het wel goed te doen...
van hun mag ik hopen dat je bedoeltquote:
Ja, van henquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
van hun mag ik hopen dat je bedoelt
stomme is dat de bezorgers de koelkast naar binnen aan het rijden was, me schoonma zoiets had van: horen die deuken er in?
zij zo van: euhm, nee... kan wel 30 euro korting geven.
maar gelukkig is mijn schoon ma verstandig geweest en de koelkast gewijgerd in deze staat
Edit: Lijkt wel of ik het op de een of andere manier over me afroep, bij mijn gitaar duurde het ook al lang
MegaDistortion? Klinkt als iets wat Dave als sig zou hebbenquote:
Ja daar was ik ook naar opzoek, maar als iets me duidelijk is geworden is dat ieder distortion pedaal weer anders klinkt op een andere versterker, dus belangrijkst is om iets te zoeken wat bij jouw versterker past.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:52 schreef guitarguy het volgende:
Middag gitaarspelend FOK! ,
Kunnen jullie mij helpen met het kiezen van een nieuw overdrive/distortion pedaal? Er zijn zoveel verschillende soorten dat ik door de pedalen het geluid niet meer hoor.
Mijn budget is max 150 euro en ik speel met me band onder andere covers van sum 41, 30 seconds to mars en paramore.
Welke bevelen jullie aan?
Greetz,
Guitarguy
quote:
Een boompje?quote:
Wat is er mis met een EQ al volume boost te gebruikenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Te koop: Boss Equalizer. Of te ruil voor een goed volumeboost pedaal.
Je maakt nog eens wat meequote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:50 schreef Witchfynder het volgende:
Net zaten er twee mensen in de gang ruzie te maken over wie een koffiepot op moest ruimen..
Denk het ook jaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en dat is het mooie ervan, zal dus vast wel een paar man publiek komen te staan
ja, sterker nog, we moeten er 15 zien te verkopen...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:08 schreef Witchfynder het volgende:
Krijg je zelf kaartjes om te verkopen dan, a la Emergenza?
zal afhankelijk zijn welke dag we er spelen, maar kans is aanwezig dat we backstage hard aan het werk moetenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, idd! Ben benieuwd naar Ares' ervaringen daar. Hey, Ares, doe ook een backstage foto/filmreportage! Da's echt leuk voor later en uh, voor onsOh en je website natuurlijk
.
Tsja het is wel modeling, maar ik ga ook niet alle effectpedalen los kopenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:16 schreef The_Dean het volgende:
Nja, stel dat je je Digipech straks wil verkopen.. dat zit je zonder effecten
Alles, klinkt voor geen meter hier. Hij gaat er bijna niet harder door.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat is er mis met een EQ al volume boost te gebruikendoe ik zelf ook
Mja gewoon hoeveel ik mijn amp verkoop :d Als ik dat zou doen dan, of het verstandig is weet ik nog niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:25 schreef The_Dean het volgende:
Nja, heb nog altijd een vette Marshall halfstack staan... weet niet wat je budget is, maar met je Digipech ervoor is het erg lekker metallen
Idd! ;d Alles zit er al in enzo, en nu doen de effecten van mijn amp helemaal niks. wat zeker wel een waarde heeft, lijkt me. Daarom vraag ik het eventjes.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:25 schreef Aresdreams het volgende:
winkel en uitproberen, en als je distortion wilt: boss pedaaltje orso van 80 euro, ben je ook weer klaar...
of je koopt een kaartje voor metalcamp 2009 van mij en gaat daar lekker bandjes kijken
edit: ohja, je hebt een digitechje, dan heb je helemaal geen boss pedaaltje nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens... toch geen weekend. Net gebeld of ik morgen even wil werken. Vanaf half negen tot ergens in de middagquote:
Meer geld voor Dean!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Trouwens... toch geen weekend. Net gebeld of ik morgen even wil werken. Vanaf half negen tot ergens in de middag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |