quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De hitleriaanse President heeft niets. Ach ja natuurlijk!
Mijn god, wat een sensationalistisch stukje van de Mail...quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De hitleriaanse President heeft niets. Ach ja natuurlijk!
24 uur is een week? Interessant.quote:Mr Solis had taken Mr Obama on a tour of the museum on April 16, a week before his death.
Klopt het is mij bekend dat tot nu toe alle gevallen buiten Mexico mild lijken te zijn. Misschien is het virus wel helemaal niet gemuteerd maar gaan de Mexicanen gewoon dood door gebrek aan juiste medicijnen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:43 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de gevallen in America bekend 'mild' zijn en dat er daar die anti-virale middelen op zijn toegepast. Een dode zou waarschijnlijk een mutatie betekenen, en daar ging de quote over. ('t zou een erg snelle complicatie zijn.)
quote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
Ik blijf me afvragen wat er gaat gebeuren als dit in china of india komt.
sou niet zoooo goed helpen. het sou veeeeeeel beter helpen als er een hoop Amerikanen de pijp uitgingen, omdat zij natuurlijk per capta een veeeeeeeeeel grotere carbon footprint hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 23:56 schreef Aanvoerder het volgende:
sou wel goed tegen de mliieuvervuiling helpen.
Als dit zo is, mag de wereld wel helpen door het sturen van de juiste medicijnen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:46 schreef davako het volgende:
[..]
Klopt het is mij bekend dat tot nu toe alle gevallen buiten Mexico mild lijken te zijn. Misschien is het virus wel helemaal niet gemuteerd maar gaan de Mexicanen gewoon dood door gebrek aan juiste medicijnen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja je zou toch op z'n minst verwachten dat ie ter plekke dood neer was gevallen nadat hij iemand die is overleden aan dit virus een hand gegeven had.
Ah, juist.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:55 schreef Omentuva het volgende:
Nou, ik ben Yeats lezen, en 't zou me niets verbazen als dat meer weg heeft van doemsdag dan alles in dit topic gecombineerd.
Niet qua doden (gelukkig) toch?quote:Op dinsdag 28 april 2009 02:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
want dit lijkt wel een stuk harder te gaan vooralsnog.
Tot nu toe is er nog niet veel aan de hand...behalve in Mexico zelf. Daar hebben ze het moeilijk.quote:
Die kunnen mogelijkerwijs anders zijn ja. Bij veel van dit soort virussen zijn simpele puntmutaties al voldoende. Maar zoals ik al zei zijn niet alleen de meeste gevallen in de VS milder, maar is de mogelijkheid tot behandeling een stuk beter en daarnaast ook de voorkoming van verspreiding. Ook is niet elk geval van griepsymptomen een geval van deze specifieke H1N1 variant natuurlijk. Griep komt gewoonlijk ook wel redelijk wat voor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:42 schreef davako het volgende:
[..]
Maar denk je ook dat de gevallen in Tijuana anders zijn dan de gevallen in San Diego? Deze steden liggen namelijk practisch aan elkaar. De meeste slachtoffers in Mexico zijn toch overleden aan een Longontsteking die ze er bovenop kregen? Dus in dat opzicht kan je het inderdaad beter in Amerika krijgen dan in Mexico.
Reken maar van Yesquote:
quote:(CNN) -- The world hasn't seen a pandemic in 41 years, when the "Hong Kong" flu crossed the globe and killed about one million people worldwide. If swine flu reaches pandemic levels, what would happen next?
Recurrent outbreaks of Avian Influenza and the outbreak of SARS in 2003 rang alarm bells as potential pandemics.
Although both jumped the "animal-to-human" barrier, neither disease mutated enough to enable sustained human-to-human infection, said Dr. K.Y. Yuen, head of microbiology at Hong Kong University.
Strictly speaking, Avian Influenza and SARS did not become pandemics because they were too good at killing their hosts.
"For a sustained pandemic, it needs to be able to maintain human-to-human contact without killing its host off," he said.
Avian influenza "never became a man-to-man disease," said Dr. Lo Wing-Luk, an infectious disease expert.
"Swine flu is already a man-to-man disease, which makes it much more difficult to manage . and swine flu appears much more infectious than SARS."
But the WHO cautions, it cannot say whether or not it will indeed cause a pandemic. According to epidemiologists and health experts, here's what the world might see if there is another pandemic, based on past experience:
The disease would skip from city to city over an 18-to-24 month period, infecting more than a third of the population. World health Organization officials believe as many as 1.5 billion people around the globe would seek medical care and nearly 30 million would seek hospitalization. Based on the last pandemic and current world population, as many as 7 million people could die, epidemiologists said.
"Hospitals will become overcrowded, schools will close, businesses will close, airports will be empty," Dr. Lo said.
"Business will become very bad, as people avoid as much social contact as possible," added Dr. Yuen.
Health facilities will become overrun with patients and there would be less-than-adequate staffing, as medical health professionals fall ill themselves, experts say. "We saw cases in SARS where people who should have gone to the hospital for things like cancer treatment didn't go, and that resulted in higher deaths," Dr. Lo said.
advertisement
The very young and very old will likely be the most susceptible to the illness.
Experts caution, much is still unknown about the current swine flu virus and its severity and it is too early to say whether it will lead to a pandemic. Right now, the focus is on finding answers and containing the spread.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:23 schreef Dynd het volgende:
[..]
Oh, ok, zie het nu pas en wou het even delen
Ik vind het wel opvallend dat uit de regio Afrika en M-Oosten vrijwel geen nieuws komt..quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef Burakius het volgende:
Als het maar niet in midden-Afrika komt. Dan zijn de poppen aan het dansen.
Dat zullen waarschijnlijk landen zijn met minder reizigers richting mexico. Ik denk dat wanneer het virus eenmaal via de Zuid-Afrikaanse vliegvelden richting Afrika trekt de pandemie echt gaat beginnen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat uit de regio Afrika en M-Oosten vrijwel geen nieuws komt..
Waaromquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef Burakius het volgende:
Als het maar niet in midden-Afrika komt. Dan zijn de poppen aan het dansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |