abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68650885
Wat heftig Judes! Ik denk dat ik mijn ei ook voel dmv een kramp en daarna een zeurende pijn. Ik had vorige week een enorme steek/kramp, maar dat duurde maar heel kort. Daarna wel nog een zeurende pijn gehad. De vorige cyclus heb ik dit ook gehad rond de tijd dat mijn eisprong moest zijn. Daarbuiten heb ik er nooit last van, dus denk dat het ook middenpijn is geweest. Hoop voor jou dat dit superei een superbaby wordt!

Hier geen nieuws btw.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:11:17 #102
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68652943
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:10 schreef judes het volgende:
Erg vervelend voor je dat je je zo rot voelt, Ymme! Maar ik kan het me goed voorstellen. Je moet jezelf gewoon de tijd gunnen om er overheen te komen.

Ik sluit me ook nog maar even aan bij alle complimentjes over Mijsje.
Dito, maar zowiezo ben ik erg blij met dit topic omdat je je verhalen met je 'omgeving' toch niet snel deelt op dit punt. Dus voor allemaal.
quote:
Heeft hier verder iemand ervaring mee? Happy, ik las dat jij er ook regelmatig pijn van hebt, wat voel je dan precies? Ik hoop eigenlijk dat ik nu niet iedere cyclus op zo'n drama kan gaan rekenen...
Ik heb als ik mijn eisprong aan de linkerkant heb, dus ook heftige pijn. Linksonder heftige steken met uitstraling naar de onderrug en achterkant van mijn bovenbeen. Het lijkt een beetje op hernia pijn wat ik van mijn man begreep toen ik de pijn omschreef. Blindedarm zit rechts dus bij mij was dat het duidelijk niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat er mee verward. Ik kan dan dus niet normaal achter mijn bureau zitten, moet gewoon regelmatig even gaan staan, lijkt wel een soort beknelling.

Bij mij is het dus sterk afhankelijk welke kant mijn eisprong komt en gelukkig is dit meestal rechts.

Hoop dat je er niet steeds last van hebt!
  maandag 4 mei 2009 @ 18:45:45 #103
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68664159
jeetje wat een heftig verhaal over die eisprong! ik heb eigenlijk nog nooit specifiek iets gevoeld daarvan... lijkt me een vreemde gewaarwording...

dikke knuffel voor Ymme, kan me goed voorstellen dat het iets is, wat je niet zomaar vergeet en je elke dag toch even weer mee geconfronteerd wordt...
zal voor je duimen de komende maand.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 4 mei 2009 @ 18:51:11 #104
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_68664309
Och Ymme..

En Judes, dat is geen eisprong meer dan, da's een lancering! Jemig, hopen dat dat dan het begin is van iets héél moois
3!
  maandag 4 mei 2009 @ 19:13:48 #105
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68664999
Hoe zou het met droomvrouwtje zijn??
pi_68665363
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:13 schreef happyme28 het volgende:
Hoe zou het met droomvrouwtje zijn??
Ik ben ook heeeeel benieuwd! Zou ze zijn vergeten dat haar nod is? Kan ik me niet voorstellen
  maandag 4 mei 2009 @ 19:27:33 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_68665502
Judes, je verhaal komt me bekend voor, heb het hier ook gehad. Gelukkig niet elke keer, maar rechts (ja fijn, rechts, dus wel verwarring met blindedarmontsteking) bleef gevoelig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_68665728
Haha, ei-lancering, dat vind ik een goeie! Wel blij om te horen dat het bij meer van jullie bekend is - nouja, in de zin dat ik dan niet de enige ben natuurlijk, ik wens het verder niemand toe natuurlijk!
En idd maar hopen dat het geen vaste prik wordt... Ik kan niet echt zeggen aan welke kant het was bij mij, de pijn zat eigenlijk vooral in het midden...
  maandag 4 mei 2009 @ 19:53:14 #109
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68666377
Jeetje wat heftig zo'n ei-lancering
Ik heb wel krampen en mijn buik blijft romellen/krampen tot aan me ongi,afgelopen eisprong ben heb ik echt een paar dagen lang barstende hoofdpijn gehad,vooral s'morgens als ik uit bed kwam,vreselijk!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_68667117
quote:
Erg vervelend voor je dat je je zo rot voelt, Ymme! Maar ik kan het me goed voorstellen. Je moet jezelf gewoon de tijd gunnen om er overheen te komen.

Ik had afgelopen weekend toch iets raars... Zaterdagochtend had ik mijn tempstijging, dus eisprong was geweest. Rond 11 uur kreeg ik ineens ontzettende pijn in mijn onderbuik. Net of alles samenkrampte ofzo. Na een uur was het nog niet minder geworden dus maar de huisartsenpost gebeld. Daar kon ik vrij snel terecht, al was het erheen rijden vreselijk omdat zitten nog meer pijn deed. Net of mijn binnenste dan omhoog geduwd werd. De dokter kon niks raars horen, voelen of zien, de test voor een blaasontsteking was ook negatief. Hij vroeg toen waar ik in mijn cyclus zat, en kwam toen tot de conclusie dat het waarschijnlijk middenpijn was. (pijn bij de eisprong) Ik dacht echt van Ik heb dat nog nooit eerder gehad, en dan nu ineens zo hefitg! Ik heb nog even gegoogled daarna, en mijn symptomen kwamen idd wel overeen, er stond ook bij dat artsen soms denken dat het blindedarmontsteking is, zo heftig kan het dus zijn. (daar was ik dus ook wel even bang voor) Ik heb er de rest van de dag nog last van gehad, al werd het na het innemen van een pijnstiller gelukkig wel dragelijk. Nu voel ik het nog steeds, net of ik van binnen spierpijn heb in mijn onderbuik.

Heeft hier verder iemand ervaring mee? Happy, ik las dat jij er ook regelmatig pijn van hebt, wat voel je dan precies? Ik hoop eigenlijk dat ik nu niet iedere cyclus op zo'n drama kan gaan rekenen...
Dat voel ik iedere maand bij mijn eisprong. De eerste keer was wel het ergste, ik kon niet lopen, deedt zo'n pijn. Ben toen ook naar de dokter geweest en er werd direct een blaasontstekking test gedaan.. die was negatief. Toen ik een maand later weer deze pijn had dacht ik.. me eisprong. Maand daarna precies weer dezelfde Maar wel heftig als het zo'n pijn heeft gedaan
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_68668268
zeurmodus aan Moet echt ff zeuren hierzo, ben echt helemaal hyperdepieper, vindt het zo spannend!! Ik vind dit echt de moeilijkste dagen in mijn cyclus. Ik heb allemaal premenstruele klachten die met vlagen komen en gaan. Denk bij alles, had ik dit de vorige maand ook? En dan moet ik mezelf toch een bevestigend antwoord geven. Ik weet dat het allemaal nietszeggend is en dat ik gewoon moet afwachten of vrijdag de komen, maar pfff, ik kan zo slecht wachten! zeurmodus uit

Voel me ongeveer zo:
  maandag 4 mei 2009 @ 20:47:08 #112
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68668524
Haha poezebeest wat erg toch he !!
IK vind het hier ook wel heel spannend,mijn Nod is de 15e maar mijn LF was de vorige x maar 10/11dgn dus dat zou zondag zijn.
Ik was vandaag en gister telkens draaierig en heb al een paar dagen beetje last van maagzuur,maar aangezien ik pas de 30e m'n ei heb gehad kan ik volgens mij nog helemaal niks voelen!
pi_68668701
Poezebeest, ik heb er bij jouw een goed gevoel (ben geen helderziende ofzo hoor ).
Maar gewoon. Tja uit je verhalen enzo, heb ik echt het idee dat het wel eens raak kan zijn.

Spannend.....
pi_68668918
Hihi, ik herken die gekke symptomen die je hebt en meteen aan een evt zwangerschap verbindt. Is psychisch denk ik.

Ymme, heel lief dat je er een goed gevoel over hebt! Hoop dat je stiekem toch helderziend bent
  maandag 4 mei 2009 @ 21:07:29 #115
100412 mefke79
komt goed!
pi_68669332
Poezebeest, wat mij enorm hielp was echt per dag bijhouden wat ik wel en niet voelde en dat opschrijven. Kon ik de maand erna terugzien of ik dat op die dag ook had, dat hield me nuchter. Meiden, ik kom hier wel niet zo vaak meer, maar ik duim voor jullie hoor, jullie moeten bij ons in het lijstje en snel!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_68670102
Dat is idd wel een hele goede mefke! Zal vanavond al wat dingetjes opschrijven.
Jij bent ook al 20 weken, gaat snel zeg!
pi_68670290
Over die eisprong, ik herken het wel. Ik heb ook wel eens 'wat' gevoeld.... Een plopje ofzo, geen heftige pijn. Ik zou mijn eisprong deze maand as zondag moeten hebben (volgens de cyclus) maar ik heb nu al slijm?! Hmmm vreemd... Vanaaf maar een keer extra aan de klus, helemaal niet erg

Poezebeest, spannend! Hopen dat vrijdag de weg blijven.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:36:18 #118
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68670540
duimt ook mee voor poezebeest *duim duim duim*
  maandag 4 mei 2009 @ 23:17:28 #119
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68675402
hallo meiden hier ben ik weer...... nee ik was het niet vergeten maar had een ontzettend druk weekend achter de rug maar wel heerlijk.. zaterdag werken en naar concert van Tina Turner geweest... daarna stappen, gister een verjaardag en nog bij vrienden op visite en toen was de dag al weer om...
maar ondertussen ben ik al weer ongesteld geworden, had ook al een vermoeden dat het niet raak was....

Fee-nix knap hoor dat je het even op een laag vuurtje zet.. maar je lichamelijke gezondheid is ook zeer belangrijk..

poezebeest spannend hoor...

balen samsuus dat je nog geen clomid krijgt..... volgens mij is dat soms artsen eigen dat je heeeeel duidelijk moet zijn, anders doen ze maar wat of trekken de verkeerde conclusie (bewust/onbewust)

ik lees net over etos zwanger worden?? iemand goede ervaring hiermee?? of is het alleen fijn om te zorgen dat je een goed lopende cyclus hebt..

Ymme heel begrijpelijk dat je hoofd nog niet naar klussen stond... gun jezelf lekker de tijd... is helemaal niet erg

en soms heb ik dat ook dat ik mijn eisprong voel, meestal is dat aan de linkerkant.... en dat is heel even en dan zakt het weer.. voelt als kleine steekjes..

pff mijn nieuwe nod weet ik nog niet helemaal zeker want ik had vanaf woensdag ongeveer al wat vaag bloedverlies alleen bij het afvegen en het heeft pas gister op vandaag door gezet.. dus er zit een paar dagen in
dat wordt of 28 mei of 1 juni ergens daar tussen in moet het zijn
Be happy with the little things in life
pi_68677125
quote:
Op maandag 4 mei 2009 06:56 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben het natuurlijk helemaal niet eens met wat iedereen hier over mijsje zegt.

ik vind 'r veel lieverdur
Flugel
quote:

nou, stoppen meiden, ik ga een meter boven de grond zweven... (maar stiekum gloei ik helemaal van al die lieve complimentjes...heerlijk!)
quote:
Ik had afgelopen weekend toch iets raars... Zaterdagochtend had ik mijn tempstijging, dus eisprong was geweest. Rond 11 uur kreeg ik ineens ontzettende pijn in mijn onderbuik. Net of alles samenkrampte ofzo. Na een uur was het nog niet minder geworden dus maar de huisartsenpost gebeld. Daar kon ik vrij snel terecht, al was het erheen rijden vreselijk omdat zitten nog meer pijn deed. Net of mijn binnenste dan omhoog geduwd werd. De dokter kon niks raars horen, voelen of zien, de test voor een blaasontsteking was ook negatief. Hij vroeg toen waar ik in mijn cyclus zat, en kwam toen tot de conclusie dat het waarschijnlijk middenpijn was. (pijn bij de eisprong) Ik dacht echt van Ik heb dat nog nooit eerder gehad, en dan nu ineens zo hefitg! Ik heb nog even gegoogled daarna, en mijn symptomen kwamen idd wel overeen, er stond ook bij dat artsen soms denken dat het blindedarmontsteking is, zo heftig kan het dus zijn. (daar was ik dus ook wel even bang voor) Ik heb er de rest van de dag nog last van gehad, al werd het na het innemen van een pijnstiller gelukkig wel dragelijk. Nu voel ik het nog steeds, net of ik van binnen spierpijn heb in mijn onderbuik.

Judes, ik heb voor mijn idee nog nooit mijn eisprong gevoeld, en als iemand zei dat het zo verschrikkelijk zeer kon doen, vond ik dat vreemd... maar ik ben toen ik 16 was geopereerd aan m'n blinde darm... niet omdat hij nou zo ontzettend ontstoken was (bleek tijdens de operatie) maar omdat er net een eitje gesprongen was... (was wel verkeerd gesprongen toen, was aan de buitenkant van de eierstok blijven zitten, was weggebrand... en evengoed was de blindedarm (ehm, nee, het wormvormig aanhangsel) er ook maar uitgehaald...) Ik geloofde nooit zo dat het echt door die eisprong was dat het zo zeer deed en dat ik zelfs geopereerd werd.... maar verhalen die ik verder gehoord heb... het zou best kunnen. daarna heb ik het trouwens ook nooit meer echt gevoeld, de eisprong. Goed dat je arts het wel herkende!
Ik hoop in ieder geval dat je nu niet een trend hebt gestart binnen je cyclussen...
pi_68677401
he, jammer dat je gevoel toch gelijk had droomvrouwtje...
droomvrouwtje, is het niet zo dat je nieuwe NOD is 28 dagen na de dag dat je menstruatie echt doorzet? dacht ik hoor... zo tel ik hem altijd... spotting tel ik eigenlijk nooit mee...

mijn ervaring:
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 23:36 schreef mijsje het volgende:
-knip-
Ik heb ook etos zwanger worden. die ging ik vorig jaar gebruiken, en toen was ik opeens wel snel zwanger... die heb ze ook nog in huis, kan ze zo weer pakken als we weer iets verder in het proces zijn, -knip-
POEZEBEEST helemaal hieperdepieper... spannend hoor... ik duim met je mee...
het is logisch hoor, dat je nu allemaal dingen gaat voelen en dan bedenkt of je het vorige maand ook zo voelde en had.... (ik heb al een dag of 2 vage krampjes en steekjes in m'n onderbuik en prakiseer me rot om te herinneren of ik dat vorige maand(en) ook had... ik zeg maar tegen mezelf dat het maar komt van het vette eten van de afgelopen dagen... terug naar healthy food...)

nou ik toch aan het wijzigen ben, iemand van de modjes die de OP wat kan aanpassen? Sophie en FeeNix kunnen wel uit het bovenste lijstje, toch? (ik hoop dat FeeNix weer gauw terugkomt in het lijstje!) en volgens mij had Droomvrouwtje ook een mooie nieuwe NOD... (tussen 28 mei en 1 juni...)

[ Bericht 22% gewijzigd door mijsje op 05-05-2009 00:17:00 ]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 07:29:19 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68680996
Nu ik iedereen hier weer hoor over krampjes, steekjes en zulksch. Hebben jullie al een zwangerschapsdagboekje? Ik heb vorige cyclussen alles precies bijgehouden, álles, maar dan ook écht álles wat ik voelde of constateerde schreef ik op. Daar ook de uitslag van de ovulatietest bij en ik heb een vrij compleet beeld. Zo heb ik nu nog eens goed gekeken wat ik voelde rondom de vorige keer dat ik een ei-sprong had, hoe het met cervixslijm verliep etc etc. Geeft wel wat rust zeg maar. Gewoon een klein schriftje kopen (bij de Action heb je erg leuke voor een paar centen) en daar kun je alles in kwijt. Het is m'n nieuwe bijbel geworden

Hier blijft het onduidelijk of ik nu wél of niet ge-ovuleerd heb. De stripjes zijn een dag wat donkerder geweest, maar niet op pimpelpaars uitgekomen. Wel had ik cervixslijm, maar dan in kleine hoeveelheden. Typisch overigens dat het echt compleet helder was terwijl je bijna zou verwachten dat het wat bruinig zou zijn. (heb af en toe nog bruinverlies sinds de miskraam) Ik kan de piek gemist hebben, maar nog net zo makkelijk is er toch niets gesprongen en is m'n lichaam zich nog ana het herstellen. We hebben in ieder geval goed geklust, dus daar kan het niet aan liggen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_68681550
Nee, ik heb niet zo'n dagboekje. Het houdt me een beetje tegen dat alles dan zo vast staat op papier. Straks leest iemand het... ik weet niet waarom ik het zo'n onprettig idee vind. Kan het ook wel redelijk onthouden hoor, wat ik vorige maand voelde. Al hoop je elke maand dat het net een ander soort krampje is. V Ik had vorige maand bijvoorbeeld al kramp in mijn onderbuik vanaf een week voor NOD. Een week voor NOD is dus gisteren/vandaag. Ik voel al een aantal dagen een soort van zware buik, echt weer anders dan vorige maand. Gisteren ook andere steken in mijn boobies, niet bij de tepels maar gewoon overal. Links en rechts. We zullen maar weer verder wachten.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:00:29 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68681886
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:40 schreef prinseszondererwt het volgende:
Nee, ik heb niet zo'n dagboekje. Het houdt me een beetje tegen dat alles dan zo vast staat op papier. Straks leest iemand het... ik weet niet waarom ik het zo'n onprettig idee vind. Kan het ook wel redelijk onthouden hoor, wat ik vorige maand voelde. Al hoop je elke maand dat het net een ander soort krampje is. V Ik had vorige maand bijvoorbeeld al kramp in mijn onderbuik vanaf een week voor NOD. Een week voor NOD is dus gisteren/vandaag. Ik voel al een aantal dagen een soort van zware buik, echt weer anders dan vorige maand. Gisteren ook andere steken in mijn boobies, niet bij de tepels maar gewoon overal. Links en rechts. We zullen maar weer verder wachten.
Ik schrijf in afkortingen De buitenwereld kan er geen tabak van maken
pi_68681992
Slim Flugel, dat kan natuurlijk ook. Ik probeer het nog even zonder, als ik echt gek word kan het altijd nog.
pi_68684215
Ik heb van die cycluskaarten uitgeprint en daar kun je heel veel op kwijt. Dan kun je ook heel makkelijk terugkijken naar de vorige cyclussen. Als je bang bent dat iemand anders het leest kun je het ook nog op internet bijhouden natuurlijk. (op myfertilitycharts.com kun je heel veel info kwijt) De beste site vind ik fertilityfriend, alleen moet je daar na je free trial voor betalen en dat vind ik het niet waard.
pi_68684225
Het is wel een idee, van dat dagboekje bijhouden.

Maar ik kan dingen vaak zo moeilijk omschrijven in letters, dat ik er bang voor ben dat ik dan elke maand iets anders omschrijf en mezelf dan nog gekker maak, zeg maar
pi_68684325
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:11 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Dito, maar zowiezo ben ik erg blij met dit topic omdat je je verhalen met je 'omgeving' toch niet snel deelt op dit punt. Dus voor allemaal.
[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik ben ook wel heel blij met jullie allemaal! Hier kan ik goed mijn verhaal kwijt en de steun van anderen is ook erg fijn. Dus bedankt iedereen!

mag ook wel eens gezegd worden, toch?
pi_68684456
Dat is inderdaad erg fijn in dit topic.
We zijn tenslotte allemaal met één ding bezig. En dat is, zwanger willen worden.

En voor sommige mensen in de omgeving, is het of niet goed te begrijpen, of je wilt het niet zomaar met iedereen er over hebben. En hier kun je alles kwijt. Echt fijn. En allemaal lieve meiden hier. Dus kortom gewoon een super topic.

En ik ben vandaag eindelijk weer eens een dagje vrij, dus heerlijk niets doen
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:54:44 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68684459
Ik vind het heerlijk dat ik hier goor kan praten zonder dat iemand daar moeilijk over doet...

Nu alleen 'klussen' nog vervangen door gewoon 'neuken' en ik ben helemaal tevreden
pi_68684643
NVK
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:01:04 #132
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68684722
we kunnen dat wel stapje voor stapje veranderen. Vanaf nu is het kleuken en dan over een jaar of wat mag het vast wel met een n
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:01:48 #133
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68684753
zo'n dagboekje bijhouden zou echt niks voor mij zijn.... knap dat je het wel kan flugeltje....
ik zou helemaal gek worden en als het maar 1x anders is dan ben ik niet te houden... hihihihi

maar hier dit topic is echt fijn.. je kunt dingen delen.. dingen aan elkaar vragen.. je kunt er je ei kwijt (wel een figuurlijke dan he ) en je kunt hier lekker zeuren zonder dat iemand vind dat je zo moet zeuren.. heerlijk is dat!!!!
Be happy with the little things in life
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:02:39 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68684784
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:01 schreef RockabeIIa het volgende:
we kunnen dat wel stapje voor stapje veranderen. Vanaf nu is het kleuken en dan over een jaar of wat mag het vast wel met een n
kleuken it is... of klöken
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:01 schreef droomvrouwtje het volgende:
je kunt er je ei kwijt
pi_68684902
Ik hou mijn eieren liever bij mij
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:22:13 #136
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68685535
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:46 schreef judes het volgende:
Ik heb van die cycluskaarten uitgeprint en daar kun je heel veel op kwijt. Dan kun je ook heel makkelijk terugkijken naar de vorige cyclussen. Als je bang bent dat iemand anders het leest kun je het ook nog op internet bijhouden natuurlijk. (op myfertilitycharts.com kun je heel veel info kwijt) De beste site vind ik fertilityfriend, alleen moet je daar na je free trial voor betalen en dat vind ik het niet waard.
Na die free trial hoef je niet te gaan betalen.Je kan em dan niet meer zo heel uitgebreid gebruiken maar nog steeds je temp en ovu testen enzo invoeren.Ik vind de site echt ideaal,je krijgt alles zo lekker duidelijk in beeld! Het helpt mij gewoon om het te zien staan aangezien ik zo'n twijfelkont ben,dan weet ik weer niet of m'n temp genoeg om hoog is enzo.Ben zo blij m'n ei te zien Kaartje van deze maand.

dinsdag 5 mei 2009 @ 11:24:32 #137
190853 RockabeIIa
pi_68685628
Misschien vinden sommigen van jullie deze kalender in het Nederlands ook wel fijn. Ik vond het ideaal (totdat ik iets dergelijks op mijn iphone vond )
http://www.menstruatiekalender.net/
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:29:39 #138
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68685829
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien vinden sommigen van jullie deze kalender in het Nederlands ook wel fijn. Ik vond het ideaal (totdat ik iets dergelijks op mijn iphone vond )
Dit is dus het ideale hulpmiddel voor control-freaks like me!

Briljant zeg ik je!!

tnx rocka!
pi_68687273
die menstruatiekalender gebruik ik ook, vind ik ook heel fijn om mee te werken. Ga daar ook al mijn lichamelijke klachten vermelden ipv in een schriftje.
pi_68687388
Hij is wel heel mooi inderdaad.
Stukken mooier dan het briefje van de gyn met een ouderwetsch stenciltje waarop ik de boel moet bijhouden...
pi_68690171
Wanneer komen de streepjes hier nou
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:37:04 #142
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68690308
Edit: laat maar lezen is ook een vak.
pi_68690393
Ik bedoelde eigenlijk. Dat is wel wat goed nieuws kon gebruken. Samen met jullie allen hier.
2de streepjes wil ik hier!!!! In dit topic. Een hoop zwangere mutsen d'r bij
pi_68690613
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:37 schreef happyme28 het volgende:
Edit: laat maar lezen is ook een vak.

Typen ook hoor.
Ik ben altijd zo snel dat ik a. onwijs veel typfouten bega, en b. nogal onduidelijk ben.

pi_68694001
Streepjes willen we inderdaad! Zwangere-mutsenfest-2009!
pi_68694341
nog een paar dagen en dan mogen verschillende mensen weer testen...
spannend!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:24:59 #147
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68694471
Hier nog 10 dagen maar ben nu meer aan het toeleven naar het lange weekend weg en als we terugkomen is het al weer 11 mei en dan is het nog maar een paar dagen
pi_68695531
Oh meiden, de ergste week weer he? Ik heb nog vakantie ook en nauwelijks afleiding...
(Ben ik nou aan het zeuren dat ik vakantie heb? )
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:53:52 #149
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68695543
Ik heb zeer heldhaftig een afspraak met mezelf gemaakt. Wat er ook gaat gebeuren, als ik de komende weken niet ongesteld ga worden wil ik pas ná onze vakantie gaan testen. Op z'n vroegst dus pas 15 juni. Dan zitten we ook 2 maanden na de MK. Aangezien ik sinds de 30e geen HCG meer in m'n lichaam heb lijkt me dat een redelijk 'veilige' periode om te nemen. Mocht ik wel ongesteld worden hoop ik dat dat iig nog voor de vakantie is zodat ik tijdens de vakantie in m'n vruchtbare periode zit.

Cervixslijm is weer weg en de ovulatietestjes zijn ook weer licht. Ik vermoed toch dat ik de afgelopen dagen een piek heb gehad, maar deze net gemist heb. De testen waren donker genoeg om een piek te gaan verwachten in ieder geval. Natuurlijk kan ook mijn cyclus in de frut zitten overigens, dus ik test nog een weekje door. Even het zekere voor het onzekere nemen. Nu maar hopen dat er ook daadwerkelijk een ei gesprongen is en de zaadcellen deze weer hebben weten vinden. We shall see...

Verder wil ik van iedereen op zeer korte termijn gewoon 2 streepjes zien ja

Inclusief van mezelf uiteraard
pi_68695546
hier is het officieel nog 4 dagen, maar ik ga vrijdag dus een voor-de-zekerheid-test doen... (ms wel daardoor hardstikke negatief, maar dan ga ik toch fijner het gesprek bij de gyn in. en ms is het sowieso wel negatief, want daar reken ik eigenlijk gewoon op... hoe dan ook, ik verwacht er weinig van...)
pi_68695664
Zou ik ook doen hoor mijsje, gewoon voor je rust. Ik mag eigenlijk maandag pas testen, maar vind moederdag zo'n mooie dag voor een tweede streepje.
pi_68696626
Inderdaad wat prinsesblalba zegt

En ook moederdag is een mooie dag, voor een tweede streepje.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:32:38 #153
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68697038
ik ga voor jullie duimen de komende week....

meer babytjes voor januari 2010
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:54:08 #154
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68697824
Ik mag de 15e pas testen,dat is 2 weken na mijn eisprong.De vorige ronde (de 1e keer dat ik het heb bijgehouden) was mijn luteale fase maar 10/11 dgn.Zou dat dan betekenen dat ik dus eigenlijk na 10 dgn al kan testen? Ik wil eigenlijk gewoon tot de 15e wachten,vorige ronde was ik est geduldig maar nu zou ik het liefst nu al een test doen,al weet ik dat het nergens op slaat!!!
pi_68698030
Ik heb datzelfde Gues. Mijn luteale fase is iedere keer zo'n 12 dagen geweest. Dat zou betekenen dat ik vrijdag kan testen. Maar eigenlijk wil ik ook wachten tot de 15 dagen na ovulatie en dat betekent dat ik maandag pas kan testen. Maar ik ben heel bang dat ik negatief test vrijdag, is een grotere teleurstelling dan dat er een ongesteldheid komt. Ik probeer dus ook zo lang mogelijk te wachten met testen. Blijf het wel heel spannend vinden...
pi_68699903
meiden, dat is inderdaad een vervelend gevoel. je wil graag gauw weten of het nu wel of niet gelukt is, maar wat als je te vroeg test per ongeluk.. dan is daar toch weer die teleurstelling... die ken ik wel.
het beste is gewoon wachten tot de NOD, en ik weet hoe moeilijk dat is uit eigen ervaring... (al ga ik me deze keer een keer niet aan m'n eigen advies houden, voor m'n bezoekje aan de gyn...)
maar spannend blijft het... wij zijn nu al een jaar en 9 maanden bezig, en spanning blijf ik wel voelen.... vervelende spanning vind ik het ondertussen...
pi_68700214
Je bent vrijdag 1 dag voor je nod, dus lijkt me dat dat weinig uit maakt, maar ja wie ben ik
pi_68703289
Hier zojuist weer wat bloed, zouden de nu dan echt komen?
pi_68703368
Oeh poezebeest, wat is het spannend voor jou deze keer.... ik hoop dat ze niet komen.

Maarre... er is van de moederdag-test-clan verder nog niemand met spannende krampjes, steekjes, borreltjes, voorgevoelens oid?
PZE is helemaal niet sensatiebelust...
Ik zat zelf tijdens het lezen van de moederdag-Libelle 3x bijna te janken, terwijl ik echt nooit huil. Maar of dat nou een teken is....
pi_68703693
Ik baal wel heel erg, als de komen is dit 9 dagen na mijn eisprong, is wel heel snel Zo heeft mijn eitje toch nooit de kans om zich in te nestelen, grmbl, wordt er bijna boos om
pi_68703816
Dan zou je luteale fase inderdaad wel heel kort zijn poezebeest... ik hoop dat we ze nog een keertje weg kunnen jagen voor je. Negen dagen is wel een mooie innesteltijd.
pi_68703933
Mmmm, daar had ik nog niet aan gedacht... Weer afwachten of dit doorzet, zucht.
Niemand heeft mij vantevoren gezegd dat kinderen maken ook zo'n gedoe was...
pi_68704060
Dat was precies wat ik tegen mijn lief zei toen we in de Efteling waren vorige week. Voor ons is het bijna een wiskundige berekening en veel geplan en gedoe en kijk eens om je heen wat voor types hier met een hele kinderschare rond lopen... Echt niet eerlijk. (Er waren nogal wat tokkie-achtige types met kinderen waarmee ze fijn ruzie konden maken tijdens het wachten... zucht.)
pi_68704215
Misschien willen wij wel te graag en doen wij te moeilijk. Hop, alle berekeningen de deur uit en sexen alsof ons leven er van af hangt en dan zien wel weer Ik zeg dat nu wel heel stoer, maar dat kan ikke niet hoor
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:50:11 #165
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68706289
PZE,ik herken dat wel hoor,ik werk in een winkel en dan zie ik ook vaak ouders met (kleine)kinderen,soms zie ik van die ouders die helemaal niet blij lijken te zijn met hun kids en alleen mopperen,gillen en sjagarijnig zijn te ze,dan vind ik gewoon ff niet eerlijk.

Ik ga gewoon pas de 15e testen,heb geen zin in een negatieve test,daarom wacht ik tot de 15e hoef ik niet te twijfelen ook of het mischien toch niet te vroeg was!

Poezebeest,dat moet gewoon een innesteling zijn!!!
pi_68707194
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:43 schreef Poezebeest het volgende:
Ik baal wel heel erg, als de komen is dit 9 dagen na mijn eisprong, is wel heel snel Zo heeft mijn eitje toch nooit de kans om zich in te nestelen, grmbl, wordt er bijna boos om

Ymme jaagt de bij poezebeest weg...

Ik hoop dat het helpt. Is snap je dat je er bijna boos om wordt. Hopelijk is het niets (naja niets) en komen de niet langs bij jouw.
Ik blijf duimen voor je hoor!!!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:28:08 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68707717
* Duivels rond poezebeest rotschop verkoopt

* als soort van jomanda door topic wandelt en positieve energie uitstraalt

Kom op meiden, positief denken met z'n allen!!

Ik herken het zure gevoel ook hoor. Mensen die gewoon roken/drinken tijdens zwangerschap, zwanger worden terwijl ze niet willen of er beter niet aan zouden beginnen. Toch denk ik dat niet goed is om afgunst te creëren, daar wordt je geen gelukkiger mens van. Al ben ik zelf ook absoluut wel eens jaloers hoor! Vooral bij mij op het werk bijvoorbeeld, daar zie ik regelmatig iemand met haar 30 weken buik het rookhok in vertrekken. Ze wilde zwanger worden, werd zwanger en blijft gewoon roken. Terwijl ik er alles voor gelaten heb en nu al 2 keer pech heb. Toch blijft het gevoel gelukkig nooit lang hangen, negatieve energie is nooit goed. Maar klagen mag!! Af en toe dan
pi_68708171
Thnx voor het wegjagen meiden, hoop dat ze zich er dit keer weer iets van aantrekken!

Ik heb geen afgunst naar anderen die wel zwanger zijn en waarvan ik denk, moest dat nu net bij hun, als in rokende moeders, ongewenste en ongeplande zwangerschappen etc. Ik vind het alleen oneerlijk omdat ik merk dat zwanger worden niet een vanzelfsprekendheid is.
Een hele tijd geleden waren wij nog niet met kinderen krijgen bezig maar had ik wel al rammelende eierstokken. Toen vertelde een vriendinnetje dat ze zwanger was, maar ook meteen er achteraan dat ze het niet wilde houden. Ik merk dat ik daar toch wel moeite mee heb als ik daar op terug denk. Iedereen mag het zelf bepalen, maar ergens knaagt het wel.
pi_68708315
Pfffff, weer een hele dag bij mijn zwangere vriendinnen doorgebracht, ik wil ook!!!!
Vorige maand voelde ik van alles na mijn eisprong, zere borsten, steken in buik, zelfs wat oud bloedverlies... Ik wist het zeker, ik was zwanger! Maar toch niet..
Nu midden in de nieuwe ronde nieuwe kansen..... Hoop 24 mei toch echt wel twee dikke vette strepen te zien

Poezebeest, weg met die

Mijsje, ik wacht met spanning je test af
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:42:03 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68708390
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:37 schreef Poezebeest het volgende:
Thnx voor het wegjagen meiden, hoop dat ze zich er dit keer weer iets van aantrekken!

Ik heb geen afgunst naar anderen die wel zwanger zijn en waarvan ik denk, moest dat nu net bij hun, als in rokende moeders, ongewenste en ongeplande zwangerschappen etc. Ik vind het alleen oneerlijk omdat ik merk dat zwanger worden niet een vanzelfsprekendheid is.
Een hele tijd geleden waren wij nog niet met kinderen krijgen bezig maar had ik wel al rammelende eierstokken. Toen vertelde een vriendinnetje dat ze zwanger was, maar ook meteen er achteraan dat ze het niet wilde houden. Ik merk dat ik daar toch wel moeite mee heb als ik daar op terug denk. Iedereen mag het zelf bepalen, maar ergens knaagt het wel.
Dat knagende gevoel herken ik hoor. Zoals iemand die al twee kinderen heeft, voor een derde keer 'per ongeluk' zwanger wordt en niet zeker weet of ze wel een derde wil. Dat voel oneerlijk en dat is het waarschijnlijk ook.
pi_68713617
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh poezebeest, wat is het spannend voor jou deze keer.... ik hoop dat ze niet komen.

Maarre... er is van de moederdag-test-clan verder nog niemand met spannende krampjes, steekjes, borreltjes, voorgevoelens oid?
PZE is helemaal niet sensatiebelust...
Ik zat zelf tijdens het lezen van de moederdag-Libelle 3x bijna te janken, terwijl ik echt nooit huil. Maar of dat nou een teken is....
ja, ik!!! ik heb steekjes en spierpijn achtige buikpijn helemaal onderin... nee hoor, nergens last van...

Poezebeest ik schop ze hard aan de kant, zie je ze al rennen?

PZE, dat is inderdaad ook wel een teken... ik hoop dat het een goed teken is!
pi_68718791
En Poezebeest, zijn ze al weer weg?
pi_68719139
Ja Poezebeest, zijn ze vertrokken?
Behalve dat ik bijna jank om alles, droom ik de laatste 4 dagen heel veel en helder. Ik weet ze ook nog als ik wakker word. Dat heb ik normaal nooit. Ook al heeft het met zwanger zijn niets te maken, dan is het nog wel eens fijn.
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:41:54 #174
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68720156
Dromen kan een goed teken zijn PZE

Ik heb hele levendige dromen gehad tijdens mijn zwangerschap.

Aan de andere kant kan het ook zijn dat je gewoon heerlijk geslapen hebt doordat het zo'n heerlijk slaapweer is nu
pi_68720735
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:24 schreef RockabeIIa het volgende:
die plaatjes en details die je in kunt vullen bij 'coitus'...
Idd een heel uitgebreide kalender, zeg!
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:22 schreef Guess. het volgende:

[..]

Na die free trial hoef je niet te gaan betalen.Je kan em dan niet meer zo heel uitgebreid gebruiken maar nog steeds je temp en ovu testen enzo invoeren.
Dat vond ik dus vervelend, dat hij na die free trial zo beperkt wordt. Je kunt je info nog steeds wel invoeren, alleen zie je er maar weinig van terug op de cycluskaarten. Bij myfertilitycharts krijg je meer info op de kaarten, alleen heb ik het idee dat hij af en toe rare berekeningen maakt, eisprong een dag later bijv... Ik ga die menstruatiekalender eens proberen, kijken hoe dat bevalt... weer opnieuw al mijn gegevens invoeren

[ Bericht 37% gewijzigd door judes op 06-05-2009 10:13:12 ]
pi_68721020
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Behalve dat ik bijna jank om alles, droom ik de laatste 4 dagen heel veel en helder. Ik weet ze ook nog als ik wakker word. Dat heb ik normaal nooit. Ook al heeft het met zwanger zijn niets te maken, dan is het nog wel eens fijn.
Ik heb ook wel eens gelezen dat dit een teken kan zijn... spannend!!!
pi_68722492
Hier nog steeds een beetje van hetzelfde, net als vorige week. De zijn er nog niet in volle getalen, maar wel een klein beetje bloed
Wat wel anders is, is dat ik me lichamelijk anders voel, alsof ik ziekjes wordt. Ik voelde me gister overdag al gruwelijk misselijk, maar dat had ik vorige ronde ook. Gisteravond best vervelende steekjes in mijn buik en mijn lies. Zo erg had ik nog nooit gehad. Vandaag stond ik wiebelig op, voel ik me raar, maar is de welbekekende menstruatiepijn nergens te bekennen Heb nu een wat licht zeurende pijn in mijn onderbuik. Ohja, ik heb deze ronde ook helemaal geen last van mijn borsten. ff checken, idd nog steeds gewoon normaal

Als de vandaag of morgen niet in grote getalen naar buiten komen ga ik het wel heel erg spannend vinden!

Ohja, die emotionele buien herken ik ook wel hoor, dat is voor mij helaas niet een teken van evt zwangerschap. Vorige ronde gingen we naar Gran Torino en ik moest echt wel heel hard op mijn lip bijten om niet te huilen op het einde, terwijl ik echt nooit huil om films, behalve dan ps I love you

[ Bericht 7% gewijzigd door Poezebeest op 06-05-2009 11:09:46 ]
pi_68722994
Jeetje wat spannend! Nog maar 2 dagen tot je NOD!
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:37:33 #179
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68723733
Poezebeest, je maakt het steeds spannender zo!!
pi_68724994
m'n duimen hebben ondertussen helemaal blaren, voor Leonieke, maar ook voor Poezebeest, PrinsesZonderErwt, Asyniur... en ze zijn alweer klaar voor het duimen voor degenen die erna komen...
het is nagelbijtend spannend voor Poezebeest... (als je ongi nog een beetje wegblijft... )
pi_68725504
Durf bijna niet naar de wc te gaan, zo bang dat het doorzet
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:35:59 #182
190853 RockabeIIa
pi_68725645
* RockabeIIa gaat in de pupostand
pi_68725761
Rocka! Je maakt haar helemaal gek zo.
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:42:42 #184
190853 RockabeIIa
pi_68725887
hoezo??!??! Zij zegt zelf dingetjes!
pi_68725894
Haha, valt wel mee hoor, ik kan deze keer gelukkig heel nuchter denken, het kan nog alle kanten op en natuurlijk vind ik het spannend en is dit een hele rare cyclus met allemaal rare dingen, maar ik houd een slag om de arm. Grote kans dat het deze keer wel doorzet...
pi_68725909
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:45:31 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68725979
Alsof we dat zelf al niet heel goed kunnen, onszelf gek maken
pi_68726222
iedere keer weer.. en dan zeg ik nog zo hard tegen de buitenwereld: nee hoor, hier is niks aan de hand, ik voel niks anders, ik denk dat het gewoon weer niks is (uit bescherming) maar ondertussen van binnen... maak ik mezelf helemaal gek!
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:59:25 #189
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68726498
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:52 schreef mijsje het volgende:
iedere keer weer.. en dan zeg ik nog zo hard tegen de buitenwereld: nee hoor, hier is niks aan de hand, ik voel niks anders, ik denk dat het gewoon weer niks is (uit bescherming) maar ondertussen van binnen... maak ik mezelf helemaal gek!

* herkent dit
pi_68726733
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:59 schreef happyme28 het volgende:

[..]

* herkent dit
pi_68726926
voor alle zichzelf gek makende mede wachtsters.
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:13:43 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68727009
Zat ik maar in de wachtstand, dan wist ik dat het max 2 weken kon duren

Best wel balen dat de ovulatietesten niet echt heel duidelijk positief waren, nu is het maar gokken en afwachten zonder einddatum...
pi_68727252
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:13 schreef flugeltje het volgende:

Best wel balen dat de ovulatietesten niet echt heel duidelijk positief waren, nu is het maar gokken en afwachten zonder einddatum...
Voor jou ook een
Vervelend dat die ovulatietesten geen duidelijk positief resultaat hebben gegeven. Kan het zijn dat je je piek hebt gemist of heb je 2x per dag getest?
Kun je eigenlijk uitgaan van de cyclus die je eerst had, of kan het zijn dat alles anders wordt? Of moet je lichaam zich eerst herstellen voordat er weer een goede cyclus komt?
We wachten gewoon rustig met je mee flugeltje!
pi_68728390
alles is mogelijk. je kunt dezelfde cyclus terug krijgen, het kan ook iets langer of korter worden, maar je lichaam moet inderdaad herstellen. dat wil niet zeggen dat je er altijd lang over doet om weer een goede cyclus te krijgen. bij mij was m'n ongi netjes 29 dagen na m'n currettage.

Ik hoop dat je goed gegokt hebt Flugel!

en voor poezebeest een extra
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:10:24 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68728903
Het kan zijn dat ik m'n piek nét gemist heb, zit een gat van 28 uur tussen twee testen waarbij de laatste test dus redelijk donker was. Ik weet dat vorige keer m'n piek na 24 uur alweer helemaal weg was, dus het kan wel. Maar het kan dus ook nog zijn dat m'n eigenlijke piek nog moet komen, dat maakt het zo lekker dubbel allemaal. Ach ja, ik blijf gewoon lekker doortesten voor de zekerheid. En vrijen ook uiteraard
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:18:20 #196
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68729223
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:13 schreef flugeltje het volgende:

Weet je niet toevallig je basale temperatuur? Ik deed altijd na een paar dagen nog even een temperatuur meting en als die dan hoog was, wist ik dat ik een eisprong had gehad. Voor mijn eisprong komt de temp. nooit boven de 36.5 namelijk.
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:39:03 #197
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68730250
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:18 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Weet je niet toevallig je basale temperatuur? Ik deed altijd na een paar dagen nog even een temperatuur meting en als die dan hoog was, wist ik dat ik een eisprong had gehad. Voor mijn eisprong komt de temp. nooit boven de 36.5 namelijk.
Nope, die weet ik helaas niet. Weet alleen dat ik afgelopen weekend een paar donkere tests had én cervixslijm. Normaal gesproken zou ik zeggen dat 't m'n eisprong is geweest, maar ik weet niet of ik m'n lichaam nu nog kan vertrouwen...

Daarom ook de afspraak met mezelf om pas na onze vakantie te gaan testen als ik niet ongesteld wordt. (en dat ga ik ook écht volhouden )
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:49:10 #198
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68730768
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:39 schreef flugeltje het volgende:

[..]
Daarom ook de afspraak met mezelf om pas na onze vakantie te gaan testen als ik niet ongesteld wordt. (en dat ga ik ook écht volhouden )
Hahah, tampons en een test mee in de koffer

Hier vandaag wat vreemde kriebels/steekjes in mijn buik. Jottem, het begint al weer Nog maar 9 dagen
pi_68737709
De middag is bijna om Poezebeest, zijn de er nog?
pi_68739642
Poezebeest, ik heb er echt nog steeds een heel goed gevoel bij.
Al die tekenen. Hopen dat ik gelijk mag krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')