Omdat sommige dingen niet met barré kunnenquote:Op maandag 27 april 2009 18:54 schreef Witchfynder het volgende:
Wat moet je nou weer met een capo? Leer gewoon barré.
Kan wel! Moet je alleen even je vingers brekenquote:Op maandag 27 april 2009 19:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat sommige dingen niet met barré kunnen
Ik heb al grote handen en lange vingers maar dan nog luktquote:Op maandag 27 april 2009 19:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kan wel! Moet je alleen even je vingers breken
1 2 3 4 5 6 | 7 7 8 / 10 9 / 11 10 / 12 7 7 |
Is het een vogel? Is he een vliegtuig? Nee! Het is CAPOMAN!quote:
quote:Op maandag 27 april 2009 19:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
Is het een vogel? Is he een vliegtuig? Nee! Het is CAPOMAN!
Niet roken maar Rocken moeten die serversquote:Op maandag 27 april 2009 19:32 schreef metallicattim het volgende:
pfff die topics hier vliegen er doorheen zeg
Hoeft ook niet. Gitaristen zijn 5% wat te melden en 95% bluf...quote:Op maandag 27 april 2009 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Meeleespost (heb nog niet echt veel te melden)
En dat is nog een optimistische schattingquote:Op maandag 27 april 2009 19:57 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Gitaristen zijn 5% wat te melden en 95% bluf...
Spreek voor jezelfquote:Op maandag 27 april 2009 19:57 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Gitaristen zijn 5% wat te melden en 95% bluf...
quote:De Britse Hard-Rock band Iron Maiden duikt dit jaar nog de studio in en wil in 2010 een nieuw album presenteren.
Aan het einde van 2010, begin 2011 zal er een nieuwe tournee worden gepland, aldus gitarist Adrian Smith.
Iron Maiden zal in 2010 het inmiddels 15e studio album uitbrengen. Het vorige album, 'A Matter Of Life And Death' uit 2006, kreeg positieve kritieken en Iron Maiden speelde het complete album live tijdens de bijbehorende tour. Producer Kevin Shirley zal wederom achter de knoppen staan.
quote:AMSTERDAM - De Amerikaanse punk-rockband Green Day treedt op vrijdag 16 oktober op in Ahoy in Rotterdam.
Dat maakte dj Giel Beelen maandagochtend bekend in zijn radioprogramma op 3FM. Kaarten voor het concert gaan zaterdag om 10.00 uur in de verkoop.
Green Day gaat dit jaar voor het eerst sinds drie jaar weer op wereldtournee. De toer begint in juli in de Verenigde Staten.
Nieuwe album
Het nieuwe album 21st Century Breakdown ligt vanaf 15 mei in de winkels. De plaat volgt American Idiot uit 2004 op.
De band brak in 1994 door met het nummer Basket Case.
33-39 euro.quote:Op maandag 27 april 2009 21:24 schreef The_Dean het volgende:
Daar zou ik eigenlijk best graag heen willen!
Green Day
Idee wat zo'n kaart gaat kosten?
Hmmm... nja, niet duur opzich...quote:Op maandag 27 april 2009 21:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
33-39 euro.
Zaterdag begint de voorverkoop.
Ga je vrijdagnacht niet vast in slaapzak achter je scherm zitten?quote:Op maandag 27 april 2009 21:33 schreef The_Dean het volgende:
Hmmm... nja, niet duur opzich...
Tegen die tijd maar eens zien wat er op Marktplaats staat.
Hoi,quote:Op maandag 27 april 2009 21:40 schreef Rewimo het volgende:
Uh... hoe krijg ik het voor elkaar om de drie snaren waar ik mijn vingers op zet niet zo dof te laten klinken?Heb zojuist mijn eerste akkoord geoefend
Heb nu kramp en het klinkt niet zoals het hoort
Meestal jaquote:Op maandag 27 april 2009 21:16 schreef GoodGawd het volgende:
Gaan jullie met regelmaat naar een gitaar winkel om gewoon wat gitaren te bespelen? Zonder verder wat te kopen :3?
Mooie Paintquote:Op maandag 27 april 2009 22:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Heb je je vingers wel op de juiste plek?
JE moet je vinger namelijk tussen de frets in zetten als je ze er op zet demp je de snaar die je aanslaat.
Zie paint![]()
[ afbeelding ]
Let ook op dat je goed met het topje van je vingers duwt, en niet met het vlezige deel van je vinger. Dan duw je de snaar vanzelf al wat harder in. Is in het begin misschien even gevoelig, maar ruwe vingertoppen aan je linkerhand (mits rechtshandig) is één van de grote voordelen van een gitaristquote:Op maandag 27 april 2009 22:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mooie Paint![]()
Ik had mijn vingers wel op de goede plek maar ik had me niet gerealiseerd dat ik de snaren echt aan moet drukkenGa ik morgen proberen
Ik kan No one knows nog steeds niet van Queens of the stone agequote:Op maandag 27 april 2009 19:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb al grote handen en lange vingers maar dan nog lukt
[ code verwijderd ]
zoiets je echt niet![]()
Kan je wel allemaal andere grepen gaan proberen maar zit je met een hele andere klankkleuring
Ik heb vandaag voor het eerst een gitaar in handen gehadquote:Op maandag 27 april 2009 22:36 schreef M4a1 het volgende:
Let ook op dat je goed met het topje van je vingers duwt, en niet met het vlezige deel van je vinger. Dan duw je de snaar vanzelf al wat harder in. Is in het begin misschien even gevoelig, maar ruwe vingertoppen aan je linkerhand (mits rechtshandig) is één van de grote voordelen van een gitarist
Succes!quote:Op maandag 27 april 2009 22:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mooie Paint![]()
Ik had mijn vingers wel op de goede plek maar ik had me niet gerealiseerd dat ik de snaren echt aan moet drukkenGa ik morgen proberen
Precies, het is het wachten waard. Het is niet alsof je jaren op een St. Anger moet wachten ofzoquote:Op maandag 27 april 2009 23:14 schreef Clif het volgende:
[..]finally ze doen er wel donders lang over
mja hun albums zijn wel geniaal
Black Ice is wel lekker als muzikaal behang zeg maar, opzich geen rare plaat. Nieuwe Maiden ben ik ook wel erg benieuwd naarquote:Op maandag 27 april 2009 23:38 schreef Cynic het volgende:
Een nieuwe maiden plaat is ongeveer net zo relevant als een nieuwe cd van ACDC.
Ohja, dat vindt men hier ook tof waarschijnlijk
Waarom dat nou weer?quote:Op maandag 27 april 2009 23:38 schreef Cynic het volgende:
Een nieuwe maiden plaat is ongeveer net zo relevant als een nieuwe cd van ACDC.
Ohja, dat vindt men hier ook tof waarschijnlijk
Ja.quote:Op maandag 27 april 2009 12:24 schreef Witchfynder het volgende:
Is een footswitch in beginsel altijd dezelfde technologie? Ik heb het dan over van die dingen met een jack die vaak standaard bij amps zitten.
Mijn tuner heeft namelijk een mutefunctie die met een switch te besturen is. Lijkt me wel handig om een 1 knopsfootswitch te hebben om dat aan en uit te doen. Maar kan ik daar elke jetser voor gebruiken? Korg specificeert verder niks in de handleiding.
kost ook maar 3euroquote:Op maandag 27 april 2009 23:45 schreef Maisnon het volgende:
ik moet nog een capo hebben, gebruik nu altijd een constructie van een stuk foam en knex, haha.
Werkt perfect, maar zit half in de weg en toch niet zo sjiek he
Moet ook een capo voor m'n ukelele vinden
Wat voor ukulele heb jij?quote:Op maandag 27 april 2009 23:45 schreef Maisnon het volgende:
ik moet nog een capo hebben, gebruik nu altijd een constructie van een stuk foam en knex, haha.
Werkt perfect, maar zit half in de weg en toch niet zo sjiek he
Moet ook een capo voor m'n ukelele vinden
Omdat je precies weet wat er komt, album na album. Tijdens de tour van het betreffende album worden nog wat nummers ervan gespeeld, maar daarna gauw weer Number of the Beast waar iedereen eigenlijk voor komt. Dat hebben heel veel bands die maar niet ophouden met spelen zodat jongere bands een keer een kans krijgenquote:
Nice! Ga ik wel zo'n Jeff Watersplankje klussen. Wil nog een bundeling van kabels hebben zodat er uit mijn rack één bundel komt met MIDI, power en footswitchkabel. Wel zo handigquote:Op maandag 27 april 2009 23:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja.
Ik denk dat je daar bijvoorbeeld ook wel zo'n boss voetknop voor kan gebruiken. Weet zo even niet het typenummer uit mijn hoofd.
Ja, dat is zo, maar daar onderscheid je de echte fans van de hitjeskenners. Ik vond het geweldig dat Maiden heel 'A Matter of Life And Death' ging spelen, want ik vind het een geweldig album en Fear of the Dark enzo ken ik inmiddels wel. Ja, er gingen mensen mopperen, maar de trouwe, volbehangen, fans zongen net zo hard mee. Tja, het is een kwelling voor bands als Maiden en Priest dat mensen komen voor hun bekenderen standaardwerkjes.quote:Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat je precies weet wat er komt, album na album. Tijdens de tour van het betreffende album worden nog wat nummers ervan gespeeld, maar daarna gauw weer Number of the Beast waar iedereen eigenlijk voor komt. Dat hebben heel veel bands die maar niet ophouden met spelen zodat jongere bands een keer een kans krijgen
Slayer heeft dat, The Rolling Stones hebben dat, Kiss, noem ze maar op. Het is me een volslagen raadsel waarom die nieuwe ACDC zo aanslaat op KinkFM. Zal wel een flinke smak geld tegenaan gegooid zijn door het label.
Ik heb dan meer het idee dat het ook alleen nog maar interessant is voor de hele echte diehard fans, die van de catergorie die alles kopen zonder het beluisterd te hebben. Op hoeveel manieren kan je een gallopje spelen? Juist, op één manierquote:Op maandag 27 april 2009 23:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In geval van Slayer zie ik het niet zo, want live is dat toch een bak ruis.
Ik was er ook erg blij mee dat ze het hele album gingen spelen.quote:Op maandag 27 april 2009 23:53 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, dat is zo, maar daar onderscheid je de echte fans van de hitjeskenners. Ik vond het geweldig dat Maiden heel 'A Matter of Life And Death' ging spelen, want ik vind het een geweldig album en Fear of the Dark enzo ken ik inmiddels wel. Ja, er gingen mensen mopperen, maar de trouwe, volbehangen, fans zongen net zo hard mee. Tja, het is een kwelling voor bands als Maiden en Priest dat mensen komen voor hun bekenderen standaardwerkjes.
Dan was je afgelopen jaar niet op Waldrock want daar was Slayer erg goed (beter had ik ze nog niet gezien)quote:In geval van Slayer zie ik het niet zo, want live is dat toch een bak ruis.
Tja, da's weer een heel ander verhaal...quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:32 schreef The_Dean het volgende:
Over Slayer gesproken.... hier nog meer van die volledig overbodige muziek...
Een goedkope. Maar ik wil graag een Bushman Jenny, een Concert ook.quote:Op maandag 27 april 2009 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat voor ukulele heb jij?. Ik speel nu op een Oscar Schmidt Concert, maar ik heb interesse in een bariton. Er is zo'n Japans-Amerikaanse speler (naam is mij ontschoten) die hier op speelt en dat klinkt toch wel tof. Hij heeft alleen geen re-entrantsnaar
.
Naar dit soort bagger kan toch niet serieus geluisterd wordenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:32 schreef The_Dean het volgende:
Over Slayer gesproken.... hier nog meer van die volledig overbodige muziek...
Het zou al veel schelen als ze allemaal eens in dezelfde maatsoort spelenquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Naar dit soort bagger kan toch niet serieus geluisterd worden
Ah ja. Dit is trouwens die dude die ik bedoelde:quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:39 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Een goedkope. Maar ik wil graag een Bushman Jenny, een Concert ook.
Deze is dat:
Jimmyquote:Op dinsdag 28 april 2009 01:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah ja. Dit is trouwens die dude die ik bedoelde:
Dat lijkt mij een bariton, toch? Ding lijkt zo groot
Doe mij ook even zo'n collega maar dan met ouders die een zanginstallatie over hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
Ouders van een collega hebben me net even veel geld bespaard
Net twee jaar oud, zo gekregen
[ afbeelding ]
Een nieuw tapijt?quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Hij staat al in jouw huis neem ik aan? Aan die gitaren te zien.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Je klinkt enthousiastquote:
Ik kan het op z'n tijd best wel waarderen. Niet langer dan een minuut of 5 meestal.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:45 schreef -Menn0- het volgende:
Naar dit soort bagger kan toch niet serieus geluisterd worden
Als je een lijstje met die pedalen maakt, kan ik je misschien wel helpen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef nightfall het volgende:
gisteren een mesa studio geruild tegen een berg pedalen, wat cash en een gemodde jmp-1, 't zal mij benieuwen,. hopen dat ik die zooi verkocht krijg,. mja,. die gast bleef aandringen en met het geld erbij was het wel een mooie deal,. allemaal dure mxr pedalen ook
die jmp schijnt met die mod wel lekker te klinken,. eens proberen van het weekend
De Mesa studio beviel niet meer?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:12 schreef nightfall het volgende:
gisteren een mesa studio geruild tegen een berg pedalen, wat cash en een gemodde jmp-1, 't zal mij benieuwen,. hopen dat ik die zooi verkocht krijg,. mja,. die gast bleef aandringen en met het geld erbij was het wel een mooie deal,. allemaal dure mxr pedalen ook
die jmp schijnt met die mod wel lekker te klinken,. eens proberen van het weekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |