idem!quote:Op woensdag 29 april 2009 14:53 schreef PierreTT het volgende:
Ik ga voor "/". Ik lees 10:2 als 10 staat tot 2
x2quote:Op woensdag 29 april 2009 14:53 schreef PierreTT het volgende:
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:53 schreef PierreTT het volgende:
Daar heb je:quote:Op woensdag 29 april 2009 14:55 schreef Credence het volgende:
Gewoon "/" natuurlijk. Geeft ook meteen de associatie met breuken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Rangedboyke het volgende:
Haha, ik wist dat ik gelijk zou hebben.![]()
En na 4 uur van praten denken jullie nog, dat ik dom ben.
pas op daarmee, koste me bijna een banquote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Dzy het volgende:
He&3;.Comes
The flame starts nowquote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Rangedboyke het volgende:
Haha, ik wist dat ik gelijk zou hebben.![]()
En na 4 uur van praten denken jullie nog, dat ik dom ben.
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:58 schreef wallofdolls het volgende:
B: Alleen slash is goed.
[ afbeelding ]
TS heeft een mooie GR met : met een - erdoor :c. Wat dus ook geldt als :quote:
Waarom stemmen er dan de meeste voor wat ik zei?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:59 schreef Dropdown het volgende:
[..]
The flame starts now
Die had je niet op Fok! moeten posten.
Iedereen denkt namelijk nog steeds dat je dom bent
Overigens is er een verschil met de / die als deelteken gebruikt wordt en de / die bij datums gebruikt wordt: de eerste is de "solidus" en de tweede de "virgule". De laatste is minder scheefquote:deelteken
1. (wiskunde) het symbool : of ÷ of / om een deling aan te duiden
2. (taalkunde) trema
Leukquote:The solidus ( ⁄ ) is a punctuation mark that is not found on standard keyboards. It may also be called a shilling mark or in-line fraction bar or a forward-slash. Its Unicode encoding is U+2044.
The solidus is similar to another punctuation mark, the slash, which is found on standard keyboards; the slash is closer to being vertical than the solidus. These are two distinct symbols that have entirely different uses. However, many people do not distinguish between them, and when there is no alternative it is acceptable to use the slash in place of the solidus.
Typographers should note that both the ISO and Unicode designate the solidus as FRACTION SLASH U+2044[1] and the slash as SOLIDUS U+002F.[2] This contradicts long-established English typesetting terminology. [3]
Ha, zie je wel.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:01 schreef wdn het volgende:
Het mag beide
[..]
Overigens is er een verschil met de / die als deelteken gebruikt wordt en de / die bij datums gebruikt wordt: de eerste is de "solidus" en de tweede de "virgule". De laatste is minder scheef
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik "paas" de poll helemaal niet aan. Ik weet niet eens hoe dat moet.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:11 schreef Rangedboyke het volgende:
Grappig, de poll aanpaassen.![]()
Kan je anders niet winnen?
Ik weet nu mooi voor mezelf, dat ik gelijk had en niet jullie. Waar ik dan ook zeer trots op ben!
Steekballetje!quote:Op woensdag 29 april 2009 15:13 schreef Dropdown het volgende:
[..]
Ik "paas" de poll helemaal niet aan. Ik weet niet eens hoe dat moet.
Tja, dat was dan ook wel een inkoppertjequote:
Ik ga voor "/". Ik lees 10:2 als 10 staat tot 2 een Duitse voetbaluitslag.
Inderdaad!quote:
Van wanneer is die tekst?quote:The solidus ( ⁄ ) is a punctuation mark that is not found on standard keyboards. It may also be called a shilling mark or in-line fraction bar or a forward-slash. Its Unicode encoding is U+2044.
2008 aan de bron te zienquote:Op woensdag 29 april 2009 15:28 schreef WeedSeed het volgende:
[..]
Van wanneer is die tekst?
/// /// /// ///
* Parzival ziet dubbelquote:
iddquote:Op woensdag 29 april 2009 15:15 schreef wallofdolls het volgende:
Mensen trouwens die niet snappen een verhouding eigenlijk het zelfde is als een deling
1:20.000
1 cm op kaart = 200 meter in werkelijkheid
is ook gewoon een deling
Mijn interpretatie was: mensen die zeggen dat het ( "/" ) Klote = ipv van Kut (":")quote:Op woensdag 29 april 2009 14:52 schreef Dropdown het volgende:
Delen door. Iedereen doet het weleens. De een ergert zich eraan, de ander houdt ervan.
Vandaag had ik met een groep vrienden een discussie over het onderwerp:
"Delen mag je alleen aangeven met "/" en niet met ":".
Was een spannende discussie.
Hier gaat het dus zeg maar om:
Als je 10:2 zegt, weet iedereen dat het 5 is. Één iemand was het hier niet meer eens, en zei dat de dubbelepunt alleen gebruikt mag worden voor in de klok. Als in: 14:50. Of alsin de schaal 10:2.
Hij zei dat alleen "/" aan geeft dat het delen is, als in: 10/2=5
Wat dus echt BS is
Klacht: Mensen die net doen alsof zij de "Officiële Wiskunde Regels" kennen.
Bonusvraag:
Wat is het volgens jou.
A: Dubbelepunt en slash zijn allebei goed.
B: Alleen slash is goed.
U mag nu drukken
quote:Op woensdag 29 april 2009 16:19 schreef sappo het volgende:
[..]
Mijn interpretatie was: mensen die zeggen dat het ( "/" ) Klote = ipv van Kut (":")
Nee, de conclusie is: We leren het verkeerd op de basisschool!quote:Op woensdag 29 april 2009 16:27 schreef Sapstengel het volgende:
Op de computer moet je / gebruiken, op school heb ik geleerd om : te gebruiken. Conclusie: beide zijn goed.
Er staat dat je deze / niet zit op standaard keyboard. Waarom zit die hier dan 2 keer op mijn toetsenbord?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:30 schreef wdn het volgende:
[..]
2008 aan de bron te zienHoezo?
Hier de unicode charts
http://unicode.org/charts/PDF/U2000.pdf (2044)
http://unicode.org/charts/PDF/U0000.pdf (002f)
quote:The solidus ( ⁄ ) is a punctuation mark that is not found on standard keyboards. It may also be called a shilling mark or in-line fraction bar or a forward-slash. Its Unicode encoding is U+2044.
quote:Op woensdag 29 april 2009 17:19 schreef Rangedboyke het volgende:
Het reageren op de poll heeft geen zin aangezien deze telkens door de maker wordt veranderd.
Dus ik zou zeggen, stem maar niet meer heeft geen zin.
Ze kunnen niet echt tegen hun verlies.
quote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Dzy het volgende:
: is voor basisschool newbs, misschien op VMBO ook (geen ervaring mee), / is the only way to go.
Basisschool is zooo 1990.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:35 schreef Smart_ass het volgende:
Kan allebei. Op de basisschool deed je toch ook altijd : ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |