Omdat sommige dingen niet met barré kunnenquote:Op maandag 27 april 2009 18:54 schreef Witchfynder het volgende:
Wat moet je nou weer met een capo? Leer gewoon barré.
Kan wel! Moet je alleen even je vingers brekenquote:Op maandag 27 april 2009 19:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat sommige dingen niet met barré kunnen
Ik heb al grote handen en lange vingers maar dan nog luktquote:Op maandag 27 april 2009 19:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kan wel! Moet je alleen even je vingers breken
1 2 3 4 5 6 | 7 7 8 / 10 9 / 11 10 / 12 7 7 |
Is het een vogel? Is he een vliegtuig? Nee! Het is CAPOMAN!quote:
quote:Op maandag 27 april 2009 19:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
Is het een vogel? Is he een vliegtuig? Nee! Het is CAPOMAN!
Niet roken maar Rocken moeten die serversquote:Op maandag 27 april 2009 19:32 schreef metallicattim het volgende:
pfff die topics hier vliegen er doorheen zeg
Hoeft ook niet. Gitaristen zijn 5% wat te melden en 95% bluf...quote:Op maandag 27 april 2009 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Meeleespost (heb nog niet echt veel te melden)
En dat is nog een optimistische schattingquote:Op maandag 27 april 2009 19:57 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Gitaristen zijn 5% wat te melden en 95% bluf...
Spreek voor jezelfquote:Op maandag 27 april 2009 19:57 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Gitaristen zijn 5% wat te melden en 95% bluf...
quote:De Britse Hard-Rock band Iron Maiden duikt dit jaar nog de studio in en wil in 2010 een nieuw album presenteren.
Aan het einde van 2010, begin 2011 zal er een nieuwe tournee worden gepland, aldus gitarist Adrian Smith.
Iron Maiden zal in 2010 het inmiddels 15e studio album uitbrengen. Het vorige album, 'A Matter Of Life And Death' uit 2006, kreeg positieve kritieken en Iron Maiden speelde het complete album live tijdens de bijbehorende tour. Producer Kevin Shirley zal wederom achter de knoppen staan.
quote:AMSTERDAM - De Amerikaanse punk-rockband Green Day treedt op vrijdag 16 oktober op in Ahoy in Rotterdam.
Dat maakte dj Giel Beelen maandagochtend bekend in zijn radioprogramma op 3FM. Kaarten voor het concert gaan zaterdag om 10.00 uur in de verkoop.
Green Day gaat dit jaar voor het eerst sinds drie jaar weer op wereldtournee. De toer begint in juli in de Verenigde Staten.
Nieuwe album
Het nieuwe album 21st Century Breakdown ligt vanaf 15 mei in de winkels. De plaat volgt American Idiot uit 2004 op.
De band brak in 1994 door met het nummer Basket Case.
33-39 euro.quote:Op maandag 27 april 2009 21:24 schreef The_Dean het volgende:
Daar zou ik eigenlijk best graag heen willen!
Green Day
Idee wat zo'n kaart gaat kosten?
Hmmm... nja, niet duur opzich...quote:Op maandag 27 april 2009 21:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
33-39 euro.
Zaterdag begint de voorverkoop.
Ga je vrijdagnacht niet vast in slaapzak achter je scherm zitten?quote:Op maandag 27 april 2009 21:33 schreef The_Dean het volgende:
Hmmm... nja, niet duur opzich...
Tegen die tijd maar eens zien wat er op Marktplaats staat.
Hoi,quote:Op maandag 27 april 2009 21:40 schreef Rewimo het volgende:
Uh... hoe krijg ik het voor elkaar om de drie snaren waar ik mijn vingers op zet niet zo dof te laten klinken?Heb zojuist mijn eerste akkoord geoefend
Heb nu kramp en het klinkt niet zoals het hoort
Meestal jaquote:Op maandag 27 april 2009 21:16 schreef GoodGawd het volgende:
Gaan jullie met regelmaat naar een gitaar winkel om gewoon wat gitaren te bespelen? Zonder verder wat te kopen :3?
Mooie Paintquote:Op maandag 27 april 2009 22:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Heb je je vingers wel op de juiste plek?
JE moet je vinger namelijk tussen de frets in zetten als je ze er op zet demp je de snaar die je aanslaat.
Zie paint![]()
[ afbeelding ]
Let ook op dat je goed met het topje van je vingers duwt, en niet met het vlezige deel van je vinger. Dan duw je de snaar vanzelf al wat harder in. Is in het begin misschien even gevoelig, maar ruwe vingertoppen aan je linkerhand (mits rechtshandig) is één van de grote voordelen van een gitaristquote:Op maandag 27 april 2009 22:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mooie Paint![]()
Ik had mijn vingers wel op de goede plek maar ik had me niet gerealiseerd dat ik de snaren echt aan moet drukkenGa ik morgen proberen
Ik kan No one knows nog steeds niet van Queens of the stone agequote:Op maandag 27 april 2009 19:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb al grote handen en lange vingers maar dan nog lukt
[ code verwijderd ]
zoiets je echt niet![]()
Kan je wel allemaal andere grepen gaan proberen maar zit je met een hele andere klankkleuring
Ik heb vandaag voor het eerst een gitaar in handen gehadquote:Op maandag 27 april 2009 22:36 schreef M4a1 het volgende:
Let ook op dat je goed met het topje van je vingers duwt, en niet met het vlezige deel van je vinger. Dan duw je de snaar vanzelf al wat harder in. Is in het begin misschien even gevoelig, maar ruwe vingertoppen aan je linkerhand (mits rechtshandig) is één van de grote voordelen van een gitarist
Succes!quote:Op maandag 27 april 2009 22:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mooie Paint![]()
Ik had mijn vingers wel op de goede plek maar ik had me niet gerealiseerd dat ik de snaren echt aan moet drukkenGa ik morgen proberen
Precies, het is het wachten waard. Het is niet alsof je jaren op een St. Anger moet wachten ofzoquote:Op maandag 27 april 2009 23:14 schreef Clif het volgende:
[..]finally ze doen er wel donders lang over
mja hun albums zijn wel geniaal
Black Ice is wel lekker als muzikaal behang zeg maar, opzich geen rare plaat. Nieuwe Maiden ben ik ook wel erg benieuwd naarquote:Op maandag 27 april 2009 23:38 schreef Cynic het volgende:
Een nieuwe maiden plaat is ongeveer net zo relevant als een nieuwe cd van ACDC.
Ohja, dat vindt men hier ook tof waarschijnlijk
Waarom dat nou weer?quote:Op maandag 27 april 2009 23:38 schreef Cynic het volgende:
Een nieuwe maiden plaat is ongeveer net zo relevant als een nieuwe cd van ACDC.
Ohja, dat vindt men hier ook tof waarschijnlijk
Ja.quote:Op maandag 27 april 2009 12:24 schreef Witchfynder het volgende:
Is een footswitch in beginsel altijd dezelfde technologie? Ik heb het dan over van die dingen met een jack die vaak standaard bij amps zitten.
Mijn tuner heeft namelijk een mutefunctie die met een switch te besturen is. Lijkt me wel handig om een 1 knopsfootswitch te hebben om dat aan en uit te doen. Maar kan ik daar elke jetser voor gebruiken? Korg specificeert verder niks in de handleiding.
kost ook maar 3euroquote:Op maandag 27 april 2009 23:45 schreef Maisnon het volgende:
ik moet nog een capo hebben, gebruik nu altijd een constructie van een stuk foam en knex, haha.
Werkt perfect, maar zit half in de weg en toch niet zo sjiek he
Moet ook een capo voor m'n ukelele vinden
Wat voor ukulele heb jij?quote:Op maandag 27 april 2009 23:45 schreef Maisnon het volgende:
ik moet nog een capo hebben, gebruik nu altijd een constructie van een stuk foam en knex, haha.
Werkt perfect, maar zit half in de weg en toch niet zo sjiek he
Moet ook een capo voor m'n ukelele vinden
Omdat je precies weet wat er komt, album na album. Tijdens de tour van het betreffende album worden nog wat nummers ervan gespeeld, maar daarna gauw weer Number of the Beast waar iedereen eigenlijk voor komt. Dat hebben heel veel bands die maar niet ophouden met spelen zodat jongere bands een keer een kans krijgenquote:
Nice! Ga ik wel zo'n Jeff Watersplankje klussen. Wil nog een bundeling van kabels hebben zodat er uit mijn rack één bundel komt met MIDI, power en footswitchkabel. Wel zo handigquote:Op maandag 27 april 2009 23:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja.
Ik denk dat je daar bijvoorbeeld ook wel zo'n boss voetknop voor kan gebruiken. Weet zo even niet het typenummer uit mijn hoofd.
Ja, dat is zo, maar daar onderscheid je de echte fans van de hitjeskenners. Ik vond het geweldig dat Maiden heel 'A Matter of Life And Death' ging spelen, want ik vind het een geweldig album en Fear of the Dark enzo ken ik inmiddels wel. Ja, er gingen mensen mopperen, maar de trouwe, volbehangen, fans zongen net zo hard mee. Tja, het is een kwelling voor bands als Maiden en Priest dat mensen komen voor hun bekenderen standaardwerkjes.quote:Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat je precies weet wat er komt, album na album. Tijdens de tour van het betreffende album worden nog wat nummers ervan gespeeld, maar daarna gauw weer Number of the Beast waar iedereen eigenlijk voor komt. Dat hebben heel veel bands die maar niet ophouden met spelen zodat jongere bands een keer een kans krijgen
Slayer heeft dat, The Rolling Stones hebben dat, Kiss, noem ze maar op. Het is me een volslagen raadsel waarom die nieuwe ACDC zo aanslaat op KinkFM. Zal wel een flinke smak geld tegenaan gegooid zijn door het label.
Ik heb dan meer het idee dat het ook alleen nog maar interessant is voor de hele echte diehard fans, die van de catergorie die alles kopen zonder het beluisterd te hebben. Op hoeveel manieren kan je een gallopje spelen? Juist, op één manierquote:Op maandag 27 april 2009 23:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In geval van Slayer zie ik het niet zo, want live is dat toch een bak ruis.
Ik was er ook erg blij mee dat ze het hele album gingen spelen.quote:Op maandag 27 april 2009 23:53 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, dat is zo, maar daar onderscheid je de echte fans van de hitjeskenners. Ik vond het geweldig dat Maiden heel 'A Matter of Life And Death' ging spelen, want ik vind het een geweldig album en Fear of the Dark enzo ken ik inmiddels wel. Ja, er gingen mensen mopperen, maar de trouwe, volbehangen, fans zongen net zo hard mee. Tja, het is een kwelling voor bands als Maiden en Priest dat mensen komen voor hun bekenderen standaardwerkjes.
Dan was je afgelopen jaar niet op Waldrock want daar was Slayer erg goed (beter had ik ze nog niet gezien)quote:In geval van Slayer zie ik het niet zo, want live is dat toch een bak ruis.
Tja, da's weer een heel ander verhaal...quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:32 schreef The_Dean het volgende:
Over Slayer gesproken.... hier nog meer van die volledig overbodige muziek...
Een goedkope. Maar ik wil graag een Bushman Jenny, een Concert ook.quote:Op maandag 27 april 2009 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat voor ukulele heb jij?. Ik speel nu op een Oscar Schmidt Concert, maar ik heb interesse in een bariton. Er is zo'n Japans-Amerikaanse speler (naam is mij ontschoten) die hier op speelt en dat klinkt toch wel tof. Hij heeft alleen geen re-entrantsnaar
.
Naar dit soort bagger kan toch niet serieus geluisterd wordenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:32 schreef The_Dean het volgende:
Over Slayer gesproken.... hier nog meer van die volledig overbodige muziek...
Het zou al veel schelen als ze allemaal eens in dezelfde maatsoort spelenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Naar dit soort bagger kan toch niet serieus geluisterd worden
Ah ja. Dit is trouwens die dude die ik bedoelde:quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:39 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Een goedkope. Maar ik wil graag een Bushman Jenny, een Concert ook.
Deze is dat:
Jimmyquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah ja. Dit is trouwens die dude die ik bedoelde:
Dat lijkt mij een bariton, toch? Ding lijkt zo groot
Doe mij ook even zo'n collega maar dan met ouders die een zanginstallatie over hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
Ouders van een collega hebben me net even veel geld bespaard
Net twee jaar oud, zo gekregen
[ afbeelding ]
Een nieuw tapijt?quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Hij staat al in jouw huis neem ik aan? Aan die gitaren te zien.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Je klinkt enthousiastquote:
Ik kan het op z'n tijd best wel waarderen. Niet langer dan een minuut of 5 meestal.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:45 schreef -Menn0- het volgende:
Naar dit soort bagger kan toch niet serieus geluisterd worden
Als je een lijstje met die pedalen maakt, kan ik je misschien wel helpen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef nightfall het volgende:
gisteren een mesa studio geruild tegen een berg pedalen, wat cash en een gemodde jmp-1, 't zal mij benieuwen,. hopen dat ik die zooi verkocht krijg,. mja,. die gast bleef aandringen en met het geld erbij was het wel een mooie deal,. allemaal dure mxr pedalen ook
die jmp schijnt met die mod wel lekker te klinken,. eens proberen van het weekend
De Mesa studio beviel niet meer?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef nightfall het volgende:
gisteren een mesa studio geruild tegen een berg pedalen, wat cash en een gemodde jmp-1, 't zal mij benieuwen,. hopen dat ik die zooi verkocht krijg,. mja,. die gast bleef aandringen en met het geld erbij was het wel een mooie deal,. allemaal dure mxr pedalen ook
die jmp schijnt met die mod wel lekker te klinken,. eens proberen van het weekend
zie mijn vorige verhaal,. ik vind de mea wel goed,. maar op 1 of andere manier kan ik met die pod pro xt veel meer mijn geluid benaderen,. en het ruimt lekker op in mijn rack, de replifex heb ik er ook uitgegooid,. was eigenlijk van plan het hele rack weg te doen,. en een bogner xtc te kopen,. maar omdat ik toevallig die pod goedkoop op de kop kon tikken en eens voor de gein probeerde op mijn eindtrap is het zo gelopen...quote:
dat is grootste rommel die er bestaat, is echt een lapmiddel voor heel even, op het einde werken ze alleen maar slechter,. ik soldeer de knoppen er altijd uit en maak ze open waarna ik ze met een kwastje schoonmaak in de alcohol,. werkt nog altijd het beste.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:39 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren mijn Valvestate eens open gedraaid en met contactspray de potmeters een schoongemaakt, dat scheelt al een hele hoop, mijn gain gaat nu niet meer automatisch op en neer...
Ik heb er eigenlijk wel goede ervaringen meequote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef nightfall het volgende:
[..]
dat is grootste rommel die er bestaat, is echt een lapmiddel voor heel even, op het einde werken ze alleen maar slechter,. ik soldeer de knoppen er altijd uit en maak ze open waarna ik ze met een kwastje schoonmaak in de alcohol,. werkt nog altijd het beste.
ik heb wel eens eerder zo'n valvestate opgelapt,. was een ochtendje werkquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb er eigenlijk wel goede ervaringen meeEn ik zie het niet zo zitten om die potmeters los te gaan solderen, die krijg ik er nooit meer in zoals ze erin zaten...
Hmm, ik zal zien wat The_Dean over een poosje met mijn Valvestate gaat doen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef nightfall het volgende:
[..]
dat is grootste rommel die er bestaat, is echt een lapmiddel voor heel even, op het einde werken ze alleen maar slechter,. ik soldeer de knoppen er altijd uit en maak ze open waarna ik ze met een kwastje schoonmaak in de alcohol,. werkt nog altijd het beste.
Dat heb ik nu ook met mijn Valvestate en soms doet ie dat zelfs spontaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:30 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik speel altijd op deze ampmaar sinds kort zijn al die contacten ook rot.
Raak ik de volumeknop aan krijg ik een dikke knal eruit, maar met die vloeistof en potmeters enzo rotzooien laat ik aan ons pap over
Niks mis mee....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij niet echt. Anders kom ik nog minder vaak bij mijn ouders langsquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:58 schreef Cynic het volgende:
Kijk aan, het gitaristentopic wordt ook een vrije markt economie!
Concurrentie voor Dean
leidschendamquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
ligt er een beetje aan waar nightfall woont
Dikkere kabel is in de regel wel beter, maar zolang je niet echt optreedt vind ik ongeveer alles wel goed. Als ik met een band zou spelen, zou ik wel wat meer aandacht aan de kabels besteden, maar als jij blij bent met je geluid, lekker zo houdenquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:21 schreef RoW_0 het volgende:
Toen ik mijn RP 250 effectenprocessor had gekocht moest ik natuurlijk een tweede kabel hebben om van mijn effectenprocessor > versterker te gaan.
Maar ik heb de kabel geleend van de footswitch (wat nu niet meer van toepassing is)... En die kabel is een dunnere versie van jack. en de kabel van gitaar is veel dikker en groter.
Nieuwe kabel halen of maakt dat niet uit? (misschien is het beter ofzo, donno)
Ik zou namelijk niet weten hoe het anders zou klinken. het werkt dus tsjaquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dikkere kabel is in de regel wel beter, maar zolang je niet echt optreedt vind ik ongeveer alles wel goed. Als ik met een band zou spelen, zou ik wel wat meer aandacht aan de kabels besteden, maar als jij blij bent met je geluid, lekker zo houden
We snappen meer dan je denkt.quote:
Wat voor een ding is dat?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:30 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik speel altijd op deze ampmaar sinds kort zijn al die contacten ook rot.
Raak ik de volumeknop aan krijg ik een dikke knal eruit, maar met die vloeistof en potmeters enzo rotzooien laat ik aan ons pap over
dikke bak distortion eroverheen en je hoort het niet meerquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:01 schreef Aresdreams het volgende:
nog niks, gelukkig, al kraakt me thuis versterker wat meer dan normaal... mogelijk speaker beetje aan het stuk gaan, maar dat boeit niet zo heel veel...
Een Fender Blues Deville geloof ikquote:
Gewoon mee blijven lezen en als je het niet snapt gewoon vragenquote:
Ik zou SingleCoil even een PM sturen als ik jou wasquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:33 schreef metallicattim het volgende:
Kan iemand me wat uitleg geven over de verschillende Ohmages van een versterker? ( met name een Marshall TSL100 > 4, 8 en 16 Ohm )?
Ik heb al gelezen dat het gebruik van de verschillende Ohmages klankverschil geeft.
Ik gebruik zelf een zelfbouw ( niet zelf gedaan, maar de vorige eigenaar... ) dus ik weet alleen dat er 4x 12" 75W Celestions inzitten, maar niet welke impedantie die hebben ( of nodig hebben? )
Nu lees ik ook dat als je de verkeerde Ohmage gebruikt de buizen van je versterker sneller zullen slijten?
Thx alvast!
*proest*quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik zou SingleCoil even een PM sturen als ik jou was
+1quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik zou SingleCoil even een PM sturen als ik jou was
=2quote:
Is dat een Viper? Een vriend van me heeft een LTD Viper gitaar maar dan in't rood.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
=2
Nize
[ afbeelding ]
GAS
Alleen ik kan hem nergens vinden
Jap!quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:24 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Is dat een Viper? Een vriend van me heeft een LTD Viper gitaar maar dan in't rood.
Groove Factory? Zo niet, dan even e-mailen, kunnen ze vast wat voor je regelen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
=2
Nize
[ afbeelding ]
GAS
Alleen ik kan hem nergens vinden
Dan is hij net zoveel 'net is teveel nepSQ' hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:27 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jap!
Ik vind ze als gitaar zijnde niet mooi, net is teveel nepSQ
Als bass vind ik het wel kunnen!
Een bass hoort geen SG te zijnquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan is hij net zoveel 'net is teveel nepSQ' hoor.
PM. Meerderequote:Op dinsdag 28 april 2009 19:44 schreef Witchfynder het volgende:
Kan iemand mij een goed muziektheorieboek aanraden voor iemand die 0,0 weet nog?
Het is als cadeau voor een vriendin van me. Ze is een zangeres en speelt (nog) geen enkel instrument.
jajajaja stiekem toch voor jezelfquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:44 schreef Witchfynder het volgende:
Kan iemand mij een goed muziektheorieboek aanraden voor iemand die 0,0 weet nog?
Het is als cadeau voor een vriendin van me. Ze is een zangeres en speelt (nog) geen enkel instrument.
Met een zangstem alleen al ben ik tevreden.quote:
Dat gaat bij ons dan wel heel erg beroerd klinken.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:35 schreef The_Dean het volgende:
Och, gewoon je muziekstijl aan je zangstem aanpassen
Book us!quote:Op woensdag 29 april 2009 00:21 schreef Cynic het volgende:
Zo, de komende dagen druk aan de slag bij het bevrijdingsfestival
Kom ik niet veel aan spelen toe, maar goed...
Ja of metalquote:Op woensdag 29 april 2009 01:18 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Hey, ik kloot zelf ongeveer een jaartje wat aan op de gitaar, laat ik mij hier ook eens melden.
En trouwens als je niet kunt zingen kun je altijd nog punk gaan spelen toch?
NOM NOM NOM NOOOOOOMMMMMMMquote:
Of gewoon je bek houdenquote:Op woensdag 29 april 2009 01:18 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Hey, ik kloot zelf ongeveer een jaartje wat aan op de gitaar, laat ik mij hier ook eens melden.
Cookiemonster vocalsquote:Op woensdag 29 april 2009 01:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
NOM NOM NOM NOOOOOOMMMMMMM
[ afbeelding ]
hey, jullie ook dat probleemquote:Op woensdag 29 april 2009 00:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Met een zangstem alleen al ben ik tevreden.
En eentje voor onze 'zanger' zou ook wel mooi zijn.
Ik zing altijd alles keihard mee in de autoquote:Op woensdag 29 april 2009 07:47 schreef nightfall het volgende:
metal is gaaf
ik zing altijs stiekem kamelot mee in de auto
Dat doe ik ookquote:Op woensdag 29 april 2009 08:01 schreef Aresdreams het volgende:
ik zing soms hard mee in de auto, en dan zo met je stem zo een gitaar solo na gaan doen... en dan schaam ik me voor mezelf
Joh, ik ben nog aan het leren hoe de onderdelen van een akoestische gitaar hetenquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:48 schreef Witchfynder het volgende:
Gewoon mee blijven lezen en als je het niet snapt gewoon vragen.
De meeste gekke woorden die je afgelopen twee pagina's gezien hebt betreffen merken (MXR, Mesa (van Mesa/Boogie) of modellen (de Valvestate, zoals gemaakt door Marshall)..
Precies, gewoon mee blijven lezen, en als je het niet snapt gewoon vragen, maakt niet uitquote:Op woensdag 29 april 2009 09:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Joh, ik ben nog aan het leren hoe de onderdelen van een akoestische gitaar hetenVoor de rest is het all Greek to me
quote:
Dat doen we al maar zelfs daarvoor moet je nog enige zangkwaliteit hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 01:18 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Haha, ja dat is ook erg makkelijke muziek om te proberenquote:Op woensdag 29 april 2009 10:05 schreef brother52 het volgende:
Ik heb vanochtend in de auto geprobeerd mee te 'zingen' met een album van Fantomas maar dat is niet te doen.
Snel maar een cd van PUSA erin gepropt, kom je ook lekker vrolijk aan op je werk![]()
[..]
Zeker als je nagaat dat ik probeerde mee te zingen met hun 1e album. Volgens mij wordt er op dat hele album geen woord gezongen. Er komt alleen maar lawaai uit z'n strot.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:08 schreef Cynic het volgende:
Haha, ja dat is ook erg makkelijke muziek om te proberen
Mike Patton is best redelijk veelzijdig als zanger, en dan ook tamelijk goed in elk van die dingen.
Ik ben vooral erg fan van zijn werk met Mr Bunglequote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zeker als je nagaat dat ik probeerde mee te zingen met hun 1e album. Volgens mij wordt er op dat hele album geen woord gezongen. Er komt alleen maar lawaai uit z'n strot.
Die hebben inderdaad briljante dingen gedaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:31 schreef Cynic het volgende:
Ik ben vooral erg fan van zijn werk met Mr Bungle
Ik heb hem een keer met Tomahawk gezien, samen met de Melvins was dat toen in de Melkweg.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad briljante dingen gedaan.
Ik heb hem vorig jaar (of is het al weer 2 jaar geleden) met Cristian Fenez gezien. Erg vaag maar ook erg goed.
Vorig jaar stond hij met het metropole orkest in Paradiso, had ik erg graag bij willen zijn.
Lalala ik heb vakantiequote:
Hm, ben jij stiekem mijn collega? Die zei net precies hetzelfdequote:Op woensdag 29 april 2009 11:48 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Lalala ik heb vakantieStraks naar amsterdam, drie dagen en nachten lang feesten
lief dat je mee komt helpen met klussenquote:Op woensdag 29 april 2009 12:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Lalala, ik ook
Morgen naar Eindhoven
Herkenbaarquote:Op woensdag 29 april 2009 12:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik schrik me net helemaal dood van die kut versterker, zit je lekker te spelen ineens keiharde kutknal.
me'n vriendin liet gisteren ook spontaan een kutscheet toen er erop aan het spelen was,. das idd schrikken jaquote:Op woensdag 29 april 2009 12:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik schrik me net helemaal dood van die kut versterker, zit je lekker te spelen ineens keiharde kutknal.
Neenquote:Op woensdag 29 april 2009 12:21 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
lief dat je mee komt helpen met klussen
Ja, ik misschien ookquote:Op woensdag 29 april 2009 12:26 schreef Gitaarmat het volgende:
En nu begin ik (helaas) toch te twijfelen, dat ik geen nieuwe gitaar maar een versterker moet kopen.
Denk het niet, alleen maar gepraat van mensen die niet in bands zitten of in bands die het lekker rustig aan doenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:04 schreef guitarist het volgende:
Idd, ik ben ook altijd m'n capo kwijt!
Zomaar 3 deeltjes overgeslagen.Heb ik iets gemist?
Héquote:Op woensdag 29 april 2009 14:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Denk het niet, alleen maar gepraat van mensen die niet in bands zitten of in bands die het lekker rustig aan doen
Gaan jullie nog steeds een beetje lekker? Leuke festivals in de planning?
Tof!quote:Op woensdag 29 april 2009 15:50 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Hé
Ik moet morgen optreden joh, Smileys in Brunssum > http://www.myspace.com/SevenEnds
Fretbuzz, gewoon even de zadel iets omhoog schroevenquote:Op woensdag 29 april 2009 15:15 schreef Maisnon het volgende:
eerder in t topic ging het over Valvestate en ik wist niet welke dat wasmaar die hebben we blijkbaar ook en die vind ik nog fijner dan die fender die ik postte.
Ik heb alleen een waardeloze electrische gitaar tot m'n beschikkingzo'n namaak unit waarvan de bovenste snaar door dat ding zelf al helemaal gedistort wordt wat niet altijd leuk is
Dat ik nul band ervaring heb. Dus ik speel voor mezelf wel gitaar maar nooit gedrilld complete liedjesquote:
Ik speelde 1 jaar gitaar toen ik met m'n bandje begonquote:Op woensdag 29 april 2009 16:20 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dat ik nul band ervaring heb. Dus ik speel voor mezelf wel gitaar maar nooit gedrilld complete liedjes
En ik ben dus 22 en heb het idee in ieder geval dat al die bandjes die wat meer beginnendere mensen accepteren haha allemaal ontzettende jonge figuren zijn van 16 enzo.
En dat ze dan alleen Seven Nation Army willen spelenterwijl ik the Cure, Whitest Boy Alive en Modest Mouse wil doen om niet de dertien in een dozijn brigade te versterken.
Vrienden die wel in een band spelen die spelen hun hoofdinstrument al minstens 10 jaardus ik kan er gewoon niet echt mee meekomen
2005 stond ik voor het laatst op de plankenquote:Op woensdag 29 april 2009 15:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Tof!
Maar als ik het concertlijstje van IKC zo snel bekijk denk ik dat ze op dit moment wel het drukste en best lopende bandje van dit topic zijn.![]()
Ik kan voor de grap onze concertlijst voor het komend jaar wel even plaatsen:
-
Het is een namaak dinges wat ik gehoord heb.. ehm.. ik zoek et even opquote:Op woensdag 29 april 2009 16:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Fretbuzz, gewoon even de zadel iets omhoog schroeven
Wat voor gitaar heb je? Merk boeit me niet, maar het type. Strat? Tremolobrug?
hoezo 18+quote:Op woensdag 29 april 2009 16:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik speelde 1 jaar gitaar toen ik met m'n bandje begon![]()
dat bouw je zelf allemaal wel op, en meeste serieuze bandjes waar je beetje muziek mee kan maken zijn toch soweiso 18+
gewoon zoeken dus
Uiteindelijk zitten jonge bandjes zonder eigen vervoer oid toch snel gebonden aan de paar lokale zaakjes in de regio en is het lastiger daarmee verder te gaan als niemand een rijbewijs oid heeft.quote:
Tof ding tochquote:Op woensdag 29 april 2009 16:25 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het is een namaak dinges wat ik gehoord heb.. ehm.. ik zoek et even op
[ afbeelding ]
Schijnt een soort Les Paul model te zijn, Godwin Deluxe.
En als ik zoek naar guitar manufactures kom ik alleen Godin tegenzul je zien dat daar ook de fakeheid inzit haha. Hmm maar als ik verder kijk is dat toch anders
Ik hoop dat het een beetje duidelijk op de foto (van een willekeurige site) is wat de details betreft
Oh nee dat boeit verder niet, zoveel ervaring heb je nou ook alweer niet nodigquote:Op woensdag 29 april 2009 16:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh op die manier. Ik dacht geen ervaring enzo.
Dankjewelquote:Op woensdag 29 april 2009 16:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tof ding toch
Gewoon de hele brug wat omhoog brengen. De brug is dat ijzeren deel waar de snaren overheen lopen [met die zadeltjes]. Tussen het eindstuk en de pickup. Daar zitten boven en onder een schroef, die kan je verstellen. Gewoon de hele zaak ietsje omhoog schroeven en even opnieuw stemmen. Net zo vaak tot het niet meer 'ratelt'
Zaterdag speelde er een band voor ons, grindcore maakten ze. De gitarist leek aan zijn spel te horen liever in Lamb of God te willen zitten (grindcore met pinchharmonics en sweep pickingquote:Op woensdag 29 april 2009 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Oh nee dat boeit verder niet, zoveel ervaring heb je nou ook alweer niet nodigAl verschilt dat ook per persoon
vooral live presentatie, van die bandjes die al veel jaren meegaan en nogsteeds onwennig geforceerd bewegend als een zoutzak op het podium staan is altijd weer beetje jammer
Vind het altijd leuker om te kijken naar van die jonge enthousiaste bandjes
Dat is helemaal ernstig...quote:Op woensdag 29 april 2009 16:24 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
2005 stond ik voor het laatst op de planken
top, op mijn disco PA boxquote:Op woensdag 29 april 2009 17:44 schreef brother52 het volgende:
De combo of de top met losse speaker?
Ah, niet veel gemist dus.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Denk het niet, alleen maar gepraat van mensen die niet in bands zitten of in bands die het lekker rustig aan doen
Gaan jullie nog steeds een beetje lekker? Leuke festivals in de planning?
Hoeveel wissels hebben jullie inmiddels gehad in de band? 3?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Yep wij liggen nu ook half rustig, nieuwe drummer inwerken nu net nadat we met nieuwe bassist klaar waren![]()
over 2 weken weer 2 gigs wel weer zin in. Nieuwe opnames komen er ook aan dus wel irritant weer
Volgend weekend gaan we met de gitaren beginnen.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:23 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ah, niet veel gemist dus.
Moah, wij hebben niet echt veel dingen gedaan. Vanaf morgen pas weer een beetje optreden. Het is even wachten totdat de eerste single uit komt.
Jullie nog steeds druk met het opnemen?
maak me niet jaloerss! dat wil ik ook!quote:Op woensdag 29 april 2009 18:55 schreef KaMo het volgende:
5 mei, 15:00: Schippershuis
5 mei, 22:00: Jeffrey's
9 mei, 16:45: Lawaai XL
16 mei, 21:10: WAKweekend
20 jun, 15:00: Rock Around the Bridge
Vind ik nog best druk voor ons (bandje van 3, 16 jarige)
Wat voor een muziek spelen jullie eigenlijk?quote:Op woensdag 29 april 2009 18:55 schreef KaMo het volgende:
Dat is idd ernstigquote:Op woensdag 29 april 2009 16:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is helemaal ernstig...
Met welke band was dat?
VET !quote:Op woensdag 29 april 2009 18:55 schreef KaMo het volgende:
Punkrock met metal invloeden ofzo...quote:Op woensdag 29 april 2009 19:19 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Wat voor een muziek spelen jullie eigenlijk?
Dat valt wel mee. Ik draai hetzelfde aantal uren en heb vaak net zo veel reistijd (als het niet meer is) en mij lukt het ook. Er komt straks zelfs nog een studioproject bij.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:32 schreef allsystemshalt het volgende:
Dat is idd ernstig![]()
Wat de volgende band wordt dat is belangrijkeren dat weet ik nog niet.
En met 40 + uren werk in de week plus ruim 15 uur reistijd ben ik bang dat het zeer moeilijk gaat worden om ooit nog een band te vinden![]()
*Als optie richt ik me op een pensionadoband de rollator-boys of zoiets
Wij repeteren sinds kort in een oude champignontelerij, wat maakt dat ons dan?quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Punkrock met metal invloeden ofzo...
En we repeteren in een garage, maakt dat ons een garagerockband?
Nou ik was met mijn band gestopt omdat ik het niet meer kon combineren.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Ik draai hetzelfde aantal uren en heb vaak net zo veel reistijd (als het niet meer is) en mij lukt het ook. Er komt straks zelfs nog een studioproject bij.
Flying Mushroomsquote:Op woensdag 29 april 2009 20:19 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Wij repeteren sinds kort in een oude champignontelerij, wat maakt dat ons dan?
Schimmelrockquote:Op woensdag 29 april 2009 20:19 schreef metallicattim het volgende:
Wij repeteren sinds kort in een oude champignontelerij, wat maakt dat ons dan?
Respect, klinkt best ok en die clip zit goed in elkaar.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Punkrock met metal invloeden ofzo...
En we repeteren in een garage, maakt dat ons een garagerockband?
En we zijn nu bezig aan een indie nummer
Bob de bouwerdquote:Op woensdag 29 april 2009 22:19 schreef Aresdreams het volgende:
hehe, eindelijk thuis, dadelijk ff wat zachte nootjes spelen
eerst al het gruis van me afkloppen, eerste lammellen hangen in het nieuwe huisje, in mijn kamertje ook nog eens, kan ik lekker in het donker mijn nootjes weg pingelen
zo iets ja.... jezus wat is dat slopend zeg, dat klussen in een huisje... blij als het voor een tijdje achter de rug kan zijn...quote:
Kijk dat is een mooi doel tochquote:Op woensdag 29 april 2009 23:08 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
heb ik dadelijk iig een mooie kamer om herrie in te maken
ik let daar nooit op,. ik rag em in het gat waar ie het beste mee klinktquote:Op donderdag 30 april 2009 00:01 schreef Xylon het volgende:
Doh! Laatst ff de gitaarkabel uit m'n amp gehaald... Alleen nu weet ik niet meer waar ie in moetHeb een high en een low input, eentje is voor gitaren met actieve pups, volgens mij de low input, maar ik weet het zo ff niet meer zeker... Ik weet ook niet of het negatieve effecten heeft voor de amp als ik dalijk via de verkeerde input speel. Dus ik dacht, laat ik maar ff voor de zekerheid vragen waar 'n gitaar met normale pups in moet
Ik speel de laatste tijd ook weer voornamelijk op m'n akoestische, dus ben het gewoon vergeten
Edit: Ben ff verder aan het googlen geweest en nu heb ik gelezen dat de High input dus voor passieve pickups is en de low input voor actieve pickups. Maar dat je passieve pickups eigenlijk op beide inputs kunt gebruiken en dat je in de high input meer 'fuzz' hebt dan in de low en dat de low dus eigenlijk meer geschikt is voor akoestisch en de high meer voor distortion en dat het niet schadelijk is, klopt dit?
Klopt, je kan beide inputs prima voor je passieve elementen gebruikenquote:Op donderdag 30 april 2009 00:01 schreef Xylon het volgende:
Edit: Ben ff verder aan het googlen geweest en nu heb ik gelezen dat de High input dus voor passieve pickups is en de low input voor actieve pickups. Maar dat je passieve pickups eigenlijk op beide inputs kunt gebruiken en dat je in de high input meer 'fuzz' hebt dan in de low en dat de low dus eigenlijk meer geschikt is voor akoestisch en de high meer voor distortion en dat het niet schadelijk is, klopt dit?
ultiem doelquote:Op woensdag 29 april 2009 23:14 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Kijk dat is een mooi doel toch
Geen idee, maar ik snap dat gezeik nooit waarom iets beter zou zijn omdat het in USA is gemaaktquote:Op donderdag 30 april 2009 10:46 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand via marktplaats zegt dat deze (1996 USA) beter is dan deze nieuw bij Musik-Produktiv.
Klopt dat? Omdat die occasion in USA is gebouwd net als met fenders enzo?
Alles uit de VS is altijd beter.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik snap dat gezeik nooit waarom iets beter zou zijn omdat het in USA is gemaakt![]()
owjaquote:Op donderdag 30 april 2009 11:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Alles uit de VS is altijd beter.
En alles met buizen.
pff mietjequote:Op donderdag 30 april 2009 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
Bleh, gister te hard gefeest. Nu ben ik op K-dag waardeloos.
Maar mijn vriendin moet toch een dagdeel werken (zorg), dus zou toch al niks worden
.
Waarom kun je alleen met je vriendin feesten?quote:Op donderdag 30 april 2009 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
Bleh, gister te hard gefeest. Nu ben ik op K-dag waardeloos.
Maar mijn vriendin moet toch een dagdeel werken (zorg), dus zou toch al niks worden
.
Koninginnedag :r :rquote:Op donderdag 30 april 2009 11:52 schreef Gitaarmat het volgende:
What the fuck kijk nederland 1 dan fucking aanslag.
Ik denk beide.quote:Op donderdag 30 april 2009 12:17 schreef allsystemshalt het volgende:
Shit hey
Is het een aanslag? of een zuiplap?
Ligt aan de opname ja, is niet zo super professioneel gedaanquote:Op woensdag 29 april 2009 20:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Respect, klinkt best ok en die clip zit goed in elkaar.Wel jammer dat het geluid een beetje clipt af en toe, of ligt dat aan mij?
Wel eerlijkquote:Op donderdag 30 april 2009 12:48 schreef Witchfynder het volgende:
Die verslaggeving van die dame van de NOS... Ze weet niks en dat blijft ze maar herhalen.
http://www.mainmusic.nl/n(...)len/jack_plates.htmlquote:Op donderdag 30 april 2009 13:34 schreef tim. het volgende:
Over een gitaar:
Hoe heet dat onderdeel van een Stratocaster waar je je kabel inplugt?
Dat ringetje om dat omhulsel is er af bij mij, ik zocht wat tips op internet om het te repareren maar ik weet niet hoe dat onderdeel heet.
Vraag of die politiehond in Apeldoorn even wil zoekenquote:Op donderdag 30 april 2009 13:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wel eerlijk.
Ontopic: heeft iemand mijn capo gezien?.
quote:Op donderdag 30 april 2009 17:01 schreef Witchfynder het volgende:
Een DiMarzio Ultra Jazz brugelement, een setje D'Addario Pro Steelsnaren (om eens te proberen), een zakje van 12 Dunlop 2.0mm Gator Grips, een setje ukulelesnaren van D'Addario en uhm..dat was het. Ik wilde ook een klemstemapparaatding bestellen, maar die ik wilde was niet in voorraad
.
Nou, het liefst op het podiumquote:Op donderdag 30 april 2009 17:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Een jazz element? Om thuis te pielen ofzo?
[..]
Thomann is altijd wel prima wat dat betreftquote:Op donderdag 30 april 2009 16:54 schreef Witchfynder het volgende:
Holy crap, check deze parcel tracking van Thomann..
29.4.2009 10:53 ready for collection THOMANN
29.4.2009 10:28 due to be shipped BAMBERG
29.4.2009 21:24 goods are on their way FRANKFURT
30.4.2009 01:12 goods are on their way HERNE-BOERNIG
30.4.2009 03:22 goods are on their way ROTTERDAM
Zou het morgen al moeten komen.
.
Welke gitaarquote:Op donderdag 30 april 2009 23:09 schreef GoodGawd het volgende:
Ik had een gitaar besteld bij die groove factory, zou binnen 5-10 dagen geleverd zijn, voor levering zou contact met me opgenomen worden. Morgen is de 10e dag en ik heb nog niks gehoord <_<
hoe komt dat zo?quote:Op donderdag 30 april 2009 23:10 schreef Witchfynder het volgende:
Ik speel fretloos bas mee met een Zweedse folkband.
Irrelevance: -1quote:Op donderdag 30 april 2009 23:07 schreef GoodGawd het volgende:
lol play that guitar baby
[ afbeelding ]
Goeie bandquote:Op donderdag 30 april 2009 23:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zet net een Zweedse folkband op en had toevallig net mijn fretloze bas in handen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |