Daar zijn toch iets meer neuraminidaseremmers beschikbaar dan in Mexico City gok ik.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:04 schreef Espabilado het volgende:
[..]
En de 1e dode in NY, want daar zijn veel besmettingen.
Dat zou dan een erg snelle verslechtering moeten zijn, zeker aangezien alle informatie tot nu toe er op wijst dat er geen complicaties zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:04 schreef Espabilado het volgende:
[..]
En de 1e dode in NY, want daar zijn veel besmettingen.
thats the first one.quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:27 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Hij zegt dat, als je het virus echt hebt, het maar beperkt werkt.
Waar haal jij uit dat het betekent dat het resistent is?
Wat ook de reden is dat er elk jaar een nieuw vaccin tegen de gewone griep is, klopt. Echter zien we nog wel hoe, of en wanneer er een nieuwe mutatie voorkomt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:33 schreef HostPorror het volgende:
[..]
Het zal resistent worden, al voordat het jou treft, virussen ontwikkelen you know
Resistentie is ook niet heel erg waarschijnlijk. Het neuraminidase gen bij griepvirussen is een zeer goed geconserveerd deel van het genoom. Dat betekent over het algemeen dat mutaties in zo'n gen vrij sterke negatieve effecten hebben en dergelijke mutaties zijn nu juist nodig voor resistentie tegen neuraminidaseremmers. Bovendien is er naast Tamiflu ook nog Relenza mocht er toch een variant onstaan die effectief en resistent tegen Tamiflu is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:25 schreef Omentuva het volgende:
En ook op het herhaalde journaal niets over resistentie.
hij heb wel gelijk, we gáán allemaal doodquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:00 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik word persoonlijk een beetje moe van al dit geroep zonder bron.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel mensen denken eigenlijk dat wé nu weer het einde van de wereld hebben bereikt? Zover ik weet overtreft dit meneer SARS nog niet.
Volgens mij overtreft het op dit moment niet eens het aantal beursgerelateerde doden in de laatste 6 maanden...quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel mensen denken eigenlijk dat wé nu weer het einde van de wereld hebben bereikt? Zover ik weet overtreft dit meneer SARS nog niet.
Zeker waar, maar Mexicanen kunnen ook zeer goed (en dan druk ik me nog matig uit) in het overdrijven zijn met name als het negatief kan om zo met name de overheid de schuld te kunnen geven. Gaat het een keer goed dan erkennen ze dat moeilijk. Dus 100 doden in 1 ziekenhuis? Ik betwijfel het... Zal eerder in de trend van 10 zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:13 schreef whataboutit het volgende:
[..]
Ik juist meer andersom. Mexico en cijfers......i dunno
want dit lijkt wel een stuk harder te gaan vooralsnog.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ze zaaien graag paniek. Zodat wij weer mondkapjes, griepvaccins en andere overdreven dingen overhoop gaan halen zodat de farma industrie wederom de zakken kunnen vullenquote:Op dinsdag 28 april 2009 05:14 schreef runaway het volgende:
Ik woon momenteel in Mexico City, straten zijn inderdaad een stuk leger, minder verkeer etc. MAAR heb ook wel het idee dat het enigzins overdreven wordt in de pers. De meeste mensen gaan nog steeds gewoon naar het werk, er zijn echt nog wel wat auto's op de weg. Alleen wat meer chauffeurs met mondkapjes whehe.
Buiten Mexico zijn er nog geen doden gevallen, ook een positief punt.....
Dan worden er heel wat mensen extra ziek, denk ikquote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
Ik blijf me afvragen wat er gaat gebeuren als dit in china of india komt.
Lijkt me vrij overtrokken. Wellicht was de vrachtwagen nog niet langsgeweest die dag.quote:Op dinsdag 28 april 2009 05:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Neefje van een collega werkt in de supermarkt en schijnt dat mensen al serieus aan het hamsteren geslagen zijn. Moet zeggen toen ik vanavond boodschappen deed viel het me wel op dat de schappen van conserven , pakken rijst etc allemaal best wel leeg waren.
Opslagplek bestormen, deuren openbreken en alle computers en tv's die er staan jatten. Althans, dat lijkt me een gebruikelijk procesquote:Op dinsdag 28 april 2009 06:37 schreef Pacmaniac het volgende:
In het AD van vandaag (www.ad.nl) kwam ik dit stukje tegen:
In geheime opslagplaatsen liggen 5 miljoen doses Tamiflu klaar. Dat is geen vaccin tegen varkensgriep, maar een virusremmer. Het middel onderdrukt de groei van het virus. Aan een vaccin wordt de komende maanden hard gewerkt. Tot dan is de grote vraag wie bij een grote uitbraak als eersten de virusremmers krijgen, met het doel het aantal slachtoffers te minimaliseren en de maatschappij draaiende te houden. De opslagplekken zijn geheim, zegt Osterhaus, om een massale run op de medicijnen tegen te gaan.
Geheime locaties ..... Hoe zien die eruit en hoe precies zou er een "run" ontstaan op dergelijke middelen als ze ergens opgeslagen liggen en niet in de vrije verkoop zijn??
Raar verhaal
quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:56 schreef HeldenHart het volgende:
FoK! policy:
artikel 3.1:Het is niet toegestaand topics vol te 'spammen' met TerugVindPost's.
artikel 3.1.2:Alleen in tijden van nood(Britney Spears nieuws, RichCaliber topic, pandemie enz enz.) is het toegestaan een TerugVindPost te plaatsen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 05:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Neefje van een collega werkt in de supermarkt en schijnt dat mensen al serieus aan het hamsteren geslagen zijn. Moet zeggen toen ik vanavond boodschappen deed viel het me wel op dat de schappen van conserven , pakken rijst etc allemaal best wel leeg waren.
Wauw..dat is pas vooruit plannen...quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:10 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Ben er 1 van.Moest sowieso naar de supermarkt, maar heb wel even wat meer ingeslagen dan normaal gesproken. Om zeker te zijn dat ik voorlopig de supermarkt, wat vaak nogal druk is, niet meer binnen hoef mocht de hel toch nog losbarsten. Beter zeker dan sorry. Maar ja, ook na afgelopen dag is de staat Jalisco nog virusvrij.
Ik heb hier, in Amersfoort, ook nog geen enkel mondkapje gezien hoor, gelukkig nietquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:13 schreef superworm het volgende:
Gisteren in Utrecht nog geen enkel mondkapje gespot. Vandaag in A'foort nog eens kijken. Zal wel niet, Nederlanders zijn daar te nuchter voor.
Vanmorgen op Utrecht CS zag ik 1 persoon lopen met zo'n kapje, werd ook door iedereen nagekeken enzo, maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre zo'n mondkapje uberhaupt helpt?quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:13 schreef superworm het volgende:
Gisteren in Utrecht nog geen enkel mondkapje gespot. Vandaag in A'foort nog eens kijken. Zal wel niet, Nederlanders zijn daar te nuchter voor.
Die persoon voelt zich er waarschijnlijk veiliger door...dat is wat hem/haar helptquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:17 schreef byah het volgende:
[..]
Vanmorgen op Utrecht CS zag ik 1 persoon lopen met zo'n kapje, werd ook door iedereen nagekeken enzo, maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre zo'n mondkapje uberhaupt helpt?
Nja valt wel mee hoor, gewoon overal een pakje extra mee van nemen meer niet. Loop ook echt nog niet met kapje rond zoals sommige hier inmiddels al wel doen. Maar als je dan toch naar super gaat en dat virus ligt op 1 uur afstand vliegen van je af en je woont in een miljoenenstad waar een virus snel om zich heen kan grijpen zoals in Mexico Stad is gebeurd waarom zou je dan niet gelijk extra meenemen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Wauw..dat is pas vooruit plannen...
Mondkapjes, mits goed afgesloten en dus zonder kieren aan de zijkant, kunnen tijdens een echte griep-pandemie zeker nuttig zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:17 schreef byah het volgende:
[..]
Vanmorgen op Utrecht CS zag ik 1 persoon lopen met zo'n kapje, werd ook door iedereen nagekeken enzo, maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre zo'n mondkapje uberhaupt helpt?
Was het niet gewoon een Japanner met een verkoudheid?quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:17 schreef byah het volgende:
[..]
Survival of the fittest!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hey ik leef nog!
Gister zei de directeur van het RIVM dat een mondkapje niet veel hielp. Het is wel zo dat door een mondkapje een besmette persoon andere personen minder snel besmet, omdat hij/zij dan niet zo snel met bv zijn handen aan zijn mond zit en vervolgens weer aan iemand anders.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:39 schreef huhggh het volgende:
[..]
Mondkapjes, mits goed afgesloten en dus zonder kieren aan de zijkant, kunnen tijdens een echte griep-pandemie zeker nuttig zijn.
Of nu al daarvoor de tijd is aangebroken is voor mij nog lastig te zeggen.
Nee het was geen Japanner, gewoon een Nederlandse vrouw.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:49 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Was het niet gewoon een Japanner met een verkoudheid?
quote:
Oh, dacht dat je in Nederland woonde.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:34 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Nja valt wel mee hoor, gewoon overal een pakje extra mee van nemen meer niet. Loop ook echt nog niet met kapje rond zoals sommige hier inmiddels al wel doen. Maar als je dan toch naar super gaat en dat virus ligt op 1 uur afstand vliegen van je af en je woont in een miljoenenstad waar een virus snel om zich heen kan grijpen zoals in Mexico Stad is gebeurd waarom zou je dan niet gelijk extra meenemen?
Duurt 8 maanden om het te maken josti. Daarbij is Nederland niet de enige die het zou willen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:25 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Er is meer dan genoeg hoor, paniekzaaier. En anders verhogen ze de productie toch lekker. Het is geen toverdrankje dat eerst vijf maanden moet borrelen onder de volle maan ofzo
Met de volgende 2 alinea's erin:quote:
quote:Mr Cordova noted that the number of new cases reported by Mexico's largest government hospitals had declined during the past three days: from 141 on Saturday to 119 on Sunday and 110 on Monday.
[...]
In almost all swine flu cases outside Mexico, people have been only mildly ill and have made a full recovery.
Ik post het ook alleen maar, ik weet ook wel dat die titel paniekzaaiend overkomtquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:46 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Met de volgende 2 alinea's erin:
[..]
Dat lijkt het wel te worden maar dan moet het natuurlijk niet weer ineens gaan muteren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
The US, Canada, Spain and Britain have confirmed milder versions.
een griepje dus
ik verwacht het niet....quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:49 schreef davako het volgende:
[..]
Dat lijkt het wel te worden maar dan moet het natuurlijk niet weer ineens gaan muteren.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik post het ook alleen maar, ik weet ook wel dat die titel paniekzaaiend overkomt
en waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:59 schreef davako het volgende:
Eerlijk gezegt denk ik dat er ook al wel doden zijn gevallen in Amerika. Hier wordt echter niets van vermeld om massahysterie te voorkomen.
Vanwege gebrekkige kennis van virologie, gok ik.quote:
Ah nee, Als ik in NL zou wonen zou ik er inderdaad ook nog helemaal niet over nadenken om dat te gaan doen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:22 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Oh, dacht dat je in Nederland woonde.
Als je links bovenin bij Mexico kijkt bij de stad Tijuana:quote:
bron?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Een klein jochie is dus de dader.
Waar slaat dit nou weer op? Onderbouw je antwoord om welke reden zou ik een gebrekkige kennis van virologie hebben?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vanwege gebrekkige kennis van virologie, gok ik.
dat is pas een pimp ass mutatie dat het virus nu ontploft!!!quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:11 schreef buachaille het volgende:
In Zwitserland zijn 2 personen licht gewond geraakt door een ontploffend virus: http://www.ad.nl/diagnose(...)pvirus_ontploft.html
Iets met behandeling.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef davako het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Onderbouw je antwoord om welke reden zou ik een gebrekkige kennis van virologie hebben?
Het is een Al-Qaida virusquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:11 schreef buachaille het volgende:
In Zwitserland zijn 2 personen licht gewond geraakt door een ontploffend virus: http://www.ad.nl/diagnose(...)pvirus_ontploft.html
Weer zo een verhaal,quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:11 schreef buachaille het volgende:
Wat met behandeling? Er bestaan misschien middelen om de virus replicatie te verminderen zoals Tamiflu maar wat heb je daar aan als de symptomen pas na 7 dagen komen. In 7 dagen tijd kan dit persoon al best een aantal mensen hebben besmet. En daar komt nog eens bij dat ik niet denk dat er genoeg medicijnen aanwezig zijn in Mexico.quote:
laten we het zeggen dat ik zeer betwijfel of er mensen in de VS dood zijn gegaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef davako het volgende:
[..]
Wat met behandeling? Er bestaan misschien middelen om de virus replicatie te verminderen zoals Tamiflu maar wat heb je daar aan als de symptomen pas na 7 dagen komen. In 7 dagen tijd kan dit persoon al best een aantal mensen hebben besmet. En daar komt nog eens bij dat ik niet denk dat er genoeg medicijnen aanwezig zijn in Mexico.
daarom dus ook preventief een mondkapje drafgen en openbare plekken vermijdenquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef davako het volgende:
[..]
Wat met behandeling? Er bestaan misschien middelen om de virus replicatie te verminderen zoals Tamiflu maar wat heb je daar aan als de symptomen pas na 7 dagen komen. In 7 dagen tijd kan dit persoon al best een aantal mensen hebben besmet. En daar komt nog eens bij dat ik niet denk dat er genoeg medicijnen aanwezig zijn in Mexico.
Ja, die Mexicanen krijgen op het moment veel te verduren. Lijkt wel de wet van Murphy.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:09 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Ah nee, Als ik in NL zou wonen zou ik er inderdaad ook nog helemaal niet over nadenken om dat te gaan doen.
Nee woon lekker in het middelpunt van de wereld op het moment, virussen, aardbevingen en vliegtuigen die maar noodlandingen maken en in brand vliegen (gisteren in Guadalajara). Fijne week voor Mexico.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef davako het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Onderbouw je antwoord om welke reden zou ik een gebrekkige kennis van virologie hebben?
Eloquentie wint 't altijd nog van schreeuwen als een dorpsgek en rondrennen als een kip zonder kop.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Resistentie is ook niet heel erg waarschijnlijk. Het neuraminidase gen bij griepvirussen is een zeer goed geconserveerd deel van het genoom. Dat betekent over het algemeen dat mutaties in zo'n gen vrij sterke negatieve effecten hebben en dergelijke mutaties zijn nu juist nodig voor resistentie tegen neuraminidaseremmers. Bovendien is er naast Tamiflu ook nog Relenza mocht er toch een variant onstaan die effectief en resistent tegen Tamiflu is.
Ben in ieder geval erg benieuwd wat er daar nu allemaal gebeurd. Over 3/4 uur wordt amerika toch pas wakker?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
laten we het zeggen dat ik zeer betwijfel of er mensen in de VS dood zijn gegaan.
maar als je gelijk hebt is volgende week half amerika besmet dus we zullen het zien
Ja die dus.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
deze dus http://www.guardian.co.uk(...)arch-outbreak-source
Lees eens inhoudelijk die twee berichten, het ene bericht geeft toch geen antwoord op het andere? Met je eloquentie pfff.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:31 schreef Omentuva het volgende:
[..]
[..]
Eloquentie wint 't altijd nog van schreeuwen als een dorpsgek en rondrennen als een kip zonder kop.
volgens mij is het rond 16:00 hier een uur of 9 daar.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:31 schreef davako het volgende:
[..]
Ben in ieder geval erg benieuwd wat er daar nu allemaal gebeurd. Over 3/4 uur wordt amerika toch pas wakker?
Bronquote:Sky News: World Health Organization says there are several swine flu cases in China.
about 1 hour ago from BNO Headquarters
quote:BEIJING - There are no "probable" or confirmed human cases of swine flu in China, but authorities are investigating several people with suspicious symptoms, the World Health Organization said Tuesday.
De tijd in New York is dacht ik zes uur vroeger dan bij ons.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:35 schreef Rahl het volgende:
[..]
volgens mij is het rond 16:00 hier een uur of 9 daar.
Jij had het over de VS, waar het aantal gevallen eigenlijk nog vrij beperkt is en met een CFR van 1-2% en fatsoenlijke behandeling het niet erg waarschijnlijk is dat er op dit moment al mensen zijn overleden. Daarnaast zijn de gevallen in de VS milder dan in Mexico.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef davako het volgende:
[..]
De hitleriaanse President heeft niets. Ach ja natuurlijk!quote:Obama's swine flu scare after shaking hands with archaeologist who died 24 hours later
A man who shook Barack Obama's hand in Mexico died the next day from symptoms similar to those of swine flu.
The White House insisted the President's health was not in any danger, but he was said to be taking the threat of an epidemic 'very seriously'.
bron
Mogelijk 1.800 zieken in dat dorpje en twee doden (baby's) - de ziekte heeft zich er wel snel verspreid, maar een echte killer kan ik het daar dan niet noemen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
deze dus http://www.guardian.co.uk(...)arch-outbreak-source
Spoor jij wel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De hitleriaanse President heeft niets. Ach ja natuurlijk!
Ja je zou toch op z'n minst verwachten dat ie ter plekke dood neer was gevallen nadat hij iemand die is overleden aan dit virus een hand gegeven had.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De hitleriaanse President heeft niets. Ach ja natuurlijk!
wat denk je zelfquote:
Maar denk je ook dat de gevallen in Tijuana anders zijn dan de gevallen in San Diego? Deze steden liggen namelijk practisch aan elkaar. De meeste slachtoffers in Mexico zijn toch overleden aan een Longontsteking die ze er bovenop kregen? Dus in dat opzicht kan je het inderdaad beter in Amerika krijgen dan in Mexico.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij had het over de VS, waar het aantal gevallen eigenlijk nog vrij beperkt is en met een CFR van 1-2% en fatsoenlijke behandeling het niet erg waarschijnlijk is dat er op dit moment al mensen zijn overleden. Daarnaast zijn de gevallen in de VS milder dan in Mexico.
Mijn punt is dat de gevallen in America bekend 'mild' zijn en dat er daar die anti-virale middelen op zijn toegepast. Een dode zou waarschijnlijk een mutatie betekenen, en daar ging de quote over. ('t zou een erg snelle complicatie zijn.)quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:35 schreef davako het volgende:
[..]
Lees eens inhoudelijk die twee berichten, het ene bericht geeft toch geen antwoord op het andere? Met je eloquentie pfff.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |