Ben jij een expert dan?quote:Op maandag 27 april 2009 22:54 schreef Steeven het volgende:
[..]
De meningen zijn nogal verdeeld. Naar mijn mening moeten ze het in elk land doen. Een handvol mensen mis je niet als je ze maar enkele dagen in quarantaine hoeft te houden.
Tja, alsof het enig nut heeftquote:Gaan we nou janken om een paar dagen?
Wat snap je niet aan 'naar mijn mening'. Ik heb liever dat ze het zekere voor het onzekere nemen.quote:
We zullen zien of het wel of geen nut heeft.quote:Tja, alsof het enig nut heeftSinds wanneer is een gemiddeld woonhuis een zone waaruit geen airborne virus kan ontsnappen.
Het gaat ook best ver, maar aan de andere kant is het misschien wel de beste manier om verdere verspreiding te voorkomen. En die mensen mogen ook gewoon thuisblijven, ze mogen het huis alleen niet uit. Maar ze zijn in hun eigen, bekende omgeving, dat lijkt me nog altijd beter dan naar een steriel hok gebracht worden om in je eentje een week te zitten of zo.quote:Op maandag 27 april 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja gaat langzamerhand op behandeling van melaatsen lijken. Ik vind het veel te ver gaan.
Waarom begin je dan met 'experts' te schermen als ik MIJN mening geef om er vervolgens een post later over te roepen dat de meningen verdeeld zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 22:57 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'naar mijn mening'. Ik heb liever dat ze het zekere voor het onzekere nemen.
quote:Op maandag 27 april 2009 22:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het gaat ook best ver, maar aan de andere kant is het misschien wel de beste manier om verdere verspreiding te voorkomen. En die mensen mogen ook gewoon thuisblijven, ze mogen het huis alleen niet uit. Maar ze zijn in hun eigen, bekende omgeving, dat lijkt me nog altijd beter dan naar een steriel hok gebracht worden om in je eentje een week te zitten of zo.
quote:Op maandag 27 april 2009 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, alsof het enig nut heeftSinds wanneer is een gemiddeld woonhuis een zone waaruit geen airborne virus kan ontsnappen.
WAs een beetje een flauwe reactie op dat Superworm normaal al het WHO nieuws hier post.quote:Op maandag 27 april 2009 22:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het definitief een level 4 is geworden?
[..]
Je weet ook niet hoe de woonsituatie is van die mensen in Nieuw Zeeland, natuurlijk. Wonen ze in een vrijstaand huis, lijkt de kans op besmetting buitenshuis me behoorlijk klein. de WHO geeft zelf op de website ook al aan dat een meter afstand van een geïnfecteerde voldoende zou moeten zijn om niet besmet te raken.quote:Op maandag 27 april 2009 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom begin je dan met 'experts' te schermen als ik MIJN mening geef om er vervolgens een post later over te roepen dat de meningen verdeeld zijn.
[..]
[..]
Ik zag dat bericht nog niet staan, dus vond het een mooi moment om het te posten.quote:Op maandag 27 april 2009 23:00 schreef Omentuva het volgende:
[..]
WAs een beetje een flauwe reactie op dat Superworm normaal al het WHO nieuws hier post.
Nee natuurlijk leert de tijd dat niet. Tegenstanders zullen roepen "zie je wel" en voorstanders zullen roepen "als alle landen dezelfde maatregelen hadden genomen".quote:Op maandag 27 april 2009 23:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je weet ook niet hoe de woonsituatie is van die mensen in Nieuw Zeeland, natuurlijk. Wonen ze in een vrijstaand huis, lijkt de kans op besmetting buitenshuis me behoorlijk klein. de WHO geeft zelf op de website ook al aan dat een meter afstand van een geïnfecteerde voldoende zou moeten zijn om niet besmet te raken.
Maar goed, het is een van de manieren om verspreiding tegen te gaan. De tijd zal leren of het echt werkt of niet.
hahaha ook ff bestellen, en dan gewoon heel droog mee naar buiten gaan, autorijden, boodschappen etc. etc.quote:Op maandag 27 april 2009 22:59 schreef Krambo het volgende:
[..]
Rum nog niet, wel even hier een bestelling geplaatst..
Ik vermoed dat de betrokken medici ook wel behandeld zullen worden met virusremmers of zo, en inderdaad wat beschermende attributen zullen dragen. Anders is het inderdaad vrij zinloosquote:Op maandag 27 april 2009 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee natuurlijk leert de tijd dat niet. Tegenstanders zullen roepen "zie je wel" en voorstanders zullen roepen "als alle landen dezelfde maatregelen hadden genomen".
Maar uitgaand van simpel nuchter verstand lijkt het me nogal nutteloos. De mensen in quarantaine krijgen bezoek van medici en dergelijke. Gaan die in een biohazard suit naar binnen? Of ze krijgen 1 medisch team toegewezen per quaranty?
Denk het niet, dus wat is het nut?
Ga anders even mierenneukenquote:Waarom begin je dan met 'experts' te schermen als ik MIJN mening geef om er vervolgens een post later over te roepen dat de meningen verdeeld zijn
quote:Op maandag 27 april 2009 23:04 schreef ASroma het volgende:
[..]
hahaha ook ff bestellen, en dan gewoon heel droog mee naar buiten gaan, autorijden, boodschappen etc. etc.![]()
![]()
Cola op mn toetsenbordquote:Op maandag 27 april 2009 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, je kan hooguit dood gaan.
ROFLquote:Op maandag 27 april 2009 23:14 schreef Steeven het volgende:
Een tijdje geen nieuws meer. Zou leuk zijn als iemand nu HOAX zou roepen. Misschien is het wel voorbij. Of ze zijn allemaal dood
.
HOAX!quote:Op maandag 27 april 2009 23:14 schreef Steeven het volgende:
Een tijdje geen nieuws meer. Zou leuk zijn als iemand nu HOAX zou roepen. Misschien is het wel voorbij. Of ze zijn allemaal dood
.
Pics or didn't happenquote:Op maandag 27 april 2009 23:18 schreef Bierie het volgende:
Ik vind het mooiste in dit topic nog wel de verontwaardiging dat er niet meer bekend is rondom de overledenen in Mexico.
Wat wil je nou dat ze erover zeggen? Ze zijn doodgegaan aan griep. Punt uit. Wat zouden ze er over moeten vertellen?
En die conspiracy zooi telkensKrijg eens wat gevoel voor realiteit.
quote:Alarmfase vier wegens varkensgriep
Uitgegeven: 27 april 2009 22:46
Laatst gewijzigd: 27 april 2009 22:46
GENEVE - De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft maandagavond tijdens spoedoverleg in Geneve het alarmniveau voor de dodelijke varkensgriep verhoogd van fase drie naar vier.
Oorspronkelijk zou de bijeenkomst dinsdag worden gehouden, maar de WHO besloot wegens de situatie in Mexico eerder bijeen te komen.
Volgens de VN-organisatie is het risico op een pandemie wezenlijk toegenomen. Hele gemeenschappen kunnen worden geraakt door besmetting van mens op mens.
Verspreiding
De WHO wil nu de nadruk leggen op het tegengaan van de verspreiding van het nieuwe virus. Landen wordt gevraagd reisadviezen en controles van reizigers te overwegen.
Getroffen landen zouden vaccinatiecampagnes moeten overwegen, evenals beperking van de bewegingsvrijheid van personen in besmet gebied.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ns-varkensgriep.html
quote:Jetzt schon zwei Verdachtsfälle auf Mallorca
bild.dequote:Einreisekontrollen jetzt auch in Deutschland
Jetzt ergreift auch Deutschland drastische Maßnahmen gegen die Schweinegrippe: Aus Mexiko ankommende Flugpassagiere werden unmittelbar nach der Landung in Frankfurt bei Verdacht auf eine Infektion untersucht.
Reisende, die möglicherweise erkrankt seien, würden noch im Flugzeug von Ärzten des Gesundheitsamtes und der Flughafenklinik untersucht, teilte das Gesundheitsministerium mit. Gegebenenfalls würden sie zur weiteren Untersuchung und Behandlung in die Frankfurter Universitätsklinik gebracht.
Ergebnisse von Tests auf die Krankheit lägen nach sieben Stunden vor. Sollte ein Test positiv sein, erhielten Mitreisende und die Crew umgehend Medikamente, die einen Ausbruch der Krankheit verhindern sollen.
Laut Bundesregierung bestehe derzeit keine direkte Gefahr für Bundesbürger.
„Eine unmittelbare Gefährdung besteht nicht“, sagte der Sprecher des Bundesgesundheitsministeriums, Klaus Vater.
Trotzdem sollen Merkblätter an USA-, Kanada- und Mexiko-Reisende verteilt werden. Auch Ärzte sollen dem Sprecher zufolge mit Merkblättern ausgestattet werden, die Hinweise zum Umgang mit Verdachtsfällen enthalten.
In Deutschland sei außerdem der sechsstufige Pandemie-Plan angelaufen, erklärte Vater.
Derzeit gelte Stufe 3. Das bedeute, dass die Erkrankungen und die Gegenmaßnahmen in den anderen Ländern beobachtet und die Kontakte zu Flughafenärzten sowie in der EU aktiviert würden.
Die Angst vor einer Ausbreitung der Schweinegrippe hat die Aktienmärkte weltweit auf Talfahrt geschickt. Vor allem Luftfahrt- und Tourismuswerte gerieten unter Druck. Der DAX fiel im Mittagshandel um fast anderthalb Prozent und hielt sich bei knapp über 4600 Punkten.
In Europa gibt es einen ersten Schweinegrippefall.
In Spanien sei bei einem kürzlich aus Mexiko zurückgekehrten Studenten das mutierte Schweinegrippevirus vom Typ H1N1 nachgewiesen worden, teilte Gesundheitsministerin Trinidad Jiménez in Madrid mit.
Der 23-Jährige befindet sich in einem Krankenhaus in Almansa nahe Albacete im Südosten Spaniens unter Quarantäne. Er war am 22. April mit Fieber und Husten von einer Studienreise aus Mexiko zurückgekehrt und war daher zum Arzt gegangen.
Rundfunkberichten zufolge geht es dem jungen Mann gut.
Der Reisekonzern TUI bietet wegen des Ausbruchs der Schweinegrippe vorerst keine Reisen mehr nach Mexiko-Stadt an. Bis zum 4. Mai werde die Stadt auch im Rahmen von Rundreisen nicht mehr angesteuert, teilte der Konzern am Montag in Hannover mit.
Beste hoax ooit =D.quote:
zou me nix verbazen als er mondkapjes met het virus worden uitgedeeld!!!!!!!!quote:Op maandag 27 april 2009 23:18 schreef Bierie het volgende:
Ik vind het mooiste in dit topic nog wel de verontwaardiging dat er niet meer bekend is rondom de overledenen in Mexico.
Wat wil je nou dat ze erover zeggen? Ze zijn doodgegaan aan griep. Punt uit. Wat zouden ze er over moeten vertellen?
Nouja, om een beetje in te kunnen schatten hoe groot het probleem is is het wel van belang te weten wat de sterftegraad is. Normaal ligt die rond de 1%, bij de Spaanse griep rond de 2,5% (dacht ik beide zo gelezen te hebben). Nu is dat dus heel onduidelijker: als er inderdaad 149 doden zijn op ca. 1600 gevallen is de sterftegraad dus bijna 10%, en dat is een vrij groot aantal. Probleem is echter dat er maar weinig duidelijk is over de omvang, waardoor dit soort cijfers en statistieken niet opgemaakt kunnen worden en berekeningen op basis van de huidige gegevens nagenoeg waardeloos zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 23:18 schreef Bierie het volgende:
Probleem 2 is dat de hoeveelheid zieken niet is geupdate sinds vanmorgen, de hoeveelheid doden wel -- Inflated beeld dus wss.quote:Op maandag 27 april 2009 23:21 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Nouja, om een beetje in te kunnen schatten hoe groot het probleem is is het wel van belang te weten wat de sterftegraad is. Normaal ligt die rond de 1%, bij de Spaanse griep rond de 2,5% (dacht ik beide zo gelezen te hebben). Nu is dat dus heel onduidelijker: als er inderdaad 149 doden zijn op ca. 1600 gevallen is de sterftegraad dus bijna 10%, en dat is een vrij groot aantal. Probleem is echter dat er maar weinig duidelijk is over de omvang, waardoor dit soort cijfers en statistieken niet opgemaakt kunnen worden en berekeningen op basis van de huidige gegevens nagenoeg waardeloos zijn.
Ik dacht even dat ik hem gepost had. Maar ik had soort gelijk gepost, niet hetzelfdequote:Op maandag 27 april 2009 23:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit specifieke artikel nog niet hoor. Ik had alleen de WHO-tekst eerder gepost.
quote:
De aantallen zijn toch bekend?quote:Nouja, om een beetje in te kunnen schatten hoe groot het probleem is is het wel van belang te weten wat de sterftegraad is. Normaal ligt die rond de 1%, bij de Spaanse griep rond de 2,5% (dacht ik beide zo gelezen te hebben). Nu is dat dus heel onduidelijker: als er inderdaad 149 doden zijn op ca. 1600 gevallen is de sterftegraad dus bijna 10%, en dat is een vrij groot aantal. Probleem is echter dat er maar weinig duidelijk is over de omvang, waardoor dit soort cijfers en statistieken niet opgemaakt kunnen worden en berekeningen op basis van de huidige gegevens nagenoeg waardeloos zijn.
als het einde van de wereld nadert heb ik hier nog minstens 12 flessen single malt, dat moet ook afdoende zijnquote:
Die aantallen zijn dus helemaal niet bekend. Er worden wel aantallen gegeven, maar die zijn sowieso al twijfelachtig - kijk bijv. ook naar het eerdere BBC-artikel waarin werd aangegeven dat er behoorlijk werd gesjoemeld met de aantallen - en daar komt nog bij dat van een groot aantal mensen niet duidelijk is of ze deze vorm van griep hebben en of ze specifiek hieraan gestorven zijn.quote:Op maandag 27 april 2009 23:26 schreef Bierie het volgende:
[..]
De aantallen zijn toch bekend?Meer heb je toch niet nodig om de sterftegraad te kunnen berekenen
En waarom zou die data ontbreken denk je? Wellicht omdat er nu een aantal mensen het nog aan het onderzoeken zijn. Je kan moeilijk wat giswerk gaan publiceren als WHO zijnde.
*meegaatquote:Op maandag 27 april 2009 23:43 schreef Aanvoerder het volgende:
Misschien maar voor de zekerheid al een vlucht naar de Noordpool boeken en de pandemie in een iglo uitzitten met een krat vodka, een doosje lucifers voor het vuur en een knuppel voor het kleine zeehondjesvlees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |