James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 09:44 | |
Omdat het toch wel een beetje een speciale gelegenheid is, geen OP. As we speak rijdt de nieuwe hogesnelheidstrein, de V250, door Nederland, op weg naar de Watergraafsmeer. Een aantal uur vertraagd, want eigenlijk had dit vannacht moeten gebeuren in alle stilte zodat NS Hispeed er zelf mededelingen over kon doen, i.p.v. de hoeveelheid spotters. ![]() V250 op Nederlands grondgebied. Credits: Markrail op Flickr | ||
Guppy | dinsdag 28 april 2009 @ 09:45 | |
quote:Bron Lekker is dat ![]() | ||
TommyGun | dinsdag 28 april 2009 @ 09:47 | |
Jaaaaaaaaaaaa ![]() | ||
cherrycoke | dinsdag 28 april 2009 @ 09:50 | |
op welk spoor gaat deze rijden dan? | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 09:53 | |
quote:op de HSL zuid (Amsterdam – Breda/Brussel), althans daar is ie voor bedoeld ![]() | ||
dennistd | dinsdag 28 april 2009 @ 09:56 | |
Waarom kwam dat stomme ding nou via Emmerich en niet via Oldenzaal? ![]() | ||
cherrycoke | dinsdag 28 april 2009 @ 09:59 | |
quote:top thanks ben benieuwd wat een trein kaartje Amsterdam Brussel kost met dit ding ![]() | ||
Wadloper | dinsdag 28 april 2009 @ 10:02 | |
quote:Alsof de treinkaartjes nog niet duur genoeg zijn... ![]() | ||
Sj0rSz | dinsdag 28 april 2009 @ 10:02 | |
quote:Om jou te pesten? ![]() | ||
thatsme | dinsdag 28 april 2009 @ 10:07 | |
quote:Of omdat het gewoon de korste route is vanuit Tjechië ![]() | ||
PushyGurl | dinsdag 28 april 2009 @ 10:08 | |
quote:met dat geld kun je beter je auto volpompen...daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag milieu | ||
E_Cartman | dinsdag 28 april 2009 @ 10:14 | |
http://www.gelderlander.n(...)dump-in-Nijmegen.ece | ||
TommyGun | dinsdag 28 april 2009 @ 10:17 | |
quote:Arme ICK ![]() | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:18 | |
8 uur uit Emmerich ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Palmboom313 op 28-04-2009 10:27:13 ] | ||
dennistd | dinsdag 28 april 2009 @ 10:18 | |
quote:Ik weet niet in hoeverre het spul daar bewaakt is, maar ik vind het niet echt handig om zoiets in de krant te zetten ivm vandalisme e.d. | ||
RubenK | dinsdag 28 april 2009 @ 10:21 | |
zullen ook wel wat zwervers in gaan logeren denk ik zo ![]() maar voor hoeveel zullen ze die nog willen verkopen per stel? | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:21 | |
En om 9:50 uur door Ut richting Wgm. ![]() | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 10:22 | |
quote:Betekent dat dan dat het rijk die vaste kosten niet meer hoeft te betalen? Dan eis ik een belastingverlaging | ||
RubenK | dinsdag 28 april 2009 @ 10:34 | |
quote:Je vergeet dat het geld dat vrijkomt direct naar ontwikkelingshulp gaat ![]() | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:40 | |
quote:Gaan ze dan toch failliet ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Palmboom313 op 28-04-2009 10:46:57 ] | ||
Captain_Fabulous | dinsdag 28 april 2009 @ 10:43 | |
quote:Zo'n stapel treinstellen valt toch wel op bij de locale vandalen...en denk niet dat er vanuit Amsterdam reisjes worden georganiseerd om te gaan slopen.... | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:49 | |
![]() http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/3482829492/ | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 10:52 | |
quote:bron? Of was het die "stelling" van Nico Spilt van een tijdje geleden? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:53 | |
quote:Wat een mooie Traxx ![]() | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 10:54 | |
quote:jah oh was het maar een "stelling" ![]() | ||
Guppy | dinsdag 28 april 2009 @ 10:58 | |
quote:Dat dus... Nu betaalt m'n werkgever het leeuwendeel, maar toch. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 11:04 | |
quote:Wat doe je met mijn ogen ![]() | ||
thats-me | dinsdag 28 april 2009 @ 11:08 | |
Filmpje Copyright ligt bij Nico Spilt | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 11:12 | |
haha was ook dat filmpje aan het posten snap eerlijk gezegd niet waarom hij de TEE erin gemonteerd heeft, maar ja wel een mooiere trein dan die stofzuiger | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 11:15 | |
quote:Nou ja, hij riep dat een maand geleden al, maar verder is er geen enkele bron van ![]() ![]() | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 11:21 | |
quote:http://www.nicospilt.com/index2.html ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 11:29 | |
LOL @ Nico Spilt ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 11:32 | |
quote:Bij mijn weten wordt het daar nauwelijks bewaakt, dus ze zullen wel een flink veranderde kleurstelling hebben over een paar weken. | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 11:40 | |
quote:en wat extra ventilatie enzo.... vandalisme ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 28 april 2009 @ 11:46 | |
Is er überhaupt ook maar één persoon, behalve de pauper die ze besteld heeft, die het een mooie trein vindt? ![]() | ||
bork | dinsdag 28 april 2009 @ 12:14 | |
![]() | ||
Wadloper | dinsdag 28 april 2009 @ 12:21 | |
quote:Ik heb begrepen dat de deuren van binnen en van buiten met tie-raps vast zitten ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 12:22 | |
quote:Ah, dat zal ze tegenhouden. Toch zeker vijf minuten. | ||
Wadloper | dinsdag 28 april 2009 @ 12:22 | |
quote:Leuke foto, maar ik zie de link niet tussen deze foto en dit topic? ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2009 @ 12:23 | |
quote:Een maatje van mij twittert dat, dat poste ik toen ook al hier ![]() | ||
Wadloper | dinsdag 28 april 2009 @ 12:23 | |
quote:Het lijkt mij dat je ze van binnen toch minder makkelijk open krijgt als ze van binnen ook afgesloten zijn ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2009 @ 12:24 | |
Een dubbeldekstram maakt halt bij Pleasure Beach in Blackpool. Op de oudste tramlijn van heel GB![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 april 2009 @ 12:28 | |
tvp | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 12:29 | |
quote:Raampje eruit en je bent binnen. Mensen die geen respect hebben voor andersmans eigendommen vinden echt niet dat een deur de enige ingang tot een object is hoor. | ||
Wadloper | dinsdag 28 april 2009 @ 12:31 | |
quote:Mja oke, daar heb je inderdaad gelijk in ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 12:32 | |
quote:Ik wilde dat het niet zo was. | ||
bork | dinsdag 28 april 2009 @ 12:35 | |
quote:Albatros ![]() ![]() http://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_D.III | ||
Wadloper | dinsdag 28 april 2009 @ 12:47 | |
quote:Ah, ik vat hem ![]() | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 12:51 | |
quote:kzie de pic niet -> 404 ![]() en ik ben wel benieuwd | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 april 2009 @ 13:06 | |
Hoeveel van die Albatros treinen zijn er totaal besteld dan? Ik neem niet aan dat er maar 1 trein is besteld is ofwel? | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 13:16 | |
quote:Stuk of 10 graftombes geloof ik | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 13:21 | |
quote:Erger nog, NS heeft er 16 besteld, en de NMBS nog eens 3. http://www.trouw.nl/nieuw(...)esnelheidstrein.html | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 13:41 | |
![]() | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 13:44 | |
quote:NMBS! Falers contracteren falers. ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 13:47 | |
quote:Ik vraag me eigenlijk af hoeveel inbreng de NMBS heeft gehad. Ik snap dat ze dit samen besteld hebben en we geven continu af op LowSpeed en alle blunders die ze gemaakt hebben, maar de NMBS heeft wellicht ook een steentje bijgedragen aan dit alles. | ||
ghizzer | dinsdag 28 april 2009 @ 13:49 | |
tvp | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 14:01 | |
NS Hispeed heeft het leeuwendeel besteld, dus zijn zij imho ook hoofdverantwoordelijk. Dat NMBS er ook nog 3 heeft besteld, waarom weet ik niet... ik denk om zelf een dienst Brussel - Breda te kunnen rijden op de HSL. NMBS heeft geen materieel wat over de HSL mag én in Nederland mag (behalve Thalys), en het is makkelijker om te piggybacken op de toelating van de V250 dan om hun locs en rijtuigen gecertificeerd te krijgen. | ||
Socios | dinsdag 28 april 2009 @ 14:06 | |
quote:Jahoor, ik vind het alleen maar mooi dat de hogesnelheidstreinen nu echt naar Nederland komen. Het treintype kan niet tippen aan ICE maar is voor zover nu te beoordelen verder prima imo. Ik verwerp dan ook alle sarcasme hierover van de laatste tijd. Ook dat "Ansolda <insert plaatsnaam>-gedoe"... ![]() ![]() ![]() | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 14:07 | |
![]() | ||
sander89 | dinsdag 28 april 2009 @ 14:13 | |
quote: ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 14:26 | |
quote:Wat kun je er tot nu toe aan oordelen dan? Hij is te laat geleverd, heeft een vreemde en niet geheel aërodynamische vorm en een nogal vreemd kleurenpatroon. Alle eigenschappen die het een prima trein kunnen maken (comfort, ruimte van binnen, dat soort dingen) moeten nog blijken. Als we de objectieve zaken even weglaten weten we alleen dat de trein flink te laat is opgeleverd door een bedrijf met een twijfelachtige reputatie. Nee, ik geef hem nog even niet het voordeel van de twijfel. | ||
ReisT | dinsdag 28 april 2009 @ 14:41 | |
quote:Om dezelfde reden dat de NMBS in de jaren '50 hondekoppen aangeschaft heeft. Het is sinds 1957 altijd zo geweest dat de NMBS een deel van het materieel bezit voor de treindienst Amsterdam-Brussel. quote:Jawel hoor, zie de Maastricht-Brussel-express: mag Nederland in en kan op de HSL rijden. De Belgen hebben de V250 dus helemaal niet nodig om naar Breda te kunnen rijden. | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 14:43 | |
quote:Die zullen zich inmiddels ook wel voor de kop slaan dan. | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 14:48 | |
quote:Historisch gezien wordt het mat verdeeld in het aantal km's dat binnen de landsgrenzen wordt gereden. Aangezien die V250 Asd - Brussel gaat doen, is het dus niet meer dan logisch dat er ook een aantal door de Belgen wordt gekocht. Net als, zoals terecht gesteld, met de Benelux gebeurd is (eerst met de Hondekoppen, later met de oude en nieuwe trek-duw treinen). | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 14:50 | |
quote:Maar mijn oorspronkelijke vraag was; hebben de Belgen dan ook invloed gehad op de keus voor de V250? En zo ja, hoeveel? | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 14:55 | |
Ik gok een inbreng van zo'n 15% ![]() | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 14:58 | |
quote:Denk je, gezien de openheid die NSH tot nu toe heeft getoond ten aanzien van de aankoop van die treinen, dat iemand hier daar antwoord op kan geven? | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 14:59 | |
quote:'Goed' punt. | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 15:02 | |
quote: ![]() | ||
RubenK | dinsdag 28 april 2009 @ 16:50 | |
sinds mijn bureau een uurtje geleden doormidden gebroken is ben ik onderweg naar ikea met de trein ![]() net bij alkmaar weg onderweg naar haarlem spaarnwoude (ikeastation) | ||
Choko-toff | dinsdag 28 april 2009 @ 16:50 | |
Dames,Dames.. Nu moet ik toch even ingrijpen. NS-Hispeed heeft op de eerste plaats heulemaal NIETS besteld en gekozen,dit was een aanbesteding door de EU en zeker niet de eerste keus van NS zelf. Het was dan ook meer een geld kwestie dan een praktische oplossing,omdat de fabriek bij bestelling al een dubieuze reputatie had. Zweden heeft ondertussen haar treinstellen al wel gehad,en hebben deze ook niet geannuleerd. Groeten..M EDIT: Om nog even het moddergegooi een halt toe te roepen : NSH is al een jaar of 2 helemaal klaar met opleidingen van mcn,dat de baan tot op heden nog niet open is dat richt zich meer aan de kant van IVW en Prorail. Prorail heeft haar zaakjes nog niet helemaal op orde wbt opleidingen van trdl's, en ook de baanapparatuur laat het geregeld afweten. Ook het ampérage op lijn is nog niet je-van-het, er zullen meer trafo stations moeten worden geplaatst anders kan ik er maar 1 trein per fase rijden ![]() | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 16:54 | |
quote:Ik zou niet weten waarom de EU treinen bestelt. Een "Europese aanbesteding" betekent niet dat de EU iets bestelt. | ||
Choko-toff | dinsdag 28 april 2009 @ 16:55 | |
Toch wel...er werd min of meer opgedrongen bij HSA. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 16:58 | |
quote:Klopt. Het is toch echt de HSA die de stofzuigers besteld heeft. Wel na een aanbesteding uiteraard en AnsaldoBijnaFailliet heeft de eer om ze te leveren. Als Nederland zo blijft knoeien, dan krijgt het Italiaanse bedrijf nog een goede reputatie ook, omdat het nu eens treinen niet te laat levert. | ||
Ireyon | dinsdag 28 april 2009 @ 17:09 | |
quote:Als je zulke gedrochten maakt, denk ik niet dat op tijd leveren veel invloed heeft op je reputatie ![]() | ||
RealZeus | dinsdag 28 april 2009 @ 17:29 | |
quote:Tegen de tijd dat daar een trein rijdt moeten ze volgens mij de spoorstaven vervangen omdat die dan compleet zijn weg geroest. ![]() | ||
Socios | dinsdag 28 april 2009 @ 17:59 | |
Plan U eroverheen voor het roestrijden en gaan toch? ![]() | ||
NikkelCobalt | dinsdag 28 april 2009 @ 18:02 | |
Wat deze boer niet kent, eet hij niet. Dus ook geen Albatros. Tevens tvp; | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 18:11 | |
Had Zweden treinen bij AnsaldoZierikzee besteld dan? Dat was toch Denemarken? ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2009 @ 18:13 | |
quote:Denemarken had iig besteld bij AnsaldoVroomshoop | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 18:16 | |
quote:Pardon? http://www.railwaygazette(...)_trains_ordered.html quote:2006... | ||
Eix | dinsdag 28 april 2009 @ 18:18 | |
quote:Heb je hier ergens een ondersteunende betrouwbare bron van? Iedereen roept de laatste tijd namelijk maar iets wat betreft de HSL. De ene keer is Ansaldo 'failliet' en rollen er nog voor december ICE's de fabriek uit, de dag erna staat dat vogelbekdier in ons land. Overigens, ook in een Europese aanbesteding kunnen in het bestek toch gewoon kwaliteitseisen meegenomen worden. Mij lijkt dat je ook naar de historie van een bedrijf kan kijken en dat laat meewegen bij de beoordeling van de aanbesteding. Of is een eis als 'Bedrijf mag bij vergelijkbare opdrachten geen leveringsachterstand hebben van x maanden' in strijd met de Europese aanbestedingsregels? Ik heb namelijk toch de indruk dat NSHispeed vooral op de laagste prijs heeft gelet en niet zozeer op kwaliteit. Wellicht door simpele onkunde met de aanbestedingsprocedure of bewust... (valt niet te hopen met de reputatie van Ansaldo)... | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 18:18 | |
Op het moment dat het spoor opgeleverd is, heeft AnsaldoAltijdTeLaat negen maanden de tijd om het eerste stel te leveren. Dus wat dat betreft zitten ze nog aan de goede kant van de streep. | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 18:19 | |
quote:Ze hebben treinen besteld bij een leverancier waarvan toen al bekend was dat ze 'wel eens' treinen te laat leveren. Ze hebben geen boeteclausule bij te late levering opgesteld. Ik denk niet dat ze bijzonder veel rekening hebben gehouden met de reputatie van Ansaldo. | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 18:20 | |
quote:Maar dat is toch een uitstel dat ze later hebben gekregen? Ik heb altijd begrepen dat het oorspronkelijk contract het inderdaad had over 2006, en dat die datum niet gebaseerd was op oplevering van het spoor. | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 18:21 | |
quote:M.a.w.: dit hadden ze kunnen weten. | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 18:22 | |
quote:Dat kwam doordat de eisen voor ERTMS toch nog niet duidelijk waren? | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 18:27 | |
quote:Nee dat was de EU hoor ik net ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 18:29 | |
quote:Dat kan ik iig nergens terug vinden. Als ik op Railwaygazette terug zoek kom ik alleen meldingen over de vertragingen tegen. Oh, en dat het spoor in principe sinds 2006 al 'klaar' is. Maargoed, welke levertijd ze precies in het contract hadden, wat de definitie van 'klaar' is en wie precies verantwoordelijk is voor de inbouw van ERTMS weten wij gewone stervelingen natuurlijk niet. | ||
Zug-Chef | dinsdag 28 april 2009 @ 18:30 | |
Vanavond 19:50 Nederland 2 Rail Away. Van Oost naar West in Oostenrijk | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 18:34 | |
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250 En dan bij 'referenties' | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 18:37 | |
quote:Zijn we trots op ![]() | ||
Sj0rSz | dinsdag 28 april 2009 @ 18:37 | |
quote:Lol ![]() | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 19:11 | |
quote:Precies, het feit dat het een europese aanbesetding betreft is geen goedprater dat je met een leverancier zit opgescheept die de groots mogelijke moeite heeft om de gemaakte afspraken na te komen. Dat ligt gewoon aan je aanbestedingstraject. Als je alleen iets roept over de laagste prijs in je bestek en verder niets over ervaring van de leverancier of referenties van klanten m.b.t. eerder uitgevoerde projecten onder vergelijkbare omstandigheden dan krijg je waar je om vraagt; de goedkoopste, niet de beste prijs/kwaliteit verhouding. | ||
JDude | dinsdag 28 april 2009 @ 19:12 | |
Dacht ik alle Nederlandsche treinen onderhand wel eens gezien te hebben... kom ik dit op het wereldwijdeweb tegen ![]() ![]() | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 19:15 | |
quote:Dat is toch gewoon benelux materieel, wat na de hondekop kwam? | ||
JDude | dinsdag 28 april 2009 @ 19:16 | |
quote:Klopt. Ik kende 'm nog niet ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 19:19 | |
heeft niet heel erg lang rondgereden geloof ik ![]() | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 19:21 | |
was toch ook (met respect) "oud materieel" uit Belgie en Nederland wat omgebouwd is tot benelux? | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 19:27 | |
quote:Valt nog mee. 1974 tot ergens tussen 1986 en 1991 wat ik van Nico SPilt kan opmaken. | ||
JDude | dinsdag 28 april 2009 @ 19:28 | |
De doorloopkop was in ieder geval nog niet uitgevonden. | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 19:38 | |
quote:Tot 1986/1987 zo ongeveer. Toen was het ook wel op. We hebben er wel de 25.5 aan overgehouden. En 'n leuk Mw-meetrijtuig. ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 28 april 2009 @ 19:38 | |
quote:Die vind ik dan weer wel mooi.. ![]() ![]() | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 19:48 | |
quote:Tegenwoordig "eetrijtuig" ![]() ![]() Bron | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 19:49 | |
schraal ![]() ![]() Ah, VSM dus idd ![]() | ||
RealZeus | dinsdag 28 april 2009 @ 19:53 | |
quote:Nou, het is zijn leven ook als eetrijtuig begonnen dus wat dat betreft is de cirkel rond. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 20:23 | |
Wie gaat er nog meer donderdag met de NVBS mee? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 21:12 | |
Nog een foto van de V250 op de vrije baan in een Nederlands landschap: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=12198.msg247890#msg247890 | ||
cherrycoke | dinsdag 28 april 2009 @ 21:14 | |
ik denk eerder dat ding spuuglelijk is omdat het meer om aerodynamica gaat ? of heb ik het nu mis | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:17 | |
quote:Ik vind die grote neus er nu niet echt aerodynamischer uit zien dan een ICE3. Het vreemdste is nog dat dit door pininfarina ontworpen zou moeten zijn. Normaal zijn Italianen goed in ontwerpen en minder in techniek. Nu krijg je dit al als ontwerp en moet je nog maar afwachten wat de techniek doet.. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:18 | |
quote:Ja, je hebt het mis ![]() ![]() DIT is aerodynamica. | ||
cherrycoke | dinsdag 28 april 2009 @ 21:19 | |
quote:woaow die ziet er futuristisch uit waarom rijdt die niet hier ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 21:19 | |
quote:Het ding lijkt me de aerodynamica van een grote koelkast op wielen te hebben. Zeker als die vliegenvanger aan de voorzijde zijn werk doet. Zo'n groot open geval remt alleen maar af. | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:21 | |
quote:Eerlijk is eerlijk: ook daar doen ze aan lelijke 'vogelbekdier' neuzen: ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:22 | |
quote:Omdat wij hollanders voor een kwartje minder een kutproduct gekocht hebben en nu hopen dat de hele fabriek op de fles gaat omdat we ook vergeten zijn een boeteclausule in te bouwen ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:23 | |
quote:Omdat Japan zo'n 200 jaar voorloopt op ons wat spoorwegen betreft. Maar de cultuur is daar zo anders dat je het ook voor elkaar krijgt mensen netjes in een rij in de trein te laten stappen. Aan de andere kant plegen machinisten soms zelfmoord als ze meer dan een minuut of 5 vertraging hebben. Of potentieel erger, ze rijden zo hard om de tijd in te halen dat er de hele trein ontspoort... | ||
Ireyon | dinsdag 28 april 2009 @ 21:24 | |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en dat komt dan nog uit de jaren '90.. Je zou toch verwachten dat men ruim 10 jaar later iets nóg mooiers weet te verzinnen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:24 | |
quote:Ja. Maar daar heeft het ook echt nut. Met 250 km/h als een gapende karper door het Hollandsch Landschap ploegen is toch niet jouw idee van optimaal? ![]() | ||
Duvel | dinsdag 28 april 2009 @ 21:26 | |
quote:Tering wat een omschrijving. Misschien moeten we die naam er maar in houden, "karper". ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:27 | |
quote:Zeer zeker niet. Mijn eerste reactie was ook dat een ICE3 er aerodynamischer uit ziet. Maar bij deze Japanners zie ik het nut er ook niet van in hoor. Tuurlijk, het is nog steeds gestroomlijnder dan een groot gat. Maar is het echt beter dan een standaard 'pijl'vorm'? | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:30 | |
quote:Die bovenste is wel spuuglelijk zo. Maar als je die vanaf een afstandje en niet met zo'n giga breedhoeklens neemt, valt het best mee denk ik hoor ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:31 | |
quote:Hier. Twee druppels water, wat ik je brom. ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:34 | |
quote:Nou... ![]() En deze kwam ik ook nog tegen: Nee, het zijn over het algemeen mooie treinen en een fantastisch concept, maar ook daar zitten er een paar missers terug. Gemaakt door AnsaldoOsaka, ongetwijfeld. | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 21:37 | |
quote:Ze zullen het niet zomaar doen, er zullen een hoop aerodynamische studies aan ten grondslag liggen die als uitkomst hebben dat zo'n vorm het meest efficient is. | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:37 | |
Maar misschien ben ik gewoon helemaal niet mee met de nieuwe trends. Steeds grotere neuzen lijken namelijk in te zijn. Aanschouw deze experimentele Shinkansen, gepland voor 2011 Nog even en de machinist zit achteraan de trein. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:38 | |
De Shin N700 is best kei vet hoor ![]() Fastech 360 al gezien? Met kattenoren? ![]() Lelijk kan ook ZO ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:39 | |
quote:Dit is trouwens idd de achterkant van de Fastech 360 ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:40 | |
quote: ![]() Het lijkt net of ze na het ontwerpen van de trein, inclusief stroomlijn, er achter kwamen dat de machinist ook nog ergers moet zitten. 'Nou, dan plakken we er toch gewoon een hokje voor'? Maargoed, mijn punt dat ook Japanse Shinkansens soms lelijke neuzen hebben lijkt me gemaakt. | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:41 | |
quote:Ah, ze gaan een van die twee kiezen voor het definitieve model? 'Wilt u vandaag honden- of paardenstront eten?' | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 21:42 | |
Hmm, welke bijnamen hebben we nu allemaal al voor de V250? Dodo Albatros Vogelbekdier Lelijk ding Fail250 Karper Dweilkar Nog meer? | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:42 | |
quote:Bijna. De Japanners hebben ontdekt dat je bij dergelijk hoge snelheden (ding zou planmatig 360 km/h gaan rijden) de voorkant een andere vorm moet geven als de achterkant ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:44 | |
quote:Barbie-Expres Railhummer Kruimelzuiger | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:44 | |
quote:Op dat ontwerp ziet het er wel beter uit, moet ik zeggen. De redenatie is op zich ook logisch, maar dan moet je weer gaan keren of rondjes rijden. En keren met locs is al lastig, laat staan met een heel treinstel. Trouwens, die koepel achterop is dus niet voor machinisten? | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 21:46 | |
quote:Koepel? Nee, de cabinne in car 8- Arrow Line Shape is voor de filmers van Trainmagazine ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 21:48 | |
quote:Jammer dat er op YouTube geen filmpje van de perspresentatie is te vinden. Ik kan me echt voorstellen dat de halve pers moeite moest doen niet te lachen toen de woordvoerder van NS HiSpeed aankondigde 'and this is our new trainset..' | ||
Guard | dinsdag 28 april 2009 @ 21:48 | |
quote:Stofhapper: ![]() | ||
Wadloper | dinsdag 28 april 2009 @ 21:58 | |
quote:Geweldig! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Lemjur | dinsdag 28 april 2009 @ 22:00 | |
Komen die bloemetjes nog op de 250, zoals bij het prototype? ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 22:01 | |
quote:Daar kunnen ze echt niets meer mee verbloemen. (Ha, ha.) | ||
Lemjur | dinsdag 28 april 2009 @ 22:02 | |
quote: ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 22:04 | |
quote:Breng je me op een idee trouwens. We kunnen er altijd nog ergens een carnavalswagen van maken of zo ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 22:07 | |
quote:stofzuiger vliegenvanger | ||
Lemjur | dinsdag 28 april 2009 @ 22:08 | |
quote:Prinz Flesch den Ersten!! | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 22:08 | |
quote:Moet ie wel door de straten passen ![]() | ||
Lemjur | dinsdag 28 april 2009 @ 22:10 | |
quote:Goed excuus om hem eerst tot schroot te rossen ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 28 april 2009 @ 22:10 | |
quote:Hoezo, maken? | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 22:13 | |
quote:Ik wou zeggen, we zagen hem gewoon in stukken van een meter of 5 lang, past overal doorheen ![]() quote: ![]() ![]() ![]() | ||
cherrycoke | dinsdag 28 april 2009 @ 22:17 | |
dus... | ||
Lemjur | dinsdag 28 april 2009 @ 22:21 | |
quote:Mag ook wel in het rijtje tubgirl, goatse etc. Naar gevoel komt bij me boven ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2009 @ 22:24 | |
ach ja, negatieve publiciteit is ook publiciteit he ![]() | ||
James1988 | dinsdag 28 april 2009 @ 22:25 | |
Welke held draait de V250 op z'n kant en soept er een tubgirlstraaltje op? ![]() | ||
cherrycoke | dinsdag 28 april 2009 @ 22:27 | |
ik vraag me toch echt af waarom ze geen ICE 3 treinstellen hebben besteld | ||
thats-me | dinsdag 28 april 2009 @ 22:48 | |
Oke check ditquote:Hele artikel op rtlnieuws.nl http://www.rtl.nl/(/actue(...)HST_in_Nederland.xml | ||
Brembo | dinsdag 28 april 2009 @ 23:17 | |
quote:Volgens mij zit er een treinenfapper bij RTL, kan haast niet anders ![]() Ik vind het een oerlelijke neus hebben maar de naam Dodo past er wel bij. Uitgeroeid door de Nederlanders... | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 23:19 | |
quote:De treinfappers van de gelderlander hebben nog niets gemeld. Toch wel vreemd want die hebben toch vaak trein nieuws erop staan. quote: ![]() quote:NEEEEEE ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Palmboom313 op 28-04-2009 23:24:38 ] | ||
Brembo | dinsdag 28 april 2009 @ 23:25 | |
quote:Wel vreemd dat de order van de NS HiSpeed voor die van de fappers uit Denemarken gaat, misschien betaalt de NS wel meer. Maar als het product af is dan is het nog niet klaar om rond te rijden ![]() | ||
Palmboom313 | dinsdag 28 april 2009 @ 23:28 | |
quote:Doen die spaghetti gasten speciaal om ons te pesten ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 23:33 | |
quote:Vooral dat stukje over het slechte imago is lachwekkend ![]() | ||
Charango | woensdag 29 april 2009 @ 00:15 | |
Ach, laat die Albatros toch snel varkensgriep krijgen.... ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 29 april 2009 @ 01:49 | |
De eerste dag dat de Albatros rijdt, zal ik proberen ermee te reizen. Om iedereen hier te pesten. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 april 2009 @ 09:50 | |
quote:Succes ![]() ![]() | ||
thats-me | woensdag 29 april 2009 @ 10:19 | |
![]() Fototje ![]() Nog steeds niet helemaal weg uit Twente, hier staat Plan V 478 te niksen in Hengelo. Gaat zeer vermoedelijk in de 10140 serie rijden vandaag. | ||
James1988 | woensdag 29 april 2009 @ 10:46 | |
De Fail250 bij de grensovergang. | ||
Peterselieman | woensdag 29 april 2009 @ 10:56 | |
quote:Gefeliciteerd ![]() Ik zou blij zijn als de laatste naar de schroothoop gaat. En dat hoeft helemaal niet lang te duren met zo'n lelijk geval met technische problemen. | ||
#ANONIEM | woensdag 29 april 2009 @ 10:59 | |
quote:Klopt, volgens mij rijden er nog 1 a 2 plan v'tjes tussen Enschede en Apeldoorn | ||
James1988 | woensdag 29 april 2009 @ 11:01 | |
Dat er nu een V250 in Nederland is, hoeft helemaal niet slecht te zijn. Het ding is nog steeds officieel eigendom van de Italianen, en de Denen kunnen het contract nog steeds verscheuren - ik heb begrepen dat tegen mei 14 treinen moeten zijn goedgekeurd voor inzet, niet alleen geleverd. Er mogen nu 15 IC4's in Denemarken staan, als die tegen mei niet allemaal zijn goedgekeurd voor inzet kan DSB het contract nog steeds verscheuren... | ||
Sj0rSz | woensdag 29 april 2009 @ 11:55 | |
De verwachting is om de komende week de volgende route te gaan rijden; | ||
Guard | woensdag 29 april 2009 @ 12:08 | |
nog een filmpje dan: | ||
thats-me | woensdag 29 april 2009 @ 15:12 | |
Wel leuk, bewegend materiaal van de V250... maar blijf die trein niks vinden ![]() | ||
RealZeus | woensdag 29 april 2009 @ 15:26 | |
quote:De V478 is op dit moment meer hogesnelheidsmateriaal dan de V250. ![]() | ||
Brembo | woensdag 29 april 2009 @ 18:32 | |
quote:Volgens mij zat ik achter de V250 met de IC, deze trein had een vertraging van +8 in Ut. Trouwens die NS reclame doen ze dat nou expres ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 29 april 2009 @ 19:18 | |
quote:Al rijdt hij voor een lelijk ding die loc dat blijft een lelijk ding ![]() | ||
Zug-Chef | woensdag 29 april 2009 @ 19:47 | |
Die lok is vergeleken met dat treinstel zelfs prachtig ![]() | ||
Quyxz_ | woensdag 29 april 2009 @ 23:15 | |
Ik geef het toe, ze hadden heel wat mooiere treinen kunnen bestellen dan de V250. Maar wees blij dat er ten minste een nieuwe hogesnelheidstrein is, en geen kopie van de TGV (Thalys) ofzo... ![]() | ||
WebHawkjuh | woensdag 29 april 2009 @ 23:23 | |
Even over die ICK's in Nijmegen: Ik wil er een. Wat gaat mij dit kosten? Alternatief: afhuren om een feest in te geven. (bevoegd) personeel heb ik al tot mijn beschikking ![]() | ||
James1988 | woensdag 29 april 2009 @ 23:26 | |
"De ICKar. Voor al uw feesten en partijen" ![]() | ||
RubenK | donderdag 30 april 2009 @ 00:10 | |
als ze toch gesloopt gaan worden (wat overigens alleen maar geld kost) wil ik er ook wel eentje in mn tuin ![]() of een paar van die bankjes | ||
Boschkabouter | donderdag 30 april 2009 @ 00:55 | |
Die ICM banken zouden anders ook goed bij mijn interieur staan. Wat wordt daarmee gedaan na modernisatie? | ||
its_me_ | donderdag 30 april 2009 @ 01:54 | |
quote:Beter treinen die zich goed hebben bewezen ipv deze dingen. | ||
Guppy | donderdag 30 april 2009 @ 09:37 | |
quote:wat een rit! reis je normaal ook met de trein (woon werk verkeer en zo)? ik wel, en moet er niet aan denken om op mn vrije tijd zo'n plezierrit te gaan maken. terwijl ik treinen wel tof vind hoor. en ik ga ook vaak met de trein op vakantie. maar toch! | ||
RubenK | donderdag 30 april 2009 @ 10:18 | |
Vanmiddag maar weer eens naar gouda voor koninginnedag zal wel weer een ramp worden bij die tunnel zaandam ![]() | ||
Duvel | donderdag 30 april 2009 @ 11:09 | |
quote:Wat is er zo bijzonder aan Gouda met Koninginnedag dan dat er voor uit NH moet komen? | ||
Ireyon | donderdag 30 april 2009 @ 11:16 | |
quote:Ik reis elke dag Rsd-Ehv op en neer, maar plezierritjes vind ik ook erg fijn hoor. Kom ik tenminste ook eens op een andere route, in een andere omgeving, in een andere, meestal betere, trein ![]() Daarnaast merk ik voor mezelf dat studeren in de trein best relaxt werkt.. Zonder afleiding (lees: pc met internet) dwing je jezelf er min of meer toe ![]() | ||
Wadloper | donderdag 30 april 2009 @ 11:33 | |
quote:Wat ik begrepen heb worden de beste banken nog een tijdje bewaard om de banken in ICM-IV te vervangen als dat nodig is, en de rest wordt vernietigd. | ||
Nightshadow | donderdag 30 april 2009 @ 11:43 | |
quote:Als je de ruimte heb zou je net zo'n mooie biscoopkamer kunnen maken met 1e klas ICM banken.. | ||
Wadloper | donderdag 30 april 2009 @ 12:54 | |
Er wordt helaas niets doorverkocht aan particuliere mensen ![]() | ||
WebHawkjuh | donderdag 30 april 2009 @ 15:10 | |
quote:Een beeveetje is 't probleem niet lijkt me ![]() | ||
Jump | donderdag 30 april 2009 @ 19:31 | |
Flash: enig idee wat er ismet hgbtf? Hun domeinnaam laten verlopen of zo? ![]() | ||
James1988 | donderdag 30 april 2009 @ 19:40 | |
Ziet ernaaruit dat ze inderdaad zijn vergeten hun domeinnaam te verlengen. | ||
RubenK | donderdag 30 april 2009 @ 19:55 | |
quote:muziek zooi, gezelligheidk, meisjes, etc ![]() en zo ver is het niet met de trein | ||
Sj0rSz | donderdag 30 april 2009 @ 21:20 | |
quote:Ik heb nog een paar tickets van Marktplaats en wil deze nuttig gebruiken ![]() Kan best zijn dat de route nog iets wordt ingekort hoor, maar dat laat ik tzt wel weten. | ||
Peterselieman | donderdag 30 april 2009 @ 21:24 | |
Route inkorten ![]() als je een rondreisje maakt, dan moet je het goed doen. | ||
Sj0rSz | donderdag 30 april 2009 @ 21:26 | |
For now blijft ie staan | ||
thats-me | donderdag 30 april 2009 @ 21:50 | |
Altijd leuk reisjes maken ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 30 april 2009 @ 23:06 | |
quote:DNS issue lijkt me. www.treinforum.be werkt nog wel namelijk ![]() Oh, en wat james zei dus ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 30 april 2009 @ 23:11 | |
quote:Valt wel mee toch? het is een aardig rondje ja, maar niet echt vroeg weg, en voor Sesamstraat kan je de foto's al online hebben. Hoeveel TE zal het zijn? Niet eens 400 denk ik ![]() Maar even goed een leuk rondje natuurlijk ![]() | ||
Guppy | vrijdag 1 mei 2009 @ 06:47 | |
quote:jamaar, de hele dag in een trein en zo ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 07:31 | |
quote:Je valt door de mand ![]() ![]() ![]() | ||
Guppy | vrijdag 1 mei 2009 @ 09:44 | |
quote:ja maar ja maar ![]() ik zit ook wel eens de hele dag in een trein, maar dan is het met een doel. Dresden of zo ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 09:52 | |
quote:www.treinforum.be | ||
dennistd | vrijdag 1 mei 2009 @ 10:48 | |
Tot 11 mei gaan de SLT's aan de kant, daarna nieuwe poging in de 19800 (Gvc-Gdg) | ||
Fixers | vrijdag 1 mei 2009 @ 11:00 | |
Ik neem alles wat ik ooit gezegd heb over vriendelijk nmbs personeel terug. Wat een zeikerds daar aan het loket. Ik heb er gisteren 30 minuten in de rij moeten staan voor een kaartje terwijl de volgende lokettist met zijn armen overelkaar niets zat te doen, te wachten op klandizie. Maar internationale reizigers helpen? Nee, daarvoor moet je in die hele lange rij gaan staan. Befehl ist Befehl! [ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 01-05-2009 13:00:29 (met dank aan Zug-Chef) ] | ||
Zug-Chef | vrijdag 1 mei 2009 @ 11:24 | |
Befehl is het dan he ![]() | ||
RubenK | vrijdag 1 mei 2009 @ 11:31 | |
quote:Jammer ![]() | ||
Nightshadow | vrijdag 1 mei 2009 @ 12:21 | |
Wat zijn de problemen dan eigenlijk? | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 13:05 | |
quote:Fles werd ZO boos toen hij een keer defect op spoor 14b gestald werd dat ze nu geen enkel risico meer nemen. De schrik zit er goed in, geloof me ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 13:24 | |
ICE rijdt via een andere route: geen stop te Arnhem, maar extra te 's-Hertogenbosch, Eindhoven en Moenchengladbach. * James1988 gaat straks lekker met de ICE naar huis ![]() | ||
Jump | vrijdag 1 mei 2009 @ 13:40 | |
quote:Oh, ik wistn iet dat er een tweede url was, handig ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 14:19 | |
Nou, het was me weer een leuk dagje gisteren ![]() ![]() ![]() In Maastricht kwam de groep min of meer samen en hadden we de Maastricht-Brussel-Expres van 10:09 naar Visé, waar onze excursietrein klaarstond. Deze loc trok de trein naar Visé. ![]() De excursietrein reed vanuit Visé via het cargo-tracé (brug over de Maas) naar Tongeren om daar kop te maken. In Glons werd een extra fotostop ingelast. Hier staat de trein, met motorwagen 4506 voorop, aan het enige in gebruik zijnde perronnetje van Glons. ![]() Daarna werd het gewone reizigersnet gekozen tot Liège-Guillemins, waarna door het depot van Kinkempois langs nog een ander goederentraject Flémalle-Haute bereikt werd. In Flémalle-Haute zien we de andere motorwagen, nummer 4333. Onderweg werd trouwens een groot aantal keren kopgemaakt, waarbij de trein telkens een ander treinnummer kreeg. ![]() Via Namen werd Ciney bereikt, waar het hoogtepunt van de dag kon beginnen: Le Chemin de Fer du Bocq, een museumlijntje waarop we min of meer vrij spel hadden. Hier het andreaskruis bij de overweg bij het gehucht Gemenne. In de verte staat de trein in de uitgraving te wachten voor een parade. ![]() En de parade zelf: En zo krijgen we met z'n allen geen genoeg van de trein die een paar keer over de overweg heen en weer rijdt ![]() ![]() Gelukkig reed er ook nog ander spul op het spoor daar. Zo was men in Spontin druk bezig om deze Unimog uit ons rijpad te rangeren. ![]() De trein reed nog een stukje door voor de foto, maar iedereen bleef aan de andere kant staan ![]() ![]() ![]() Nog steeds in Spontin: deze bovenleidingmontagewagen die bij de CFB als locomotief in gebruik is. Zo kan het ook ![]() ![]() Op de terugweg werd in Dorinne-Durnal de hele kudde naar de brug gedirigeerd, want dat was het te gebruiken fotopunt. Befehl ist... nou ja, ook niet meer dan een suggestie natuurlijk. Ik heb maar even een groepsfoto gemaakt. ![]() Nadat bij Ciney de hoofdlijn weer opgepakt was, reden we nog een eind verder zuidwaarts tot aan Marloie, waar bij een stop van ruim 10 minuten ("Wel op het perron blijven!!") de brandstoffen gemanaged werden. ![]() De reis werd vervolgd over de fraaie Ourthelijn, en tegen 18:00 werd het depot van Kinkempois bereikt, waar we gelukkig nog even tijd hadden om het museum te bezoeken. Dat museum was namelijk het enige bierpunt van de dag, waar dan ook gretig gebruik van gemaakt werd door een ieder ![]() ![]() ![]() Anyway, het was een leuke maar lange dag, en wat er nog overblijft is de oogst: ![]() Enjoy! | ||
dennistd | vrijdag 1 mei 2009 @ 14:27 | |
Geeft in dat filmpje nou alleen het achterste stel tractie, of was daar het roetfilter van kapot? ![]() | ||
Jump | vrijdag 1 mei 2009 @ 14:28 | |
Ga je nie naar het stoomfestival in maldegem? http://www.stoomcentrum.be/ | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 14:31 | |
quote:Wel ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 14:32 | |
quote:Beetje verstopt denk ik. Beide stellen gaven tractie ![]() | ||
Jump | vrijdag 1 mei 2009 @ 14:34 | |
quote:Amusement ![]() | ||
Guard | vrijdag 1 mei 2009 @ 15:09 | |
Mooie pics flash, vooral die van Spontin ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 mei 2009 @ 15:16 | |
quote:Whuh? Waarom dat dan? DIe dingen doen het toch? Tenminste, ik zie ze vaak rijden hier. | ||
Duvel | vrijdag 1 mei 2009 @ 15:19 | |
Fles: tof! | ||
Palmboom313 | vrijdag 1 mei 2009 @ 15:25 | |
Coole reportage fles ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 15:28 | |
quote:Jij bent nieuw hier he? ![]() | ||
TeringHenkie | vrijdag 1 mei 2009 @ 15:30 | |
Ik vind de Albatros niet eens zo lelijk, al had ik liever gezien dan AnsaldoWatergraafsmeer een Deense IC4 had geleverd (alleen kan hij maar 240 ![]() | ||
Sj0rSz | vrijdag 1 mei 2009 @ 16:19 | |
Mooie foto's, Dr_Flash ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 1 mei 2009 @ 16:24 | |
Leuke reportage Fles ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 1 mei 2009 @ 16:25 | |
quote:Zo vaak gaat het daar niet meer mis ![]() De laatste keer dat ik er was, had ik maar +5, dus dat viel mee ![]() | ||
dennistd | vrijdag 1 mei 2009 @ 16:29 | |
Ik denk dat ik zondag maar eens een reisje ga maken met een kruidvatkaartje (hij moet toch op voor 10 mei ![]() Ik denk dat het dit wordt: Enschede - Hengelo - Deventer - Arnhem - Winterswijk - Zutphen - Apeldoorn - Beekbergen (depot VSM) - Eerbeek - Apeldoorn - Enschede | ||
Sj0rSz | vrijdag 1 mei 2009 @ 16:44 | |
quote:Op dagen als die heb je toch tijd genoeg ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 1 mei 2009 @ 16:53 | |
quote:Dat moet je in de achterhoek rechthoek niet te snel roepen ![]() | ||
Socios | vrijdag 1 mei 2009 @ 16:54 | |
![]() | ||
Sj0rSz | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:04 | |
quote:(Nog) geen ervaring ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:11 | |
quote:Schijnt ook een ideaal gebied te zijn voor een noodremmetje ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:12 | |
quote: quote: quote: quote: quote:Thx all ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:27 | |
quote:Inclusief de dieseldampen in de passagiersruimte? ![]() In other news: ik ben net met de ICE van 's-Hertogenbosch naar Eindhoven gereisd. Zat een erg leuke jongedame tegenover me, maar ze keek me wel heel verbaasd aan toen ik zei om te reizen vanwege de ICE. Ze verklaarde me voor gek... Op station Eindhoven sta ik nog wat foto's te maken van die ICE (met m'n mobiel ![]() ![]() En zojuist haalde een ICE me hier te Best in - ook tof. | ||
dennistd | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:29 | |
quote:Jouw reactie: "U houdt nog meer van treinen dan ik, want ik ben er niet mee getrouwd!" | ||
Wadloper | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:31 | |
quote:Dat doet het hem ![]() Aardige gozer dat ie 'wijf' zegt over zijn vriendin/vrouw ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:31 | |
U zeggen tegen een tokkie ![]() | ||
von_Preussen | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:51 | |
quote:Gozer, wat doe je? ![]() Een leuke jongedame probeer je toch te regelen, niet weg te jagen. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:54 | |
quote:Maar ja, wat heb je er nou aan als je geen gemeenschappelijke interesses hebt? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:54 | |
Ik heb 'r mijn kaartje gegeven ![]() | ||
Ireyon | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:55 | |
Vanmiddag in de IC Amf - Asd: "Dames en Heren, zoals u misschien al heeft gemerkt, zijn er enkele problemen met de locomotief. We laten de trein op dit moment uitrollen en hopelijk halen we zo station Baarn nog. Daar zal de machinist proberen om de locomotief weer op de rails te krijgen" Humor ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 17:59 | |
quote: My name is 1988. James 1988. Schommelbotenlover ![]() Ze was vast erg onder de indruk ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 18:00 | |
"James <achternaam>, IT consultant." bekt toch wat lekkerder ![]() | ||
Guard | vrijdag 1 mei 2009 @ 18:00 | |
quote:Dat zal misschien wel werken, tot ze erachter komt dat een schommelboot niet helemaal is wat ze gedacht had... | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 18:09 | |
quote:IT consultant ![]() ![]() | ||
Socios | vrijdag 1 mei 2009 @ 18:13 | |
Hoor je nooit meer wat van. ![]() ![]() | ||
NikkelCobalt | vrijdag 1 mei 2009 @ 18:43 | |
"James, IT consultant. Maar ik wil jou ook wel ff consulten ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 18:53 | |
"James, IT-Consultant" "Mooi. Kun je mijn knopje dan even fixen ![]() | ||
NikkelCobalt | vrijdag 1 mei 2009 @ 19:26 | |
quote:Hé die heb ik hier in de kast staan. Maar dan schoon ![]() | ||
WebHawkjuh | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:44 | |
"James, IT Consultant. Nee, ik ga je computer geen intern onderzoek geven. Jou daarintegen..." | ||
WebHawkjuh | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:45 | |
quote:En dat vind de gemeente waarin je woont zomaar goed? een loc in je kast? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:47 | |
quote:Zeg jij nou maar niks, jij wilt ICK in je achtertuin. Dan weet ik wel betere rijtuigen om daar te stallen... ICRm bijvoorbeeld ![]() | ||
WebHawkjuh | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:49 | |
quote:Nee, als ik zou mogen kiezen zou ik en enkelbaks VIRM laten bouwen. Gewoon 1 rijtuig met kop en staart, en 220v op alle plekken ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:51 | |
quote:Is al eens gedaan ![]() Oh wacht, Sail. Daar was ik ook bij. Oh wacht ik heb zelf wel een betere foto eigenlijk ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:51 | |
quote:Vriend! ![]() Een beetje zoals de Sailtrain bedoel je? ![]() Edit: kutFles, net te snel zijn ![]() | ||
WebHawkjuh | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:54 | |
quote: quote: ![]() | ||
Palmboom313 | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:57 | |
quote: ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:59 | |
quote:Ja ik bedoel, ik doe dat wel vaker ![]() ![]() | ||
Palmboom313 | vrijdag 1 mei 2009 @ 21:07 | |
quote:i know. Maar vond het goed er grappig uit zien ![]() quote:Arnhem - Winterswijk FTW. Maar nu even een serieuse vraag. Normaal zien assentellers er zo uit. ![]() Tussen zevenaar en didam zien ze echter heel anders uit ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 21:27 | |
Ouder model, misschien? | ||
Palmboom313 | vrijdag 1 mei 2009 @ 21:29 | |
quote:lijkt me niet zijn afgelopen weken geplaatst | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 21:39 | |
In dat geval een nieuwer model ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 21:40 | |
maar vertel vertel hoe zien ze er dan WEL uit??? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 1 mei 2009 @ 21:54 | |
quote:weet je zeker dat dat niet atb-vv is dan? | ||
James1988 | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:16 | |
ATB-Vv zijn deze kastjes, was het er zo eentje?![]() Afaik is men niet bezig met nieuwe assentellers, maar wel druk met ATB-Vv ![]() | ||
NikkelCobalt | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:21 | |
quote:Ja. Ze waren alleen wat minder blij met de VIRM die in mijn tuin op zijn kant lag. Die ben ik daarom as we speak aan het omsmelten tot barbeque-roosters en klapstoeltjes. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:23 | |
quote:HOE ZOU DAT TOCH KOMEN????!!?!?!?!?!!!?!!!?!??!!?! ![]() | ||
dennistd | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:24 | |
Wat is me wel afvraag: ATB-NG heeft volgens mij dezelfde functionaliteit als ATB-VV bij seinen, dus waarom naast NG (wat daar volgens mij ligt) ook nog VV? | ||
Palmboom313 | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:45 | |
quote:Geen atb-vv ze waren namelijk grijs/zilveren en die 3 gele dingen langs het spoor lagen er niet. Zou wel gewoon een nieuw model zijn denk ik dan. quote:nieuwe versie dus gewoon ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Palmboom313 op 01-05-2009 23:46:08 ] | ||
Peterselieman | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:59 | |
quote:Met ATB-NG kun je nog met 15 km/h door rode seinen rijden, dus daarom hebben ze er ook nog ATB-VV op gezet. | ||
Ofyles2 | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:51 | |
quote:Gaat nog even duren. | ||
James1988 | zaterdag 2 mei 2009 @ 00:46 | |
Hopelijk wel. ICRm ![]() Overigens, heeft iemand hier het NS Hispeed-omroepgeluid als .wavje of .mp3tje ofzo? Jeweetwel, degene die ze spelen vlak voor het gevreesde "De internationale trein naar [stad] vertrekt over 10 minuten"-bericht ![]() | ||
Ofyles2 | zaterdag 2 mei 2009 @ 03:48 | |
quote:Ik vind dat gepingel te truttig voor woorden. Konden ze bij NS Hispeed geen betere arrangeur c.q. componist in dienst nemen? | ||
James1988 | zaterdag 2 mei 2009 @ 04:10 | |
Het past weer wel binnen de algehele sfeer die NS Hispeed uitstraalt: het zweverige gedoe, met al dat geaaahaaahaaaaaaaoehoehoehoeoeeeeehoeeeehooeeeee oehoeee oeehoeee enzo ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 09:36 | |
En er zijn nieuwe foto's van de V250 van dichtbij in de loods: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=246747#p246747 | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2009 @ 09:44 | |
![]() ![]() Ik doe wel wat anders ![]() | ||
JeePee83 | zaterdag 2 mei 2009 @ 12:33 | |
quote:Eerder naar bed gaan ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 17:00 | |
Is een overstap in Winterswijk van 11 minuten veilig genoeg om te halen morgenvroeg? (gezien het hoge aantal storingen op Ah-Ww). Wordt daar überhaupt gewacht (wat toch wel moet kunnen met een uursdienst) of karren ze zo weg? | ||
Palmboom313 | zaterdag 2 mei 2009 @ 17:23 | |
quote:kom je vanaf arnhem of vanaf zutphen? | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 17:29 | |
quote:ik kom vanaf arnhem de bedoeling is oldenzaal-zutphen-arnhem-winterswijk-zutphen-apeldoorn in apeldoorn wil de de stoomtrein van 13.25u nemen, dus vertraging kan ik niet gebruiken... een half uur eerder is ook geen optie door de uursdienst op zondag | ||
Quyxz_ | zaterdag 2 mei 2009 @ 17:56 | |
Afgelopen nacht stond ik op station Den Bosch op mijn trein naar Utrecht te wachten. Komt er in één keer een ICE aan rijden. ![]() Kijk ik nog eens op de borden staat er "let op omroepbericht." Het bleek dus dat de ICE moest omrijden en ik moest nog 5 minuten wachten op mijn VIRM. ![]() | ||
James1988 | zaterdag 2 mei 2009 @ 18:03 | |
Als die ICE naar Utrecht ging had je die kunnen pakken, mits je een toeslagkaartje had (¤2,- bij de automaat). | ||
Ynske | zaterdag 2 mei 2009 @ 18:06 | |
klopt t dat ik net weer een stoomfluit ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 18:19 | |
quote:Ik heb er niks over gelezen, maar het zou mogelijk kunnen zijn natuurlijk ![]() | ||
Sj0rSz | zaterdag 2 mei 2009 @ 18:22 | |
quote:Klopt, dit weekend reed ICE via Den Bosch en Eindhoven naar Duitsland. | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:10 | |
![]() ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:15 | |
Jij vindt die dingen ook echt overal he, fles ![]() | ||
RubenK | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:16 | |
over 2 weken is die treinshow in mijn achtertuin ![]() flinke opkomst: http://www.treinshow.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=7 zal wel ontzettend druk zijn ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:18 | |
quote:Sort of ![]() SPOILEROkee, ik was getipt ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:24 | |
quote:Tuurlijk wordt het druk, ik kom ook namelijk ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:25 | |
quote:Dat ligt nou niet echt dicht bij elkaar volgens mij ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:25 | |
quote:En ik ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:26 | |
quote:Nee maar goed, Rotterdam Bergweg gaat ook ooit in conjunctie geschoten worden met Deventer ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:28 | |
Om er om 10u te zijn moet ik al om 6.56u de trein hebben zie ik nu ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:45 | |
quote:Je mag ook wel IETS later komen denk ik hoor ![]() | ||
RubenK | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:45 | |
haha ik word gewoon om 10 voor 10 wakker ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:49 | |
Ik kijk wel, Ik wil iig 1, misschien 2 slagjes naar Heerhugowaard doen met de stoomtrein, en verder zie ik wel wat er allemaal is. Misschien kan ik nog een aardig kwartetspelletje op de kop tikken voor m'n verzameling ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 2 mei 2009 @ 20:01 | |
quote:Ik moet nog wel ergens zo'n geluidje hebben op mijn pc | ||
Ofyles2 | zaterdag 2 mei 2009 @ 20:13 | |
quote:Zo snel mogelijk publiceren, hè? | ||
Peterselieman | zaterdag 2 mei 2009 @ 20:18 | |
quote:Moet ik m eerst wel weten te vinden | ||
Jump | zaterdag 2 mei 2009 @ 21:02 | |
quote:Je kan morgen ook nog hé ![]() | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 21:15 | |
Ziet er lekker uit... | ||
Jump | zaterdag 2 mei 2009 @ 21:17 | |
Mideelste motorke is precies kapot... | ||
dennistd | zaterdag 2 mei 2009 @ 21:18 | |
Zoek de verschillen:![]() |