abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68468164
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn wel een hoop Italianen die gewoon niet geïnteresseerd zijn in de Tour. Dat zijn toppers en als je die op hun best wil zien, moet je wel in de Giro zijn, want in de Tour zijn die een schaduw van zichzelf (als ze al zin hebben om te starten).
Nuja, dat valt te bezien. Veel van deze 'toppers', neem bijv. Cunego en Simoni, hebben wel degelijk van de Tour hun doel gemaakt.

Denk dat het eerder noodzaak is voor hun
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:36:20 #52
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68469226
Simoni heeft nog nooit van de Tour een doel gemaakt. Hij heeft mijn zijn grote bek een paar keer beweerd dat hij Armstrong eens zou leren fietsen, maar uiteindelijk stond hij steeds uit vorm aan de start en kwam hij enkel om een rit te winnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68471369
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Simoni heeft nog nooit van de Tour een doel gemaakt. Hij heeft mijn zijn grote bek een paar keer beweerd dat hij Armstrong eens zou leren fietsen, maar uiteindelijk stond hij steeds uit vorm aan de start en kwam hij enkel om een rit te winnen.
Ok, Simoni is wellicht overdreven, maar je snapt mijn punt wel hoop ik.
De tweede plek van Andy Schleck van een paar jaar terug bevestigd dit beeld alleen maar. De "top" Italianen moet tussen aan halingstekens.

Los daarvan geeft het parcours, de Italiaanse bravoure en het landschap natuuurlijk enorm veel kijkplezier. Voor mij ook liever de Giro..
pi_68473265
Cervelo
Philip Deignan (IRL)
Simon Gerrans (AUS)
Volodymir Gustov (UKR)
Jeremy Hunt (GBR)
Ted King (USA)
Ignatas Konovalovas (LTU)
Serge Pauwels (BEL)
Hayden Roulston (NZL)
Carlos Sastre (ESP)
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:23:13 #55
11102 knep
Mountainfreak
pi_68476136
Il Giro .

Ben erbij dit jaar op de Monte Petrano, Blockhaus, Vesuvius en in Rome .
Zelf ook met de fiets naar boven .
Behalve in Rome dan.
pi_68482116
AG2R:
Alexander Efimkin
Sebastien Hinault
Yuriy Krivtsov
Julien Loubet
Alexandr Pliuschin
Jean Charles Senac
Blaise Sonnery
Ludovic Turpin
Tadej Valjavec

over matige ploegjes gesproken. Hun Italiaan niet eens in de ploeg .
pi_68482288
Valjavec vind ik een goeie renner. Er moet veel geklommen worden, top tien en een etappezege acht ik niet onmogelijk voor hem.

Nocentini niet verbaast mij ook wel trouwens.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68482897
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:43 schreef FritsVanEgters het volgende:
Valjavec vind ik een goeie renner. Er moet veel geklommen worden, top tien en een etappezege acht ik niet onmogelijk voor hem.

Nocentini niet verbaast mij ook wel trouwens.
A. Efimkin en Krivtsov zijn ook niet zo slecht toch?
pi_68483160
Nee, maar ik verwacht er geen vuurwerk van. Leuk voor in de kopgroep.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:37:29 #60
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68486909
die rit in milaan
  woensdag 29 april 2009 @ 09:50:06 #61
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_68488543
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:42 schreef johannespaulus3 het volgende:

[..]

toen het nieuws zondag bekend raakte, heb ik een facebookgroep opgericht om De Oude Krijger alsnog in de giro te krijgen
ondertussen hebben we toch al ruim 250 leden, waaronder enkele niet-onbelangrijke profrenners.
support the good cause at http://www.facebook.com/group.php?gid=69519857700 !
De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:
quote:
Noè è uscito dal Giro E Facebook protesta
La maglia rosa più vecchia voleva chiudere a 40 anni nella corsa Gazzetta, ma la Liquigas non l’ha convocato. Nasce la crociata a 11 giorni dal via di Venezia.

MILANO, 28 aprile 2009 - Andrea Noè non correrà il Giro d’Italia. Sembrava una non-notizia. Invece l’esclusione del più vecchio professionista italiano, che è anche la più vecchia maglia rosa in attività, è diventata prima una notizia, poi un caso, e ha scatenato una crociata: fate correre a Noè il Giro del Centenario. Anche perché, scherzano i più maliziosi, Giro e Noè sono quasi coetanei. Ha 40 anni e tre mesi, Noè. Tra i pro’ ha cominciato a correre nel 1993: c’erano Argentin e Fondriest, Cassani andava in tv solo da intervistato (raramente). Andrea gregario, da subito. Per Rominger e Olano, Tonkov e Bartoli, Bettini e Di Luca. Con Mapei, Asics, Mapei-Quick Step, Alessio, dal 2005 Liquigas. Magro, asciutto, secco. Occhialini. Un amabile brontolone. Il suo ciclismo: tirare, cucire, riportare. In montagna: una certezza. In volata: la negazione. Il suo forte: la resistenza. Poi, mai dire mai, tre giorni in rosa, uno nel 1998 (con vittoria di tappa) e due nel 2007. Totale: 15 Giri d’Italia in 16 anni.

LA REAZIONE - Risultati e fiducia hanno spinto Noè ad allungare la carriera fino al 2009, con un sogno: correre il Giro del Centenario. Invece l’esclusione: "Scelta tecnica". Il tam-tam del ciclismo ha cominciato a risuonare ed echeggiare. Da Aldo Sassi (il preparatore di Noè, ma anche del suo attuale capitano Ivan Basso) a Giorgio Squinzi (il patron Mapei, che gli ha telefonato dagli Usa: "Escluderti significa non capire certi valori"), dagli ex capitani Garzelli e Di Luca ai giornalisti affezionati alle sue battute agli appassionati che hanno invaso i siti di ciclismo. Perfino su Facebook, in cui Noè ha la sua pagina con 510 amici. "Si ama Noè — commenta Alfredo Martini — perché è un combattente. Uno che dà, spende, fruga in tutte le tasche per regalare energie al capitano. Il pubblico si nutre di questi personaggi. Non c’è da stupirsi della passione per lui".

IDEA - C’è chi ha pensato di ingaggiare Noè. "E chi non lo prenderebbe? — si chiede Roberto Damiani, d.s. della Lotto-Silence, la squadra di Evans e Gilbert —. Non per fargli fare l’ultimo Giro, ma per fargli fare un grande Giro". "Uno come Noè farebbe comodo a qualsiasi squadra", ammette Beppe Saronni, team manager della Lampre di Cunego. "Anche alla nostra", aggiunge patron Emanuele Galbusera. Ma ci vorrebbe la rescissione consensuale del contratto. "Non trovo giusto darla — spiega Roberto Amadio, team manager Liquigas —. E’ un’ipotesi assurda. Noè non è l’unico dei nostri a non correre il Giro. I corridori devono accettare le scelte. Per me la vicenda è chiusa: purtroppo si sta creando una situazione antipatica per la Liquigas e i suoi corridori".

VANOTTI STOP? - C’è però una remota possibilità: Noè, eletto prima riserva, potrebbe subentrare a un compagno costretto a rinunciare per problemi di salute. Alessandro Vanotti, sabato, ha avuto una piccola colica biliare: "Adesso sto meglio. Sabato e domenica corro Toscana e Larciano, poi vedremo". Anche Vanotti, come Noè e gli altri, da cinque mesi si allena per il Giro: "Ma se proprio non ce la facessi, firmerei perché a sostituirmi fosse lui".
Marco Pastonesi.
La Gazzetta dello Sport
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_68489845
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:50 schreef Bismarck het volgende:

[..]

De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:
[..]

La Gazzetta dello Sport
het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..
we zijn nu ook bereikbaar via www.letandrearide.com
pi_68491251
Haha, wat leuk!
pi_68491575
Ook maar lid geworden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_68497189
Lotto stuurt trouwens ook een behoorlijk schrale ploeg.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:49:00 #66
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68501265
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:32 schreef johannespaulus3 het volgende:

[..]

het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..
we zijn nu ook bereikbaar via www.letandrearide.com
Mooie actie.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68502767
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:56 schreef El_Bassie het volgende:
Lotto stuurt trouwens ook een behoorlijk schrale ploeg.
Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.
pi_68504292
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.
Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.
pi_68505511
Ik ben er op 16/17 mei bij in Bergamo/Milaan, op 29 mei sta ik op de Vesuvius en 31 mei zoek ik natuurlijk een mooi plekje uit in mijn huidige woonplaats Rome.

Eerst zou ik niet naar richting Milaan gaan maar ik wil Lance toch wel heel graag zien en wie weet maakt hij de Giro niet af.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 29 april 2009 @ 18:02:21 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68505905
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:09 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.
Dat zeiden ze ook van Van Huffel en Van den Broeck.

Niet dat je van De Greef of Vanendert top 15 moet gaan verwachten, maar iedereen moet hier kijken hoever ze op eigen kracht kunnen raken in een grote ronde, dat weten ze nooit als ze voor een kopman moeten werken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68506871
Vanendert verwacht ik wel wat van. Reed sterk in L-B-L. De Greef heb ik nog niet in beeld gezien.
pi_68506911
Bij Silence zijn trouwens wel Lloyd en Aerts weggevallen die hier normaal zouden starten.
pi_68507995
Caisse d'Epargne
David Arroyo, Anthony Charteau, Arnold Jeannesson, Vasili Kiriyenka, Pablo Lastras, David López Garcia, Fransisco Pérez, Mathieu Perget en Joaquím Rodríguez

Quickstep:
Cataldo
Cornu
Davis
Devenyns
Engels
Facci
Malacarne
Seeldraeyers
Hulsmans / Reda

Bbox Bouygues Telecom
Julien Belgy (Fra), Steve Chainel (Fra), Yohann Gene (Fra), Saïd Haddou (Fra), Guillaume Le Floch (Fra), Evgeny Sokolov (Rus), Matthieu Sprick (Fra), Johann Tschopp (Zwi) en Thomas Voeckler (Fra).
pi_68508291
Ik ben benieuwd wat Seeldraeyers kan doen, die zou voor een klassement willen gaan.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68508454
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:27 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben benieuwd wat Seeldraeyers kan doen, die zou voor een klassement willen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')