Niet mee eens, alle drie rondes bijzonder. De Tour is ook bijzonder door spectatulaire route, en Vuelta start in Drenthe!quote:
Los van het vaak matige camerawerk en de regie die vaak matig is en verouderde technologieën die ze gebruiken, komt een flink deel van de klassementsrenners hier op 95% aan de start, in voorbereiding op de Tour. Klöden doet niet mee trouwens.quote:Op maandag 27 april 2009 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Los van de aandacht en het deelnemersveld de mooiste ronde van het jaar. Dat laatste valt dit jaar overigens ook reuze mee met Armstrong, Leipheimer, Klöden, Basso, Menchov, Sastre, Cancellara, Petacchi, Cavendish en McEwen. En dan nog natuurlijk alle Italiaanse toppers die er elk jaar bij zijn.
Ik kijk er naar uit.
*eens is*quote:Op maandag 27 april 2009 11:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het totaalpakket vind ik bij de Giro veruit het mooiste.
Bij de Tour heb je vaak die extreme voorspelbaarheid qua verloop op het vlakke met heel erg voorzichtige toppers in de bergen. Bij de Vuelta heb je dan weer dan verontrustend saaie decor met steeds weer die trieste autosnelwegen en een half gedemotiveerd deelnemersveld.
De Giro is vaak het spannendst met een leuke mix van ritten en rennerstypes.
Ik ook, echter zal ik door voetbal (toernooien komen eraanquote:
De Tour dit jaar word afwachten tot het laatste weekend, en uiteindelijk wint Contador.quote:Op maandag 27 april 2009 14:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
*eens is*
Zat vandaag nog naar het parkoers van de Tour te kijken. Ziet er weeruit. Alles gericht op een ontknoping op de Mont Ventoux, maar dan door etappes waar je van te voren weet dat er niets gaat gebeuren in het klassement. De giro is wat dat betreft (meestal) veel interessanter.
Hoe komt dat vraag ik me af. Heeft het alleen mar te maken met het parkoers, of dat de belangen groter zijn in de Tour (lees geld/sponsors etc), zodanig dat de renners voorzichtig zijn en het zekere voor het onzekere nemen. In de Giro nemen ze meer risico's, en spat het er meer van af. Of heb ik het verkeerd?quote:Op maandag 27 april 2009 14:23 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
De Tour dit jaar word afwachten tot het laatste weekend, en uiteindelijk wint Contador.
De Tour is altijd erg voorspelbaar (qua klassement), maar de Giro daarentegen is altijd een erg open koers, en daarom een stuk spannender dan de Tour en de Vuelta.
ik niequote:
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de kwaliteit van de 'knechten' in de Giro. In de Tour worden de beste renners opgesteld terwijl de Giro het moet doen met één of twee kopmannen (vaak ook nog eens in voorbereiding op de tour) aangevuld met B-knechten. Daardoor hebben ploegen meer moeite om de koers te controleren en zie je een veel opener koers in de Giro.quote:Op maandag 27 april 2009 14:32 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Hoe komt dat vraag ik me af. Heeft het alleen mar te maken met het parkoers, of dat de belangen groter zijn in de Tour (lees geld/sponsors etc), zodanig dat de renners voorzichtig zijn en het zekere voor het onzekere nemen. In de Giro nemen ze meer risico's, en spat het er meer van af. Of heb ik het verkeerd?
Wat zullen ze dan blij zijn dat ze die hebben uitgenodigd.quote:
zou me niks verbazen als Xacobea nog ingewisseld wordt voor pakweg Flaminia ofzo.quote:Op maandag 27 april 2009 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat zullen ze dan blij zijn dat ze die hebben uitgenodigd.
Leuk ploegje voor in de bergen.quote:Op maandag 27 april 2009 18:53 schreef Bartoli het volgende:
Lampre-NGC
Cunego
Bruseghin
Caucchioli
Da Dalto
Gasparotto
Manuele Mori
Tiralongo
+ 2 renners die na Romandie aangewezen worden
Bennati is geblesseerd.quote:Op maandag 27 april 2009 18:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zou me niks verbazen als Xacobea nog ingewisseld wordt voor pakweg Flaminia ofzo.
Ook renaat zal Andrea "de oude krijger" Noe niet mogen zeggen, hij mag van zijn ploeg niet starten. Noe, 40 of 41? inmiddels, zou volgens mij na dit seizoen stoppen. Ook geen Bennati overigens. (die zal wel met Kreuziger en Nibali naar de Tour mogen)
Damiano Caruso wordt pas in augustus ofzo prof volgens mij.quote:Op maandag 27 april 2009 21:05 schreef OProg het volgende:
Een paar dingen die denk ik ook wel zeker zijn:
Team LPR -> Gabriele Bosisio, Danilo Di Luca, Alessandro Petacchi, Alessandro Spezialetti.
Dan gok ik dat ze Lorenzo Bernucci en Alberto Ongarato ook wel in zullen laden voor Petacchi. Daniele Pietropolli is altijd wel bruikbaar. En dan is misschien Damiano Caruso een idee om ervaring op te doen?
Dat zou ook kunnen maar dat is me een beetje onduidelijk. Ik las vorig jaar na de Tour L'Avenir en zijn Italiaanse wegtitel bij de beloften dat hij prof zou worden 'per volgend jaar'. Wat de plannen dan verder zijn weet ik eigenlijk niet.quote:Op maandag 27 april 2009 21:51 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Damiano Caruso wordt pas in augustus ofzo prof volgens mij.
Leuker en spectaculairder wil niet zeggen dat het beter is natuurlijk. Qua kwaliteit staan in de Tour de betere renners in betere conditie aan de start, daar lijkt me weinig discussie over mogelijk.quote:Op maandag 27 april 2009 22:22 schreef TheArt het volgende:
Ik snap niet dat er een aantal mekkeren dat het deelnemersveld in de Tour zoveel beter is dan hier. Ik zou eerder het tegenovergestelde willen zeggen. Ik vind al jaren het deelnemersveld hier veel leuker en spectaculairder.
Absoluut. En alleen qua klassementsrenners heeft de Tour denk ik een betere bezetting. Renners als Rebellin en Bettini startten de laatste zoveel jaren toch niet in de Tour en kon je alleen maar in de Giro zien. Men moet natuurlijk ook niet alleen naar die klassementsrenners kijken om te oordelen of er een beter startveld in de Tour is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn wel een hoop Italianen die gewoon niet geïnteresseerd zijn in de Tour. Dat zijn toppers en als je die op hun best wil zien, moet je wel in de Giro zijn, want in de Tour zijn die een schaduw van zichzelf (als ze al zin hebben om te starten).
Sprintersveld in de Tour is ook veel beter.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut. En alleen qua klassementsrenners heeft de Tour denk ik een betere bezetting. Renners als Rebellin en Bettini startten de laatste zoveel jaren toch niet in de Tour en kon je alleen maar in de Giro zien. Men moet natuurlijk ook niet alleen naar die klassementsrenners kijken om te oordelen of er een beter startveld in de Tour is.
Daar twijfel ik toch aan hoor. Het sprintersveld in de Tour is absoluut niet indrukwekkend. Al een paar jaar niet, vind ik. Het kan best wat beter zijn, maar niet veel beter.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sprintersveld in de Tour is ook veel beter.
nou dat valt dit jaar wel mee met een ploegentijdrit van 20,5 km, en twee tijdritten van resp 60,6 en 15,5 km. dus in totaal is dat 96,6 km.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Beregd het volgende:
En in de giro ligt de nadruk veel minder op tijdrijden dan in de tour, dat maakt het ook leuker.
toen het nieuws zondag bekend raakte, heb ik een facebookgroep opgericht om De Oude Krijger alsnog in de giro te krijgenquote:Op maandag 27 april 2009 19:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bennati is geblesseerd.
Noe![]()
Voor het eerst sinds 1994 niet van de partij
Ploegen tijdrit door Venetiequote:Op dinsdag 28 april 2009 13:32 schreef Beregd het volgende:
Toch jammer van die ploegentijdrit, Dat ze nog niet doorhebben dat zoiets nooit leuk is.
Vind ploegentijdrit juist 1 van de mooiste disciplines, vraag me niet waaromquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:49 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ploegen tijdrit door Venetie![]()
Dat worden mooie plaatjes.
de ploegentijdrit in de Giro is meestal minder bepalend dan die in de Tour. Neemt niet weg dat een LPR (Di Luca) of Serramenti (Simoni) itt Liquigas niet al meteen 1.00 moeten gaan toegeven op Basso bijv.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:32 schreef Beregd het volgende:
ah, idd best veel tijdrit dit jaar, is wel eens anders geweest.
Wat ook meespeelt is dat tijdritten in de giro zelden helemaal vlak zijn. (al mag bartoli me tegenspreken als het dit jaar anders is)
Toch jammer van die ploegentijdrit, Dat ze nog niet doorhebben dat zoiets nooit leuk is.
Nuja, dat valt te bezien. Veel van deze 'toppers', neem bijv. Cunego en Simoni, hebben wel degelijk van de Tour hun doel gemaakt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn wel een hoop Italianen die gewoon niet geïnteresseerd zijn in de Tour. Dat zijn toppers en als je die op hun best wil zien, moet je wel in de Giro zijn, want in de Tour zijn die een schaduw van zichzelf (als ze al zin hebben om te starten).
Ok, Simoni is wellicht overdreven, maar je snapt mijn punt wel hoop ik.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Simoni heeft nog nooit van de Tour een doel gemaakt. Hij heeft mijn zijn grote bek een paar keer beweerd dat hij Armstrong eens zou leren fietsen, maar uiteindelijk stond hij steeds uit vorm aan de start en kwam hij enkel om een rit te winnen.
A. Efimkin en Krivtsov zijn ook niet zo slecht toch?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:43 schreef FritsVanEgters het volgende:
Valjavec vind ik een goeie renner. Er moet veel geklommen worden, top tien en een etappezege acht ik niet onmogelijk voor hem.
Nocentini niet verbaast mij ook wel trouwens.![]()
De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:42 schreef johannespaulus3 het volgende:
[..]
toen het nieuws zondag bekend raakte, heb ik een facebookgroep opgericht om De Oude Krijger alsnog in de giro te krijgen
ondertussen hebben we toch al ruim 250 leden, waaronder enkele niet-onbelangrijke profrenners.
support the good cause at http://www.facebook.com/group.php?gid=69519857700 !
La Gazzetta dello Sportquote:Noè è uscito dal Giro E Facebook protesta
La maglia rosa più vecchia voleva chiudere a 40 anni nella corsa Gazzetta, ma la Liquigas non l’ha convocato. Nasce la crociata a 11 giorni dal via di Venezia.
MILANO, 28 aprile 2009 - Andrea Noè non correrà il Giro d’Italia. Sembrava una non-notizia. Invece l’esclusione del più vecchio professionista italiano, che è anche la più vecchia maglia rosa in attività, è diventata prima una notizia, poi un caso, e ha scatenato una crociata: fate correre a Noè il Giro del Centenario. Anche perché, scherzano i più maliziosi, Giro e Noè sono quasi coetanei. Ha 40 anni e tre mesi, Noè. Tra i pro’ ha cominciato a correre nel 1993: c’erano Argentin e Fondriest, Cassani andava in tv solo da intervistato (raramente). Andrea gregario, da subito. Per Rominger e Olano, Tonkov e Bartoli, Bettini e Di Luca. Con Mapei, Asics, Mapei-Quick Step, Alessio, dal 2005 Liquigas. Magro, asciutto, secco. Occhialini. Un amabile brontolone. Il suo ciclismo: tirare, cucire, riportare. In montagna: una certezza. In volata: la negazione. Il suo forte: la resistenza. Poi, mai dire mai, tre giorni in rosa, uno nel 1998 (con vittoria di tappa) e due nel 2007. Totale: 15 Giri d’Italia in 16 anni.
LA REAZIONE - Risultati e fiducia hanno spinto Noè ad allungare la carriera fino al 2009, con un sogno: correre il Giro del Centenario. Invece l’esclusione: "Scelta tecnica". Il tam-tam del ciclismo ha cominciato a risuonare ed echeggiare. Da Aldo Sassi (il preparatore di Noè, ma anche del suo attuale capitano Ivan Basso) a Giorgio Squinzi (il patron Mapei, che gli ha telefonato dagli Usa: "Escluderti significa non capire certi valori"), dagli ex capitani Garzelli e Di Luca ai giornalisti affezionati alle sue battute agli appassionati che hanno invaso i siti di ciclismo. Perfino su Facebook, in cui Noè ha la sua pagina con 510 amici. "Si ama Noè — commenta Alfredo Martini — perché è un combattente. Uno che dà, spende, fruga in tutte le tasche per regalare energie al capitano. Il pubblico si nutre di questi personaggi. Non c’è da stupirsi della passione per lui".
IDEA - C’è chi ha pensato di ingaggiare Noè. "E chi non lo prenderebbe? — si chiede Roberto Damiani, d.s. della Lotto-Silence, la squadra di Evans e Gilbert —. Non per fargli fare l’ultimo Giro, ma per fargli fare un grande Giro". "Uno come Noè farebbe comodo a qualsiasi squadra", ammette Beppe Saronni, team manager della Lampre di Cunego. "Anche alla nostra", aggiunge patron Emanuele Galbusera. Ma ci vorrebbe la rescissione consensuale del contratto. "Non trovo giusto darla — spiega Roberto Amadio, team manager Liquigas —. E’ un’ipotesi assurda. Noè non è l’unico dei nostri a non correre il Giro. I corridori devono accettare le scelte. Per me la vicenda è chiusa: purtroppo si sta creando una situazione antipatica per la Liquigas e i suoi corridori".
VANOTTI STOP? - C’è però una remota possibilità: Noè, eletto prima riserva, potrebbe subentrare a un compagno costretto a rinunciare per problemi di salute. Alessandro Vanotti, sabato, ha avuto una piccola colica biliare: "Adesso sto meglio. Sabato e domenica corro Toscana e Larciano, poi vedremo". Anche Vanotti, come Noè e gli altri, da cinque mesi si allena per il Giro: "Ma se proprio non ce la facessi, firmerei perché a sostituirmi fosse lui".
Marco Pastonesi.
het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..quote:Op woensdag 29 april 2009 09:50 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:
[..]
La Gazzetta dello Sport
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:32 schreef johannespaulus3 het volgende:
[..]
het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..
we zijn nu ook bereikbaar via www.letandrearide.com
Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:56 schreef El_Bassie het volgende:
Lotto stuurt trouwens ook een behoorlijk schrale ploeg.
Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.
Dat zeiden ze ook van Van Huffel en Van den Broeck.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:09 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.
quote:Op woensdag 29 april 2009 19:27 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben benieuwd wat Seeldraeyers kan doen, die zou voor een klassement willen gaan.
Die gaat dus geen sprints aantrekken voor Petacchi in de Giro.quote:Bernucci vliegt door achterruit auto
Lorenzo Bernucci is zwaargewond geraakt tijdens een ongeval op training. De renner van LPR reed in op een auto die plots moest stoppen en vloog door de achterruit. Hij liep ondermeer een schedelbreuk op. Daarnaast had Bernucci diepe snijwonden in het aangezicht en een fractuur aan het neusbeen. Volgens de eerste diagnose is Bernucci, een van de snelle mannen in dienst van Petacchi, drie maanden out.
Willen mischien wel maar ik ben bang dat het niet kunnen is.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef The_Hives het volgende:
Lees trouwens net dat Lance het puur ziet als voorbereiding en niet voor het klassement gaan. Maar hij zou zijn eergevoelens toch wel laten spreken?
Dat eergevoel zal dan eerder in de Tour komen bovendrijven denk ik. Waar hij staat en waar hij uberhaupt nog toe in staat is, is niet echt in te schatten, in Californië en nu in dat rondje in New Mexico heeft bij beulswerk verricht voor Leipheimer. Dat gaat hier vermoedelijk ook weer het geval zal zijn met Armstrong die zich waarschijnlijk meer richt op een etappe. Na de Giro gaat hij nog terug naar de VS om zich daar een maand lang voor te bereiden op de Tour trouwens.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef The_Hives het volgende:
Lees trouwens net dat Lance het puur ziet als voorbereiding en niet voor het klassement gaan. Maar hij zou zijn eergevoelens toch wel laten spreken?
Enerzijds wat wim zegt, anderzijds dekt hij zich in imo.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef The_Hives het volgende:
Dat weet alleen Lance. Als hij schoon start, zal hij in zijn hoofd zijn verwachtingen heus wel wat bijstellen. Als hij toch weer dope neemt, is er geen reden waarom hij de concurrentie niet naar huis kan fietsen.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me nog altijd af met welke doelstelling Armstrong aan de Tour gaat beginnen.
Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat hij start om te winnen. Hij zal, voordat hij z'n comeback officieel maakte, toch wel geweten hebben wat hij nog zou kunnen. Als hij start als meesterknecht en niet om te winnen hoeft hij niet de tijdrit in Monaco al verkend te hebben, de windtunnel in te gaan en het nieuwste van het nieuwste materiaal te hebben lijkt me. Maar ik denk dat we het pas gaan weten na de eerste bergrit in de Tour.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me nog altijd af met welke doelstelling Armstrong aan de Tour gaat beginnen.
Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:46 schreef wimderon het volgende:
Ik schat Basso (als die tenminste op z'n oude niveau terugkomt) trouwens hoger in als ronderenner dan Contador, die zal er volgend jaar wel weer staan. En Andy wordt ook beter en beter. Ik denk niet dat Contador de Tour jarenlang gaat domineren.
Contador heeft z'n grote rondes gewonnen met krappe marges, de Vuelta bij gratie van een ploeggenoot en z'n Tour mede dankzij een uit koers gehaalde Rasmussen en een dom rijdende Evans. Basso had voordat hij geschorst werd juist de Giro met 2 vingers in de neus gewonnen en ging in de Tour hetzelfde doen, nadat hij een jaar daarvoor nog als enige bergop mee had gekund met Armstrong. Die demarrages van Contador zien er spectaculair uit, maar in de praktijk loopt hij daarna niet of nauwelijks verder uit op, met alle respect, types als Leipheimer en Evans. Basso was bergop veel indrukwekkender. En ook naar het einde van een grote ronde heeft Contador toch vaak z'n niveau niet kunnen vasthouden. Of en hoe Contador door gaat groeien weet je niet, of Basso op z'n oude niveau terugkeert ook niet, de Basso van 2006 schat ik in ieder geval een stuk hoger in dan de Contador van 2009.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.
Basso had toen de leeftijd van Contador vorig jaar. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo vaak wordt gedaan alsof er al helemaal geen rek meer in Contador zit en hij er al op zijn max is, terwijl hij al op uitzonderlijk jonge leeftijd gewoon een topprestatie geeft neergezet die door heel weinig renners op die leeftijd nagedaan is.
die link lijkt niet toe te komen..quote:Op zondag 3 mei 2009 14:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Renaat in Sporza nog met "onthutsend nieuws" , "De Oude Krijger" staat nog altijd niet in de selectie van Liquigas voor de Giro ! Steun "Let Andrea Ride"
http://www.fcacebook.com/home.php#/group.php?sid=18024e0333cc72d4311d4c0d43f48554&gid=69519857700&ref=search
Het dopingregime van ome Bjarne heeft daarna uiteraard het beste in Birillo naar bovengehaald. Ja, daar was Bjarne altijd wel goed in, kwaliteiten in renners vinden waarvan je niet wist dat ze ze hadden.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.
We weten allemaal wat Basso geholpen heeft bij zijn dominantie in de Giro van 2006.. En wat was nu helemaal zijn concurrentie in die Giro? Zulke vergelijkingen zijn echt moeilijk te maken hoor. Maar ik ben wel erg benieuwd naar Basso in de komende Giro.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Contador heeft z'n grote rondes gewonnen met krappe marges, de Vuelta bij gratie van een ploeggenoot en z'n Tour mede dankzij een uit koers gehaalde Rasmussen en een dom rijdende Evans. Basso had voordat hij geschorst werd juist de Giro met 2 vingers in de neus gewonnen en ging in de Tour hetzelfde doen, nadat hij een jaar daarvoor nog als enige bergop mee had gekund met Armstrong. Die demarrages van Contador zien er spectaculair uit, maar in de praktijk loopt hij daarna niet of nauwelijks verder uit op, met alle respect, types als Leipheimer en Evans. Basso was bergop veel indrukwekkender. En ook naar het einde van een grote ronde heeft Contador toch vaak z'n niveau niet kunnen vasthouden. Of en hoe Contador door gaat groeien weet je niet, of Basso op z'n oude niveau terugkeert ook niet, de Basso van 2006 schat ik in ieder geval een stuk hoger in dan de Contador van 2009.
Een mooi verhaal waarin je dan niet ingaat op de crux van wat ik zeg. Toen Basso de leeftijd had van van Contador vorig jaar had hij nog nergens podium gereden in een grote grote ronde. We hebben het zoals ik al aangeef niet over de top-Basso, maar de Basso van vlak daarvoor..quote:Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Contador heeft z'n grote rondes gewonnen met krappe marges, de Vuelta bij gratie van een ploeggenoot en z'n Tour mede dankzij een uit koers gehaalde Rasmussen en een dom rijdende Evans. Basso had voordat hij geschorst werd juist de Giro met 2 vingers in de neus gewonnen en ging in de Tour hetzelfde doen, nadat hij een jaar daarvoor nog als enige bergop mee had gekund met Armstrong. Die demarrages van Contador zien er spectaculair uit, maar in de praktijk loopt hij daarna niet of nauwelijks verder uit op, met alle respect, types als Leipheimer en Evans. Basso was bergop veel indrukwekkender. En ook naar het einde van een grote ronde heeft Contador toch vaak z'n niveau niet kunnen vasthouden. Of en hoe Contador door gaat groeien weet je niet, of Basso op z'n oude niveau terugkeert ook niet, de Basso van 2006 schat ik in ieder geval een stuk hoger in dan de Contador van 2009.
Ja, en Contador, nota bene een poulain van Saiz, doet het op een boterham met pindakaasquote:Op zondag 3 mei 2009 21:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
We weten allemaal wat Basso geholpen heeft bij zijn dominantie in de Giro van 2006.. Zulke vergelijkingen zijn echt moeilijk te maken hoor.
Wat waren de concurrenten van Contador in zijn drie grote rondes? In de Tour die hij won eindigt hij krap voor jongens die daarvoor in de subtop eindigden, de Giro die Contador won was niet beter bezet dan die van Basso en in de Vuelta reed hij tegen een Sastre en Valverde met de Tour in de benen en een ploeggenoot die met de rem erop reed. Basso maakte de concurrentie gewoon helemaal belachelijk die Giro, hij had met een kwartier of meer voorsprong kunnen winnen als hij zich niet wat ingehouden had met het oog op de Tour.quote:En wat was nu helemaal zijn concurrentie in die Giro?
Wat is er moeilijk aan om te constateren dat Leipheimer meermaals op kop heeft moeten trekken om Contador in stelling te brengen en meermaals z'n benen stil moest houden als Contador weg was, waardoor hij niet alleen effectieve tijd maar ook boni's misliep.quote:En.. als het nog vaak gezegd wordt zouden we bijna gaan geloven dat Leipheimer de Vuelta van 2008 gewonnen heeft.Je kunt geen simpele sommetjes maken aan het eind door even een factor of een renner weg te denken.
Dat klopt en die strijd was hij grandioos aan het verliezen.quote:Zelfde geldt voor de Tourwinst van Contador, hij streed daar immers tegen Rasmussen en niet tegen Evans.
De Giro is echt niet cruciaal voor Leipheimer. Die is al van in Californië in vorm en wordt ook in topvorm in de Tour verwacht. Hij kan meedoen voor de winst, maar hij kan ook een Giro op het niveau van Menchov vorig jaar rijden.quote:Wat Leipo betreft wordt de Giro ook cruciaal, hij krijgt nog maar weer eens een kans krijgt om te laten zien dat hij ook als kopman een sterke ronde kan rijden, en dat in de schaduw van de persoon die de meeste media-aandacht zal krijgen. De Girowinst kan hem bijna niet meer ontgaan zou je zeggen..![]()
Wat doet dat niveau van Basso ertoe? Dat stadium is hij allang gepasseerd. Het gaat toch om het niveau wat Basso nu heeft. Als dat van hetzelfde niveau van 2006 is moet Contador maar zien dat hij dat niveau ooit gaat halen.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Een mooi verhaal waarin je dan niet ingaat op de crux van wat ik zeg. Toen Basso de leeftijd had van van Contador vorig jaar had hij nog nergens podium gereden in een grote grote ronde. We hebben het zoals ik al aangeef niet over de top-Basso, maar de Basso van vlak daarvoor..
Contador kraakte maar 1 keer en toen verloor hij de tijd die hij had gewonnen in een tijdrit. De rest van de voorsprong van Rasmussen kwam er toen ze Rasmussen lieten rijden omdat ze dachten dat hij geen bedreiging was in het klassement, een mini-Pereiro Sio.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:56 schreef wimderon het volgende:
Dat klopt en die strijd was hij grandioos aan het verliezen.
Das waar, maar Contador stak er niet bovenuit, dat is wat ik wil zeggen. Rasmussen had die Tour gewoon gewonnen als hij erin mocht blijven, maar ook de marge van Contador op Evans en Leipheimer was beperkt. Rasmussen pakte trouwens 3.31 op Contador met die ontsnapping en toen hij eruit ging stond hij nog altijd 3.10 voor, terwijl tussendoor nog een tijdrit was geweest. Met andere woorden, dat had Contador nooit meer goed gemaakt.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Contador kraakte maar 1 keer en toen verloor hij de tijd die hij had gewonnen in een tijdrit. De rest van de voorsprong van Rasmussen kwam er toen ze Rasmussen lieten rijden omdat ze dachten dat hij geen bedreiging was in het klassement, een mini-Pereiro Sio.
Die minuten heeft Rasmussen dus niet gehaald door Contador te overtroeven. Als Rasmussen die Tour had gewonnen, was het omdat ze 'm hadden onderschat, niet omdat hij gewoon de beste was.
Ik denk ook niet dat Contador nooit doping heeft gebruikt, maar hij rijdt nu in elk geval rond zonder betrapt te worden. In de afgelopen drie jaar (waarin de controles strenger zijn geworden) heeft Contador drie grote rondes gewonnen en Basso niets. De Contador van nu zal het inderdaad vast niet makkelijk hebben met de Basso van 2006, maar behalve dat dit een volstrekt zinloze bespiegeling is heb ik dus ook sterk m'n twijfels of Basso zijn niveau van 2006 kan halen (zonder betrapt te worden).quote:Op zondag 3 mei 2009 23:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, en Contador, nota bene een poulain van Saiz, doet het op een boterham met pindakaas![]()
Basso is trouwens nooit effectief veroordeeld voor daadwerkelijk dopinggebruik.
Het probleem hierbij is dat Basso toen al een grote jongen was in 2006 en Contador nog niet. Alle grote mannen bij Fuentes (Ullrich, Mancebo, Sevilla en Basso) moesten al snel hangen, terwijl de kleinere namen (Contador oa) door de mazen van het net glipten. Die kleine namen waren immers geen nieuws, dus die mochten nog wel even blijven zwemmen. Er was dus meer sprake van geluk, dan van slimheid vrees ik..quote:Op maandag 4 mei 2009 10:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Contador nooit doping heeft gebruikt, maar hij rijdt nu in elk geval rond zonder betrapt te worden. In de afgelopen drie jaar (waarin de controles strenger zijn geworden) heeft Contador drie grote rondes gewonnen en Basso niets. De Contador van nu zal het inderdaad vast niet makkelijk hebben met de Basso van 2006, maar behalve dat dit een volstrekt zinloze bespiegeling is heb ik dus ook sterk m'n twijfels of Basso zijn niveau van 2006 kan halen (zonder betrapt te worden).
Contador is ook jong... en ik moet nog ontdekken waar die 2 tijd gaan pakken op een Contador...quote:Op maandag 4 mei 2009 10:50 schreef jantje1234 het volgende:
Nu zien we dat jonge namen als Kreuziger en A. Schleck ook behoorlijk in opmars zijn en het vacuum langzamerhand wordt opgevuld.
Wel moet gezegd worden dat Contador groeiende is. De tijdritten die hij dit jaar op de klok zet zijn niet misselijk. Moet nog maar zien of men dit jaar bij hem in de buurt gaat komen tijdens de Tour.
Basso is dan ook nooit betrapt.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Contador nooit doping heeft gebruikt, maar hij rijdt nu in elk geval rond zonder betrapt te worden. In de afgelopen drie jaar (waarin de controles strenger zijn geworden) heeft Contador drie grote rondes gewonnen en Basso niets. De Contador van nu zal het inderdaad vast niet makkelijk hebben met de Basso van 2006, maar behalve dat dit een volstrekt zinloze bespiegeling is heb ik dus ook sterk m'n twijfels of Basso zijn niveau van 2006 kan halen (zonder betrapt te worden).
Waar zeg ik dat Evans meer recht had op de overwinning? Ik geef slechts aan dat het een krappe overwinning was tegen renners die daarvoor zelfs nooit meededen om winst (en ik zeg inderdaad dat Evans door een tactische blunder tijd heeft laten liggen)quote:Contador zou de Tour niet hebben gewonnen van Rasmussen, maar waarom zou Evans daarmee 'eigenlijk' meer recht op de Tourwinst hebben gehad dan Contador? Als Contador al zijn krachten stuk had mogen slaan op Evans had hij ook meer dan genoeg tijdwinst gepakt en Evans gewoon ook in een direct gevecht verslagen. Dan had iedereen gezegd dat we een geweldige, aanvallende, winnaar hadden en niet een kampioen van de armoede.
Het is geen kwestie van op bestelling goed zijn. De concurrenten voor de eindzege hebben hun seizoen afgestemd op de Giro en weten allang dat ze hier goed moeten zijn. Leipheimer is heel lang in de veronderstelling geweest dat hij hier net zoals vorig jaar superknecht zou gaan spelen. Het kan zomaar zijn dat hij net niet goed genoeg is om te winnen en dan zie ik hem niet met z'n krachten smijten om 4e ipv 6e te worden.quote:Als Leipheimer zich deze Giro in gaat houden om sterk te zijn in de Tour (waar hij dus twee kopmannen voor zich heeft) is hij echt niet slim bezig..
Verrassend zeg, geen Brown.quote:De Raboploeg stelt zich in de Giro volledig in dienst van Denis Menchov. Een sprinter ontbreekt.
De ploegleiding van de Rabo Wielerploegen heeft maandag het team voor de Giro d'Italia bekend gemaakt. De Italiaanse ronde start aanstaande zaterdag met een ploegentijdrit in Venetië. Kopman in het Rabo ProTeam is uiteraard de Rus Denis Menchov (foto). De ploeg is rond hem opgebouwd. Een sprinter ontbreekt. "Wij hebben nog nooit een rit in de Giro gewonnen. Een dagsucces is dan ook een doel, maar voorop staat het klassement van Denis Menchov", zegt ploegleider Adri van Houwelingen, die de eerste negen dagen samen met Jan Boven de regie voert. Boven maakt daarna plaats voor Erik Breukink.
In de 'Italiaanse ploeg' zijn vijf Nederlanders opgenomen, twee Russen, een Spanjaard en een Colombiaan. De formatie is een mix van jonge en ervaren coureurs, rouleurs en klimmers. Laurens ten Dam zal kopman Denis Menchov in het hooggebergte zo lang mogelijk moeten bijstaan. Andere mannen die bergop nog een tijd ter ondersteuning mee kunnen gaan, zijn Mauricio Ardila, Pieter Weening en Dmitriy Kozontchuk.
De complete ploeg ziet er als volgt uit: Denis Menchov, Laurens ten Dam, Mauricio Ardila, Jos van Emden, Bram de Groot, Pedro Horrillo, Dmitriy Kozontchuk, Tom Stamsnijder en Pieter Weening. Ploegleiders zijn Adri van Houwelingen, Jan Boven en Erik Breukink.
Tsja, Ardila werd vorig jaar nog "gewoon" 20e in de Giro. Toen had ook niemand dat verwacht.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef DeeBee het volgende:
Blegh, beetje een team van niks...
Bergop misschien Ten Dam als helper, maar Ardila en co. zakten er wel zo gigantisch doorheen voorheen altijd...
Maar ja, zoals eerder gezegd zal Brown ook niet lang overleven in deze Giro waarschijnlijk.
Nou ja, Ardila werd vorig jaar derde in de Henninger Turm, en daarvoor 20e in Baskenland. Hij had toen een aardige conditie in de voorbereiding naar de Giro, nu rijdt hij belachelijk slecht.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, Ardila werd vorig jaar nog "gewoon" 20e in de Giro. Toen had ook niemand dat verwacht.
De ploeg is mhua, maar is volgens mij ook niet sterk genoeg voor de ploegentijdrit. Er zijn volgens mij niet veel renners die Menchov daarin echt kunnen assisteren.
Vooral Van Emden zou dat wel moeten kunnen en Stamsnijder ook wel, mits vrij vlak.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, Ardila werd vorig jaar nog "gewoon" 20e in de Giro. Toen had ook niemand dat verwacht.
De ploeg is mhua, maar is volgens mij ook niet sterk genoeg voor de ploegentijdrit. Er zijn volgens mij niet veel renners die Menchov daarin echt kunnen assisteren.
is dat zo verrassend? als Brown dadelijk de zeges pakt in Veenendaal en de Ronde van Belgie heb je al meer rendement dan pakweg een paar top 5 klasseringen. de kans dat hij een sprint wint tegen Petacchi of andere Cavendish's is klein.quote:
Rubiera en Horner zijn erg degelijk en constant vind ik in ieder geval. En Armstrong verwacht ik ook hard werkend en vrij constant. Popo en Brajkovic zijn inderdaad types die wel eens niet thuis durven geven. Diquigiovanni en Liquigas lijken me twee andere sterke blokken bergop.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Astana iets te veel alles of niets renners heeft, er zijn er weinig bij waar je altijd en overal op kunt rekenen.
Tja, waarschijnlijk leuker dan een Mosquera-loos Xacobea, maar zo'n groot verlies is 't nu ook weer niet, de interessantste is Simeoni en die moet het ook vooral hebben van zijn grote bek ipv. zijn prestaties (ondanks zijn truitje).quote:Boze Simeoni wil kampioenstrui inleveren
Filippo Simeoni wil zijn Italiaanse kampioenstrui inleveren bij de Italiaanse wielerbond. De kampioen van Italië is boos dat zijn ploeg Ceramica Flaminia geen uitnodiging kreeg voor de Giro d'Italia."Het is onaanvaardbaar dat de kampioen van Italië niet mag deelnemen aan de grootste wedstrijd die in zijn land plaats heeft," zegt de 37-jarige Simeoni.
De Italiaan is teleurgesteld in organisator RCS. "De organisatoren moeten eens uitleggen waarom nationale waarden niet meer worden gerespecteerd en waarom de selectiecriteria voor de Giro zo ondoorzichtig zijn. Mijn nationale trui teruggeven zou een protestactie zijn tegen de onrechtvaardigheid binnen de wielersport.
Simeoni wijt zijn afwezigheid in de Giro aan Lance Armstrong. De twee hebben een vete sinds Simeoni getuigde in een proces rond de van dopingpraktijken verdachte arts Ferrari. "In Italië beschouwen sommigen kranten Armstrong als de Messias", zegt Simeoni. "Als hij een boodschap van verzoening had willen brengen, dat hij er voor gezorgd had dat wij aan de start van de Giro staan."
Caruso was ook aardig bezig in de Trentino, maar een groot gemis is het inderdaad niet.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja, waarschijnlijk leuker dan een Mosquera-loos Xacobea, maar zo'n groot verlies is 't nu ook weer niet, de interessantste is Simeoni en die moet het ook vooral hebben van zijn grote bek ipv. zijn prestaties (ondanks zijn truitje).
quote:Tjallingii vervangt Weening in Giro
Pieter Weening haakt af voor de Giro vanwege een abces op de bil. Maarten Tjallingii vervangt hem.
Pieter Weening (foto) start niet in de Giro d'Italia. De Fries is geopereerd aan een abces aan de bil, waar hij zondag na een intensieve training last van had gekregen. In de loop van maandag verergerden de verschijnselen. Dokter Ignace van Meerwijk heeft Weening in het ziekenhuis in Amersfoort onder lokale verdoving geopereerd. Maarten Tjallingii is aangewezen als de vervanger van Weening in de Giro.
Volgens ploegarts dokter Dion van Bommel kan Weening minimaal een week niet op de fiets trainen. "Pieter heeft ook koorts gekregen en hij wordt nu een week behandeld met antibiotica. Daarna kijken we weer verder", aldus Van Bommel, die van Weening hoorde dat deze zich voor het weekeinde nog ijzersterk voelde. "Pieter was topfit en helemaal klaar voor de Giro. Heel jammer voor de jongen en de ploeg."
Met Tjallingii krijgt de Giroploeg in elk geval een vervanger van Weening, die een karrenvracht aan ervaring en koersinzicht meebrengt. "Maar Pieter er niet bij is in de bergen een fikse aderlating", verzucht ploegleider Adri van Houwelingen. "Maarten is een prima vervanger met uitstekende kwaliteiten, maar andere kwaliteiten dan Pieter. Dit is heel jammer voor de jongen zelf en voor de bergetappes in de Giro een tegenvaller voor ons."
(Bron: Rabosport)
Ja.quote:
Waarom niet laten vervangen door Clement? Kan nog van waarde zijn in de ploegentijdrit en zijn klimmerscapaciteiten zijn ook wat verbeterd.quote:
Clement zal wel pieken richting de Tour, die ook belangrijker is voor de Rabo dan de Giroquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom niet laten vervangen door Clement? Kan nog van waarde zijn in de ploegentijdrit en zijn klimmerscapaciteiten zijn ook wat verbeterd.
Ik had eerder Garate verwacht. Maar die wordt schijnbaar ook opgespaard voor de Tour.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom niet laten vervangen door Clement? Kan nog van waarde zijn in de ploegentijdrit en zijn klimmerscapaciteiten zijn ook wat verbeterd.
en Leipheimer wordt vooruitgeschoven als de kopman. Navarro is een knecht voor de bergen, Morabito is zo'n renner die je vrijwel overal kan inzetten behalve in het hooggebergte en Zeits heb ik niet echt een benul vanquote:Op maandag 4 mei 2009 19:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rubiera en Horner zijn erg degelijk en constant vind ik in ieder geval. En Armstrong verwacht ik ook hard werkend en vrij constant. Popo en Brajkovic zijn inderdaad types die wel eens niet thuis durven geven. Diquigiovanni en Liquigas lijken me twee andere sterke blokken bergop.
Als Garate ook de Tour rijd, dan kan de Rabo daar toch wel met een sterke ploeg voor de dag komen. Ik hoop eigenlijk dat ten Dam dit jaar de tour zal gaan rijden, maar dat zal wel niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik had eerder Garate verwacht. Maar die wordt schijnbaar ook opgespaard voor de Tour.
Waarom niet? Als Menchov het kanquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:41 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Als Garate ook de Tour rijd, dan kan de Rabo daar toch wel met een sterke ploeg voor de dag komen. Ik hoop eigenlijk dat ten Dam dit jaar de tour zal gaan rijden, maar dat zal wel niet.
Als ik dit lijstje zo bekijk, dan zie ik 4 renners die Menchov kunnen helpen in de bergen. (Gesink, Garate, Clement en Ten Dam) Misschien niet zo indrukwekkend als Boogerd, Dekker, Rasmussen 2 jaar geleden, maar wel een stuk beter dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Waarom niet? Als Menchov het kan
Tourploeg; Menchov, Gesink, Moerenhout, Garate, Freire, Flecha, Garate, Clement & TenDam/Weening/Niermann?
Net die 2 die je er dan weer bergaf afrijdt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:05 schreef wimderon het volgende:
Maar ach, wat is helpen bergop. Als het echt hard gaat waait toch iedereen behalve Menchov en Gesink eraf.
Het lijkt me dat Sporza alle etappe's uitzend. De NOS waarschijnlijk alleen die in het weekendquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:46 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Waar kan ik de Giro op tv zien (of livestream op internet ofzo?)?
sporza en eurosportquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:46 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Waar kan ik de Giro op tv zien (of livestream op internet ofzo?)?
NOSquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het lijkt me dat Sporza alle etappe's uitzend. De NOS waarschijnlijk alleen die in het weekend
Rijden die nu echt allemaal bij dezelfde ploegquote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:32 schreef Bartoli het volgende:
Serramenti Diquigiovanni:
Leonardo Bertagnolli, Rubens Bertogliati, Alessandro Bertolini
Hmmmm... Ik denk dat het na 5 dagen Renaat het wel een verademing kan zijn om een Herbert of Maarten te horen.quote:
renaat is cool!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hmmmm... Ik denk dat het na 5 dagen Renaat het wel een verademing kan zijn om een Herbert of Maarten te horen.
Zaterdag en zondag iig:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:08 schreef Beregd het volgende:
[..]
renaat is cool!
wie zullen de cocommentatoren eigenlijk zijn?
Ik dacht dat zoiets niet mocht? Meen me te herinneren dat paar jaar terug iemand een zelfde actie wou uitvoeren, maar dat werd verboden (was een bekende, maar kom ff niet op wie, dacht Ullrich) geloof ikquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:18 schreef TheArt het volgende:
Bertagnolli komt alleen voor de Giro in dienst rijden van Diquigiovanni. Daarna zal hij weer normaal te zien zijn in het tenue van Amica Chips.
Hij is wel tof ja, maar ik vind zijn stem soms alleen een beetje slaapverwekkend (Ik ben bij menig tour sprint etappe na de finish wakker gewordenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:08 schreef Beregd het volgende:
[..]
renaat is cool!
wie zullen de cocommentatoren eigenlijk zijn?
Dan waren het Giro- of Vuelta sprints, dat maakt in dit geval toch niets uitquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Renaat heeft volgens mij nog nooit de Tour gedaan. Nou ja, toch niet als commentator, wel als flash-interviewer bij de finish.
Zoiets staat mij ook bij, alleen volgens mij niet Ullrich. Team Coast werd toendertijd al daarvoor Bianci en die tourdeelname kwam daardoor ook nooit echt klem te zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik dacht dat zoiets niet mocht? Meen me te herinneren dat paar jaar terug iemand een zelfde actie wou uitvoeren, maar dat werd verboden (was een bekende, maar kom ff niet op wie, dacht Ullrich) geloof ik
Dat zeggen ze maar vermoed dat Bertagnolli t/m einde van het seizoen blijft rijden. Amica Chips krijgt toch nauwelijks startrecht en nu Rebellin er wegvalt en Gibo na de Giro volgens mij stopt hebben ze geld overquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:18 schreef TheArt het volgende:
Bertagnolli komt alleen voor de Giro in dienst rijden van Diquigiovanni. Daarna zal hij weer normaal te zien zijn in het tenue van Amica Chips.
In die rit kon Contador niet eens mee met de eerstvolgende groep.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Contador kraakte maar 1 keer en toen verloor hij de tijd die hij had gewonnen in een tijdrit. De rest van de voorsprong van Rasmussen kwam er toen ze Rasmussen lieten rijden omdat ze dachten dat hij geen bedreiging was in het klassement, een mini-Pereiro Sio.
Welnee, hij reed vorig jaar zijn beste Giro ooit en was uiterst nuttig voor Menchov. Zo moest Menchov eens een keer lossen, en heeft Ardila kilometers lang achtervolgd om hem terug te brengen.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef DeeBee het volgende:
Blegh, beetje een team van niks...
Bergop misschien Ten Dam als helper, maar Ardila en co. zakten er wel zo gigantisch doorheen voorheen altijd...
Ik zou Tjallingii graag in de Tour zien.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Waarom niet? Als Menchov het kan
Tourploeg; Menchov, Gesink, Moerenhout, Garate, Freire, Flecha, Garate, Clement & TenDam/Weening/Niermann?
Een bidonnetje aangeven aan de voet van de laatste col.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:05 schreef wimderon het volgende:
Ten Dam gaat normaal gesproken de dubbel rijden.
Maar ach, wat is helpen bergop.
Met 4 man (want die zijn allemaal van hetzelfde kaliber ongeveer) 1 bidon voor Menchov en eentje voor Gesink halenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:22 schreef FritsVanEgters het volgende:
Een bidonnetje aangeven aan de voet van de laatste col.
In die rit zat hij gewoon mee met de groep van Mayo, Valverde, Evans etc. , maar hij viel door een lekke band terug in de groep van Vinokourov. Vervolgens reed hij in 2km weer een halve minuut weg bij de groep Vino/Leipheimer (met Menchov en Sastre)quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
In die rit kon Contador niet eens mee met de eerstvolgende groep.
Het was Pantani, die na zijn (aardige, met dank aan de medicijnenkast) laatste Giro nog even bij Cipollini in de ploeg wilde. Die vlieger ging niet op, omdat Pantani snel daarna weer eens zoek was.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Zoiets staat mij ook bij, alleen volgens mij niet Ullrich.
quote:Armstrong: "Ontgoocheld als ik geen rit win" AP di 05/05/2009 - 22:21
Lance Armstrong begint als helper voor Levi Leipheimer aan de Giro, maar de 37-jarige debutant heeft ook persoonlijke doelen. Hij wil graag een ritzege boeken.
"Ik zou ontgoocheld zijn als ik geen rit win", zegt Lance Armstrong op een persbabbel in Rome. "Het maakt niet uit of het een bergrit of een tijdrit is."
"Het doel was om hier voor de eindzege te strijden, maar na mijn sleutelbeenbreuk lig ik achter op schema", zegt de Amerikaan van Astana.
"Ik ga ervan uit dat mijn vorm wel nog zal verbeteren tijdens de Giro. Nu herstel ik nog van de breuk."
De Giro begint met een ploegentijdrit in Venetië en Astana is een van de favorieten. "Wie van ons dan de roze trui mag nemen? Dat beslist Johan Bruyneel."
Koop een Fairey-fiets
Lance Armstrong is van plan om zijn fietsen voor de Giro en de Tour per opbod te laten verkopen ten voordele van Livestrong, z'n kankerfonds.
De designs op zijn fietsen zijn van de hand van kunstenaars Shepard Fairey en Damien Hurst. "Ik ben een fan van Fairey, ik verzamel zijn werk. De fiets voor de Giro is echt prachtig", zegt Armstrong. De fietsenverkoop is in de herfst.
Zolang ze Tom Steels niet inzetten vind ik alles goed. Die was vrij slecht tijdens Romandiequote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zaterdag en zondag iig:
Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer, maar ze zullen tijdens de 3 weken nog wel eens wisselen.
Jammer dat Rebellin in opspraak is geraakt, had hem wel graag in de Giro willen zien. Vraag me af waarom Savio Francesco Ginanni thuis laat. Volgens mij heeft Diquigiovanni daar meer aan dan Francesco de Bonis of Rubens Bertogliati.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:32 schreef Bartoli het volgende:
Serramenti Diquigiovanni:
Leonardo Bertagnolli, Rubens Bertogliati, Alessandro Bertolini, Francesco de Bonis, Carlos Ochoa, Jackson Rodríguez, Michele Scarponi, José Serpa y Gilberto Simoni
omdat Ginanni sinds Laigueglia geen deuk in een pak boter gereden heeft en Bertogliati en de Bonis in het gebergte van meerwaarde kunnen zijn voor Simoni. Bertogliati ook in de ploegentijdrit en het vlakke werkquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:25 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Jammer dat Rebellin in opspraak is geraakt, had hem wel graag in de Giro willen zien. Vraag me af waarom Savio Francesco Ginanni thuis laat. Volgens mij heeft Diquigiovanni daar meer aan dan Francesco de Bonis of Rubens Bertogliati.
Serpa, Rodriguez en Ochoa vormen een sterk blok om Simoni in het hooggebergte van dienst te zijn. Dat wordt een mooi gezicht op Blockhaus.
quote:Il Giro d’Italia non arriverà più al Block Haus
CHIETI. Dopo l’ultimo sopralluogo dei tecnici dell’organizzazione del Giro d’Italia e dal regista Nazareno Balani della Rai, avvenuto qualche giorno fa, oggi la decisione del Patron Angelo Zomegnan di spostare l’arrivo anticipando di circa 4 Km.
Non arriveranno dunque al Block Haus i ciclisti del Giro del Centenario, ma si fermeranno qualche metro dopo l’Hotel Mammarosa, nonostante il Comitato Tappa nella persona del presidente, Maurizio Formichetti, abbia cercato di sostenere fino alla fine la tappa nella sua definizione originaria.
Purtroppo le esigenze legate alle riprese televisive e l’ingombro dei mezzi Rai hanno portato l’organizzazione generale a questa decisione, che comunque non ridurrà la tappa poiché è stato aggiunto un passaggio nel centro di Miglianico di circa 4 km, con una salita di circa 1 km con pendenza massima del 20%.
«Siamo delusi da questa modifica- sottolinea Maurizio Formichetti- è inutile negarlo, abbiamo lavorato fino alla fine per mantenere il Block Haus come arrivo, ma la ristretta sede stradale non consente la sosta in sicurezza dei grandi mezzi tecnici della Rai necessari per le riprese televisive. Si è certamente perso in spettacolarità, anche in ragione di una memoria storica che riporta all’immagine di grandi campioni del ciclismo sul Block Haus, ma la gara resta invariata nella lunghezza avendo inserito alcune deviazioni nei centri storici, come quello di Pretoro che vedrà i ciclisti pedalare tra i vicoli insidiosi di uno dei borghi più belli della nostra regione».
Il Comitato Tappa continua nella preparazione dell’evento focalizzando l’attenzione sulla gestione del traffico nel giorno della gara, che vedrà al seguito della Carovana oltre 700 mezzi che saranno allocati prima a Chieti e successivamente nei parcheggi di Passo Lanciano e delle vie d’accesso a Mamma Rosa.
«L’imponenza dell’evento e la difficoltà d’accesso all’arrivo- continua Formichetti- sono tali da consigliare ai tanti appassionati di ciclismo di arrivare su da Roccamorice o Lettomanoppello fino ad un certo punto e poi proseguire a piedi o con la funivia aperta per l’occasione. A breve comunicheremo anche gli orari di chiusura delle strade per favorire l’afflusso degli spettatori».
http://www.primadanoi.it/modules/bdnews/article.php?storyid=20550
Dat is balen. De giro-organisatie neemt wel vaker risico's die niet altijd door kunnen gaan of maar net doorgaan. Maar zonde.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:25 schreef TheArt het volgende:
Bij de laatste inspectie is gebleken dat de laatste 4 km. schijnbaar niet veilig genoeg zijn om de TV-uitzending van de Rai te kunnen garanderen. Vandaar dat de finish nu op 4 km. van de top ligt.
staat al in het doping topicquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:19 schreef rockin_the_lowland het volgende:
"Team Katusha suspends Pfannberger
In the late morning of today, 06 May 2009, we received a communication from the Pfannberger’s Manager about not negativity of the athlete surprise control did at his home on March 19. Pending an official response from the UCI the team has decided to indefinitely suspend the athlete from the team. If confirmed the positivity the Team Katusha reserves to protect his image and rights against Pfannberger."
Andrea Agostini
Jammer natuurlijk, maar die klim was 23,5 KM lang. Met 19,5 KM verwacht ik ook nog wel het nodige spektakelquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:25 schreef TheArt het volgende:
Bij de laatste inspectie is gebleken dat de laatste 4 km. schijnbaar niet veilig genoeg zijn om de TV-uitzending van de Rai te kunnen garanderen. Vandaar dat de finish nu op 4 km. van de top ligt.
http://forum.fok.nl/topic/1277603quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:08 schreef DutchSL het volgende:
Ik zie het doping topic niet meer, was die vol en is er nog geen nieuwe geopend?
Precies wat ik vroeg staat nu op wielerflitsquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:42 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Heeft iemand nog een lijstje qua favorieten mbt bijv Sprints, bergen, vluchters? Bijvoorbeeld met 5,4,3,2,1 sterren?
Is niet voor prono ofzo, maar dan kan ik iets beter de Giro benaderen zeg maar
Inderdaadquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Jammer natuurlijk, maar die klim was 23,5 KM lang. Met 19,5 KM verwacht ik ook nog wel het nodige spektakel
Jammer, die sprints. Nu zullen er sowieso niet zo veel sprints zijn, maar na Cavendish en Petacchi moeten ze al met Farrar, Forster en Pozzato komen aanzettenquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:35 schreef Mr.Houdoe het volgende:
[..]
Precies wat ik vroeg staat nu op wielerflits
Een mooie voorbeschouwing: http://wielerflits.nl/nie(...)onde-van-italie.html
Dat zei ik al eerder, maar toen werd het nog als onzin afgedaan. Ook al hadden pakweg McEwen en Bennati niet thuisgezeten met blessures/slechte vorm, dan nog was het erg mager geweest. Al kun je Davis en Hunter toch wel voor Förster en Pozzato plaatsen in reguliere sprints vind ik.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jammer, die sprints. Nu zullen er sowieso niet zo veel sprints zijn, maar na Cavendish en Petacchi moeten ze al met Farrar, Forster en Pozzato komen aanzetten.
En jammer van die aankomst op blockhaus..quote:Onderzoek wordt Giro-deelname Paolini fataal
Doordat het Italiaanse Olymisch Comité Luca Paolini gisteren ontbood voor een stevig gesprek over zijn aandeel in de zogenaamde 'Operazione Athena', heeft Acqua e Sapone de Italiaan uit de Giro-selectie gehaald. Giuseppe Palumbo zal de klassiekerspecialist vervangen.
*lol* Ben ik dus niet de enigequote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Rijden die nu echt allemaal bij dezelfde ploeg, ik verwarde ze vroeger al.
ik speel via wielerpools.netquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:54 schreef Dieptriest het volgende:
Overigens is er op tourchampion nog een leuke ploegleiderspel
Geloof je ook in Sinterklaas?quote:
Ik weet het gewoon niet. Hij heeft de schijn wel een klein beetje tegenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:29 schreef Ereinion het volgende:
Wie denkt dan dat Basso geen doping heeft gebruikt?
Ik denk dat dat meer te maken had met een overweging van de walgelijke Spaanse autoriteiten; alle buitenlandse toppers werden bekend gemaakt, de mindere Spaanse goden ook als opoffering, en de Spaanse toppers -Alonso, Valverde en Nadal kun je geen kleine namen noemen- werden beschermdquote:Op maandag 4 mei 2009 10:50 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Het probleem hierbij is dat Basso toen al een grote jongen was in 2006 en Contador nog niet. Alle grote mannen bij Fuentes (Ullrich, Mancebo, Sevilla en Basso) moesten al snel hangen, terwijl de kleinere namen (Contador oa) door de mazen van het net glipten. Die kleine namen waren immers geen nieuws, dus die mochten nog wel even blijven zwemmen. Er was dus meer sprake van geluk, dan van slimheid vrees ik..
kan je daarin geloven dan? hij is er toch gewoon?quote:
Want de fax van Fuentes aan Nelson Flores met namen als Basso, Ullrich en Scarponi zou gewoon over de gastenlijst van het popfestival van Rome zijn gegaan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:56 schreef franklop het volgende:
[..]
kan je daarin geloven dan? hij is er toch gewoon?
Nee maar even serieus. Bij Ullrich weet je eigenlijk zeker dat ie gebruikt heeft. Maar afgezien van Puerto heb ik bij Basso nooit het idee gehad dat hij gebruikte
Dat zegt bijna elke renner die toegeeft gebruikt te hebben; hij was het van plan, of hij had alleen gebruikt die ene keer dat ze hem pakten. Echt waar!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:29 schreef franklop het volgende:
Naja ik kan zijn verklaring toch wel geloven dat ie zegt van; ik was van plan om.. maar nog niet gedaan?
quote:15u35: Columbia
15u40: Rabobank
15u45: Barloworld
15u50: Garmin
15u55: AG2R
16u00: Diquigiovanni
16u05: Bouygues Télécom
16u10: Xacobeo
16u15: Silence-Lotto
16u20: Acqua e Sapone
16u25: Quick.Step
16u30: Liquigas
16u35: Fuji
16u40: Cervélo
16u45: Saxo Bank
16u50: Katusha
16u55: ISD
17u00: Milram
17u05: Lampre
17u10: Caisse d'Epargne
17u15: LPR
17u20: Astana
En ik blijf in de onschuld van Bjarne Riis geloven.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:29 schreef franklop het volgende:
Naja ik kan zijn verklaring toch wel geloven dat ie zegt van; ik was van plan om.. maar nog niet gedaan?
waarom? kunnen de meeste ploegen zich tenminste meteen stukbijten op de kanontijd van Columbiaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:47 schreef Gillingham het volgende:
Jammer dat Columbia, Garmin en in mindere mate Liquigas niet wat later starten.
Wat start de Rabobank met een favoriet als Menchov al zo vroeg...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:25 schreef wimderon het volgende:
Dit schijnt de startvolgorde van de TTT te zijn:
[..]
Je merkt ook aan alles dat Basso meteen weer het respect heeft van het publiek en de media. En dat is niet alleen maar het geval bij de Italianen. Iemand als Kohl zal ook nooit zo kunnen terugkomen als Basso dat nu doet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar los daarvan kán het zo zijn dat iemand echt doping voor het eerst wil gebruiken; iedereen moet een keer beginnen en kan juist op dat moment gepakt worden (wellicht loop je als beginnende dopeur juist extra risico). Maar wat in Basso's geval vooral in zijn nadeel spreekt is dat hij vlak voor de Fuentes-zaak de Giro won met meer dan 9 minuten voorsprong (hadden er nog meer kunnen zijn).
Klopt, meerdere bronnen melden het inmiddelsquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:25 schreef wimderon het volgende:
Dit schijnt de startvolgorde van de TTT te zijn:
[..]
Columbia, Garmin de topfavorieten. Astana, Saxo en Liquigas de grote outsiders. Voor de rest verwacht ik niemandquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:47 schreef Szura het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar Garmin, dat alles op de TTT hebben gezet.![]()
Verder behoren natuurlijk Astana en SaxoBank tot de topfavorieten
Nuja Mancebo, Sevilla en Gutierrez waren toch wel Spaanse ronderenners van dat moment..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer te maken had met een overweging van de walgelijke Spaanse autoriteiten; alle buitenlandse toppers werden bekend gemaakt, de mindere Spaanse goden ook als opoffering, en de Spaanse toppers -Alonso, Valverde en Nadal kun je geen kleine namen noemen- werden beschermd
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:32 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Wat start de Rabobank met een favoriet als Menchov al zo vroeg...
Hey, wat een toeval, toevallig enkel de top-Spanjaarden die in buitenlandse dienst reden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:42 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Nuja Mancebo, Sevilla en Gutierrez waren toch wel Spaanse ronderenners van dat moment..
Ik doe hetzelfde, voor de top-5 van onderaf bekeken welteverstaan.quote:
kans is zeker aanwezig! leipheimer heeft toch niks aan een vroege roze truiquote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd of Lance bij Astana winst als eerst over de aankomst mag rijden.
Ik.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:29 schreef Ereinion het volgende:
Wie denkt dan dat Basso geen doping heeft gebruikt?
Misschien wordt het een prestigestrijd tussen Alberto en Lance.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd of Lance bij Astana winst als eerst over de aankomst mag rijden.
Alberto doet niet mee met de Giro.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien wordt het een prestigestrijd tussen Alberto en Lance.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien wordt het een prestigestrijd tussen Alberto en Lance.
Vraag me af of dat wat uitmaakte. Nadal en co hebben ook sponsoren buiten Spanje. Daarnaast moest Liberty Seguros en daarmee dé Spaanse ploegleider van dat moment, Manolo Saiz ook hangen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hey, wat een toeval, toevallig enkel de top-Spanjaarden die in buitenlandse dienst reden.
Lance gaat echt niet meedoen om de eindzege.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Wordt het toch Lance.
Ik heb de plank flink mis geslagen.
want jij gelooft de media op hun blauwe ogen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lance gaat echt niet meedoen om de eindzege.
Waarom zou ik in godsnaam de media nodig hebben om een oordeel te vormen over een sport die ik het hele jaar verschrikkelijk goed volg?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:05 schreef kawotski het volgende:
[..]
want jij gelooft de media op hun blauwe ogen?
't is een beetje kort na zijn sleutelbeenbreuk, dus ik ben het wel eens met TheArt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:05 schreef kawotski het volgende:
[..]
want jij gelooft de media op hun blauwe ogen?
Dan laat ik mijn keuze nog open.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lance gaat echt niet meedoen om de eindzege.
In dat geval dan weet je ook dat er van alles kan gebeuren, een gevalletje Pereiro, Landis of Beloki om maar wat te noemen (ik noem nog net niet die Zuid-Afrikaan of zijn Colombiaanse teamgenoot) waardoor ene Lance ineens binnen het bereik van eindwinst kan komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waarom zou ik in godsnaam de media nodig hebben om een oordeel te vormen over een sport die ik het hele jaar verschrikkelijk goed volg?
ow met de vorm van Lance na zijn breuk is niks mis getuige zijn optreden in de Tour of Gila. Reed daar toch best meer dan "aardig". Dat parcours daar is niet van de poes dus als de vorm er niet was werd hij er wel door de Amerikaanse CT coureurs eraf geredenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:15 schreef kawotski het volgende:
[..]
In dat geval dan weet je ook dat er van alles kan gebeuren, een gevalletje Pereiro, Landis of Beloki om maar wat te noemen (ik noem nog net niet die Zuid-Afrikaan of zijn Colombiaanse teamgenoot) waardoor ene Lance ineens binnen het bereik van eindwinst kan komen.
En ja, hij heeft wat breuken gehad maar we hebben nooit gezien hoe hij na een breuk heeft gereden. Dus met al onze jaren ervaring denk ik niet dat we daar nog een oordeel over kunnen hebben
'weer hopeloos overbelast'quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Denis Menchov wordt door (Nederlandse) wielerfans als winnaar getipt, maar die Rus zal weer hopeloos overbelast raken.
Moet hij aanvallender rijden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:57 schreef knep het volgende:
[..]
'weer hopeloos overbelast'? Volgens mij doet hij het de laatste jaren helemaal niet slecht.
En volgens mij is dit de eerste keer dat hij de giro ook echt als doel heeft. Geef die vent wat krediet.
Nou denk ik dat Swift de sprinter van dienst gaat zijn bij Katusha, al maakt dat weinig verschil.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zei ik al eerder, maar toen werd het nog als onzin afgedaan. Ook al hadden pakweg McEwen en Bennati niet thuisgezeten met blessures/slechte vorm, dan nog was het erg mager geweest. Al kun je Davis en Hunter toch wel voor Förster en Pozzato plaatsen in reguliere sprints vind ik.
Als je de Giro nu met de Tour vergelijkt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Menchov is juist vaak 'onderbelast' ipv overbelast. Rijdt de tweede grote ronde van zijn jaar ook altijd beter dan de eerste.
Breukink zei trouwens dat de Giro een belangrijker doel is dit jaar dan vorig jaar, aangezien ze terecht denken dat hij in de Tour niet zo veel kans maakt.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 02:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je de Giro nu met de Tour vergelijkt.
In de Giro kun je nog recreëren, maar de Tourdirectie heeft haar koers weer eens onmenselijk gemaakt.
Volgens mij valt het wel mee. Ik heb het tenminste nog nergens gelezen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan laat ik mijn keuze nog open.
Denis Menchov wordt door (Nederlandse) wielerfans als winnaar getipt, maar die Rus zal weer hopeloos overbelast raken.
Ja... en het feit dat misschien wel de lastigste bergrit de dag voor een belangrijke tijdrit wordt verreden. Nodigt voor de klassementsrenners niet meteen uit om een aanval te plaatsen op de de laatste of voorlaatste col (aankomst is niet boven).quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
De Tour is dit jaar juist minder lastig imo (dan de afgelopen jaren). Misschien wel meer wat bergritten, maar ook minder overgangsritten. En een aantal van de bergritten eindigen na een afdaling of 40 km vlak. Met name die laatste zijn dus waarschijnlijk een maar voor niets.
das fokquote:
Het is me niet geheel duidelijk waarom Cavendish zich hiermee moet bemoeien.quote:Cavendish uit kritiek op tactiek Garmin
Mark Cavendish start de komende Ronde van Italië als één van de favorieten voor het behalen van sprintzeges. De Brit won dit seizoen onder andere al Milaan-San Remo en is uit op zijn eerste etappezeges in de Giro. Aan de vooravond van de start in Venetië heeft de renner van Team Columbia de nodige kritiek op de wedstrijdinstelling van Garmin.
"Hoe die ploeg deze koers benadert is niet respectvol tegenover de organisatie," zegt Cavendish tegenover Cyclingnews. "De Giro duurt 21 dagen en wat hun doen is alles inzetten op de ploegentijdrit van vandaag. Hun koers eindingt vandaag al."
Cavendish zegt dat er diverse mogelijkheden voor hem zijn deze Giro om een dagzege te behalen: "Er zijn vier of vijf kansen om te winnen in een massasprint. Het winnen van het sprintklassement behoort tot één van de doelstellingen van deze rittenkoers voor mij."
Tuurlijk wel, genoeg niet-tijdrijders die juist alles of niets moeten spelen in zo'n laatste bergetappe.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:46 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ja... en het feit dat misschien wel de lastigste bergrit de dag voor een belangrijke tijdrit wordt verreden. Nodigt voor de klassementsrenners niet meteen uit om een aanval te plaatsen op de de laatste of voorlaatste col (aankomst is niet boven).
En wat is het punt van Cavendish dan eigenlijk? Net als Columbia heeft Garmin een echte sprinter, wat renners met verre klassementsambities en voor de rest vrijbuiters.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is me niet geheel duidelijk waarom Cavendish zich hiermee moet bemoeien.
Inderdaad. Zijn manier om Farrar te dissen misschien?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is me niet geheel duidelijk waarom Cavendish zich hiermee moet bemoeien.
Farrar is in principe geen echte sprinter. Hij kan het wel worden natuurlijk. Voor de rest heb je wel een punt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
En wat is het punt van Cavendish dan eigenlijk? Net als Columbia heeft Garmin een echte sprinter, wat renners met verre klassementsambities en voor de rest vrijbuiters.
Geen echte sprinter?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:54 schreef JelleS het volgende:
[..]
Farrar is in principe geen echte sprinter. Hij kan het wel worden natuurlijk. Voor de rest heb je wel een punt.
Precies alleen buiten die winst in Tirreno nog geen echte uitschieters. Wel bij aangetekend dat die nogal snel geblesseerd isquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Geen echte sprinter?![]()
Farrar is sprinter en is daarnaast goed in prologen en korte tijdritten. Dus gewoon een echte sprinter, die wat meer inhoud heeft dan de standaard sprinter.
Nee (op Sportjournaal na)quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:47 schreef FictionalFenna het volgende:
Nederland zendt er helemaal niks van uit of zo?
Voorbeschouwing.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel vroeg. Eerste team start toch pas 15:30?
15.35 zelfs pas, eerst een voorbeschouwinkje denk ik. Al zal die ook wel grotendeels over een renner gaan die niet eens meedoetquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel vroeg. Eerste team start toch pas 15:30?
De Belgen moeten zeker weer bleiten over ene Tommeke die vandaag niet aan de start verschijnt?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
15.35 zelfs pas, eerst een voorbeschouwinkje denk ik. Al zal die ook wel grotendeels over een renner gaan die niet eens meedoet.
nee, maar als je voetbal wil zien tot in den treure..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:47 schreef FictionalFenna het volgende:
Nederland zendt er helemaal niks van uit of zo?
Ik heb hem op Eurosport gezetquote:
Klopt niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar Rabo sneller dan Columbia bij meetpunt 2
Volgens mij niet.quote:
Weet iemand al het antwoord?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:58 schreef De_kromme het volgende:
Kan iemand mij vertellen wie er als eerste over de streep kwam bij Columbia?
Nee, niemandquote:
Leuk onderdeel, al vind ik het jammer dat goede klimmers uit mindere ploegen vaak al veel achterstand oplopen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:12 schreef marcodej het volgende:
De TTT blijft een mooi onderdeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |