Het is een mutatie, dus mens op mens overdraagbaar.quote:Op maandag 27 april 2009 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de bnw groep maar het is wel heel raar dat er idd dna inzit wat over 3 continenten gaat.
anderzijds worden er zoveel dieren verhandeld dat het ook weer niet zo apart hoeft te zijn
Hoe snel heeft het virus zich verspreid vanuit Mexico over de rest van de wereld? Juist.... Niks 'raars' aan dus.quote:Op maandag 27 april 2009 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de bnw groep maar het is wel heel raar dat er idd dna inzit wat over 3 continenten gaat.
anderzijds worden er zoveel dieren verhandeld dat het ook weer niet zo apart hoeft te zijn
Paar maanden. Alweer een mutatie van h1n1, zal nog veel vaker voorkomen. Maar goed, mensen zijn vatbaar voor hypes en paniek.quote:Op maandag 27 april 2009 21:41 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
"Al zo lang bekend"
Een week of één à twee lijkt me nou niet echt onder de noemer 'Al lang bekend' te vallen, of houd jij hele andere maatstaven aan?
Ergens wel logisch dat ze geen run verwachten op medicijnen die niet vrij te verkrijgen zijn zonder recept.quote:Apothekers verwachten geen run op medicijnen
Uitgegeven: 27 april 2009 21:10
Laatst gewijzigd: 27 april 2009 21:10
DEN HAAG - De Nederlandse apothekers verwachten geen stormloop op griepmedicijnen. Dat heeft een zegsman van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie (KNMP) maandag gemeld.
De vereniging van apothekers heeft ook nog geen signalen ontvangen dat haar leden al worden platgebeld door bezorgde burgers. ''Nederland lijkt zich niet druk te maken zolang het virus niet in Nederland is aangetroffen'', stelt een zegsman.
Het RIVM stelde eerder op maandag al dat Nederland goed is voorbereid op een eventuele pandemie. Er liggen draaiboeken klaar en er zijn 4,5 miljoen doses van het antigriepmiddel Tamiflu beschikbaar. Het RIVM verwacht dat dit genoeg is om tijdens een pandemie alle grieppatiënten te behandelen.
Distributieplan
Het RIVM en de KNMP hebben samen een speciaal distributieplan ontwikkeld om deze medicijnen in het geval van een grieppandemie zo snel mogelijk te kunnen verstrekken. Daarnaast heeft de Nederlandse overheid een contract gesloten met een producent van geneesmiddelen voor de levering tijdens een pandemie van voldoende vaccin voor alle Nederlanders, zodra er een vaccin ontwikkeld is.
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-op-medicijnen.html
'betrouwbare' media zeggen meestal 2-4 dagen.quote:Op maandag 27 april 2009 21:59 schreef Omentuva het volgende:
Even tussendoor, maar is de incubatietijd nu al bekend? Heb 2 dagen gezien, 7 dagen, iemand op de FP roept 10 dagen, maar alles zonder bron. Iemand wel een bronnetje dat wel betrouwbaar is?
Korreltje zout, dus 5 dagen...quote:Op maandag 27 april 2009 22:00 schreef superworm het volgende:
[..]
'betrouwbare' media zeggen meestal 2-4 dagen.
Of de Belgische vlag... Ik denk persoonlijk dat de Belgen op deze manier proberen een definitief einde te maken aan het patat-frietvraagstuk Gelukkig blijft de onneembare vesting Nederland dapper 'patat' zeggenquote:Op maandag 27 april 2009 22:06 schreef Lemmiwinks het volgende:
Valt iemand het op dat de kleuren van dat verspreidingskaartje dezelfde kleuren zijn als de vlag van Duitsland.
Dit is duidelijk een hint dat de epidemie een voorbode is voor WWIII (want zowel WWI als WWII werden door Duitsland gestart).
De vrijmetselaars houden van subtiele hints.
Ja, of niet.quote:Op maandag 27 april 2009 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar zeg je iets, stel morgen worden de eerste gevallen in NL bekend én die worden positief getest, dan gaan ze zeker nadenken over publieke festiviteiten..
Ze zeggen dat het geen nut heeft de grenzen dicht te gooien, omdat mensen de grens toch wel oversteken. Plus het gebeurt niet elke dag zo'n uitbraak dus ervaring is er niet.quote:Op maandag 27 april 2009 22:15 schreef Suko het volgende:
Ik snap er werkelijk geen fluit. Beelden uit Mexico vlak na de aardbeving, met sommige wel en anderen geen mondkapje. Journalisten interviewen mensen die uit mexico komen per vliegtuig, zonder mondkapjes. Grenzen hoeven niet dicht, waarom weet niemand, althans ik heb het antwoord nog niet gehoord. Bij griepverschijnselen gewoon naar de eigen huisarts...als die er is tenminste. Hoe weet je of reizigers verhoging hebben, die scans zeggen lang niet alles. Wat zijn lichte verschijnselen, wat zegt dat en waarom zit er verschil in ziekteprocessen, Wat een vaag gedoe allemaal.
Blijkbaar willen ze paniek voorkomen omdat het sterftecijfer -waarschijnlijk- (veel) hoger ligt dan tot nu toe bekendquote:Op maandag 27 april 2009 22:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik vind het raar dat er niet specifiekere informatie bekend is gemaakt over de sterfgevallen.
Ik denk omdat iemand dood-verklaren niet echt moeilijk is, maar de reden achterhalen een stuk tijdrovender. En men zal eerst precies willen weten wat het inhoudt, voor men er iets over zegt. Simpelweg omdat wat er nu gezegd word, gelijk de wereld rondgaatquote:Op maandag 27 april 2009 22:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik vind het raar dat er niet specifiekere informatie bekend is gemaakt over de sterfgevallen.
Ja tenslotte heeft heel de wereld daar recht op.quote:Op maandag 27 april 2009 22:18 schreef Jed1Gam het volgende:
De wereld heeft recht op alle beschikbare informatie. punt.quote:Op maandag 27 april 2009 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja tenslotte heeft heel de wereld daar recht op.
tof! OP aangepast! Waarvoor dank!quote:Op maandag 27 april 2009 20:54 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde ingooien
***EDIT Wat je er wèl uit zou kunnen gooien zijn die nieuwsartikelen, dan kun je beter een linkje naar de bron geven of een kort 'Hoe voorkom ik dat ik traag doch pijnlijk sterf aan varkensgriep'-lijstje. Vooral die nieuwsberichten zijn vaak na een paar pagina's al weer gedateerd***
Maar deze kaart lijkt me in ieder geval handig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Bevestigde overlijdensgevallen
[ afbeelding ] Bevestigde ziektegevallen
[ afbeelding ] Onbevestigde gevallen
Uitgebreide kaart inclusief updates @ Google Maps
Daarnaast de volgende linkjes:Betrouwbare informatie, statements en ontwikkelingen omtrent 'Swine influenza', Wereldgezondheidsorganisatie nl.wiki en en.wiki over de varkensgriepuitbraak Tijdlijn van de varkensgriep, Trancy.net Tweets over "Swine Flu", Twitter Reisadvies Mexico, Nederlands Ministerie van BuZa
Ja, als jouw moeder overlijdt moeten ze ook ALLES van d'r op internet pleuren. Schei toch uit man.quote:Op maandag 27 april 2009 22:26 schreef Suko het volgende:
[..]
De wereld heeft recht op alle beschikbare informatie. punt.
Dan heb je je antwoord toch al.quote:Op maandag 27 april 2009 22:27 schreef LintuxCx het volgende:
Ben er nog steeds niet uit of ik mijn reis naar noord Californië nou af moet blazen of niet. Tot nu toe eigenlijk weinig zin om plannen aan te gaan passen; als het een pandemie wordt weet het virus me toch wel te vinden.
*snort*quote:Op maandag 27 april 2009 22:19 schreef whataboutit het volgende:
[..]
Ik denk omdat iemand dood-verklaren niet echt moeilijk is, maar de reden achterhalen een stuk tijdrovender. En men zal eerst precies willen weten wat het inhoudt, voor men er iets over zegt. Simpelweg omdat wat er nu gezegd word, gelijk de wereld rondgaat
*grin*quote:Op maandag 27 april 2009 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan heb je je antwoord toch al.
Ik heb het over griepgevallen hoor, maar als moeders idd nu aan griep zou overlijden wordt dat bekend gemaakt, al of niet van varkensgriep, so be it.quote:Op maandag 27 april 2009 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, als jouw moeder overlijdt moeten ze ook ALLES van d'r op internet pleuren. Schei toch uit man.
quote:WHO verhoogt alarmniveau naar fase 4
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft het alarmniveau voor een epidemie op wereldwijde schaal verhoogd naar fase 4, het op twee na hoogste niveau.
Dat betekent volgens de WHO dat er sterke aanwijzingen zijn dat een pandemie op komst is. Het houdt ook in dat mensen elkaar kunnen besmetten en dat het nieuwe varkensgriepvirus zich snel onder mensen aan het verspreiden is.
Het instellen van fase 4 is een sterk signaal dat overheden nog maar weinig tijd hebben om alle plannen af te ronden om een eventuele pandemie te bestrijden.
Vaccinatie
Volgens de WHO is er in de VS begonnen met het ontwikkelen van een vaccin tegen de nieuwe variant van de varkensgriep.
De organisatie heeft ook bekendgemaakt dat er inmiddels veertig bevestigde gevallen van de griep zijn in de VS, 26 in Mexico en zes in Canada.
Dat is wel duidelijker dan de kaart die Google maps beschikbaar heeft. De link in je post verwijst daar overigens niet naar.quote:Op maandag 27 april 2009 20:54 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde ingooien
***EDIT Wat je er wèl uit zou kunnen gooien zijn die nieuwsartikelen, dan kun je beter een linkje naar de bron geven of een kort 'Hoe voorkom ik dat ik traag doch pijnlijk sterf aan varkensgriep'-lijstje. Vooral die nieuwsberichten zijn vaak na een paar pagina's al weer gedateerd***
Maar deze kaart lijkt me in ieder geval handig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Bevestigde overlijdensgevallen
[ afbeelding ] Bevestigde ziektegevallen
[ afbeelding ] Onbevestigde gevallen
Uitgebreide kaart inclusief updates @ Google Maps
Daarnaast de volgende linkjes:Betrouwbare informatie, statements en ontwikkelingen omtrent 'Swine influenza', Wereldgezondheidsorganisatie nl.wiki en en.wiki over de varkensgriepuitbraak Tijdlijn van de varkensgriep, Trancy.net Tweets over "Swine Flu", Twitter Reisadvies Mexico, Nederlands Ministerie van BuZa
Ja dat ze dood is. De rest is irrelevant.quote:Op maandag 27 april 2009 22:30 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik heb het over griepgevallen hoor, maar als moeders idd nu aan griep zou overlijden wordt dat bekend gemaakt, al of niet van varkensgriep, so be it.
Ja, wat moet er anders gebeuren? Mensen preventief in quarantaine zetten?quote:Op maandag 27 april 2009 22:37 schreef Suko het volgende:
Foldertjes geven op Schiphol aan mensen die uit Mexico komen, bij vermoeden van griep om naar de huisarts te gaan, that's all....
Daar gingen ze in ieder geval sneller aan dood. In Taiwan lopen ze 5 jaar na dato nog steeds met mondmaskers als ze een kuchje hebben.quote:
Mwah, zal wel meevallen. in NY was het niet zoals in mexico toch?quote:Op maandag 27 april 2009 22:40 schreef eriksd het volgende:
Ik kom net uit NY terug en voel me ook grieperig. Zou ik naar de huisarts moeten? Helemaal geen zin in
Mjah, je kan hooguit dood gaan.quote:Op maandag 27 april 2009 22:40 schreef eriksd het volgende:
Ik kom net uit NY terug en voel me ook grieperig. Zou ik naar de huisarts moeten? Helemaal geen zin in
Ik heb afgelopen 2 dagen 200 verschillende mensen een zaal in en uit zien gaan. 50% daarvan was aan het hoesten en proesten.quote:Op maandag 27 april 2009 22:40 schreef eriksd het volgende:
Foutje met copy-pasten. Deze link is wèl goed.quote:Op maandag 27 april 2009 22:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijker dan de kaart die Google maps beschikbaar heeft. De link in je post verwijst daar overigens niet naar.
Dat is wel de aanpak van Nieuw Zeeland, zeiden ze eerder op CNN. De mensen van wie ze vermoeden dat ze besmet terug zijn gekomen uit Mexico, en ongeveer 100 mensen die met hen in contact gekomen zijn, zitten allemaal thuis in quarantaine nu. Medische instanties komen regelmatig langs om te kijken hoe het gaat, en iedereen heeft uit voorzorg Tamiflu gekregen.quote:Op maandag 27 april 2009 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, wat moet er anders gebeuren? Mensen preventief in quarantaine zetten?
[..]
Iemand anders was sneller met melden over de WHO?quote:Op maandag 27 april 2009 22:44 schreef superworm het volgende:
--
Tja gaat langzamerhand op behandeling van melaatsen lijken. Ik vind het veel te ver gaan.quote:Op maandag 27 april 2009 22:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat is wel de aanpak van Nieuw Zeeland, zeiden ze eerder op CNN. De mensen van wie ze vermoeden dat ze besmet terug zijn gekomen uit Mexico, en ongeveer 100 mensen die met hen in contact gekomen zijn, zitten allemaal thuis in quarantaine nu. Medische instanties komen regelmatig langs om te kijken hoe het gaat, en iedereen heeft uit voorzorg Tamiflu gekregen.
Ik snap dat je het allemaal sensatiebelust vindt, maar voorkomen is beter dan genezen. Je kunt wel stoer roepen dat het allemaal niks voorstelt, maar de experts denken daar toch anders over, anders voeren ze die maatregelen niet. Ik vermoed dat het met een sisser afloopt, maar het is wel interessant om het te volgen. Ja, het wordt opgeblazen door de media, zodoende worden mensen meegesleurd in de hype. Laat ze lekker. Ik vind het wel een leuk verzetje.quote:Op maandag 27 april 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja gaat langzamerhand op behandeling van melaatsen lijken. Ik vind het veel te ver gaan.
Gaat veel te ver inderdaad, althans als ik op de informatie afga die 'wij' krijgen.quote:Op maandag 27 april 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja gaat langzamerhand op behandeling van melaatsen lijken. Ik vind het veel te ver gaan.
Je bedoelt dat het definitief een level 4 is geworden?quote:Op maandag 27 april 2009 22:47 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Iemand anders was sneller met melden over de WHO?
quote:Statement by WHO Director-General, Dr Margaret Chan
27 April 2009
Swine influenza
The Emergency Committee, established in compliance with the International Health Regulations (2005), held its second meeting on 27 April 2009.
The Committee considered available data on confirmed outbreaks of A/H1N1 swine influenza in the United States of America, Mexico, and Canada. The Committee also considered reports of possible spread to additional countries.
On the advice of the Committee, the WHO Director-General decided on the following.
The Director-General has raised the level of influenza pandemic alert from the current phase 3 to phase 4.
The change to a higher phase of pandemic alert indicates that the likelihood of a pandemic has increased, but not that a pandemic is inevitable.
As further information becomes available, WHO may decide to either revert to phase 3 or raise the level of alert to another phase.
This decision was based primarily on epidemiological data demonstrating human-to-human transmission and the ability of the virus to cause community-level outbreaks.
Given the widespread presence of the virus, the Director-General considered that containment of the outbreak is not feasible. The current focus should be on mitigation measures.
The Director-General recommended not to close borders and not to restrict international travel. It was considered prudent for people who are ill to delay international travel and for people developing symptoms following international travel to seek medical attention.
The Director-General considered that production of seasonal influenza vaccine should continue at this time, subject to re-evaluation as the situation evolves. WHO will facilitate the process needed to develop a vaccine effective against A/H1N1 virus.
The Director-General stressed that all measures should conform with the purpose and scope of the International Health Regulations.
http://www.who.int/mediac(...)090427/en/index.html
Toch vreemd dat dezelfde soort experts ze in andere landen NIET toepassen.quote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik snap dat je het allemaal sensatiebelust vindt, maar voorkomen is beter dan genezen. Je kunt wel stoer roepen dat het allemaal niks voorstelt, maar de experts denken daar toch anders over, anders voeren ze die maatregelen niet.
Ik vraag me af of die nieuw zeelandse gezinnen dat ook vinden....quote:Ik vermoed dat het met een sisser afloopt, maar het is wel interessant om het te volgen. Ja, het wordt opgeblazen door de media, zodoende worden mensen meegesleurd in de hype. Laat ze lekker. Ik vind het wel een leuk verzetje.
De meningen zijn nogal verdeeld. Naar mijn mening moeten ze het in elk land doen. Een handvol mensen mis je niet als je ze maar enkele dagen in quarantaine hoeft te houden.quote:Toch vreemd dat dezelfde soort experts ze in anderen landen NIET toepassen.
Gaan we nou janken om een paar dagen?quote:Ik vraag me af of die nieuw zeelandse gezinnen dat ook vinden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |