Ik hoop dat het door dit soort aanpassingen wat laagdrempeliger wordtquote:Op woensdag 29 april 2009 16:09 schreef methodmich het volgende:
En 5 artiesten in een top 50, dat verandert mijn shortlist nog even.
Klopt, ik was ook al aan het schrapen.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik hoop dat het door dit soort aanpassingen wat laagdrempeliger wordt
Zeker omdat veel mensen misschien wel wat andere talen in de kast hebben staan maar dan vaak van een beperkt aantal artiesten.
Die, en natuurlijk:quote:
Dat is zo'n vet nummer.quote:
Marieke (je hebt deels gelijk, cafca... In mijn beleving was hij volledig Frans. Wat doen we ermee Ranja?)quote:Op donderdag 30 april 2009 07:26 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, Drikske, alleen...Jef en Marieke van Brel zijn bij mijn weten in het Vlaams, en Habbadabbariwikidi is gewoon in het Engels.
quote:Op woensdag 29 april 2009 20:44 schreef cafca het volgende:
49 De Boegies - Meh [Geits]
quote:e ne suis pas une communiste
Je ne suis pas une cycycliste
Je ne suis pas une footballiste
Je ne suis pas une catholique
Allez, allez, circulez
Avec ton cul de pédé
J'aime les femmes et j'aime les garçons
Et comme j'ai toujours dit
J'aime les autres aussi
Putain putain, c'est vachement bien
Nous sommes quand même tous des européens
Il y a des gens qui parlent beaucoup
Mais ils disent rien du tout
Il y a des gens qui crèvent de faim
Een korte dikken
Stut alles in stikken
E lange dunnen
Doet deugd vanbinnen
Kem e kleintje
Mo' 't skiet verre
Jolie mademoiselle
Prends mes mains
Le samedi soir tout le monde prend un bain
The rich may be rich
And the poor may be poor
They all beat the shit out of each other
Ja, ook grappig dat je van Chris Chameleon totaal verschillende nummers kiest...quote:Op donderdag 30 april 2009 16:50 schreef methodmich het volgende:
Zie toch ook al wat dubbele songs verschijnen. Grappig dat cafca twee dezelfde songs van Gert Vlok Nel pakt, al is dat gezien zijn niet supergrote oeuvre ook weer geen enorme verrassing!
Ja, maar die heeft een wat ruimer oeuvre om uit te kiezen natuurlijk.quote:Op donderdag 30 april 2009 19:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ook grappig dat je van Chris Chameleon totaal verschillende nummers kiest...
dan tel ik ze in de volgorde die je post.quote:Op donderdag 30 april 2009 19:51 schreef omapietje het volgende:
In willekeurige volgorde :
Maar is dat de enige versie?quote:Op donderdag 30 april 2009 19:28 schreef cafca het volgende:
Sorry Beregd, maar in mijn versie van Putain Putain komt zowel engels als vlaams voor....
In ieder geval de originele versie, en een aantal live versies die ik gehoord heb. Maar ik denk dat je het zowiezo wel kunt zien als een franstalig nummer.quote:
Dat heb ik bij de Noorse en Bosnische nummers wel meer, die zijn niet echt te volgen. En Sigur Rós is natuurlijk een extreem voorbeeld, bij die band gaat het toch vooral om sfeer en klanken. Frans, Duits en Zuid-Afrikaans zijn nog wel redelijk volgbaar qua teksten natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:00 schreef ranja het volgende:
Als er in gezongen wordt in een andere taal dan Engels of Nederlands mag het.
En wat teksten betreft... sommige mensen hechten veel waarde aan teksten, anderen gaan meer voor het totaal geluid. Ik zit in die laatste groep, heb van m'n favoriete Engelstaligen al bijna geen idee waar ze over zingen, dus maakt het mij niet uit als er Frans of Chinees gezongen wordt.
Une belle histoirequote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
een bekend frans nummer, paul de leeuw heeft m gecovered, weet alleen ff niet meer hoe ie heet..
Dat nummer wordt toch ook half in het Engels gezongen?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:50 schreef alpeko het volgende:
06. Arcade Fire - Une année sans lumière [Frans]
Ja, je hebt gelijk... ik heb ter compensatie i.p.v. Arcade Fire nog maar een ander nummer van het Cubaans sterrenensemble toegevoegd. Maar nu we toch elkaar gaan verlinken (quote:Op maandag 4 mei 2009 10:42 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat nummer wordt toch ook half in het Engels gezongen?
Ik vind Fransen die Engels zingen anders ook vaak onder een nieuwe taal vallen. Neem bijvoorbeeld Nouvelle Vague... dat durf ik geen Engels te noemenquote:Op maandag 4 mei 2009 16:08 schreef ranja het volgende:
Overigens soms wel frustrerend, wil je van iemand er wat inzetten bv Charlotte Gainsbourg, blijkt dat het album voor meer dan de helft engelstalig is, incluesief de singles. Dan maar een album track er in...
is dat een andere dan die van Lucilectric?quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:22 schreef iggy_in_the_house het volgende:
2. Blümchen - Mädchen
Die bedoelde ik, ik was even in de warquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:51 schreef ranja het volgende:
[..]
is dat een andere dan die van Lucilectric?
ik heb hier geen geluid, maar is daar een ijslandse versie van?quote:
Ja. Het is oorspronkelijk IJslands en later voor de Europese markt vertaald. Met goed geluid niet te vinden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
ik heb hier geen geluid, maar is daar een ijslandse versie van?
is die niet instrumentaal?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:48 schreef fripper het volgende:
22. Ennio Morricone - C'era una volta il West
Ik ga mijn best doen om mijn lijstje voor donderdag nog te posten!quote:
Is Machine Gun niet te tweetalig (+engels) om mee te mogen doen??quote:
Of ces gens la van Brel (ook gecoverd door Noir Desir)quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
een bekend frans nummer, paul de leeuw heeft m gecovered, weet alleen ff niet meer hoe ie heet..
Ik zie hier de tekst en dan is alleen de titel engels, dus dat mag.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:27 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Is Machine Gun niet te tweetalig (+engels) om mee te mogen doen??
Als dat niet het geval is zet ik hem er zelf ook bij namelijk...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |