Ik hoop dat het door dit soort aanpassingen wat laagdrempeliger wordtquote:Op woensdag 29 april 2009 16:09 schreef methodmich het volgende:
En 5 artiesten in een top 50, dat verandert mijn shortlist nog even.
Klopt, ik was ook al aan het schrapen.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik hoop dat het door dit soort aanpassingen wat laagdrempeliger wordt
Zeker omdat veel mensen misschien wel wat andere talen in de kast hebben staan maar dan vaak van een beperkt aantal artiesten.
Die, en natuurlijk:quote:
Dat is zo'n vet nummer.quote:
Marieke (je hebt deels gelijk, cafca... In mijn beleving was hij volledig Frans. Wat doen we ermee Ranja?)quote:Op donderdag 30 april 2009 07:26 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, Drikske, alleen...Jef en Marieke van Brel zijn bij mijn weten in het Vlaams, en Habbadabbariwikidi is gewoon in het Engels.
quote:Op woensdag 29 april 2009 20:44 schreef cafca het volgende:
49 De Boegies - Meh [Geits]
quote:e ne suis pas une communiste
Je ne suis pas une cycycliste
Je ne suis pas une footballiste
Je ne suis pas une catholique
Allez, allez, circulez
Avec ton cul de pédé
J'aime les femmes et j'aime les garçons
Et comme j'ai toujours dit
J'aime les autres aussi
Putain putain, c'est vachement bien
Nous sommes quand même tous des européens
Il y a des gens qui parlent beaucoup
Mais ils disent rien du tout
Il y a des gens qui crèvent de faim
Een korte dikken
Stut alles in stikken
E lange dunnen
Doet deugd vanbinnen
Kem e kleintje
Mo' 't skiet verre
Jolie mademoiselle
Prends mes mains
Le samedi soir tout le monde prend un bain
The rich may be rich
And the poor may be poor
They all beat the shit out of each other
Ja, ook grappig dat je van Chris Chameleon totaal verschillende nummers kiest...quote:Op donderdag 30 april 2009 16:50 schreef methodmich het volgende:
Zie toch ook al wat dubbele songs verschijnen. Grappig dat cafca twee dezelfde songs van Gert Vlok Nel pakt, al is dat gezien zijn niet supergrote oeuvre ook weer geen enorme verrassing!
Ja, maar die heeft een wat ruimer oeuvre om uit te kiezen natuurlijk.quote:Op donderdag 30 april 2009 19:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ook grappig dat je van Chris Chameleon totaal verschillende nummers kiest...
dan tel ik ze in de volgorde die je post.quote:Op donderdag 30 april 2009 19:51 schreef omapietje het volgende:
In willekeurige volgorde :
Maar is dat de enige versie?quote:Op donderdag 30 april 2009 19:28 schreef cafca het volgende:
Sorry Beregd, maar in mijn versie van Putain Putain komt zowel engels als vlaams voor....
In ieder geval de originele versie, en een aantal live versies die ik gehoord heb. Maar ik denk dat je het zowiezo wel kunt zien als een franstalig nummer.quote:
Dat heb ik bij de Noorse en Bosnische nummers wel meer, die zijn niet echt te volgen. En Sigur Rós is natuurlijk een extreem voorbeeld, bij die band gaat het toch vooral om sfeer en klanken. Frans, Duits en Zuid-Afrikaans zijn nog wel redelijk volgbaar qua teksten natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:00 schreef ranja het volgende:
Als er in gezongen wordt in een andere taal dan Engels of Nederlands mag het.
En wat teksten betreft... sommige mensen hechten veel waarde aan teksten, anderen gaan meer voor het totaal geluid. Ik zit in die laatste groep, heb van m'n favoriete Engelstaligen al bijna geen idee waar ze over zingen, dus maakt het mij niet uit als er Frans of Chinees gezongen wordt.
Une belle histoirequote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
een bekend frans nummer, paul de leeuw heeft m gecovered, weet alleen ff niet meer hoe ie heet..
Dat nummer wordt toch ook half in het Engels gezongen?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:50 schreef alpeko het volgende:
06. Arcade Fire - Une année sans lumière [Frans]
Ja, je hebt gelijk... ik heb ter compensatie i.p.v. Arcade Fire nog maar een ander nummer van het Cubaans sterrenensemble toegevoegd. Maar nu we toch elkaar gaan verlinken (quote:Op maandag 4 mei 2009 10:42 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat nummer wordt toch ook half in het Engels gezongen?
Ik vind Fransen die Engels zingen anders ook vaak onder een nieuwe taal vallen. Neem bijvoorbeeld Nouvelle Vague... dat durf ik geen Engels te noemenquote:Op maandag 4 mei 2009 16:08 schreef ranja het volgende:
Overigens soms wel frustrerend, wil je van iemand er wat inzetten bv Charlotte Gainsbourg, blijkt dat het album voor meer dan de helft engelstalig is, incluesief de singles. Dan maar een album track er in...
is dat een andere dan die van Lucilectric?quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:22 schreef iggy_in_the_house het volgende:
2. Blümchen - Mädchen
Die bedoelde ik, ik was even in de warquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:51 schreef ranja het volgende:
[..]
is dat een andere dan die van Lucilectric?
ik heb hier geen geluid, maar is daar een ijslandse versie van?quote:
Ja. Het is oorspronkelijk IJslands en later voor de Europese markt vertaald. Met goed geluid niet te vinden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
ik heb hier geen geluid, maar is daar een ijslandse versie van?
is die niet instrumentaal?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:48 schreef fripper het volgende:
22. Ennio Morricone - C'era una volta il West
Ik ga mijn best doen om mijn lijstje voor donderdag nog te posten!quote:
Is Machine Gun niet te tweetalig (+engels) om mee te mogen doen??quote:
Of ces gens la van Brel (ook gecoverd door Noir Desir)quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
een bekend frans nummer, paul de leeuw heeft m gecovered, weet alleen ff niet meer hoe ie heet..
Ik zie hier de tekst en dan is alleen de titel engels, dus dat mag.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:27 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Is Machine Gun niet te tweetalig (+engels) om mee te mogen doen??
Als dat niet het geval is zet ik hem er zelf ook bij namelijk...
Je hebt de hele week nog hoor.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:52 schreef alpeko het volgende:
Heb helaas al een lijstje staan en er is al geteld toch?
Er zingt ook iemand doorheen 'all around is a war war war' en volgens mij nog meer van dat soort engelse zinnetjes, maar het kan zijn dat ik een andere versie in mijn hoofd heb.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zie hier de tekst en dan is alleen de titel engels, dus dat mag.
Dat hangt af van de grootte van de lijsten. Een nummer 10 in een top 100 of een nummer 10 in een top 10 verschilt 81 (91 of 10) puntenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Fraaie lijst!
Zou een nr 10-, een nr 61- en een nr 43-positie dan goed zijn voor 189 punten?
Ik heb meer Franse dan Duitse muziek in de platenkast staan, maar van de Duitsen meer top 40/bekender werk. Nena, Nina Hagen etc. Veel kennen die en wordt meer op gestemd dan recente Franse zangeressen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:53 schreef GeorgKacher het volgende:
Grappig om te zien dat zoveel mensen voor Duitse muziek kiezen. Hebben ze dit ook echt in hun platenkast staan?
Euhh, nee. Alle nummers van Sigur Rós in deze lijst zijn in de IJslandse taal. Behalve het tjuuuuuuuuuuuuuuu in Svefn-g-englar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:42 schreef ScottTracy het volgende:
Alleen: Sigur Rós zingt ook in een fantasietaal, niet in het IJslands
Dat nummer is volledig in het IJslands niet in Hopelandic.quote:39 Sigur Rós - staràlfur [hooplands] (3) (148)
Klopt, Maldon bijvoorbeeld, 3x genoemd maar 93 punten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wordt er nu bepaald dat als je een top 10 inlevert, er van je nummer 10 je nummer 91 wordt gemaakt, van je nummer 9 je nummer 81 etc.
Da's toch krom?
Ik ken ze niet, dus ik ga af op wat door degene die het in de lijst heeft gezet postquote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:29 schreef alpeko het volgende:
Dat nummer is volledig in het IJslands niet in Hopelandic.
Ik denk dat ik het jou dan wel wil vergevenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ken ze niet, dus ik ga af op wat door degene die het in de lijst heeft gezet post
Kijk, daar heb je het dus..het gaat niet alleen om moeite of liefhebberij. Mensen die normaal andere subfora bezoeken en niet 'onze' kennis hebben, maar wel de moeite nemen om nog een lijstje in te leveren, worden nu gewoon niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Gewoon wat gewicht geven aan de lijsten waar meer moeite voor is gedaan of waar meer liefhebbers aan gewerkt hebben.
Ja, maar andersom:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wordt er nu bepaald dat als je een top 10 inlevert, er van je nummer 10 je nummer 91 wordt gemaakt, van je nummer 9 je nummer 81 etc.
Da's toch krom?
Oh, dacht dat de meeste albums volledig in het Hopelandic waren, nooit geweten. Maarja, ik versta het dan ook allebei nietquote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Euhh, nee. Alle nummers van Sigur Rós in deze lijst zijn in de IJslandse taal. Behalve het tjuuuuuuuuuuuuuuu in Svefn-g-englar.
Nee, natuurlijk niet, dat is NU juist het geval. Een nummer 10 moet evenveel punten krijgen, of 'ie nu in een top 10, een top 25 of een top 100 staat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar andersom:
Vind jij dat een nummer laatst van een top 10 evenveel punten moet krijgen dan de op-90-na laatste van een top 100 ?
En waarom zou je mensen dan afstraffen die niet tot de honderd kunnen komen? Zeker bij deze lijst kan ik me dat best voorstellen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:26 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ik vind het puntensysteem zoals het hier werd gebruikt trouwens wel goed hoor. Waarom zou je niet iemand mogen belonen die er moeite in heeft gestopt een lijstje van 100 te maken?
Wat mij hieraan dwarszit, is dat, in dit geval, jij nu uitmaakt dat een nummer 10 van iemand met een top 100 een meerwaarde heeft boven de nummer 10 van iemand met een top 10.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:52 schreef ranja het volgende:
Wat volgens mij wel zo is is dat veel (misschien wel de meeste) mensen die een top 10 maken ook niet verder komen dan die 10, en dat die 10 dus ook echt een nummer laatst is, terwijl van iemand die een top 100 maakt de nummer 10 nog echt heel hooggewaardeerd is.
Klopt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:00 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wat mij hieraan dwarszit, is dat, in dit geval, jij nu uitmaakt dat een nummer 10 van iemand met een top 100 een meerwaarde heeft boven de nummer 10 van iemand met een top 10.
Mij dus wel, want in het eerste geval zijn het dan nummers die je gelijk te binnen schieten en subjectief gezien dus veel relevanter zijn voor die personen dan die 4 nrs 56 die er 'even tussen gepropt worden', want laten we eerlijk zijn: vanaf nummer 20 hooguit zijn die plaatsen in een top 100 redelijk inwisselbaar.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt.
Als een single in 2 top 10's op 10 staat en een andere in 4 top 100's op 56 dan krijgt volgens 'jouw' methode de eerste 182 en de tweede 180 punten. Dat lijkt mij niet eerlijk.
Nou ja, minst mooie die je kunt verzinnen is een beetje een sterke aanname he? Het kan ook een bewuste keuze zijn om er maar 10 te posten, omdat dat in verhouding staat tot de hoeveelheid anderstalige muziek die je in totaal kent.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:42 schreef cafca het volgende:
Als jij een top maakt, is de nummer 10 de minst mooie plaat die je kunt verzinnen.
Als ik een top 100 maak, is de nr 10 een van de mooiste platen die ik noem. Dan kan het toch niet zo zijn dat jouw minst mooie plaat evenveel punten krijgt als mijn bijna mooiste?
Amen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:47 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Nou ja, minst mooie die je kunt verzinnen is een beetje een sterke aanname he? Het kan ook een bewuste keuze zijn om er maar 10 te posten, omdat dat in verhouding staat tot de hoeveelheid anderstalige muziek die je in totaal kent.
Juist.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat het aantal keren dat een nummer in verschillende lijstjes voorkomt, een soort van bonus zou moeten hebben als dat vaker is.
Wel, dus. Het is niet de enige manier, maar wel een manier.Andere mogelijkheid is om er per lijst 100 bij op te tellen, dus krijgt dan de nummer 1 200 punten en de nummer 100 101 punt. De nummer 10 dus 191 punten.quote:Hoe weet ik dan niet, maar met dit systeem helpt dat ook niet echt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het wel met je eens dat nummers waar veel op gestemd is, hoog horen te staan in de lijst, maar ik ben het niet met je eens dat een nummer laatst van een top 10 evenveel punten zou moeten krijgen dan een nummer 10 van een top 100. dan doe je de nummers 11 e.v. tekort, in mijn ogen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:32 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Schiet niet op, nee. God behoede dat de nummers waar de meeste verschillende fokkers op gestemd hebben bovenaan komen te staan...tsss.
Dit ziet er misschien alleen saai uit als je naar het aantal stemmen kijkt, maar als je die weglaat, heb je gewoon de échte lijst.
Alleen ( ) is volledig in Hopelandic. Van het album Ágætis Byrjun is alleen Olsen Olsen in die fantasietaal. Ik versta het ook niet allemaal, maar met internet kom je best ver.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:26 schreef ScottTracy het volgende:
Oh, dacht dat de meeste albums volledig in het Hopelandic waren, nooit geweten. Maarja, ik versta het dan ook allebei niet
Ik vroeg er nog om, maar kreeg te horen dat het 'geheim' wasquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tip voor volgende allertijden lijsten:
Zet de puntentelling ook in de OP, misschien stimuleert het tot langere lijstjes.
Misschien nog eens een Beatles tournament? Vorige jaar was er geen georganiseerd, maar de jaren daarvoor welquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:35 schreef methodmich het volgende:
Hebben we al weer gedacht over een opvolger voor dit mooie toernooi trouwens?
Ik had een instrumentale top voorgesteld.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:35 schreef methodmich het volgende:
Hebben we al weer gedacht over een opvolger voor dit mooie toernooi trouwens?
Bij het eerste toernooi dat jij organiseert hanteer je dan die telling maar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:40 schreef Burnett het volgende:
newbie heeft gelijk in deze. De nummer 10 uit een top 10 hoort 91 punten te krijgen...
Zo doe ik het al sinds ik een jaar of 10 was..., het meest eerlijke en logische systeem.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij het eerste toernooi dat jij organiseert hanteer je dan die telling maar.
Nee, was een onnodige kick. Na de zomer misschien wel weer een andere lijst en sowieso in het najaar weer de 'gewone' allertijden lijsten. (tenzij iemand anders een lijst wil doen).quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:25 schreef E.R.O.L. het volgende:
Komt er nog een nieuwe? Want dan begin ik nu met mijn lijst!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |