quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Bierie het volgende:
Zo lekker een bammetje bacon erbij en het topic weer verder volgen
ik snap ook niet dat dat in de trein wordt vervoert!quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:29 schreef Keiichi het volgende:
Varkensgriep-kweekje ontploft in trein
Ach, zoiets kan er ook nog wel bovenop
Misschien per trein omdat het niet zo heel erg schadelijk is?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik snap ook niet dat dat in de trein wordt vervoert!
Onze kant op.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef byah het volgende:
Ik vind het nog steeds bizar dat er van de 20 miljoen inwoners van Mexico City, er maar 1600 ziek zijn geworden, óf er is veel meer aan de hand wat uit de media gehouden wordt, óf het valt allemaal reuze mee en het griepje waait wel weer over.
Volgens de berichten in Mexico zelf, is het veel erger dan naar de buitenwereld toe wordt gebracht.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef byah het volgende:
Ik vind het nog steeds bizar dat er van de 20 miljoen inwoners van Mexico City, er maar 1600 ziek zijn geworden, óf er is veel meer aan de hand wat uit de media gehouden wordt, óf het valt allemaal reuze mee en het griepje waait wel weer over.
televaagquote:Mogelijk Mexicaanse griep in China
PEKING - De Chinese autoriteiten onderzoeken mogelijke gevallen van Mexicaanse griep. Dat zei de vertegenwoordiger van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in China dinsdag. „Er worden verscheidene verdachte gevallen onderzocht”, zei Hans Troedsson.
China is de afgelopen jaren al zwaar getroffen door SARS en de vogelgriep.
In Mexico zijn waarschijnlijk 152 mensen overleden als gevolg van de Mexicaanse griep. De ziekte is ook al opgedoken in onder meer Spanje en Groot-Brittannië.
Want? In een vliegtuig was het even goed ontploft, in de auto ook? Het heeft verder niet zoveel met die trein te maken...quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Beter voor het milieuquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat is dan een soort van contradictie. De berichten zeggen dat het veel erger is dan de berichten tot nu toequote:Op dinsdag 28 april 2009 11:33 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Volgens de berichten in Mexico zelf, is het veel erger dan naar de buitenwereld toe wordt gebracht.
Ad.nlquote:Nederland wapent zich tegen uitbraak
Door MONICA BEEK EN MARK VAN DER WERF
ROTTERDAM - Wie 20 tot 40 jaar oud is, lijkt de meeste kans te hebben op de ernstigste vorm van varkensgriep.
afbeelding vergroten Treinreizigers in Mexico met mondkapjes. FOTO EPA
Van de Mexicaanse patiënten die bezweken, kwamen de meesten uit deze leeftijdsgroep.
,,Dat is heel ongewoon,’’ zegt viroloog Ab Osterhaus. ,,Een verklaring hebben we er nog niet voor.’’ Over het algemeen zijn juist ouderen het meest vatbaar voor griep.
In Nederland zijn zeker vier mensen getest op het virus, onder wie een piloot. Allen hadden na een bezoek aan Mexico griepverschijnselen. Zij bleken niet besmet te zijn met het gevreesde virus. In Spanje is maandag wel een nieuw geval geconstateerd. ,,Dat betekent dat we alert moeten zijn op verdere verspreiding van het virus,’’ zegt Osterhaus. ,,Ook in Nederland komen mensen aan uit besmet gebied.’’
Op Schiphol krijgen passagiers die van en naar Mexico reizen een brief van de GGD. Daarin staat dat ze de huisarts moeten bellen als ze binnen een week koorts krijgen of veel hoesten. Reizigers naar Mexico wordt aangeraden vaak hun handen te wassen en uit te kijken voor niezende mensen. Dinsdag zet de GGD ook billboards met dezelfde informatie op de luchthaven.
Volgens Osterhaus is dat afdoende. ,,Het is nog niet nodig iedereen individueel te controleren. Al moet dat beleid wel steeds worden geëvalueerd.’’
Mocht iemand in Nederland varkensgriep blijken te hebben, dan treedt een rampenplan in werking. In dit geval het draaiboek grieppandemie, waarin alle gezondheidsdiensten samenwerken. Besmette mensen worden dan geïsoleerd, het liefst in de eigen woning. De huisarts of een GGD-arts neemt bloed af, beschermd met handschoenen, mondkap, bril en schort met lange mouwen. Het monster wordt vervolgens driedubbel verpakt door een koerier vervoerd naar het laboratorium van het RIVM in Bilthoven of het Erasmus MC in Rotterdam. In de vier gevallen van vermeende varkensgriep is dat de afgelopen dagen ook zo gebeurd.
Van alle rampen is een grieppandemie de grootste angst van de Nederlandse overheid. Het is heel waarschijnlijk dat het een keer gebeurt. Als het zover is, zijn de effecten ingrijpend, staat in een brief van het ministerie van Binnenlandse Zaken aan de Tweede Kamer van mei 2008. In het zwartste scenario zouden er alleen al in Nederland 80.000 doden vallen. Eind 2009 staat een oefening op het programma om de draaiboeken te testen.
In geheime opslagplaatsen liggen 5 miljoen doses Tamiflu klaar. Dat is geen vaccin tegen varkensgriep, maar een virusremmer. Het middel onderdrukt de groei van het virus. Aan een vaccin wordt de komende maanden hard gewerkt. Tot dan is de grote vraag wie bij een grote uitbraak als eersten de virusremmers krijgen, met het doel het aantal slachtoffers te minimaliseren en de maatschappij draaiende te houden. De opslagplekken zijn geheim, zegt Osterhaus, om een massale run op de medicijnen tegen te gaan.
Tamiflu-fabrikant Roche heeft inmiddels de productie van de virusremmer verhoogd. ,,We kunnen per jaar 400 miljoen doses produceren,’’ zegt de woordvoerder. Internetapotheek Mijnapotheek.nl ziet al een verhoogde vraag naar het middel. ,,Dit weekend zag ik ineens bestellingen voor Tamiflu. Dat gebeurt normaal nooit. Ik vond het vreemd, tot ik het nieuws zag,’’ zegt apotheker A. de Meere. Of zijn klanten de pillen toegestuurd krijgen, hangt af van hun eigen huisarts. ,,Die moet ik eerst toestemming vragen. Sommigen vinden het onzin, anderen zijn wel gevoelig voor de onrust.’’
Zoiets vervoer je toch in een bestel busje met extra speciale super voorzorgsmaatregelen. Of ben ik nou gek.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:34 schreef Dzy het volgende:
[..]
Want? In een vliegtuig was het even goed ontploft, in de auto ook? Het heeft verder niet zoveel met die trein te maken...
Je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat is dan een soort van contradictie. De berichten zeggen dat het veel erger is dan de berichten tot nu toe
De bron staat gewoon vermeld: http://www.channelnewsasi(...)/view/425395/1/.htmlquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:33 schreef ApZwanenberg het volgende:
Wikipedia meldt één geval in Zuid Korea. Nou is Wikipedia niet echt de meest betrouwbare bron en ik weet ook niet of het al eerder is gemeld, maar toch.
Het valt ook allemaal reuze mee. De meeste mensen lijken niet echt een idee te hebben van wat een pandemie nou precies inhoudt en wat de gevolgen in b.v. Nederland zouden zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef byah het volgende:
Ik denk niet dat dit in een passagierstrein vervoerd is... en ik denk dat er meer ongelukken op de weg dan met treinen gebeuren to be honest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zoiets vervoer je toch in een bestel busje met extra speciale super voorzorgsmaatregelen. Of ben ik nou gek.
Weet je hoe druk het OV is?
Dus dat! Nu valt het natuurlijk niet echt mee als er in een jaar 400.000 mensen sterven in plaats van de gebruikelijke 130.000, maar er wordt af en toe net gedaan alsof de hele mensheid weggevaagd gaat wordenquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het valt ook allemaal reuze mee. De meeste mensen lijken niet echt een idee te hebben van wat een pandemie nou precies inhoudt en wat de gevolgen in b.v. Nederland zouden zijn.
Griep is een virusziekte, daar zijn in principe geen medicijnen tegen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:38 schreef Qwea het volgende:
sue me, maar ik heb er over zitten denken om tamiflu te bestellen. MM heeft me zitten uitlachen![]()
![]()
En dat zijn situaties als in 1918, inmiddels zijn we bijna een eeuw epidemologisch en moleculair biologisch onderzoek verder. Naast betere behandelingsmethoden zijn er ook veel betere voorzorgsmaatregelen voor preventie, verspreiding, etcetera. De media houdt natuurlijk wel van sensatie, maar in werkelijkheid is het allemaal niet zo spannend.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dus dat! Nu valt het natuurlijk niet echt mee als er in een jaar 400.000 mensen sterven in plaats van de gebruikelijke 130.000, maar er wordt af en toe net gedaan alsof de hele mensheid weggevaagd gaat worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |