Het is een mutatie, dus mens op mens overdraagbaar.quote:Op maandag 27 april 2009 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de bnw groep maar het is wel heel raar dat er idd dna inzit wat over 3 continenten gaat.
anderzijds worden er zoveel dieren verhandeld dat het ook weer niet zo apart hoeft te zijn
Hoe snel heeft het virus zich verspreid vanuit Mexico over de rest van de wereld? Juist.... Niks 'raars' aan dus.quote:Op maandag 27 april 2009 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de bnw groep maar het is wel heel raar dat er idd dna inzit wat over 3 continenten gaat.
anderzijds worden er zoveel dieren verhandeld dat het ook weer niet zo apart hoeft te zijn
Paar maanden. Alweer een mutatie van h1n1, zal nog veel vaker voorkomen. Maar goed, mensen zijn vatbaar voor hypes en paniek.quote:Op maandag 27 april 2009 21:41 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
"Al zo lang bekend"
Een week of één à twee lijkt me nou niet echt onder de noemer 'Al lang bekend' te vallen, of houd jij hele andere maatstaven aan?
Ergens wel logisch dat ze geen run verwachten op medicijnen die niet vrij te verkrijgen zijn zonder recept.quote:Apothekers verwachten geen run op medicijnen
Uitgegeven: 27 april 2009 21:10
Laatst gewijzigd: 27 april 2009 21:10
DEN HAAG - De Nederlandse apothekers verwachten geen stormloop op griepmedicijnen. Dat heeft een zegsman van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie (KNMP) maandag gemeld.
De vereniging van apothekers heeft ook nog geen signalen ontvangen dat haar leden al worden platgebeld door bezorgde burgers. ''Nederland lijkt zich niet druk te maken zolang het virus niet in Nederland is aangetroffen'', stelt een zegsman.
Het RIVM stelde eerder op maandag al dat Nederland goed is voorbereid op een eventuele pandemie. Er liggen draaiboeken klaar en er zijn 4,5 miljoen doses van het antigriepmiddel Tamiflu beschikbaar. Het RIVM verwacht dat dit genoeg is om tijdens een pandemie alle grieppatiënten te behandelen.
Distributieplan
Het RIVM en de KNMP hebben samen een speciaal distributieplan ontwikkeld om deze medicijnen in het geval van een grieppandemie zo snel mogelijk te kunnen verstrekken. Daarnaast heeft de Nederlandse overheid een contract gesloten met een producent van geneesmiddelen voor de levering tijdens een pandemie van voldoende vaccin voor alle Nederlanders, zodra er een vaccin ontwikkeld is.
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-op-medicijnen.html
'betrouwbare' media zeggen meestal 2-4 dagen.quote:Op maandag 27 april 2009 21:59 schreef Omentuva het volgende:
Even tussendoor, maar is de incubatietijd nu al bekend? Heb 2 dagen gezien, 7 dagen, iemand op de FP roept 10 dagen, maar alles zonder bron. Iemand wel een bronnetje dat wel betrouwbaar is?
Korreltje zout, dus 5 dagen...quote:Op maandag 27 april 2009 22:00 schreef superworm het volgende:
[..]
'betrouwbare' media zeggen meestal 2-4 dagen.
Of de Belgische vlag... Ik denk persoonlijk dat de Belgen op deze manier proberen een definitief einde te maken aan het patat-frietvraagstuk Gelukkig blijft de onneembare vesting Nederland dapper 'patat' zeggenquote:Op maandag 27 april 2009 22:06 schreef Lemmiwinks het volgende:
Valt iemand het op dat de kleuren van dat verspreidingskaartje dezelfde kleuren zijn als de vlag van Duitsland.
Dit is duidelijk een hint dat de epidemie een voorbode is voor WWIII (want zowel WWI als WWII werden door Duitsland gestart).
De vrijmetselaars houden van subtiele hints.
Ja, of niet.quote:Op maandag 27 april 2009 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar zeg je iets, stel morgen worden de eerste gevallen in NL bekend én die worden positief getest, dan gaan ze zeker nadenken over publieke festiviteiten..
Ze zeggen dat het geen nut heeft de grenzen dicht te gooien, omdat mensen de grens toch wel oversteken. Plus het gebeurt niet elke dag zo'n uitbraak dus ervaring is er niet.quote:Op maandag 27 april 2009 22:15 schreef Suko het volgende:
Ik snap er werkelijk geen fluit. Beelden uit Mexico vlak na de aardbeving, met sommige wel en anderen geen mondkapje. Journalisten interviewen mensen die uit mexico komen per vliegtuig, zonder mondkapjes. Grenzen hoeven niet dicht, waarom weet niemand, althans ik heb het antwoord nog niet gehoord. Bij griepverschijnselen gewoon naar de eigen huisarts...als die er is tenminste. Hoe weet je of reizigers verhoging hebben, die scans zeggen lang niet alles. Wat zijn lichte verschijnselen, wat zegt dat en waarom zit er verschil in ziekteprocessen, Wat een vaag gedoe allemaal.
Blijkbaar willen ze paniek voorkomen omdat het sterftecijfer -waarschijnlijk- (veel) hoger ligt dan tot nu toe bekendquote:Op maandag 27 april 2009 22:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik vind het raar dat er niet specifiekere informatie bekend is gemaakt over de sterfgevallen.
Ik denk omdat iemand dood-verklaren niet echt moeilijk is, maar de reden achterhalen een stuk tijdrovender. En men zal eerst precies willen weten wat het inhoudt, voor men er iets over zegt. Simpelweg omdat wat er nu gezegd word, gelijk de wereld rondgaatquote:Op maandag 27 april 2009 22:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik vind het raar dat er niet specifiekere informatie bekend is gemaakt over de sterfgevallen.
Ja tenslotte heeft heel de wereld daar recht op.quote:Op maandag 27 april 2009 22:18 schreef Jed1Gam het volgende:
De wereld heeft recht op alle beschikbare informatie. punt.quote:Op maandag 27 april 2009 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja tenslotte heeft heel de wereld daar recht op.
tof! OP aangepast! Waarvoor dank!quote:Op maandag 27 april 2009 20:54 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde ingooien
***EDIT Wat je er wèl uit zou kunnen gooien zijn die nieuwsartikelen, dan kun je beter een linkje naar de bron geven of een kort 'Hoe voorkom ik dat ik traag doch pijnlijk sterf aan varkensgriep'-lijstje. Vooral die nieuwsberichten zijn vaak na een paar pagina's al weer gedateerd***
Maar deze kaart lijkt me in ieder geval handig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Bevestigde overlijdensgevallen
[ afbeelding ] Bevestigde ziektegevallen
[ afbeelding ] Onbevestigde gevallen
Uitgebreide kaart inclusief updates @ Google Maps
Daarnaast de volgende linkjes:Betrouwbare informatie, statements en ontwikkelingen omtrent 'Swine influenza', Wereldgezondheidsorganisatie nl.wiki en en.wiki over de varkensgriepuitbraak Tijdlijn van de varkensgriep, Trancy.net Tweets over "Swine Flu", Twitter Reisadvies Mexico, Nederlands Ministerie van BuZa
Ja, als jouw moeder overlijdt moeten ze ook ALLES van d'r op internet pleuren. Schei toch uit man.quote:Op maandag 27 april 2009 22:26 schreef Suko het volgende:
[..]
De wereld heeft recht op alle beschikbare informatie. punt.
Dan heb je je antwoord toch al.quote:Op maandag 27 april 2009 22:27 schreef LintuxCx het volgende:
Ben er nog steeds niet uit of ik mijn reis naar noord Californië nou af moet blazen of niet. Tot nu toe eigenlijk weinig zin om plannen aan te gaan passen; als het een pandemie wordt weet het virus me toch wel te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |