zie mijn vorige verhaal,. ik vind de mea wel goed,. maar op 1 of andere manier kan ik met die pod pro xt veel meer mijn geluid benaderen,. en het ruimt lekker op in mijn rack, de replifex heb ik er ook uitgegooid,. was eigenlijk van plan het hele rack weg te doen,. en een bogner xtc te kopen,. maar omdat ik toevallig die pod goedkoop op de kop kon tikken en eens voor de gein probeerde op mijn eindtrap is het zo gelopen...quote:
dat is grootste rommel die er bestaat, is echt een lapmiddel voor heel even, op het einde werken ze alleen maar slechter,. ik soldeer de knoppen er altijd uit en maak ze open waarna ik ze met een kwastje schoonmaak in de alcohol,. werkt nog altijd het beste.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:39 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren mijn Valvestate eens open gedraaid en met contactspray de potmeters een schoongemaakt, dat scheelt al een hele hoop, mijn gain gaat nu niet meer automatisch op en neer...
Ik heb er eigenlijk wel goede ervaringen meequote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef nightfall het volgende:
[..]
dat is grootste rommel die er bestaat, is echt een lapmiddel voor heel even, op het einde werken ze alleen maar slechter,. ik soldeer de knoppen er altijd uit en maak ze open waarna ik ze met een kwastje schoonmaak in de alcohol,. werkt nog altijd het beste.
ik heb wel eens eerder zo'n valvestate opgelapt,. was een ochtendje werkquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb er eigenlijk wel goede ervaringen meeEn ik zie het niet zo zitten om die potmeters los te gaan solderen, die krijg ik er nooit meer in zoals ze erin zaten...
Hmm, ik zal zien wat The_Dean over een poosje met mijn Valvestate gaat doen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef nightfall het volgende:
[..]
dat is grootste rommel die er bestaat, is echt een lapmiddel voor heel even, op het einde werken ze alleen maar slechter,. ik soldeer de knoppen er altijd uit en maak ze open waarna ik ze met een kwastje schoonmaak in de alcohol,. werkt nog altijd het beste.
Dat heb ik nu ook met mijn Valvestate en soms doet ie dat zelfs spontaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:30 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik speel altijd op deze ampmaar sinds kort zijn al die contacten ook rot.
Raak ik de volumeknop aan krijg ik een dikke knal eruit, maar met die vloeistof en potmeters enzo rotzooien laat ik aan ons pap over
Niks mis mee....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij niet echt. Anders kom ik nog minder vaak bij mijn ouders langsquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:58 schreef Cynic het volgende:
Kijk aan, het gitaristentopic wordt ook een vrije markt economie!
Concurrentie voor Dean
leidschendamquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
ligt er een beetje aan waar nightfall woont
Dikkere kabel is in de regel wel beter, maar zolang je niet echt optreedt vind ik ongeveer alles wel goed. Als ik met een band zou spelen, zou ik wel wat meer aandacht aan de kabels besteden, maar als jij blij bent met je geluid, lekker zo houdenquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:21 schreef RoW_0 het volgende:
Toen ik mijn RP 250 effectenprocessor had gekocht moest ik natuurlijk een tweede kabel hebben om van mijn effectenprocessor > versterker te gaan.
Maar ik heb de kabel geleend van de footswitch (wat nu niet meer van toepassing is)... En die kabel is een dunnere versie van jack. en de kabel van gitaar is veel dikker en groter.
Nieuwe kabel halen of maakt dat niet uit? (misschien is het beter ofzo, donno)
Ik zou namelijk niet weten hoe het anders zou klinken. het werkt dus tsjaquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dikkere kabel is in de regel wel beter, maar zolang je niet echt optreedt vind ik ongeveer alles wel goed. Als ik met een band zou spelen, zou ik wel wat meer aandacht aan de kabels besteden, maar als jij blij bent met je geluid, lekker zo houden
We snappen meer dan je denkt.quote:
Wat voor een ding is dat?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:30 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik speel altijd op deze ampmaar sinds kort zijn al die contacten ook rot.
Raak ik de volumeknop aan krijg ik een dikke knal eruit, maar met die vloeistof en potmeters enzo rotzooien laat ik aan ons pap over
dikke bak distortion eroverheen en je hoort het niet meerquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:01 schreef Aresdreams het volgende:
nog niks, gelukkig, al kraakt me thuis versterker wat meer dan normaal... mogelijk speaker beetje aan het stuk gaan, maar dat boeit niet zo heel veel...
Een Fender Blues Deville geloof ikquote:
Gewoon mee blijven lezen en als je het niet snapt gewoon vragenquote:
Ik zou SingleCoil even een PM sturen als ik jou wasquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:33 schreef metallicattim het volgende:
Kan iemand me wat uitleg geven over de verschillende Ohmages van een versterker? ( met name een Marshall TSL100 > 4, 8 en 16 Ohm )?
Ik heb al gelezen dat het gebruik van de verschillende Ohmages klankverschil geeft.
Ik gebruik zelf een zelfbouw ( niet zelf gedaan, maar de vorige eigenaar... ) dus ik weet alleen dat er 4x 12" 75W Celestions inzitten, maar niet welke impedantie die hebben ( of nodig hebben? )
Nu lees ik ook dat als je de verkeerde Ohmage gebruikt de buizen van je versterker sneller zullen slijten?
Thx alvast!
*proest*quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik zou SingleCoil even een PM sturen als ik jou was
+1quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik zou SingleCoil even een PM sturen als ik jou was
=2quote:
Is dat een Viper? Een vriend van me heeft een LTD Viper gitaar maar dan in't rood.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
=2
Nize
[ afbeelding ]
GAS
Alleen ik kan hem nergens vinden
Jap!quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:24 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Is dat een Viper? Een vriend van me heeft een LTD Viper gitaar maar dan in't rood.
Groove Factory? Zo niet, dan even e-mailen, kunnen ze vast wat voor je regelen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
=2
Nize
[ afbeelding ]
GAS
Alleen ik kan hem nergens vinden
Dan is hij net zoveel 'net is teveel nepSQ' hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:27 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jap!
Ik vind ze als gitaar zijnde niet mooi, net is teveel nepSQ
Als bass vind ik het wel kunnen!
Een bass hoort geen SG te zijnquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan is hij net zoveel 'net is teveel nepSQ' hoor.
PM. Meerderequote:Op dinsdag 28 april 2009 19:44 schreef Witchfynder het volgende:
Kan iemand mij een goed muziektheorieboek aanraden voor iemand die 0,0 weet nog?
Het is als cadeau voor een vriendin van me. Ze is een zangeres en speelt (nog) geen enkel instrument.
jajajaja stiekem toch voor jezelfquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:44 schreef Witchfynder het volgende:
Kan iemand mij een goed muziektheorieboek aanraden voor iemand die 0,0 weet nog?
Het is als cadeau voor een vriendin van me. Ze is een zangeres en speelt (nog) geen enkel instrument.
Met een zangstem alleen al ben ik tevreden.quote:
Dat gaat bij ons dan wel heel erg beroerd klinken.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:35 schreef The_Dean het volgende:
Och, gewoon je muziekstijl aan je zangstem aanpassen
Book us!quote:Op woensdag 29 april 2009 00:21 schreef Cynic het volgende:
Zo, de komende dagen druk aan de slag bij het bevrijdingsfestival
Kom ik niet veel aan spelen toe, maar goed...
Ja of metalquote:Op woensdag 29 april 2009 01:18 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Hey, ik kloot zelf ongeveer een jaartje wat aan op de gitaar, laat ik mij hier ook eens melden.
En trouwens als je niet kunt zingen kun je altijd nog punk gaan spelen toch?
NOM NOM NOM NOOOOOOMMMMMMMquote:
Of gewoon je bek houdenquote:Op woensdag 29 april 2009 01:18 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Hey, ik kloot zelf ongeveer een jaartje wat aan op de gitaar, laat ik mij hier ook eens melden.
Cookiemonster vocalsquote:Op woensdag 29 april 2009 01:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
NOM NOM NOM NOOOOOOMMMMMMM
[ afbeelding ]
hey, jullie ook dat probleemquote:Op woensdag 29 april 2009 00:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Met een zangstem alleen al ben ik tevreden.
En eentje voor onze 'zanger' zou ook wel mooi zijn.
Ik zing altijd alles keihard mee in de autoquote:Op woensdag 29 april 2009 07:47 schreef nightfall het volgende:
metal is gaaf
ik zing altijs stiekem kamelot mee in de auto
Dat doe ik ookquote:Op woensdag 29 april 2009 08:01 schreef Aresdreams het volgende:
ik zing soms hard mee in de auto, en dan zo met je stem zo een gitaar solo na gaan doen... en dan schaam ik me voor mezelf
Joh, ik ben nog aan het leren hoe de onderdelen van een akoestische gitaar hetenquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:48 schreef Witchfynder het volgende:
Gewoon mee blijven lezen en als je het niet snapt gewoon vragen.
De meeste gekke woorden die je afgelopen twee pagina's gezien hebt betreffen merken (MXR, Mesa (van Mesa/Boogie) of modellen (de Valvestate, zoals gemaakt door Marshall)..
Precies, gewoon mee blijven lezen, en als je het niet snapt gewoon vragen, maakt niet uitquote:Op woensdag 29 april 2009 09:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Joh, ik ben nog aan het leren hoe de onderdelen van een akoestische gitaar hetenVoor de rest is het all Greek to me
quote:
Dat doen we al maar zelfs daarvoor moet je nog enige zangkwaliteit hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 01:18 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Haha, ja dat is ook erg makkelijke muziek om te proberenquote:Op woensdag 29 april 2009 10:05 schreef brother52 het volgende:
Ik heb vanochtend in de auto geprobeerd mee te 'zingen' met een album van Fantomas maar dat is niet te doen.
Snel maar een cd van PUSA erin gepropt, kom je ook lekker vrolijk aan op je werk![]()
[..]
Zeker als je nagaat dat ik probeerde mee te zingen met hun 1e album. Volgens mij wordt er op dat hele album geen woord gezongen. Er komt alleen maar lawaai uit z'n strot.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:08 schreef Cynic het volgende:
Haha, ja dat is ook erg makkelijke muziek om te proberen
Mike Patton is best redelijk veelzijdig als zanger, en dan ook tamelijk goed in elk van die dingen.
Ik ben vooral erg fan van zijn werk met Mr Bunglequote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zeker als je nagaat dat ik probeerde mee te zingen met hun 1e album. Volgens mij wordt er op dat hele album geen woord gezongen. Er komt alleen maar lawaai uit z'n strot.
Die hebben inderdaad briljante dingen gedaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:31 schreef Cynic het volgende:
Ik ben vooral erg fan van zijn werk met Mr Bungle
Ik heb hem een keer met Tomahawk gezien, samen met de Melvins was dat toen in de Melkweg.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad briljante dingen gedaan.
Ik heb hem vorig jaar (of is het al weer 2 jaar geleden) met Cristian Fenez gezien. Erg vaag maar ook erg goed.
Vorig jaar stond hij met het metropole orkest in Paradiso, had ik erg graag bij willen zijn.
Lalala ik heb vakantiequote:
Hm, ben jij stiekem mijn collega? Die zei net precies hetzelfdequote:Op woensdag 29 april 2009 11:48 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Lalala ik heb vakantieStraks naar amsterdam, drie dagen en nachten lang feesten
lief dat je mee komt helpen met klussenquote:Op woensdag 29 april 2009 12:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Lalala, ik ook
Morgen naar Eindhoven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |