***PLAATS HIER GEEN TELEFOONNUMMERS, ADRESGEGEVENS EN DERGELIJKE AUB***quote:Drama eist zevende dode
APELDOORN - Het drama in Apeldoorn van gisteren heeft een zevende leven geëist. Een medewerker van de Marechaussee is vrijdagmiddag aan zijn verwondingen bezweken.
Daarnaast verkeert er nog een man in zorgwekkende toestand. Van een andere man en vrouw is de toestand nog ernstig maar stabiel.
In totaal liggen negen mensen in het ziekenhuis. Vanochtend zijn twee gewonden uit het ziekenhuis ontslagen.
Het drama eiste zes levens, waaronder dat van de dader. Van alle gewonden die gisteren vielen bij de aanslag in Apeldoorn verkeert nog één vrouw in levensgevaar.
quote:Zevende dode drama Apeldoorn
Uitgegeven: 1 mei 2009 08:34
Laatst gewijzigd: 1 mei 2009 16:14
AMSTERDAM - Een 55-jarige medewerker van de Koninklijke Marechaussee is vrijdagmiddag aan zijn verwondingen bezweken. Het aantal doden van het drama in Apeldoorn staat daarmee op zeven.
Apeldoorn rouwt
Dit heeft het ministerie van Defensie laten weten.
Minister Van Middelkoop en staatsecretaris De Vries hebben laten weten diep geraakt te zijn door het overlijden van de man.
Kritiek
Een vrouw ligt nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. Dat zei burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn vrijdag op een persconferentie.
In totaal liggen negen mensen in het ziekenhuis. Van een andere man en vrouw is de toestand nog ernstig maar stabiel.
Twee mensen zijn ontslagen uit het hospitaal. Het drama eiste zes levens, waaronder dat van de dader.
Herdenking
Apeldoorn herdenkt naar verwachting eind volgende week de slachtoffers van de aanslag op Koninginnedag.
De Graaf wil eerst afwachten hoe het gaat met de gewonden die nu nog in het ziekenhuis liggen, alvorens een knoop door te hakken. ''Begin volgende week is er eerst dodenherdenking en daarna Bevrijdingsdag. Pas daarna zal de herdenkingsdienst plaatsvinden.''
De Graaf zei nog geen idee te hebben of leden van het Koninklijk Huis daarbij aanwezig zijn.
Verdachte
De 38-jarige man uit Huissen, die verdacht wordt van de aanslag op de koninklijke familie, is in de nacht van donderdag op vrijdag om 02.58 uur in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen.
Zijn dood betekent het einde van het strafrechtelijke onderzoek tegen hem.
Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat eventueel anderen betrokken zijn bij de aanslag, het zou gaan om een éénmansactie.
Familie
De familie van de 38-jarige man die donderdag tijdens Koninginnedag inreed op een mensenmassa en vijf mensen doodde, is bezig met de verwerking van het drama en wil verder niet reageren. Dat liet de familie vrijdag weten.
Ook wil de familie niets zeggen over het mogelijke motief van de man, die in de nacht van donderdag op vrijdag in het ziekenhuis overleed aan zijn verwondingen.
Wanneer zij de in Huissen woonachtige man voor het laatst zagen, wil de familie evenmin kwijt. De familie zegt te hopen dat de pers hen verder met rust laat.
Geen wapens
Bij de doorzoeking van de woning van T. zijn geen wapens of explosieven gevonden.
De verdachte reed donderdagmiddag tijdens de koninginnedagviering in Apeldoorn dwars door de mensenmenigte heen richting de open bus waarin de koninklijke familie werd vervoerd. De auto miste de bus en kwam tot stilstand tegen het monument 'De Naald'.
Bloemen
De dag na de aanslag liggen tientallen bossen bloemen en briefjes op de plek van het incident. In het stadhuis van Apeldoorn is een condoleanceregister geopend. Het boek ligt op een tafel met een zwart laken.
De verwachting is dat veel mensen vrijdag Apeldoorn zullen bezoeken om hun medeleven te betuigen. In de Grote Kerk is vrijdagavond een samenkomst waarbij wordt stilgestaan bij het incident.
Telegram
Regeringsleiders vanuit de hele wereld hebben donderdag telegrammen gestuurd naar koningin Beatrix om hun medeleven te betuigen na het drama in Apeldoorn.
Dat meldde R. van Hoof, directeur van het bedrijf Telegram Service uit Alteveer vrijdag. Om welke regeringsleiders het gaat, wil hij niet kwijt.
Volgens Van Hoof werden enkele tientallen steunbetuigingen verstuurd. Ook een aantal burgemeesters en commissarissen van de Koningin stuurde een boodschap.
Condoleance
Meer dan tienduizend mensen uit de hele wereld hebben inmiddels op de website www.condoleanceregister.com een blijk van medeleven betuigd aan de slachtoffers van het drama.
Koninginnedag moeten we volgens minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) zo veel mogelijk proberen in stand te houden. Daarbij zal volgens haar nagedacht worden of en hoe het anders moet na het drama.
Ja, valt me echt tegen inderdaad. Heb ik gisteren ook gepost volgens mij. Ik vind gewoon dat hij wat meer op de voorgrond moest treden. Dat is toch het minste wat ik mag verwachten van een aanstaand staatshoofd?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:15 schreef Re het volgende:
[..]
je probeert ook echt overal een troll van te maken huh?
quote:AMSTERDAM - Een 55-jarige medewerker van de Koninklijke Marechaussee is vrijdagmiddag aan zijn verwondingen bezweken. Het aantal doden van het drama in Apeldoorn staat daarmee op zeven.
Sorry to burst your bubble, maar als ik hier 15km naar 't zuiden de Belgische grens over rijd loop ik binnen 10 minuten weer met een wapen naar buitenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Had ie beter met een wapen tussen het publiek kunnen gaan staan. Gelukkig is het in dit land nog niet zo heel simpel om aan een wapen te komen.
Je burst mijjn bubble niet hoor. Ik schreef niet voor niets 'niet zo heel simpel'. Moeilijk is het ook niet. Gelukkig wist ik zelf ook niet dat je blijkbaar in Belgie zo een wapen koopt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sorry to burst your bubble, maar als ik hier 15km naar 't zuiden de Belgische grens over rijd loop ik binnen 10 minuten weer met een wapen naar buiten.
Als ik echt wil heb ik nog voor 5 uur een wapen in huis.
Fok heeft toch een ANP abo? Dan zou het al bekend moeten zijn bij de crew...quote:
Nu weet je het wel... En nou? Weet je nu ook waar je precies een wapen kunt kopen? Ik niet. In België zijn er ondertussen ook genoeg gekken geweest dat de meeste mensen aldaar niet een wildvreemde, Nederlands accent, de weg gaan wijzen naar een geweer.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je burst mijjn bubble niet hoor. Ik schreef niet voor niets 'niet zo heel simpel'. Moeilijk is het ook niet. Gelukkig wist ik zelf ook niet dat je blijkbaar in Belgie zo een wapen koopt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Fok heeft toch een ANP abo? Dan zou het al bekend moeten zijn bij de crew...
Als je nou eens weggaat en terug komt wanneer je je verstand gevonden hebt....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke keer als ik de beelden zie denk ik het volgende:"Wat zijn we toch naïef met zijn allen. Denken dat mannetjes met een fiets en een helm zulks kunnen voorkomen."
In elk ander land, waar ze niet naïef zijn, zijn er mannen van het leger bij. Dat is nog eens een geste. En dat schrikt ook nog eens af.²
quote:Medewerker Koninklijke Marechaussee aan verwondingen Koninginnedag overleden
De Commandant van de Koninklijke Marechaussee, luitenant-generaal Dick van Putten, maakt met leedwezen bekend dat een medewerker van de Koninklijke Marechaussee, de 55 jarige R. (Roel) Nijenhuis uit Apeldoorn, vandaag in het ziekenhuis is overleden.
Minister Van Middelkoop en Staatsecretaris De Vries, alsmede Secretaris-Generaal Annink, zijn eveneens diep geraakt door het overlijden van de heer Roel Nijenhuis, die gisteren als burgermedewerker van de Koninklijke Marechaussee zwaargewond raakte bij de afschuwelijke gebeurtenis te Apeldoorn. Zijn overlijden is een zware slag voor Defensie, in het bijzonder voor de Koninklijke Marechaussee. Hun gedachten gaan uit naar de nabestaanden, familie en vrienden van de heer Nijenhuis.
Roel Nijenhuis is gisteren na het incident zwaar gewond opgenomen in een ziekenhuis. Vanmiddag is hij helaas aan zijn verwondingen overleden. Generaal Van Putten heeft zijn medeleven aan de familie betuigd.
Nijenhuis werkte als chauffeur bij de transportgroep van het Landelijk Opleidings- en Kenniscentrum Koninklijke Marechaussee in Apeldoorn.
Van Dale:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke keer als ik de beelden zie denk ik het volgende:"Wat zijn we toch naïef met zijn allen. Denken dat mannetjes met een fiets en een helm zulks kunnen voorkomen."
In elk ander land, waar ze niet naïef zijn, zijn er mannen van het leger bij. Dat is nog eens een geste. En dat schrikt ook nog eens af.²
Hee, je hebt de f in het woordenboek overgeslagen...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
En dan vind ik het wel een compliment waard als je ziet hoe de omstanders hun best hebben gedaan om de slachtoffers te helpen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je nou eens weggaat en terug komt wanneer je je verstand gevonden hebt....
Ik weet dat ze niet altijd opletten daarzo, maar je kan toch hopen...quote:
Nee, dat mag hij niet eens. Beatrix, Balkenende en de burgemeester van Apeldoorn zijn diegene die het woord horen te nemen. De eerste als regerend staatshoofd, de 2de als premier en de 3de als direct verantwoordelijke. Wim Lex is in deze niets meer dan de zoon van het staatshoofd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, valt me echt tegen inderdaad. Heb ik gisteren ook gepost volgens mij. Ik vind gewoon dat hij wat meer op de voorgrond moest treden. Dat is toch het minste wat ik mag verwachten van een aanstaand staatshoofd?²
Dat lijkt mij ook ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:26 schreef pleeborstel het volgende:
Dat monument heeft denk ik nog wat levens gered...
Daar kan je wel vanuit gaan ja...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:26 schreef pleeborstel het volgende:
Daar hoopte ik al op idd. Dus misschien is 'niet zo heel simpel' nog te voorzichtig uitgedrukt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Nu weet je het wel... En nou? Weet je nu ook waar je precies een wapen kunt kopen? Ik niet. In België zijn er ondertussen ook genoeg gekken geweest dat de meeste mensen aldaar niet een wildvreemde, Nederlands accent, de weg gaan wijzen naar een geweer.
''Geste'' is het nieuwe woord van de dag na ''Extraheren'' gisteren?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik dacht exact hetzelfde. Het is jammer dat we naar alle waarschijnlijkheid nooit 100% the truth zullen achterhalen. Jammer.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:25 schreef Harajuku. het volgende:
Jammer dat ie dood is
Ironisch genoeg is het ook nog eens een monument om mensen uit het koningshuis te eren...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:26 schreef pleeborstel het volgende:
Dat beeld heeft op deze manier echt extra cachet gekregen, niet normaal.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:26 schreef pleeborstel het volgende:
ja onze helden van het leger hadden die suzuki natuurlijk wel gestoptquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Nope, 7 + de dader. Als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:27 schreef buachaille het volgende:
7 doden? als dat inclusief dat varken is in de suzuki dan zou ik ervan willen maken 6 doden en één strontvlek die nog weggewerkt moet worden onder de grond.
Ik ben nu naar de herhaling van Pauw en Witteman aan het kijken: wie hekelt net als ik de fotograaf die meteen naar de auto rende om de foto te maken?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:27 schreef Krambo het volgende:
[..]
''Geste'' is het nieuwe woord van de dag na ''Extraheren'' gisteren?
Best mogelijk met een aantal automatische wapens. Ik wil echter niet weten hoeveel extra doden zo'n Amerikaanse ingreep veroorzaakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:29 schreef rival het volgende:
[..]
ja onze helden van het leger hadden die suzuki natuurlijk wel gestopt
over naief gesproken'!
cachet?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat beeld heeft op deze manier echt extra cachet gekregen, niet normaal.²
Die kende ik ook nog niet nee. Die kijkt echt niet vrolijkquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:27 schreef Paaskonijn het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto had ik nog niet gezien.
Nee, 6 + de dader. Gelukkig nog geen 7 slachtoffersquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Nope, 7 + de dader. Als ik het goed heb.
Ik niet. Hij doet zijn werk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben nu naar de herhaling van Pauw en Witteman aan het kijken: wie hekelt net als ik de fotograaf die meteen naar de auto rende om de foto te maken?²
Het had op zijn minst een afschrikwekkende werking gehad. Wie is er nu bang voor een agent met pepperspray op een mountainbike?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:29 schreef rival het volgende:
[..]
ja onze helden van het leger hadden die suzuki natuurlijk wel gestopt
over naief gesproken'!
Dat is zijn werk en een menselijke reactie om te gaan kijken..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben nu naar de herhaling van Pauw en Witteman aan het kijken: wie hekelt net als ik de fotograaf die meteen naar de auto rende om de foto te maken?²
Wat krijgen we nu dan? Gaat een telegrambedrijf uit de school klappen welke post Beatrix zoal krijgt? Merkwaardig.quote:Telegram
Regeringsleiders vanuit de hele wereld hebben donderdag telegrammen gestuurd naar koningin Beatrix om hun medeleven te betuigen na het drama in Apeldoorn.
Dat meldde R. van Hoof, directeur van het bedrijf Telegram Service uit Alteveer vrijdag. Om welke regeringsleiders het gaat, wil hij niet kwijt.
Volgens Van Hoof werden enkele tientallen steunbetuigingen verstuurd. Ook een aantal burgemeesters en commissarissen van de Koningin stuurde een boodschap.
Waar en wanneer was dat? Bij Het Oude Loo al?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:27 schreef Paaskonijn het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto had ik nog niet gezien.
Ieder gemist schot betekent in ieder geval een slachtoffer in het publiek.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:30 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Best mogelijk met een aantal automatische wapens. Ik wil echter niet weten hoeveel extra doden zo'n Amerikaanse ingreep veroorzaakt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, 6 + de dader. Gelukkig nog geen 7 slachtoffers
Het is een goede voor zijn vak die kerel, maar privé is het denk ik geen prettig mannetje. Hij heeft het juiste beroep gekozen, sommige fotografen zie je al in rennen als die auto nog rijdt, andere staan eerst 2 seconden verstijfd stil.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:
6 + de dader toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Nope, 7 + de dader. Als ik het goed heb.
Tja 't is jammer dat die kloon zo prutst met de Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Van Dale:
ges·te [zjeste] de; v(m) -s handeling waaruit een goede gezindheid blijkt; gebaar
Trollende prutser
Gast, pleasequote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
-knip-
boeit niet zo veel welke post ik van hem quote ...
Ja 6 + dader. Nog 8 mensen liggen in het ziekenhuis (2 kinderen en 1 og in kritieke toestand).quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, 6 + de dader. Gelukkig nog geen 7 slachtoffers
Ik denk er anders over: in een situatie waar er veel slachtoffers zijn ga je over tot directe hulp en is je eigen belang ondergeschikt. Het heeft iets hebberigs, iets hongerigs...quote:
Is normaal. Onderdeel van het PR-gedeelte van het koninklijk huis. Zo wordt het ook (bijna) altijd vermeldt wanneer Trix of de premier een telegram verstuurd nav zoiets als dit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef Lkw het volgende:
Van nu.nl:
[..]
Wat krijgen we nu dan? Gaat een telegrambedrijf uit de school klappen welke post Beatrix zoal krijgt? Merkwaardig.
Het was een fietsagent die die dader direct bij zijn nek greep om het eventueel laten ontsteken van springstof te voorkomen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het had op zijn minst een afschrikwekkende werking gehad. Wie is er nu bang voor een agent met pepperspray op een mountainbike?²
Heeft die Máxima nou een apart hoedje op of met inkt geknoeid?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Waar en wanneer was dat? Bij Het Oude Loo al?
Nee, ze zijn uitgestapt bij Paleis Het Loo, pas later naar het Oude Loo gegaan. Waarschijnlijk was dit op de oprijlaan naar het Paleis, tussen de Naald en het Paleis zeg maar. Daar stonden ook de nodige mensen langs de routequote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Waar en wanneer was dat? Bij Het Oude Loo al?
idd, en dan nog zijn er idioten die dit soort dingen ambiëren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ieder gemist schot betekent in ieder geval een slachtoffer in het publiek.
Wat een onzin, als je direct in de eerste seconde overgaat toch heulpverlenen dan krijg je die paniekerige gazaanse toestanden waar ze met slachtoffers aan het rondrennen zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk er anders over: in een situatie waar er veel slachtoffers zijn ga je over tot directe hulp en is je eigen belang ondergeschikt. Het heeft iets hebberigs, iets hongerigs...²
Ja. Die agent mag komend jaar een lintje krijgenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het was een fietsagent die die dader direct bij zijn nek greep om het eventueel laten ontsteken van springstof te voorkomen.
Okee, goed. Maar ik mag toch hopen dat Beatrix tussen deze directeur en de pers staat. Anders is het wel wat mallotig.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:33 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Is normaal. Onderdeel van het PR-gedeelte van het koninklijk huis. Zo wordt het ook (bijna) altijd vermeldt wanneer Trix of de premier een telegram verstuurd nav zoiets als dit.
En veel geraakte schoten ook. Wanneer je met Full Metal Jackets gaat lopen kloten is het einde niet te overzien.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ieder gemist schot betekent in ieder geval een slachtoffer in het publiek.
Ooit een pistool van een agent van dichtbij gezien? Ik wel, maakt indruk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk er anders over: in een situatie waar er veel slachtoffers zijn ga je over tot directe hulp en is je eigen belang ondergeschikt. Het heeft iets hebberigs, iets hongerigs...²
Niets dan lof voor die fietsagent, maar laten we eerlijk wezen: zo'n iemand schrikt toch niet af?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het was een fietsagent die die dader direct bij zijn nek greep om het eventueel laten ontsteken van springstof te voorkomen.
Dat meisje van foto 2 is dus intussen stabiel. Geen idee wie dat tweede meisje dan is. Vast niet dat andere meisje met die blauw/witte kleren aan, want die mankeerde volgens mij niet al te veel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja 6 + dader. Nog 8 mensen liggen in het ziekenhuis (2 kinderen en 1 og in kritieke toestand).
Dus jij bent zo'n iemand die de hulpverleners die er wel verstand van hebben in de weg gaat lopen....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
in een situatie waar er veel slachtoffers zijn ga je over tot directe hulp
Dat doen ze ook voornamelijk voor de aanwezige pers, maar dat tezijde.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:34 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je direct in de eerste seconde overgaat toch heulpverlenen dan krijg je die paniekerige gazaanse toestanden waar ze met slachtoffers aan het rondrennen zijn.
Als je het bericht nog eens leest, zie je dat er niets over de inhoud van de telegrammen wordt gezegd. Enkel het onderwerp en een hele algemene strekking van de berichten.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:35 schreef Lkw het volgende:
[..]
Okee, goed. Maar ik mag toch hopen dat Beatrix tussen deze directeur en de pers staat. Anders is het wel wat mallotig.
Nee, nooit eigenlijk. Heb nooit met ze te maken gehad. Ik respecteer de wet. Ik vind wel dat we onze naïeve houding moeten adjusten.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ooit een pistool van een agent van dichtbij gezien? Ik wel, maakt indruk.
Was een verzoekje van mij
Bij mensenmassa's hebben die agenten op de fiets echt wel een voordeel. Ze kunnen zich snel door een massa heen werken. Niet ter afschrikking maar om snel ter plaatse te zijn. Daar is heus wel over nagedacht door de eggheads bij de politie.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niets dan lof voor die fietsagent, maar laten we eerlijk wezen: zo'n iemand schrikt toch niet af?²
Er was 1 foto van een meid in zo'n hestje die gereanimeerd werd. Ik neem aan dat die het gered heeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat meisje van foto 2 is dus intussen stabiel. Geen idee wie dat tweede meisje dan is. Vast niet dat andere meisje met die blauw/witte kleren aan, want die mankeerde volgens mij niet al te veel.
Respect voor de wet heeft er niets mee te maken. Ik wilde enkel zijn pistool zien en oom agent was zo vriendelijk om deze te tonen. Zonder kogels etc. Eerst netjes ontladen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, nooit eigenlijk. Heb nooit met ze te maken gehad. Ik respecteer de wet. Ik vind wel dat we onze naïeve houding moeten adjusten Ik neem aan dat je "aanpassen" bedoelt.²
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bij mensenmassa's hebben die agenten op de fiets echt wel een voordeel.
Plus dat zij net zo bewapend zijn als hun collegae.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bij mensenmassa's hebben die agenten op de fiets echt wel een voordeel. Ze kunnen zich snel door een massa heen werken. Niet ter afschrikking maar om snel ter plaatse te zijn. Daar is heus wel over nagedacht door de eggheads bij de politie.
Ik heb het bericht goed gelezen en vind het alsnog raar als Bea daar de regie niet over zou hebben. Ik zou ook niet willen dat TNT Post de pers gaat vertellen dat ik post krijg van een bepaalde groep mensen. Ook al vertellen ze niet de inhoud of de precieze afzender.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:36 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Als je het bericht nog eens leest, zie je dat er niets over de inhoud van de telegrammen wordt gezegd. Enkel het onderwerp en een hele algemene strekking van de berichten.
Dat was denk ik het meisje van foto 2 uit de openingspost. Dat zag er heel ernstig uit, maar ze is dus stabiel heb ik negrepen. Geen idee of het om verstandelijk gehandicapten gaat. Wel heb ik ook nog gehoord dat de moeder van een van de getroffen meisjes ook zwaar gewond was en onderweg naar het ziekenhuis is overleden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Er was 1 foto van een meid in zo'n hestje die gereanimeerd werd. Ik neem aan dat die het gered heeft.
Die met die blauwe vestjes waren een groep verstandelijk gehandicapten meen ik(?)
Hou eens op 28.000 keer dezelfde smiley te gebruiken, maken je posts er nou niet echt slimmer op.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat beeld heeft op deze manier echt extra cachet gekregen, niet normaal.²
Denken dat alle mogelijke ongevallen, rampen en aanslagen altijd te voorkomen zijn, dat is pas naïef. Natuurlijk had men, met de wijsheid van vandaag, gisteren maatregelen kunnen nemen om die bepaalde Suzuki Swift, op die bepaalde plek, te stuiten. Nou weet ik niet precies hoe lang de route was, maar ik denk niet dat het mogelijk was geweest om die hele route zo te beveiligen, dat er niemand met zijn auto door kon. En dan nog, stel dat dat was gebeurd, maar dat er dan op een andere manier een aanslag was gepleegd. Voor mij part met een super-soaker gevuld met zoutzuur..Dan hadden we nu een discussie gehad waarom de apeldoornse politie in vredesnaam mensen toestond om een super-soaker bij zich te hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Margriet niet? Of heeft zij afstand gedaan door met een gewone burger te zijn getrouwd destijds?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:40 schreef Xiance het volgende:
ik gok, dat indien de voltallige familie was omgekomen bij de aanslag, dat amalia dan koningin word, en Christina (die zit toch nog in het buitenland?) regentes wordt, die staat nl. dichter bij beatrix?
Gaat netjes langs de RVD hoor. Hoort Trix, denk ik, nooit wat van. Maar de RVD is (zou moeten zijn) volledig op de hoogte van het protocol en de wensen van Trix.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:40 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb het bericht goed gelezen en vind het alsnog raar als Bea daar de regie niet over zou hebben. Ik zou ook niet willen dat TNT Post de pers gaat vertellen dat ik post krijg van een bepaalde groep mensen. Ook al vertellen ze niet de inhoud of de precieze afzender.
quote:1. ║├ Z.K.H. Prins Willem-Alexander, Prins van Oranje, Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
2. ║│ ├─── H.K.H. Prinses Catharina-Amalia der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
3. ║│ ├─── H.K.H. Prinses Alexia der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
4. ║│ └─── H.K.H. Prinses Ariane der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
5. ║└ Z.K.H. Prins Constantijn der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
6. ║ ├─── Eloise, Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg
7. ║ ├─── Claus-Casimir, Graaf van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
8. ║ └─── Leonore, Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg
9. ╚ H.K.H. Prinses Margriet der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, Prinses van Lippe-Biesterfeld
10. ├── Z.H. Prins Maurits van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
11. └── Z.H. Prins Bernhard van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
Margriet zat ook in die busquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:41 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Margriet niet? Of heeft zij afstand gedaan door met een gewone burger te zijn getrouwd destijds?
Simpele vraag: hadden Beatrix, Maxima en Willem Alexander bv. een kogelvrij vest aan? Ik denk het niet. Nu wil ik niet aan stemmingmakerij doen, maar het is duidelijk dat de zaken anders moeten én ook zullen gaan. We waren naïef en onbevangen, leuk en aardig, maar dat is nu history.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Als ik jou was, zou ik ook eens op oom agent afstappen om zo'n pistool eens van dichterbij te zien. Dan weet je waar het over gaat en loop je niet zo überdom te blaaten en stoer te doen op de 1 of andere website.
Bernhard jr. dus, want dat is de enige volwassene uit de lijst die niet in de bus zat...quote:
Okee, dat kan ook. Dan is het begrijpelijk. In het bericht lijkt het alsof die directeur dat op z'n eigen houtje mededeelt, maar dat zal idd niet zo zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:41 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gaat netjes langs de RVD hoor. Hoort Trix, denk ik, nooit wat van. Maar de RVD is (zou moeten zijn) volledig op de hoogte van het protocol en de wensen van Trix.
margriet zat in de bus.. sinds claus dood is vergezelt zij beatrix eigenlijk constandquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:41 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Margriet niet? Of heeft zij afstand gedaan door met een gewone burger te zijn getrouwd destijds?
Het is duidelijk dat jij niet op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen op kevlar gebied.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Simpele vraag: hadden Beatrix, Maxima en Willem Alexander bv. een kogelvrij vest aan? Ik denk het niet. Nu wil ik niet aan stemmingmakerij doen, maar het is duidelijk dat de zaken anders moeten én ook zullen gaan. We waren naïef en onbevangen, leuk en aardig, maar dat is nu history.²
Jij denkt dat het fijn lopen is met zo'n kogelvrije vest? Ik denk dat ze er dan nog eerder mee stoppen dan zon ding aan doen. En wat helpt dat tegen een gek die ze ondersteboven rijdt? Helemaal niks..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Simpele vraag: hadden Beatrix, Maxima en Willem Alexander bv. een kogelvrij vest aan?
Dit is dus exact mijn punt, 100% is niet haalbaar, zelfs als alles veilig is kan er nog een mol in je midden zijn. Maar we moeten er wel naar streven alles zo veilig mogelijk te maken. Ik denk dat er heus nog wel wat winst te behalen valt, juist mét de kennis van vandaag.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:41 schreef Labtech het volgende:
Achteraf lullen is altijd makkelijk, maar realiseer je nou eens dat in het echte leven 100 % zekerheid en veiligheid niet bestaat, en ook nooit zal bestaan.
Ik zie zelfs Beatrix niet staan, ook Máxima niet. Die lijst lijkt me dus niet erg volledig.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bernhard jr. dus, want dat is de enige volwassene uit de lijst die niet in de bus zat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |