quote:Varkensgriep legt Mexico-stad stil
De varkensgriep heeft vrijwel het hele openbare leven van Mexico-stad stilgelegd.
Uitgestorven
Uitgestorven straten, gesloten scholen en voetbalwedstrijden zonder publiek: dat is op dit moment het beeld in Mexico-stad; met 20 miljoen inwoners een van de grootste steden ter wereld. De autoriteiten nemen verregaande maatregelen in een poging de varkensgriep het hoofd te bieden.
Rampenfilms
Zo zijn restaurants en bars gesloten en zijn vrijwel alle openbare activiteiten en feesten afgelast. Intussen is er een run op videotheken ontstaan, omdat mensen thuis blijven. Ironisch genoeg zijn rampenfilms over virusuitbraken het popoulairst.
1300 besmet
Of alle voorzorgsmaatregelen effect hebben, blijft nog de vraag. Het aantal besmettingen stijgt gestaag. Zo'n 1300 mensen zijn nu besmet met het H1N1-virus, tussen de 80 en 100 mensen zijn intussen overleden.
Verdere verspreiding
Daarbij lijkt het erop dat het virus zich ook geografisch verder verspreid. In Californië, Texas en Kansas worden besmettingen gemeld, maar ook vanuit New York komen nu verontrustende signalen. Enige honderden leerlingen van een privéschool zitten met griepverschijnselen thuis; acht van hen zijn offcieel positief getest op het varkensgriepvirus. Aan de andere kant van de wereld meldt de Nieuw-Zeelandse minister van Volksgezondheid de waarschijnlijke besmetting van tien studenten met varkensgriep.
Azië waakzaam
Intussen nemen ook Aziatische landen hun voorzorgsmaatregelen. Passagiers uit Mexico worden op de vliegvelden van Tokio en Hong Kong extra in de gaten gehouden op griepverschijnselen. De gevolgen van het vogelgriepvirus H5N1 liggen immers nog vers in het geheugen.
© RTL Nieuws.nl
(inmiddels is ook Groot-Brittannië besmet met het H1N1 virus)quote:Varkensgriep dringt door tot in Europa
Het varkensgriepvirus is nu ook zeker doorgedrongen tot in Europa. Bij een 23-jarige student in het Spaanse Almansa is het virus vastgesteld.
Zeven
In Spanje, Denemarken, Groot-Brittannië en in Frankrijk worden nog verdachte gevallen onderzocht. Net ten zuiden van het Noord-Franse Lille, op zo'n honderd kilometer van Nederland, worden drie mensen met griepverschijnselen onderzocht, die net terug zijn uit Mexico.
Geen gevaar
Vooralsnog is het virus niet opgedoken in Nederland en lopen Nederlanders dus nog geen gevaar, zegt viroloog Osterhaus in RTL Nieuws.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://aktualne.centrum.c(...)anek.phtml?id=635843quote:Op maandag 27 april 2009 23:41 schreef Qwea het volgende:
Bron?
Nou ja, die taal spreek ik niet. Maar goedquote:Op maandag 27 april 2009 23:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
http://aktualne.centrum.c(...)anek.phtml?id=635843
Tři Če¨i testováni na prasečí chřipku, Tamiflu je dost
3 Tsjechen getest op varkensgriep, Tamiflu is afdoende.
Ze waren in ieder geval in Mexico geweest.quote:Op maandag 27 april 2009 23:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, die taal spreek ik niet. Maar goed
Zullen we oh-no-we're-all-gonna-die-sex hebben?quote:Op maandag 27 april 2009 23:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Weet je? Ik ben best wel bang.![]()
Tuurlijk.quote:Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Zullen we oh-no-we're-all-gonna-die-sex hebben?
Niet alleen in mexicoquote:Op maandag 27 april 2009 23:50 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Volgens mij raakt iedereen met een gezonde darmflora aan de dunne als ie in een willekeurige gure snackbar in Mexico een tortilla besteld.
Place your bets ladies & gentlemen, place you bets!quote:Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef whataboutit het volgende:
UK nu ook al rood? Ik gok morgen of overmorgen NL aan de beurt
aziatische huisgenotenquote:Op maandag 27 april 2009 23:50 schreef Bananenman het volgende:
Ik begin ook een beetje panisch te worden. Ik woon tijdelijk in Los Angeles en mijn huisgenoot is een gekke Aziaat die nu met een dikke trui in bed ligt en loopt te hoesten. Ik vrees voor mijn leven![]()
Morgen voor Sesamstraat is er een verdachte in Nederlandquote:Op maandag 27 april 2009 23:52 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Place your bets ladies & gentlemen, place you bets!
Leg eens uit?quote:Op maandag 27 april 2009 23:53 schreef Bierie het volgende:
Man wat een anti climax. Het is zelfs nog minder erg dan ik vermoedde.
Beginnen ze nu weer om 18:30 of nog steeds om 17:30?quote:Op maandag 27 april 2009 23:53 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Morgen voor Sesamstraat is er een verdachte in Nederland
Nog meer doden?quote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
Ik blijf me afvragen wat er gaat gebeuren als dit in china of india komt.
India: iets met 1 death = tragedy, 1 mil deaths = statistic.quote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
Zou wel goed tegen de mliieuvervuiling helpen.quote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
quote:Op maandag 27 april 2009 23:53 schreef Bierie het volgende:
Oh nee we gaan allemaal dood!
Man wat een anti climax. Het is zelfs nog minder erg dan ik vermoedde.
ja of niet. Want tot dusver zijn er geen doden gevallen buiten mexicoquote:
Dan mengt het zich met sars en is het einde van de mensheid helemaal een feit.quote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
Ach het enige land met doden is tot dusver Mexico. En meerdere media wijzen er op dat alle nieuwe incidenten te behandelen zijn met Tamiflu.quote:Leg eens uit?
Slecht verkapte tvp.
Is dit toch wel toffer:quote:
geen idee, we nemen de guldenmiddenweg, 18:00quote:Op maandag 27 april 2009 23:56 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Beginnen ze nu weer om 18:30 of nog steeds om 17:30?
Directeur van het rivm zegt net op tv dat H1N1 resistent is voor Tamiflu.quote:Op maandag 27 april 2009 23:59 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ach het enige land met doden is tot dusver Mexico. En meerdere media wijzen er op dat alle nieuwe incidenten te behandelen zijn met Tamiflu.
Aka de boel loopt weer met een sisser af. Welterusten iedereen
dan moeten ze heel snel dood gaan in de states in spanje anders geloof ik het nietquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Directeur van het rivm zegt net op tv dat H1N1 resistent is voor Tamiflu.
Ik zie een verband, het treft alleen spaanstaligenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
Waarom is spanje zo'n besmettinghaard aan het worden.
Al zou Tamiflu werken, dan zou het nog een chaos worden. Er is lang niet genoeg voor iedereen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Daar wonen nogal wat mensen uit Mexico / banden met Mexico. Gelukkig ga ik er volgende week heen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
puta gringosquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
Waarschijnlijk veel personenverkeer tussen Spanje en Mexico...quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
4,5 miljoen dosissen alleen voor nederland niet genoeg ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Al zou Tamiflu werken, dan zou het nog een chaos worden. Er is lang niet genoeg voor iedereen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
bring it to me!quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:06 schreef Wheelgunner het volgende:
Damn, mijn favoriete SHTF-scenario's gingen niet om lullige ziektes als dit. Wat moet ik nou met alle munitie
Zender?quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:07 schreef m0rena het volgende:
Mijn zus woont in Mexico en heb haar net aan de tel gehad en ze vertelde me dat er veel meer doden zijn dan dat er wordt verteld.. In het ziekenhuis waar een moeder van een vriendin werkt waren al rond de 100 doden gevallen en dat is dan maar 1 ziekenhuis.. Haar school blijft ook gesloten tot 6 mei en dan wordt er gekeken of het langer dicht moet blijven of niet.. Verschillende studenten uit Europa van haar universiteit zijn al terug gekeerd naar huis omdat het toch erger blijkt dan dat het hier lijkt..
Ja al de individuele berichten uit Mexico zeggen dat het veel erger is daar dan wordt gemeldquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:07 schreef m0rena het volgende:
Mijn zus woont in Mexico en heb haar net aan de tel gehad en ze vertelde me dat er veel meer doden zijn dan dat er wordt verteld.. In het ziekenhuis waar een moeder van een vriendin werkt waren al rond de 100 doden gevallen en dat is dan maar 1 ziekenhuis.. Haar school blijft ook gesloten tot 6 mei en dan wordt er gekeken of het langer dicht moet blijven of niet.. Verschillende studenten uit Europa van haar universiteit zijn al terug gekeerd naar huis omdat het toch erger blijkt dan dat het hier lijkt..
Ja toen er in 2006 een aardbeving was, werd er gemeld dat er 20.000 doden waren, in werkelijkheid waren dit er 200.000.. Ze nemen het niet zo nauw met de getallen..quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:10 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Ja al de individuele berichten uit Mexico zeggen dat het veel erger is daar dan wordt gemeld
of meneertje loopt een beetje loos te lullen voor aandachtquote:
dan redden maar 3 users uit de hele reeks het met gelukquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:09 schreef whataboutit het volgende:
wellicht word dit dan nog een topicreeks die in de geschiedenisboeken komt te staan, en daar heb ik dan gepost![]()
denken we wel aan patent?
Ik juist meer andersom. Mexico en cijfers......quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:11 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Sorry, maar ik blijf sceptisch over die individuele berichten.
Idd, als de marsmannetjes ooit komen kunnen ze een computerkraken en nalezen hoe de mensheid uitgeroeid is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:09 schreef whataboutit het volgende:
wellicht word dit dan nog een topicreeks die in de geschiedenisboeken komt te staan, en daar heb ik dan gepost![]()
denken we wel aan patent?
Toetquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:14 schreef Asgard het volgende:
Ik heb net de afgelopen twee topics gelezen en we kunnen deze reeks beter splitsen, de ene helft gaat naar ONZ en de andere naar BNW.
We proberen ons een beetje moed in te praten door er nogal laconiek over te doen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:14 schreef Asgard het volgende:
Ik heb net de afgelopen twee topics gelezen en we kunnen deze reeks beter splitsen, de ene helft gaat naar ONZ en de andere naar BNW.
eenschquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:19 schreef ASroma het volgende:
kredietcrisis, pandemie......ach allemaal een aanloopje naar 2012![]()
![]()
when was the last time the world wasn't falling a part?
Er is meer dan genoeg hoor, paniekzaaier. En anders verhogen ze de productie toch lekker. Het is geen toverdrankje dat eerst vijf maanden moet borrelen onder de volle maan ofzoquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Al zou Tamiflu werken, dan zou het nog een chaos worden. Er is lang niet genoeg voor iedereen.
Hij zegt dat, als je het virus echt hebt, het maar beperkt werkt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
fokkers die paniek gaan zaaien over een verkoudheidquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:27 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Hij zegt dat, als je het virus echt hebt, het maar beperkt werkt.
Waar haal jij uit dat het betekent dat het resistent is?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:19 schreef ASroma het volgende:
kredietcrisis, pandemie......ach allemaal een aanloopje naar 2012![]()
![]()
when was the last time the world wasn't falling a part?
wel je raam dicht doen he vannacht, dat virus waait zo bij je naar binnenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:31 schreef Tim21 het volgende:
tvp voor morgen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
wel je raam dicht doen he vannacht, dat virus waait zo bij je naar binnen
Verder gekeken, hij schetst een niet zo heel erg vrolijk beeld, maar eigenlijk niets wat we nog niet wisten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
fokkers die paniek gaan zaaien over een verkoudheid
Met de huidige informatie: Fout.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:51 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Aaaaaah, er word al een geval in Belgie gemeld.![]()
Slaap lekker iedereen.
quote:Het Interministerieel Commissariaat Influenza laat weten dat geen enkele van de zes verdachte gevallen in ons land effectief de Mexicaanse griep heeft opgelopen. De zes hebben testen ondergaan nadat zij symptomen van de griep vertoonden, maar de analyses van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV) waren allen negatief.
Drie kinderen
Het Commissariaat had vanavond op een persconferentie met premier Van Rompuy en minister van Volksgezondheid Onkelinx laten weten dat het zes mogelijke gevallen van de Mexicaanse griep in ons land onderzocht. Het ging om drie kinderen en drie volwassenen: "Twee mogelijke gevallen in Brussel, één in Vlaams-Brabant, één in Waals-Brabant, één in Oost-Vlaanderen en één in Limburg. Vier van die mensen kwamen uit Mexico, één iemand uit de Verenigde Staten en één iemand uit Argentinië is in contact geweest met iemand uit Mexico", aldus viroloog Marc Van Ranst, voorzitter van het Commissariaat. Eén eerder verdacht geval bleek gisterenavond al loos alarm.
Verwarrend
Van Ranst zegt dat er verder niet meer zal gecommuniceerd worden over mogelijke gevallen, tenzij een geval bevestigd wordt. Hij voorspelt dat er de komende dagen veel geruchten zullen zijn over verdachte gevallen in binnen- en buitenland. "Dat zal een paar dagen verwarrend blijven, met allerlei geruchten. Er kunnen twee zaken gebeuren. Ofwel horen we hier binnen twee weken niets meer van, ofwel zitten we binnen twee weken met een groeiende pandemie."
22 in Spanje
Volgens minister Trinidad Jiménez van Gezondheid zijn in Spanje mogelijk 22 mensen met varkensgriep besmet, aldus het Spaanse persbureau Europa Press. In de bij toeristen populaire regio Catalonië hebben misschien tien mensen het virus dat varkensgriep veroorzaakt, opgelopen. Ook in onder meer Andalusië, Madrid en op Mallorca zijn mogelijk mensen besmet geraakt. Jiménez zei op een persconferentie dat Madrid de ziekte onder controle heeft. Ze liet weten dat het land over voldoende medicijnen tegen de griep beschikt.
Drie in Denemarken
In Denemarken wordt ook gevreesd voor een besmetting, nu drie personen met symptomen van de ziekte in het ziekenhuis zijn opgenomen. Dat meldt de Copenhagen Post.
Twee in Schotland
De Schotse minister van volksgezondheid heeft twee gevallen van varkensgriep in Groot Brittannië bevestigd. De twee patiënten liggen in een ziekenhuis in Airdrie, nabij Glasgow. Ze bevinden zich op een geïsoleerde afdeling en zijn volgens minister Nicola Sturgeon aan de beterende hand.
Maskers
Ons land raadt intussen ook al de niet noodzakelijke reizen naar de getroffen gebieden in Mexico en de VS af. De regering stelt ook maskers en antivirale behandelingen ter beschikking. Zo heeft ons land 32 miljoen chirurgische maskers voor patiënten en 6 miljoen maskers die gebruikt worden voor gezondheidspersoneel die in risicogebieden werken. Die 6 miljoen maskers hebben een houdbaarheidsdatum tot 2010. De regering besliste daarom 9 miljoen euro vrij te maken om die maskers versneld te vervangen. Daarnaast beschikt ons land over 500.000 anti-virale behandelingen. Er zijn ook voldoende grondstoffen voor 2 miljoen bijkomende behandelingen. Daarvoor wordt 115.000 euro vrijgemaakt, legt minister Onkelinx uit.
Geen varkensgriep
Er is intussen ook beslist om voortaan te spreken van de Mexicaanse griep en niet van de varkensgriep. "Mexicaanse griep is misschien politiek niet correct, maar het heeft het voordeel van de eenvoud. Deze griep komt bij varkens niet voor. Ik merk dat ook andere landen er ook zo over beginnen te denken", aldus Van Ranst.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:51 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Aaaaaah, er word al een geval in Belgie gemeld.![]()
Slaap lekker iedereen.
Ik word persoonlijk een beetje moe van al dit geroep zonder bron.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:58 schreef Rots het volgende:
Er wordt al een geval gemeld in Oberhausen (Duitsland).![]()
We gaan allemaal dood.
En de 1e dode in NY, want daar zijn veel besmettingen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:02 schreef Kerol het volgende:
Ik neem aan dat vandaag (dinsdag dus) nog wel een geval in NL bekend wordt gemaakt.
Daar zijn toch iets meer neuraminidaseremmers beschikbaar dan in Mexico City gok ik.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:04 schreef Espabilado het volgende:
[..]
En de 1e dode in NY, want daar zijn veel besmettingen.
Dat zou dan een erg snelle verslechtering moeten zijn, zeker aangezien alle informatie tot nu toe er op wijst dat er geen complicaties zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:04 schreef Espabilado het volgende:
[..]
En de 1e dode in NY, want daar zijn veel besmettingen.
thats the first one.quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:27 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Hij zegt dat, als je het virus echt hebt, het maar beperkt werkt.
Waar haal jij uit dat het betekent dat het resistent is?
Wat ook de reden is dat er elk jaar een nieuw vaccin tegen de gewone griep is, klopt. Echter zien we nog wel hoe, of en wanneer er een nieuwe mutatie voorkomt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:33 schreef HostPorror het volgende:
[..]
Het zal resistent worden, al voordat het jou treft, virussen ontwikkelen you know
Resistentie is ook niet heel erg waarschijnlijk. Het neuraminidase gen bij griepvirussen is een zeer goed geconserveerd deel van het genoom. Dat betekent over het algemeen dat mutaties in zo'n gen vrij sterke negatieve effecten hebben en dergelijke mutaties zijn nu juist nodig voor resistentie tegen neuraminidaseremmers. Bovendien is er naast Tamiflu ook nog Relenza mocht er toch een variant onstaan die effectief en resistent tegen Tamiflu is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:25 schreef Omentuva het volgende:
En ook op het herhaalde journaal niets over resistentie.
hij heb wel gelijk, we gáán allemaal doodquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:00 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik word persoonlijk een beetje moe van al dit geroep zonder bron.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel mensen denken eigenlijk dat wé nu weer het einde van de wereld hebben bereikt? Zover ik weet overtreft dit meneer SARS nog niet.
Volgens mij overtreft het op dit moment niet eens het aantal beursgerelateerde doden in de laatste 6 maanden...quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel mensen denken eigenlijk dat wé nu weer het einde van de wereld hebben bereikt? Zover ik weet overtreft dit meneer SARS nog niet.
Zeker waar, maar Mexicanen kunnen ook zeer goed (en dan druk ik me nog matig uit) in het overdrijven zijn met name als het negatief kan om zo met name de overheid de schuld te kunnen geven. Gaat het een keer goed dan erkennen ze dat moeilijk. Dus 100 doden in 1 ziekenhuis? Ik betwijfel het... Zal eerder in de trend van 10 zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:13 schreef whataboutit het volgende:
[..]
Ik juist meer andersom. Mexico en cijfers......i dunno
want dit lijkt wel een stuk harder te gaan vooralsnog.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ze zaaien graag paniek. Zodat wij weer mondkapjes, griepvaccins en andere overdreven dingen overhoop gaan halen zodat de farma industrie wederom de zakken kunnen vullenquote:Op dinsdag 28 april 2009 05:14 schreef runaway het volgende:
Ik woon momenteel in Mexico City, straten zijn inderdaad een stuk leger, minder verkeer etc. MAAR heb ook wel het idee dat het enigzins overdreven wordt in de pers. De meeste mensen gaan nog steeds gewoon naar het werk, er zijn echt nog wel wat auto's op de weg. Alleen wat meer chauffeurs met mondkapjes whehe.
Buiten Mexico zijn er nog geen doden gevallen, ook een positief punt.....
Dan worden er heel wat mensen extra ziek, denk ikquote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
Lijkt me vrij overtrokken. Wellicht was de vrachtwagen nog niet langsgeweest die dag.quote:Op dinsdag 28 april 2009 05:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Neefje van een collega werkt in de supermarkt en schijnt dat mensen al serieus aan het hamsteren geslagen zijn. Moet zeggen toen ik vanavond boodschappen deed viel het me wel op dat de schappen van conserven , pakken rijst etc allemaal best wel leeg waren.
Opslagplek bestormen, deuren openbreken en alle computers en tv's die er staan jatten. Althans, dat lijkt me een gebruikelijk procesquote:Op dinsdag 28 april 2009 06:37 schreef Pacmaniac het volgende:
In het AD van vandaag (www.ad.nl) kwam ik dit stukje tegen:
In geheime opslagplaatsen liggen 5 miljoen doses Tamiflu klaar. Dat is geen vaccin tegen varkensgriep, maar een virusremmer. Het middel onderdrukt de groei van het virus. Aan een vaccin wordt de komende maanden hard gewerkt. Tot dan is de grote vraag wie bij een grote uitbraak als eersten de virusremmers krijgen, met het doel het aantal slachtoffers te minimaliseren en de maatschappij draaiende te houden. De opslagplekken zijn geheim, zegt Osterhaus, om een massale run op de medicijnen tegen te gaan.
Geheime locaties ..... Hoe zien die eruit en hoe precies zou er een "run" ontstaan op dergelijke middelen als ze ergens opgeslagen liggen en niet in de vrije verkoop zijn??
Raar verhaal
quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:56 schreef HeldenHart het volgende:
FoK! policy:
artikel 3.1:Het is niet toegestaand topics vol te 'spammen' met TerugVindPost's.
artikel 3.1.2:Alleen in tijden van nood(Britney Spears nieuws, RichCaliber topic, pandemie enz enz.) is het toegestaan een TerugVindPost te plaatsen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 05:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Neefje van een collega werkt in de supermarkt en schijnt dat mensen al serieus aan het hamsteren geslagen zijn. Moet zeggen toen ik vanavond boodschappen deed viel het me wel op dat de schappen van conserven , pakken rijst etc allemaal best wel leeg waren.
Wauw..dat is pas vooruit plannen...quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:10 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Ben er 1 van.Moest sowieso naar de supermarkt, maar heb wel even wat meer ingeslagen dan normaal gesproken. Om zeker te zijn dat ik voorlopig de supermarkt, wat vaak nogal druk is, niet meer binnen hoef mocht de hel toch nog losbarsten. Beter zeker dan sorry. Maar ja, ook na afgelopen dag is de staat Jalisco nog virusvrij.
Ik heb hier, in Amersfoort, ook nog geen enkel mondkapje gezien hoor, gelukkig nietquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:13 schreef superworm het volgende:
Gisteren in Utrecht nog geen enkel mondkapje gespot. Vandaag in A'foort nog eens kijken. Zal wel niet, Nederlanders zijn daar te nuchter voor.
Vanmorgen op Utrecht CS zag ik 1 persoon lopen met zo'n kapje, werd ook door iedereen nagekeken enzo, maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre zo'n mondkapje uberhaupt helpt?quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:13 schreef superworm het volgende:
Gisteren in Utrecht nog geen enkel mondkapje gespot. Vandaag in A'foort nog eens kijken. Zal wel niet, Nederlanders zijn daar te nuchter voor.
Die persoon voelt zich er waarschijnlijk veiliger door...dat is wat hem/haar helptquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:17 schreef byah het volgende:
[..]
Vanmorgen op Utrecht CS zag ik 1 persoon lopen met zo'n kapje, werd ook door iedereen nagekeken enzo, maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre zo'n mondkapje uberhaupt helpt?
Nja valt wel mee hoor, gewoon overal een pakje extra mee van nemen meer niet. Loop ook echt nog niet met kapje rond zoals sommige hier inmiddels al wel doen. Maar als je dan toch naar super gaat en dat virus ligt op 1 uur afstand vliegen van je af en je woont in een miljoenenstad waar een virus snel om zich heen kan grijpen zoals in Mexico Stad is gebeurd waarom zou je dan niet gelijk extra meenemen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Wauw..dat is pas vooruit plannen...
Mondkapjes, mits goed afgesloten en dus zonder kieren aan de zijkant, kunnen tijdens een echte griep-pandemie zeker nuttig zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:17 schreef byah het volgende:
[..]
Vanmorgen op Utrecht CS zag ik 1 persoon lopen met zo'n kapje, werd ook door iedereen nagekeken enzo, maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre zo'n mondkapje uberhaupt helpt?
Was het niet gewoon een Japanner met een verkoudheid?quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:17 schreef byah het volgende:
[..]
Survival of the fittest!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hey ik leef nog!
Gister zei de directeur van het RIVM dat een mondkapje niet veel hielp. Het is wel zo dat door een mondkapje een besmette persoon andere personen minder snel besmet, omdat hij/zij dan niet zo snel met bv zijn handen aan zijn mond zit en vervolgens weer aan iemand anders.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:39 schreef huhggh het volgende:
[..]
Mondkapjes, mits goed afgesloten en dus zonder kieren aan de zijkant, kunnen tijdens een echte griep-pandemie zeker nuttig zijn.
Of nu al daarvoor de tijd is aangebroken is voor mij nog lastig te zeggen.
Nee het was geen Japanner, gewoon een Nederlandse vrouw.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:49 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Was het niet gewoon een Japanner met een verkoudheid?
quote:
Oh, dacht dat je in Nederland woonde.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:34 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Nja valt wel mee hoor, gewoon overal een pakje extra mee van nemen meer niet. Loop ook echt nog niet met kapje rond zoals sommige hier inmiddels al wel doen. Maar als je dan toch naar super gaat en dat virus ligt op 1 uur afstand vliegen van je af en je woont in een miljoenenstad waar een virus snel om zich heen kan grijpen zoals in Mexico Stad is gebeurd waarom zou je dan niet gelijk extra meenemen?
Duurt 8 maanden om het te maken josti. Daarbij is Nederland niet de enige die het zou willen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:25 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Er is meer dan genoeg hoor, paniekzaaier. En anders verhogen ze de productie toch lekker. Het is geen toverdrankje dat eerst vijf maanden moet borrelen onder de volle maan ofzo
Met de volgende 2 alinea's erin:quote:
quote:Mr Cordova noted that the number of new cases reported by Mexico's largest government hospitals had declined during the past three days: from 141 on Saturday to 119 on Sunday and 110 on Monday.
[...]
In almost all swine flu cases outside Mexico, people have been only mildly ill and have made a full recovery.
Ik post het ook alleen maar, ik weet ook wel dat die titel paniekzaaiend overkomtquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:46 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Met de volgende 2 alinea's erin:
[..]
Dat lijkt het wel te worden maar dan moet het natuurlijk niet weer ineens gaan muteren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
The US, Canada, Spain and Britain have confirmed milder versions.
een griepje dus
ik verwacht het niet....quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:49 schreef davako het volgende:
[..]
Dat lijkt het wel te worden maar dan moet het natuurlijk niet weer ineens gaan muteren.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik post het ook alleen maar, ik weet ook wel dat die titel paniekzaaiend overkomt
en waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:59 schreef davako het volgende:
Eerlijk gezegt denk ik dat er ook al wel doden zijn gevallen in Amerika. Hier wordt echter niets van vermeld om massahysterie te voorkomen.
Vanwege gebrekkige kennis van virologie, gok ik.quote:
Ah nee, Als ik in NL zou wonen zou ik er inderdaad ook nog helemaal niet over nadenken om dat te gaan doen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:22 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Oh, dacht dat je in Nederland woonde.
Als je links bovenin bij Mexico kijkt bij de stad Tijuana:quote:
bron?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Een klein jochie is dus de dader.
Waar slaat dit nou weer op? Onderbouw je antwoord om welke reden zou ik een gebrekkige kennis van virologie hebben?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vanwege gebrekkige kennis van virologie, gok ik.
dat is pas een pimp ass mutatie dat het virus nu ontploft!!!quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:11 schreef buachaille het volgende:
In Zwitserland zijn 2 personen licht gewond geraakt door een ontploffend virus: http://www.ad.nl/diagnose(...)pvirus_ontploft.html
Iets met behandeling.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef davako het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Onderbouw je antwoord om welke reden zou ik een gebrekkige kennis van virologie hebben?
Het is een Al-Qaida virusquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:11 schreef buachaille het volgende:
In Zwitserland zijn 2 personen licht gewond geraakt door een ontploffend virus: http://www.ad.nl/diagnose(...)pvirus_ontploft.html
Weer zo een verhaal,quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:11 schreef buachaille het volgende:
Wat met behandeling? Er bestaan misschien middelen om de virus replicatie te verminderen zoals Tamiflu maar wat heb je daar aan als de symptomen pas na 7 dagen komen. In 7 dagen tijd kan dit persoon al best een aantal mensen hebben besmet. En daar komt nog eens bij dat ik niet denk dat er genoeg medicijnen aanwezig zijn in Mexico.quote:
laten we het zeggen dat ik zeer betwijfel of er mensen in de VS dood zijn gegaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef davako het volgende:
[..]
Wat met behandeling? Er bestaan misschien middelen om de virus replicatie te verminderen zoals Tamiflu maar wat heb je daar aan als de symptomen pas na 7 dagen komen. In 7 dagen tijd kan dit persoon al best een aantal mensen hebben besmet. En daar komt nog eens bij dat ik niet denk dat er genoeg medicijnen aanwezig zijn in Mexico.
daarom dus ook preventief een mondkapje drafgen en openbare plekken vermijdenquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef davako het volgende:
[..]
Wat met behandeling? Er bestaan misschien middelen om de virus replicatie te verminderen zoals Tamiflu maar wat heb je daar aan als de symptomen pas na 7 dagen komen. In 7 dagen tijd kan dit persoon al best een aantal mensen hebben besmet. En daar komt nog eens bij dat ik niet denk dat er genoeg medicijnen aanwezig zijn in Mexico.
Ja, die Mexicanen krijgen op het moment veel te verduren. Lijkt wel de wet van Murphy.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:09 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Ah nee, Als ik in NL zou wonen zou ik er inderdaad ook nog helemaal niet over nadenken om dat te gaan doen.
Nee woon lekker in het middelpunt van de wereld op het moment, virussen, aardbevingen en vliegtuigen die maar noodlandingen maken en in brand vliegen (gisteren in Guadalajara). Fijne week voor Mexico.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef davako het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Onderbouw je antwoord om welke reden zou ik een gebrekkige kennis van virologie hebben?
Eloquentie wint 't altijd nog van schreeuwen als een dorpsgek en rondrennen als een kip zonder kop.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Resistentie is ook niet heel erg waarschijnlijk. Het neuraminidase gen bij griepvirussen is een zeer goed geconserveerd deel van het genoom. Dat betekent over het algemeen dat mutaties in zo'n gen vrij sterke negatieve effecten hebben en dergelijke mutaties zijn nu juist nodig voor resistentie tegen neuraminidaseremmers. Bovendien is er naast Tamiflu ook nog Relenza mocht er toch een variant onstaan die effectief en resistent tegen Tamiflu is.
Ben in ieder geval erg benieuwd wat er daar nu allemaal gebeurd. Over 3/4 uur wordt amerika toch pas wakker?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
laten we het zeggen dat ik zeer betwijfel of er mensen in de VS dood zijn gegaan.
maar als je gelijk hebt is volgende week half amerika besmet dus we zullen het zien
Ja die dus.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
deze dus http://www.guardian.co.uk(...)arch-outbreak-source
Lees eens inhoudelijk die twee berichten, het ene bericht geeft toch geen antwoord op het andere? Met je eloquentie pfff.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:31 schreef Omentuva het volgende:
[..]
[..]
Eloquentie wint 't altijd nog van schreeuwen als een dorpsgek en rondrennen als een kip zonder kop.
volgens mij is het rond 16:00 hier een uur of 9 daar.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:31 schreef davako het volgende:
[..]
Ben in ieder geval erg benieuwd wat er daar nu allemaal gebeurd. Over 3/4 uur wordt amerika toch pas wakker?
Bronquote:Sky News: World Health Organization says there are several swine flu cases in China.
about 1 hour ago from BNO Headquarters
quote:BEIJING - There are no "probable" or confirmed human cases of swine flu in China, but authorities are investigating several people with suspicious symptoms, the World Health Organization said Tuesday.
De tijd in New York is dacht ik zes uur vroeger dan bij ons.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:35 schreef Rahl het volgende:
[..]
volgens mij is het rond 16:00 hier een uur of 9 daar.
Jij had het over de VS, waar het aantal gevallen eigenlijk nog vrij beperkt is en met een CFR van 1-2% en fatsoenlijke behandeling het niet erg waarschijnlijk is dat er op dit moment al mensen zijn overleden. Daarnaast zijn de gevallen in de VS milder dan in Mexico.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef davako het volgende:
[..]
De hitleriaanse President heeft niets. Ach ja natuurlijk!quote:Obama's swine flu scare after shaking hands with archaeologist who died 24 hours later
A man who shook Barack Obama's hand in Mexico died the next day from symptoms similar to those of swine flu.
The White House insisted the President's health was not in any danger, but he was said to be taking the threat of an epidemic 'very seriously'.
bron
Mogelijk 1.800 zieken in dat dorpje en twee doden (baby's) - de ziekte heeft zich er wel snel verspreid, maar een echte killer kan ik het daar dan niet noemen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
deze dus http://www.guardian.co.uk(...)arch-outbreak-source
Spoor jij wel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De hitleriaanse President heeft niets. Ach ja natuurlijk!
Ja je zou toch op z'n minst verwachten dat ie ter plekke dood neer was gevallen nadat hij iemand die is overleden aan dit virus een hand gegeven had.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat denk je zelfquote:
Maar denk je ook dat de gevallen in Tijuana anders zijn dan de gevallen in San Diego? Deze steden liggen namelijk practisch aan elkaar. De meeste slachtoffers in Mexico zijn toch overleden aan een Longontsteking die ze er bovenop kregen? Dus in dat opzicht kan je het inderdaad beter in Amerika krijgen dan in Mexico.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij had het over de VS, waar het aantal gevallen eigenlijk nog vrij beperkt is en met een CFR van 1-2% en fatsoenlijke behandeling het niet erg waarschijnlijk is dat er op dit moment al mensen zijn overleden. Daarnaast zijn de gevallen in de VS milder dan in Mexico.
Mijn punt is dat de gevallen in America bekend 'mild' zijn en dat er daar die anti-virale middelen op zijn toegepast. Een dode zou waarschijnlijk een mutatie betekenen, en daar ging de quote over. ('t zou een erg snelle complicatie zijn.)quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:35 schreef davako het volgende:
[..]
Lees eens inhoudelijk die twee berichten, het ene bericht geeft toch geen antwoord op het andere? Met je eloquentie pfff.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mijn god, wat een sensationalistisch stukje van de Mail...quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
24 uur is een week? Interessant.quote:Mr Solis had taken Mr Obama on a tour of the museum on April 16, a week before his death.
Klopt het is mij bekend dat tot nu toe alle gevallen buiten Mexico mild lijken te zijn. Misschien is het virus wel helemaal niet gemuteerd maar gaan de Mexicanen gewoon dood door gebrek aan juiste medicijnen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:43 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de gevallen in America bekend 'mild' zijn en dat er daar die anti-virale middelen op zijn toegepast. Een dode zou waarschijnlijk een mutatie betekenen, en daar ging de quote over. ('t zou een erg snelle complicatie zijn.)
quote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
sou niet zoooo goed helpen. het sou veeeeeeel beter helpen als er een hoop Amerikanen de pijp uitgingen, omdat zij natuurlijk per capta een veeeeeeeeeel grotere carbon footprint hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 23:56 schreef Aanvoerder het volgende:
sou wel goed tegen de mliieuvervuiling helpen.
Als dit zo is, mag de wereld wel helpen door het sturen van de juiste medicijnen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:46 schreef davako het volgende:
[..]
Klopt het is mij bekend dat tot nu toe alle gevallen buiten Mexico mild lijken te zijn. Misschien is het virus wel helemaal niet gemuteerd maar gaan de Mexicanen gewoon dood door gebrek aan juiste medicijnen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja je zou toch op z'n minst verwachten dat ie ter plekke dood neer was gevallen nadat hij iemand die is overleden aan dit virus een hand gegeven had.
Ah, juist.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:55 schreef Omentuva het volgende:
Nou, ik ben Yeats lezen, en 't zou me niets verbazen als dat meer weg heeft van doemsdag dan alles in dit topic gecombineerd.
Niet qua doden (gelukkig) toch?quote:Op dinsdag 28 april 2009 02:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
want dit lijkt wel een stuk harder te gaan vooralsnog.
Tot nu toe is er nog niet veel aan de hand...behalve in Mexico zelf. Daar hebben ze het moeilijk.quote:
Die kunnen mogelijkerwijs anders zijn ja. Bij veel van dit soort virussen zijn simpele puntmutaties al voldoende. Maar zoals ik al zei zijn niet alleen de meeste gevallen in de VS milder, maar is de mogelijkheid tot behandeling een stuk beter en daarnaast ook de voorkoming van verspreiding. Ook is niet elk geval van griepsymptomen een geval van deze specifieke H1N1 variant natuurlijk. Griep komt gewoonlijk ook wel redelijk wat voor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:42 schreef davako het volgende:
[..]
Maar denk je ook dat de gevallen in Tijuana anders zijn dan de gevallen in San Diego? Deze steden liggen namelijk practisch aan elkaar. De meeste slachtoffers in Mexico zijn toch overleden aan een Longontsteking die ze er bovenop kregen? Dus in dat opzicht kan je het inderdaad beter in Amerika krijgen dan in Mexico.
Reken maar van Yesquote:
quote:(CNN) -- The world hasn't seen a pandemic in 41 years, when the "Hong Kong" flu crossed the globe and killed about one million people worldwide. If swine flu reaches pandemic levels, what would happen next?
Recurrent outbreaks of Avian Influenza and the outbreak of SARS in 2003 rang alarm bells as potential pandemics.
Although both jumped the "animal-to-human" barrier, neither disease mutated enough to enable sustained human-to-human infection, said Dr. K.Y. Yuen, head of microbiology at Hong Kong University.
Strictly speaking, Avian Influenza and SARS did not become pandemics because they were too good at killing their hosts.
"For a sustained pandemic, it needs to be able to maintain human-to-human contact without killing its host off," he said.
Avian influenza "never became a man-to-man disease," said Dr. Lo Wing-Luk, an infectious disease expert.
"Swine flu is already a man-to-man disease, which makes it much more difficult to manage . and swine flu appears much more infectious than SARS."
But the WHO cautions, it cannot say whether or not it will indeed cause a pandemic. According to epidemiologists and health experts, here's what the world might see if there is another pandemic, based on past experience:
The disease would skip from city to city over an 18-to-24 month period, infecting more than a third of the population. World health Organization officials believe as many as 1.5 billion people around the globe would seek medical care and nearly 30 million would seek hospitalization. Based on the last pandemic and current world population, as many as 7 million people could die, epidemiologists said.
"Hospitals will become overcrowded, schools will close, businesses will close, airports will be empty," Dr. Lo said.
"Business will become very bad, as people avoid as much social contact as possible," added Dr. Yuen.
Health facilities will become overrun with patients and there would be less-than-adequate staffing, as medical health professionals fall ill themselves, experts say. "We saw cases in SARS where people who should have gone to the hospital for things like cancer treatment didn't go, and that resulted in higher deaths," Dr. Lo said.
advertisement
The very young and very old will likely be the most susceptible to the illness.
Experts caution, much is still unknown about the current swine flu virus and its severity and it is too early to say whether it will lead to a pandemic. Right now, the focus is on finding answers and containing the spread.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:23 schreef Dynd het volgende:
[..]
Oh, ok, zie het nu pas en wou het even delen
Ik vind het wel opvallend dat uit de regio Afrika en M-Oosten vrijwel geen nieuws komt..quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef Burakius het volgende:
Als het maar niet in midden-Afrika komt. Dan zijn de poppen aan het dansen.
Dat zullen waarschijnlijk landen zijn met minder reizigers richting mexico. Ik denk dat wanneer het virus eenmaal via de Zuid-Afrikaanse vliegvelden richting Afrika trekt de pandemie echt gaat beginnen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat uit de regio Afrika en M-Oosten vrijwel geen nieuws komt..
Waaromquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef Burakius het volgende:
Als het maar niet in midden-Afrika komt. Dan zijn de poppen aan het dansen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Bierie het volgende:
Zo lekker een bammetje bacon erbij en het topic weer verder volgen
ik snap ook niet dat dat in de trein wordt vervoert!quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:29 schreef Keiichi het volgende:
Varkensgriep-kweekje ontploft in trein
Ach, zoiets kan er ook nog wel bovenop
Misschien per trein omdat het niet zo heel erg schadelijk is?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik snap ook niet dat dat in de trein wordt vervoert!
Onze kant op.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef byah het volgende:
Ik vind het nog steeds bizar dat er van de 20 miljoen inwoners van Mexico City, er maar 1600 ziek zijn geworden, óf er is veel meer aan de hand wat uit de media gehouden wordt, óf het valt allemaal reuze mee en het griepje waait wel weer over.
Volgens de berichten in Mexico zelf, is het veel erger dan naar de buitenwereld toe wordt gebracht.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef byah het volgende:
Ik vind het nog steeds bizar dat er van de 20 miljoen inwoners van Mexico City, er maar 1600 ziek zijn geworden, óf er is veel meer aan de hand wat uit de media gehouden wordt, óf het valt allemaal reuze mee en het griepje waait wel weer over.
televaagquote:Mogelijk Mexicaanse griep in China
PEKING - De Chinese autoriteiten onderzoeken mogelijke gevallen van Mexicaanse griep. Dat zei de vertegenwoordiger van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in China dinsdag. „Er worden verscheidene verdachte gevallen onderzocht”, zei Hans Troedsson.
China is de afgelopen jaren al zwaar getroffen door SARS en de vogelgriep.
In Mexico zijn waarschijnlijk 152 mensen overleden als gevolg van de Mexicaanse griep. De ziekte is ook al opgedoken in onder meer Spanje en Groot-Brittannië.
Want? In een vliegtuig was het even goed ontploft, in de auto ook? Het heeft verder niet zoveel met die trein te maken...quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Beter voor het milieuquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat is dan een soort van contradictie. De berichten zeggen dat het veel erger is dan de berichten tot nu toequote:Op dinsdag 28 april 2009 11:33 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Volgens de berichten in Mexico zelf, is het veel erger dan naar de buitenwereld toe wordt gebracht.
Ad.nlquote:Nederland wapent zich tegen uitbraak
Door MONICA BEEK EN MARK VAN DER WERF
ROTTERDAM - Wie 20 tot 40 jaar oud is, lijkt de meeste kans te hebben op de ernstigste vorm van varkensgriep.
afbeelding vergroten Treinreizigers in Mexico met mondkapjes. FOTO EPA
Van de Mexicaanse patiënten die bezweken, kwamen de meesten uit deze leeftijdsgroep.
,,Dat is heel ongewoon,’’ zegt viroloog Ab Osterhaus. ,,Een verklaring hebben we er nog niet voor.’’ Over het algemeen zijn juist ouderen het meest vatbaar voor griep.
In Nederland zijn zeker vier mensen getest op het virus, onder wie een piloot. Allen hadden na een bezoek aan Mexico griepverschijnselen. Zij bleken niet besmet te zijn met het gevreesde virus. In Spanje is maandag wel een nieuw geval geconstateerd. ,,Dat betekent dat we alert moeten zijn op verdere verspreiding van het virus,’’ zegt Osterhaus. ,,Ook in Nederland komen mensen aan uit besmet gebied.’’
Op Schiphol krijgen passagiers die van en naar Mexico reizen een brief van de GGD. Daarin staat dat ze de huisarts moeten bellen als ze binnen een week koorts krijgen of veel hoesten. Reizigers naar Mexico wordt aangeraden vaak hun handen te wassen en uit te kijken voor niezende mensen. Dinsdag zet de GGD ook billboards met dezelfde informatie op de luchthaven.
Volgens Osterhaus is dat afdoende. ,,Het is nog niet nodig iedereen individueel te controleren. Al moet dat beleid wel steeds worden geëvalueerd.’’
Mocht iemand in Nederland varkensgriep blijken te hebben, dan treedt een rampenplan in werking. In dit geval het draaiboek grieppandemie, waarin alle gezondheidsdiensten samenwerken. Besmette mensen worden dan geïsoleerd, het liefst in de eigen woning. De huisarts of een GGD-arts neemt bloed af, beschermd met handschoenen, mondkap, bril en schort met lange mouwen. Het monster wordt vervolgens driedubbel verpakt door een koerier vervoerd naar het laboratorium van het RIVM in Bilthoven of het Erasmus MC in Rotterdam. In de vier gevallen van vermeende varkensgriep is dat de afgelopen dagen ook zo gebeurd.
Van alle rampen is een grieppandemie de grootste angst van de Nederlandse overheid. Het is heel waarschijnlijk dat het een keer gebeurt. Als het zover is, zijn de effecten ingrijpend, staat in een brief van het ministerie van Binnenlandse Zaken aan de Tweede Kamer van mei 2008. In het zwartste scenario zouden er alleen al in Nederland 80.000 doden vallen. Eind 2009 staat een oefening op het programma om de draaiboeken te testen.
In geheime opslagplaatsen liggen 5 miljoen doses Tamiflu klaar. Dat is geen vaccin tegen varkensgriep, maar een virusremmer. Het middel onderdrukt de groei van het virus. Aan een vaccin wordt de komende maanden hard gewerkt. Tot dan is de grote vraag wie bij een grote uitbraak als eersten de virusremmers krijgen, met het doel het aantal slachtoffers te minimaliseren en de maatschappij draaiende te houden. De opslagplekken zijn geheim, zegt Osterhaus, om een massale run op de medicijnen tegen te gaan.
Tamiflu-fabrikant Roche heeft inmiddels de productie van de virusremmer verhoogd. ,,We kunnen per jaar 400 miljoen doses produceren,’’ zegt de woordvoerder. Internetapotheek Mijnapotheek.nl ziet al een verhoogde vraag naar het middel. ,,Dit weekend zag ik ineens bestellingen voor Tamiflu. Dat gebeurt normaal nooit. Ik vond het vreemd, tot ik het nieuws zag,’’ zegt apotheker A. de Meere. Of zijn klanten de pillen toegestuurd krijgen, hangt af van hun eigen huisarts. ,,Die moet ik eerst toestemming vragen. Sommigen vinden het onzin, anderen zijn wel gevoelig voor de onrust.’’
Zoiets vervoer je toch in een bestel busje met extra speciale super voorzorgsmaatregelen. Of ben ik nou gek.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:34 schreef Dzy het volgende:
[..]
Want? In een vliegtuig was het even goed ontploft, in de auto ook? Het heeft verder niet zoveel met die trein te maken...
Je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat is dan een soort van contradictie. De berichten zeggen dat het veel erger is dan de berichten tot nu toe
De bron staat gewoon vermeld: http://www.channelnewsasi(...)/view/425395/1/.htmlquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:33 schreef ApZwanenberg het volgende:
Wikipedia meldt één geval in Zuid Korea. Nou is Wikipedia niet echt de meest betrouwbare bron en ik weet ook niet of het al eerder is gemeld, maar toch.
Het valt ook allemaal reuze mee. De meeste mensen lijken niet echt een idee te hebben van wat een pandemie nou precies inhoudt en wat de gevolgen in b.v. Nederland zouden zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef byah het volgende:
Ik denk niet dat dit in een passagierstrein vervoerd is... en ik denk dat er meer ongelukken op de weg dan met treinen gebeuren to be honest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zoiets vervoer je toch in een bestel busje met extra speciale super voorzorgsmaatregelen. Of ben ik nou gek.
Weet je hoe druk het OV is?
Dus dat! Nu valt het natuurlijk niet echt mee als er in een jaar 400.000 mensen sterven in plaats van de gebruikelijke 130.000, maar er wordt af en toe net gedaan alsof de hele mensheid weggevaagd gaat wordenquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het valt ook allemaal reuze mee. De meeste mensen lijken niet echt een idee te hebben van wat een pandemie nou precies inhoudt en wat de gevolgen in b.v. Nederland zouden zijn.
Griep is een virusziekte, daar zijn in principe geen medicijnen tegen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:38 schreef Qwea het volgende:
sue me, maar ik heb er over zitten denken om tamiflu te bestellen. MM heeft me zitten uitlachen![]()
![]()
En dat zijn situaties als in 1918, inmiddels zijn we bijna een eeuw epidemologisch en moleculair biologisch onderzoek verder. Naast betere behandelingsmethoden zijn er ook veel betere voorzorgsmaatregelen voor preventie, verspreiding, etcetera. De media houdt natuurlijk wel van sensatie, maar in werkelijkheid is het allemaal niet zo spannend.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dus dat! Nu valt het natuurlijk niet echt mee als er in een jaar 400.000 mensen sterven in plaats van de gebruikelijke 130.000, maar er wordt af en toe net gedaan alsof de hele mensheid weggevaagd gaat worden
Ik weetsquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:40 schreef Dzy het volgende:
Dat is ook wel schromelijk overdreven QweaOverigens is de fabrikant daarvan wel blij met zo'n uitbraak en dan zo'n bende huisvrouwen die zwaar overreageert.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Griep is een virusziekte, daar zijn in principe geen medicijnen tegen.
who.itquote:Swine influenza - update 3
27 April 2009 -- The current situation regarding the outbreak of swine influenza A(H1N1) is evolving rapidly. As of 27 April 2009, the United States Government has reported 40 laboratory confirmed human cases of swine influenza A(H1N1), with no deaths. Mexico has reported 26 confirmed human cases of infection with the same virus, including seven deaths. Canada has reported six cases, with no deaths, while Spain has reported one case, with no deaths.
Further information on the situation will be available on the WHO website on a regular basis.
WHO advises no restriction of regular travel or closure of borders. It is considered prudent for people who are ill to delay international travel and for people developing symptoms following international travel to seek medical attention, in line with guidance from national authorities.
There is also no risk of infection from this virus from consumption of well-cooked pork and pork products. Individuals are advised to wash hands thoroughly with soap and water on a regular basis and should seek medical attention if they develop any symptoms of influenza-like illness.
1918 stierven er op een bevolking van 6 miljoen? 40.000 mensen aan die griep. Kut natuurlijk als je halve familie er aan onderdoor gaat. Maar echt niet zó dramatisch als er vaak over gedaan wordt. In het zwartste scenario tot nu toe gaat men uit van 80.000 doden in Nederland.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat zijn situaties als in 1918, inmiddels zijn we bijna een eeuw epidemologisch en moleculair biologisch onderzoek verder. Naast betere behandelingsmethoden zijn er ook veel betere voorzorgsmaatregelen voor preventie, verspreiding, etcetera. De media houdt natuurlijk wel van sensatie, maar in werkelijkheid is het allemaal niet zo spannend.
Enkel tegen een bacterie. Tamiflu remt, geneest niet.quote:
vind ik erg genoegquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
1918 stierven er op een bevolking van 6 miljoen? 40.000 mensen aan die griep. Kut natuurlijk als je halve familie er aan onderdoor gaat. Maar echt niet zó dramatisch als er vaak over gedaan wordt. In het zwartste scenario tot nu toe gaat men uit van 80.000 doden in Nederland.
Alleen tegen een bacterie kun je wat doen. Een virus komt en die gaat ook weer weg. Je lichaam moet het zelf oplossen en dat is in de meeste gevallen ook geen enkel probleem!quote:
Normaal gesproken sterven er aan een griep in Nederland rond de 2000-3000 mensen per jaar. Het zou dan nu, in het slechtste geval, 30 keer zoveel zijn. In plaats van dat er dan, zoals nu, 130.000 mensen per jaar het leven laten zou het er 200.000 zijn. Nog niet eens twee keer zoveel. Kut als je er aan sterft, maar goed, je kan het maar gehad hebben. Ooit moet je tochquote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Bierie het volgende:
Zo lekker een bammetje bacon erbij en het topic weer verder volgen
Antibiotica doden effectief bacteriën ja, maar dat betekent niet dat antivirale medicijnen geen geneesmiddelen tegen virusinfecties zijn. Neuraminidaseremmers verhinderen de reproductie / verspreiding van het virus, waardoor het virus vaak ook gewoon verdwijnt op termijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Enkel tegen een bacterie. Tamiflu remt, geneest niet.
ah! Kijk, dat wisikniequote:Op dinsdag 28 april 2009 11:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Antibiotica doden effectief bacteriën ja, maar dat betekent niet dat antivirale medicijnen geen geneesmiddelen tegen virusinfecties zijn. Neuraminidaseremmers verhinderen de reproductie / verspreiding van het virus, waardoor het virus vaak ook gewoon verdwijnt op termijn.
face it... de meeste mensen die zullen sterven zullen mensen op leeftijd zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:49 schreef Qwea het volgende:
[quote]Op dinsdag 28 april 2009 11:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Normaal gesproken sterven er aan een griep in Nederland rond de 2000-3000 mensen per jaar. Het zou dan nu, in het slechtste geval, 30 keer zoveel zijn. In plaats van dat er dan, zoals nu, 130.000 mensen per jaar het leven laten zou het er 200.000 zijn. Nog niet eens
Ja hallo, nu nog niet
Wat denkt iedereen er luchtig over
of je leest het topic evenquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef ASroma het volgende:
het zou wel een mooi middel tegen de vergrijzing zijn, aangezien al die oudjes met hun weerstand gelijk het loodje leggen.....
De wereld is een fucking dorp geworden hè, met al die rondtrekkende mensenquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:53 schreef indahnesia.com het volgende:
Best een rappe verspreiding zo volgens het nieuws. Beetje spannend is het wel eigenlijk
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het immuunsysteem de boel vervolgens even afhandelt. Bij HIV is het daarom bijvoorbeeld op dit moment zo dat met de beschikbare middelen het virus stilgelegd kan worden, maar niet verdwijnt.quote:
Wake Up.quote:As Swine Flu Spreads, Conspiracy Theories of Laboratory Origins Abound
This is rather astonishing to realize, because for this to have been a natural combination of viral fragments, it means an infected bird from North America would have had to infect pigs in Europe, then be re-infected by those some pigs with an unlikely cross-species mutation that allowed the bird to carry it again, then that bird would have had to fly to Asia and infected pigs there, and those Asian pigs then mutated the virus once again (while preserving the European swine and bird flu elements) to become human transmittable, and then a human would have had to catch that virus from the Asian pigs -- in Mexico! -- and spread it to others. (This isn't the only explanation of how it could have happened, but it is one scenario that gives you an idea of the complexity of such a thing happening).
Ja, tot nu toe mensen tussen de 20 en 40 jaar las ik. Maar toch zijn in principe ouderen en kinderen het vaakst de klos. Het zijn ook nog maar voorlopige cijfers, gebaseerd op een paar doden, de statistiek is nog niet echt betrouwbaar.quote:
Vertel mij wat, ik ga (als het goed is dus) de 20e mei voor 10 dagen naar Nederland..quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:54 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
De wereld is een fucking dorp geworden hè, met al die rondtrekkende mensen
Blijkbaar, anders had je wel gelezen dat voorlopig juist gezonde volwassenen tussen de 20-30 zijn overledenquote:
ok men neemt 2 patienten met beide swine flu.quote:
Toch kut, als je moslim bent en je hele leven keurig halal geleefd hebtquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat was de 1é nederlander die aan de varkensgriep overleed!
Mensen met een sterk afweer systeem zijn met name de klos. En dat zijn jongeren. Mensen van 80 hebben nou niet bepaald een sterk afweersysteem.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, tot nu toe mensen tussen de 20 en 40 jaar las ik. Maar toch zijn in principe ouderen en kinderen het vaakst de klos. Het zijn ook nog maar voorlopige cijfers, gebaseerd op een paar doden, de statistiek is nog niet echt betrouwbaar.
jah die hebben een grotere kans om het op te lopen, omdat ze meer actief zijn en overal komen. Zolang het bejaardenhuis niet besmet is zitten ze veilig jahquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:58 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Blijkbaar, anders had je wel gelezen dat voorlopig juist gezonde volwassenen tussen de 20-30 zijn overleden
patient 1, betweterquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:59 schreef ASroma het volgende:
[..]
ok men neemt 2 patienten met beide swine flu.
patient 1
jongeman 25 jaar
patient 2
oude man 86 jaar
wie zou nu de grootste kans hebben denk je? fail........laat me niet lachen gast.!
En om eraan te overlijden omdat het afweersyteem tegen ze werkt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
jah die hebben een grotere kans om het op te lopen, omdat ze meer actief zijn en overal komen. Zolang het bejaardenhuis niet besmet is zitten ze veilig jahomfg!
geestelijke instabiliteit alomquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, hij laat tenminste zien dat naast fysieke symptomen de varkensgriep ook leidt tot mentale afwijkingen.
Je ziet iets verkeerd, tot nu toe zijn er weinig mensen besmet geraakt dus je kunt moeilijk spreken van goede statistieken. En dat er in die groep vooral de 20 - 40 jarigen worden geraakt is niet gek als je ziet hoe de ziekte zich versprijdt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mensen met een sterk afweer systeem zijn met name de klos. En dat zijn jongeren. Mensen van 80 hebben nou niet bepaald een sterk afweersysteem.
Of zie ik iets verkeerd?
whehe.. p0wned.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Toch kut, als je moslim bent en je hele leven keurig halal geleefd hebt
stop alsjeblieftquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
En om eraan te overlijden omdat het afweersyteem tegen ze werkt.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon het topic even lezen.
Ja, dat zie je verkeerd. Om een ziekte te overleven moet je lichamelijk wel een veer kunnen laten. Normaal gesproken kunnen mensen tussen de 20 en 50 jaar dat, die zijn kerngezond, goed doorvoed en hebben een bewezen goed werkende rode bloedlichaampjes. Maar goed, ik ben geen arts....quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mensen met een sterk afweer systeem zijn met name de klos. En dat zijn jongeren. Mensen van 80 hebben nou niet bepaald een sterk afweersysteem.
Of zie ik iets verkeerd?
jeps, het gaat hard inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:00 schreef horned_reaper het volgende:
Second case of swine flu confirmed in Spain, Valencia.
http://www.elpais.com/art(...)90428elpepusoc_4/Tes
FIrst case of swine flu is now confirmed in South Korea
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:2009_swine_flu_outbreak_table
First Case of Swine flu is now Confirmed in Israel
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8022340.stm
10 new cases of swine flu are now confirmed for New Zeeland
http://twitter.com/BreakingNews
Het begint nu opeens heel snel te gaan....
Als jij een sterk immuun-systeem hebt, zal deze heftiger en agressiever reageren wanneer je het oploopt. Dat zorgt voor de hogere sterfgetallen in mexico jahquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
jah die hebben een grotere kans om het op te lopen, omdat ze meer actief zijn en overal komen. Zolang het bejaardenhuis niet besmet is zitten ze veilig jahomfg!
Ik hoor net dat in het plaatje Zielona Góra in Polen ook de eerste patient met Swine flu is opgedoken, maar ik kan nog niet zo snel een bron vindenquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jeps, het gaat hard inderdaad.
Ik denk dat het meevalt. De herkenning van de symptomen is nu pas aan de orde. Het kan misschien al wel een hele tijd bezig zijn geweest waarbij de meeste mensen gewoon zijn genezen en de dood van sommigen aan andere oorzaken is toegewezen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jeps, het gaat hard inderdaad.
ja precies jij snapt hem, maar je hebt nog altijd een grotere kans om het te overleven als je 2 specifieke gevallen naast elkaar legt, 25 jarige of een 86 jarige. Zal de 25-jarige door zijn fysieke gesteldheid het eerder overleven.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:04 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Als jij een sterk immuun-systeem hebt, zal deze heftiger en agressiever reageren wanneer je het oploopt. Dat zorgt voor de hogere sterfgetallen in mexico jahomfg!
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&vps=1&jsv=155c&oe=UTF8&msa=0&msid=109496610648025582911.0004686892fbefe515012quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:05 schreef tuxepux het volgende:
Welke kaart is nou echt actueel? Die op www.spaansegriep.nl (=google maps) in elk geval niet, volgens mij..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |